Sluitingen & Onderhoud

februari 2016 aangepast in Praktische Informatie
Kan iemand mij vertellen of er al een planning voor onderhoudswerkzaamheden voor 2015 is, en welke werkzaamheden er gepland staan voor februari 2015?
Alvast dank
«13

Reacties

  • hoi,
    Buiten de onderhoud aan hotels is er volgens mij nog niks bekend voor onderhoud attracties in 2015.
    http://www.discoverthemagic.nl/sluitingen-onderhoud/
    Hier staan de onderhoud en sluitingen aangegeven.
    groetjes

  • Kan iemand mij vertellen of er al een planning voor onderhoudswerkzaamheden voor 2015 is, en welke werkzaamheden er gepland staan voor februari 2015?
    Alvast dank

    Hoi jonge286,
    De onderhoudsplanning voor 2015 is vooralsnog niet bekend. Januari zal naar verwachting eind oktober bekend worden gemaakt. Februari volgt eind november. Het meest actuele overzicht staat hier: http://www.discoverthemagic.nl/sluitingen-onderhoud/.
    Groetjes,
    Lars
  • Hey Lars,
    Ik ga vanaf 7 april 3 dagen naar Disney, maar ik vroeg me iets af met betrekking tot de gesloten attracties. Via deze site is namelijk alleen Space Mountain, Nautilus en Dumbo dicht. Maar als ik in de Disneyland App kijk staat de Thundermesa River Boat daar ook nog bij. Maar wanneer ik op dlpguide.com kijk staat de boot er weer niet bij, maar is Cinemagique tot de 10e dicht.
    Wat kan ik nu als beste aanhouden?
  • RogerM zei:


    Hey Lars,
    Ik ga vanaf 7 april 3 dagen naar Disney, maar ik vroeg me iets af met betrekking tot de gesloten attracties. Via deze site is namelijk alleen Space Mountain, Nautilus en Dumbo dicht. Maar als ik in de Disneyland App kijk staat de Thundermesa River Boat daar ook nog bij. Maar wanneer ik op dlpguide.com kijk staat de boot er weer niet bij, maar is Cinemagique tot de 10e dicht.
    Wat kan ik nu als beste aanhouden?

    Hoi RogerM,
    De data zijn inderdaad gewijzigd en deze week bekend gemaakt. De lijst is aangepast: http://www.discoverthemagic.nl/sluitingen-onderhoud/. Thunder Mesa Riverboat Landing is een 'last minute' toevoeging en staat niet op de officiële Disney website, maar wel bevestigd aan reisagenten. CinéMagique valt niet onder de grote attracties en wordt daardoor niet vermeld door Disney zelf. De show is gesloten van 23 maart t/m 10 april.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi,
    De laatste keer in Disney vroegen we ons af waarom er in verschillende attracties (de hond in toy story land, de rc racer, de flying elephants, buzz lightyear ...) een aantal beschikbare plaatsen waren afgeschermd? Het kan toch niet dat deze allemaal defect waren (er zou er zelfs geen enkel een defect mogen hebben volgens mijn mening) Bij de hond waren het wel 5 opeenvolgende zitplaatsen van 2 of 3 personen die afgeschermd waren, dit speelt toch in het nadeel van de wachtrijen. Iemand enige logische verklaring hiervoor? Langs de ene kant installeren ze single riders wachtrijen maar langs de andere kant gebruiken ze niet de volledige capaciteit. (Ik kan begrijpen dat men bvb bij small world, of één of andere coaster meer of minder wagentjes/bootjes inleggen naar gelang van de drukte, maar bij de bovenvermelde attracties is dit niet van toepassing.
    mvg Deef
  • Hoi Deef,
    ik denk dat er meerdere redenen kunnen zijn waarom een zitplaats niet gebruikt wordt....
    - een defect (met de veiligheidsgordel of -beugel) dat gevolgen heeft voor de veiligheid van de bezoeker;
    - een schoonmaaknoodzaak die niet meteen opgelost kan worden;
    - een defect dat gevolgen heeft voor de ervaring van de bezoekers (een defect laserpistool bij Buzz Lightyears Laser Blast of een defecte omhoog-omlaag-schakelaar bij Dumbo's Flying Elephants);
    - een beschadiging die gevolgen heeft voor de ervaring van de bezoekers.
    Ik ben het met je eens dat in de ideale wereld er geen defecten mogen zijn, maar stel je de volgende situatie eens voor: op een drukke zomermiddag waarbij de wachttijden oplopen tot 90 minuten gaat er een schermpje van één van de karretjes van Buzz Lightyears Laser Blast stuk, of de kantelschakelaar van een vliegend tapijt bij Flying Carpets over Agrabah. De CM heeft twee opties: afschermen en de rest van de attractie blijven gebruiken of de hele attractie stilleggen voor onbepaalde tijd totdat de technische dienst het euvel heeft opgelost, met alle gevolgen van dien voor de wachttijden (en de al in de wachtrij aanwezige bezoekers). Ik denk dat die keuze snel gemaakt is - jij niet?
  • Beste Hugo,
    Ik kan je redenering goed volgen hoor, wij dachten ook altijd dat het zo iets zou zijn. Maar de laatste keer dat we geweest waren viel het wel heel fel op bij verschillende attracties. En een 2de punt waarom we het zo raar vonden was dat in de voormiddag alle olifantjes beschikbaar waren en in de vroege namiddag 2 olifantjes (recht tegenover elkaar) afgedekt waren. Toen we savonds nog eens de buzz lightyear ingingen waren er al een deel karretjes toegedekt (wat ik wel kan begrijpen omdat het tegen sluitingstijd was en er geen (5min) wachtrij meer was.
    greetz Deef
  • Ik ben even benieuwd hoe vast onderhoudswerkzaamheden staan als ze op de site staan. Na overal verschillende dingen gelezen te hebben, lijkt het er nu toch echt op dat Pirates tijdens ons verblijf gesloten is. Nu is de laatste dag van ons verblijf de laatste dag van de sluiting van Pirates, dus wij twijfelen.
    Proberen we ons verblijf een dag op te schuiven? Boeken we een dag en een nacht bij (alleen voor Pirates, maar hey, het is wel Pirates!)?
    Op de site staat wel dat al het onderhoud onder voorbehoud is, maar hoe groot is dat voorbehoud? Is het realistisch om te hopen dat Disney toch tot inzicht komt dat Pirates en Small World tegelijk dichtgooien wellicht wat vervelend uitkomt, aangezien het allebei van die vaarattracties zijn? Is het realistisch om te hopen dat de werkzaamheden een dagje eerder klaar zijn? Of doen we er toch verstandig aan de 19e september in ons verblijf op te nemen?
    Veel vragen, met vrijwel allemaal dezelfde strekking.
    Toch baal ik wel een beetje: Crush Coaster, Pirates, Small World en het Prinsessenpaviljoen: allemaal dicht :(

  • Ik ben even benieuwd hoe vast onderhoudswerkzaamheden staan als ze op de site staan. Na overal verschillende dingen gelezen te hebben, lijkt het er nu toch echt op dat Pirates tijdens ons verblijf gesloten is. Nu is de laatste dag van ons verblijf de laatste dag van de sluiting van Pirates, dus wij twijfelen.
    Proberen we ons verblijf een dag op te schuiven? Boeken we een dag en een nacht bij (alleen voor Pirates, maar hey, het is wel Pirates!)?
    Op de site staat wel dat al het onderhoud onder voorbehoud is, maar hoe groot is dat voorbehoud? Is het realistisch om te hopen dat Disney toch tot inzicht komt dat Pirates en Small World tegelijk dichtgooien wellicht wat vervelend uitkomt, aangezien het allebei van die vaarattracties zijn? Is het realistisch om te hopen dat de werkzaamheden een dagje eerder klaar zijn? Of doen we er toch verstandig aan de 19e september in ons verblijf op te nemen?
    Veel vragen, met vrijwel allemaal dezelfde strekking.
    Toch baal ik wel een beetje: Crush Coaster, Pirates, Small World en het Prinsessenpaviljoen: allemaal dicht :(
    Hoi MMDBB,
    De data die Disney bekendmaakt over sluitingen van attracties zijn indicaties. Meestal veranderen ze niet, maar de periodes kunnen in principe ten alle tijden verschuiven, worden gewijzigd, geannuleerd of toegevoegd, mocht Disney dat willen. Zo is de renovatie van Space Mountain bijvoorbeeld met enkele dagen verlengd, maar zijn sommige attracties dit jaar ook al eens een paar dagen eerder open gegaan. Disney geeft hier geen garanties voor. Ik zou dus niet adviseren om een dag extra bij te boeken, want het kan zo maar zijn dat de renovatie wordt verlengd.
    Wat betreft Princess Pavilion: De prinsessen blijven ook tijdens de sluiting van het paviljoen meet & greets doen in het Disneyland Park, alleen zal het nu outdoor zijn. Crush's Coaster en Pirates of the Caribbean ondergaan hun jaarlijkse sluiting. "it's a small world" gaat enkele maanden dicht vanwege het 'Extra Belevenis Programma' van Disney ter voor bereiding op de 25ste verjaardag. Meer informatie hierover in dit artikel: http://bit.ly/ZLwul8.
    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor je antwoord Lars.
    Het is natuurlijk een risico dat we lopen door net buiten het hoogseizoen naar Disney af te reizen. Het is iets goedkoper en rustiger, maar daar staat tegenover dat er meer sluitingen zijn.
    Dat 'it's a small world' dicht is in voorbereiding op de 25e verjaardag hadden we begrepen, met die werkzaamheden hebben we met boeken ook rekening gehouden, liever 'it's a small world' dicht dan de BTM, daar ben ik al veel te lang niet in geweest.. Eerder letten we alleen nooit zo op de sluitingen, we hadden een jaarkaart, dus een attractie die de ene keer dicht was, was de keer erna wel weer open.
    In 2017 gaan we sowieso weer, dat willen we niet missen.Wink

  • Bedankt voor je antwoord Lars.
    Het is natuurlijk een risico dat we lopen door net buiten het hoogseizoen naar Disney af te reizen. Het is iets goedkoper en rustiger, maar daar staat tegenover dat er meer sluitingen zijn.
    Dat 'it's a small world' dicht is in voorbereiding op de 25e verjaardag hadden we begrepen, met die werkzaamheden hebben we met boeken ook rekening gehouden, liever 'it's a small world' dicht dan de BTM, daar ben ik al veel te lang niet in geweest.. Eerder letten we alleen nooit zo op de sluitingen, we hadden een jaarkaart, dus een attractie die de ene keer dicht was, was de keer erna wel weer open.
    In 2017 gaan we sowieso weer, dat willen we niet missen.Wink
    Hoi MMDBB,
    Graag gedaan! Wil je verzekerd zijn van het minst aantal sluitingen, boek dan een verblijf in augustus. In deze maand staan jaarlijks de minst aantal sluitingen gepland. Tot 2017 zullen meer attracties sluiten dan normaal, in verband met de voorbereiding op de 25ste verjaardag. Big Thunder Mountain gaat bijvoorbeeld vanaf november 2015 voor een heel jaar dicht.
    Groetjes,
    Lars
  • Ik heb begrepen dat Big Thunder Mountain in november voor 13 maanden zal sluiten.
    Is daar ook een exacte datum van bekend? Wij mogen in november onze jaarkaarten verlengen, en het zou leuk zijn nog een rit in de beste Thunder Mountain ter wereld te maken voor hij gesloten is voor zeer lange tijd.

  • Ik heb begrepen dat Big Thunder Mountain in november voor 13 maanden zal sluiten.
    Is daar ook een exacte datum van bekend? Wij mogen in november onze jaarkaarten verlengen, en het zou leuk zijn nog een rit in de beste Thunder Mountain ter wereld te maken voor hij gesloten is voor zeer lange tijd.
    Hoi DennisH,
    Big Thunder Mountain gaat inderdaad voor 12-13 maanden dicht in verband met grote onderhoudswerkzaamheden en upgrades aan de attractie. Een exacte begindatum is nog niet bekend gemaakt door Disney, maar bronnen in Parijs gaan uit van 2 november 2015 als startdatum van het grootschalig onderhoud. Bekijk de actuele sluitingen (2-3 maanden op voorhand) en de globale planning van attracties die t/m september 2016 langere tijd worden gesloten: http://bit.ly/KkyKsY.
    Groetjes,
    Lars
  • hoi lars..
    Ik blijf verhalen horen over disneyland railroad, dat ie dicht gaat in september..
    Nu staat hier niks over aangegeven op disneyland site in de maand september..
    Ik ga 24 tot 27 september heen.. maar dan staat er niks over deze sluiting aangegeven..
    Hoe zit dit nu??
    Groetjes Myriam
  • Ik las dat ook op loopings.nl: dat de hele Railroad vanaf september zes maanden dichtgaat en Main Street Station zelfs tot september 2016. Lars - kun jij dit bevestigen?

  • Ik las dat ook op loopings.nl: dat de hele Railroad vanaf september zes maanden dichtgaat en Main Street Station zelfs tot september 2016. Lars - kun jij dit bevestigen?
    Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik heb dit ook gehoord/gelezen, maar ik kan er op de officiële kanalen niks over vinden.

  • hoi lars..
    Ik blijf verhalen horen over disneyland railroad, dat ie dicht gaat in september..
    Nu staat hier niks over aangegeven op disneyland site in de maand september..
    Ik ga 24 tot 27 september heen.. maar dan staat er niks over deze sluiting aangegeven..
    Hoe zit dit nu??
    Groetjes Myriam
    Hoi Myriam en Hugo,
    Disneyland Railroad gaat inderdaad voor langere tijd dicht (vanaf 31 augustus 2015 t/m medio april 2016), maar deze attractie wordt niet gezien als 'E-ticket', vandaar dat Disney deze sluiting niet vermeld in het overzicht. Het station van Main Street blijft langer dicht (heropening medio augustus 2016), maar de attractie is tijdens deze werkzaamheden wel weer geopend.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Weet iemand welke attracties gesloten zullen zijn in november ?
    Big thunder montain weet ik al
    Grts

  • Hallo,
    Weet iemand welke attracties gesloten zullen zijn in november ?
    Big thunder montain weet ik al
    Grts
    Hoi Antoneex3,
    De sluitingen van attracties en restaurants zijn op dit moment t/m 31 december 2015 bekend. Bekijk ze op onze sluitingen-pagina: http://www.discoverthemagic.nl/sluitingen-onderhoud/.
    Groetjes,
    Lars
  • Neeeeeeeee!
    Buzz Lightyear’s Pizza Planet Restaurant
    2 t/m 30 november
    Altijd als wij gaan is tie gesloten!
    Zeg alsjeblieft dat het niet zo bijzonder is en ik niet veel mis haha ! Frown

  • Neeeeeeeee!
    Buzz Lightyear’s Pizza Planet Restaurant
    2 t/m 30 november
    Altijd als wij gaan is tie gesloten!
    Zeg alsjeblieft dat het niet zo bijzonder is en ik niet veel mis haha ! Frown
    Hoi xtiira,
    Het is niet bijzonder en je mist niets ;-) Bij Plaza Gardens Restaurant en Agrabah Cafe kun je veel beter dineren met een all-you-can-eat buffet in een mooiere sfeer.
    Groetjes,
    Lars
  • Ooh gelukkig haha!
    Ja we gaan bij inventions eten ben daar heel erg benieuwd naar!
    Toevallig ervaringen mee :) ?

  • Ooh gelukkig haha!
    Ja we gaan bij inventions eten ben daar heel erg benieuwd naar!
    Toevallig ervaringen mee :) ?
    Hoi xtiira,
    Restaurant Inventions heeft het beste en meest uitgebreide buffet van Disneyland Paris. Lunch en diner is inclusief Disney figuren. Absoluut de moeite waard. Mijn persoonlijke favoriet als het gaat om dineren met de Disney figuren.
    Groetjes,
    Lars
  • Disney heeft het bijgewerkte onderhoudsschema uitgebracht tot en met 2017. Je kunt het hier bekijken:
    http://holidays.disneylandparis.co.uk/eep.html
    Wat me opvalt is dat er op de dag van het 25-jarig bestaan het werk nog niet klaar is (Pirates of the Caribbean). Of dat ook gevolgen heeft voor de festiviteiten in 2017 vraag ik me af.

  • Disney heeft het bijgewerkte onderhoudsschema uitgebracht tot en met 2017. Je kunt het hier bekijken:
    http://holidays.disneylandparis.co.uk/eep.html
    Wat me opvalt is dat er op de dag van het 25-jarig bestaan het werk nog niet klaar is (Pirates of the Caribbean). Of dat ook gevolgen heeft voor de festiviteiten in 2017 vraag ik me af.
    Hoi Hugo,
    Het Nederlandse overzicht staat ook al op onze website: http://www.discoverthemagic.nl/sluitingen-onderhoud/. Disney heeft nog geen beslissing genomen wanneer de viering van de 25ste verjaardag precies begint. Dit zal óf in het voorjaar, óf in de zomer zijn. Pirates of the Caribbean is inderdaad gesloten tot de zomer van 2017.
    Groetjes,
    Lars

  • Ooh gelukkig haha!
    Ja we gaan bij inventions eten ben daar heel erg benieuwd naar!
    Toevallig ervaringen mee :) ?
    hi xtiira,,
    Wij hebben afgelopen woensdag bij inventions gegeten en het is absoluut aan te raden. Voor Plaza gardens betaal je €20 minder, maar de kwaliteit van inventions is vele malen beter.
    have fun en eet smakelijk
    MJ

  • Ooh gelukkig haha!
    Ja we gaan bij inventions eten ben daar heel erg benieuwd naar!
    Toevallig ervaringen mee :) ?
    hi xtiira,,
    Wij hebben afgelopen woensdag bij inventions gegeten en het is absoluut aan te raden. Voor Plaza gardens betaal je €20 minder, maar de kwaliteit van inventions is vele malen beter.
    have fun en eet smakelijk
    MJ
    Welke characters hadden jullie als ik vragen mag :) ?
  • hoi xtiira,
    natuurlijk mag je dat vragen :-)
    wij hadden:
    Mickey
    Minnie
    Pinokkio
    Pluto
    Goofy
    Tijgetje
    Rafiki
    Ioor
    Babbel
    Konijn
    een aardig lijstje dus, dus als je voor de beestenboel er heen gaat zit je ook goed ;-)
    wel een tip: reserveer je tafel zo vroeg mogelijk, beste een of twee dagen van te voren, want wij konden pas om 21:45 terecht, en het buffet sloot al om 23:00. Gelukkig zijn wij niet zulke grote eters, dus we hadden genoeg gegeten, maar was een beetje kort voor het geld wat je er voor betaald. Eenmaal binnen is er voor zover ik weet geen tijdlimiet
    grz
    MJ

  • hoi xtiira,
    natuurlijk mag je dat vragen :-)
    wij hadden:
    Mickey
    Minnie
    Pinokkio
    Pluto
    Goofy
    Tijgetje
    Rafiki
    Ioor
    Babbel
    Konijn
    een aardig lijstje dus, dus als je voor de beestenboel er heen gaat zit je ook goed ;-)
    wel een tip: reserveer je tafel zo vroeg mogelijk, beste een of twee dagen van te voren, want wij konden pas om 21:45 terecht, en het buffet sloot al om 23:00. Gelukkig zijn wij niet zulke grote eters, dus we hadden genoeg gegeten, maar was een beetje kort voor het geld wat je er voor betaald. Eenmaal binnen is er voor zover ik weet geen tijdlimiet
    grz
    MJ
    Zo haha wat een lijst! Ja wij hebben al gereserveerd om 18:00 op een maandag! Hopelijk krijgen wij Rafiki ook! Nogmaals bedankt voor alle info!
  • Ik zag op de site van Disney Parijs dat bijna de helft van Frontier land binnenkort dicht gaat?
    Komt daar iet of gebeurt er iets.....?
    Zeker is Big Thunder Mountain dicht tot 2017
    Big Thunder Mountain
    (t/m januari 2017)
    Thunder Mesa Riverboat Landing
    (t/m januari 2017
    Thunder Messa is naast de fast pass ingang btw.
    iemand die iets weet?
Log In of Registreer om te reageren.