Vervoer naar Disney

Hallo!
Ik ben een reis naar Disneyland Parijs aan het plannen. Nu zal die reis nog wel even duren (pas begin januari 2017) maar het is leuk om al het een en ander uit te zoeken
Nu vind ik het lastig om te beslissen welk vervoer het handigst zal zijn (het liefst ook betaalbaar :p)
Hopelijk hebben er hier mensen ervaring met reizen naar Disney. Wij hebben helaas niet de optie om met de auto te gaan.
Tot nu toe vond ik de opties:

- Van Rotterdam Centraal naar Parijs en vanuit daar via twee treinen of metro's naar Disneyland parijs
Iemand hier ervaring mee? Is de overstap een beetje goed te doen en goed te vinden?

- Van Rotterdam Centraal naar Brussel en via daar met de TGV naar Disneyland Parijs
Tot nu toe lijkt dit me ideaal maar weet iemand hoe duur een retourtje ongeveer is? Er vanuit gaande dat we op tijd boeken! Kom je met de TGV echt bij Disneyland uit?

- Ik vond ook nog iets over bussen. Zijn er bussen die direct naar disney gaan? Iemand daar ervaring mee?

Alvast dank voor jullie hulp!
«1

Reacties

  • Ik heb ervaring met de bus van oad.
    Deze gaat na een aantal opstapplaatsen direct door naar disney.
    Ik vond het een fijne reis, wel iets langer als met de auto, maar dat is omdat ik ook de eerste opstapplaats was.
  • Hoi Aurora,

    Naast eigen vervoer zijn er genoeg alternatieven beschikbaar voor een reis naar Disney. Wij bieden diverse opties aan. Met de bus heb je de mogelijkheid om rechtstreeks naar Disneyland te reizen (zoals Myriam aangeeft) met of zonder dagentree of naar de stad Parijs vanaf €19 per persoon. Bekijk alle aanbiedingen hier: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/vervoer-routebeschrijving-paris.

    Met de trein zijn er inderdaad twee mogelijkheden vanaf €48 retour: 1) met de Thalys naar Paris-Nord en dan met de RER (inclusief één keer overstappen naar Disney in 40 minuten. 2) met de TGV rechtstreeks naar Disney (station Marne-La-Vallée) via Brussel-Zuid. Optie 2 is het handigst, aangezien je direct bij Disney uitkomt en je niet meer met al je babage de metro (RER) in hoeft. Daarnaast heb je de mogelijkheid om van de Disney Express service gebruik te maken waarbij je de bagage op het station afgeeft en de toegangstickets ontvangt om direct de parken in te gaan. De bagage wordt dan naar je hotel gebracht (alleen beschikbaar voor de Disney hotels en de partner hotels). Bekijk prijzen & beschikbaarheid mer alle aanbiedingen via onze handige zoekmachine: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/vervoer-routebeschrijving-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • september 2016 aangepast
    Goedendag,

    Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met het reizen met de trein of met de bus van en naar disneyland parijs??

    Ik woon zelf in belgisch limburg. Normaal ga ik altijd met een touringcar bedrag mee naar disneyland parijs. Nu heb ik eind oktober begin november een reis geboekt naar disneyland parijs. De heenreis gaat normaal gezien door wegens voldoende inschrijvingen, de terugreis is nog onzeker of deze gaat doorgaan.

    In disneyland komen is geen enkel probleem. Normaal gezien als de terugreis doorgaat dan wil ik met de bus gaan, maar als deze reis niet doorgaat zal ik een andere optie moeten kiezen.

    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het reizen met de trein vanuit maastricht en of belgisch limburg??

    Is het eventueel goed te doen om met de eigen auto te gaan?? Ik ga alleen naar disneyland en rij normaal niet graag snelwegen en in een vreemd land alleen.

    Weten jullie ook hoe het zit als ik bv de tgv of de trein boek en ik annuleer de trein omdat ik toch met de bus ga hoe het dan zit of ik kan annuleren en of ik mijn geld dan kwijt ben of krijg ik dit dan terug??

    Heeft er iemand tips voor de een enkele reis van disneyland parijs naar huis??

    Is het bv ook mogelijk om via oad ofzo alleen de terugreis te boeken??

    Groetjes Birgitte
  • Goedendag,

    Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met het reizen met de trein of met de bus van en naar disneyland parijs??

    Ik woon zelf in belgisch limburg. Normaal ga ik altijd met een touringcar bedrag mee naar disneyland parijs. Nu heb ik eind oktober begin november een reis geboekt naar disneyland parijs. De heenreis gaat normaal gezien door wegens voldoende inschrijvingen, de terugreis is nog onzeker of deze gaat doorgaan.

    In disneyland komen is geen enkel probleem. Normaal gezien als de terugreis doorgaat dan wil ik met de bus gaan, maar als deze reis niet doorgaat zal ik een andere optie moeten kiezen.

    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het reizen met de trein vanuit maastricht en of belgisch limburg??

    Is het eventueel goed te doen om met de eigen auto te gaan?? Ik ga alleen naar disneyland en rij normaal niet graag snelwegen en in een vreemd land alleen.

    Weten jullie ook hoe het zit als ik bv de tgv of de trein boek en ik annuleer de trein omdat ik toch met de bus ga hoe het dan zit of ik kan annuleren en of ik mijn geld dan kwijt ben of krijg ik dit dan terug??

    Heeft er iemand tips voor de een enkele reis van disneyland parijs naar huis??

    Is het bv ook mogelijk om via oad ofzo alleen de terugreis te boeken??

    Groetjes Birgitte

    Hoi Birgitte,

    Ik woon zelf in Maastricht en ga altijd met de trein naar Disney. Er zijn twee mogelijkheden:

    1) Via Maastricht, Luik, Brussel naar Marne-La-Vallée
    2) Via Hasselt/Genk, Brussel naar Marne-La-Vallée

    Mijn ervaring is dat de aansluiting op de TGV in Brussel-Zuid is beter met meer mogelijkheden/tijden als je reist vanuit Hasselt/Genk. De frequentie van de lijn Maastricht-Luik is namelijk slechts één keer per uur met een krappe aansluiting in Brussel. Heb je vertraging, dan mis je de TGV en mag je wel met de volgende trein mee, maar heb je geen garantie op een zitplaats.

    Om prijzen te bekijken van een treinreis vanuit België naar Disney, klik hier: http://bit.ly/2cGaLYd
    Om prijzen te bekijken vanuit Nederland, gebruik je de handige zoekmachine op onze Vervoer pagina: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/vervoer-routebeschrijving-paris.

    Er zijn diverse soorten tickets beschikbaar voor de TGV, waaronder standaard tickets die tot de dag van vertrek 100% vergoed worden bij annulering. Neem je tickets via een speciale aanbieding (promos/prems), dan zijn ze slechts deels of helemaal niet te annuleren. Deze worden specifiek vermeld als je via bovenstaande links/zoekmachines een treinreis plant/boekt, zodat je kunt zien wat het prijsverschil is.

    Een andere mogelijkheid is via Flixbus een reis vanuit de stad Parijs terug te boeken naar België/Nederland. Je zult hiervoor wel eerst met de RER naar Parijs moeten voor de opstapplaatsen. Meer informatie: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/vervoer-routebeschrijving-paris. Het is niet mogelijk om alleen een terugreis te boeken met de Oad bus (alleen retour).

    Als je verder nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag!

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    Bedankt voor je reactie.

    Inmiddels heb ik het nagekeken en ik had ook een mail gestuurd gehad naar de NMBS in verband met de reis. Zei gaven ook aan dat je 3 opties had en dat als je de duurste optie zou nemen je het bij annulering terugbetaald zou krijgen.

    Momenteel heb ik ook de trein geboekt van Marne-la-Vallee naar brussel en van brussel naar Genk.

    Het ticket van Brussel naar Genk dat zou niet 100% terugbetaald worden bij annulering. Maar het tgv ticket wel. Hierdoor zou ik bij het annuleren een kleine extra kost hebben mocht de busreis toch doorgaan.

    Nu heb ik wel een rustig en zeker gevoel dat ik in ieder geval van disneyland weer naar huis kan, ook al vind ik het eng om alleen met de trein te gaan van disneyland naar huis, omdat ik nog niet eerder met de trein heb gereisd. Ben eigenlijk bang dat ik mijn halte mis, dat ik niet direct in de gaten heb waar we zitten en wanneer ik moet uitstappen waar en wanneer ik moet overstappen enz. Is dit duidelijk aangeven?? Word dit ook omgeroepen waar we zitten?? Is alles alleen in het frans of is de informatie ook in het engels of het nederlands terug te vinden??

    Wat ik mij verder nog afvraag is het volgende:

    Hoe zit het met de bagage op de trein, mag ik dat gewoon meenemen?? Zijn er plaatsen waar je deze mag zetten??

    Ik las ook ergens iets over labels die je moet halen in het vertrekstation en dat je deze aan de bagage moet hangen??

    Wordt de bagage ook gecontroleerd?

    Ik heb een verblijf geboekt in het hotel sequoia lodge en dan een golden forest kamer. Nu vraag ik mij af hoe het zit met mijn bagage de laatste dag. Mag ik deze in het hotel achterlaten?? Zijn daar kosten aan verbonden??

    Ik begreep dat je ook gebruik kon maken van de Disney express service en dat de bagage dan op het station aanwezig is vanaf 17.00 uur. Ik heb de trein geboekt om 15.52 uur dus mijn bagage laten afgeven bij de Disney express service is geen optie. Kan ik deze dan in het hotel achterlaten en zelf daar gaan ophalen op het moment dat ik naar de trein wil gaan??

    Groetjes Birgitte
  • Hoi @Birgitte ,

    Graag gedaan! Alle haltes worden omgeroepen, maar doorgaans alleen in het Frans. Op station Brussel-Zuid (Midi) vertrekken de hogesnelheidstreinen altijd van spoor 1-4. Marne-La-Vallée is vanuit Brussel de tweede halte (eerst vliegveld Charles de Gaule TGV, daarna na ongeveer 15 minuten Marne-La-Vallée Chessy). Als je aan de rechterzijde van de trein zit, kun je Space Mountain zien liggen bij aankomst. De terugreis gaat vaak via Lille-Europe (dus eerst Charles de Gaule, dan Lille-Europe en daarna Brussel-Zuid). Je kunt iedere willekeurige trein van Genk naar Brussel-Zuid (en visa versa) nemen, alleen de TGV staat op tijd. Mocht je het prettig vinden, dan pak je gewoon een trein eerder, zodat je op Brussel-Zuid alle tijd hebt om naar het juiste spoor te lopen of even naar de wc te gaan / een broodje te eten. Dat doe ik altijd ;-)

    De bagage in de trein mag je gewoon meenemen. In iedere wagon zijn twee verschillende gedeeltes waar je de bagage kwijt kunt (bij het instappen zijn er grote vakken voor koffers en in het midden van iedere wagon kun je eveneens bagage kwijt). Het is ook mogelijk om kleinere tassen onder je stoel te leggen. Labels zijn niet nodig. Al die keren dat ik met de TGV ben gereisd, heeft er nog nooit iemand naar gevraagd en ook bij anderen zijn er doorgaans geen labels zichtbaar (los van de mensen die met het vliegtuig gaan natuurlijk). De bagage wordt steekproefgewijs gecontroleerd i.v.m. de terreurdreiging in België, maar de laatste keer dat ik ben geweest was er alleen nog controle van vervoersbewijzen en identiteitsbewijzen.

    De bagage kun je de laatste dag kosteloos bij het bagagedepot achterlaten (naast de incheckbalie van de Golden Forest Club; bij binnenkomst hoofdingang direct links) en later weer ophalen. Als jaarkaarthouder kun je echter ook bagage gratis afgeven bij Storage Service naast de parken. Dit doe ik altijd. Dat is handiger, aangezien je dan niet meer terug naar je hotel hoeft en direct bij de uitgang van de parken de koffers kunt pakken en naar het station kunt lopen. Deze service is gratis voor Dream jaarkaarthouders. Storage Service is iedere dag vanaf de Extra Magische Uren tot 45 minuten na sluiting van het desbetreffende park geopend. Meer informatie: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/diensten-services-paris/storage-service-paris.

    Groetjes,
    Lars

  • Wij gaan met de Tgv van brussel midi naar disneyland, nou vroeg ik me af zijn op beide locaties liften aanwezig ivm Kinderwagen? En zou ik een tweeling Kinderwagen mee mogen nemen in de trein dus groter formaat dan normaal? Heb nl gemerkt dat mijn oudste soms ook wel fijn vind om te kunnen zitten. En zou z'n wagen ook geen probleem opleveren in het park of hotel?
  • Hoi anne,

    er zijn liften aanwezig op beide treinstations.
    In de trein denk ik dat je even met de conducteur moet navragen waar je de tweelingwagen kunt stallen. Je hebt vaste gereserveerde zitplaatsen dus daar in de beurt wil je natuurlijk je wagen kwijt. Het hangt ook even af van hoe klein je je wagen kunt opvouwen.
    In het park of hotel levert de wagen geen enkel probleem op. Er is overal voldoende ruimte. Hou wel rekening met de drukke momenten zoals vlak voor de parade en vlak voor Disney Dreams. Dan kan het erg druk worden rond de paraderoute of Central Plaza en dan is het met een tweelingwagen waarschijnlijk moeilijk(er) manoeuvreren (als de hele stoep vol zit met wachtende bezoekers kom je daar niet zo 1-2-3 langs (dat hebben wij al met een enkele buggy)).
  • Ja weet het, nu ga ik in januari dus rustiger, ben afgelopen mei geweest en toen was het echt niet leuk hoe druk uur wachten was niks. Maar trein zou ook geen probleem geven mag dus gewoon mee?
  • De wagen mag zeker mee, maar waar je hem moet zetten moet je in de trein even bekijken of bespreken. Er zijn in ieder geval in de tweede klas een soort van "tussenstukjes" tussen de treindeur en waar de stoelen beginnen, daar stonden toen ik ging een aantal grote koffers.
  • Ok, super dank je wel!
  • Wij gaan met de Tgv van brussel midi naar disneyland, nou vroeg ik me af zijn op beide locaties liften aanwezig ivm Kinderwagen? En zou ik een tweeling Kinderwagen mee mogen nemen in de trein dus groter formaat dan normaal? Heb nl gemerkt dat mijn oudste soms ook wel fijn vind om te kunnen zitten. En zou z'n wagen ook geen probleem opleveren in het park of hotel?


    Hoi Anne

    Ik denk dat je beter niet met een 2p wandelwagen de TGV in kunt gaan. De gangen zijn vrij smal en de opbergruimte voor wandelwagens is dezelfde als waar je je koffers moet laten... Er is dus praktisch gezien weinig plek voor wandelwagens en zelfs als deze opvouwbaar is, is dit niet heel handig... Zeker omdat een tweeling wandelwagen meestal best groot is

    Groetjes
  • Ik ga hem gewoon meenemen en zien wel hij is niet heel breed past door gewone deur met gemak. En anders leg ik hem onder de stoelen waar we zitten
  • Ingeklapt is hij 72 cm breed 102 cm lang en 32 cm hoog lengte is hetzelfde als normale wagen is 20 cm breder dan mijn 1 persoons en iets dikker maar ook niet veel
  • Goedendag,

    Het lijkt er momenteel toch steeds meer op dat ik op het einde van mijn verblijf met de tgv en de trein zal moeten terugkeren vanuit disneyland parijs.

    Ik vind dit doodeng en raak eigenlijk nu al in paniek als ik eraan denk dat ik dadelijk helemaal alleen met de trein terug moet van parijs naar brussel en daar een half uur moet wachten om de trein te nemen richting genk.

    Nu was ik net nog eens aan het kijken op de site van de NMBS ik heb mijn ticket al geboekt gehad voor de zekerheid dus dat is in orde.

    Nu vraag ik mij eigenlijk alleen af hoe weet ik op welk perron ik moet zijn, kan ik dat ergens terugvinden??

    Is het eventueel mogelijk om op voorhand al eens te gaan kijken bij het treinstation in disneyland parijs zodat ik op voorhand het al eens gezien heb hoe en wat??

    Ik heb bij mijn boeking ook een nummer gekregen van het rijtuig en van de plaats in dat rijtuig. Is dit nummer duidelijk te zien op het rijtuig en de nummer van de plaats is die ook duidelijk aangegeven??

    PFFFFFFFFFFFFF. Zie er steeds meer tegenop en ben mijzelf echt aan het opjagen om daar als meisje helemaal alleen te moeten rondlopen op een station zowel in parijs als in Brussel, ben heel onzeker en bang dat er iets gebeurt als meisje alleen. Is er eigenlijk beveiliging aanwezig en een goede controle op de stations.

    Zijn er hier meer mensen die volledig alleen hebben gereisd van en naar disneyland parijs en hoe is het jullie meegevallen??

    Staat alles goed aangegeven en was alles meteen duidelijk??

    Op dit moment heb ik heel erg mijn twijfels of ik wel de goede keuze heb gemaakt om met de trein terug te komen. Maar als ik er dan aan denk om helemaal alleen te moeten gaan met de auto vind ik dit ook niks. Ik ben het niet gewend om lange afstanden te rijden en rijdt zoiezo al niet veel in het buitenland en ben ook snel onzeker op vreemde wegen en wat als de vermoeidheid toeslaat op de terug weg.

    Ben nu zo erg aan het twijfelen wat ik moet doen dat ik het gewoon niet meer weer. de reis annuleren is voor mij geen optie, ik wil hoe dan ook graag naar disneyland gaan.

    groetjes Birgitte
  • Hoi @Birgitte ,

    Maak je geen zorgen. De treinstations van Disney (Marne-La-Vallée Chessy) en Brussel-Zuid zijn overzichtelijk en veilig. Op deze stations zijn, net als in Nederland, grote digitale borden te vinden met de actuele vertrektijden van alle treinen, inclusief spoorinformatie. Op Brussel-Zuid vertrekken de hogesnelheidstreinen meestal van spoor 3 of 4. Daarnaast zijn er overal spoorwegmedewerkers en informatiekiosken te vinden mocht je toch nog vragen hebben.

    Op het perron bij de TGV (zowel in Brussel-Zuid als in Marne-La-Vallée Chessy) staat met digitale borden aangegeven in welk vak jouw wagon zal stoppen. Op die manier kun je alvast op die plaats gaan staan en stopt de juiste deur voor je. Daarnaast staan de wagonnummers zowel buiten op de trein als binnen in de trein goed aangegeven. In Brussel zal de trein al klaar staan als je met de normale trein arriveert. Vanuit Disney komt de trein vanuit het zuiden aan. Het juiste spoor wordt hier doorgaans 10-15 minuten vóór de trein aankomt weergegeven op de digitale borden in de hal en bij de roltrappen naar beneden. Vervolgens kun je in je vak gaan staan en stopt de juiste wagon voor je.

    Het kan zijn dat de TGV op de heen- en/of terugweg (meestal de terugweg) via Lille-Europe rijdt. Het voorste deel van de trein blijft dan in Lille, terwijl het achterste deel naar Brussel-Zuid rijdt. Maak je geen zorgen, iedereen die naar Brussel moet, zit al in het goede treinstel. Schrik ook niet als de trein opeens 'achteruit' terugrijdt naar Brussel, aangezien hij deels over hetzelfde spoor terug moet.

    Ik ben voorheen zelf al meerdere malen alleen naar Disney geweest met de TGV en dat is heel relaxt en overzichtelijk. Geen zorgen dus en als er vragen zijn, dan kun je altijd terecht bij de spoorwegmedewerkers op alle stations en in de trein.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    Bedankt voor je reactie.

    Dit stelt me toch een beetje gerust.

    Om in Disneyland parijs te komen is geen probleem dat is allemaal geregeld ik zit alleen met de weg terug en aangezien ik nog nooit met een trein gereisd heb en door de aanslagen van begin dit jaar vind ik het allemaal gewoon erg eng en spannend.

    Ik ga graag goed voorbereid op reis, maar voel me momenteel erg gespannen en onrustig omdat dit voor mij nieuw is, mijn frans is niet goed en ik heb geen ervaring met het reizen met treinen enz.

    Ik had het routeplan van de trein die ik geboekt heb uitgeprint en daar staat inderdaad het station Lille-Europa op vermeld. volgens het routeplan van de tgv zou brussel zuid de derde halte zijn.Ik zou dan in het station van brussel zuid ongeveer een half uurtje hebben voordat de trein arriveert om naar genk te gaan.

    Is het ook mogelijk om iets te eten te halen in brussel zuid of kan ik beter iets te eten meenemen vanuit disneyland parijs??

    Mag er op de tgv of de trein gegeten worden??

    Hopelijk valt het achteraf allemaal goed mee en ben ik weer een overwinning en ervaring rijker.

    Groetjes,
    Birgitte
  • Hi Birgitte,

    Onze dochter van 18 is afgelopen zomer ook in haar eentje met de trein naar DLP gekomen (wij waren er al in met de camper). Zij was van te voren ook super zenuwachtig, want ook de eerste keer voor haar alleen met de trein in het buitenland.
    Het is haar echter super goed bevallen, alles was heel goed te vinden en duidelijk aangegeven.
    Eten is aan boord van de TGV te koop, en als je een eerste klas kaartje hebt zit dat zelfs bij de prijs inbegrepen (prijsverschil is niet heel groot, voor ons was 1ste klas 15 euro duurder). Reken wel op prijzen die aan de hoge kant zijn aan boord, dus als je broodjes haalt in le petit casino (klein supermarktje op het station bij DLP) zal je goedkoper uit zijn.
    Het is makkelijk gezegd, maar ik zou me niet zo druk maken als ik jou was, het valt echt reuze mee

    grz

    MJ
  • Hoi @Birgitte ,

    In Brussel zijn er diverse winkeltjes, cafés en restaurants waar je tijdens het overstappen wat te eten kunt halen. In alle treinen is het toegestaan om te eten. Ik haalde zelf altijd een broodje bij een van de restaurants in de buurt van de toiletten op Brussel-Zuid, alvorens ik op de heen- en terugreis vervolgde. Je hebt tijd genoeg.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo Mcjas en Lars,

    Bedankt voor jullie reacties.

    Fijn om ervaringen te lezen van anderen. Het stelt mij toch een beetje gerust, ook al blijf ik het toch nog steeds een beetje spannend vinden.

    Ik heb bij de tgv de 2e klas geboekt. de 1ste klas was bij mij een stuk duurder. De tweede klas bij mij komt nu op 79 euro en de eerste klas kwam op 126 euro voor de duurste formule.Maar ik heb ook pas een drietal weken geleden de trein geboekt.

    Bedankt ook voor de tips in verband met het eten. Ik ben net rond etenstijd in brussel dus hoop niet dat het dan drukker gaat zijn. Ik denk dat ik op voorhand even een keertje ga kijken in de winkeltjes bij het station in DLP wat daar te verkrijgen is en anders neem ik voor de zekerheid iets kleins mee vanuit disneyland. mocht ik het niet redden in brussel iets te halen dat ik toch iets bij me heb.

    Groetjes Birgitte

  • september 2016 aangepast
    Hor lars,

    Even nog een vraagje in verband met mijn bagage. Ik kan deze zowel achterlaten in mijn hotel, maar dan zal ik deze daar moeten gaan halen nog voordat ik de trein neem.

    Je had het ook over de Storage Service bij de 2 parken, nu vroeg ik mij af waar deze zich bevinden, ik heb deze namelijk nog niet gezien in de parken. Ik loop vaak via de ingang bij het bureau van guestrelations het park binnen maar heb de Storage Service daar nog niet eerder gezien.

    Is het niet een gesleur met de bagage als je van je hotel naar Storage Service gaat in het disneyland park?? En moet je dan ook met je bagage door de tassencontrole bij de parken om het gebouw van Storage Service te bereiken??

    Langs de ene kant lijkt het me een gesleur met je bagage, maar langs de andere kant is het ook wel makkelijk als je smiddags niet eerst weer naar het hotel hoeft te gaan om het op te halen maar gewoon kort bij het park je bagage op kan halen.

    Ik zou graag de laatste dag nog ergens willen gaan lunchen rond 12 uur om de vakantie af te sluiten. Om 15.50 uur heb ik de trein naar huis, dan is het wel makkelijk als mijn bagage al bij het disneyland park in de buurt is. Is het meestal druk om bagage te brengen of te halen zowel bij de balie in het hotel of bij het disneyland park??

    groetjes,
    Birgitte


  • Hoi @Birgitte ,

    De Storage Service ligt niet in het Disneyland Park, maar net daarbuiten. Het loket is gelegen naast Guest Relations en Salon Mickey aan de rechterzijde van de ingang van het park. Zie deze foto om een beeld te krijgen: http://www.topdogdays.com/wp-content/uploads/2014/11/Disneyland_Paris_lockers_storage2.jpg. Wij gebruiken deze service altijd als we met de trein naar Disney gaan. Gratis voor Dream jaarkaarthouders en heel makkelijk om, nadat je uit het Disneyland Park komt, direct je bagage te pakken en door te lopen naar het treinstation. Om de bagage af te geven zul je inderdaad door de tassencontrole moeten waarbij de koffers en tassen door de scanner moeten. Meer informatie: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/diensten-services-paris/storage-service-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    Bedankt voor je reactie.

    Ik ga dit weekend 2 dagen naar disneyland om de restaurants te reserveren en dan ga ik eens kijken of ik het gevonden krijg is inderdaad wel makkelijk om mijn bagage mee te nemen naar daar.

    De tascontrole bij de parken met de koffers lijkt mij geen probleem denk ik aangezien je bij aankomst in het hotel ook een tassencontrole hebt of kijken ze bij de controle in de parken anders dan in het hotel naar de koffer??

    groetjes
    Birgitte
  • Hoi @Birgitte ,

    Nee, de tassencontrole bij de parken is hetzelfde als bij de Disney hotels (scanner).

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars

    Heb jij toevallig zelf ervaring met het reizen naar Disney vanuit het centrum van Parijs?
    Tot dusver ben ik erachter waar ik moet in- en uitstappen en dat ik lijn RER A 4 moet nemen.
    Wat voornamelijk nog onduidelijk is, is dat ik niet begrijp wat voor soort ticket ik moet kopen als ik aankom in Parijs en of het ook al mogelijk is om dit ticket al vooraf via internet te gaan?

    Alvast bedankt
    Groetjes
    Vivianne
  • Hoi Lars

    Heb jij toevallig zelf ervaring met het reizen naar Disney vanuit het centrum van Parijs?
    Tot dusver ben ik erachter waar ik moet in- en uitstappen en dat ik lijn RER A 4 moet nemen.
    Wat voornamelijk nog onduidelijk is, is dat ik niet begrijp wat voor soort ticket ik moet kopen als ik aankom in Parijs en of het ook al mogelijk is om dit ticket al vooraf via internet te gaan?

    Alvast bedankt
    Groetjes
    Vivianne

    Hoi Vivianne,

    Ik heb zelf geen ervaring met reizen vanuit de stad Parijs naar Disney, maar tickets kunnen eenvoudig via de ticketautomaten op alle stations worden aangeschaft. Op de touchscreens kan ook Engels als taal worden aangegeven als je het Frans niet goed machtig bent. Het is naar mijn weten niet mogelijk om dergelijke tickets op voorhand online aan te schaffen.

    Vanuit het centrum van Parijs (station Charles de Gaulle - Etoilles; naast de Champs Elysee) neem je de RER-A naar Marne-La-Vallée Chessy. Bekijk de RER plattegrond naar Disney op onze Vervoer pagina: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/vervoer-routebeschrijving-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    Inmiddels heb ik de bevestiging dat de reis niet doorgaat. Dit houdt in dat ik nu definitief met de trein van disneyland parijs naar Genk zal reizen. Heen ga ik nu met de bus en terug met de trein.

    Nu had ik mijn tickets begin september al geboekt bij de NMBS. Nu ben ik net via mijn mail naar de site gegaan en daar kon ik mijn tickets afprinten via een PDF bestand. Dit heb ik nu gedaan. Hoe zit het nu moet ik nu verder nog iets doen met mijn tickets of is dit voldoende?? Kan ik met deze uitgeprinte tickets gewoon de tgv en de trein nemen?? Of moet ik deze tickets nog ergens omwisselen??

    Groetjes Birgitte
  • Hoi Lars,

    Inmiddels heb ik de bevestiging dat de reis niet doorgaat. Dit houdt in dat ik nu definitief met de trein van disneyland parijs naar Genk zal reizen. Heen ga ik nu met de bus en terug met de trein.

    Nu had ik mijn tickets begin september al geboekt bij de NMBS. Nu ben ik net via mijn mail naar de site gegaan en daar kon ik mijn tickets afprinten via een PDF bestand. Dit heb ik nu gedaan. Hoe zit het nu moet ik nu verder nog iets doen met mijn tickets of is dit voldoende?? Kan ik met deze uitgeprinte tickets gewoon de tgv en de trein nemen?? Of moet ik deze tickets nog ergens omwisselen??

    Groetjes Birgitte

    Hoi Birgitte,

    De E-tickets in het PDF bestand zijn voldoende. Print deze uit en neem ze mee in de trein. De conducteur scant vervolgens de QR-code of knipt het ticket. De tickets zijn direct bruikbaar en hoeven niet nog ergens omgewisseld te worden.

    Groetjes,
    Lars
  • Wat te doen met vervoer, ik kan met de auto vanuit zeeland geen idee hoe lang ik er over doe, of met de trein vorige keer in brussel opgestapt maar er naar toe was echt drama zo druk. Iemand tips?
  • Wat te doen met vervoer, ik kan met de auto vanuit zeeland geen idee hoe lang ik er over doe, of met de trein vorige keer in brussel opgestapt maar er naar toe was echt drama zo druk. Iemand tips?

    Via maps kijken hoe lang het rijden is? Zo gedaan hoor
Log In of Registreer om te reageren.