Tips, tops en flops voor Disney World (Orlando)

mei 2019 aangepast in Algemeen
In voorbereiding op onze trip naar Disney world in 2020 ben ik op zoek naar de beste tips, de absolute aanraders, de verborgen diamantjes, de 'must see', etc maar ook de 'Don't!' en de 'bespaar je de moeite/wachttijd';-)
Laten we hier (als het er nog niet is) ieders kennis bundelen zodat we er allemaal ons voordeel mee kunnen doen in de aankomende reizen die kant op.
«1

Reacties

• Goed idee ik lees mee 2020 staat voor ons ook op de planning
  • Ik zal zeker een bijdrage leveren na voldoende info te hebben verzameld, zo helpen we elkaar en heeft iedereen die dit leest er iets aan!
    Goed initiatief!
  • Heel goed idee
    Ik doe mee
  • Laat ik vast een eerste duit in het zakje doen;
    Do: de zwemparken! Zijn echt héél gaaf en meer dan je tijd waard!
    Don't: gebruik geen volledige maaltijd credits voor de ontbijt maaltijden. Vaak kun je met een snack credit al een goed ontbijt scoren wat in onze Nederlandse ogen al veulll is!
    Tip: maak praatjes met cast members. Zijn echt heel erg leuk en memorabel. Zij maken Disney wat het is! Leuke bijkomstigheid, zij kunnen vrijwel allemaal gratis extra's of upgrades uitdelen/toekennen als ze daar zin in hebben en aanleiding toe hebben. Vraag er niet naar maar ben gewoon oprecht vriendelijk en dan kunnen er spontaan hele leuke dingen gebeuren.
  • Dave077 zei:

Laat ik vast een eerste duit in het zakje doen;
    Do: de zwemparken! Zijn echt héél gaaf en meer dan je tijd waard!
    Don't: gebruik geen volledige maaltijd credits voor de ontbijt maaltijden. Vaak kun je met een snack credit al een goed ontbijt scoren wat in onze Nederlandse ogen al veulll is!
    Tip: maak praatjes met cast members. Zijn echt heel erg leuk en memorabel. Zij maken Disney wat het is! Leuke bijkomstigheid, zij kunnen vrijwel allemaal gratis extra's of upgrades uitdelen/toekennen als ze daar zin in hebben en aanleiding toe hebben. Vraag er niet naar maar ben gewoon oprecht vriendelijk en dan kunnen er spontaan hele leuke dingen gebeuren.

Wat verstaan je onder gratis upgrades
  • @thomastol dat zou bijvoorbeeld een gratis room upgrade kunnen zijn bij de incheck balie cast members. Maar ook gratis pins, fastpasses, goede plekken voor dinertjes of shows, privé ontmoetingen met de Disney figuren, etc. Kan echt van alles zijn. Is tegenwoordig minder frequent dan voorheen heb ik het idee maar heb het meerdere keren meegemaakt en je voelt je ineens net wat specialer en de gezellige gesprekken met de cast members zijn al leuk op zich. Maakt hun en jou dag vaak al wat leuker op zichzelf
  • Kleine aantekening bij de tip om geen maaltijd credits te gebruiken voor het ontbijt, @Dave077 : De uitzondering is een ontbijt met de Disney figuren. Het meeste voordeel uit een tafelservice credit haal je namelijk uit een maaltijd (ontbijt, lunch of diner) met de Disney figuren. Deze zijn normaal het duurst en vallen gewoon onder het reguliere Dining Plan (met uitzondering van Signature Dining locaties zoals Cinderella's Royal Table). Wij doen er altijd een stuk of drie tijdens ons verblijf van twee weken.
  • Lars zei:

Kleine aantekening bij de tip om geen maaltijd credits te gebruiken voor het ontbijt, @Dave077 : De uitzondering is een ontbijt met de Disney figuren. Het meeste voordeel uit een tafelservice credit haal je namelijk uit een maaltijd (ontbijt, lunch of diner) met de Disney figuren. Deze zijn normaal het duurst en vallen gewoon onder het reguliere Dining Plan (met uitzondering van Signature Dining locaties zoals Cinderella's Royal Table). Wij doen er altijd een stuk of drie tijdens ons verblijf van twee weken.

Jup, ik ging in mijn verhaal uit van reguliere ontbijtjes zonder de figuren e.d.
  • juni 2019 aangepast
    Tip: koop (zeker als je voor het eerst gaat) de 'The Unofficial Guide to Walt Disney World' en steeds de actueelste versie. Deze komt jaarlijks uit en helpt je echt bij het maken van keuzes om ergens bijvoorbeeld wel of niet voor in de rij te gaan staan, bepaalde restaurants wel of niet te selecteren om zo het maximale uit de free dining credits te halen. Tot slot krijg je er korting mee op een jaar toegang tot touringplans.com waar je alles kunt gaan plannen, de beste kamers kunt opzoeken, automatisch een verzoek daartoe kunt laten sturen naar Disney, crowdcalanders kunt raadplegen, agenda waarschuwing krijgen voor reserveren eten en fastpasses enz. Is met 18 euro echt de moeite en hier via bol.com gewoon te bestellen.
    PS. Als je kids ouder zijn dan bv. 8 jaar heeft het de voorkeur om de reguliere uitgave te bestellen en niet de versie 'traveling with kids'.
  • @Dave077 wat een goed idee. Done! 29/8 is ie leverbaar.
  • juni 2019 aangepast
    Ik ben in Mei 2 weken in Disney World geweest. Ik ben van plan dit weekend een reisverslag te maken met onze ervaringen inclusief tips, flops en dergelijke. Hopelijk heb je daar wat aan. Ik post ze op dit forum. Ik zal denk ik meer in de vorm van een review schrijven over ons hotel, restaurants en alle magische extra's die wij hebben beleefd. Als je al gerichte vragen hebt dan hoor ik dat natuurlijk graag.
  • Ik ben in Mei 2 weken in Disney World geweest. Ik ben van plan dit weekend een reisverslag te maken met onze ervaringen inclusief tips, flops en dergelijke. Hopelijk heb je daar wat aan. Ik post ze op dit forum. Ik zal denk ik meer in de vorm van een review schrijven over ons hotel, restaurants en alle magische extra's die wij hebben beleefd. Als je al gerichte vragen hebt dan hoor ik dat natuurlijk klaar.

Héél welkom. Ik ben zelf al twee keer geweest en ben ook vooral benieuwd naar de nieuwigheden, verborgen pareltjes die men gevonden heeft, enz. Leuk om te lezen iig.
  • Pascalletje ben benieuwd naar jou verslag.alle tips helpen weer in de voorbereiding van iemands andere reis.
    En dave77 dat boek heb ik ook gekocht.
    Staat echt erg veel goede bruikbare tips in.
    Maar ik kan nergens die korting enz vinden.
    Wel echt aan te raden die dikke boek.
  • Super! Ik doe en volg mee!
  • De dinning for Disney World app
    Is ook handig
    Alle resort en restaurants staan vermeld.
    Heel makkelijk kun je in het menu kijken en zien hoeveel dining plan credits je kwijt bent.
  • De dinning for Disney World app
    Is ook handig
    Alle resort en restaurants staan vermeld.
    Heel makkelijk kun je in het menu kijken en zien hoeveel dining plan credits je kwijt bent.

Goede tip. Thnx
  • Ik ben ook benieuwd naar verslag pascalletje.
  • juni 2019 aangepast
    Dank voor de leuke reacties. Eerste deel over ons hotel verblijf staat online ^^ ! Laat me weten wat jullie er van vinden.

Edit: staat in topic hotels WDW op dit forum
  • Dank voor de leuke reacties. Eerste deel over ons hotel verblijf staat online ^^ ! Laat me weten wat jullie er van vinden.

Link werkt niet volgens mij...
  • Hai heb het verslag van Pascalletje gelezen en zie dat je bij waterpark gratis badlaken kunt gebruiken.Krijg je dat ook bij caribean beach?Dat spaart weer ruimt in koffer.
  • juni 2019 aangepast
    Wat ik zo lees beschikt volgens mij elk hotel over 'pool towel services', of te wel kun je in het zwembad gratis een handdoekje lenen. Ik zie op meerdere sites dat Carribean Beach ze ook als service heeft (tripadvisor + disneyparksmomspanel). Let wel dit zijn geen hele grote badlakens, ik schat dat ze 60 x 110 zijn. Prima om je mee af te drogen, en op je stoel te leggen. Maar te klein om bijvoorbeeld comfortabel in het gras te gaan zonnebaden. In ons geval waren ze prima gezien we ze eigenlijk alleen hebben gebruikt om ons even af te drogen. Als je een groter formaat wenst kun je ze wel beter vanuit thuis meenemen.
  • Goede tip uit het verslag van pascalletje, dit is precies waar ik met dit topic op hoopte. Heb hem op onze lijst gezet!!! "Leuke tip is om 's avonds rond 21.30u op de pier the Electrical Water Pagent te kijken. Onwijs leuk dat deze botenparade langs dit hotel komt. Combineer dit met een bezoekje aan Geiser Point, en je hebt een gegarandeerd een heerlijk relaxed avondje."

Vwb de badlakens. Wij namen de grote van de hotel kamer mee wanneer de kleine niet toereikend waren. Die werden gewoon verschoond dus niets mis mee. Ik zou zeker geen handdoeken meenemen vanuit NL als dat niet per nodig is.

Tip: koop de eerste dag bij een van de surfwinkenkels in Disney springs speciale zwemshirts. Ik heb dit voor mijzelf en de kids nog altijd gedaan en voorkomt veel ellende. De zon is daar echt heel sterk en zeker in de waterparken gaat het hard. Verbranden gaat snel en kan je vakantie behoorlijk verzieken daar
  • We gaan in februari dus weet niet of zon dan zo heftig zal zijn dat zwem T-shirt nodig is. Maar fijn deze manier van reis plannen.En in de unofficial guide 2019 staat echt veel.
  • juni 2019 aangepast

We gaan in februari dus weet niet of zon dan zo heftig zal zijn dat zwem T-shirt nodig is. Maar fijn deze manier van reis plannen.En in de unofficial guide 2019 staat echt veel.

Wij gaan in mei, zijn de laatste keer ook in mei geweest en de eerste keer in oktober. Trust me, als de zon schijnt gaat het per definitie hard daar! Is natuurlijk persoonlijk of je wel of niet verbrandt maar voor 15 euro zou ik het risico niet nemen. Je ziet ze daar trouwens genoeg rondlopen om niet raar op te vallen...

Kleine toevoeging, mocht je een dochtertje hebben en ze wilt (zoals wij in Nederland nogal eens normaal vinden) lekker zwemmen in alleen d'r bikini broekje dan is dat in Amerika (preuts) niet wenselijk. Wij werden vriendelijk doch dringend verzocht om haar een bovenstukje of T-shirt aan te trekken. Ze was 6 jaar oud toen...
  • Nee dave mijn kids zijn 25 27 maar Disney fans pas terug van week Disneyland Parijs met zijn viertjes.
  • Nee dave mijn kids zijn 25 27 maar Disney fans pas terug van week Disneyland Parijs met zijn viertjes.

Dan is het sowieso voor de Amerikanen raar als ze geen bovenstukje aan zouden hebben denk ik, hahaha. Maar de tip is natuurlijk voor iedereen bedoeld. De hotel manager kwam we bij ons aan te pas en zei met zoveel woorden dat ze wel eens meegemaakt hadden dat er ook 'mensen' speciaal naar Disney kwamen vanwege de kinderen... Klinkt creepy maar wel goed dat ze er daarom actief beleid op voeren.
  • Op Pinterest staan heel veel does en donots. Daarnaast is op AliExpress veel souvenirs te bestellen aldoor je gaat. Scheelt echt op het budget. Van oren tot handfannetjes in minnie/ Mickey of stitch en angel vorm.
  • Disney zet hoog in met o.a. een nieuw Character Breakfast in het binnenkort te openen Rivera Resort.
    Ik denk na dit gelezen te hebben, echt de moeite waard is.
    De foto impressies zijn echt geweldig mooi.
    Reserveringen zijn vanaf nu mogelijk.
  • Hai,hoe is de WiFi in de parken en wie heeft prepaid kaart daar gekocht?
  • WiFi was vrij goed in de hotels voor wat ik me kan herinneren van 2 jaar terug, weet het niet meer 100 procent zeker echter. In de parken heb ik volgens mij gewoon een buiten Europa bundel gekocht bij mijn abonnement, was uiteindelijk namelijk ook goedkoper om te bellen/gebeld te worden vanuit Europa dan met prepaid kaart van daar.
Log In of Registreer om te reageren.