Privilege tickets

oktober 2019 aangepast in Tickets & Jaarkaarten
Hallo,

Wij willen komende maandag voor 3 dagen naar het park en zijn in totaal met 15 mensen waarvan er één gezin (6 personen) een jaarpas wil aanschaffen. Voor de rest willen we dan privilegepassen aanschaffen. Ik heb een aantal vragen:

1) Ik begrijp dat het aanschaffen van de jaarkaarten met 20% familiekorting alleen ter plaatse kan. Klopt dat?
2) Kan ik de jaarpassen buiten het park aanschaffen (aangezien we voor familie de eerste dag ook die privilegepassen moeten kopen)?
2) Vanaf welk tijdstip kan dit? We zouden (ook de eerste dag) graag gebruik maken van de Extra Magic Time en de jaarkaarten + privilegepassen dus graag vroeg op de morgen aanschaffen. Is dat voor beide mogelijk?
3) Kan ik meteen de jaarkaarten kopen of moet ik dan per se eerst een dagpas hebben zoals ik hier vaak lees?
4) Ik lees dat er een speciale ingang is voor jaarkaarthouders: is daar ook een kassa aanwezig waar ik al het bovenstaande kan regelen?
5) Voor de volledigheid: privilegepas houders hebben toch alle voordelen die jaarkaarthouders ook hebben? Dus EMT, speciale ingang etc.?

Dank voor de antwoorden!
«13456711

Reacties

• april 2019 aangepast
    Hallo,

We gaan een jaarkaart kopen voor ons gezin van 3 personen. De magic plus. Nu kopen we die via internet en dan krijgen we een voucher die we de eerste dag in disney kunnen omzetten in een kaart. Helder. Nu willen we voor onze zoon die keer een vriend meenemen, we dachten daar dan een vrienden privilege toegangskaart te kopen. Dat kan op de Magic plus kaart dan voor 45 euro per dagkaart. Mijn vraag is nu, kunnen we die vriend meteen die eerste dag mee naar binnen nemen tegen dat tarief? We hebben immers de vouchers al eerder aangekocht alleen moeten we ze nog omzetten in een kaart....

Ik hoor het graag!
    Hartelijke groet,
    Renate Devilee
  • Je kunt de tijdelijke kaart bij de "guest relations" buiten het park al omzetten in een definitieve kaart en daar eventueel de extra dagpassen aanschaffen. Alleen parkeren is bij aankomst niet inbegrepen bij je tijdelijke kaart (parkeren kost dan €30, tenzij je bij RER station Chessy parkeert en in 2 minuten met de trein naar het park reist op je 1e dag).
  • Hoi @Renhof ,

Die vriend kan zeker de eerste dag mee, maar jullie zullen eerst de vouchers moeten omwisselen voor de definitieve jaarkaarten bij Bureau Passeport Annuel in het Disneyland Park. Hij zal dan buiten moeten wachten. Op drukke dagen is echter Donald's Desk geopend onder het Disneyland Hotel waar de voucher direct omgezet kan worden zonder dat je eerst het park in hoeft. Daarna ga je naar de reguliere kassa om op vertoon van de definitieve jaarkaart een Privilege ticket aan te schaffen.

@steef : Bij aanschaf van een online voucher voor Magic Flex, Magic Plus of Infinity (via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/jaarkaarten-paris) is parkeren op de aankomstdag ook al inbegrepen. Op vertoon van de voucher krijg je namelijk direct toegang tot de grote parkeerplaats.

Groetjes,
    Lars
  • Dank jullie wel voor de antwoorden! @Lars is Bureau Passeport Annuel meteen na openingstijd geopend voor het omzetten van de passen dan? Anders moet ie heel lang wachten buiten...Das ook zo wat... Hopelijk is Donalds desk geopend dan..... Al ben ik er bang voor, denk niet dat wij op een hele drukke dag aankomen... op zich fijn, alleen hier dan niet voor... ;-)

Groetjes Renate

• Hoi @Renhof ,

Graag gedaan! Bureau Passeport Annuel in het Disneyland Park is dagelijks geopend van 10:00 tot 18:00 uur.

Groetjes,
    Lars
  • Hallo,

Zou ik de privilege tickets ook kunnen kopen tijdens extra magic time? En hebben mijn gasten dan ook recht op extra magic time? En moeten mijn gasten aanwezig zijn bij de kassa?

Groetjes, Alain
  • Hoi @AlainRath ,

Dat kan. De loketten van Guest Relations zijn geopend tijdens Extra Magic Time waar de Privilege tickets gekocht kunnen worden als de reguliere kassa's nog niet open zijn. Als zij samen met jou als jaarkaarthouder naar binnen gaan kunnen ook zij mee tijdens Extra Magic Time. Bij de aanschaf van de Privilege tickets hoeven de gasten niet perse mee in de rij te staan.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Hoi @AlainRath ,

Dat kan. De loketten van Guest Relations zijn geopend tijdens Extra Magic Time waar de Privilege tickets gekocht kunnen worden als de reguliere kassa's nog niet open zijn. Als zij samen met jou als jaarkaarthouder naar binnen gaan kunnen ook zij mee tijdens Extra Magic Time. Bij de aanschaf van de Privilege tickets hoeven de gasten niet perse mee in de rij te staan.

Groetjes,
    Lars

Geweldig Lars! Dankjewel!
  • Hoi @Lars,

Heb ik met mijn Magic Plus jaarkaart ook recht op extra magic time? Groetjes Renate
  • Hoi @Renhof ,

Jazeker. Magic Plus en Infinity jaarkaarthouders hebben toegang tot Extra Magic Time.

Groetjes,
    Lars
  • Hallo, wij hebben een Magic flex en Magic plus abonnement. Daar mee kan ik 1 dag ticket voor iemand aanschaffenbmet 20% korting of voor €45,00. Hoe werkt dat? Moet ik daar bij zijn of kan ik die ticket alvast voor ze kopen? Groet, Wendy
  • Wen zei:

Hallo, wij hebben een Magic flex en Magic plus abonnement. Daar mee kan ik 1 dag ticket voor iemand aanschaffenbmet 20% korting of voor €45,00. Hoe werkt dat? Moet ik daar bij zijn of kan ik die ticket alvast voor ze kopen? Groet, Wendy

Hoi Wen,

Dergelijke tickets (Privilege, Bring a Friend of met jaarkaartkorting) kunnen alleen bij de kassa ter plaatse worden aangeschaft voor gebruik op dezelfde dag. De jaarkaarthouder dient hierbij aanwezig te zijn.

Groetjes,
    Lars
  • Tips voor het vermijden van drukte (voor zover mogelijk uiteraard) zijn ook welkom ?
  • Hoi @hofpet ,

Hierbij de antwoorden op je vragen over de Privilege tickets als onderdeel van Magic Plus en Infinity jaarkaarten:

1) Dat is correct. Familiekorting is alleen ter plaatse beschikbaar, niet online.
    2) Jaarkaarten kunnen bij de kassa's worden aangeschaft, maar je ontvangt dan een tijdelijk toegangsbewijs om vervolgens bij Bureau Passeport Annuel (BPA) in het Disneyland Park de definitieve jaarkaarten te ontvangen. Dat is omslachtig én je staat twee keer in de rij (bij de kassa en bij BPA). Vandaar ons advies om op voorhand via https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/tickets-paris toegangstickets aan te schaffen zodat je ter plaatse direct het Disneyland Park binnen kunt en vervolgens upgrade je de dagkaart naar een jaarkaart (inclusief 20% familiekorting bij 5 of meer dezelfde jaarkaarten voor leden van hetzelfde gezin, wonend op hetzelfde adres) waarbij de reeds betaalde prijs wordt verrekend.
    3) De kassa's van beide parken openen om 08:30 uur (1,5 uur vóór officiële parkopening). Gebruikmaken van Extra Magic Time op de eerste dag is niet mogelijk aangezien BPA in het Disneyland Park pas om 10:00 uur opent en je alleen met een definitieve jaarkaart toegang krijgt tot deze uren.
    4) Zie uitleg bij punt 2. Eerst dagkaarten aanschaffen voor de personen die een jaarkaart willen is het handigst.
    5) Nee, bij de speciale ingang voor jaarkaarthouders is geen kassa. De meest rechter kassa van het Walt Disney Studios Park is gereserveerd voor jaarkaarthouders en daar wordt je sneller geholpen maar ook hier ontvang je eerst een tijdelijk toegangsbewijs en zul je naar het Disneyland Park moeten om bij BPA de definitieve jaarkaart af te halen.
    6) Als je via een Privilege ticket met de jaarkaarthouder tegelijk naar binnen gaat, mag je ook tijdens Extra Magic Time naar binnen. De speciale ingang is echter alleen voor de jaarkaarthouder zelf.

Groetjes,
    Lars
  • Dank je Lars voor de snelle antwoorden!
    Ik begrijp dat een jaarpas buiten het park kopen dus niet mogelijk is? Had hier: https://www.wereldvolmagie.nl/disney-parken/disneylandparis/disneyland-paris-jaarpas-kopen-op-een-hele-drukke-dag/ gelezen dat het evt. ook bij Disney Studio's kon?
    Of kunnen we met die tijdelijke jaarpas verkrijgbaar bij de rechterkassa ook al meteen privilegekaarten kopen?

Sorry voor de vele vragen, maar gezien de te verwachten drukte komende week lijkt het me niet heel handig dat de rest van de familie moet wachten totdat wij terug zijn van BPA, zeker niet als we die eerste dag "pas" om 10u naar binnen kunnen. Of valt het daar wel mee met de drukte?
    Anders gaan we hier even overleggen of we die jaarkaarten niet beter kunnen laten schieten.
  • Hoi @hofpet ,

Graag gedaan! Het is mogelijk om een jaarkaart aan te schaffen bij de meest rechter kassa van het Studios Park, maar je ontvangt dan een voucher die je nog moet omwisselen voor de definitieve jaarkaart bij BPA vanaf 10:00 uur. Dubbel op dus en geen toegang tot Extra Magic Time op de dag van omwisselen. Het is niet mogelijk om Privilege tickets te kopen met een tijdelijk toegangsbewijs / voucher. Dit kan pas als je de definitieve jaarkaart hebt ontvangen.

Groetjes,
    Lars
  • Duidelijk, dank je!
    We komen op zondagavond aan, ik denk dat we dan maar moeten zorgen dat we er zondag wat eerder zijn en dan voor 18:00u het park in gaan om de jaarpassen op te halen, dan kunnen we maandag gewoon gebruik maken van de EMT.
  • Moeten de kinderen fysiek aanwezig zijn bij het ophalen van de jaarpas? Of is een paspoort meenemen dan genoeg?
  • hofpet zei:

Duidelijk, dank je!
    We komen op zondagavond aan, ik denk dat we dan maar moeten zorgen dat we er zondag wat eerder zijn en dan voor 18:00u het park in gaan om de jaarpassen op te halen, dan kunnen we maandag gewoon gebruik maken van de EMT.

Graag gedaan!
    hofpet zei:

Moeten de kinderen fysiek aanwezig zijn bij het ophalen van de jaarpas? Of is een paspoort meenemen dan genoeg?

Ja, iedere jaarkaarthouder moet fysiek aanwezig zijn bij Bureau Passeport Annuel.
  • De meest rechterkassa is voor jaarkaarthouders: kunnen we daar op de overige dagen dan ook de privilegetickets kopen?
  • hofpet zei:

De meest rechterkassa is voor jaarkaarthouders: kunnen we daar op de overige dagen dan ook de privilegetickets kopen?

Ja, dat kan, maar ook bij alle andere kassa's van beide parken. Kies ter plaatse de kassa met de kortste wachtrij.
  • Top! Laatste vraag (hoop ik): moeten alle familieleden voor het kopen van de privilegetickets aanwezig zijn? Of kan de jaarkaarthouder alleen die kaartjes gaan halen?
  • hofpet zei:

Top! Laatste vraag (hoop ik): moeten alle familieleden voor het kopen van de privilegetickets aanwezig zijn? Of kan de jaarkaarthouder alleen die kaartjes gaan halen?

De jaarkaarthouder kan zelf de Privilege tickets aanschaffen bij de kassa's. Hier hoeft verder niemand bij te zijn.
  • @Lars / @hofpet ik wil geen verwarring zaaien maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat:
    Je een jaarkaart kunt kopen bij de Studio's aan de 3 meest rechtse kassas, dat zijn definitieve jaarkaarten, klaar voor gebruik, let wel op, de wachttijd kan ook hier oplopen.

We zijn de laatste maanden en weken (te) veel in Disneyland Paris geweest en brengen in het weekend of tijdens de vakanties altijd onze tassen naar het loket in de Studio's dat juist naast die kassa's zit voor abonnementen.
    Het zou kunnen dat in het laagseizoen op doordeweekse dagen meer services en loketten gesloten zijn in de Studio's vergeleken met Disneyland Park zelf. Sowieso de bagage service dus.

Wel blijf ik het idee van Lars aanmoedigen om online een ticket te kopen en dan later op een rustig moment overdag je jaarpaspoort te laten maken in het BPA zelf, dat is ook wat aangenamer dan daar in de studio's.
    Nu voor @hofpet, omdat je meteen privilege tickets wilt kopen is het handiger om de bovenstaande uitleg van de studio's te volgen.
    Er wel rekening mee houden dat je per week, per jaarkaart maar 5 van die tickets mag kopen, de week begint op maandag te tellen.

Veel plezier!
  • Hoi @Macamba ,

Kijk, zo leren we iedere keer weer wat bij ;-) Thanks voor de feedback. De jaarkaarten-kassa's bij het Studios Park hebben echter afwijkende openingstijden en kunnen op bepaalde momenten gesloten zijn, vandaar het advies om eerst tickets aan te schaffen en dan op het gemak naar Bureau Passeport Annuel in het Disneyland Park te gaan. Uiteindelijk ligt het er maar net aan welke methode de voorkeur heeft voor @hofpet . Doe er je voordeel mee zou ik zeggen :)

Groetjes,
    Lars
  • @Lars inderdaad het beste advies, zekerheid en duidelijkheid, en ik vind ook dat iedereen die deze site, je werk en alle moeite die je er in steekt wil belonen, dit kan doen door hier een ticket of verblijf te kopen/boeken :-)
  • Dankjewel, @Macamba ! Super leuk om te horen :)
  • Dank beide voor de info!
    We komen zondag eind van de dag aan, en zijn er inmiddels wel over uit dat we dan zondagmiddag de jaarkaarten vast op gaan halen, zodat we maandag meteen met de EMT het park in kunnen.
    Denk dat we dan toch naar de kassa's van de studio's gaan. We hebben een paar kleine kids mee en het is toch best een eind lopen naar de BPA lijkt me zo (en lopen moeten ze de komende week al meer dan genoeg denk ik ?). Ook is de magie van het park binnenkomen leuker als ze dat samen met hun neefjes en nichtjes kunnen doen op maandag lijkt me.
    Neem toch aan dat ze bij studio's ook gewoon de familiekorting kunnen geven?

Ik hoop dat de kassa's eind v.d. niet zo druk zijn ?. Mocht het onverhoopt toch niet kunnen bij studio's dan hebben we zondagmiddag ook gewoon de ruimte om alsnog naar BPA te gaan, zonder dat er 8 kids staan te stuiteren om het park in te gaan.

En ben het helemaal eens met Macamba: topsite dit!
  • Macamba zei:

Er wel rekening mee houden dat je per week, per jaarkaart maar 5 van die tickets mag kopen, de week begint op maandag te tellen.

Dat moet goedkomen, we hebben 6 jaarkaarten en 9 personen op privilegetickets die allen 3 dagen het park in willen, dus in totaal 27 privilegetickets nodig van de 30 die we zouden kunnen kopen.
  • Even over de speciale ingang voor jaarkaarthouders, wij maken met de privilege tickets allemaal gebruik van die ingang, dus zowel de jaarkaarthouder als de mensen die een ticket hebben. Nooit gedoe mee gehad, wel rekening mee houden dat wanneer de jaarkaarthouder er zelf niet bij is, de privilege ticket-houders de reguliere ingang moeten gebruiken. Bijvoorbeeld als je even een keertje opsplitst.
Log In of Registreer om te reageren.