We zijn net terug van weekend disney en zowel vrijdag, zaterdag als vanochtend stonden er bordjes dat alle tickets waren uitverkocht voor die dag. Dat was telkens om 10u al. Magic flex en infinity jaarkaarthouders hadden eens aan de gates wel een aparte rij om binnen te gaan. Het was wel heel goed georganiseerd, heel veel ontsmettingsmiddel, en ctu controle op het dragen van mondmasker. Je moest bijna nergens aanschuiven of hooguit 15min. Kleine attracties kon je zelfs gewoon blijven zitten in de attractie en nogmaals gaan. Overal disney figuren! Echt goed gedaan DLP!
We zijn net terug van weekend disney en zowel vrijdag, zaterdag als vanochtend stonden er bordjes dat alle tickets waren uitverkocht voor die dag. Dat was telkens om 10u al. Magic flex en infinity jaarkaarthouders hadden eens aan de gates wel een aparte rij om binnen te gaan. Het was wel heel goed georganiseerd, heel veel ontsmettingsmiddel, en ctu controle op het dragen van mondmasker. Je moest bijna nergens aanschuiven of hooguit 15min. Kleine attracties kon je zelfs gewoon blijven zitten in de attractie en nogmaals gaan. Overal disney figuren! Echt goed gedaan DLP!
Wat super fijn om te horen zeg! Wij gaan over 2 weken?. Kan jij mij misschien vertellen hoe laat de de parkeerplaats opengaat? Wij hebben infinity dus mogen gebruik maken van the magic hours. Maar afgelopen december wisselde het nog wel eens hoe laat de parkeerplaats open ging. Dus vandaar dat ik benieuwd ben hoe laat dat nu is. Groetjes martine
En heb je dan ook gegarandeerd toegang? Ik bedoel eigenlijk: kan ik er nu al zeker van zijn dat ik donderdag een privilege ticket kan krijgen bij de kassa. Of zijn die maar beperkt beschikbaar?
Hoi Larissa,
Er is geen garantie dat er voldoende tickets beschikbaar zijn aangezien ook deze aan een maximum per dag zitten, maar als je een ticket kunt bemachtigen, dan heeft de 'friend' gegarandeerd toegang.
Let op: De jaarkaarthouder zelf moet wél een reservering voor toegang maken. Het Privilege ticket is gekoppeld aan die reservering. Als de jaarkaarthouder de reservering voor toegang annuleert, wordt ook het Privilege ticket ongeldig.
En heb je dan ook gegarandeerd toegang? Ik bedoel eigenlijk: kan ik er nu al zeker van zijn dat ik donderdag een privilege ticket kan krijgen bij de kassa. Of zijn die maar beperkt beschikbaar?
Hoi Larissa,
Er is geen garantie dat er voldoende tickets beschikbaar zijn aangezien ook deze aan een maximum per dag zitten, maar als je een ticket kunt bemachtigen, dan heeft de 'friend' gegarandeerd toegang.
Let op: De jaarkaarthouder zelf moet wél een reservering voor toegang maken. Het Privilege ticket is gekoppeld aan die reservering. Als de jaarkaarthouder de reservering voor toegang annuleert, wordt ook het Privilege ticket ongeldig.
Groetjes, Lars
Hoi Lars,
Heldere uitleg, we gaan het donderdag gewoon proberen. Ik heb gereserveerd, dus kan sowieso naar binnen, ga dat in de ochtend ook gewoon lekker doen. Later op de dag komt een kennis van me ook die kant op, zij heeft een gereserveerd (regulier) ticket voor vrijdag, maar kon er voor donderdag geen meer kopen, omdat het vol zou zijn. Misschien hebben we nog geluk met een privilege ticket en anders gaan we gewoon alleen vrijdag samen☺️
Ik heb dan wel de meeste kans als ik het in de ochtend al probeer, denk ik toch? Groetjes, Larissa
Update: Vanaf 27 juli 2020 zijn de Privilege tickets alleen online (of telefonisch) te bestellen via https://passeport-annuel.disneylandparis.fr/connexion.php?mk=en waarna de definitieve tickets bij het Studios Park afgehaald kunnen worden. De tickets zijn gedateerd waardoor er geen aparte reservering voor toegang gemaakt hoeft te worden.
Hoi Larissa,
Groetjes, Lars
Hoi Lars,
Heldere uitleg, we gaan het donderdag gewoon proberen. Ik heb gereserveerd, dus kan sowieso naar binnen, ga dat in de ochtend ook gewoon lekker doen. Later op de dag komt een kennis van me ook die kant op, zij heeft een gereserveerd (regulier) ticket voor vrijdag, maar kon er voor donderdag geen meer kopen, omdat het vol zou zijn. Misschien hebben we nog geluk met een privilege ticket en anders gaan we gewoon alleen vrijdag samen☺️
Ik heb dan wel de meeste kans als ik het in de ochtend al probeer, denk ik toch? Groetjes, Larissa
Hey, je kan enkel 's ochtends proberen, alhoewel het bij ons alle 3 dagen was uitverkocht; maar je kan geluk hebben dat mensen annuleren en die tickets komen s ochtends dan vrij; maar ik zou er niet op rekenen; best op voorhand tickets kopen zou ik zeggen
Helaas er is niks te reserveren ? Heeft iemand het juiste website adres ? Ik kan op bovenstaande link Klikken en kom dan in een soort aparte omgeving maar kan dan helemaal geen privilege kaartjes bestellen ? Alleen maar inloggen met mijn pasnummer en meer niet?
Iemand toevallig die me kan helpen ? ze zeiden gisteren bij de kassa dat het al online moest kunnen. Bij de kassa kon het zelf niet
Sorry de link werkt wel, de website was vanmorgen nog niet aangepast ! Voor iedereen, vanaf nu kun je de privilege tickets bestellen en het werkt simpel ! ??
Totaal GEEN flexibiliteit van #disneylandparis jaren een jaarkaart en afgelopen zaterdag weer een reis geboekt voor oktober. Omdat wij 12 en 13 augustus met 5 personen ook naar Disney gaan (3 personen met jaarkaart) probeerde ik voor deze dagen Privilege tickets te kopen maar dat kon volgens de dame aan de telefoon niet... wel kon zij voor de personen MET jaarkaart reserveren en ik kon vanaf afgelopen dinsdag de Privilege tickets dan online bestellen voor de andere personen (volgens haar waren er nog meer dan genoeg ticket). Prima, ik vol goede moed achter de computer om te reserveren maar helaas... ik kwam het systeem niet in.... gebeld met de klantenservice en een zeer vriendelijke (Engelstalige) dame stond mij te woord en gaf aan dat er nog genoeg tickets te koop waren en zij zou mij helpen... helaas lukte het haar ook niet (?) maar ze zou me terugbellen aan het einde van de dag. Namen van de personen aan haar doorgegeven maar helaas (waarschijnlijk door drukte) heeft ze me niet meer gebeld! vervolgens zelf nog maar een poging ondernomen om te bellen maar helaas, na een uur werd de verbinding verbroken omdat de klantenservice zou sluiten (prima, ook zij hebben recht op een vrije avond). Vervolgens vanmorgen weer geprobeerd te bellen, helaas na 1.5 uur in de wacht te hebben gestaan werd de verbinding verbroken... zojuist heb ik het nogmaals geprobeerd en jawel ik had geluk (dacht ik) ik kreeg iemand aan de lijn! Deze meneer deelde mij vervolgens mee dat er HELAAS geen Privilege tickets meer verkrijgbaar waren voor deze data??? maar als alternatief gaf hij aan dat deze personen natuurlijk wel een jaarkaart aan kunnen schaffen of reguliere tickets kunnen kopen...?Grappenmaker? Dus omdat de mevrouw die ik zaterdag aan de lijn had geen zin meer had om de Privilege tickets te reserveren voor mij (dit kon immers t/m zondag nog telefonisch), het systeem er uit lag en de aardige Engelstalige dame mij niet terug heeft gebeld zit ik nu met een geboekte reis van een week naar Disney en Parijs... zonder Magie in Disneyland Parijs.
Weet je wat nog het allerbrutaalste is @Nicole ? Wij stonden een paar dagen geleden aan de ingang en hebben meermaals discussies gezien van woedende bezoekers waarbij de secuirity er zelfs bij werd gehaald met 3 man. Waarom: ze wilden abonnees geen toegang verlenen (wegens geen reservatie) maar wilden WEL een dagticket verkopen met 20% korting, wat natuurlijk ABSURD is want dan is er WEL nog capaciteit maar speel je gewoon een spelletje. (ja ik weet dat reserveren ten zeerste is aanbevolen maar die mensen hebben wel een jaarkaart, dus ALS er nog capaciteit is, laat ze dan binnen).
Ik heb hier, aslook het nadeel dat infinity jaarkaarthouders ervaren een melding van gemaakt en vandaag kreeg ik antwoord van Disney: "dat ze er nota van hebben genomen".
Watch my words: jaarkaarthouders gaan pissed off zijn zonder privileges, en zonder zonder fastpass of groene kaart ga je in rijen mogen staan van 60 minuten tijdens de volle tweede Corona golf. Niet meteen een prettig idee.
Nuance: we zijn zelf tevreden omdat het tijdens ons verblijf uitzonderlijk rustig was en het park blinkt echt uit in schoonheid en enthousiasme.. MAAR: ik doorzie dit spelletje ook wel. Alleen is het zo dat een groot deel van de jaarkaarthouders of Disneyfans een dermate grote passie heeft dat men dingen te zeer door een roze bril ziet of geen kritiek geeft.
Maar voor mij is dit behalve genieten van de magie ook gewoon een zakelijke deal: we laten daar duizenden euro's per jaar achter als je het optelt, per jaarkaarthouder.. dus een beetje respect en wederzijds fatsoen is wel op z'n plaats vind ik.
Enige wat je met een wrang gevoel zou KUNNEN doen is kijken voor goedkope summerdeal tickets en alsnog genieten van je reis in goed gezelschap. Maar dat is een afweging waarvan ik begrijp dat het scheef voelt.
En natuurlijk, mail de klantenservice hierover: ik had binnen de twee dagen antwoord.
Precies dat @Macamba , ik begrijp dat je moet reserveren om het veilig te houden voor iedereen maar het feit dat je, juist door medewerkers, het advies krijgt om online te reserveren en dan niet in het systeem komt door een storing en niemand aan de lijn is voor mij frustrerend. Als ik een paar dagen voor vertrek zou willen reserveren en er zijn dan geen tickets meer is het mijn eigen schuld maar dat is het geval niet. En inderdaad, al jaren goud geld betalen (waar ik uiteraard zelf voor kies) voor jaarkaarten voor mijn gezin maar als het er op aan komt nog het volle pond moet betalen voor reguliere tickets dat gaat er bij mij niet in....
Tja, ik snap de frustratie ook volkomen. Je koopt ergens in 2019 een jaarkaart waar bepaalde voorwaarden aan verbonden zijn, waaronder die het recht op het kopen van kortingskaarten voor €39 of €45 euro.
Dan ontstaat er een zeker vorm van overmacht in de vorm van het corona virus, waarbij het ook volkomen logisch is dat er geanticipeerd moet worden en Disney maximaal een x-aantal personen toe kan laten. Tot zo ver allemaal acceptabel. Maar ineens een vrijwel onmogelijke procedure en belachelijk lage quota hangen aan het aantal privilege tickets, terwijl er nog zat reguliere tickets te koop zijn is belachelijk!
In zo'n geval is er sprake van een wijziging in voorwaarden die de klant niet zou hoeven aanvaarden en vind ik dat gekozen moet kunnen worden voor geld terug voor de resterende periode van de jaarkaart. Disney heeft het recht de poorten te sluiten als het park "vol" is. Ze hebben niet het recht om kortingskaarten uit te sluiten en ondertussen nog wel door te gaan met de verkoop van reguliere toegangstickets!
Tja, ik snap de frustratie ook volkomen. Je koopt ergens in 2019 een jaarkaart waar bepaalde voorwaarden aan verbonden zijn, waaronder die het recht op het kopen van kortingskaarten voor €39 of €45 euro.
Dan ontstaat er een zeker vorm van overmacht in de vorm van het corona virus, waarbij het ook volkomen logisch is dat er geanticipeerd moet worden en Disney maximaal een x-aantal personen toe kan laten. Tot zo ver allemaal acceptabel. Maar ineens een vrijwel onmogelijke procedure en belachelijk lage quota hangen aan het aantal privilege tickets, terwijl er nog zat reguliere tickets te koop zijn is belachelijk!
In zo'n geval is er sprake van een wijziging in voorwaarden die de klant niet zou hoeven aanvaarden en vind ik dat gekozen moet kunnen worden voor geld terug voor de resterende periode van de jaarkaart. Disney heeft het recht de poorten te sluiten als het park "vol" is. Ze hebben niet het recht om kortingskaarten uit te sluiten en ondertussen nog wel door te gaan met de verkoop van reguliere toegangstickets!
Ik sluit me hier totaal bij aan. Zou liever geld terug ontvangen.
@steef , @magicmama toch fijn te lezen dat er meer mensen zo over denken...je begint bijna aan jezelf te twijfelen of je zeurt... En precies wat jullie ook aangeven, wij zijn ooit begonnen met jaarkaarten van €179 per stuk nu betalen we €299 maar met veel minder voordelen (nogmaals we kiezen er zelf voor) maar inderdaad te gek voor woorden dat er volop reguliere tickets verkocht worden...
PRIVILEGE TICKETS BESCHIKBAAR!!!!!! De wonderen zijn de wereld nog niet uit, check net via de link en wat denk je...... de hele maand augustus staat weer open om Privilege tickets te bestellen!!! Dus wie nog wil....
Ook de capaciteit voor abonnees voegen ze regelmatig toe. Iedere ochtend meestal. Wellicht als ze niet de gewenste hoeveelheid dagtickets verkocht krijgen. Hier zit overduidelijk een economische reden achter. Ze willen het park natuurlijk niet alleen maar vullen met "passhols" ..die al betaald hebben.
Nogmaals, dat er sprake is van overmacht, Disney minder kan aanbieden en er überhaupt sprake is van een lagere capaciteit van het park, is iets wat we gewoon moeten accepteren. Als de verdeling van de kaartcapaciteit eerlijk verloopt, vind ik ook dat geld terug eisen niet per-se mogelijk zou hoeven zijn. Waar ik over val is dat ze geen privilege tickets hebben voor een bepaalde dag, maar wel voor de voll e mep kaarten blijven verkopen op dagen die voor abonnees of privege-tarief niet meer beschikbaar zijn.
Het probleem is de geldigheidsduur van losse tickets. Deze zijn doorgaans korter dan een jaarkaart, dus de redenatie is dat jaarkaarthouders in principe méér mogelijkheden hebben om te gaan (los van of een reservering beschikbaar is of niet), dan bezoekers met losse tickets die één keer komen. Zij krijgen dan 'voorrang' op de verdeling van de reserveringen aangezien zij beperkter zijn in hun mogelijkheid om naar Disney te komen. Of dat fair is of niet, dat is een ander verhaal, maar dat is de beslissing die Disney wereldwijd voor alle parken heeft gemaakt.
Ik zou zelf hebben gekozen voor een grotere beschikbaarheid voor toegang voor jaarkaarthouders zelf en tijdelijk geen Privilege tickets aan te bieden tijdens de zomervakantie. Na de vakantie is de drukte sowieso minder en kun je de Privilege tickets makkelijker aanbieden en kunnen méér mensen hiervan profiteren. Anyway, dit is voor Disney ook allemaal nieuw, dus er zal zeker van geleerd worden met wellicht gaandeweg aanpassingen van de regels.
ik volg je beredenering en ik begrijp de gedachtegang van Disney. Het probleem is echter dat Disney, door de verkoop van de abonnementen, vast zit aan bepaalde afspraken die ze met abonnementhouders zijn aangegaan. Daar mogen ze juridisch gezien simpelweg niet van afwijken, tenzij ze de mogelijkheid bieden om de resterende periode van de geldigheid van de kaarten uit te keren, omdat het aanbieden van eerder gemaakte afspraken niet uitvoerbaar is.
Wat verder ook van de zotte is, is dat je wel het recht hebt om toegangskaarten met 20% korting aan te schaffen, dus gaat het wel degelijk om centen.
Normaal gezien heb je absoluut gelijk, maar in de voorwaarden bij aanschaf van de jaarkaarten zal vast iets staan dat Disney niet verantwoordelijk is voor 'beperkingen in de service' als zij door een situatie van buitenaf restricties krijgt opgelegd (in dit geval door de overheid als gevolg van de wereldwijde pandemie). Juridisch mag dit omdat Disney niet zelf schuldig is aan de huidige situatie. Alleen als Disney zelf de voorwaarden tijdens het contract zou wijzigen/aanpassen, heb je recht op verdere compensatie. Dit valt onder 'overmacht' en dan heb je geen juridische basis om dit af te dwingen.
Ondanks dat Disney niets hoeft te compenseren vanwege bovenstaande redenatie, doen ze dit wel door alle gesloten dagen + 30 extra dagen te compenseren. Leuk is het allemaal niet, dat is een feit, maar Disney kan zich hier beroepen op aantoonbare overmacht.
Waar bij mij de grens ligt, is het feit dat ze op een zeker moment geen jaarkaart houders toelaten, maar wel betalende bezoekers. Dan is overmacht niet meer hard te maken. Ik las ergens dat ze een jaarkaarthouder geen privilegekaarten meer wilde verkopen, maar wel reguliere kaarten met 20% korting. Ik zou ook in alle staten zijn.
Waar bij mij de grens ligt, is het feit dat ze op een zeker moment geen jaarkaart houders toelaten, maar wel betalende bezoekers. Dan is overmacht niet meer hard te maken. Ik las ergens dat ze een jaarkaarthouder geen privilegekaarten meer wilde verkopen, maar wel reguliere kaarten met 20% korting. Ik zou ook in alle staten zijn.
Dit is absoluut een feit. Ik heb persoonlijk meerdere verhitte discussies gezien aan de ingang waarbij de secuirity erbij werd gehaald omdat bezoekers buiten zinnen waren na het onredelijke aanbod om na betaling van grof geld wel naar binnen te mogen met zo'n duur "20% kortingsticket" / dagticket dus. Daarmee maak je jezelf natuurlijk compleet belachelijk en dat lokt agressie uit. (het waren nochtans brave gezinnen met kleine kinderen dus zeker geen aso volk, maar als je je best doet krijg je natuurlijk ook de meest beleefde mensen kwaad).
En dan wat @Lars zegt: juridisch gezien staat er in de voorwaarden dat als de capaciteit van de parken bereikt is dan men de toegang kan weigeren. Dus daar kan men zich zeker op beroepen maar die capaciteit is dus vrij relatief. De tijdelijke wet zal een limiet stellen aan het aantal bezoekers dat binnen mag, maar Disney maakt daar haar eigen variatie op door bezoekers in groepen in te delen waarbij dure dagtickets wel toegang krijgen maar Infinity kaarten (whats in a name) die toch ook een klein kapitaal gekost hebben, niet welkom zijn.
Voor de nieuwe jaarkaarten aangeschaft vanaf de heropening in juli staat wel expliciet in de voorwaarden dat reserveren verplicht is.
Nu, dit probleem LIJKT verholpen na een storm van kritiek (ik zou ze in gebreke stellen hoor, val onder de oude voorwaarden, die rechtszaak verliezen ze want er was wel degelijk capaciteit over). Ik zie en lees nu dat ze steeds extra capaciteit vrijmaken voor jaarkaarten naar mate de dagtickets niet verkocht of gereserveerd zijn. Dus ze geven nu eerst iedereen de kans maar naar mate de dag dichterbij komt kun je dus toch nog wel reserveren.
Dus voorlopig zou ik iedereen aanraden: (tenzij je een Disney arrangement hebt geboekt, dan zit je sowieso safe)
1. Boek een hotel dat nog te annuleren is. (best altijd doen natuurlijk). 2. Als je voor een bepaalde dag niet kunt reserveren met je jaarkaart, geef dan niet op en probeer het later, tot vlak voor de reis nog eens. Niet leuk natuurlijk maar je hebt 95% kans dat het gewoon lukt hoor. Tijdig reserveren / vooruitplannen is de boodschap. Annuleren kan altijd nog.
Wees wel gewaarschuwd: wanneer het druk is, zeker op zaterdagen gaat het wel vervelend zijn zonder fastpass om in coronatijd een uur tussen andere mensen te staan die zich niets van de regels aantrekken. Wie zich daar prettig bij voelt of niet gefocust is op attracties kan zeker gaan. Anders zou ik het persoonlijk nu niet aanbevelen gezien de omstandigheden.
Reacties
Kan jij mij misschien vertellen hoe laat de de parkeerplaats opengaat? Wij hebben infinity dus mogen gebruik maken van the magic hours. Maar afgelopen december wisselde het nog wel eens hoe laat de parkeerplaats open ging. Dus vandaar dat ik benieuwd ben hoe laat dat nu is.
Groetjes martine
Groetjes,
Lars
Ik heb dan wel de meeste kans als ik het in de ochtend al probeer, denk ik toch?
Groetjes,
Larissa
Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/compensatie-jaarkaarten-disneyland-paris-extra-geldigheid
zojuist heb ik het nogmaals geprobeerd en jawel ik had geluk (dacht ik) ik kreeg iemand aan de lijn!
Deze meneer deelde mij vervolgens mee dat er HELAAS geen Privilege tickets meer verkrijgbaar waren voor deze data??? maar als alternatief gaf hij aan dat deze personen natuurlijk wel een jaarkaart aan kunnen schaffen of reguliere tickets kunnen kopen...?Grappenmaker? Dus omdat de mevrouw die ik zaterdag aan de lijn had geen zin meer had om de Privilege tickets te reserveren voor mij (dit kon immers t/m zondag nog telefonisch), het systeem er uit lag en de aardige Engelstalige dame mij niet terug heeft gebeld zit ik nu met een geboekte reis van een week naar Disney en Parijs... zonder Magie in Disneyland Parijs.
Wij stonden een paar dagen geleden aan de ingang en hebben meermaals discussies gezien van woedende bezoekers waarbij de secuirity er zelfs bij werd gehaald met 3 man.
Waarom: ze wilden abonnees geen toegang verlenen (wegens geen reservatie) maar wilden WEL een dagticket verkopen met 20% korting, wat natuurlijk ABSURD is want dan is er WEL nog capaciteit maar speel je gewoon een spelletje. (ja ik weet dat reserveren ten zeerste is aanbevolen maar die mensen hebben wel een jaarkaart, dus ALS er nog capaciteit is, laat ze dan binnen).
Ik heb hier, aslook het nadeel dat infinity jaarkaarthouders ervaren een melding van gemaakt en vandaag kreeg ik antwoord van Disney: "dat ze er nota van hebben genomen".
Watch my words: jaarkaarthouders gaan pissed off zijn zonder privileges, en zonder zonder fastpass of groene kaart ga je in rijen mogen staan van 60 minuten tijdens de volle tweede Corona golf. Niet meteen een prettig idee.
Nuance: we zijn zelf tevreden omdat het tijdens ons verblijf uitzonderlijk rustig was en het park blinkt echt uit in schoonheid en enthousiasme.. MAAR: ik doorzie dit spelletje ook wel.
Alleen is het zo dat een groot deel van de jaarkaarthouders of Disneyfans een dermate grote passie heeft dat men dingen te zeer door een roze bril ziet of geen kritiek geeft.
Maar voor mij is dit behalve genieten van de magie ook gewoon een zakelijke deal: we laten daar duizenden euro's per jaar achter als je het optelt, per jaarkaarthouder.. dus een beetje respect en wederzijds fatsoen is wel op z'n plaats vind ik.
Daarom: volledig terechte kritiek Nicole. Heel jammer.
Enige wat je met een wrang gevoel zou KUNNEN doen is kijken voor goedkope summerdeal tickets en alsnog genieten van je reis in goed gezelschap. Maar dat is een afweging waarvan ik begrijp dat het scheef voelt.
En natuurlijk, mail de klantenservice hierover: ik had binnen de twee dagen antwoord.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, check net via de link en wat denk je...... de hele maand augustus staat weer open om Privilege tickets te bestellen!!! Dus wie nog wil....
Ik zou zelf hebben gekozen voor een grotere beschikbaarheid voor toegang voor jaarkaarthouders zelf en tijdelijk geen Privilege tickets aan te bieden tijdens de zomervakantie. Na de vakantie is de drukte sowieso minder en kun je de Privilege tickets makkelijker aanbieden en kunnen méér mensen hiervan profiteren. Anyway, dit is voor Disney ook allemaal nieuw, dus er zal zeker van geleerd worden met wellicht gaandeweg aanpassingen van de regels.
ik volg je beredenering en ik begrijp de gedachtegang van Disney. Het probleem is echter dat Disney, door de verkoop van de abonnementen, vast zit aan bepaalde afspraken die ze met abonnementhouders zijn aangegaan. Daar mogen ze juridisch gezien simpelweg niet van afwijken, tenzij ze de mogelijkheid bieden om de resterende periode van de geldigheid van de kaarten uit te keren, omdat het aanbieden van eerder gemaakte afspraken niet uitvoerbaar is.
Wat verder ook van de zotte is, is dat je wel het recht hebt om toegangskaarten met 20% korting aan te schaffen, dus gaat het wel degelijk om centen.
Normaal gezien heb je absoluut gelijk, maar in de voorwaarden bij aanschaf van de jaarkaarten zal vast iets staan dat Disney niet verantwoordelijk is voor 'beperkingen in de service' als zij door een situatie van buitenaf restricties krijgt opgelegd (in dit geval door de overheid als gevolg van de wereldwijde pandemie). Juridisch mag dit omdat Disney niet zelf schuldig is aan de huidige situatie. Alleen als Disney zelf de voorwaarden tijdens het contract zou wijzigen/aanpassen, heb je recht op verdere compensatie. Dit valt onder 'overmacht' en dan heb je geen juridische basis om dit af te dwingen.
Ondanks dat Disney niets hoeft te compenseren vanwege bovenstaande redenatie, doen ze dit wel door alle gesloten dagen + 30 extra dagen te compenseren. Leuk is het allemaal niet, dat is een feit, maar Disney kan zich hier beroepen op aantoonbare overmacht.
Groetjes,
Lars
En dan wat @Lars zegt: juridisch gezien staat er in de voorwaarden dat als de capaciteit van de parken bereikt is dan men de toegang kan weigeren. Dus daar kan men zich zeker op beroepen maar die capaciteit is dus vrij relatief.
De tijdelijke wet zal een limiet stellen aan het aantal bezoekers dat binnen mag, maar Disney maakt daar haar eigen variatie op door bezoekers in groepen in te delen waarbij dure dagtickets wel toegang krijgen maar Infinity kaarten (whats in a name) die toch ook een klein kapitaal gekost hebben, niet welkom zijn.
Voor de nieuwe jaarkaarten aangeschaft vanaf de heropening in juli staat wel expliciet in de voorwaarden dat reserveren verplicht is.
Nu, dit probleem LIJKT verholpen na een storm van kritiek (ik zou ze in gebreke stellen hoor, val onder de oude voorwaarden, die rechtszaak verliezen ze want er was wel degelijk capaciteit over). Ik zie en lees nu dat ze steeds extra capaciteit vrijmaken voor jaarkaarten naar mate de dagtickets niet verkocht of gereserveerd zijn.
Dus ze geven nu eerst iedereen de kans maar naar mate de dag dichterbij komt kun je dus toch nog wel reserveren.
Dus voorlopig zou ik iedereen aanraden: (tenzij je een Disney arrangement hebt geboekt, dan zit je sowieso safe)
1. Boek een hotel dat nog te annuleren is. (best altijd doen natuurlijk).
2. Als je voor een bepaalde dag niet kunt reserveren met je jaarkaart, geef dan niet op en probeer het later, tot vlak voor de reis nog eens. Niet leuk natuurlijk maar je hebt 95% kans dat het gewoon lukt hoor. Tijdig reserveren / vooruitplannen is de boodschap. Annuleren kan altijd nog.
Wees wel gewaarschuwd: wanneer het druk is, zeker op zaterdagen gaat het wel vervelend zijn zonder fastpass om in coronatijd een uur tussen andere mensen te staan die zich niets van de regels aantrekken. Wie zich daar prettig bij voelt of niet gefocust is op attracties kan zeker gaan. Anders zou ik het persoonlijk nu niet aanbevelen gezien de omstandigheden.
De Privilege tickets kunnen via het nieuwe online platform voor jaarkaarthouders worden besteld. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/compensatie-jaarkaarten-disneyland-paris-extra-geldigheid.
Groetjes,
Lars