Coronavirus en een reis naar Disneyland Paris
Hallo allemaal,
In april heb ik een paar dagen disneyland parijs geboekt. Nu vraag ik mij af aangezien er rondom parijs een uitbraak is ivm corona, of het park wel zal open blijven en als de reis door zou gaan of ik op voorhand zelf maatregelen moet nemen zoals bv: een mondkapje, iets om te desinfecteren enzo moet meenemen??
En wat kan ik eventueel verwachten qua shows, meet en greets en entertainment enzo, zijn hier ook aanpassingen in momenteel of gaat tot nu toe nog gewoon alles door??
In Frankrijk zijn er nu maatregelen ivm met het aantal personen dat je samen mag komen dat rond de maximaal 1000 personen ligt maar in disney komen er toch veel meer mensenen samen.
Hebben jullie tips of is er meer bekend over een eventuele sluiting van het park enz.
groetjes Birgitte
In april heb ik een paar dagen disneyland parijs geboekt. Nu vraag ik mij af aangezien er rondom parijs een uitbraak is ivm corona, of het park wel zal open blijven en als de reis door zou gaan of ik op voorhand zelf maatregelen moet nemen zoals bv: een mondkapje, iets om te desinfecteren enzo moet meenemen??
En wat kan ik eventueel verwachten qua shows, meet en greets en entertainment enzo, zijn hier ook aanpassingen in momenteel of gaat tot nu toe nog gewoon alles door??
In Frankrijk zijn er nu maatregelen ivm met het aantal personen dat je samen mag komen dat rond de maximaal 1000 personen ligt maar in disney komen er toch veel meer mensenen samen.
Hebben jullie tips of is er meer bekend over een eventuele sluiting van het park enz.
groetjes Birgitte
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Momenteel opereert Disneyland Paris zoals gebruikelijk. De regel dat er maximaal 1000 personen bij elkaar mogen komen geldt voor indoor evenementen, niet voor pretparken zoals Disney. Een woordvoerder heeft vandaag aangegeven dat de parken voorlopig gewoon open blijven. Dit kan veranderen als de Franse overheid striktere regels gaat invoeren, net als in Hong Kong, Shanghai en Tokyo, maar daar is op dit moment geen sprake van.
Groetjes,
Lars
Al blijf je natuurlijk de kans lopen om besmet te raken in wachtrijen / kleine ruimtes met veel mensen.
Maar of dat nu in DLP is of bij de bakker (thuis)...
Feit is wel dat mensen hun reisgedrag aanpassen of willen uitstellen. Thalys is hierin (wederom, net als bij de stakingen van december en de stormen dit jaar) ook hierin zeer klantgericht en flexibel:
Citaat via: https://www.thalys.com/be/nl/coronavirus-thalys-informatie
Uitzonderlijke commerciële maatregelen:
1. Ongeacht de tariefvoorwaarden zijn alle Thalys en IZY tickets voor reizen tussen 10 maart en 30 april inwisselbaar op basis van beschikbaarheid of worden ze terugbetaald zonder bijkomende kosten.
2. Voor reizen in mei en juni 2020 kunnen alle tickets tot 30 dagen voor vertrek kosteloos omgewisseld of terugbetaald worden.
Bedankt voor jullie reacties, hou de ontwikkelingen rond corona en Disneyland wel in de gaten. Het is niet dat ik angst of paniek heb om naar Disney te gaan nu ivm Corona, ik ga gewoon mij houden ze niet snel tegen.
Maar ik ga wel graag voorbereid op reis en vind het ook fijn als ik op voorhand weet wat ik kan verwachten qua maatregelen enzo. Vandaar dit topic, mijn jaarkaart moet vernieuwd worden dus wil dat in april doen maar mocht het park sluiten gaat dat niet via het park.
Ik ga met een busreis mee dus zolang als zij gewoon blijven rijden naar Disneyland en ik ben niet ziek ofzo dan ga ik half april gewoon die kant op.
Groetjes Birgitte
Wij gaan volgende week en ik zit een beetje met dezelfde vrees, zolang ze maar open blijven. Maar ik heb er ook alle vertrouwen in dat Disney dit als ze wel sluiten ook netjes oplost voor gasten die al geboekt hebben. Ik probeer het van de positieve kant te bekijken, het zal hierdoor vast ook een stuk rustiger zijn.
Las net ook dat Disneyland open blijft totdat de overheid beslist om het park te sluiten. Het enige wat ik kan doen is hopen dat ik volgende maand naar Disneyland kan gaan en dat ik mijn jaarkaart kan verlengen. Denk dat het idd rustiger gaat zijn in de parken, dat de Fransen meer thuis blijven.
Maar er is momenteel wel een enorme stijging qua nieuwe gevallen in Frankrijk. Gewoon de mediakanalen goed in de gaten houden.
Want inderdaad die massale / vervelende drukte icm Corona dat is niet ideaal.
Verder inderdaad dezelfde mentaliteit: niet teveel van aantrekken, gewoon je ding blijven doen zolang je de adviezen opvolgt.
Alle vertrouwen in dat Disney dit netjes zal oplossen mochten ze sluiten.
Jaarkaart event van a.s. vrijdag is afgelast trouwens.
Disney kennende gaan die echt geen risico lopen als het te gevaarlijk is om open te blijven. Wel fijn om te lezen dat ze maatregelen nemen en deze ook regelmatig bij sturen voor zowel de cast members als de bezoekers om alles zo goed en veilig mogelijk te laten verlopen.
Het virus volledig voorkomen gaat toch niet, en of je het nu oploopt in eigen land of in Disney maakt niet uit, als je het moet krijgen krijg je het toch. Ik woon in België, werk in Nederland in beide landen is Corona dus de kans dat ik het hier oploop is ook aanwezig, oké in Disney misschien net iets groter omdat je daar met meer mensen tegelijk bent en er daar een grotere mengelmoes is qua nationaliteiten. Maar dan kan je beter in thuisisolatie gaan als je er bang voor bent, je kan het overal oplopen zelfs in de supermarkt, dan zou je nergens meer naar toe kunnen gaan op het moment.
Ben blij dat ze maatregelen nemen en als de overheid idd een sluiting overweegt is dat jammer maar wel begrijpelijk, veiligheid voor cast members en bezoekers is het belangrijkste, en op een maand tijd kan er nog veel veranderen. We wachten het gewoon af en tot die tijd blijven we de updates van Disneyland en van het reisbureau waar ik de busreis geboekt heb opvolgen of de reis door gaat gaan ja of nee.
@lars zou je dit kunnen checken of bevestigen om te voorkomen dat ik hier valse info verspreid?
Dit is wat ik nu weet maar wacht de komende uren dus even bevestiging af:
Disney gaat vandaag officieel met meer nieuws komen rondom maatregelen om verspreiding te voorkomen (bovenop de al geldende maatregelen).
- single rider wachtrijen gaan dicht
- capaciteit van shows omlaag
- avond shows (vuurwerk in beide parken) afgelast (gaat vandaag bevestigd worden)
- feestjes in de village afgelast
Dus eigenlijk alle situaties waarbij veel mensen dicht op elkaar staan.
Dan mijn eigen opinie zonder te willen speculeren: we gaan er rekening mee moeten houden dat de Franse overheid nu ook verdere maatregelen neemt, zelfs een tijdelijke sluiting van pretparken zoals in Azië en ItaIië.
Probeer het positief te zien: tegen april / mei is het dan beter en eigenlijk ook veel leuker om te gaan met mooi weer.
@brigitte heeft het al perfect benoemd.. je kunt het overal krijgen maar waarbij denk je als eerste bij Disneyland: drukte, hordes mensen inclusief de ongemanierde / weinig geciviliseerde mensen die in je gezicht hoesten / niezen / tegen je aan leunen in wachtrijen etc.
Dus ik vind het geen gekke redenering dat men Disneyland nu wat viseert als hoog risico.
Lijn der verwachtingen bij sluiting of mensen die niet willen / kunnen komen;
Disney zal echt wel flexibel zijn met tickets / abonnementen / boekingen, commercieel en klantgericht zoals ze altijd zijn willen ze niets liever dan dat men later dit jaar alsnog veel geld komt uitgeven.
Heel jammer voor iedereen die dit treft, zie het niet als afstel maar uitstel.
Fijner toch als we binnenkort weer van een “volwaardige” ervaring en sfeer kunnen genieten als dit achter de rug is?
Ze weten niet of de avond verplaatst wordt of compleet afgelast.
Geen shows en parades meer dus. Balen voor mijn kinderen, die kijken al maanden uit naar de parade. Hopelijk gaat ons ontbijt met disneyfiguren nog wel door.
Bij ons was annulering niet meer mogelijk, maar hotel wil wel kijken naar het omboeken (partner hotel)
Verder begrepen van mijn reis- en annuleringsverzekering dat Disney mensen schadeloos moet stellen aangezien zij dit zelf beslissen terwijl de parken wel open blijven en er geen negatief reisadvies etc is.
Ik vraag me af wat erger is.. eventjes uitstellen en allemaal gezond zijn i.p.v. krampachtig vasthouden aan een Disney trip die je volgende maand ook nog kunt doen.
Iedereen beslist het voor zichzelf maar mijn gezond verstand zegt nu dat het niet het einde van de wereld is om dit eventjes een paar weken uit te stellen en de kat uit de boom te kijken.
Voor alle teleurgestelde kinderen wil dit gewoon zeggen dat ze later alsnog naar Disney gaan en de parken kunnen beleven op een magische manier i.p.v. tijdens een raar Corona sfeertje.. naar mijn mening dan.
Zolang het financieel voor ons als bezoeker geen kater oplevert valt het nog te relativeren hé.
Ondanks dat Disney nog geen officiële mededeling heeft gedaan, heb ik alle extra maatregelen die van 12 maart t/m 15 april 2020 van kracht zijn op een rijtje gezet in dit artikel: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/maatregelen-bezoekers-medewerkers-corona-disneyland-paris.
Groetjes,
Lars
Update: mededelingen van zowel Disney als de overheid worden vandaag (namiddag / avond) verwacht.
Beslissingen zijn genomen maar worden concreet uitgewerkt. Niet enkel voor Disneyland maar in algemene zin. Dit is geen paniekzaaierij maar dus gewoon even afwachten tot er heel concreet gecommuniceerd gaat worden.
Zonder te willen speculeren mag er rekening worden gehouden met het scenario dat onze reizen eventjes uitgesteld gaan moeten worden. En dat er helaas een tijdelijke impact gaat zijn op ons sociaal leven die verder gaat dan DLP.
Het welzijn staat voorop natuurlijk en de Disney dromen gaan later dit jaar nog vervuld kunnen worden hé.
Helaas zijn ze via de reguliere reserveringslijn niet bereikbaar. Je krijgt eerst de melding dat het 1 euro per gesprek kost daarna gaat hij een paar keer over en hoor je niets meer of is plotseling de lijn bezet. Waarschijnlijk zijn de lijnen overbelast. Begrijpelijk aangezien er, naar mijn idee, nog steeds geen officieel bericht is van Disney en mensen graag willen weten waar ze aan toe zijn maar die komt als het goed is dan later vandaag. Ik ben benieuwd.
Dat zal bepalend zijn voor DLP en in het algemeen.
Zoiets communiceren ze dan niet zomaar, daar zit wat planning aan vast inclusief alle praktische scenario’s van mensen die hun reis willen uitstellen of annuleren.
We zitten nu helaas op het punt dat het niet meer de vraag is OF er maatregelen komen maar wanneer.
Belangrijk is om de rust te bewaren en te relativeren. Dan is deze vervelende periode ook snel weer voorbij en kunnen we met z’n n allen weer genieten
Maar als dit het ergste is wat we van heel het virus merken vind ik het prima idd.
En ik hoop dat ze de sluiting aangrijpen om wat extra groot onderhoud te doen, zodat de rest van het jaar weinig attracties gesloten hoeven te zijn. Zonder publiek moet dit veel makkelijker/sneller kunnen, en dan kunnen ze een flinke tegenvaller toch nog een beetje een positieve draai geven.
Inderdaad dat zou ideaal zijn want nu draait sowieso al veel op halve capaciteit.
Je ziet ook dat ze heel krampachtig met halve maatregelen een sluiting proberen te voorkomen maar iedereen weet stiekem ook wel dat het hypocriet is om je handen 25x per dag te ontsmetten terwijl de mensen elkaar al hoestend in de vele wachtrijen gewoon kunnen en zullen besmetten.
Of dat nu in Disneyland is of in de supermarkt waar mensen steeds meer lijken te hamsteren..
Wel heel vervelend inderdaad dat dit zo’n negatieve impact heeft...
Je kunt ook doorklikken naar het flexibele omboekingsbeleid.
Maar deze avond mijn tickets geannuleerd.
Ik ga het gevaar niet opzoeken en mijn kids in gevaar brengen.
Met Pasen staat er nog tripje op programma maar vrees ook voor dat weekend ?
Verstandig besluit @mieke !
Maar zoals nu bekend verzetten ze zich hier heel hard tegen en proberen ze met allerlei creatieve oplossingen dit te omzeilen / voorkomen / uit te stellen.
Laten we niet flauw doen want het gaat ze gewoon om het geld. Als ze echt zo begaan zouden zijn bij het welzijn van hun medewerkers en bezoekers zouden ze wel sluiten met gezond verstand en respect zoals de andere Disney parken in Azië & Californië.
Dat bezoekers nu in een half uitgekeerd park terechtkomen maar wel nog steeds de volle prijs betalen onderstreept naar mijn mening nog maar een de mentaliteit van het management in Parijs.
Dit gaat een bizarre tijd worden.
Waar ik even voor vreesde is dat door de sluiting van de scholen in Frankrijk & België anders veel mensen naar DLP zouden gaan wat natuurlijk totaal ingaat tegen de veiligheidsmaatregelen om de verspreiding te voorkomen..
We zullen de verloren tijd nog wel inhalen he.
Maar wel een goed besluit en fijn dat de kogel door de kerk is. Heel jammer wel, maar het is niet anders.
Ik verwacht alleen drama straks als we het de kinderen gaan vertellen na school. En even kijken hoe coulant booking is met annuleren, via hen hebben we vooraf een extra nacht geboekt in Davy crocket.
Wat een dag
The Walt Disney Company heeft besloten om Disneyland Paris en Walt Disney World vanaf 16 maart 2020 tijdelijk te sluiten. Hiermee zijn alle Disney parken wereldwijd gesloten vanwege het coronavirus. Ik heb alle informatie voor gasten met bestaande reserveringen voor zowel DLP, als WDW gebundeld in het reeds bestaande artikel: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/maatregelen-bezoekers-medewerkers-corona-disneyland-paris. Ik wacht nog op meer informatie uit Parijs en Orlando en doe m'n best om zo snel mogelijk meer duidelijkheid te krijgen. Jullie begrijpen dat alle telefoonlijnen van Disney (ook voor ons) compleet overbelast zijn en er deels uit liggen, dus ik vraag vriendelijk om geduld. Zodra ik deze ontvang, pas ik het artikel aan.
Groetjes,
Lars
Dus ik zou gewoon zeggen van kijk we gaan WEL naar Disney, maar dat het een andere keer gaat zijn omdat het nu niet zo leuk is met al die zieke mensen, en dat de parken daarom een paar weekjes dicht gaan zijn.
En zo simpel is het eigenlijk ook.
Je kunt omboeken en opnieuw iets plannen.
Ik wil maar zeggen, het zijn van wij zelf, de volwassenen die er een drama van maken omdat het een heel gedoe is qua verlof en praktische zaken maar kinderen zien die complexiteit niet.
Als ze het leuke vooruitzicht hebben en de duidelijke belofte en boodschap dat het later alsnog doorgaat denk ik dat je veel leed kunt besparen.
En voor de gelukkigen in Nederland, jullie hebben Disney plus. Maak het gezellig en ga lekker als het mooier weer is, dan is Disney 10x leuker!
Succes!
Het telefoonnummer ligt er trouwens helemaal uit, verbinding wordt gelijk verbroken.
"We hebben een buitengewoon hoog aantal telefoontjes. Het oproepvolume verstoort kritische noodoproepen in onze regio. We vragen je daarom om de oproepen uit te stellen tot volgende week, ook al zou je verblijf de komende dagen beginnen. Je kunt er zeker van zijn dat we alle boekingen/verzoeken zullen behandelen. Wij danken je voor je geduld en begrip."
Ik vind wachten met bellen alleen wel weer een risico, aangezien wij zondag (1 losse nacht Davy Crocket via booking.com) en vanaf maandag (Newport Bay + tickets) echt zouden gaan. Vooral voor de losse nacht in Davy Crockett vrees ik een beetje dat we dat geld gewoon kwijt zijn. Maar voor nu laat ik het even los. Misschien vanavond nog een keer proberen.