Coronavirus en een reis naar Disneyland Paris

1356719

Reacties

• @Macamba ,

ik hoop van harte dat jouw gedachte uitkomt en sluit me aan bij je laatste zin!
  • Hugo zei:

@Macamba ,

ik hoop van harte dat jouw gedachte uitkomt en sluit me aan bij je laatste zin!

Hugo en macamba,
    Zo denken wij hier ook.Gezond en veilig door deze tijd komen,Goed we hadden nu niks meer geplant maar ook als we dit wel hadden gaat bij ons veiligheid voorop.Je wilt niemand aansteken en je weet niet hoe het virus jou treft.En ik denk zeker dat we ooit weer happy moments in Disney mogen beleven.
  • Tot gisteren kon je bij je boeking (tot 1 juni) nog kiezen voor 1. Geld terug, 2. Omboeken tot 15 oktober onder dezelfde voorwaarden als originele boeking.
    Nu is dat gewijzigd: geld terug is (opeens) geen optie meer. Je kunt nu een voucher krijgen die voor 18 maanden geldig is of omboeken onder dezelfde voorwaarden maar niet meer tot 15 oktober maar tot 30 september.
    Ik zou van 26 april t/m 30 april. Officieel zijn ze dan niet nog steeds gesloten maar in de praktijk weten we natuurlijk wel beter. Naast mijn boeking heb ik ook € 29 reserveringskosten en € 48 annuleringsverzekering betaald. Die zitten vast niet in mijn voucher als ik daarvoor zou kiezen.
    Maar ik wil dit niet. Ik wil (als ze dan nog dicht zijn en we gaan er maar vanuit dat dat zo is) gewoon mijn geld terug. Raar dat Dat opeens niet meer kan.
  • Hoi @Renco ,

De voorwaarden zijn inderdaad aangepast zodat iedereen nu een 18 maanden voucher ontvangt voor het totale bedrag van de boeking, dus óók inclusief reserveringskosten en de eventuele annuleringsverzekering. Wil je profiteren van de exacte boekingsvoorwaarden en actie waarmee je geboekt hebt, dan kun je het verblijf kosteloos wijzigen met aankomst tot 1 oktober. Wil je toch het geld terug ontvangen van de reservering, dan zul je in de voorwaarden van de annuleringsverzekering moeten kijken of dit gedekt wordt. Disney doet dit zelf niet meer.

Groetjes,
    Lars
  • maart 2020 aangepast
    De voucher is dus inclusief reserveringskosten en annuleringsverzekering? Als dat zo is vind ik dat netjes. Want die moet je immers bij een toekomstige reservering opnieuw betalen.
    Ik heb de voorwaarden van mijn annuleringsverzekering bekeken. Overlijden, invaliditeit, ontslag zijn gedekt. Uitgesloten zijn echter epidemieën en pandemieën.
    Zolang het niet definitief is is er hoop. Tegen beter weten in hoop ik dat ze na 15 april weer open gaan (wat natuurlijk ook betekent dat het goed gaat met het onder controle brengen van het virus wat uiteraard uitstekend nieuws zou zijn) maar ik hoop ook elke maand op de hoofdprijs van de Staatsloterij.
    Op papier zou ik kunnen omboeken naar de zomervakantie (ervan uitgaand dat ze dan weer open zijn) voor dezelfde prijs en voorwaarden. Buiten de schoolvakantie helaas geen optie vanwege schoolgaande kinderen. Financieel gezien gunstig (en een mooie aanbieding van Disney) omdat de zomervakantie een erg dure periode is maar ik heb natuurlijk bewust gekozen voor de Nederlandse april/meivakantie omdat wij het enige land in Europa zijn die dan vakantie hebben (en 1 zuidelijke regio van Frankrijk) en ik uit ervaring kan spreken dat wachtrijen bij pirates en space mountain soms zelfs slechts 5 minuten bedragen.
    Ondanks de ruimhartige aanbiedingen die ze nu hebben vind ik het toch een slechte zaak dat ‘geld terug’ geen optie is. Je zal maar geen verdere mogelijkheden hebben voor een nieuw bezoek binnen 18 maanden.
  • Je ziet bij verschillende bedrijven in de sector nu het zelfde: ruimhartig omboeken zodat ze het geld in kas kunnen houden.

Zowel reisorganisaties als Airlines passen dit toe. Gezien de uiteindelijke omstandigheden staat Europa of de lokale overheid het nu hoe.

Het is uiteraard vervelend en niet voor iedereen praktisch. Toch als je dit afweegt is het voor bedrijven een enorm verlies terwijl consumenten er zelfs een soort voordeel uit kunnen halen.

Ik heb niet zo’n medelijden met Disney hoor, na jaren van woekerprijzen hebben ze nu een paar maanden wat minder winst, dat trekken ze wel weer recht. Zolang de normale mensen zoals wij en de cast members er gezond en wel vanaf komen komt dit uiteindelijk wel weer goed.

Wie weet opent het park in de eerste weken of maanden met beperkte capaciteit. Vooraf reserveren. Geen kuddes mensen die elkaar in de weg lopen :-) zomaar een mogelijk scenario... Stel je voor :-)
  • Ik vind het niet juist. Ook Eurostar geeft je een voucher ter waarde van je reis, wat je betaald hebt.
    Er zijn nu éénmaal mensen die bv naar Londen gaan voor een weekend, en dat daarna nooit meer van plan zijn.
    Of, na dit alles gewoon niet meer kunnen (of willen).
    Dan zit je daar, met je voucher, dan is die wel geldig voor x-aantal maanden, maar als je niet meer kan/wil, wat dan?
    Ben je je geld kwijt. En je kan de Eurostar goedkoop boeken, maar ook de niet annuleerbare tickets kunnen je een hele hoop geld kosten uiteindelijk.

Voor ons is dit gelukkig geen erg op gebied van Eurostar, vermits wij die heel vaak gebruiken.

Maar als we het geld van ons hotel in juni ook niet gaan terug krijgen, dan zitten ook wij met het probleem, dat we niet meer terug naar Disney kunnen en 400 € kwijt zijn. Onze passen vervallen eind juni, en zelfs met de verlenging die ze nu aanbieden per gesloten dag, geeft ons dat niet genoeg tijd om nog snel-snel opnieuw te boeken binnenin die extra dagen dat we krijgen, als het park wel weer open is.
    (+ ik wil eigenlijk ook dit jaar niet meer naar een pretpark, waar teveel mensen rondlopen, ik geef eerlijk toe, dat ik daar nu toch echt wel wat bang voor heb, je hebt maar weer 1 persoon nodig die het heeft en hopla...)
  • Als Frankrijk langer dicht gaat en je hebt een boeking bij een partner hotel zou je dan ook je geld terug krijgen of een voucher?
    We hebben via destinia geboekt voor juni
  • Wij hebben ook partner hotel geboekt, via een boeking site. Weet al niet meer goed wat er stond, ik dacht, als je niet meer kan in de periode van geldigheid, dat je wel geld terug kreeg.

Maar dat zal bij elke site misschien anders zijn.
  • Hoi @magicmama en @moorhunhe ,

Hiervoor zul je contact op moeten nemen met de boekingswebsite waar je gereserveerd hebt of via het hotel zelf. Er is namelijk geen eenduidig beleid aangezien ieder hotel andere regels kan hanteren.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Hoi @magicmama en @moorhunhe ,

Hiervoor zul je contact op moeten nemen met de boekingswebsite waar je gereserveerd hebt of via het hotel zelf. Er is namelijk geen eenduidig beleid aangezien ieder hotel andere regels kan hanteren.

Groetjes,
    Lars

Hey Lars,

Dank je wel. Ik wacht het nog even af. We hebben 2 kamers in het Magic circus begin juni
  • Weet ik Lars :) wat mijn bericht al een beetje zei :)
  • Lars zei:

Hoi @magicmama en @moorhunhe ,

Groetjes,
    Lars

Hey Lars,

Dank je wel. Ik wacht het nog even af. We hebben 2 kamers in het Magic circus begin juni
    Denk dat je nog beetje geduld moet oefenen.
    Wij hadden overnachting met Pasen in Novotel Collegien en vorige week hebben ze mij opgebeld om te zeggen dat mijn kamer geannuleerd werd vanuit hotel en geld teruggestort ging worden op kredietkaart.
    Juni is nog eindje te gaan...

Denk dat ze nu bezig zijn met boekingen binnen korte tijdspanne.

groetjes
  • april 2020 aangepast
    Beste Lars,

Ik heb me verdiept in de Nederlandse regels m.b.t. Het uitgeven van vouchers i.p.v. geld terug bij bijv. Luchtvaartmaatschappijen, reisorganisaties en vakantieparken.
    In Nederland is dit beleid voor nu versoepeld om te voorkomen dat bedrijven omvallen, terecht uiteraard. Wel is het verstandig om als consument te kijken of de organisatie is aangesloten bij SGR voor het geval ze failliet gaan. Daar ben ik bij Disney niet zo bang voor.
    In Nederland is het wel zo dat, wanneer je geen gebruik maakt van de voucher of bij het bereiken van de vervaldatum, je (na 6 maanden) alsnog je geld terug krijgt.
    Ik kan de voorwaarden van de voucher die Disneyland uitgeeft nergens vinden. Zou dat Nederlands beleid ook Europees beleid zijn? Ik vind het prima om nu een voucher te krijgen maar ik weet niet of ik binnen 18 maanden in de gelegenheid ben om weer naar Disney te gaan en dan wil ik uiteraard wel gewoon mijn geld terug.
    Nu ik dit schrijf kan ik me ergens niet voorstellen dat het kan dat je dan gewoon je geld kwijt bent maar misschien ga je wel akkoord met die voorwaarden (die ik dus niet kan vinden) als je de voucher accepteert.
  • Hoi @remco ,

Dat is geen Europees beleid. Vanuit de EU is nu gezegd dat gedupeerde reizigers zelf zouden moeten kunnen kiezen tussen een voucher óf het geld terug krijgen. In hoeverre dit als 'wet' wordt aangenomen is op dit moment onduidelijk, dus voor nu gelden de huidige Nederlandse regels waarbij bedrijven dus alleen een voucher aanbieden. Zodra er meer informatie bekend wordt gemaakt, zal ik dat hier vermelden.

Groetjes,
    Lars
  • Disneyland heeft deze korte video gepubliceerd waarin ze hun steun betuigen aan alle hulpverleners:

• Hebben er al mensen reactie gehad op hun omboek-verzoek? Die van mij is nu 4 weken in behandeling, maar nog niets gehoord en de gratis omboek-datum komt steeds dichterbij... Ze zouden ze behandelen op datum van aankomst, maar wij zouden 16 maart aankomen, dus zouden in theorie ergens bovenop de stapel moeten liggen dan...
  • Hoi Koei,

Ik heb 7 april mijn verzoek voor een voucher gedaan. Mijn aankomstdatum zou (pas) 26 april zijn. Als ik een reactie van Disney krijg zal ik dat hier melden. Ik heb gechat met een medewerker. Alhoewel ik me niet kon voorstellen dat het anders zou zijn maar ik heb nu ook hun bevestiging dat je met een voucher (uiteindelijk) ook gewoon je geld terug krijgt als je toch niet zou gaan binnen de termijn van je voucher.
  • Hoi allemaal,

De Franse overheid heeft de 'lock down' verlengt tot 11 mei 2020. Daarnaast worden alle bijeenkomsten van 100 personen of meer tot medio juli verboden. Het is onduidelijk wat die tweede regel precies gaat inhouden voor Disneyland Paris. Disney komt later deze week met een mededeling. Mogelijk worden hierdoor Magical Pride en Electroland geannuleerd.

We verzamelen alle actuele informatie rondom corona betreffende Disneyland Paris, Walt Disney World en Disney Cruise Line hier: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/maatregelen-bezoekers-medewerkers-corona-disneyland-paris.

Groetjes,
    Lars
  • Weet iemand of je je geld terug krijgt van de princes run?
  • Hoi @ikkeiet ,

Ja, gasten met losse racetickets voor de Princess Run krijgen hun geld terug via dezelfde betaalmethode als waarmee ze zijn aangeschaft.

Groetjes,
    Lars
  • april 2020 aangepast
    Nog even een ervaring delen over Thalys: mocht je tickets hebben voor de komende de maanden dan mogen reizen gratis geannuleerd of uitgesteld worden.
    Je zou denken dat een terugbetaling interssant is, maar het uitstellen is ook een mooi aanbod want ongeacht je tarief (wij hebben bijna altijd de goedkoopste tickets) kun je gewoon ieder gewenste trein nemen zo lang je tot 1 dag van te voren maar even belt en je oude boekingscode doorgeeft. En je mag die boeking nog 9 keer veranderen.
    Moet zeggen, zeer vriendelijk hoe ze hier mee omgaan. (Jaar geldig)

Wat ik hier van leer is dat dit soort bedrijven betrouwbaar en zeer servicegericht zijn: zowel Thalys als Disney. En dat maakt dat je altijd zorgeloos kunt boeken, zeker wat Thalys aangaat hebben we nu al 3x uiteindelijk kunnen annuleren bij storm, staking en nu dus vanwege Corona. Allemaal overmacht voor ze maar toch doen ze niet moeilijk.

Het zal dus in juli of augustus zijn dat we weer kunnen gaan.
    Wel jammer dat we dan het voorjaar gemist hebben want april / mei / juni zijn de mooiste maanden, zeker als het niet te druk is in DLP.

Benieuwd hoe ze het in juli / augustus gaan (moeten) aanpakken daar. Zeker omdat dat normaal verschrikkelijk drukke maanden zijn (vanaf medio juli) . Als je ziet dat de Franse maatregelen de strengste van Europa zijn dan mogen we verwachten dat ze bij een heropening niet zomaar de volledige capaciteit gaan toelaten.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik er eigenlijk wel blij mee ben. Hopelijk zijn de dagen van absurde drukte en mensen die tegen je aan hangen en hoesten voorbij, dat is voor iedereen aangenamer. Dat is dan het enige positieve dat we zullen overhouden aan Corona: een mentaliteitsverandering.
  • april 2020 aangepast
    Beste Lars,

Aanstaande zondag zou ik vertrekken naar Parijs. De uitkomst kennen we natuurlijk.
    Nu ben ik me aan het voorbereiden om voor volgend jaar meivakantie een nieuwe poging te wagen om mijn voucher (die nog gaat komen) aan te besteden.
    Op Disneyland Parijs staat de site voor mij (uiteraard) standaard ingesteld op het land Nederland maar je kunt bijna elk land in de wereld kiezen om naar de Disneyland Parijs site van dat land te gaan. Elk land heeft ook eigen aanbiedingen.
    Nu zag ik dat Duitsland dezelfde vroegboekaanbieding heeft als Nederland maar als ik daar mijn voorgenomen boeking invul zie ik dat deze € 100 goedkoper is dan exact hetzelfde via de Nederlandse site. Die van de UK zelfs Bijna € 200 goedkoper (teruggerekend van £ Sterling tegen huidige koers).
    Nu is mijn vraag: kan ik zonder problemen een site van een ander land selecteren om via hun de boeking te maken? Zo op het eerste gezicht lijkt dat wel het geval maar wellicht kun jij dat bevestigen (of ontkennen).
    Alvast bedankt voor je antwoord.

Renco

P.s. Het prijsverschil komt vermoedelijk (maar dit is een aanname van mij) doordat het in Nederland vakantie is in de eerste week van mei 2021 en in Duitsland En Engeland dan waarschijnlijk niet (heb ik niet gecheckt) en dat Disney daar in hun prijsstelling per land op inspeelt en de prijzen op aanpast.
  • Hoi @Renco ,

Dat is inderdaad mogelijk, maar wel afhankelijk van de voorwaarden van de voucher. Daarnaast zul je met creditcard moeten betalen aangezien Nederlandse betaalmogelijkheden (zoals iDeal) niet beschikbaar zijn. Je valt tevens niet onder het Nederlandse garantiefonds/vangnetten voor reizen, maar onder de voorwaarden uit het land waarmee je boekt. Kan de voucher online gebruikt worden of moet je hiervoor bellen?

Groetjes,
    Lars
  • Dank voor je antwoord. Goed om te weten dat voorwaarden bij een ander land anders kunnen zijn maar lijkt me toch wel interessant om de opties te bekijken als je er (in ieder geval zo op het eerste gezicht) aardig wat geld mee kunt besparen eventueel.
    Ik heb mijn voucher nog niet gekregen. Ik heb 7 april geannuleerd en nog geen reactie, laat staan voucher gekregen (wel een ontvangstbevestiging van mijn online aanmelding van de annulering). Dat zal waarschijnlijk ook nog even op zich laten wachten omdat ze duizenden (zo niet tienduizenden) verzoeken moeten behandelen. Ik begrijp dat uiteraard en vind het niet erg om te wachten. Als ik mijn voucher binnen heb zal ik reageren op je vraag wat voor soort voucher het is en wat de voorwaarden voor gebruik zijn.
  • Haii

Wij hebben 16 dec een jaarpass online besteld deze voucher moet binnen 6 maanden geactiveerd wordenop t park
    Wij zouden 15 maar een week naar disney gaan met een verblijf in nature village paris
    Helaas ging dat hele plan niet door
    We hebben t nu verschoven naar 15 juni maar ik ben bang dat dat ook niet door gaat
    Dan is t half jaarvoorbij nu las ik op de sitevan disney dat de vouchers voor jaarpas tot 30 sept geactiveerd kunnen worden maar als 15 juni nu weer niet door gaat zijn wijhelaas pas weer in de gelegenheid om te gaan in november
    Is ereen mogelijkheidom de jaarpass online te activeren?of zullen ze misschien die 30 septemeber nog verschuiven naar een later moment??

Stephanie
  • Renco zei:

P.s. Het prijsverschil komt vermoedelijk (maar dit is een aanname van mij) doordat het in Nederland vakantie is in de eerste week van mei 2021 en in Duitsland En Engeland dan waarschijnlijk niet (heb ik niet gecheckt) en dat Disney daar in hun prijsstelling per land op inspeelt en de prijzen op aanpast.

Engeland heeft in mei geen school vakantie :)
  • Hoi @stephanievisser ,

Die periode wordt waarschijnlijk verlengd, maar momenteel is 30 september de nieuwe einddatum voor nog niet omgewisselde E-vouchers. Wij houden jullie op de hoogte van alle actuele maatregelen voor Disneyland Paris, Walt Disney World en Disney Cruise Line in dit artikel: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/maatregelen-bezoekers-medewerkers-corona-disneyland-paris.

Groetjes,
    Lars
  • “Disneyparken wereldwijd pas in 2021 weer open”

Staat in alle kranten vandaag. Het blijkt een uitspraak te zijn van de directeur van investeringsbank UBS uit Zwitserland, dus niet officieel van Disney zelf. Maar waar rook is is altijd vuur.
  • Renco zei:

“Disneyparken wereldwijd pas in 2021 weer open”

Staat in alle kranten vandaag. Het blijkt een uitspraak te zijn van de directeur van investeringsbank UBS uit Zwitserland, dus niet officieel van Disney zelf. Maar waar rook is is altijd vuur.

Ik zie het ook overal terugkomen! Van de week konden we nog lezen dat HongKong weer open zou gaan. En Parijs zou eventueel voor de Fransen open gaan, maar voor toeristen dicht.
    Dit is echt hopelijk niet waar!
Log In of Registreer om te reageren.