Coronavirus en een reis naar Disneyland Paris

1246717

Reacties

• Hoi @Renco en @Natascha1701 ,

In China keert het 'normale' leven langzaam terug en zijn al veel pretparken open. Shanghai Disneyland voert momenteel tests uit om op korte termijn weer open te gaan en cast members zijn inmiddels in operationele training (inclusief repetities voor shows en parades).

De overige Disney parken zullen deze procedure volgen en als we kijken naar hoe lang Shanghai Disney dicht is geweest (3 maanden), dan zal Disneyland Paris, Walt Disney World en Disneyland Resort mogelijk in juni/juli voorzichtig kunnen volgen als de omstandigheden goed zijn/blijven.

Uiteraard kunnen de poorten niet zoals vanouds 'normaal' geopend worden en zal er voor ieder resort een gefaseerde opening plaatsvinden met eerst Disney Village (DLP), Disney Springs (WDW) en Downtown Disney (DLR), daarna de resort hotels en daarna één park per fase met gelimiteerde capaciteit en extra veiligheidsprotocollen zoals screenings en virtuele wachtrijen.

Waar die analist waarschijnlijk op doelt is dat de Disney parken pas in 2021 weer 'normaal' kunnen functioneren als er een vaccin/medicijn beschikbaar is, maar de parken gaan sowieso eerder open, zij het in afgeslankte vorm. De kop 'Disneyparken wereldwijd pas in 2021 weer open' is natuurlijk sensatie en dat scoort in de media. Buitenstaanders kunnen veel zeggen, maar de enige juiste informatie komt van Disney zelf.

Groetjes,
    Lars
  • Mooi gesproken Lars!
    Je hebt helemaal gelijk, en mooi de nuance (m.b.t. Sensatiezoekerij) aangebracht van externe (niet van Disney zelf) partijen die maar wat roepen met als enig effect dat er onrust ontstaat.
    Feit is dat niemand nog weet hoe het gaat lopen en wat er gaat gebeuren. Ook Disney is nu achter de schermen ongetwijfeld druk bezig met het uitwerken van verschillende scenario’s waar dit er ook vast eentje van is.
    Teruglezend zie ik dat je mijn aanvankelijke berichtje ook zo kan opvatten (sensatiezoeken, onrust zaaien). Dit is echter absoluut niet mijn bedoeling geweest. Excuses daarvoor als het zo is over gekomen. Alhoewel ik ook wel degelijk nuance had aangebracht dat het van een externe partij komt had ik dat misschien ook wat strakker kunnen aansturen in mijn bericht. Maar dat is door Lars goed rechtgezet.
  • Zo had ik het zeker niet opgevat, @Renco . Het is juist wat de analist en de media er van maken. Alles voor de kliks he ;-) We wachten af hoe de heropening gaat in Shanghai Disneyland en dat zal een blauwdruk zijn voor o.a. Parijs en Orlando.

Groetjes,
    Lars
  • Wij hebben woensdag eindelijk bericht gekregen van Disney, omboeken naar juni was niet mogelijk, pas vanaf 1 juli. Blijkbaar gingen zij er toen dus nog wel vanuit in de zomer gewoon open te zijn.

Hopelijk zijn ze dan wel open (hebben nu gekozen voor half juli), en anders gaan we voor datumloze vouchers denk ik, dan zien we volgend jaar wel weer.
  • Hopelijk gaat juli lukken, @koei

Ter info: Voor mensen die liever pas in 2021 naar Disneyland Paris gaan: Profiteer nu van onze vroegboek actie en ontvang tot 25% korting op je verblijf + gratis ontbijt én diner via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-vroegboekvoordeel-nl.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Hopelijk gaat juli lukken, @koei

Ter info: Voor mensen die liever pas in 2021 naar Disneyland Paris gaan: Profiteer nu van onze vroegboek actie en ontvang tot 25% korting op je verblijf + gratis ontbijt én diner via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-vroegboekvoordeel-nl.

Groetjes,
    Lars

Hoi Lars,
    Wij wachten op de voucher (zouden pas in mei gaan dus begrijp het goed) en willen iets nieuws boeken.
    Moeten we hiervoor wachten op voucher?
    Groetjes!
  • Hoi @AngelaKemenade ,

Onze vroegboek aanbieding is nog tot 29 juli beschikbaar, dus er is nog tijd. Voor mensen met een voucher zou ik even wachten totdat de voorwaarden hiervoor bekend zijn als jullie 'm ontvangen.

Groetjes,
    Lars
  • Onze nieuwe reisdatum is bevestigd, dus de geruchten dat Disney de rest van het jaar dicht is lijkt in ieder geval onzin, anders gaan ze niet al die moeite doen. Het was een hoop heen en weer gemaild, maar uiteindelijk hebben we hetzelfde verblijf en vanwege een gemaakt foutje nog een verjaardagstaart erbij. Overigens hebben we ook gelijk al het geld teruggestort gekregen (waar we niet om gevraagd hebben), dus dat moeten we straks weer opnieuw betalen.

En wonder boven wonder hebben we via booking ook ons geld teruggekregen voor de eerste losse nacht vooraf bij Davy Crockett. Ondanks dat ze wat dat betreft niets voor ons konden betekenen, was het wel opvallend dat net op dat moment booking ook contact met ons opnam.

Maar ik denk, ik reserveer gelijk restaurants (ik ga er gewoon vanuit dat die weer open zijn, en anders zien we dan wel weer), maar klopt het dat dat nog niet mogelijk is?
  • Hoi @koei ,

Zolang de parken gesloten zijn, kunnen er geen restaurant reserveringen worden gemaakt. Dit is weer mogelijk vanaf het moment dat de parken open gaan.

Groetjes,
    Lars
  • Net als veel mensen is natuurlijk ook onze reis met aankomst op 30 april geannuleerd. Hoe lang zal het duren voordat je bericht krijgt over het krijgen van een voucher en/of terugbetaling? Bellen heeft geen zin, je komt er begrijpelijk toch niet door.
  • Hoi @Anjathijs ,

Gasten die aankomen tijdens de gesloten periode (of een verblijf hebben t/m 30 juni 2020 en willen wijzigen/annuleren) kunnen het speciale online formulier invullen via: https://www.disneylandparis.com/nl-nl/contact/. Vervolgens neemt Disney contact op.

Groetjes,
    Lars
  • Dat heb ik natuurlijk al half maart gedaan, maar tot op heden nog geen enkele reactie van Disney vernomen.
  • Hallo,
    Ik heb bevestiging gekrzgen van terugbetaling weken geleden maar heb noch nizt terug gekregen. Hoz lang duurt dit, ik zou een nieuwe reservatie willen plaatsen.
    Cindy
  • Dat heb ik natuurlijk al half maart gedaan, maar tot op heden nog geen enkele reactie van Disney vernomen.

Momenteel duurt een reactie, voucher of uitbetaling ongeveer 4-8 weken. Heb je daarna nog niets vernomen, neem dan contact op met Disney door een privé-bericht te sturen via één van hun officiële social media kanalen (Facebook of Twitter). Het online help team reageert doorgaans sneller.

Groetjes,
    Lars
  • Dank voor je antwoord. Ik wacht nog even rustig af.
  • Ik heb op 7 april mijn verblijf met aankomst op 26 april geannuleerd. Geld terug was niet mogelijk toen dus een voucher aangevraagd. Ik heb op dat verzoek nog geen reactie ontvangen. Ik krijg nu net een mail (Persoonlijke mail met vermelding van mijn boekingsnummer) dat geld terug nu weer wel een optie is. Ik heb er nu nog een verzoek overheen gedaan Waarbij ik geld terug vraag ipv voucher. Ik hoop dat dit verzoek mijn vorige overruled (ik wil namelijk het liefst gewoon mijn geld terug). Ik ga even kijken of ik kan chatten met ze (dat lukt niet altijd) om dat bevestigd te krijgen.
  • Net gechat met medewerker. Het laatste verzoek wordt in behandeling genomen en annuleert het verzoek van daarvoor.
  • Renco zei:

Net gechat met medewerker. Het laatste verzoek wordt in behandeling genomen en annuleert het verzoek van daarvoor.

Hoe kom je in chat contact?
  • Renco zei:

Ik heb op 7 april mijn verblijf met aankomst op 26 april geannuleerd. Geld terug was niet mogelijk toen dus een voucher aangevraagd. Ik heb op dat verzoek nog geen reactie ontvangen. Ik krijg nu net een mail (Persoonlijke mail met vermelding van mijn boekingsnummer) dat geld terug nu weer wel een optie is. Ik heb er nu nog een verzoek overheen gedaan Waarbij ik geld terug vraag ipv voucher. Ik hoop dat dit verzoek mijn vorige overruled (ik wil namelijk het liefst gewoon mijn geld terug). Ik ga even kijken of ik kan chatten met ze (dat lukt niet altijd) om dat bevestigd te krijgen.

Hi,

ik heb deze mail ook ontvangen, is het voucher verhaal duidelijk voor jullie? Voor ons niet zo, we hebben een verblijf geboekt met promo actie, kunnen wij dan volgend jaar in dezelfde periode gaan zonder extra kosten? Maar enkel op data die zijn zelf voorstellen dan?

gr
  • Hoi @Kbalthazar ,

Wat wij hebben begrepen is de voucher gewoon een tegoed dat gebruikt kan worden bij een volgend verblijf. Dit wilt dus niet zeggen dat je in dezelfde periode volgend jaar voor dezelfde prijs kunt gaan als de originele boeking. Een eventueel prijsverschil moet dan bijbetaald worden.

Groetjes,
    Lars
  • Hoi allemaal,

Disneyland Paris heeft bekendgemaakt dat alle boekingen met aankomsten t/m 14 juli 2020 worden geannuleerd. Gasten met een bestaande reservering krijgen de mogelijkheid om hun geld terugbetaald te krijgen of kunnen kiezen voor een voucher die 18 maanden geldig is voor de exacte waarde van de originele boeking. Reserveringen vanaf 15 juli 2020 blijven staan, wat mogelijk wijst op een eventuele heropening van het resort in die periode.

We hebben alle regels geactualiseerd en aangepast in dit artikel: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/maatregelen-bezoekers-medewerkers-corona-disneyland-paris.

Groetjes,
    Lars
  • Hai
    Zoals eerder beschreven hadden wij het plan om 15 juni naar disney te gaan
    Wij hebben in decemeber een jaarticket gekocht maar nog niet geactiveerd eerst zouden wij in maart gaan en toen in juni beide kan niet doorgaan maar de vouchers moeten voor 30 sept geactiveerd wordeb betekend dat dat wij dus verplicht zijn om tussen 15juli en 30sept naar disney te gaan? Helaas is dit voor ons niet haalbaar is er een andere mogelijkgeid om de jaarticket te activeren of zal deze periode nog verleng worden?

Stephanie visser
  • mei 2020 aangepast

“Hoe kom je in chat contact?”

Ik schreef al “dat Lukt niet altijd”. De chatfunctie popt opeens naar boven en dan kun je chatten. Ik ga dan bij verschillende pagina’s kijken (ook bijvoorbeeld bij ‘contact’ en help’) en opeens komt dan de chat beschikbaar. Misschien komt die als er een medewerker beschikbaar is. Ik heb nergens kunnen vinden dat je de chatfunctie kunt activeren. Puur toeval dus dat die ‘opeens’ beschikbaar kwam.
    Ik zou je adviseren gewoon tijdje op de site te blijven en verschillende pagina’s af te gaan. Misschien dat die bij jou ook opeens komt.
  • mei 2020 aangepast
    Ik vind ook dat Kbalthazar gelijk heeft dat het er niet duidelijk staat. De omboekmogelijkheid tegen dezelfde prijs en voorwaarden was eerst gelimiteerd voor aankomsten tot 30 september 2020. Die einddatum staat er niet meer.

Dit staat er nu:
    Wanneer je de voucher kiest, is deze binnen 18 maanden te gebruiken om een nieuwe verblijfsboeking in Disneyland Paris te maken (onder de dan geldende voorwaarden), of om om te boeken naar een vergelijkbaar verblijf als je oorspronkelijke boeking voor dezelfde prijs en onder dezelfde voorwaarden*.

En bij het *:
    *Voor bepaalde aankomstdata afhankelijk van je oorspronkelijke boeking en voor een verblijf met gelijkwaardige kenmerken op bepaalde data. Als de prijs van het nieuwe verblijf lager is, betaal je de lagere prijs.

@Lars : jij (en discoverthemagic.nl) concludeert dat je bij een voucher eigenlijk alleen een nieuwe boeking tegen de dan geldende voorwaarden kunt maken (dat is dus het eerste gedeelte van de tekst).
    Kun je ons misschien uitleggen wat ze bedoelen met het tweede gedeelte (vanaf “of om te boeken”) en hoe we het stukje bij het * moeten lezen?
    Dit is zoals Kbalthazar al schreef heel vaag en schept nogal verwarring.
  • Hoi @Renco ,

Dit is de informatie die wij hebben: Het tweede deel over een 'vergelijkbaar verblijf als je oorspronkelijke boeking voor dezelfde prijs en onder dezelfde voorwaarden' is alleen van toepassing als je omboekt naar een aankomst t/m 1 oktober 2020. Wil je later (bijvoorbeeld in 2021) aankomen, dan kan de voucher alleen als betaalmiddel worden gebruikt onder de dan geldende voorwaarden voor die specifieke aankomst.

Groetjes,
    Lars
  • Thalys heeft bekend gemaakt dat er tot eind augustus geen treinen naar Marne la Vallee zullen rijden, wel 5x per dag naar Paris Nord.

Eventuele liefhebbers kunnen vanuit Brussel wel nog de TGV nemen richting zuid Frankrijk, deze stopt wel nog in Disneyland.

Het feit dat Thalys nu voor de hele zomer annuleert terwijl Disney zelf toch weer hotelboekingen toelaat vanaf 15 juli (zonder zekerheid dat ze dan open gaan zijn) vind ik wel bijzonder, niet echt hoopgevend.

Daarbij komt dat toen Disney in maart sloot, en Thalys tot 17 mei alles annuleerde, veel mensen verrast waren en niet konden geloven dat dit zo lang ging duren.

Laten we hopen dat het effectief niet tot 1 september gaat duren totdat de parken weer open kunnen.

Wellicht zal het heel gefaseerd zijn maar echt bemoedigend vind ik het niet.
    Erg jammer.

#fingersCrossed #staysafe
  • Iemand die meer weer over toestand nu in Frankrijk?
    Wij hebben hotelovernachting op 21 mei in Marne la vallée en ik heb nog niks gehoord. Voor onze overnachting van met Pasen was ik al veel eerder op hoogte gebracht dat verblijf niet kon doorgaan.
    Zijn hotels terug open ?
  • mei 2020 aangepast
    Reizen naar het buitenland zijn verboden vanuit België tot zeker 7 juni.

Omgekeerd laat Frankrijk nog geen mensen binnen voor niet essentiële reizen.
    Je hebt er zelfs een attest voor nodig, daar controleert men ook effectief op.

De regio van Parijs zit nog in de rode zone waar de maatregelen pas later versoepeld gaan worden.

https://www.gouvernement.fr/info-coronavirus

Of in het Nederlands: https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/frankrijk
  • Macamba zei:

Reizen naar het buitenland zijn verboden vanuit België tot zeker 7 juni.

Omgekeerd laat Frankrijk nog geen mensen binnen voor niet essentiële reizen.
    Je hebt er zelfs een attest voor nodig, daar controleert men ook effectief op.

De regio van Parijs zit nog in de rode zone waar de maatregelen pas later versoepeld gaan worden.

https://www.gouvernement.fr/info-coronavirus

Of in het Nederlands: https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/frankrijk

Raar dan dat hotel nog geen contact opgenomen heeft om te annuleren. Je kan ook nog altijd kamer boeken voor die datum...🤔
  • Macamba zei:

Thalys heeft bekend gemaakt dat er tot eind augustus geen treinen naar Marne la Vallee zullen rijden, wel 5x per dag naar Paris Nord.

Eventuele liefhebbers kunnen vanuit Brussel wel nog de TGV nemen richting zuid Frankrijk, deze stopt wel nog in Disneyland.

Het feit dat Thalys nu voor de hele zomer annuleert terwijl Disney zelf toch weer hotelboekingen toelaat vanaf 15 juli (zonder zekerheid dat ze dan open gaan zijn) vind ik wel bijzonder, niet echt hoopgevend.

Daarbij komt dat toen Disney in maart sloot, en Thalys tot 17 mei alles annuleerde, veel mensen verrast waren en niet konden geloven dat dit zo lang ging duren.

Laten we hopen dat het effectief niet tot 1 september gaat duren totdat de parken weer open kunnen.

Wellicht zal het heel gefaseerd zijn maar echt bemoedigend vind ik het niet.
    Erg jammer.

#fingersCrossed #staysafe

Gelijk heb je!
    Toen ik het gisteren hoorde was ik al mijn hoop kwijtgeraakt dat een mogelijke opening in juli/augustus nog wel eens door zou kunnen gaan.

DIsney in Shanghai gaat 20ste open, op 20% van hun capaciteit, 16K bezoekers las ik. Mensen met een jaarkaart konden een dag van tevoren wel reserveren. 1,5 meter afstand is er wel voor de figuren las ik.

Ben heel erg benieuwd of Disney nu wel druk bezig is met zulke maatregelen. Want ook voor de parades en shows vraag ik mij echt af hoe ze dat willen gaan inrichten.

Hoop heel erg graag dat ik de jungle festival nog kan meemaken. Als het pas 1 september open gaat dan kan ik dat alvast schrappen van mijn lijstje.
Log In of Registreer om te reageren.