Coronavirus en een reis naar Disneyland Paris

1235719

Reacties

• Ja ik denk het ook!
    Lees ook op officiële kanalen van Disney (Health officier) dat ze wereldwijd in grote lijnen dezelfde aanpak hanteren.

Natuurlijk hebben we in Europa geen Chinees tracking systeem met barcode maar de afstandsregels, temperatuur checks en beperkte capaciteit gaan we zeker krijgen.

Zag toevallig vandaag beelden op het journaal.

@mieke zie bovenstaande reacties. Ik ben er vrij zeker van dat we op dit moment zeker nog niet voor toerisme naar Frankrijk kunnen of mogen. Helaas.

Vandaag m’n geld van de Thalys terug gevraagd en hotel geannuleerd.

Misschien als ze toch open gaan deze zomer gaan we eens kijken.
  • Macamba zei:

Ja ik denk het ook!
    Lees ook op officiële kanalen van Disney (Health officier) dat ze wereldwijd in grote lijnen dezelfde aanpak hanteren.

Natuurlijk hebben we in Europa geen Chinees tracking systeem met barcode maar de afstandsregels, temperatuur checks en beperkte capaciteit gaan we zeker krijgen.

Zag toevallig vandaag beelden op het journaal.

@mieke zie bovenstaande reacties. Ik ben er vrij zeker van dat we op dit moment zeker nog niet voor toerisme naar Frankrijk kunnen of mogen. Helaas.

Vandaag m’n geld van de Thalys terug gevraagd en hotel geannuleerd.

Misschien als ze toch open gaan deze zomer gaan we eens kijken.

Ik heb ook foto's gezien deze morgen. Ik moet zeggen dat er weinig social distancing te zien was 😱

Nu ja ook moeilijk in pretpark denk ik...
  • Hoi @Fantilussion1988 ,

Shanghai Disneyland is al geopend. Meer informatie over alle maatregelen die daar genomen zijn: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/disney-start-heropening-parken-shanghai-disneyland. Hong Kong Disneyland zal binnenkort volgen. Op 20 mei opent Disney Springs in Walt Disney World.

Groetjes,
    Lars
  • Net een mail van destinia ontvangen:
    I inform you that the reservation is still confirmed. Your reservation is a non-refundable rate, so in order to request a refund of the reservation you must first cancel the reservation with the current (total) expenses.

Once the reservation is canceled, our supplier will proceed to verify with the hotel if is possible or not full or partial refund of your reservation.

We cannot guarantee that it is possible because depends on the hotel.

Please indicate if you wish to proceed with the cancellation of this reservation with expenses or you can cancel in the link of your confirmation. 

Or If you want modify the booking, you have to indicate us the new dates for verify if is possible with the hotel. 

I would be happy to address any questions or concerns you may have. Please accept my warmest regards.

If you have any questions or need additional information, you can contact me by replying to this message or by calling the number shown in my signature.

......

Alleen het hotel (Magic circus) is gesloten dus we kunnen helemaal niet gaan.
    Iemand dit ook aan de hand gehad?
  • Net een mail van destinia ontvangen:
    I inform you that the reservation is still confirmed. Your reservation is a non-refundable rate, so in order to request a refund of the reservation you must first cancel the reservation with the current (total) expenses.

Once the reservation is canceled, our supplier will proceed to verify with the hotel if is possible or not full or partial refund of your reservation.

Please indicate if you wish to proceed with the cancellation of this reservation with expenses or you can cancel in the link of your confirmation. 

Or If you want modify the booking, you have to indicate us the new dates for verify if is possible with the hotel. 

I would be happy to address any questions or concerns you may have. Please accept my warmest regards.

If you have any questions or need additional information, you can contact me by replying to this message or by calling the number shown in my signature.

......

Neen maar ik zou niet zelf annuleren want dan ga je geen geld terugkrijgen...
    Eigenlijk moet het hotel zelf de boeking annuleren gezien ze niet open zijn...
    Over welke datum gaat dit?
  • mieke zei:

Net een mail van destinia ontvangen:

......

1 juni zouden we gaan.
    Het hotel is tot nader order dicht

We hebben wel een annuleringsverzekering (doorlopend) en betaald met paypal.
  • mieke zei:

......

1 juni zouden we gaan.

wij gaan 21 mei en ook nog niks gehoord van hotel... ao

hier ook annulatieverzekering maar dekt niet omdat het pandemie is.
  • mieke zei:

mieke zei:

......

1 juni zouden we gaan.

wij gaan 21 mei en ook nog niks gehoord van hotel... ao

hier ook annulatieverzekering maar dekt niet omdat het pandemie is.
    Ik ben ook erg benieuwd. Er valt natuurlijk niks aan te doen dat het hotel dicht is
  • mei 2020 aangepast
    @mieke @magicmama
    Bizar dat het hotel zelf niet communiceert.

Zeker nooit zelf annuleren.
    Eventueel kun je wel het hotel zelf rechtstreeks proberen te contacteren en vragen om een kosteloze annulering.
    Als je al vooruit betaald hebt kun je een terugbetaling vragen.

Stel ze reageren niet en je boeking kan niet doorgaan omdat het hotel gesloten is dan kun je via je creditcard maatschappij of Paypal je geld terugvragen via een chargeback verzoek.
    Simpelweg omdat ze de dienst niet hebben kunnen leveren.
    Je hebt dan wel bewijs nodig dat het hotel gesloten was of dat je niet tot een oplossing bent gekomen met ze. (Dus niet dat de grenzen dicht waren of de treinen niet reden, het gaat nu alleen tussen jou en het hotel).

Ik heb toevallig het zelfde voorval gehad, geboekt via Booking.com (Madrid) en zij hebben bemiddeld voor me.
    Na een maand op m’n geld gewacht te hebben dat het hotel had moeten terugbetalen heeft Booking me vandaag laten weten dat zij zelf nu tussen gaan komen, dus ze hebben me m’n geld teruggeven en zullen dit met het hotel verrekenen.

Maar dus nogmaals: nooit zelf iets annuleren als de voorwaarden niet duidelijk zijn want dan verlies je je rechten. Een vriendelijk verzoek / vragen kan natuurlijk geen kwaad.

Zelf zal ik na deze Corona ellende niet snel meer een hotel / tarief boeken dat ik vooruit moet betalen. Dat voorkomt een heel hoop gedoe.
  • mei 2020 aangepast
    Hier een leuke video gemaakt door 160 Disney castmembers om ons door de lockdown heen te helpen:

22 years after its debut, and 14 years since the final outing, over 160 former & current Disneyland Paris castmembers have dusted off their dancing shoes to present, for one more time,

THE WONDERFUL WORLD OF DISNEY PARADE!
    (lockdown edition)

No content has been endorsed by Disneyland Paris or The Walt Disney Company

• Super leuke video en heerlijk om die 'song' weer te horen mét bijbehorende choreografie. Brings back memories!
  • mei 2020 aangepast
    Wij zijn ook aan het wachten tot de website waar we geboekt hebben, de data's aanpassen tot wanneer ze zelf gaan annuleren.
    Momenteel is dat tot 22 mei.

Vermits het al op de officiële site staat, dat alles tot 14 juli kan worden geannuleerd, hoop ik, dat moest de boekingssite hun data niet verder aanpassen na 22 mei, ze wel zo slim en aardig willen zijn als ik ze aantoon dat het echt wel dicht zal zijn.
    Wij zouden 16 juni vertrekken.

Trein van woonplaats UK naar Londen hebben we al geld terug gehad, Eurostar heeft zijn data ook veranderd en kunnen nu ook voucher aanvragen.
    Enkel wachten op hotel.
    En zelf annuleren ga ik dus ook niet doen, afwachten en hopen op een goede uitkomst.
  • Heb deatinia gemaild dat het hotel dicht is. Benieuwd wat ze zeggen. We hebben ook via hun een annulering ivm dat we met een ander gezin op vakantie zouden gaan.
    Daarnaast een doorlopende reisverzekering en annulering. Deze heb ik al bericht.
    PayPal ook bericht.
    Gaat het niet rechtsom dan kan het evt ook nog linksom
  • Heb deatinia gemaild dat het hotel dicht is. Benieuwd wat ze zeggen. We hebben ook via hun een annulering ivm dat we met een ander gezin op vakantie zouden gaan.
    Daarnaast een doorlopende reisverzekering en annulering. Deze heb ik al bericht.
    PayPal ook bericht.
    Gaat het niet rechtsom dan kan het evt ook nog linksom

Ik vandaag email gehad van Novotel. Dat ze terug open gaan en of we volgende week komen...
    Dat zal niet lukken want 1) grens dicht en 2) Disney is niet open.
    Maar als we annuleren krijgen we voucher die 18 maand geldig is...
  • Geen buitenlandse toeristen naar Frankrijk'
    De Franse regering heeft er voor het eerst openlijk op gezinspeeld dat er deze zomer geen buitenlandse toeristen naar Frankrijk komen. "Het is het binnenlandse toerisme dat de sector er nu weer bovenop gaat helpen", zei staatssecretaris Lemoyne van het ministerie van Toerisme vanochtend op televisie. "Dit jaar moeten we het vrijwel zeker zonder buitenlandse toeristen doen."

Gisteren maakte premier Philippe al bekend dat de Fransen in juli en augustus in eigen land op vakantie mogen. In de zomer komen normaal gesproken zo'n 17 miljoen buitenlanders naar Frankrijk om vakantie te vieren. De Franse regering wil eind deze maand officiële beslissingen nemen over de zomervakanties en de komst van vakantiegangers. Binnen de Europese Unie is nog geen overeenstemming over het heropenen van de grenzen en het wederzijds toelaten van toeristen.

Het internationale toerisme staat vanwege corona nog op losse schroeven. Grenzen zijn gesloten, ook tussen Europese landen, en vliegtuigen staan nog steeds massaal aan de grond.

Bron: Liveblog NOS

Het ziet er nu wel heel erg somber uit.
  • Je merkt dat men vanuit verschillende landen vaak speculeert, vaak door politici.
    Ik snap dat ze de verwachtingen willen temperen zodat mensen niet teveel in hun hoofd halen.

Maar uiteindelijk zijn het de experts die beslissen aan de hand van de actuele situatie of trend die men verwacht. En daar zal een afweging gemaakt moeten worden en gaat men blijven monitoren.

Of we nu wel of niet naar Frankrijk mogen of onder welke voorwaarden is 1..

Maar stel Disney gaat 15 juli weer open (bewust een dag na de Franse feestdag wat anders teveel volk lokt)
    Dan zal dat met een beperkte capaciteit zijn die nog te bepalen is.. dus al mag je de grens over.. Dan is het nog geen garantie dat er voor iedereen plaats gaat zijn.
    De zomer is net als veel andere seizoenen een verschrikkelijk drukke tijd daar. Vooral veel Fransen, Engelsen en Spanjaarden.
    (Hoe zalig gaat dat zijn voor de Fransen als het park eens voor zich alleen hebben :-) )

Ik kan me wel voorstellen dat het voor heel Frankrijk een soort rust en veiligheid zou geven om gewoon geen toerisme aan te moedigen nu want ze gaan hoe dan ook niet iedereen kunnen bedienen. Daarbij komt zoals in ieder land dat de lokale bevolking sowieso ook weinig andere keuze heeft.. dus 1+1 .. laat ze dan maar in eigen land op vakantie gaan, zoals ze sowieso al veel doen.

Wat ik denk: het zou kunnen.. En reken hierin niet teveel op Europese aanpak of eensgezindheid.. en wat ik al helemaal niet meer geloof en lees zijn de sensatie kranten (Telegraaf in NL of HLN in België) die ergens een politicus of arts quoten en daar een heel verhaal van maken.

Niemand weet op dit moment wat het effect gaat zijn van de versoepelingen die nu in veel landen begonnen zijn.. eind mei of medio juni is dat al wat duidelijker.
    Maar dan nog.. als dan steeds meer mensen weer bij elkaar komen, heb je in juli of augustus weer de kans op een uitbraak..

Ik heb er enorm veel zin in om te gaan, zowel naar Parijs als naar Orlando maar als ik realistisch nadenk is er niemand die nu kan garanderen hoe / wanneer dat weer veilig kan.

Misschien valt het heel erg mee en zorgt de zon, de temperatuur en vooral het verstand van de mensen ervoor dat we weer meer kunnen..
    ..maar van de andere kant: als er één “super verspreider” losgaat zoals in Italië is gebeurd dan is dit genoeg om heel Europa weer dicht te gooien, dan herhaalt zich het scenario dat we in maart hebben gezien.. en dat wilt niemand...

Persoonlijk ga ik er vanuit dat het dit Laar niet meer veel gaat worden. Mocht het toch meevallen dan zijn we blij.

Het park zal er volgend jaar ook nog wel staan dus ik kijk er alvast naar uit ;-)
  • In de veronderstelling dat het park opent, dan stopt waarschijnlijk de verlenging van de abonnementen (Jaarkaarten voor Disneyland Paris worden automatisch verlengd met het aantal dagen dat de parken gesloten zullen blijven.), maar als de grenzen gesloten blijven voor buitenlanders, dan zijn we nog de dupe, niet ?
  • Ik meen ergens gelezen te hebben dat voor de jaarkaarthouders in Shanghai een regeling is voor de dagen dat iemand geen bezoek heeft kunnen reserveren (vanwege het feit dat je pas een nieuw bezoek mag reserveren als je huidige reservering voorbij is, vergelijkbaar met de FastPasses). De details ken ik niet, maar die weet @Lars misschien?
  • Hoi @Ludo en @Hugo ,

Op dit moment is daar nog niets over bekend als het gaat om Disneyland Paris en Walt Disney World. In Shanghai kunnen ook alleen maar Chinezen naar binnen aangezien de grenzen voor buitenlanders nog dicht zijn. Zodra wij meer informatie ontvangen, passen we dit aan op de overzichtspagina van alle sluitingen (DLP, WDW en DCL): https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/maatregelen-bezoekers-medewerkers-corona-disneyland-paris.

Groetjes,
    Lars
  • Net mail terug van het Magic circus hotel: Good afternoon,

Indeed we do not work with your agency “Destinia” , they book through another supplier to make bookings with us. This makes the process a little complicated.

Unfortunately as you chose not to book directly with us but through another company, you must contact them regarding your booking, we cannot touch it, we have no right on it.

However I can inform you that the current policy is to refuse free-of-charge cancellations but we do accept a free-of-charge modification of dates – but again you need to talk to your agency for this.

Best regards.
    ---

Destinia verwijst naar het hotel en het hotel naar destinia. Net destinia maar weer gemaild.
    We wachten af
  • Dag allemaal,

Ik heb het volgende aan de hand:
    Ons verblijf was gepland voor 13/04/20 tot 15/04/20. Bij de sluiting van het park heb ik via het elektronisch formulier gebruik gemaakt van het kosteloos en voor dezelfde prijs omboeken (wat mogelijk was tot 15/04).

Nu zie ik ineens dat ons verblijf effectief omgeboekt is naar 26/08/20 tot 28/08/20 maar er wordt zo maar even 537,40 extra aangerekend. Ik heb hier geen enkele berichtgeving over gehad. Bovendien is er ineens ook geen sprake meer van ontbijt en lunch wat wel degelijk in onze vorige boeking inbegrepen was.

Dan staat er ook nog vermeld dat wanneer het 'resterende bedrag' niet voor 27/07/20 betaald wordt, de boeking geannuleerd zal worden. Dus dan ben ik mijn reeds volledig betaalde bedrag voor mijn originele boeking zomaar kwijt?

Ik geraak op geen enkele manier in contact met Eurodisney...

Nog iemand die dit aan de hand heeft/had?

• Dag allemaal,

Ons verblijf was gepland voor 13/04/20 tot 15/04/20. Bij de sluiting van het park heb ik via het elektronisch formulier gebruik gemaakt van het kosteloos en voor dezelfde prijs omboeken (wat mogelijk was tot 15/04).

Nu zie ik ineens dat ons verblijf effectief omgeboekt is naar 26/08/20 tot 28/08/20 maar er wordt zo maar even 537,40 extra aangerekend. Ik heb hier geen enkele berichtgeving over gehad. Bovendien is er ineens ook geen sprake meer van ontbijt en lunch wat wel degelijk in onze vorige boeking inbegrepen was.

Dan staat er ook nog vermeld dat wanneer het 'resterende bedrag' niet voor 27/07/20 betaald wordt, de boeking geannuleerd zal worden. Dus dan ben ik mijn reeds volledig betaalde bedrag voor mijn originele boeking zomaar kwijt?

Oei dat belooft niet veel goeds☹ wij hadden een reis geboekt van 18juni vr 3 dagen. We hebben ook formulier ingevuld voor kosteloos omboeken voor hetzelfde bedrag ( moest dan voor 1 oktober gaan). Al een maand staat die optie niet meer op de site maar het zou toch nog moeten gelden voor degene die voor 15 mei hebben omgeboekt. We hadden voor begin september omgeboekt. Voorlopig nog geen nieuws. Het is een drama om binnen te raken bij disney, heb al zoveel keer geprobeerd. Eens 42 minuten aan de lijn en nog niemand kunnen spreken. In UK kan je ze ook via email bereiken; dit heb ik ook al geprobeerd maar dan antwoorden ze dat je voor België naar het disney nummer moet bellen 😤Ik hou je op de hoogte.
  • Dag allemaal,

Oei dat belooft niet veel goeds☹ wij hadden een reis geboekt van 18juni vr 3 dagen. We hebben ook formulier ingevuld voor kosteloos omboeken voor hetzelfde bedrag ( moest dan voor 1 oktober gaan). Al een maand staat die optie niet meer op de site maar het zou toch nog moeten gelden voor degene die voor 15 mei hebben omgeboekt. We hadden voor begin september omgeboekt. Voorlopig nog geen nieuws. Het is een drama om binnen te raken bij disney, heb al zoveel keer geprobeerd. Eens 42 minuten aan de lijn en nog niemand kunnen spreken. In UK kan je ze ook via email bereiken; dit heb ik ook al geprobeerd maar dan antwoorden ze dat je voor België naar het disney nummer moet bellen 😤Ik hou je op de hoogte.
    Ik heb zelf voor een boeking contact gezocht via Facebook Messenger, ben daar prima verder geholpen. Dus wellicht is het een idee om daar het probleem voor te leggen, zodat ze het voor je uit kunnen zoeken?
  • Bedankt voor de tip @larissavanbuul!!

Ik kreeg de volgende reactie, die vermoed ik ook geruststellend zal zijn voor anderen hier :-)

'Ik begrijp inderdaad dat het nieuwe en hogere bedrag op het eerste ogenblik even schrikken is, maar ik kan je verzekeren dat je de meerprijs van 537.40 EURO niet dient te betalen.
    Omdat de nieuwe data vaak in een duurdere periode kan liggen, is de prijs bij het omboeken automatisch hoger dan de originele prijs. Omdat je een omboeking hebt aangevraagd onder de tijdelijke boekingsvoorwaarden omtrent de COVID-19 pandemie, geniet je uiteraard van een kosteloze omboeking aan dezelfde prijs en aanbieding die je origineel hebt gereserveerd. Ik kan je dan ook garanderen dat dit nog steeds zo is.
    Na het omboeken heeft mijn collega een aanvraag gedaan bij de financiële afdeling om het bedrag te laten aanpassen naar het originele bedrag van 1219.56 EURO. Gezien de enorme hoeveelheid aanvragen bij deze afdeling kan het enkele weken duren vooraleer je aanvraag verwerkt is. We nodigen je uitom ons opnieuw hiervoor te contacteren indien het bedrag 30 dagen voor de nieuwe aankomstdatum nog niet gewijzigd is.
    Ik kan je ook verzekeren dat het pakket van halfpension nog steeds is inbegrepen in je reservatie, hiervoor staat op dit moment een bedrag voor aangerekend, maar ook dit dien je niet zelf te betalen en zit mee in de som die handmatig wordt aangepast door de financiële afdeling.
    Ik hoop je hier alvast mee te hebben geholpen!
    Magische groetjes,
    Ellie °o°'

Ik kreeg de volgende reactie, die vermoed ik ook geruststellend zal zijn voor anderen hier :-)

'Ik begrijp inderdaad dat het nieuwe en hogere bedrag op het eerste ogenblik even schrikken is, maar ik kan je verzekeren dat je de meerprijs van 537.40 EURO niet dient te betalen.
    Omdat de nieuwe data vaak in een duurdere periode kan liggen, is de prijs bij het omboeken automatisch hoger dan de originele prijs. Omdat je een omboeking hebt aangevraagd onder de tijdelijke boekingsvoorwaarden omtrent de COVID-19 pandemie, geniet je uiteraard van een kosteloze omboeking aan dezelfde prijs en aanbieding die je origineel hebt gereserveerd. Ik kan je dan ook garanderen dat dit nog steeds zo is.
    Na het omboeken heeft mijn collega een aanvraag gedaan bij de financiële afdeling om het bedrag te laten aanpassen naar het originele bedrag van 1219.56 EURO. Gezien de enorme hoeveelheid aanvragen bij deze afdeling kan het enkele weken duren vooraleer je aanvraag verwerkt is. We nodigen je uitom ons opnieuw hiervoor te contacteren indien het bedrag 30 dagen voor de nieuwe aankomstdatum nog niet gewijzigd is.
    Ik kan je ook verzekeren dat het pakket van halfpension nog steeds is inbegrepen in je reservatie, hiervoor staat op dit moment een bedrag voor aangerekend, maar ook dit dien je niet zelf te betalen en zit mee in de som die handmatig wordt aangepast door de financiële afdeling.
    Ik hoop je hier alvast mee te hebben geholpen!
    Magische groetjes,
    Ellie °o°'

Zeker geruststellend! Bedankt
  • Dag allemaal,

Ik heb zelf voor een boeking contact gezocht via Facebook Messenger, ben daar prima verder geholpen. Dus wellicht is het een idee om daar het probleem voor te leggen, zodat ze het voor je uit kunnen zoeken?
    Bedankt voor de tip!
  • mei 2020 aangepast
    Dat is wel echt extreem klantvriendelijk, wat fijn zeg!
    Kijk, op die manier wil niemand z'n geld terug. Heel netjes.

Hier nog even zomaar een video die Disney vandaag naar de mjaarkaarhouders heeft gestuurd:

"knip"

Volgens mij is de financiële afdeling van Disney ook een beetje chaotisch. Wij hadden geboekt voor half maart (de dag nadat ze dicht gingen), twee kamers dus ook twee losse reserveringen die je dan later aan elkaar koppelt. De een was netjes betaald, bij de tweede stopte de website ermee nadat we betaald hadden maar voordat dat geregistreerd was. Voordat ze dat nagekeken en opgelost hadden waren we drie weken verder.

Wij hebben ook kosteloos omgeboekt, zouden zo'n €3000 meer kwijt zijn (oa halfpension met tweeling die 2 was maar ondertussen 3 jaar geworden zijn) maar dat werd netjes aangepast op de derde rekening die we er van kregen. Alleen hadden we ondertussen het geld van de 1e boeking terug gestort gekregen (hadden we niet om gevraagd), maar van de 2e nog niet terwijl dat volgens de mail ook gedaan zou zijn. En toen we de nieuwe aanbetaling wilden doen lag de betalingswebsite er wéér uit. Uiteindelijk dus maar weer gemaild en hebben we boeking 1 aanbetaald, en is de betaling van boeking 2 geheel voldaan met het toch niet teruggestortte geld. Het was dus nogal wat gedoe, maar uiteindelijk goed geregeld. En we krijgen er als goedmakertje een verjaardagstaart voor :D

En qua regels van de overheid ben ik heel benieuwd. Spanje zei ook pas in september weer toeristen toe te laten en die hebben dat ook aangepast naar juli. Wat er nu gezegd wordt hecht ik dus niet heel veel waarde aan, ook omdat ze dat zo weer in kunnen trekken indien nodig. Wij hebben onze kinderen in ieder geval niets verteld van de omboeking. We gaan er vanuit dat het niet door gaat, en zo wel dan is dat een meevaller!
  • Zoals beloofd een update: ik heb mijn geld gisteren teruggestort gekregen van Disneyland. Toch nog redelijk snel vind ik. 7 april mijn aanvankelijk annulering voor een voucher (omdat je toen nog alleen daarvoor kon kiezen). Op 6 mei nieuwe annulering (die de eerste dus overrulede) voor geld terug.
    Hopelijk ga en kan ik volgend jaar meivakantie op herhaling.
  • Wij hebben van destinia een annulerings bevestiging gehad. We krijgen een voucher
Log In of Registreer om te reageren.