Wanneer gaat Disneyland Paris weer open?

1246

Reacties

• Nu het code oranje is voor Parijs, heeft dit invloed op een bezoek aan Disney? Hebben kaartjes voor eind augustus. Wel of niet annuleren? Ik weet even niet meer wat verstandig is.
  • Mierik zei:

Nu het code oranje is voor Parijs, heeft dit invloed op een bezoek aan Disney? Hebben kaartjes voor eind augustus. Wel of niet annuleren? Ik weet even niet meer wat verstandig is.

Nee, dit heeft geen invloed op Disney. Alleen de stad Parijs is oranje. Disneyland ligt 32 kilometer van Parijs in een ander departement en blijft geel. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/frankrijk-opent-grenzen-15-juni-2020-bezoekers-europa.

Groetjes,
    Lars
  • @Lars : zou het kunnen dat je advies enkel geldig is voor Nederland? Voor België is inmiddels de hele regio oranje inclusief seine et marne (en dus ook disneyland parijs).
  • Hoi @TiggerSA ,

Dat klopt. België hanteert weer een andere code en die is inderdaad oranje. Nederland volgt wat Frankrijk zelf voor een bepaalde regio aangeeft. Voor de stad Parijs is dat oranje en voor Disney geel zonder verplichtingen.

Groetjes,
    Lars
  • @Lars : zou het kunnen dat je advies enkel geldig is voor Nederland? Voor België is inmiddels de hele regio oranje inclusief seine et marne (en dus ook disneyland parijs).

Als je maar voor 2 dagen gaat maakt oranje code niet uit. Want is pas van toepassing als je langer dan 48 u ter plaatse zijt 😉
  • mieke zei:

@Lars : zou het kunnen dat je advies enkel geldig is voor Nederland? Voor België is inmiddels de hele regio oranje inclusief seine et marne (en dus ook disneyland parijs).

Als je maar voor 2 dagen gaat maakt oranje code niet uit. Want is pas van toepassing als je langer dan 48 u ter plaatse zijt 😉
    Volgens de corona-lijn niet dus. Want dan was ons plan B om toch nog even snel naar Disney Parijs te gaan.
    Die 48 uur is enkel om te weten of je een passenger locator form moet invullen of niet. Maar je mag dus ook niet voor 1 dag bv naar een oranje zone. Allé je mag het wel maar wordt verwacht dan in quarantaine te gaan.
    Je mag wel in transit door een oranje zone rijden bv op doorreis naar een groene zone.
    Lekker duidelijk hé. Geen kat in België die er nog iets van begrijpt!
  • mieke zei:

@Lars : zou het kunnen dat je advies enkel geldig is voor Nederland? Voor België is inmiddels de hele regio oranje inclusief seine et marne (en dus ook disneyland parijs).

Volgens de corona-lijn niet dus. Want dan was ons plan B om toch nog even snel naar Disney Parijs te gaan.
    Die 48 uur is enkel om te weten of je een passenger locator form moet invullen of niet. Maar je mag dus ook niet voor 1 dag bv naar een oranje zone. Allé je mag het wel maar wordt verwacht dan in quarantaine te gaan.
    Je mag wel in transit door een oranje zone rijden bv op doorreis naar een groene zone.
    Lekker duidelijk hé. Geen kat in België die er nog iets van begrijpt!
    de corona lijn is ook niet duidelijk, de ene zegt A, de andere B.
    Je bent ook niet verplicht om in quarantaine te gaan, tis aangeraden. Alleen code rood.
  • Het is nogal onoverzichtelijk aangezien bepaalde landen, zoals België, zelf een code bepalen voor andere gebieden, ook als het land zelf waar de code over gaat iets anders doet. Nederland volgt de Franse richtlijnen en zet alleen Parijs op oranje (Disney blijft op geel), terwijl België ook de hele omgeving van Parijs (inclusief Disney) op oranje zet met weer andere verplichtingen dan de Nederlandse. Je vraagt je af waarom we een Europese Unie hebben...
  • Update: Nieuwe openingsdata voor diverse Disney hotels in Disneyland Paris. Bekijk het actuele overzicht van alle hotels: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/overzicht-disney-partner-hotels-open-disneyland-paris
  • @Lars:
    Hoe werkt het nu in de 2 hotels die open blijven in het najaar met het ontbijt? Want ik neem aan dat een buffet niet kan. Ik ben nu aan het kijken voor New PB maar je betaald toch best veel voor zn ontbijt en het buffet was altijd heel mooi en uitgebreid daar. Krijg je nu nog wel waar voor dat geld?
  • Hoi @tink35 ,

De hotels werken met een all-you-can-eat tafelservice concept met hetzelfde buffet, maar nu worden de gerechten aan tafel gebracht zodat iedereen kan blijven zitten en niet alle gasten met hun handen aan het buffet zitten. Je krijgt dus precies hetzelfde, maar nu mét bediening. Je kunt zo vaak bestellen als je zelf wilt. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/buffetrestaurants-tafelservice-bediening-disneyland-paris.

Groetjes,
    Lars
  • Hallo Lars,

De geruchten dat men 1 van de 2 parken wil sluiten ivm te weinig bezoekers , studio park wil men dicht doen, moet men dat met een korreltje zout nemen of zit er iets van waarheid in.
    zo zonde zijn als je net als wij binnenkort afreist naar disney en er is 1 park dicht.

harry
  • Hoi @Veth65 ,

Dat kun je met een korreltje zout nemen, aangezien Disney zelf deze geruchten heeft afgedaan als onjuist. Daarnaast blijken de performers van de twee shows tijdens The Lion King & Jungle Festival contracten te hebben tot en met het najaar, dus die shows gaan nog een tijd doorlopen. Bronnen in Parijs geven aan dat beide shows mogelijk tot 1 november (dus t/m het Halloween seizoen) te zien zullen zijn en één daarvan is in het Studios Park.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Hoi @tink35 ,

De hotels werken met een all-you-can-eat tafelservice concept met hetzelfde buffet, maar nu worden de gerechten aan tafel gebracht zodat iedereen kan blijven zitten en niet alle gasten met hun handen aan het buffet zitten. Je krijgt dus precies hetzelfde, maar nu mét bediening. Je kunt zo vaak bestellen als je zelf wilt. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/buffetrestaurants-tafelservice-bediening-disneyland-paris.

Groetjes,
    Lars

Dank je wel Lars. We hebben net geboekt! We kunnen niet wachten:)
  • Is Disney village gewoon volledig open (ook als je geen tickets hebt voor park)?
    We gaan overmorgen langs Parc Asterix en willen misschien nog snel even langs Disney Village op de terugweg naar huis. (toch nog even van ver de Disney sfeer opsnuiven :-) )
  • Hoi @TiggerSA ,

Disney Village is dagelijks geopend van 10:00 tot 22:00 uur en gewoon toegankelijk (ook zonder tickets voor de parken).

Groetjes,
    Lars
  • Bedankt Lars
  • @Lars: hebben jullie toevallig enig waarom de Jungle Book Jive voor onbepaalde tijd uitgesteld is?
  • tink35 zei:

@Lars: hebben jullie toevallig enig waarom de Jungle Book Jive voor onbepaalde tijd uitgesteld is?

Hi,

Er zijn twee cast members met corona getest derhalve is heel de groep in thuis quarantaine. Jammer we zijn er nu en ik had me er wel op verheugd.

Groetjes
  • Hoi @tink35 ,

De reden wordt reeds gegeven door @Fantilussion1988 . Twee cast members van de show zijn positief getest. Daardoor heeft Disney besloten dat de hele crew én performers in quarantaine moeten waardoor de show zeker 14 dagen is uitgesteld.

Wellicht ook "goed" nieuws. Zowel de Jungle Book Jive, als de Lion King show zijn volgens bronnen in Parijs ingepland tot 1 november, dus inclusief het Halloween seizoen. Niet officieel, maar het ziet er naar uit dat de shows een langere tijd te zien zullen zijn.

Groetjes,
    Lars
  • Heel vervelend nu heeft Duitsland toch Disney in code Oranje gezet.Dus als je in Duitsland woont moet je 14 dagen in quarantaine.Kijken wat Nederland gaat doen.
  • @Lars:

Ik heb bij Santa Fe ontbijt bijgeboekt, maar moet ik dat dan ook reseveren? De tijd die ik kan kiezen is namelijk vanaf 18 uur. Maar door dat mailtje wat ik vandaag van Disney kreeg ging ik weer twijfelen.
  • Hoi @tink35 ,

Nee, het ontbijt hoeft niet gereserveerd te worden, alleen als je wilt dineren (all-you-can-eat tafelservice) in dit hotel is een reservering aanbevolen.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Hoi @tink35 ,

Nee, het ontbijt hoeft niet gereserveerd te worden, alleen als je wilt dineren (all-you-can-eat tafelservice) in dit hotel is een reservering aanbevolen.

Groetjes,
    Lars

Ok, dank je wel!
  • Lars, regio 77 is toch waar Disneyland Parijs ligt? Deze regio is door de Franse overheid sinds vanmiddag weer op rood gezet. Ben benieuwd wat dit dan weer in gaat houden.
  • Hoi @saskia_d ,

Dit heeft op dit moment geen gevolgen. Het Franse code systeem is namelijk alleen een indicatie van besmettingen en als die hoger uitkomt dan 50 besmettingen per 100.000 inwoners, dan wordt het code rood. Er worden rechter geen beperkingen of restricties ingesteld. Bekijk alle actuele reisinformatie van Nederland, België en Frankrijk: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/frankrijk-opent-grenzen-15-juni-2020-bezoekers-europa.

Ik weet het, allemaal lekker verwarrend, want ieder land geeft weer een andere invulling aan kleur codes. In ieder geval geen gevolgen voor Disneyland dat gewoon regulier blijft opereren.

Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

Bedankt voor het antwoord.

Ik weet dat de Franse rood niet hetelfde is als bij ons. Maar door de regio op rood te zetten heeft de lokale overheid de mogelijkheid restricties in te stellen. De vorige keer dat die regio op rood stond moest Disneyland dicht.

Maar goed nieuws dat het gewoon operationeel blijft. Ik ben er al geweest sinds de opening en ik vond het daar goed te doen. Wij hadden op de planning staan om over 2,5 week weer te gaan. Dus nog even duimen dat het ook goed zal blijven gaan daar.

Bedankt,

Saskia
  • Hi,

Hoewel ik maandag terug ben van Disney en we 11 september weer zouden gaan, lees ik net dat de telegraaf mensen zoekt in Disneyland omdat het nu op rood is?

Schijnbaar is het nu wel op rood?

Sorry voor de verwarring maar ik hou het nu ook nauwlettend in de gaten, zulke onzekere tijden dit.

Groetjes
  • augustus 2020 aangepast
    Hoi @Fantilussion1988 ,

De Franse code voor de omgeving van Parijs, inclusief Disney, is rood. Dat heeft echter alleen te maken met het aantal besmettingen per x-aantal inwoners en heeft niets van doen met maatregelen of restricties. Reizen zijn gewoon toegestaan. Disneyland Paris is regulier geopend. Voor Nederland is het gebied met Disney geel en alleen de stad Parijs oranje.

Groetjes,
    Lars
  • Hoi allemaal,

Disney past de openingstijden van de parken en Disney Village vanaf 4 oktober aan. Bekijk ons complete overzicht van alle wijzigingen in Disneyland Paris: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/overzicht-alle-maatregelen-bezoek-disneyland-paris

Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.