Toegang reserveren Disneyland Paris

juli 2020 aangepast in Tickets & Jaarkaarten
wij willen graag ons bezoek vastleggen, maar willen met een jaarkaart op 1 dag beide parken bezoeken .
nu de grote vraag , kan dit , en waar kunnen wij het reserveringsplatform vinden op de website ?
gr.harry
«1345

Reacties

  • Hoi Harry,

    Kan dit? Dat is nog niet bekend gemaakt, maar ik vermoed van niet.
    Waar kunnen wij het platform vinden: op de site van Disney, maar dit is nog niet beschikbaar
  • juli 2020 aangepast
    Hoi @Veth65 ,

    Deze week lanceert Disneyland Paris het nieuwe reserveringssysteem voor toegang tot de parken. Dit is alleen van toepassing op bezoekers met losse tickets en jaarkaarthouders. Gasten met een compleet arrangement in de Disney hotels krijgen gegarandeerde toegang en hebben geen reservering nodig. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/reservering-toegang-parken-disneyland-paris-disney-world

    Direct reserveren kan vanaf het moment dat het systeem live gaat via: https://www.discoverthemagic.nl/dlp-reserveer-toegang-nl (vanuit Nederland) of https://www.discoverthemagic.nl/dlp-reserveer-toegang-be (vanuit België).

    Groetjes,
    Lars
  • Ik ben zo benieuwd hoe makkelijk of moeilijk een reservering word.

    De eerste tijd is het 12.000 mensen per park toch? Is er bekend wanneer dat getal opgeschroefd mag/kan?

  • In eerste instantie is de capaciteit inderdaad 24.000 bezoekers (12.000 per park), @ikkeiet . De capaciteit wordt in de periode na de heropening stapsgewijs opgevoerd (vergelijkbaar met Shanghai Disneyland). Dit is afhankelijk van de maatregelen/versoepelingen die de Franse overheid bekend maakt.
  • Ik begrijp niet helemaal wat ze met “datum voor datum” bedoelen. Ik besef me dat je niet een hele week als range kunt reserveren, maar ook dan is het mij niet duidelijk... moet de dag die je gereserveerd hebt achter de rug zijn voordat je weer een nieuwe datum kunt reserveren? Of zitten daar andere tijdsloten aan verbonden? (Zoals bijv 24 uur tussen iedere poging na succesvolle reservering voor een dag)

    In dat geval erg lastig voor gasten met jaarpas die niet in de buurt van het park wonen. Voor een dagje die kant op lijkt me erg ingewikkeld als je daar bijv vanuit de UK ook vliegtickets voor moet kopen die last minute veel duurder zijn.

    Ik vind echt dat ze de mogelijkheid zouden moeten bieden om je abonnement te bevriezen tot de boel weer enigszins “normaal” is.
  • steef zei:

    Ik vind echt dat ze de mogelijkheid zouden moeten bieden om je abonnement te bevriezen tot de boel weer enigszins “normaal” is.

    Mee eens.
    Ze verkopen al volop dagtickets of meerdaagse voor resortgasten maar ondertussen vergeten ze de jaarkaarten.
    nochtans staat er "infinity" op onze jaarkaart maar is er nog geen nieuws wanneer we kunnen proberen te reserveren.

    En dan nog, stel het lukt wel, laten we even realistisch zijn: voorlopig geen fastpass, lagere capaciteit in rides door leeglaten van plaatsen, geen shows etc.. dus hoe magisch en veilig gaat het dan nog zijn? De vraag is dan: WIL je hier eigenlijk wel naartoe.

    Daarom idd zou je je abonnement moeten kunnen bevriezen of gedeeltelijk laten terugbetalen voor de resterende maanden.
    En dan kunnen ze zeggen "overmacht" maar ondertussen maken ze het de jaarkaarthouders wel lastig, daarbij de totale non communicatie, ook als je naar ze belt: ze weten niks zeggen ze. Terwijl je als resort toch een planning opmaakt richting personeelsbezetting & traing van het callcenter op het moment dat iedereen massaal gaat bellen.

    Ja dit is weer typisch Parijs he. Needless to say is dat de kans op verlengen nihil gaat zijn.

  • De meetlat lijkt me heel simpel... stel dat de infinity pas er "standaard" uit zou zien als nu, met wat ze nu aanbieden... zou je er dan €450 voor een jaar voor neer hebben gelegd? Denk het niet! Het is niet meer dan logisch dat je mensen de pas laat bevriezen of de resterende periode nog uit keert. Dat bevriezen is vergelijkbaar meteen "reisvoucher" bij een vliegtuigmaatschappij. Vind ik niet meer dan redelijk, want dan mogen ze de omzet gewoon houden.
  • Hoi @steef,

    Details zijn op dit moment nog niet bekend, dus dit is allemaal speculatie. Op basis van het systeem in Walt Disney World kunnen jaarkaarthouders voor 3 dagen reserveringen maken. Zodra de eerste dag is geweest, kan er weer een volgende reservering worden gemaakt (vergelijkbaar met FastPass+). Of dit ook zo gehanteerd gaat worden in Parijs is niet duidelijk. Zodra Disney het systeem live zet, kan er gereserveerd worden via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/reservering-toegang-parken-disneyland-paris-disney-world.

    Ik snap jullie punt (@Macamba ), maar dit is overmacht. Hetzelfde geldt voor abonnementen voor je lokale sportschool of bioscoop. Vanwege de lagere capaciteit kunnen ze je niet garanderen dat je toegang krijgt op de dagen dat jij dat wilt, ondanks dat je 'ervoor betaald hebt'. Disney geeft al extra compensatie door, naast de 123 gesloten dagen, nog eens 30 dagen cadeau te doen. Het is niet dat Disney de beslissing maakt om beperkingen te stellen. Dit wordt opgelegd door de overheden en dat valt voor bedrijven onder overmacht, want ze hebben niet de keuze om hier tegenin te gaan. Niet leuk natuurlijk, maar wel begrijpelijk.

    Groetjes,
    Lars
  • @Lars 3 dagen klinkt al een stuk realistischer dan 1 dag per keer. Vooral voor bijvoorbeeld gasten uit de UK, die al dure last minute vliegtickets moeten boeken om Disney te bezoeken, zou lullig zijn als dat maar voor een dag zou kunnen. 3 dagen zou dus zeer acceptabel zijn. Wat ik uit hun site dacht te kunnen halen is dat het om max een dag zou gaan, maar we moeten maar afwachten wat het wordt.
  • juli 2020 aangepast
    Hallo lars,

    ik zie nu dat ze er volop mee bezig zijn, je kan bijvoorbeeld al op de engelse site voor restaurant reserveren
    nu nog entree reserveren.

  • Hoi allemaal,

    Het reserveringssysteem voor toegang tot de parken is nu beschikbaar via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/reservering-toegang-parken-disneyland-paris-disney-world. Alleen bezoekers met losse tickets zonder datum en jaarkaarthouders hebben een reservering nodig.

    Groetjes,
    Lars
  • You’re almost there
    The queue is moving forward... it’s almost your turn to board!
    Keep this page open so you don’t lose your place.

    ben gestopt na 1 1/2 uur.......battery low
  • Yesss, ik heb 6 dagen gereserveerd!! Ik heb er zin in!
  • ik zie dat er een max aan zit tot 27 oktober kan je reserveren, en vergeet niet je disney account .
    wilde graag ook de kerstperiode vastleggen , helaas...................
  • Jaaaaaaaaa het is gelukt. Zo blij blij blij blij. In aug en sept gaan wij. Voor december kon ik nog niet reserveren.
  • Hoe zit het met kinderen jonger dan 3, je moet linken aan kaart of ticket maar die hebben er toch geen; hoe kan je die toevoegen?
  • Mijn excuses, net gevonden op de site van disney... kinderen tem 2 moeten niet reserveren
  • MIjn oudste zoontje is drie geworden tijdens de sluiting en nu wil ik een jaarpas kopen voor hem (mijn man en ik hebben ook allebei een jaarpas). Staat hier ook een ID-nummer op, zodat ik ook voor hem kan reserveren?
  • juli 2020 aangepast
    En ik bedoel uiteraard op de voucher die je dan online hiervoor krijgt.

    Gelukt! Op de voucher staat inderdaad een ID-nummer. Maar na aankoop moet je minimaal 1 uur wachten. Voor ons maar alvast gereserveerd. :)

  • Wat gek, Ik dacht Ik kijk even voor de herfstvakantie... Kloppen de data niet. De maand begint bij vrijdag de eerste.
  • Yes, gelukt ! Er lijkt niet echt een limiet op te zitten, behalve dat ze je reserveringen annuleren en blokkeren voor 2 weken als je niet komt opdagen of te laat annuleert.
  • Wanneer komt de kerst periode beschikbaar?
  • Meara zei:

    Wat gek, Ik dacht Ik kijk even voor de herfstvakantie... Kloppen de data niet. De maand begint bij vrijdag de eerste.

    Das raar.... want bij mij staat het wel gewoon goed🤔

  • Ik heb net gelezen op Twitter dat een bepaalde browser niet goed de datum weer geeft, ff overschakelen naar chrome
  • Er is inderdaad een probleem met de data in oktober.
    De data op je scherm komen niet overeen met de bevestiging in de e-mail.

    Deze verschilt een dag dus dat kan serieuze problemen opleveren.

    Heb Disney op de hoogte gebracht met wat screenshots.
  • juli 2020 aangepast
    Volgens mij mag je dus ik de 2 parkeren bezoeken per dag
  • ikkeiet zei:

    Volgens mij mag je dus ik de 2 parkeren bezoeken per dag

    Klopt
  • Macamba zei:

    Er is inderdaad een probleem met de data in oktober.
    De data op je scherm komen niet overeen met de bevestiging in de e-mail.

    Deze verschilt een dag dus dat kan serieuze problemen opleveren.

    Heb Disney op de hoogte gebracht met wat screenshots.

    Das echt raar. Want bij mij is het gister goed gegaan. Heb het een aantal keer gecheckt
  • Hoi,

    Kan je trouwens met je jaarpas gewoon tussen de parken switchen hoe vaak je wilt?

    Groetjes
  • Hoi,

    Kan je trouwens met je jaarpas gewoon tussen de parken switchen hoe vaak je wilt?

    Groetjes

    Ja dat kan
Log In of Registreer om te reageren.