Toegang reserveren Disneyland Paris

245

Reacties

• Hoi Lars (en de andere forumleden),

Ik heb een vraagje over tijdelijke jaarpassen. Zelf heb ik een Magic Plus, maar ga met vrienden die een tijdelijke Magic Plus moeten omwisselen voor de definitieve jaarkaart. Ik kan in het systeem meerdere dagen reserveren, maar zij maar een dag.

Ik heb hier al contact over opgenomen met Disney, maar zij konden mij ook niet aan de telefoon vertellen hoe dit opgelost moet worden. Weet jij/jullie wat we het beste kunnen doen? Als we namelijk pas kunnen reserveren als zij de definitieve jaarkaart hebben (op 24 juli) dan ben ik bang dat we geen tickets meer kunnen krijgen voor de dagen erna.
  • Hoi @Linde ,

Dat is correct. Bezoekers met een tijdelijke jaarkaart (voucher) kunnen één dag reserveren. Pas als zij de definitieve jaarkaart ontvangen kunnen er voor meerdere dagen toegang worden gereserveerd. Wil je gegarandeerde toegang, dan kun je voor je vrienden Privilege tickets aanschaffen. Deze staan op datum en dienen uiterlijk 15 dagen vóór gebruik telefonisch worden aangevraagd.

Groetjes,
    Lars
  • juli 2020 aangepast
    @Lars ik volg diverse Franse Disney groepen op Facebook en het schijnt nog niet mogelijk te zijn om privilege tickets te bestellen omdat ze de boel nog niet op orde hebben. Aan de telefoon zeggen ze dat dit nog wel enkele dagen kan duren. Daarnaast lees ik op de site dat ze werkdagen ipv kalenderdagen bedoelen.

Laatste wat ik las is vanaf de 8e
  • Hoi @steef ,

Dat is correct. Disney heeft zojuist bekend gemaakt dat de Privilege tickets vanaf 8 juli telefonisch zijn te bestellen.

Groetjes,
    Lars
  • Macamba zei:

Er is inderdaad een probleem met de data in oktober.
    De data op je scherm komen niet overeen met de bevestiging in de e-mail.

Das echt raar. Want bij mij is het gister goed gegaan. Heb het een aantal keer gecheckt
    Het probleem blikt zich enkel voor te doen via “Safari” dus op Apple apparaten. Ze gaan het fixen hoorde ik.

Vervelend voor mensen die hier niet op letten en dan voor de verkeerde dag geboekt staan. Daarmee dat ik het even kwam melden :-)
  • Macamba zei:

Macamba zei:

Er is inderdaad een probleem met de data in oktober.
    De data op je scherm komen niet overeen met de bevestiging in de e-mail.

Das echt raar. Want bij mij is het gister goed gegaan. Heb het een aantal keer gecheckt
    Het probleem blikt zich enkel voor te doen via “Safari” dus op Apple apparaten. Ze gaan het fixen hoorde ik.

Vervelend voor mensen die hier niet op letten en dan voor de verkeerde dag geboekt staan. Daarmee dat ik het even kwam melden :-)
    Ja dat zou idd mega balen zijn als je op de verkeerde dag daar staat.
    Misschien verschilt het per apparaat want ik heb een iPhone en daar was het gelukkig oké 😅👍
  • Denken jullie dat ze dat nog gaan veranderen dat je pas meerdere dagen kan reserveren als je je definitieve jaarkaart hebt ? Wij zouden dit jaar namelijk voor het eerst een abbo kopen en gaan 2 tot 7 november naar het b&b hotel. Ik heb geen zin om 6 dagen in mn hotel te zitten en dan maar 1 dagje naar disney te kunnen gaan. Maar het hotel wilt ook het geld niet terug geven.
  • Terechte opmerking natuurlijk.

Die dagen in november vallen in een heel kalme periode.. zeker door de week. Hopelijk is de capaciteit tegen die tijd ook hoger.. dus ik zou me daar zeker geen zorgen over maken.

Tips voor buiten Disney:
    - dagje Parijs via de RER A trein vanuit het station bij Disneyland Parijs
    - shopping mall val D’Europe (je krijgt ook korting op Sea Life daar met je jaarkaart)
    - eventueel dagje centerparcs zwemmen. Niet goedkoop helaas. Wel leuk.
    - je hebt geen auto nodig om de omgeving te ontdekken.
  • Misschien een onnodige vraag, maar toch even voor de zekerheid. Ik heb voor 22, 23 en 24 juli gereserveerd, maar zal de 22e pas in de middag arriveren. Dit is toch geen probleem? Ik had ergens gelezen dat ze een consequentie willen koppelen aan niet op komen dagen, maar weet niet of dat ook daadwerkelijk zo is. Ik ga sowieso die middag/avond het park in, maar zal er dus niet al in de ochtend zijn.
  • Ik heb de voorwaarden grondig nagelezen omdat ik ook benieuwd was hiernaar.
    Maar ze zeggen hier weinig over:

- Je moet op de dag dat je gereserveerd hebt je ticket of pas laten scannen zodat ze zien dat je gebruik hebt gemaakt van je reservering.
    Maar hier staat geen tijd op.

- Enkel dat je voor 10u moet annuleren op de dag zelf als je niet gaat komen.
  • Macamba zei:

Ik heb de voorwaarden grondig nagelezen omdat ik ook benieuwd was hiernaar.
    Maar ze zeggen hier weinig over:

- Je moet op de dag dat je gereserveerd hebt je ticket of pas laten scannen zodat ze zien dat je gebruik hebt gemaakt van je reservering.
    Maar hier staat geen tijd op.

- Enkel dat je voor 10u moet annuleren op de dag zelf als je niet gaat komen.

Dat idee had ik er ook bij, dus zolang ik maar in ieder geval op die dag mijn pas laat scannen, is het in orde, lijkt me.
  • Hoi @Samantha1994 ,

Deze vraag wordt ons vaker gesteld en daardoor hebben we onze contactpersoon gevraagd om hier naar te kijken. We hopen volgende week antwoord te krijgen.

Groetjes,
    Lars
  • Voor zover ik kan zien leggen ze geen boete op of zo (lijkt me juridisch ook erg lastig). Wel loop je het risico dat ze je toekomstige reserveringen en blokkeren de mogelijkheid om te reserveren voor 2 weken voor die kaart blokkeren. Op een andere manier kan ik de voorwaarden niet uitleggen.
  • Er staat in ieder geval niet een bepaalde uiterlijke aankomst tijd in.

Sociaal gezien zou je kunnen redeneren: als je na 16u pas aankomt, laat die plaats dan open voor iemand die de hele dag wilt komen.

Maar een andere redenering kan zijn: wat als je op je eerste namiddag / avond in het park wilt dineren..

Dat is dan een afweging hé.
    Ik denk niet dat Disney er een punt van gaat maken en dat de voorwaarden hier bewust niets over zeggen omdat ze het niet zo streng gaan handhaven.

Ik vind het wel goed dat ze je verplichten om netjes je reservatie te annuleren als je niet komt. Dat is gewoon algemeen fatsoen ook. Want we mogen blij zijn dat we ongelimiteerd kunnen reserveren tot nu toe.

So far so good.
  • Misschien een onnodige vraag, maar toch even voor de zekerheid. Ik heb voor 22, 23 en 24 juli gereserveerd, maar zal de 22e pas in de middag arriveren. Dit is toch geen probleem? Ik had ergens gelezen dat ze een consequentie willen koppelen aan niet op komen dagen, maar weet niet of dat ook daadwerkelijk zo is. Ik ga sowieso die middag/avond het park in, maar zal er dus niet al in de ochtend zijn.

Hoi Larissa,

Dat is inderdaad geen probleem. Als je toegang hebt gereserveerd voor die dag, dan mag je op ieder willekeurig moment naar binnen. Alleen als je die dag gereserveerd hebt, niet komt opdagen én niet tijdig (vóór 10:00 uur op dezelfde dag) annuleert, worden alle volgende reserveringen (en mogelijkheden tot reserveren) voor de komende 14 dagen geannuleerd.

Groetjes,
    Lars
  • Mag ik er ook nog een lastige vraag ingooien..

Wij hebben gereserveerd met het gezin 4 dagen in augustus. Nu ga ik met de dames al eerder weg en manlief reist ons na. Nu is het niet zeker dat hij op tijd is op de eerste dag van de reservering. Maar annuleren kan zover ik kan zien alleen voor de hele club.
    Iemand een idee of we tegen de tijd 1 persoon uit de reservering kunnen halen?
  • Hoi @Meara ,

Het annuleren van een reservering kan tot 10:00 uur op dezelfde dag. Als je dan nog niet weet of je man het die dag kan halen, dan zou ik voor hem die dag geen reservering maken. Maak losse reserveringen voor de rest van het gezin voor alle dagen en een losse reservering voor je man voor alle dagen behalve de eerste. Als hij namelijk niet annuleert en niet op tijd is, dan kunnen al zijn volgende reserveringen worden geblokkeerd.

Groetjes,
    Lars
  • Jah, dat is een beter idee. Bedankt voor de tip! Anders moeten we elke dag naar hem zwaaien aan de poort da's misschien wat zielig ;)
  • Lars zei:

Misschien een onnodige vraag, maar toch even voor de zekerheid. Ik heb voor 22, 23 en 24 juli gereserveerd, maar zal de 22e pas in de middag arriveren. Dit is toch geen probleem? Ik had ergens gelezen dat ze een consequentie willen koppelen aan niet op komen dagen, maar weet niet of dat ook daadwerkelijk zo is. Ik ga sowieso die middag/avond het park in, maar zal er dus niet al in de ochtend zijn.

Hoi Larissa,

Dat is inderdaad geen probleem. Als je toegang hebt gereserveerd voor die dag, dan mag je op ieder willekeurig moment naar binnen. Alleen als je die dag gereserveerd hebt, niet komt opdagen én niet tijdig (vóór 10:00 uur op dezelfde dag) annuleert, worden alle volgende reserveringen (en mogelijkheden tot reserveren) voor de komende 14 dagen geannuleerd.

Groetjes,
    Lars
    Goed om te horen! Thanks @Lars
  • Wij hebben gereserveerd voor 13, 14 en 15 juli. 13 en 14 juli zijn speciale openingsdagen voor jaarkaarthouders. Is er al bekend wat de openingstijden van het park zijn op die twee dagen? Ik kan het nergens vinden, en het lijkt mij toch dat dit al wel duidelijk zou moeten zijn.
  • Hoi @naom208 ,

De openingstijden van de parken worden t/m september 2020:

Disneyland Park: 10:00 - 20:00 uur
    Walt Disney Studios Park: 10:00 - 19:00 uur
    Extra Magic Time (beide parken): 08:30 - 09:30 uur (met uitzondering van 13, 14 en 15 juli 2020)

Groetjes,
    Lars
  • Toegang reserveren Disneyland Paris, ik zie nu dat ik maar tot en met 27 oktober kan reserveren , maar wil graag in november en december , wanneer wordt dit vrijgegeven ?
  • Hoi @Veth65 ,

Dat is op dit moment nog niet bekend aangezien het onduidelijk is of het reserveringssysteem na 27 oktober nog wel nodig is. De verwachting is dat Disney in augustus/september meer bekend maakt over eventuele reserveringen. Zodra wij bericht van Disney krijgen, publiceren wij dat via onze social media kanalen.

Groetjes,
    Lars
  • Veth65 zei:

Toegang reserveren Disneyland Paris, ik zie nu dat ik maar tot en met 27 oktober kan reserveren , maar wil graag in november en december , wanneer wordt dit vrijgegeven ?

Hi,

Hoe zie jij dat het tot 27 okt kan reserveren? Wij zien echter t/m 18 sept tot waar wij kunnen reserveren.
  • Veth65 zei:

Toegang reserveren Disneyland Paris, ik zie nu dat ik maar tot en met 27 oktober kan reserveren , maar wil graag in november en december , wanneer wordt dit vrijgegeven ?

Hi,

Hoe zie jij dat het tot 27 okt kan reserveren? Wij zien echter t/m 18 sept tot waar wij kunnen reserveren.
    Ik kan t/m 30 okt reserveren 🤔
  • Ik kan inderdaad, net als martine, doorbladeren tot de maand oktober waar de laatste dag de 30e is. Zou het kunnen dan je jaarkaart eerder zijn geldigheid verliest?
  • Hugo zei:

Ik kan inderdaad, net als martine, doorbladeren tot de maand oktober waar de laatste dag de 30e is. Zou het kunnen dan je jaarkaart eerder zijn geldigheid verliest?

Je hebt gelijk. Wij kunnen tot 18 sept omdat het dan verloopt. Mijn dochter kan tot 27 okt zien wij omdat van haar langer geldig is.

Wat kunnen wij het beste doen?als wij daar in augustus zijn laten verlengen per 18 september?
  • Hoi @Fantilussion1988 ,

Verlengen kan vanaf 2 maanden vóór de vervaldatum. Als jullie in augustus gaan en de jaarkaart van je dochter verloopt pas 27 oktober, dan kan deze pas verlengd worden vanaf 27 augustus. Eerder is niet mogelijk. Je kunt je eigen jaarkaart verlengen en vervolgens die van de dochter online.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Hoi @Fantilussion1988 ,

Verlengen kan vanaf 2 maanden vóór de vervaldatum. Als jullie in augustus gaan en de jaarkaart van je dochter verloopt pas 27 oktober, dan kan deze pas verlengd worden vanaf 27 augustus. Eerder is niet mogelijk. Je kunt je eigen jaarkaart verlengen en vervolgens die van de dochter online.

Groetjes,
    Lars

Dank Lars!
  • We zijn hier nu een aantal dagen, dus even wat praktijk ervaring delen:

Als er geen capaciteit meer is volgens de website, kom je het park ook niet in zo blijkt.
    Heb verschillende mensen weggestuurd zien worden na lange discussies.

Veel personeel en Security aan de ingangen.

Castmembers scannen je jaarkaart of ticket met een iPhone (of iPod).. je hebt de e-mail dus niet nodig zo blijkt.

Zij kunnen zelf voor sommige dagen wel nog een reservering voor je maken.. dus ze hebben iets meer capaciteit dan wij zien voor jaarkaarten maar vol is vol.

Soms komt er last minute capaciteit bij door annuleringen. Blijven checken dus.

Maar in tegenstelling tot wat ik dacht.. jaarkaarthouders komen er niet in zonder reservering als de capaciteit is bereikt dus ik zou zeggen gok er niet op en reserveer op voorhand.
Log In of Registreer om te reageren.