Geldigheid jaarkaarten

februari 2013 aangepast in Tickets & Jaarkaarten
Hallo Lars (tenminste ik neem dat jij dit forum bekijkt),
Wij overwegen om voor eind maart voor ons gezin jaarkaarten aan te schaffen, maar hebben een vraag over de geldigheid.
Gaat de geldigheid in op het moment dat het bureau de aanvraag behandelt, en zijn hier dan al 6-8 weken verloren door de doorlooptijd hiervan ? M.a.w. welke datum houdt dit bureau aan als startdatum ?
Is het wellicht mogelijk een geldigheidsperiode in de aanvraag mee te geven bijv. 01-10-2013 t/m 30-09-2014 ?
Ook las ik dat na eind maart andere kaarten worden aangeboden. Als mijn aanvraag vlak voor eind maart bij het bureau binnenkomt, krijgen we dan alsnog de "oude" kaart ? Welk criterium wordt hier aangehouden ?
Alvast bedankt voor je reactie op onze vragen.
Groeten,
Danny Meulepas

Reacties

  • dmeule zei:


    Hallo Lars (tenminste ik neem dat jij dit forum bekijkt),
    Wij overwegen om voor eind maart voor ons gezin jaarkaarten aan te schaffen, maar hebben een vraag over de geldigheid.
    Gaat de geldigheid in op het moment dat het bureau de aanvraag behandelt, en zijn hier dan al 6-8 weken verloren door de doorlooptijd hiervan ? M.a.w. welke datum houdt dit bureau aan als startdatum ?
    Is het wellicht mogelijk een geldigheidsperiode in de aanvraag mee te geven bijv. 01-10-2013 t/m 30-09-2014 ?
    Ook las ik dat na eind maart andere kaarten worden aangeboden. Als mijn aanvraag vlak voor eind maart bij het bureau binnenkomt, krijgen we dan alsnog de "oude" kaart ? Welk criterium wordt hier aangehouden ?
    Alvast bedankt voor je reactie op onze vragen.
    Groeten,
    Danny Meulepas

    Hoi Danny,
    De jaarkaart gaat in op het moment dat de kaart definitief wordt aangemaakt door een medewerker van Bureau Passeport Annuel. Als de jaarkaart per post is aangevraagd, zal de kaart vervolgens naar het adres van de aanvrager worden gestuurd. De periode dat het aanvraagformulier onderweg is naar Disney en wacht op behandeling bij Bureau Passeport Annuel telt niet mee.
    Het is niet mogelijk om zelf een startdatum aan te geven. De ingangsdatum is altijd de dag dat de jaarkaart definitief wordt gemaakt bij Bureau Passeport Annuel. Als deze dag in de 'nieuwe periode' valt (vanaf 28 maart), dan ontvang je de nieuwe versie van de jaarkaart.
    Vanaf 28 maart worden de nieuwe voorwaarden (en eventueel nieuwe jaarkaarten) bekend gemaakt. De verwachting is dat er weinig tot geen verschil zal zitten met de huidige kaarten, aangezien de 20ste verjaardag wordt verlengd. DiscoverTheMagic.nl zal de nieuwe voorwaarden direct online zetten, zodra deze bekend zijn.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Dank voor je snelle en duidelijke antwoord !
    Groeten,
    Danny Meulepas
  • Beste Lars,
    Zit er nog verschil in wanneer je pas ingaat per pas. Wel eens gehoord dat de Francilien pas na een paar dagen ingaat en de fantasy direct? Of is dat nu allemaal gelijk getrokken en gaat het in zodra je de overeenkomst tekent?
    Groeten,
    Ineke
  • mar-ine zei:


    Beste Lars,
    Zit er nog verschil in wanneer je pas ingaat per pas. Wel eens gehoord dat de Francilien pas na een paar dagen ingaat en de fantasy direct? Of is dat nu allemaal gelijk getrokken en gaat het in zodra je de overeenkomst tekent?
    Groeten,
    Ineke

    Hoi Ineke,
    Alle jaarkaarten gaan direct in bij aanschaf in het resort of per post via Disney zelf. De Francilien heeft echter de beperking dat deze jaarkaart de twee dagen na aanschaf niet geldig is. Voorbeeld: Schaf je de Francilien aan op een maandag, dan is deze die dag gewoon geldig (ook als dit een standaard blockdag zou zijn), maar op dinsdag en woensdag niet. De Fantasy heeft deze beperking niet.
    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.