Drukte informatie

14567810»

Reacties

• Kijk, voor de tijd van het jaar is het nog steeds relatief rustig in het park maar tijdens een corona crisis vond ik het gisteren toch nog best druk.
    Bij sommige attracties stond rond 50 min wachttijd zoals bij big thunder mountain. In de winkels vond ik het persoonlijk ook een grote mierenhoop en loopt iedereen kriskras door elkaar.

Wel heb ik het gewoon super naar mijn zin. Het mondkapje is even wennen en aan het eind van de dag was mijn oor wel geiiriteerd door de elastiekjes die in mijn oor sneden en jammer dat er geen parades en shows zijn. Maar afgezien van dat heb ik het dus echt wel naar mijn zin.

Wij hebben gegeten bij captain jack quarters en binnen een 1 uur stonden we al weer buiten. Had persoonlijk het gevoel dat je heel snel weg gewerkt werd.
    Ik het het voorgerecht net 3 seconden op en daar stond het hoofdgerecht al op tafel.

• Macamba zei:

@martinekerssens het is idd behoorlijk druk vandaag, wachtrijen van 30-60 minuten bij driekwart van de attracties.

En dat zonder fastpass, maakt het meteen een stuk minder aangenaam.
    Een uur in de rij staan, meestal binnen is ook niet meteen iets dat we graag doen in Corona tijden.

Wij hebben het park verlaten en gaan iets anders doen vandaag.
    Afgelopen week was ook te mooi om waar te zijn natuurlijk.

Maar in de weekenden is het toch altijd al drukker dan door de week 🤷‍♀️

• Wij hebben gegeten bij captain jack quarters en binnen een 1 uur stonden we al weer buiten. Had persoonlijk het gevoel dat je heel snel weg gewerkt werd.
    Ik het het voorgerecht net 3 seconden op en daar stond het hoofdgerecht al op tafel.

Wij hebben altijd al het idee dat bij de bediening restaurants het erg snel gaat in het park zelf, dus als het zo rustig is als de afgelopen week kan ik me voorstellen dat het nu helemaal als een trein gaat. Wij hebben alleen in de Village gegeten, en daar viel het mee gelukkig.
  • Even ter verduidelijking: de capaciteit van de parken is niet verhoogd, maar in het begin waren er duidelijk minder mensen in de parken dan de maximale capaciteit van 24.000 bezoekers (verdeeld over twee parken). Nu ze alweer iets langer open zijn, vinden steeds meer mensen hun weg terug naar Disney wordt de tijdelijk ingevoerde 'maximale capaciteit' bereikt. Het helpt natuurlijk ook dat de zomervakantie van start is gegaan in grote delen van Europa.
  • Zoals meerdere mensen al aangeven, de wachttijden lopen dan toch behoorlijk op. Waar je vroeger nog een fastpass had sta je nu dus als je pech hebt tot een uur in de rij tussen allerlei mensen die het ondanks alle aanwijzingen nog altijd negeren.
    Een kwade blik of naar de enorme tegels wijzen helpt dan wel.

Maar ik miste de fastpass nu al.
    Ik zou er geen plezier aan beleven als dit iedere dag zo was.
    Vandaag lijkt het rustiger.. morgen gaan we nog eens een laatste keer en dan hebben we er 10 onvergetelijke / bijzondere dagen opzitten.

Succes voor iedereen die in augustus nog gaat!
  • Macamba,

Fijn dat je ons via het forum op de hoogte hield. Mooi om te lezen dat het in het begin van jullie verblijf zo rustig was. Ik overweeg nog een last-minute verblijf in augustus en jouw updates gaan zeker meewegen in de uiteindelijke beslissing!
  • Wij overwegen om deze week nog 2 dagen te gaan (woensdag en donderdag). Ik ben benieuwd naar de drukte nu, zo na het weekend?
  • Wij overwegen om deze week nog 2 dagen te gaan (woensdag en donderdag). Ik ben benieuwd naar de drukte nu, zo na het weekend?

Het was vandaag rustiger dan het afgelopen weekend.
    De wachtrijen varieerde van 20-40 min vandaag.
  • Hugo zei:

Macamba,

Fijn dat je ons via het forum op de hoogte hield. Mooi om te lezen dat het in het begin van jullie verblijf zo rustig was. Ik overweeg nog een last-minute verblijf in augustus en jouw updates gaan zeker meewegen in de uiteindelijke beslissing!

Wat leuk om te horen Hugo!
    Zoals gezegd lijkt de drukte wel weer wat toe te nemen maar door de week is het wel aangenamer dan zaterdagen. Maar dat voel je vooral in de wachtrijen. Daarbuiten is het sowieso prima.
    Jullie hebben een groene kaart hè, dat is in deze tijden wel fijn want ik zou me er persoonlijk niet goed bij voelen om lange tijd in een wachtrij te staan (vooral binnen) omdat veel andere bezoekers de afstandsregels negeren.

Het is echt heerlijk om gewoon ook eens door het park te kunnen gaan zonder massa. Je ziet alles tot in detail en geniet er gewoon veel meer van. Echt een onvergetelijke ontspannende ervaring. Fantastisch natuurlijk om midden in de zomervakantie met prachtig weer door een rustig park te lopen.

Ik vrees er voor andere bezoekers wel een beetje voor de komende tijd: als je graag attracties doet, gaat die beleving een stuk minder aangenaam zijn zonder fastpass. Wij waren daar tot voor de Lockdown nogal strategisch in en wachten eigenlijk nooit ergens. (Je weet snel genoeg welke attracties je tijdens extra magic time kunt doen, welke met fastpass overdag en welke in de avond zonder wachtrijen ). Nu dat voordeel wegvalt, zeker als mensen er maar 1 of 2 dagen In DLP zijn kan dat, zeker gezien de Corona situatie toch vervelend worden. Daar wil ik wel realistisch in blijven.

Maar dat is afhankelijk van waar je de focus legt. Wij hebben nog het meest genoten van de algehele sfeer, rust, beleving.. lekker aan het water zitten een ijsje eten bijvoorbeeld..
    Gewoon het “daar zijn”, als binnen komt, dat verslavende (nieuwe) muziekje.

Eigenlijk gewoon de ultieme bevestiging dat massatoerisme onaangenaam is hè, en dat je Disney veel intenser beleeft in rust of gematigde drukte.
    Once in a lifetime!
  • Vandaag ook erg druk. Tijdens magic hours om 9:15 uur was er voor crush coaster 35 min wachttijd!
  • Ik vond de drukte gisteren en eergisteren erg meevallen. Helaas is afstand houden daar een dingetje. Vaak genoeg dat mensen op de stickers staan die juist bedoeld zijn om afstand te houden.
  • Ik vond de drukte gisteren en eergisteren erg meevallen. Helaas is afstand houden daar een dingetje. Vaak genoeg dat mensen op de stickers staan die juist bedoeld zijn om afstand te houden.

Ben ik helemaal met je eens.
    Ik ben eigenlijk helemaal niet iemand die er graag over zeurt als er iemand te dichtbij komt staan maar na een stuk of 5 keer was ik het wel beu.. maar een blik naar die persoon en de sticker was dan meestal al genoeg om ze het te laten snappen.
    Drukte gisteren vond ik ook reuze meevallen. Alleen in de winkels is het naar mijn mening nog wel wat te druk.. daar wordt alleen afstand gehouden bij de kassa maar de winkel zelf loopt iedereen door elkaar heen en zo. Ben al vaak dan maar even zelf een gangpad ingesprongen. Wat ik nog wel zeer jammer vind is wat ik een paar keer ben tegen gekomen is dat als medewerkers er wat van zeggen dat er ook mensen zijn die dan stom terug gaan kijken naar de medewerker en gewoon blijven staan of het mondkapje nog steeds niet terug op doen. Dan hebben de medewerkers er na 3 keer ook genoeg van en lopen dan maar verder want die hebben natuurlijk ook geen zin in ruzie.
    Maar vind het zeer jammer dat sommige mensen zich gewoon niet kunnen gedragen.
  • steef zei:

Vandaag ook erg druk. Tijdens magic hours om 9:15 uur was er voor crush coaster 35 min wachttijd!

Op zich is 35 min voor de crush coaster nog weinig. Ik heb de ervaring dat de wachttijd daar meestal bijna het 3 dubbele is.
  • Op dit moment is de wachttijd 60 minuten voor crush en big thunder mountain..

Idd mensen houden zich niet aan de afstand..

België heeft een oranje reisadvies gegeven aan de Ile de France regio waar Parijs & Disney onder vallen.

Dit gaat nog fout aflopen.
  • steef zei:

Vandaag ook erg druk. Tijdens magic hours om 9:15 uur was er voor crush coaster 35 min wachttijd!

Op zich is 35 min voor de crush coaster nog weinig. Ik heb de ervaring dat de wachttijd daar meestal bijna het 3 dubbele is.
    35 min tijdens magic hours was een slecht voorteken en 60 minuten "overdag" was dus te voorspellen. Crush coaster staat ook wel bekend als een populaire attractie, maar de 15-20 min max in de openingsweek kunnen we schudden.
  • Zo bizar dat tot gister, komend weekend “vol” was en de dagen erna niet
    ( volgens het reserveringssysteem). En nu ineens is komend weekend “groen” en zijn de komende 2 weken “vol”.
    Hoe dan?
  • Hoi @martinekerssens ,

Disney speelt momenteel met de verdeling voor toegang tussen mensen met losse tickets en jaarkaarthouders naar gelang vraag en aanbod. Als de trend voor losse tickets omlaag gaat, dan verplaatst Disney beschikbaarheid voor toegang naar jaarkaarthouders waardoor zij 'ineens' meer mogelijkheden hebben.

Groetjes,
    Lars
  • Wij hebben net weer 4,5 dag mogen genieten van Disneyland Parijs. Ik vond het van te voren best spannend allemaal door sommige verhalen. Maar het is me echt 100% meegevallen.

Het was dinsdag best druk met langere wachttijden. Maar onze ervaring is wel na deze dagen dat je je niet af moet laten schrikken door de tijden in de app.
    Meestal scheelde het minimaal 10 minuten (dus korter wachten dan dat er staat). Waarschijnlijk lastig voor ze om echt in te schatten. Maar op een gegeven moment weet je hoe lang een wachttijd is vanaf een bepaald punt in de rij en dus keken we daar eerder naar dan naar de wachttijd in de app.

Met de mondkapjes op vond ik het een heel veilig gevoel geven. Iedereen draagt ze ook en als je het niet (goed) doet word je er op aan gesproken.

Sommige mensen (meestal de Fransen) hebben “moeite” met op de juiste plek stil staan in de wachtrij. Maar als je ze erop wijst gaat het wel goed.

De selfie spots vonden wij veel leuker dan de normale ervaring met characters. Het ging véél sneller. We hebben nergens langer dan 5 minuten gewacht! Echt super leuk ook!!! Ik hoop dat ze besluiten dit zo te houden.

Ook de magic shots zijn heel erg leuk! Staan er super veel door het hele park om foto’s te maken. Ook daar waren we telkens meteen aan de beurt.

Al met al, eigenlijk alleen maar positieve ervaringen!
    Al was het met het mondkapje en 37 graden vandaag best pittig af en toe.
    In oktober gaan we weer! Nu al zin in!!
    Groetjes Martine
  • Fijn om te horen dat het zo goed is bevallen, @martinekerssens !
Log In of Registreer om te reageren.