Drukte informatie

145679

Reacties

• Lars zei:

tonebe zei:

Hallo, we gaan dit weekend 11-12 januari naar Disneyland, het is de eerste keer voor ons. Iemand een idee van de drukte op deze dagen?

Hoi tonebe,

Dat weekend is lancering van het laatste Star Wars seizoen Legends of the Force in het Studios Park én het eerste Frozen Celebration seizoen in het Disneyland Park dus het zal drukker zijn dan normaal, maar het blijft laagseizoen, dus verwacht geen topdrukte zoals in de zomer- of kerstvakanties.

Tip: Maak gebruik van ons handige stappenplan met advies van de Disney expert voor kortere wachttijden bij populaire attracties in beide parken: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/handige-tips-korte-wachttijden-attracties-disneyland-paris.

Groetjes,
    Lars
    Bedankt, Lars. Met welke wachttijden zullen we ongeveer rekening moeten houden?
  • tonebe zei:

Graag gedaan! Daar durf ik geen uitspraken over te doen. Dit is ook deels afhankelijk van het weer. Plan in ieder geval populaire attracties tijdens uren waarop 'groot entertainment' (zoals een parade of seizoensshow) te zien is. Het is dan over het algemeen wat rustiger bij de attracties.

Groetjes,
    Lars
  • Oké super, nog een laatste vraagje. Hoeveel tijd kost het parkeren en inchecken in je hotel ( Santa Fe) ongeveer? We hebben geen flauw idee hoe druk het hier is op zaterdagochtend.
    Lars zei:

tonebe zei:

Graag gedaan! Daar durf ik geen uitspraken over te doen. Dit is ook deels afhankelijk van het weer. Plan in ieder geval populaire attracties tijdens uren waarop 'groot entertainment' (zoals een parade of seizoensshow) te zien is. Het is dan over het algemeen wat rustiger bij de attracties.

Groetjes,
    Lars
  • Hoi @tonebe ,

Zaterdag is doorgaans druk in de hotels, dus zorg ervoor dat jullie zo vroeg mogelijk daar zijn om in te checken. Het parkeren gaat snel.

Groetjes,
    Lars
  • Hee ik vraag het even hier, maar is het nou ook mogelijk om een avond van tevoren al in te checken in hotel Cheyenne, zodat je de volgende ochtend niet in de drukte van de massale incheckers staat? Wij gaan van 2 op 3 februari maar gaan er op 1 februari al naartoe en overnachten dan in een hotel in de buurt. Omdat we maar kort gaan willen we maximaal gebruik maken van de extra magic hours. Alvast bedankt!
  • Hoi jingle,

In principe kun je 24 uur per dag inchecken. Dus om 00:01 uur inchecken op de dag van je geplande aankomst kan. Een dag eerder is volgens mij niet mogelijk.
    Maar als je in de buurt slaapt, kun je er toch ook al (heel) vroeg zijn?
  • Hugo zei:

Hoi jingle,

In principe kun je 24 uur per dag inchecken. Dus om 00:01 uur inchecken op de dag van je geplande aankomst kan. Een dag eerder is volgens mij niet mogelijk.
    Maar als je in de buurt slaapt, kun je er toch ook al (heel) vroeg zijn?

Ja dat is zeker een optie maar dan moeten we dus waarschijnlijk in de rij staan en met 2 jonge kinderen heb ik daar gewoon niet zo veel zin in. Ik had op facebook van het disneyforum gelezen dat je dus de avond van tevoren in kon checken vanaf 20.00 wist dus alleen niet zeker of dat klopte. Bedankt voor je antwoord!
  • Wij zijn afgelopen weekend geweest en hebben dus na 20.00 de parktickets op kunnen halen bij hotel Cheyenne. We konden de ochtend daarop dus gelijk parkeren bij de centrale parking. Moesten die dag wel na 15.00 nog even met onze kaartjes langs de receptie van hotel Cheyenne om de kamersleutel te halen.
  • Hi, ik ga van 3 tot 5 maart naar disney, maar ben bang dat het enorm druk word. Websites spreken elkaar tegen. Disney zegt dat het ultra laagseizoen is. Maar als je op de fastpass kalender kijkt staat er hoog seizoen. Ik weet dat een deel van frankrijk vakantie heeft in die week. Wat is de verwachtte drukte?
  • Hoi @Xmrjordyx ,

Als (een deel van) Frankrijk vakantie heeft, dan zal het bovengemiddeld druk zijn in de parken. Zorg dat je ons stappenplan volgt met korte wachttijden bij populaire attracties op drukke dagen: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/handige-tips-korte-wachttijden-attracties-disneyland-paris.

Groetjes,
    Lars
  • februari 2020 aangepast
    We zijn er deze week en zoals bijna altijd: druk.
    Daarbij nog dat in de studio’s meer schuttingen te zien zijn dan attracties..

1 gouden tip: neem je eigen lunch mee want het is vervelend lang wachten op overpriced fastfood :-)
  • Yep, 17 euro voor een hamburger, bekertje cola (cola zero en light waren zelfs op) en lauwe patat is echt geen aanbod om over naar huis te schrijven idd, vooral als er 30 personen voor je staan die nog moeten bestellen en er amper nog zitplaatsen over zijn. Het leek wel zomervakantie zo druk! (vorige week)
  • Hallo, wij moeten door de sluiting ons tripje naar Disneyland verzetten. Nu twijfelen we wanneer we zouden gaan, keuzes zijn: de week van 11 mei of de week van 1 juni. Enig idee wanneer het het rustigste zou zijn?
    Daarnaast twijfelen we ook tussen de combinatie maandag-dinsdag of donderdag-vrijdag, de druktekalenders spreken elkaar wat tegen: de ene zegt dat maandag 11 mei "middelmatig druk" (door de feestdag in België mss?), de andere geeft donderdag 14 mei middelmatig druk, en de 15e mei dan weer rustig. Ik zou denken dat vrijdagen altijd drukker zijn, toch? alvast bedankt voor je reactie
  • Hoi @hildje83 ,

Ik zou wachten tot minimaal de zomer bij het verzetten van je verblijf. Het voorjaar is namelijk nog altijd erg onzeker wat betreft de heropening van de parken. De combi maandag-dinsdag is rustiger dan donderdag-vrijdag (op normale dagen, buiten feestdagen en schoolvakanties). Bekijk de kalender met prijsseizoenen (en daardoor globale drukte indicatie) op onze Verblijf pagina: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/verblijf-paris. Check hier ook alle Franse feestdagen en schoolvakanties.

Groetjes,
    Lars
  • Ik zie op veel fotoos en film dat het erg rustig in de parken is, geef disney ook aantal bezoekers weer?
  • Hoi @Veth65 ,

Momenteel worden er maximaal 24.000 bezoekers in totaal (12.000 per park) toegelaten, maar die aantallen worden nu nog niet gehaald. Dit is ongeveer 20-30% van de reguliere aantallen. Momenteel is dé ideale tijd om een bezoek te brengen aan Disneyland als je graag veel attracties doet. De capaciteit zal de komende weken geleidelijk worden verhoogd, naar gelang de Franse maatregelen verder worden versoepeld.

Groetjes,
    Lars
  • Je kunt via de app checken hoe lang de wachtrijen zijn. 9 van de 10 attracties hebben een wachtrij van 5 minuten. Voor crush coaster is bijv wel 45 minuten en ook de pas heropende trein kan een klein uur wachten betekenen.
  • Vanuit Disneyland Parijs kan ik bevestigen dat het extreem rustig is. Bijna surrealistisch.

Veiligheidsregels zoals overal mondkapjes dragen, handen ontsmetten, afstand houden worden streng gehandhaafd.
    Zelfs als mensen het kapje laten afzakken tot onder hun neus krijgen ze commentaar.

Je kunt echt alle attracties doen zonder te wachten.. de informatie in de app klopt.

Ook de restaurant beleving is fantastisch.. Heel rustig, heel veel plaats, bediening aan tafel..

Je ziet wel dat het park is voorbereid op veel meer bezoekers, maar dit is echt een unieke ervaring.
    We voelen ons hier zeker veilig.

Door de hitte is het dragen van een mondkapje niet zo fijn.. maar goed.. het is wat het is.
  • Macamba zei:

Vanuit Disneyland Parijs kan ik bevestigen dat het extreem rustig is. Bijna surrealistisch.

Veiligheidsregels zoals overal mondkapjes dragen, handen ontsmetten, afstand houden worden streng gehandhaafd.
    Zelfs als mensen het kapje laten afzakken tot onder hun neus krijgen ze commentaar.

Je kunt echt alle attracties doen zonder te wachten.. de informatie in de app klopt.

Ook de restaurant beleving is fantastisch.. Heel rustig, heel veel plaats, bediening aan tafel..

Je ziet wel dat het park is voorbereid op veel meer bezoekers, maar dit is echt een unieke ervaring.
    We voelen ons hier zeker veilig.

Door de hitte is het dragen van een mondkapje niet zo fijn.. maar goed.. het is wat het is.

Helemaal mee akkoord, ik vond het heel magisch met al die disney figuren, de kalmte waardoor je alles beter kan absorberen, en geen wachtrijen. Ze zorgen er ook voor dat je je handen ontsmet voor je de attractie binnengaat en overal hangen er gevulde ontsmettingstoestellen (itt efteling waar niemand een mondmasker droeg, zelf personeel niet en de helft van de containers waren leeg). Ik vind dit echter super van disney, ze hebben heel hard hun best gedaan; Inderdaad de mondkapjes, gecombineerd met zonnebril die dan ctu aandampt, is iets minder magisch ;)
  • Vanaf vandaag (maandag) lijkt de capaciteit wat opgevoerd. Nog altijd prima maar je merkt her en der langere wachtrijen.
  • Macamba zei:

Vanaf vandaag (maandag) lijkt de capaciteit wat opgevoerd. Nog altijd prima maar je merkt her en der langere wachtrijen.

Ja dat valt me vandaag ook weer op. Tijden van 20 en 30 minuten komen nu vaker voorbij.
    Betekent dat dat ze meer mensen binnen laten of was het de de andere dagen niet volgeboekt?
  • juli 2020 aangepast
    Er zijn apps of misschien ook websites die de wachttijd bijhouden.
    Hier zie je een duidelijke tendens:

De studio’s hebben tot 12-13u wel eens wachtrijen van 30 minuten bij the tower of terror. De rest valt wel mee.
    Crush 20 tot 45 minuten de hele dag.

Maar je ziet heel duidelijk dat de drukte na de middag weer afneemt.. logisch ook want in de studio’s is nu bijna niets te doen.. dus de meeste mensen gaan lunchen en naar het andere park.

In Disneyland zelf verspreiden mensen zich goed en zijn de wachttijden voor zelfs Peter Pan of Big Thunder mountain vaak maar 5-10 minuten ... soms iets meer maar het valt echt mee.

De komende 2 weken lijkt het park volgeboekt maar het is echt nog heel rustig te noemen.

Ik snap dat dit niet rendabel is maar wat een unieke ervaring en verademing is het om gewoon veilig op je gemak rond te lopen en te genieten van ieder detail.

Ga je daarintegen naar val d’Europe of naar Parijs.. daar is het behoorlijk druk en respecteert niemand nog de afstand.

Wij zijn er de hele week en
    Disney ligt er nu piekfijn bij onder een stralende hemel. Zomers weer. Dit is het park op zijn best.

Update: ik zie dat ze voor alle weekdagen in juli capaciteit hebben toegevoegd voor jaarkaarten.
    Meestal ook op de dag zelf kun je nog reserveren.
  • Wij zijn net terug van 3 dagen DLP, en ik ben echt heel blij dat we gegaan zijn!!!
    Het park zelf is heerlijk rustig en zoals macamba al zei, vooral in de middag is de Studio's heel goed te doen, wachttijden nihil. Overal hangen handgel dispensers, en het personeel let heel erg goed op het juiste gebruik hiervan, en ook mondkapjes. Mijn mondkapje (zelfgemaakt met Amsterdams wapen, en Ajax logo) had nogal eens de neiging om wat af te zakken, en ik ben daar regelmatig door een CM op gewezen, als ik net even te langzaam was met ophijsen.
    In Val d'Europe is het wel heel druk, en lopen er ook relatief veel (jongere) mensen zonder mondkapje (of wel op maar dan onder hun kin ofzo).
    Mocht je twijfelen vanwege corona, dan hoef je wat dat betreft DLP niet te vermijden, enige waar je denk ik wel rekening mee moet houden is dat Frankrijk kan besluiten om de grenzen dicht te gooien, mar dat is een kwestie van het nieuws een beetje in de gaten houden.
  • Kan het verhaal van @mcjas bevestigen. Val d’Europe was bij momenten vervelend druk door de jongeren die overal lak aan hebben.
    LaFayette in Parijs, zoals bijna alles daar was al een stuk beter te doen. Maar Disney blijft een veilig rustig paradijs nu.

Vandaag, zaterdag merken we wel toegenomen drukte.
    Ze zullen de capaciteit steeds meer opvoeren.. zeker nu meer hotels open gaan en ook de Eurostar 1 augustus weer gaat rijden.

Zonder fastpass of groene kaart ga je dan toch weer behoorlijke wachttijden hebben.
    Goed de app in de gaten houden dus.
  • Macamba zei:

Kan het verhaal van @mcjas bevestigen. Val d’Europe was bij momenten vervelend druk door de jongeren die overal lak aan hebben.
    LaFayette in Parijs, zoals bijna alles daar was al een stuk beter te doen. Maar Disney blijft een veilig rustig paradijs nu.

Vandaag, zaterdag merken we wel toegenomen drukte.
    Ze zullen de capaciteit steeds meer opvoeren.. zeker nu meer hotels open gaan en ook de Eurostar 1 augustus weer gaat rijden.

Zonder fastpass of groene kaart ga je dan toch weer behoorlijke wachttijden hebben.
    Goed de app in de gaten houden dus.

Nou op de app zie ik een mega verschil in wachttijden vergeleken met de afgelopen dagen!!!!
    Kan iemand mij vertellen hoe laat de parkeerplaats open gaat?
  • @martinekerssens het is idd behoorlijk druk vandaag, wachtrijen van 30-60 minuten bij driekwart van de attracties.

En dat zonder fastpass, maakt het meteen een stuk minder aangenaam.
    Een uur in de rij staan, meestal binnen is ook niet meteen iets dat we graag doen in Corona tijden.

Wij hebben het park verlaten en gaan iets anders doen vandaag.
    Afgelopen week was ook te mooi om waar te zijn natuurlijk.
  • Macamba zei:

@martinekerssens het is idd behoorlijk druk vandaag, wachtrijen van 30-60 minuten bij driekwart van de attracties.

En dat zonder fastpass, maakt het meteen een stuk minder aangenaam.
    Een uur in de rij staan, meestal binnen is ook niet meteen iets dat we graag doen in Corona tijden.

Wij hebben het park verlaten en gaan iets anders doen vandaag.
    Afgelopen week was ook te mooi om waar te zijn natuurlijk.

@Macamba
    Wat jammer dat jullie nu het park uit zijn gegaan...
    Ja ik vind het echt ongelooflijk hoe groot het verschil is met wat ik afgelopen dagen op de app heb gezien. We gaan volgende week maar begin nu toch te twijfelen of het verstandig is.
    Kan jij mij misschien zeggen hoe laat de parkeerplaats opengaat ‘s ochtends?
  • juli 2020 aangepast
    Hoi @martinekerssens , volgens mij gaat de parking om 7:30 open.
    Extra magic time begint om 8:30.. dus daar zit wel wat tijd tussen en zo enorm druk is het nog niet.

Village opent pas om 10u i.p.v. 9u.
    Bijna nergens kun je nog ontbijten. Wellicht verandert dit in augustus naarmate de capaciteit / drukte / vraag toeneemt.

Aangaande onze persoonlijke ervaring, die was enorm positief omdat we overal makkelijk een plekje konden vinden om te zitten / eten / in een attractie te gaan.
    We hebben er echt enorm van genoten, pure luxe.

Nu, idd zodra je merkt dat het drukker is, is het ineens een stuk minder aangenaam onder deze omstandigheden.
    Je voelt dat Disney voorzichtig terug gaat naar de drukte die je gewend bent.
    Daarbij is de wachttijd nog het minste probleem mits mensen zich aan de regels houden.. maar hoe meer mensen er zijn, hoe oncomfortabeler het aanvoelt.
    Wij hebben al de hele week van rust genoten dus zijn vandaag “gevlucht” voor de “drukte” omdat we verwend / gewend zijn geraakt aan beter. Gewoon geen zin in :-)

Afraden zou ik het nu nog niet.. maar echt aanmoedigen ook niet. Zeker met het Europees Corona nieuws van de laatste dagen.
    Als je komt om te genieten en niet perse overal in wilt kun je zeker 2-3 leuke dagen beleven.

Ik wil er niet aan denken maar er is natuurlijk altijd een kans dat de vrijheden wat worden teruggeschroefd dus we zijn blij en dankbaar dat we dat hebben mogen meemaken deze zomer.. de snelheid waarmee het virus zich meer verspreid en tegelijkertijd Disney dat de de capaciteit van de parken opdrijft, daar voel ik me niet helemaal goed bij. Mensen die tot de risicogroep behoren zouden sowieso beter thuisblijven natuurlijk. Voor anderen lijkt het me hier wel oké, tot nu toe.

Bijzondere tijden, geniet ervan!
  • Macamba zei:

Hoi @martinekerssens , volgens mij gaat de parking om 7:30 open.
    Extra magic time begint om 8:30.. dus daar zit wel wat tijd tussen en zo enorm druk is het nog niet.

Village opent pas om 10u i.p.v. 9u.
    Bijna nergens kun je nog ontbijten. Wellicht verandert dit in augustus naarmate de capaciteit / drukte / vraag toeneemt.

Aangaande onze persoonlijke ervaring, die was enorm positief omdat we overal makkelijk een plekje konden vinden om te zitten / eten / in een attractie te gaan.
    We hebben er echt enorm van genoten, pure luxe.

Nu, idd zodra je merkt dat het drukker is, is het ineens een stuk minder aangenaam onder deze omstandigheden.
    Je voelt dat Disney voorzichtig terug gaat naar de drukte die je gewend bent.
    Daarbij is de wachttijd nog het minste probleem mits mensen zich aan de regels houden.. maar hoe meer mensen er zijn, hoe oncomfortabeler het aanvoelt.
    Wij hebben al de hele week van rust genoten dus zijn vandaag “gevlucht” voor de “drukte” omdat we verwend / gewend zijn geraakt aan beter. Gewoon geen zin in :-)

Afraden zou ik het nu nog niet.. maar echt aanmoedigen ook niet. Zeker met het Europees Corona nieuws van de laatste dagen.
    Als je komt om te genieten en niet perse overal in wilt kun je zeker 2-3 leuke dagen beleven.

Ik wil er niet aan denken maar er is natuurlijk altijd een kans dat de vrijheden wat worden teruggeschroefd dus we zijn blij en dankbaar dat we dat hebben mogen meemaken deze zomer.. de snelheid waarmee het virus zich meer verspreid en tegelijkertijd Disney dat de de capaciteit van de parken opdrijft, daar voel ik me niet helemaal goed bij. Mensen die tot de risicogroep behoren zouden sowieso beter thuisblijven natuurlijk. Voor anderen lijkt het me hier wel oké, tot nu toe.

Bijzondere tijden, geniet ervan!

Bedankt voor je reactie!
    Ja ik vind het ook bijzonder dat de capaciteit nu al omhoog gaat terwijl er zoveel nieuwe gevallen bij zijn gekomen nu.
    We kijken de wachttijden nog even aan komende week. Maar zal idd nog wel drukker worden als er vanaf 1 aug meer hotels opengaan.
    Maar super fijn dat jullie een geweldige rustige mooie week hebben gehad! Daar kan je mooi op terug kijken!
  • Ik denk dat dit echt once in a lifetime was ja!

We waren een beetje in shock de eerste dag omdat het surrealistisch was, zo rustig in de zomervakantie onder een stralende hemel, letterlijk zonder wachttijd meermaals in Peter Pan gaan overdag.. bizar was dat. Onvergetelijk!

Maar idd dat sprookje lijkt weer voorbij. Ik hou m’n hart vast de komende weken.
    Hier in Frankrijk zit de schrik er goed in merk je. Ze zijn streng. Heel iets anders dan de Hollandse nuchterheid of nonchalance.

Niemand heeft iets aan speculatie maar ik moet het nog zien gebeuren hoor dat ze hier weer op massale capaciteit gaan draaien de komende weken. Ik denk dat ze al blij mogen zijn als het überhaupt open kan blijven.
    Want dat zou betekenen dat de tweede golf meevalt.
Log In of Registreer om te reageren.