toekomst van Disneyland Parijs hangt aan een zijden draadje

juli 2013 aangepast in Algemeen
Hoi Lars,
Ik las dit vandaag op internet.
De toekomst van Disneyland Parijs hangt aan een zijden draadje nu alle bestaande plannen voor het resort per direct zijn geschrapt. Dat meldt het doorgaans goed geïnformeerde D-Log.nl. Hoewel het afgetakelde Europese Disneyland schreeuwt om renovaties en nieuwe attracties, zette moedermaatschappij The Walt Disney Company een dikke rode streep door het volledige masterplan. De jaren na 2014 zijn daarmee een groot vraagteken. Sinds er vorig jaar geschoven is met aandelen, heeft het Amerikaanse moederbedrijf het laatste woord over alle overzeese investeringen. En blijkbaar zitten de Amerikanen niet zo te wachten op het plan de campagne dat tot nu toe op tafel lag. Dat kan twee dingen betekenen. Of Disneyland Parijs krijgt een gloednieuw indrukwekkend masterplan dat de verpauperde parken in één klap uit het slop trekt. Of de Amerikanen zien in dat het resort een bodemloze put is die niet meer te redden valt. In dat laatste geval kunnen we het komende decennium fluiten naar langverwachte make-overs en rides.
Wat gaat dit voor ons als aandeelhouders betekenen?

Reacties

  • sebas zei:


    Hoi Lars,
    Ik las dit vandaag op internet.
    De toekomst van Disneyland Parijs hangt aan een zijden draadje nu alle bestaande plannen voor het resort per direct zijn geschrapt. Dat meldt het doorgaans goed geïnformeerde D-Log.nl. Hoewel het afgetakelde Europese Disneyland schreeuwt om renovaties en nieuwe attracties, zette moedermaatschappij The Walt Disney Company een dikke rode streep door het volledige masterplan. De jaren na 2014 zijn daarmee een groot vraagteken. Sinds er vorig jaar geschoven is met aandelen, heeft het Amerikaanse moederbedrijf het laatste woord over alle overzeese investeringen. En blijkbaar zitten de Amerikanen niet zo te wachten op het plan de campagne dat tot nu toe op tafel lag. Dat kan twee dingen betekenen. Of Disneyland Parijs krijgt een gloednieuw indrukwekkend masterplan dat de verpauperde parken in één klap uit het slop trekt. Of de Amerikanen zien in dat het resort een bodemloze put is die niet meer te redden valt. In dat laatste geval kunnen we het komende decennium fluiten naar langverwachte make-overs en rides.
    Wat gaat dit voor ons als aandeelhouders betekenen?

    Hoi Sebas,
    De soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend. De media brengen het ietwat sensationeel. Stand van zaken is dat er grote organisatorische en planmatige veranderingen op stapel staan voor Disneyland Parijs. Vorig jaar heeft The Walt Disney Company de schuld al overgenomen van de Franse banken. Dit was slechts fase 1 van een complete herstructurering. Franse wetgeving maakt het vrij lastig, maar het lijkt erop dat TWDC het resort in Parijs volledig in handen wilt krijgen. Op dit moment staan alle toekomstige projecten (behalve Ratatouille) in de ijskast, wordt er pas op de plaats gemaakt en zal er waarschijnlijk een nieuw masterplan gaan komen om het resort uit het dal te trekken. Binnenkort een uitgebreid artikel op DiscoverTheMagic.nl als er meer concrete informatie over deze recente ontwikkelingen naar buiten komt.
    Wat dit voor aandeelhouders gaat betekenen, is op dit moment onbekend, omdat Disney hier verder niets over los laat. Verwacht sowieso dit jaar bekendmakingen vanuit TWDC wat er met Disneyland Parijs gaat gebeuren.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Toevallig dat ik dit nu tegenkom, want de vraag of er hier en daar niet eens gerenoveerd mag worden was me bij mijn laatste bezoeken niet ontschoten. Je gaf midden vorig jaar aan dat er meer informatie kwam over dit nieuws op de site, maar ik kan het niet vinden (misschien kijk ik er wel grandioos overheen hoor, in dat geval excuses!). Heb je een link o.i.d. met meer informatie hierover? Ik ben wel erg benieuwd!
    Groetjes, Veerle
  • Veerle zei:


    Hoi Lars,
    Toevallig dat ik dit nu tegenkom, want de vraag of er hier en daar niet eens gerenoveerd mag worden was me bij mijn laatste bezoeken niet ontschoten. Je gaf midden vorig jaar aan dat er meer informatie kwam over dit nieuws op de site, maar ik kan het niet vinden (misschien kijk ik er wel grandioos overheen hoor, in dat geval excuses!). Heb je een link o.i.d. met meer informatie hierover? Ik ben wel erg benieuwd!
    Groetjes, Veerle

    Hoi Veerle,
    Inmiddels heb ik twee artikelen gewijd aan de toekomst van Disneyland Parijs en de nieuwe onderhoudsprojecten die op stapel staan. Lees meer over de grote vernieuwingen en onderhoud in dit artikel: http://www.discoverthemagic.nl/2013/10/grote-vernieuwingen-en-onderhoud-aangekondigd-voor-disneyland-parijs-tijdens-whats-new-whats-next-event/. In een interview met twee topmensen van Disney wordt nogmaals de toekomst van het resort besproken. Een verslag van deze interviews is hier te vinden: http://www.discoverthemagic.nl/2013/11/interviews-met-topmannen-philippe-gas-en-joe-schott-over-de-toekomst-van-disneyland-parijs/.
    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt! Ik ben al uitvoerig aan het lezen. Ik ben blij te zien dat ze het park flink gaan opknappen en meer mensen zagen wat het effect was van bezuinigingen. Echter, zorgt dit komende tijd niet voor een hele hoop overlast? Wat van mij echt terug mag komen zijn de "loslopende" disneyfiguren. Tot 2x toe ben ik nu daar geweest het afgelopen jaar dat je niemand meer door het park zag lopen, maar alleen figuren met een wachtrij ervoor. Jaren geleden was dit heel anders. Of kom ik steeds op verkeerde momenten? Wellicht weet jij daar meer over. Ook die openingstijden van de restaurants is herkenbaar (heb de petitietekst ook gelezen). Vreselijk hoe vroeg dat allemaal dicht ging, er wordt gesproken over half 8 maar toen wij er waren sloot het meeste al om een uur of 6. Al met al heb ik goede hoop dat er weer verbeteringen komen, ik ga alles eens goed doorlezen. Bedankt voor al deze info!
  • Veerle zei:


    Bedankt! Ik ben al uitvoerig aan het lezen. Ik ben blij te zien dat ze het park flink gaan opknappen en meer mensen zagen wat het effect was van bezuinigingen. Echter, zorgt dit komende tijd niet voor een hele hoop overlast? Wat van mij echt terug mag komen zijn de "loslopende" disneyfiguren. Tot 2x toe ben ik nu daar geweest het afgelopen jaar dat je niemand meer door het park zag lopen, maar alleen figuren met een wachtrij ervoor. Jaren geleden was dit heel anders. Of kom ik steeds op verkeerde momenten? Wellicht weet jij daar meer over. Ook die openingstijden van de restaurants is herkenbaar (heb de petitietekst ook gelezen). Vreselijk hoe vroeg dat allemaal dicht ging, er wordt gesproken over half 8 maar toen wij er waren sloot het meeste al om een uur of 6. Al met al heb ik goede hoop dat er weer verbeteringen komen, ik ga alles eens goed doorlezen. Bedankt voor al deze info!

    Graag gedaan, Veerle!
    De onderhoudsprojecten zullen voor enige vorm van overlast gaan zorgen ja, vanwege de omvang. Attracties zullen langere tijd worden gesloten en delen van de parken krijgen te maken met schuttingen en stijgers. De grootste ergernis in Disneyland Parijs zijn juist de 'loslopende' Disney figuren. Bij dergelijke figuren is het altijd een grote chaos met duwende en voorkruipende bezoekers. Disney is sinds dit jaar met een test bezig om alle meet & greets met de figuren te voorzien van wachtrijen (met of zonder touw). In alle overige Disney resorts wereldwijd werken ze al sinds jaar en dag met dit 'systeem'. Iedereen moet nu dus op zijn of haar beurt wachten en iedereen krijgt de ruimte voor een goede foto met de figuren. De meet & greets zijn nog steeds door het hele park, maar nu dus met wachtrijen. Kijk hiervoor op het entertainmentprogramma voor tijden en locaties.
    Groetjes,
    Lars
  • Goh, dat van dat duwen en trekken klinkt eigenlijk wel logisch, dat dat gebeurt! Ik denk dat ik die ene keer dat ik daar was jaren geleden geluk heb gehad, ik heb eigenlijk niet het gevoel gehad dat er toen chaos omheen was, ik kon gewoon na eventjes op anderen wachten naar de Mad Hatter lopen. Wellicht was het toen rustiger, of het is niet eens ondenkbaar dat mijn toenmalige vriend me gewoon bij de hand pakte en het "regelde", ik weet het niet meer zo goed.
    Jammer van de overlast, maar als het een mooi resultaat oplevert, graag! We krijgen vanaf eind maart ons eerste abonnement, en daarmee kunnen we altijd in het weekend gaan (doordeweeks werken we). Weet jij of ze in het weekend, omdat er dan meer mensen zijn, misschien de overlast beperken en dat meer voor de rustige, doordeweekse dagen laten? Achja, we gaan toch wel, steigers of niet. Ze zullen je heus niet in een bouwput laten zitten, haha. Bedankt voor de info!
  • Veerle zei:


    Goh, dat van dat duwen en trekken klinkt eigenlijk wel logisch, dat dat gebeurt! Ik denk dat ik die ene keer dat ik daar was jaren geleden geluk heb gehad, ik heb eigenlijk niet het gevoel gehad dat er toen chaos omheen was, ik kon gewoon na eventjes op anderen wachten naar de Mad Hatter lopen. Wellicht was het toen rustiger, of het is niet eens ondenkbaar dat mijn toenmalige vriend me gewoon bij de hand pakte en het "regelde", ik weet het niet meer zo goed.
    Jammer van de overlast, maar als het een mooi resultaat oplevert, graag! We krijgen vanaf eind maart ons eerste abonnement, en daarmee kunnen we altijd in het weekend gaan (doordeweeks werken we). Weet jij of ze in het weekend, omdat er dan meer mensen zijn, misschien de overlast beperken en dat meer voor de rustige, doordeweekse dagen laten? Achja, we gaan toch wel, steigers of niet. Ze zullen je heus niet in een bouwput laten zitten, haha. Bedankt voor de info!

    Hoi Veerle,
    Nee, de onderhoudswerkzaamheden zullen zowel doordeweeks, als in het weekend plaatsvinden. Zeker in deze maanden van laagseizoen. Ze proberen de overlast in de hoogseizoenen (zomer, Halloween, Kerst) wel te beperken met minder sluitingen en minder zichtbaar onderhoud.
    Groetjes en alvast veel plezier met jullie jaarkaarten!
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.