Per trein naar Disneyland Parijs

2

Reacties

• hallo wij willen graag met 2 pers in juni met de trein vanuit heerlen naar disneyland,maar kan dat zonder de metro, ?
    hoe is dit het makkelijkste te doen?
  • hallo wij willen graag met 2 pers van heerlen naar disneyland maar dan zonder de metro, is dit mogelijk?
    en wij willen in juni gaan
  • jordy zei:

hallo wij willen graag met 2 pers in juni met de trein vanuit heerlen naar disneyland,maar kan dat zonder de metro, ?
    hoe is dit het makkelijkste te doen?

Hoi Jordy,

Dat kan. Vanuit Heerlen reis je via Maastricht en Luik naar Brussel-Zuid. Hier neem je vervolgens de TGV rechtstreeks naar Disney (tweede stop Marne-La-Vallée Chessy). De andere optie (met metro) is vanuit Luik de Thalys naar Paris-Nord. Ontdek prijzen en bestel tickets via beide routes hier: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/vervoer-routebeschrijving-paris.

Groetjes,
    Lars
  • Weet iemand uit ervaring of de Overstap in Brussel , van Thally's op TGV, op het zelfde perron is. Ik heb nl. maar 7 minuten overstaptijd , zie ik nu op mijn ticket.
  • Trees zei:

Weet iemand uit ervaring of de Overstap in Brussel , van Thally's op TGV, op het zelfde perron is. Ik heb nl. maar 7 minuten overstaptijd , zie ik nu op mijn ticket.

Hoi Trees,

Alle hogesnelheidstreinen komen op perron 1-4 aan, maar het verschilt per dag en trein op welke specifieke perrons. Meestal hebben Thalys en TGV aparte perrons, dus zul je één perron verder moeten lopen. Dat haal je makkelijk in 7 minuten.

Groetjes,
    Lars
  • Bedankt Lars, dat maakt mijn voorpret wat rustiger. Ik neem dan aan dat de conducteur wel weet op welk perron de Thally's vertrekt in Brussel(scheelt weer 1 minuut uitzoeken). En er zullen wel meer passagiers diezelfde overstap moeten maken. .
  • Mijn vrouw en ik gaan 1, 2 of 3 keer per jaar naar Disney. De laatste jaren altijd met de Thalys en metro. Als je vroegboek korting gebruikt voor de Thalys kost de reis heen en terug voor 2 personen 150 euro. Hoe later je boekt hoe duurder de kaartjes worden. En dan nog met de metro, voor 2 personen, 15.40 euro heen en 15.40 euro terug. Is op zich niet duur gezien het gemak en de snelheid waarmee je op plaats van bestemming bent. In de bar van de Thalys kan je de kaartjes voor de metro vast kopen. Eerder gingen wij ook met de Thalys /TGV. De overstap hebben wij 2 keer gemist door vertraging. Is op zich niet erg omdat je in de kaartverkoop op Brussel een stempel kan halen voor de volgende trein. Je hebt dan alleen geen vaste plaats in de trein. De metro in Gare du Nord kan nogal overweldigend zijn. Welk perron welke metro waar overstappen? Een tip van mij. Download op je mobiel de app (Gids Metro Parijs.) Invullen Gare du Nord naar Marne La Vallee. Je kan dan precies zien waar je naartoe moet. Op de terugweg is de overstap plaats een andere dan op de heenweg. Maar dat geeft de app perfect aan. Als je metro kaartjes koopt op het station doe dat dan bij de kaartverkoop je komt er toch langs. De automaten zijn niet echt duidelijk, vindt ik. Is ook veiliger. Bovendien is het zo dat door de diverse spanningen in Parijs er veel politie en beveiliging rond loopt. Zij kunnen je perfect vertellen waar je heen moet heb ik de ervaring. Hopenlijk heb je hier wat aan.
  • Hallo Lars en forumleden,

Na ongeveer 3 a 4 jaar ga ik weer in september naar Disneyland Paris. Nu blijk ik nog een aantal RER kaartjes te hebben van Paris naar Marne la vallee chessy ( ik had toen een carnet kaartjes 10 st gekocht) ik ik deze nog gebruiken?

Al vast bedankt voor de eventuelle antwoorden.

Groeten,

Silvia

• babbel zei:

Hallo Lars en forumleden,

Na ongeveer 3 a 4 jaar ga ik weer in september naar Disneyland Paris. Nu blijk ik nog een aantal RER kaartjes te hebben van Paris naar Marne la vallee chessy ( ik had toen een carnet kaartjes 10 st gekocht) ik ik deze nog gebruiken?

Groeten,

Silvia

Hoi Sylvia,

Als er geen specifieke geldigheidsperiode op de tickets staat vermeld, dan zijn ze onbeperkt geldig en kun je ze gewoon gebruiken. Dit is hetzelfde principe als met metrokaartjes.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

babbel zei:

Hallo Lars en forumleden,

Groeten,

Silvia

Hoi Sylvia,

Als er geen specifieke geldigheidsperiode op de tickets staat vermeld, dan zijn ze onbeperkt geldig en kun je ze gewoon gebruiken. Dit is hetzelfde principe als met metrokaartjes.

Groetjes,
    Lars
    Dank je wel Lars.

Groetjes,
    Silvia
  • Goedendag,

Eind oktober ga ik met de trein naar disneyland Parijs. Vorig jaar ben ik terug gekomen van Disneyland parijs naar huis. Nu ga ik dit jaar heen en terug met de trein.

Als ik in brussel op stap op de tgv richting disneyland parijs is dit dan duidelijk aangegeven waar je eruit moet en klopt het dat je op de heenweg vanaf brussel alleen stopt aan de luchthaven charles de gaule en dan door rijd naar het disneyland park?? Of maakt die nog andere stops??

Op de terugweg maakt de tgv volgens mij wel een extra stop??

Heeft er hier iemand ervaring met het reizen met de trein en hebben jullie eventueel tips??

groetjes Birgitte
  • september 2017 aangepast
    @Birgitte

Als ik in brussel op stap op de tgv richting disneyland parijs is dit dan duidelijk aangegeven waar je eruit moet

Als ik me goed kan herinneren word het omgeroepen. Het is in ieder geval de halte die kort volgt op luchthaven Charles de Guale.

klopt het dat je op de heenweg vanaf brussel alleen stopt aan de luchthaven charles de gaule en dan door rijd naar het disneyland park?? Of maakt die nog andere stops??

Zo ver ik het kan overzien, zijn er twee mogelijke routes die de TGV af kan leggen van Brussel naar Disneyland (of andersom).
    1. Brussel - Aeroport Paris-Charles de Gaulle TGV - Marne la Vallée-Chessy
    2. Brussel - Lille Europe - Aeroport Paris-Charles de Gaulle TGV - Marne la Vallée-Chessy

Als je bij NSinternational.nl boekt, kan je via "toon route" (rechts boven) > "toon tussenstops & details" zien welke route hij pakt.

Heeft er hier iemand ervaring met het reizen met de trein en hebben jullie eventueel tips??

Op 15 februari 2017 heb ik in deze discussie een post geplaatst met tips over hoe je met de Thalys naar Disneyland gaat. (nog steeds actueel)
    Rick zei:

Kort samengevat:
    - Ongeveer 3 maanden van te voren boeken.
    - Tickets uit printen en koppelen via app voor notificaties met actuele reisinformatie.
    - Zoek op de digitale borden van de Nederlandse perrons je perrons letter op dat correspondeert met je rijtuignummer.
    - RER/metro kaartje kopen in het barrijtuig van de Thalys (cash of creditkaart, GEEN Meastro transactie (PIN))
    - In de middag geen rijen voor automaten of loketten in Marne-la-Vallée - Chessy (Metrostation Disneyland)
    - Minimaal 20 minuten voor vertrek aanwezig op Gare du Nord

Nog wat tips naar aanleiding van onze meest recente ervaring met de TGV:
    - Zorg voor voldoende overstaptijd op Brussel. Ook wij hadden de trein gemist en moesten een uur wachten om vervolgens al staand verder te reizen.
    - Ook met betrekking tot het vorige punt, sinds kort is er een veiligheidscontrole op Brussel voor de TGV en Thalys treinen. Dit kan aardig wat tijd in beslag nemen, dus zie het vorige puntje. (geen veiligheidscontrole tussen TGV en Thalys overstap)

Over het algemeen:
    Happyrail.com kan goedkoper zijn, maar NSinternational bied een betere service via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/vervoer-routebeschrijving-paris

• Hoi Rick,

Nog bedankt voor je reactie.

Ik woon in Belgie dus heb eigenlijk niks te maken met NS international ik reis van genk naar brussel en heb dan een overstaptijd van 29 minuten in brussel weet niet of dit voldoende is in verband met die veiligheids controle maar zo is het traject dat ik heb geboekt. Hoop zo dat het gaat lukken.

Vorig jaar op de terug weg ben ik inderdaad gestopt bij charles de gaule de luchthaven en bij Lille Europe. Als ik het goed begrijp is het zodra ik de luchthaven heb bereikt de volgende halte dat ik eruit moet, ik vond dat de luchthaven vorig jaar duidelijk aangegeven was dus dan zal het denk ik wel lukken mijn frans is niet super goed en vond dat het vorig jaar op de tgv allemaal een beetje onduidelijk werd aangegeven welke halte we passeerde enzo.

groetjes Birgitte
  • Hallo allemaal,

Mijn lange verhaal van februari 2017 is nog steeds actueel, behalve dat de prijs van de metro kaartjes die te koop zijn in de Thalys nu ook €7,60 kosten. (Enkel te koop met contant geld of credit card)

• Heeft iemand ervaring met reizen met de trein rond de staking in Frankrijk? Is t verstandig op een stakingsdag naar DLP te reizen?
  • Heeft iemand ervaring met reizen met de trein rond de staking in Frankrijk? Is t verstandig op een stakingsdag naar DLP te reizen?

Hoi Sabrina,

Geen ervaring, maar wel een link naar meer informatie: https://salonmickey.wordpress.com/2018/04/07/effected-by-the-sncf-strike-duffy-asks-eurostar-some-important-questions/.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Heeft iemand ervaring met reizen met de trein rond de staking in Frankrijk? Is t verstandig op een stakingsdag naar DLP te reizen?

Hoi Sabrina,

Geen ervaring, maar wel een link naar meer informatie: https://salonmickey.wordpress.com/2018/04/07/effected-by-the-sncf-strike-duffy-asks-eurostar-some-important-questions/.

Groetjes,
    Lars
    Dank je wel Lars. Uit voorzorg toch maar voor flixbus gekozen.
  • Gaat er toevallig ook een bus vanuit Gare du Nord (of directe omstreken) naar Disneyland? Wij reizen op een stakingsdag per Thalys - die als het goed is wel rijdt - naar Gare du nord. Maar volgens mij rijden de RER treinen op de stakingsdagen wel minder frequent.
  • @lacsap
    Met bus is wel mogelijk maar alleen met overstappen en een reistijd van meer dan 2.5 uur.
    Komt er eigenlijk op meer om naar een vliegveld te reizen en daar de Magical Shuttle of TGV te pakken naar Disneyland.
    Maar of dat de moeite waard is...
    Als je dat doet voor een tijdwinst, zou je misschien beter een taxi kunnen regelen.
  • Nog een mededeling voor iedereen die gaat reizen met de RER A van 28 juli tot en met 26 augustus 2018:
    De RER A rijd niet tussen La Défense en Nation.
    Plan een alternatieve route via de speciale planner van de RATP
  • Rick zei:

@lacsap
    Met bus is wel mogelijk maar alleen met overstappen en een reistijd van meer dan 2.5 uur.
    Komt er eigenlijk op meer om naar een vliegveld te reizen en daar de Magical Shuttle of TGV te pakken naar Disneyland.
    Maar of dat de moeite waard is...
    Als je dat doet voor een tijdwinst, zou je misschien beter een taxi kunnen regelen.

Dat lijkt me ook niet zo'n strak plan :-) Wel gelijk sightseeing tour natuurlijk. Ik dacht wie weet rijd er ook wel een shuttle bus vanaf Gare du Nord of omstreken net zoals vanaf het vliegveld.

Dit omdat ik begreep dat tijdens de staking de RER minder rijd en de treinen die wel gaan een stuk drukker zijn.
  • Goedendag allemaal,

Zondag vertrek ik voor een aantal dagen heerlijk griezelen met de tgv naar disneyland parijs.

Nu lees ik dat er aan de sporen gewerkt wordt. Heeft dit ook gevolgen voor de tgv of stopt deze gewoon aan disneyland parijs???

Kreeg ook een mail van disneyland ivm de halloweenparty dat er na de party bussen worden ingezet ofzoiets maar ik verblijf in een disneyhotel Sequoia lodge, deze lijkt me te voet of met de disneyshuttle toch gewoon bereikbaar??

Groetjes,

Birgitte
  • Goedendag allemaal,

Zondag vertrek ik voor een aantal dagen heerlijk griezelen met de tgv naar disneyland parijs.

Nu lees ik dat er aan de sporen gewerkt wordt. Heeft dit ook gevolgen voor de tgv of stopt deze gewoon aan disneyland parijs???

Kreeg ook een mail van disneyland ivm de halloweenparty dat er na de party bussen worden ingezet ofzoiets maar ik verblijf in een disneyhotel Sequoia lodge, deze lijkt me te voet of met de disneyshuttle toch gewoon bereikbaar??

Groetjes,

Birgitte

Hoi Birgitte,

Het gaat hier om werkzaamheden aan het spoor van de RER, niet de hogesnelheidstreinen. Dit heeft geen effect op TGV/Thalys/Eurostar treinen. De party bus is voor bezoekers die na de avond nog naar de stad Parijs moeten. Het resort zelf is gewoon normaal bereikbaar, inclusief de Disney hotels.

Groetjes,
    Lars
  • goedeavond!

kan je op het disneyland paris station de bagage express service ook daar ter plekke nog betalen en gebruik van maken? of moet het allemaal van te voren? En als dat niet kan, kan je dat later nog bij boeken?

alvast bedankt!
  • Hoi @xmagic ,

Het is mogelijk om de Disney Express bagageservice ter plekke te reserveren voor €15 per persoon, maar alleen als je een 'kaal verblijf met enkel toegangstickets' hebt gereserveerd. Heb je bijvoorbeeld maaltijdopties of andere extra's toegevoegd, dan is het niet mogelijk om dit ter plaatse te doen, alleen als je de service op voorhand toevoegt aan een arrangement.

Groetjes,
    Lars
  • Beste forumleden,
    Ik heb bij aankomst mijn koffers met de Disneyexpres naar het hotel laten brengen
    Nu ziet het er naar uit dat we zeker een tas meer mee terug gaan nemen., moet je dan daar voor bij betalen?
    En hoe veel zou dat dan zijn?
    Met vriendelijke Disney groet,
    Silvia

• Hoi @babbel ,

Als die extra tas(sen) gekochte Disney merchandise betreft, dan lijkt mij dat geen probleem.

Groetjes,
    Lars
  • juli 2019 aangepast
    Tip live vanuit DLP:

Er is een nieuwe uitgang / ingang van het RER station (Sortie - Exit nummer 3), is tegenover Five Guys / Vapiano dus net buiten de Security.
    Hier zijn nagenoeg geen wachtrijen om binnen te komen. Dat scheelt zeker op drukke dagen enorm. #Protip ;-)
    Ideale inhang / uitgang voor wie kan / buiten Disney logeert.

!!
    Wel even opletten deze zomer 2019 in augustus / sept is de RER A deels onderbroken bij Vincennes na 21/22u en za/zo de hele dag.
    Dus van DLP naar Parijs en andersom.
    Die reis is dan omslachtig en af te raden.
  • Vanaf 15 december als de nieuwe dienstreling ingaat, zal de Thalys trein een uur eerder vertrekken + aankomen waardoor de tijden gunstiger liggen (naar mijn mening)
    Aankomst ‘s ochtends 09:54 in Disneyland.
    Terugreis om 20:08 dus een dagtrip is in principe mogelijk.
  • Hoi @Macamba ,

Dat zijn inderdaad gunstigere tijden. Dank voor de informatie!

Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.