Aanschaf kaart in de middag

september 2013 aangepast in Tickets & Jaarkaarten
Als ik het goed heb gezien is de jaarkaart Fantasy nog goedkoper dan een 3-daags ticket voor een volwassene. Ik denk er daarom over een Fantasy-pass aan te schaffen. 4 personen die meegaan hebben al tickets. Als we gaan, komen we aan op zaterdag 19 oktober in de middag. Ik heb begrepen dat je eerst een kaart bij de kassa moet kopen en daarna in het park een definitieve pas moet aanschaffen. Ik wil deze pas vooral aanschaffen i.v.m. de extra magic hours die de overige 4 personen hebben omdat ze in een Disney-hotel verblijven en ik anders niet zo vroeg mee kan gaan. Nu las ik ergens dat het loket in het park al om 16.00 uur dicht gaat (is dit ook in het weekend?) Ik weet niet of wij dat gaan redden. Als ik de jaar-pas bij de kassa aan zou schaffen (en dan dus de tijdelijke krijg) kan ik deze dan ook nog de volgende dag definitief maken en dan toch nog gebruik kunnen maken van de magic hours, korting op restaurants, hotels e.d met de tijdelijke? Zijn de rijen 's middags bij de kassa en het loket om deze om te zetten in een definitieve pas erg lang? Anders ben ik natuurlijk alsnog 'extra uren' kwijt aan het aanschaffen hiervan....
Verder las ergens bij de jaarpassen dat bij grote drukte de toegang geweigerd kan worden. Kan het dan dus zo zijn als ik de jaar-pas op zaterdag aanschaf en het zondag en/of maandag druk is, ik alsnog niet mee kan met de andere personen....? Zit hier nog verschil in met 3 daagse tickets die ik of vooraf ergens anders aanschaf en/of bij de kassa.

Reacties

  • pluto zei:


    Als ik het goed heb gezien is de jaarkaart Fantasy nog goedkoper dan een 3-daags ticket voor een volwassene. Ik denk er daarom over een Fantasy-pass aan te schaffen. 4 personen die meegaan hebben al tickets. Als we gaan, komen we aan op zaterdag 19 oktober in de middag. Ik heb begrepen dat je eerst een kaart bij de kassa moet kopen en daarna in het park een definitieve pas moet aanschaffen. Ik wil deze pas vooral aanschaffen i.v.m. de extra magic hours die de overige 4 personen hebben omdat ze in een Disney-hotel verblijven en ik anders niet zo vroeg mee kan gaan. Nu las ik ergens dat het loket in het park al om 16.00 uur dicht gaat (is dit ook in het weekend?) Ik weet niet of wij dat gaan redden. Als ik de jaar-pas bij de kassa aan zou schaffen (en dan dus de tijdelijke krijg) kan ik deze dan ook nog de volgende dag definitief maken en dan toch nog gebruik kunnen maken van de magic hours, korting op restaurants, hotels e.d met de tijdelijke? Zijn de rijen 's middags bij de kassa en het loket om deze om te zetten in een definitieve pas erg lang? Anders ben ik natuurlijk alsnog 'extra uren' kwijt aan het aanschaffen hiervan....
    Verder las ergens bij de jaarpassen dat bij grote drukte de toegang geweigerd kan worden. Kan het dan dus zo zijn als ik de jaar-pas op zaterdag aanschaf en het zondag en/of maandag druk is, ik alsnog niet mee kan met de andere personen....? Zit hier nog verschil in met 3 daagse tickets die ik of vooraf ergens anders aanschaf en/of bij de kassa.

    Hoi pluto,
    Een Fantasy jaarkaart is inderdaad (op dit moment) €10,- goedkoper dan een 3 dagen ticket.
    Een jaarkaart aanschaffen kan direct bij de kassa's van de parken (je krijgt hier een tijdelijk toegangsbewijs dat dezelfde dag omgewisseld moet worden voor de definitieve jaarkaart bij een kantoor van Bureau Passeport Annuel), of je koopt eerst een dagkaart en gaat hiermee vervolgens naar een kantoor van BPA om deze om te zetten naar een jaarkaart (het reeds betaalde bedrag voor de dagkaart wordt dan verrekend).
    Donald's Desk (het kantoor van BPA net buiten het Disneyland Park) sluit inderdaad om 16:00 uur, maar deze locatie is sowieso alleen geopend op drukke dagen. Het hoofdkantoor van BPA in het Disneyland Park heeft dezelfde openingstijden als het park. Meer informatie over de diverse locaties: http://www.discoverthemagic.nl/jaarkaarten/.
    Met het tijdelijke toegangsbewijs kan er geen gebruik worden gemaakt van de voordelen van de jaarkaart. Alleen met een definitieve jaarkaart is dit mogelijk. 19 oktober is een zaterdag en is tevens de start van de herfstvakantie in Frankrijk, dus hou rekening met gemiddelde tot grote drukte in de parken en bij de kantoren van BPA.
    Bij extreme drukte zal het Disneyland Park voor alle bezoekers (dus niet alleen jaarkaarthouders) worden gesloten als de maximale capaciteit is bereikt. Bezoekers worden in dat geval doorverwezen naar het Walt Disney Studios Park. Een paar jaar geleden is dit al eens voorgekomen tijdens het kerstseizoen. Tijdens het Halloween seizoen zal het echter niet zo'n vaart lopen.
    Groetjes,
    Lars
  • Let wel dat je dan nog een 20th anniversary Fantasy aanschaft, daarop zijn de EMH inbegrepen.
    (weet niet wanneer het "nieuwe jaar" voor de passen telkens begint?)

  • Let wel dat je dan nog een 20th anniversary Fantasy aanschaft, daarop zijn de EMH inbegrepen.
    (weet niet wanneer het "nieuwe jaar" voor de passen telkens begint?)

    Er zijn geen 'oude' Fantasy kaarten meer verkrijgbaar. De Fantasy '20ème Anniversaire' versie is sinds 29 maart 2012 de enigste Fantasy kaart die aangeschaft kan worden en geeft standaard toegang tot de Extra Magic Hours. De beginperiode voor jaarkaarten verschilt, maar de voorwaarden en prijzen worden meestal in maart en/of november gewijzigd.
  • Het is dat wat ik bedoelde.
    Als die nieuwe periode nog begint voor ze zouden gaan, dan zou er (logischer wijze, vermits de verjaardag eigenlijk al voorbij is) geen 20ste verjaardag Fantasy pas meer te krijgen zijn.
  • Hartelijk dank voor jullie antwoorden. Ik heb nog een vraag. Wij hebben een hotelarrangement incl. tickets voor 4 personen en er gaat nog een 5e persoon mee, die in een ander hotel verblijft. Nu neem ik zelf dus waarschijnlijk de jaarkaart. Kan de persoon die in een ander hotel overnacht dan mijn kaartje gebruiken die in het hotelarrangement zit of staan deze tickets op naam? En kan een kind dan eventueel ook met een volwassenen kaartje naar binnen?
  • pluto zei:


    Hartelijk dank voor jullie antwoorden. Ik heb nog een vraag. Wij hebben een hotelarrangement incl. tickets voor 4 personen en er gaat nog een 5e persoon mee, die in een ander hotel verblijft. Nu neem ik zelf dus waarschijnlijk de jaarkaart. Kan de persoon die in een ander hotel overnacht dan mijn kaartje gebruiken die in het hotelarrangement zit of staan deze tickets op naam? En kan een kind dan eventueel ook met een volwassenen kaartje naar binnen?

    Graag gedaan!
    De toegangskaarten bij een arrangement zijn niet persoonsgebonden en kunnen dus overgedragen worden aan andere bezoekers. Hierbij maakt de leeftijd van de bezoeker niet uit. Veel plezier!
    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.