Parkeren (auto/camper)

12467

Reacties

  • Hoi Sybrecht,
    klopt, ook met een Fantasy-pas heb je toegang tot de EMH en gratis parkeren - veel plezier!

  • Hoi Sybrecht,
    klopt, ook met een Fantasy-pas heb je toegang tot de EMH en gratis parkeren - veel plezier!
    Laugh
    gaat weer helemaal lukken! thnx
  • Hallo,
    HOe gaat het gratis parkeren met een Franicilien jaarkaart in zijn werk? Laat je bij entree je abo zien en krijg je dan een gratis uitrijkaart of moet je hier nog iets extra's voor doen.
    Alvast bedankt.
  • Je betaald het parkeren altijd bij het inrijden. Als je een jaarkaart hebt dan geef je je jaarkaart af ipv dat je betaald en daarna mag je doorrijden.
    Of je met Francilien ook gratis parkeren heb weet ik niet
  • Bij een Francilien jaarkaart is gratis parkeren niet inbegrepen. Je kunt dit wel bijkopen voor €30.
    Bij DLP betaal je om de parkeerplaats op te mogen rijden (of je laat je jaarkaart zien). Aan het einde van de dag heb je dus geen uitrijkaart nodig: er zijn geen paaltjes of belemmeringen om de parkeerplaats te verlaten.
  • hoi allen,
    wij gaan volgende week met de camper naar DLP, en ik lees net hier http://www.disneylandparis.nl/gastenservices/parkeertarieven/ dat we 's avonds het terrein moeten verlaten, heeft iemand hier ervaring mee? Ik dacht afgelopen zomer campers te zien die een paar dagen op dezefde plek stonden.
    grz
    MJ

  • hoi allen,
    wij gaan volgende week met de camper naar DLP, en ik lees net hier http://www.disneylandparis.nl/gastenservices/parkeertarieven/ dat we 's avonds het terrein moeten verlaten, heeft iemand hier ervaring mee? Ik dacht afgelopen zomer campers te zien die een paar dagen op dezefde plek stonden.
    grz
    MJ
    Hoi MJ,
    Het is toegestaan om met een camper te overnachten op de grote parkeerplaats van Disney. Aangezien er een beperkt aantal plaatsen zijn, ontmoedigd Disney deze mogelijkheid door op de site te vermelden dat campers 's avonds van het terrein af moeten. Dat is echter niet het geval en overnachten is gewoon mogelijk.
    Groetjes,
    Lars
  • hoi Lars,
    wederom dank voor je snelle antwoord, wij gaan er van genieten, bijna gratis naar Disney, wie wil dat nou niet :-)
  • Tot hoe laat kan ik savonds het terrein nog opkomen? Ik heb jaarkaart.
  • april 2016 aangepast
    hi Sybrecht,

    je kan tot even na 22:00 uur het terrein op of tot het park sluit. Mocht je te laat zijn, mag je voor de ingang van de parkeerplaats (aan de rechterkant) de nacht doorbrengen, hebben wij regelmatig gedaan. De volgende dag kan je dan om 7:30-8:00 uur al naar binnen

    groetjes

    MJ
  • Dank je wel!!
  • Hallo Lars,

    kun je nog steeds voor €2.50 parkeren in de parkeergarage van Disney village, of gaat dat niet meer nu er een nieuwe eigenaar in zit?
    Groetjes,
    Alex
  • Dat kon in half mei nog wel, behalve op zondagen. Op dit moment (ik weet niet wanneer de garage is overgenomen) zou ik het niet durven zeggen.
  • Alex zei:

    Hallo Lars,

    kun je nog steeds voor €2.50 parkeren in de parkeergarage van Disney village, of gaat dat niet meer nu er een nieuwe eigenaar in zit?
    Groetjes,
    Alex

    Hoi Alex,

    Deze actie staat niet meer vermeld op de officiële Passeport Annuel website van Disney, maar Hugo geeft aan hier half mei nog gebruik van gemaakt te hebben. Er is mij eerlijk gezegd niets bekend over een nieuwe eigenaar. Als deze er al vóór half mei in zit, dan is de actie nog steeds geldig, afgaande op het bericht van Hugo.

    Groetjes,
    Lars
  • juni 2016 aangepast
    Vanaf 1 juli geldt de actie niet meer. Dan wordt slechts 20% korting gegeven op de geldende tarieven.
  • Je betaald op weekdagen dan €20 per dag (20% korting) en in de weekenden het volle bedrag van €25. Erg jammer want dit was een ideale parkeerplek !
  • Ik denk dat deze parkeergarage nu voor een groot deel leeg zal blijven staan - want voor jaarkaarthouders is dit een verhoging van 800%! Hopelijk ziet het nieuwe management snel in dat dit niet de beste "welkomstactie" is die ze hadden kunnen verzinnen en wordt dit snel teruggedraaid.
  • Wij willen in januari naar disney met 5 volwassenen een peuter en een baby.
    De bedoeling is dat we naar Davy Crockett gaan.
    Nu gaan we met 2 auto's want 1 gaat niet passen.
    Mogen we dan ook met 2 auto's gratis parkeren bij Disney of kan dit maar met 1 auto?
  • Pauk zei:

    Wij willen in januari naar disney met 5 volwassenen een peuter en een baby.
    De bedoeling is dat we naar Davy Crockett gaan.
    Nu gaan we met 2 auto's want 1 gaat niet passen.
    Mogen we dan ook met 2 auto's gratis parkeren bij Disney of kan dit maar met 1 auto?

    Hoi Pauk,

    Gratis parkeren is beschikbaar voor het hele gezelschap, ook als jullie met 2 auto's komen. Geef dit wel even aan tijdens het inchecken, zodat er een extra Disney Hotel Easy Pass gemaakt kan worden voor de tweede auto. Op vertoon van deze pas bij de tolpoortjes van de grote parkeerplaats, kun je hier gratis parkeren.

    Groetjes,
    Lars
  • oktober 2016 aangepast
    Wij hebben een eigen website waar we ook een pagina hebben over onze trips met de camper naar DLP.

    http://www.camperikelen.nl/disneyland-parijs-2016/

    http://www.camperikelen.nl/disney/
  • januari 2017 aangepast
    Hallo allemaal,

    ik lees dat je met jaarkaarten gratis mag parkeren bij Disney. Dit geld dus ook voor campers?
    Is dit dezelfde parkeerplaats als voor gewone auto's of staan campers apart? En zou het toegestaan zijn om met een vouwwagen te parkeren (en erin te slapen)?
    Alvast bedankt.
    Groeten,
    Sanne
  • Hallo allemaal,

    ik lees dat je met jaarkaarten gratis mag parkeren bij Disney. Dit geld dus ook voor campers?
    Is dit dezelfde parkeerplaats als voor gewone auto's of staan campers apart? En zou het toegestaan zijn om met een vouwwagen te parkeren (en erin te slapen)?
    Alvast bedankt.
    Groeten,
    Sanne

    Hoi Sanne,

    Met een jaarkaart (Fantasy of Dream) kun je ook met een camper gratis parkeren op een apart gedeelte van de parkeerplaats. Dit staat aangegeven bij tolplaza als je aan komt rijden. Het is niet toegestaan om in een vouwwagen (of andere uitklapbare tenten) te slapen. Het is enkel 'parkeren', maar overnachten in een camper is toegestaan. Meer informatie: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/aankomst-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hi Sanne,

    De campers staan als je de parkeerplaats op komt rijden rechts achteraan; het rechter gedeelte van de parkeerplaats is door midden gedeeld en het achterste deel is voor campers.
    Ik heb zelf nooit vouwwagens zien staan, en ik denk ook niet dat ze dat toestaan, want het is geen camper, maar meer en caravan-achtige oplossing, en caravans mogen er niet staan.

    grz

    MJ
  • januari 2017 aangepast
    Oke duidelijk, allen bedankt voor de antwoorden.

    Mag je bijvoorbeeld wel de auto op de parkeerplaats laten staan een nacht?
    Wij willen dan namelijk in een hotel in de buurt overnachten (geen disney hotel), dus stel ik parkeer mijn auto bij Disney en ga 2 dagen met de shuttles of trein heen en weer naar het hotel?
    Groeten,
    Sanne
  • Beste,

    Wij zouden eind febr met een groep van 7 personen komen voor 3 dagen (waarvan 4 personen ervan in een camper zouden overnachten op de beschikbare parking voor campers, en de andere 3 personen komen met gewone wagen en overnachten elders, een 6-tal km verder, iedereen in totaal voor 4 nachten). Als ik on-line 2 jaarpaspoort fantasy zou aanschaffen en on-line 5 "3 dagen -tickets" dan kan ik toch na de eerste betaalde parkeernacht, de volgende nachten gratis parkeren met de camper, of niet? Ook al slapen we er met 4 in? 35 euro per nacht vind ik wel vrij veel.
    En als we nog eens zouden terugkomen binnen dat jaar nr DLP zou dat toch met slechts 2 personen zijn en camper.
    En klopt het dan dat ik met deze 7 on-line vouchers niet moet aanschuiven aan de kassa?
    Maar als k het juist gelezen heb, moet ik wel zeker voor die eerste nacht 35 euro parkeergeld betalen?

    Minimaal hoeveel dagen op voorhand moet ik die on-line vouchers aankopen?


    Groetjes,
    Sabine
  • Beste,

    Wij zouden eind febr met een groep van 7 personen komen voor 3 dagen (waarvan 4 personen ervan in een camper zouden overnachten op de beschikbare parking voor campers, en de andere 3 personen komen met gewone wagen en overnachten elders, een 6-tal km verder, iedereen in totaal voor 4 nachten). Als ik on-line 2 jaarpaspoort fantasy zou aanschaffen en on-line 5 "3 dagen -tickets" dan kan ik toch na de eerste betaalde parkeernacht, de volgende nachten gratis parkeren met de camper, of niet? Ook al slapen we er met 4 in? 35 euro per nacht vind ik wel vrij veel.
    En als we nog eens zouden terugkomen binnen dat jaar nr DLP zou dat toch met slechts 2 personen zijn en camper.
    En klopt het dan dat ik met deze 7 on-line vouchers niet moet aanschuiven aan de kassa?
    Maar als k het juist gelezen heb, moet ik wel zeker voor die eerste nacht 35 euro parkeergeld betalen?

    Minimaal hoeveel dagen op voorhand moet ik die on-line vouchers aankopen?


    Groetjes,
    Sabine

    Hoi Sabine,

    Dat is helemaal correct. Alleen op de dag van aankomst betaal je parkeerkosten. Als de vouchers eenmaal omgewisseld zijn voor de definitieve jaarkaarten, dan gaat gratis parkeren vanaf de volgende dag in. Je hoeft dus slechts éénmaal parkeerkosten te betalen. Het maakt daarbij niet uit hoeveel personen in de camper overnachten. De kosten gelden per voertuig. Als jullie later dit jaar weer terugkomen, dan is gratis parkeren direct geldig. Met de vouchers voor de jaarkaarten kun je direct het Disneyland Park binnen om ze vervolgens bij Bureau Passeport Annuel om te laten wisselen voor de definitieve jaarkaarten.

    Je kunt de jaarkaarten eenvoudig online bestellen via deze link: http://www.discoverthemagic.nl/bestel-jaarkaarten. Klik op 'Boek nu' onder het kopje 'Jaarpaspoorten' en vervolgens op het tabblad 'Jaarpaspoorten' om de jaarkaarten te bestellen. Je ontvangt de E-voucher direct per mail. Deze voucher is 6 maanden geldig na aanschaf en binnen die periode dien je de voucher op een willekeurige dag in Disney om te wisselen voor de definitieve jaarkaart bij Bureau Passeport Annuel. De geldigheid van de jaarkaart gaat pas in bij het omwisselen en daarnaast is de voucher tevens een toegangsticket voor het Disneyland Park, zodat je dus niet meer in de rij hoeft te staan bij de kassa.

    De vouchers met de meerdaagse tickets dienen éénmalig omgewisseld te worden bij de ticketautomaten onder het Disneyland Hotel. Dit is zo gebeurt en daarna ontvang je de definitieve tickets en hoef je niet meer langs de kassa. De vouchers dienen minimaal één werkdag vóór de dag van aankomst worden aangeschaft. Bestel de meerdaagse tickets met 3 dagen voor de prijs van 2 online via deze pagina: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/tickets-paris.

    Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag.

    Groetjes,
    Lars
  • Wauw... bedankt voor dit duidelijk antwoord.
    Toch nog enkele vraagjes: Wij komen vrijdagavond (24-02) waarschijnlijk na sluiting (dus na 20u30) aan bij DLP met onze camper. Waar kunnen wij dan met camper staan? En de betaling van die eerste 35 euro start dan vanaf zaterdagochtend 25-02?
    Of stel dat we toch rond 20u aankomen...kunnen we dan nog die jaarpaspoorten en 3daags ticketten regelen, om dan de volgende dag direct te starten met ons bezoek vanaf 10 uur? Of is dat af te raden?
    En voor ons tweede ploegje met het tweede voertuig, vermoed ik dat wij bij de eerste bezoekdag (25-02) dan 20 euro moeten betalen? En daar zou dan ook één persoon in zitten met een jaarpaspoort voor gratis parking van de volgende bezoekdagen.

    En hoe kan ik aan die 10% korting geraken voor die 2 jaarpaspoorten? Hoe kan ik hiervoor iemand contacteren?

    Groetjes
    Sabine
  • Wauw... bedankt voor dit duidelijk antwoord.
    Toch nog enkele vraagjes: Wij komen vrijdagavond (24-02) waarschijnlijk na sluiting (dus na 20u30) aan bij DLP met onze camper. Waar kunnen wij dan met camper staan? En de betaling van die eerste 35 euro start dan vanaf zaterdagochtend 25-02?
    Of stel dat we toch rond 20u aankomen...kunnen we dan nog die jaarpaspoorten en 3daags ticketten regelen, om dan de volgende dag direct te starten met ons bezoek vanaf 10 uur? Of is dat af te raden?
    En voor ons tweede ploegje met het tweede voertuig, vermoed ik dat wij bij de eerste bezoekdag (25-02) dan 20 euro moeten betalen? En daar zou dan ook één persoon in zitten met een jaarpaspoort voor gratis parking van de volgende bezoekdagen.

    En hoe kan ik aan die 10% korting geraken voor die 2 jaarpaspoorten? Hoe kan ik hiervoor iemand contacteren?

    Groetjes
    Sabine

    Hoi Sabine,

    Graag gedaan! De grote parkeerplaats bij de parken is geopend tot 30 minuten na sluiting van het Disneyland Park. Daarna is het niet meer mogelijk om de parkeerplaats op te rijden. Het is dus belangrijk dat jullie vóór die tijd op de parkeerplaats staan. Je betaald de €35 op de dag dat je de parkeerplaats op gaat. De vouchers van de jaarkaarten en meerdaagse tickets omwisselen kan alleen tijdens de openingstijden van het Disneyland Park (voor de tickets) en Bureau Passeport Annuel (voor de jaarkaarten; dagelijks tot maximaal 18:00 uur). In ieder voertuig (auto of camper) zal minimaal één jaarkaarthouder moeten zitten om gratis te parkeren.

    Als je 10% korting wilt op jaarkaarten, dan zul je met een bestaande jaarkaarthouder moeten afspreken. Plaats hiervoor een oproep in het volgende topic met de datum dat je de jaarkaarten wilt aanschaffen: http://www.discoverthemagic.nl/disneyforum/index.php?p=/discussion/10/korting-op-jaarkaarten-vraag-aanbod#latest. Om tijd te besparen, schaf je op voorhand online dagkaarten aan voor alle nieuwe jaarkaarthouders zodat jullie bij Bureau Passeport Annuel kunnen afspreken voor de korting. Hier wordt dan de prijs van de dagkaart verrekend met de prijs van de gekozen jaarkaart, inclusief korting. Bestel een dagkaart, geldig op de dag dat jullie de jaarkaart willen aanschaffen via deze pagina en ontvang ze als E-ticket direct per mail: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/tickets-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Sabine,

    Als je te laat voor de parkeerplaats bent, mag je met de camper voor de ingang overnachten, helemaal aan de rechterkant van de kassa's is daar plaats voor een stuk of 6-8 campers.
    Wij hebben dit regelmatig gedaan en is geen probleem.
    Wat betreft het gratis parkeren; je moet wel, als je je jaarkaart hebt weer even het terrein afrijden, en er gelijk weer op, want je krijgt een formulier wat je voor je raam moet leggen, waarop stat dat je een jaarkaart hebt. Doe je dit niet loop je kans op een boete van parkeer beheer :-) heb het regelmatig gezien dat ze die uitdeelden aan camoers die er te lang stonden, maar hoe ze het willen afdwingen dat je betaald weet ik niet, want je kan zo het terrein afrijden.
    Mijn tip is om zo dicht mogelijk bij het toiletgebouw te gaan staan, want om ongeveer 07:30 begint het bandje met "Bienvenue a Disneyland Paris, etc etc" al te lopen, en als je dan dicht bij de loopbanden staat is dat erg vervelend om aan te horen als je iets langer wilt slapen.

    grz

    MJ
  • Wij waren afgelopen week weer in DLP en het viel ons op dat de eerste zes rijen van de grote parkeerplaats met hekken is afgezet. Ongeveer in het midden is inmiddels een muur van betonblokken neergezet over de hele lengte van de parkeerplaats (dus van de band tot aan de bomen).
    Weet iemand waarom dit gedaan is? Is dit een voorbereiding op de premium-parkeerplaats behorende bij de nieuwe, duurdere jaarkaarten?
Log In of Registreer om te reageren.