Easy Access Card / Priority Card voor mindervalide bezoekers

1111214161722

Reacties

• Wanneer je geen jaarkaart hebt, moet je in Cityhall achter "een groene kaart".
    Kan je dan al aan de kassa een ticket voor begeleider krijgen op vertoon van een medisch attest met diagnose?

Ik vraag dit omdat wij altijd jaarkaart gehad hebben maar deze zomer vrienden van ons mee gaan zonder jaarkaart.
  • Hoi @mieke ,

De Proirity Card of Easy Access Card is aan te vragen bij een loket van Guest Relations, ook buiten de parken. Deze loketten liggen aan de rechterzijde van de kassa's, naast de Storage Service. Hier kun je direct een ticket voor de begeleider aanvragen, anders moet je twee keer in de rij staan.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Hoi @mieke ,

De Proirity Card of Easy Access Card is aan te vragen bij een loket van Guest Relations, ook buiten de parken. Deze loketten liggen aan de rechterzijde van de kassa's, naast de Storage Service. Hier kun je direct een ticket voor de begeleider aanvragen, anders moet je twee keer in de rij staan.

Groetjes,
    Lars

Bedankt voor de tip Lars.
    Dit wist ik nog niet.
  • @mieke dank je wel voor je antwoorden.
  • Hallo,

ik heb net 45 min in de wachtrij gestaan aan de telefoon voor Disneyland tot ze de verbinding verbraken omdat de lijnen gingen sluiten. Super slecht, maar oké kan er niks aan doen, dus morgen nog maar een keer bellen. Maar dacht, ik stel mijn vraag alvast even hier.

Ik heb een blessure aan mijn knie opgelopen twee weken terug. Ondertussen loop ik weer enigszins maar ik kan absoluut niet een hele dag staan en lopen. Mijn vriend en ik gaan volgende week donderdag voor 4 dagen naar Disneyland. Nu had ik gelezen dat je een medische verklaring nodig hebt om een EAC te krijgen bij het park. Mijn huisarts mag deze echter niet schrijven, geen flauw idee waarom. Ik ben onder behandeling bij een fysio voor mijn knie. Nu vroeg ik mij af of een verklaring van haar (en dan uiteraard ook in het Engels en met haar handtekening en neem aan dat ze wel een stempel of eigen papier hebben) ook geldig is?

Wij hebben alles al geboekt dus willen het niet afzeggen en ik ga dus in de rolstoel sowieso erheen zodat ik niet de hele dag hoef te lopen, maar alleen kleine stukjes. Maar zonder die EAC zouden we dus wel in de lange rijen moeten gaan staan en dat ga ik niet volhouden met die knie. Dus ik hoop dat er toch een mogelijkheid is tot een EAC.

Bedankt alvast!

Groeten Linda
  • Hoi Linda,

Je moet een “medische verklaring” overleggen om in aanmerking te komen voor een EAC. Er staat nergens door wie die verklaring geschreven moet zijn.
    Aan de andere kant: er is geen zekerheid of je ook daadwerkelijk een EAC krijgt - daarvoor zijn er al teveel verhalen van regels die uiteindelijk door een Cast Member toch weer anders worden uitgelegd c.q. gehanteerd.
    Gewoon proberen dus, aangeven wat je wel en niet kunt en alvast heel veel plezier in Disneyland Paris!
  • Helaas, een medische verklaring van een fysio mag niet. Ze hebben een hele lijst schijnbaar met welke mensen wel en niet geaccepteerd wordt. Ik heb het mijn fysio toch gevraagd en ga het gewoon proberen als ze me daar met een rolstoel zien en ik kan laten zien hoe ik loop. Proberen kan altijd en anders moet ik gewoon in de rij gaan staan. Als een wachtrij dan te lang is moeten we die attractie overslaan op dat moment en later een keer terug komen. Dat is jammer maar is helaas niet anders.
  • Begin mei gaan we met z'n 4en een weekje naar Disney. (man/vrouw en 2 jongens van 4 en 5 jaar). Zowel vader als de oudste zoon hebben autisme en dus een autipas. Klopt het dan dat zowel vader als zoonlief een groene kaart krijgen en daardoor 2 andere gezinsleden een gratis toegangskaart? Of geldt dat alleen voor de 18+ deelnemers zonder diagnose?
    Hoe gaat dat in de praktijk... als een gezin zich meldt met 2 groene kaarten, krijg je dan 2 begeleiderskaarten waar ook de jongste mee naar binnen kan? Of krijgen we "slechts" 1 begeleiderskaart voor moeder die zowel pa als de oudste zoon in de gaten moet houden? ;)
  • Klopt, niet elke dokter wordt geaccepteerd.
    Mijn brief van de psycholoog mocht ook niet, omdat in België een therapeut en psycholoog niet hetzelfde gerechtigd zijn als een dokter en psychiater.
  • Hoi,

Ik las ergens dat de easy acces card moet aangevraagd worden bij het bureau passeport annuel voor jaarkaarthouders, klopt dat nog? En weet iemand welke verklaring je net nodig hebt als bewijs?

Groetjes!
  • Hoi yoratjuh,

Dat klopt, jaarkaarthouders moeten hun aanvraag via het jaarkaartenbureau laten lopen.
    Voor de vereisten kun je indienen:
    - brief van arts, in Engels of Frans, niet ouder dan drie maanden, gedateerd, gestempeld en ondertekend; OF
    - gehandicaptenparkeerkaart; OF
    - autipas in geval van autisme.

De informatie wordt beoordeeld door de Cast Member die vervolgens bepaalt of en zo ja welke kaart je krijgt.
  • Hoi Steef,

Interessante vragen waar ik geen 100% zeker antwoord op kan geven. Ik vermoed dat je twee groene kaarten krijgt (de vader zou natuurlijk ook wel eens zonder kind een bezoek kunnen brengen). Het aantal begeleiders vind ik moeilijker te voorspellen. Als de moeder de vader moet begeleiden, weet ik niet of ze ook nog de zoon van 5 geacht wordt te begeleiden. En wie let er dan op de zoon van 4? Ik denk dat dat ook afhangt van jullie bezoeksamenstelling: als jullie aangeven meestal als gezin van 4 te komen is de kaart mogelijk ook voor vier.

Ik denk dat dit een geval “de CM beslist ter plekke” is.
    steef zei:

Begin mei gaan we met z'n 4en een weekje naar Disney. (man/vrouw en 2 jongens van 4 en 5 jaar). Zowel vader als de oudste zoon hebben autisme en dus een autipas. Klopt het dan dat zowel vader als zoonlief een groene kaart krijgen en daardoor 2 andere gezinsleden een gratis toegangskaart? Of geldt dat alleen voor de 18+ deelnemers zonder diagnose?
    Hoe gaat dat in de praktijk... als een gezin zich meldt met 2 groene kaarten, krijg je dan 2 begeleiderskaarten waar ook de jongste mee naar binnen kan? Of krijgen we "slechts" 1 begeleiderskaart voor moeder die zowel pa als de oudste zoon in de gaten moet houden? ;)

• april 2019 aangepast
    In ons gezin is een kind met autisme en we zijn van plan om met 4 personen een week naar Disney te gaan. Het ironische is dat we wel een kaart krijgen die moet voorkomen dat we in de rij moeten staan voor attracties, maar dat we voor de formaliteiten wel dagelijks in de rij moeten.

Ik begrijp dat we op de 1e dag eerst een groene kaart moeten regelen bij bureau Donald, daar ook eventueel onze gratis dagkaart kunnen krijgen, en in het park onze tijdelijke jaarpassen moeten omruilen voor definitieve passen. Vervolgens moeten we dagelijks in de rij bij het "guest relations" loket voor een gratis begeleiderskaart.

Wat is jullie ervaring als het gaat om de lengte van de rijen in bovenstaande gevallen?
  • steef zei:

In ons gezin is een kind met autisme en we zijn van plan om met 4 personen een week naar Disney te gaan. Het ironische is dat we wel een kaart krijgen die moet voorkomen dat we in de rij moeten staan voor attracties, maar dat we voor de formaliteiten wel dagelijks in de rij moeten.

Ik begrijp dat we op de 1e dag eerst een groene kaart moeten regelen bij bureau Donald, daar ook eventueel onze gratis dagkaart kunnen krijgen, en in het park onze tijdelijke jaarpassen moeten omruilen voor definitieve passen. Vervolgens moeten we dagelijks in de rij bij het "guest relations" loket voor een gratis begeleiderskaart.

Wat is jullie ervaring als het gaat om de lengte van de rijen in bovenstaande gevallen?

Wij konden voor mijn vader toen meteen voor de drie dagen dat we er waren een groene kaart krijgen, zodat we daar maar een keer voor in de rij hoefden. Met de groene kaart kun je bij de kassa in de rij voor mindervaliden (denk ik), de laatste keer dat ik er was, hadden ze een ‘nieuw’ systeem dat erg goed geregeld was, waardoor we meteen door konden lopen bij de kassa en de gratis begeleiderskaart (noem het companion ticket, dat gaat het snelst) konden halen. Ervaring is wel dat de rij bij de Studio’s korter is dan bij het Disneyland Park. Is dit een antwoord op je vragen?
  • Nog een vraag... als degene met jaarpas (en groene kaart) tijdens magic hours naar binnen wil, mag de helper met gratis dagkaart dan ook naar binnen of worden beide personen geweerd?
  • Waar de kaarthouder gaat, gaat de begeleider ook. Dus ja.
    Maar dat geldt weer niet bij de Infinity-vakken voor parade en vuurwerk, om het makkelijk te houden.
  • Ik heb trouwens bevestigd gekregen per mail van DLP dat bij de Donald Desk of "guest relation window" 10% korting wordt gegeven aan kaarthouders met een "disability" en daarnaast de "carer" gratis toegang krijgt. Het wordt steeds mooier :)
  • steef zei:

Ik heb trouwens bevestigd gekregen per mail van DLP dat bij de Donald Desk of "guest relation window" 10% korting wordt gegeven aan kaarthouders met een "disability" en daarnaast de "carer" gratis toegang krijgt. Het wordt steeds mooier :)

Waar wordt 10% korting op gegeven?

Mag de gratis begeleider/carer ook een tante van de groene kaart houder zijn?
  • steef zei:

Ik heb trouwens bevestigd gekregen per mail van DLP dat bij de Donald Desk of "guest relation window" 10% korting wordt gegeven aan kaarthouders met een "disability" en daarnaast de "carer" gratis toegang krijgt. Het wordt steeds mooier :)

Ik ben ook erg benieuwd. Als je 10% korting op een jaarkaart zou kunnen krijgen daarmee, dan zou dat fijn zijn nu we dat niet meer via stempelsysteem kunnen krijgen.
  • steef zei:

Ik ben ook erg benieuwd. Als je 10% korting op een jaarkaart zou kunnen krijgen daarmee, dan zou dat fijn zijn nu we dat niet meer via stempelsysteem kunnen krijgen.
    Dat klopt hoor.
    Mijn zoon heeft ook 10% korting gehad op zijn jaarpas, daarom heeft hij infinity en wij magic plus.
  • mieke zei:

steef zei:

Dat klopt hoor.
    Mijn zoon heeft ook 10% korting gehad op zijn jaarpas, daarom heeft hij infinity en wij magic plus.
    Bedankt voor je antwoord, dat scheelt weer iets na die prijsverhogingen van dit jaar.
  • Ik nog een vraag. Weet iemand dit?

• pluisje zei:

Ik nog een vraag. Weet iemand dit?

Begeleider mag om het even wie zijn, zolang het meerderjarige is...
  • mieke zei:

pluisje zei:

Ik nog een vraag. Weet iemand dit?

Begeleider mag om het even wie zijn, zolang het meerderjarige is...
    Oké. Dankjewel voor je antwoord.
  • Ik neem aan dat dit alleen geldt voor mensen met een gehandicaptenparkeerkaart - of voor iedereen die recht heeft op een DPC (de "groene" kaart)?
    mieke zei:

steef zei:

Dat klopt hoor.
  • Hugo zei:

Ik neem aan dat dit alleen geldt voor mensen met een gehandicaptenparkeerkaart - of voor iedereen die recht heeft op een DPC (de "groene" kaart)?

mieke zei:

steef zei:

Dat klopt hoor.
    Iedereen die recht heeft op DPC.

Ik wilde korting op jaarkaart via mijn shareholders kaart maar was niet combineerbaar met de 4 maanden gratis verlenging.
    Toen ze mijn zoon zijn groene kaart zagen, zeiden ze dat hij wel 10% korting kreeg en deze was wel combineerbaar met 4 maanden gratis.
  • Deze hele week is het genieten van Disney. Eerder stelde ik al een vraag over het aantal gratis kaarten waar we recht op zouden hebben als zowel vader als zoon autisme heeft en het gezin bestaat uit papa, mama en 2 jongens van 4 en 6. Helaas kreeg alleen mijn vrouw een gratis pas. De 2 met autisme kregen 10% korting, dus het ironische is dat het broertje van 4 de duurste kaart kreeg :)

Veel attracties durfde mama niet in, dus mocht autistische papa als begeleider samen met zijn autistische zoon in de korte rij (en gebruikte alleen de groene kaart van zijn zoon. Ook ging pa een dagje alleen het park in om de attracties te doen waar zijn vrouw en kinderen niet in durfden of mochten. Hij plukte willekeurige bezoekers uit de gewone rij met het verzoek om hem “te begeleiden” en in ruil met hem mee mochten in de korte rij terwijl mama in het hotel op de kids paste. Papa is prima in staat om voor zichzelf te zorgen, dus we durfden het wel aan :)

Anyway... het was een bijzonder mooie ervaring. Vooral onze autistische zoon had dit met rijen niet getrokken.
  • Vandaag een begeleiderspas opgehaald bij de filmstudio’s. De medewerker vroeg aan mij of we in éénnvan de hotels slapen. Ik zei dat we bij centerparcs verbleven en niet via Disney hadden geboekt (maar rechtssteeeks bij centerparcs). De medewerker vroeg of ik hem iets van een boekingsbevestiging per mail kon tonen en bood aan om meteen een 3 dagen-pas uit te draaien.
    Best wel gek omdat de eerste dag heel duidelijk werd benadrukt dat we echt iedere dag in de rij zouden moeten staan voor een gratis dagkaart.

De eerste dag kwamen we aanzetten met zowel een autipas en doktersverklaring voor papa en voor de oudste zoon een autipas en van 2 artsen een verklaring.

Disney bleek de autipas echter duidelijk te erkennen en ons was verteld dat alleen de autipas voortaan voldoende is voor het afhalen van de begeleiderskaart.
  • We hebben net een drie dagen begeleidersticket gekregen geldig tot 24 mei op basis van booking village nature paris tot 24 mei. Betekent dit nu dat we slechts drie dagen in deze hele periode kunnen of dat we na drie dagen in park te zijn geweest gewoon weer een 3 dagen ticket kunnen krijgen. Kassa man zei dat we de ticket heel goed moesten bewaren omdat ie het niet opnieuw kon doen dus dat vind ik vreemd.
  • Hoi missDisneyfan,

Als je recht hebt op een begeleidersticket, geldt dat zolang de persoon die je begeleidt een geldig toegangsbewijs heeft. In principe moet je dat iedere dag opnieuw ophalen. Ik kan uit je bericht niet opmaken voor welke dagen de te begeleiden persoon een toegangskaart heeft.
Log In of Registreer om te reageren.