Easy Access Card / Priority Card voor mindervalide bezoekers

1131416181922

Reacties

• Hoi @mcjas bedankt voor je reactie, ik kan me er uiteraard voor 100% in vinden, laat niemand het persoonlijk opvatten. Ik ben blij dat de regeling en erkenning er is, juist ook voor de “niet zichtbare handicaps”.

Ik kan alleen maar benadrukken dat ik het afkeur dat er mensen van proberen te profiteren en het dan vreemd vinden dat Disney hier zo “streng” op toeziet. Juist daardoor krijg je anders onverdraagzaamheid.

Ik vind Disney vooruitstrevend met dit (strenge) beleid en je ziet nu dat steeds meer andere parken dit ook toepassen (bijv de autismekaart die nu bekender en breder geaccepteerd is).

Fijn dat dit voor jullie het verschil kan maken. Daar is het inderdaad ook voor bedoeld.
  • Ik vind dat je het heel netjes verwoord en voel mij daardoor niet aangevallen. Heel fijn want het wordt weleens onaardig gezegd.

Ook ik heb een dochter met autisme, in het verleden gebruikten wij de groene kaart niet, puur omdat ik vond dat er mensen zijn die het harder nodig hadden en niemand het gevoel wilde geven dat we er misbruik van maakten.
    Die uitjes waren voor ons erg zwaar. Veel stress, paniek, ruzies en verdriet.

Ik hoor sommige mensen denken dat dit vrij normaal is. Maar alles is keer 100 dan met een kind zonder autisme.

De laatste keer hebben we toch de groene kaart aangevraagd. En wat blij zijn we daarmee geweest.

Het gaat ons niet om sneller de attractie in te kunnen maar vooral dat je een rustig plekje hebt om te wachten. Van mij zouden ze mogen zeggen de wachttijd is een half uur dus u wacht ook een half uur. Dat zou te doen zijn zolang het een rustige wacht plek is.

Waar ik mij wel aan stoor zijn sommige families die zich niet netjes gedragen.
    Volgen de aanwijzingen niet op om bv te wachten en lopen gewoon door. Bv bij BuZz. Die mensen worden hier niet op aangesproken en daar heb ik wel moeite mee.
    Je hebt al een bijzondere positie maak daar geen misbruik van en gedraag je!
  • Dat zijn trouwens ook het soort mensen die hun kinderen alleen de attractie in proberen te krijgen (met groene kaart) en hierover blijven zeuren en dit de volgende attractie gewoon weer proberen.
    🙄
  • Kawaii zei:

Ook ik heb een dochter met autisme, in het verleden gebruikten wij de groene kaart niet, puur omdat ik vond dat er mensen zijn die het harder nodig hadden en niemand het gevoel wilde geven dat we er misbruik van maakten.
    Die uitjes waren voor ons erg zwaar. Veel stress, paniek, ruzies en verdriet.

Zo herkenbaar dit, wij hebben dit ook één keer gehad, dus daarna gelijk wel de groene kaart aangevraagd.

Kawaii zei:

Waar ik mij wel aan stoor zijn sommige families die zich niet netjes gedragen.
    Volgen de aanwijzingen niet op om bv te wachten en lopen gewoon door. Bv bij BuZz. Die mensen worden hier niet op aangesproken en daar heb ik wel moeite mee.

Dit herken ik ook; helaas zijn de meeste CM's toch best nog wel redelijk jong, en hebben de meeste vaak niet de assertiviteit om dit soort gedrag aan te spreken, uitzonderingen daar gelaten, ook wel mee gemaakt dat de CM dit heel goed en profesioneel oploste door die mensen er op aan te spreken en te wijzen op de wachtrij.

Grz

MJ

• Ik zelf maak hier ook gebruik van omdat ik fibromyalgie heb met nog een aantal andere dingen waardoor ik erg veel pijn heb en moe ben. Nu ben ik 2x naar Disney gegaan voor 5 dagen zonder zware pijnstillers en zonder een kaart. En dat was voor mij echt niet te doen. Later nog eens naar Disney geweest met zware pijnstillers, maar ook dit viel mij erg zwaar tegen.
    Omdat de huisarts geen medische verklaring mag afgeven en ik al jaren niet meer onder behandeling was bij een andere arts omdat ze toch niks konden doen, kon ik ook niet in aanmerking komen voor een kaart in Disney.
    Sinds vorig jaar ben ik weer terug onder behandeling van een reumatoloog en die kon mij gelukkig wel een verklaring geven.
    Vorig jaar dus voor het eerst gebruik kunnen maken van een oranje kaart en dit in combinatie met zware pijnstillers maakte het dragelijk. Zolang ik maar geen langere tijd stil hoef te staan en blijf lopen kom ik de dag wel door.

Op ons laatste tripje kreeg ik tot mijn verbazing de groene kaart. Ik moet wel zeggen dat ik hier ook volop gebruik van heb gemaakt. Niet om andere mensen zo te pesten maar omdat ik eigenlijk de afgelopen jaren lichamelijk erg tegengehouden werd en veel heb moeten missen. Dus om dit nu een beetje in te halen. Maar nooit 2x achter elkaar in dezelfde attractie.
    Achteraf heb ik nog zeker een week niks kunnen doen omdat mijn spieren ‘opgegeten’ waren.

Maar toen wij er waren hebben wij meerdere keren gezien dat er voor ons hele discussies gevoerd werden met de crew van Disney. Mensen die met meerdere personen in de attractie wouden dan toegestaan. Of idd ouders die zich alleen melden en dan 5 kinderen bij zich hebben. En dan verwachten dat ze er allemaal tegelijk in kunnen en dat de kinderen dan zonder een volwassene naast zich in de attractie mogen zitten.
    Gelukkig heb ik weinig mensen hun zin zien krijgen. Maar sommige zullen er vast wel tussendoor glippen.
  • Dit dus. Blijkbaar valt jullie het ook op.

Inderdaad over assertiviteit gesproken denk ik dat er ook een cultuurverschil is, maar inderdaad ik zie het ook te vaak dat asocialen de Cast Members afblaffen en dan soms ook nog hun zin krijgen.

Volgens mij bestaat er wereldwijd een universele oplossing: beleefdheid en respect.

Fijn om jullie reacties te lezen en dat we elkaar niet verkeerd begrijpen :smile:
  • Hallo,

Even een vraagje, we willen dit jaar of begin volgend jaar naar Disney.
    Onze zoon heeft autisme en begreep dat er dan 1 ouder gratis naar binnen mag als begeleiding.
    Maar hoe boek je dat dan ?
    We wilden incl hotel wat boeken.
    Of een jaarkaart en dan een hotel los.
    Dat is misschien nog wel voordeliger omdat je dan ook 1 jaarkaart minder nodig hebt toch?

We zijn met 5 personen.

• Hoi @chantal1983 ,

Online kan dat door bij het boeken van het arrangement de volwassen begeleider niet als reisgenoot in te vullen (in uw geval 4 in plaats van 5 personen). Ter plaatse kunt u deze persoon dan tijdens het inchecken toevoegen aan dezelfde kamer (mits voldoende ruimte; dus in uw geval een familiekamer voor 5 personen in de reguliere Disney hotels of een blokhut bij Davy Crockett Ranch voor 6 personen). Hierbij hoeft u alleen de Franse toeristenbelasting te betalen (en eventueel het ontbijt). Vervolgens kunt u de gratis begeleiderstickets afhalen bij een loket van Guest Relations.

Boek eenvoudig online met alle actuele aanbiedingen via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/verblijf-hotel-tickets-paris.

Groetjes,
    Lars
  • @Chantal89 Neem vooral de juiste documenten mee: brief van arts niet ouder dan 3 maanden, of schaf een autipas via de NVA aan. Vooral die pas is een aanrader!
  • Hallo,

Even een vraagje, we willen dit jaar of begin volgend jaar naar Disney.
    Onze zoon heeft autisme en begreep dat er dan 1 ouder gratis naar binnen mag als begeleiding.
    Maar hoe boek je dat dan ?
    We wilden incl hotel wat boeken.
    Of een jaarkaart en dan een hotel los.
    Dat is misschien nog wel voordeliger omdat je dan ook 1 jaarkaart minder nodig hebt toch?

We zijn met 5 personen.

als je een jaarkaart neemt en met 5 bent, krijg je volgens mij nog steeds 20% familiekorting. als dit nog steeds geld zou ik voor 5 jaarkaarten gaan. zo hoef je niet iedere keer de begeleiderskaart te halen, maar kun je meteen het park op. groene kaart is net zo lang geldig als de bijbehorende jaarkaart.

indien je een arregement wilt boeken is het advies om te bellen en te vertellen dat je een persoon met beperking mee hebt. je word dan terug gebeld door speciale afdeling en verrekenen ze meteen de begeleider in de prijs en is alles meteen geregeld.
  • Hi,

Wij gaan 1-2/9 naar Disney. Mijn schoonzus is mentaal gehandicapt. Ze heeft leeftijd van 30, maar mentale leeftijd van 5 jaar. Is een invalideparkeerkaart voldoende om voor te leggen voor een priority card te krijgen of best een doktersverklaring? Wat zet je best dan in deze verklaring?

Alvast bedankt!
  • Een invalidenparkeerkaart is voldoende, Tico. Ze moet wel zelf aanwezig zijn bij de aanvraag.
  • Hai Tico, je krijgt de kaart dan gewoon. Neem een hoesje mee waar je kaart in doet en hem omhangt. Dan kun je overal waar een rolstoel bordje hangt naar binnen. Met je groepje.Als de groep niet te groot is.Ook kan een iemand als begeleiding elke dag zonder kosten mee naar binnen.Bij de het vuurwerk ook apart gedeelte.
    Groetjes,
    Margo
  • september 2019 aangepast
    Goedemiddag,

Ik heb een vraagje, wij zijn dit weekend terug gekomen vanuit Disney. Met goede moed gingen mijn zoontje en ik naar passport annuel met de medische verklaring van arts ondertekend en wel. Met pijn en moeite een groene kaart gekregen voor de 2 dagen dat wij er waren. Er werd mij verzocht een disability card aan te vragen en de brief moest uitgebreider. Mijn zoontje heeft adhd en is laag begaafd. Als klapper op de vuurpijl ook een hartafwijking. Ondanks deze medische gegevens werd mij verteld dat er in de brief moet staan of dit blijvend is en hoeveel procent hij hier last van heeft.... Iemand een idee hoe je deze pas in Nederland kunt bestellen?
    Ik kan nergens vinden dat dit erin moet staan, heeft iemand een lijst hoe de medische verklaring er dan wel goed uit moet zien?

Bij voorbaat dank.

Liefs beau
  • Hoi beau,

Wat vervelend dat je verklaring niet als zodanig voldoende werd geaccepteerd.
    In principe is een tekst waarin je stelt dat je niet goed kunt lopen/staan/zitten o.i.d. voldoende. Helaas zijn er ook Cast Members wiens Engels niet goed is of die een brief anders interpreteren dan bedoeld.
    Om het nog moeilijker te maken: er is geen standaardformulering die altijd geaccepteerd wordt. Blijkbaar moet je brief in ieder geval worden aangepast qua tekst op het gebied van of het een tijdelijke aandoening is. Dat kun je dus in een extra zin opnemen. Qua percentage zou ik niet weten hoe je dat moet uitdrukken.
  • Wat vervelend Beau,
    Ik heb in December een oranjekaart gehad,mijn huisarts had toen in brief gezet welke beperking en wat ik door de beperking niet kan.In mei stond in verklaring dat het blijvend is en ik kreeg een groene kaart.
    Het ligt er ook nog aan wie je aanvraag bewerkt.In november gaan we weer dan moet ik weer opnieuw aanvragen.Dit is voor mij ook weer onzeker.
  • Hugo zei:

Hoi beau,

Wat vervelend dat je verklaring niet als zodanig voldoende werd geaccepteerd.
    In principe is een tekst waarin je stelt dat je niet goed kunt lopen/staan/zitten o.i.d. voldoende. Helaas zijn er ook Cast Members wiens Engels niet goed is of die een brief anders interpreteren dan bedoeld.
    Om het nog moeilijker te maken: er is geen standaardformulering die altijd geaccepteerd wordt. Blijkbaar moet je brief in ieder geval worden aangepast qua tekst op het gebied van of het een tijdelijke aandoening is. Dat kun je dus in een extra zin opnemen. Qua percentage zou ik niet weten hoe je dat moet uitdrukken.

Wat vervelend Beau,
    Ik heb in December een oranjekaart gehad,mijn huisarts had toen in brief gezet welke beperking en wat ik door de beperking niet kan.In mei stond in verklaring dat het blijvend is en ik kreeg een groene kaart.
    Het ligt er ook nog aan wie je aanvraag bewerkt.In november gaan we weer dan moet ik weer opnieuw aanvragen.Dit is voor mij ook weer onzeker.

Hai,

Dan hoop ik dat je beter geholpen word. Bij mij stond er in de brief wat het inhoud, wat de aandoening is, dat het blijvend is. De desbetreffende meneer vond dit niet genoeg en bleef aandringen op een disability card. Zover ik nu kan vinden is deze helaas niet in Nederland aan te vragen. Geen idee of je deze bijv in België kunt bestellen met de gegevens...
  • Lars zei:

Hoi @chantal1983 ,

Online kan dat door bij het boeken van het arrangement de volwassen begeleider niet als reisgenoot in te vullen (in uw geval 4 in plaats van 5 personen). Ter plaatse kunt u deze persoon dan tijdens het inchecken toevoegen aan dezelfde kamer (mits voldoende ruimte; dus in uw geval een familiekamer voor 5 personen in de reguliere Disney hotels of een blokhut bij Davy Crockett Ranch voor 6 personen). Hierbij hoeft u alleen de Franse toeristenbelasting te betalen (en eventueel het ontbijt). Vervolgens kunt u de gratis begeleiderstickets afhalen bij een loket van Guest Relations.

Boek eenvoudig online met alle actuele aanbiedingen via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/verblijf-hotel-tickets-paris.

Groetjes,
    Lars

Hallo,

Ook wij zouden begin volgend jaar terug naar Disney gaan.
    Reeds 3 jaar dat we gaan buiten dit jaar en toen kregen we iedere keer een groene kaart voor onze zoon met ADHD.
    Maar wisten toen niet dat je ook als begeleider gratis binnen kon, heb dit enkele maanden geleden vernomen. Ik zie nu dat je dit online kan doen zoals hierboven beschreven. Dacht tot voor kort enkel telefonisch?
    Hoe gaat dit dan concreet in zijn werk ? Wij krijgen onze tickets in het hotel , maar de groene kaart vragen we aan in de cityhall. Wacht de begeleider dan buiten? Om dan de gratis kaart aan te vragen op vertoon groene kaart?

Bedankt voor de info
  • Je kunt de groene kaart tegenwoordig ook bij de receptie in je Disney-hotel aanvragen. Daar hebben ze ook alle informatie over de begeleiderskaart.
  • Hugo zei:

Je kunt de groene kaart tegenwoordig ook bij de receptie in je Disney-hotel aanvragen. Daar hebben ze ook alle informatie over de begeleiderskaart.

Bedankt,
    Dit wist ik niet. Zullen dit dan zo doen.
  • Kan mij misschien iemand vertellen of je met diabetes en hypo’s ook een kaart krijgt?
  • Ik zou het je niet durven zeggen. Ik ben ook niet goed genoeg op de hoogte van de klachten/beperkingen die iemand met diabetes ondervindt. Ik weet wel dat diabetes als zodanig niet op de lijst met aan te kruisen aandoeningen staan (op de achterkant van de groene kaart).
  • Kan mij misschien iemand vertellen of je met diabetes en hypo’s ook een kaart krijgt?

Het gaat er om dat je niet in staat bent om lang in de rij te staan. Het gaat er niet om dat je iets mankeerd.

Met diabetes kun je natuurlijk gewoon in de rij staan. Je weet zelf ook prima wat je wel en niet kan doen om het te voorkomen of er uit te komen ;) (en ik ook)
    Stel je voor dat iedereen met diabetes ineens niet meer hoeft te wachten in de rij.... mooie boel zou dat worden.

Je moet voor de fun die speciale rijen eens bekijken, duren vaak nog langer dan fastpass (big Thunder mountain bijv). Dus waarom zou je dat überhaupt willen..

Ik heb dit afgelopen zomer al eens gezegd en ik herhaal het nog maar eens: ik walg van dit gedrag waarin mensen schijnbaar schaamteloos misbruik (proberen) maken van dit systeem om zelf, en het liefst met hele groepen voor te dringen, dat is respectloos naar zowel de mensen die wel een echte handicap hebben als naar de reguliere bezoekers, want dit systeem zorgt voor veel oponthoud.

Ze kunnen bij de controle hierop wat mij betreft niet streng genoeg zijn.

Tip voor iedereen die geen geduld heeft: blijf thuis of ga buiten het hoogseizoen, neem een fastpass en het is opgelost :smile:

Tip voor
    doke zei:

Hugo zei:

Je kunt de groene kaart tegenwoordig ook bij de receptie in je Disney-hotel aanvragen. Daar hebben ze ook alle informatie over de begeleiderskaart.

Bedankt,
    Dit wist ik niet. Zullen dit dan zo doen.
    Na een gesprek via de site van Disney blijkt dat het toch telefonisch zou moeten. En het document van de kinderpsychiater moet worden doorgemaild. Hebben jullie dit nogal gehoord?
  • Macamba zei:

Stel je voor dat iedereen met diabetes ineens niet meer hoeft te wachten in de rij.... mooie boel zou dat worden.

Je moet voor de fun die speciale rijen eens bekijken, duren vaak nog langer dan fastpass (big Thunder mountain bijv). Dus waarom zou je dat überhaupt willen..

Ik heb dit afgelopen zomer al eens gezegd en ik herhaal het nog maar eens: ik walg van dit gedrag waarin mensen schijnbaar schaamteloos misbruik (proberen) maken van dit systeem om zelf, en het liefst met hele groepen voor te dringen, dat is respectloos naar zowel de mensen die wel een echte handicap hebben als naar de reguliere bezoekers, want dit systeem zorgt voor veel oponthoud.

Tip voor iedereen die geen geduld heeft: blijf thuis of ga buiten het hoogseizoen, neem een fastpass en het is opgelost :smile:

Ja precies, schaamteloos hoe sommige mensen hiermee omgaan. Als wij met het hele gezin (kinderen en kleinkinderen) gaan, kunnen we niet eens allemaal met papa mee op de groene kaart, omdat erop staat maximaal vier personen. Wij begrijpen dit volkomen.
    Stond ik pas een keer zelf in een rij bij Aladdin en Jasmine voor een foto, komt er een groep aan van twaalf personen, allemaal op de kaart van oma. Prima dat zij dan even voor mogen voor een of een paar foto’s, maar er werd een complete fotoshoot in alle mogelijke combinaties gemaakt, ruim tien minuten!
    De grap van alles was dat het duidelijk was dat ze misbruik maakten van oma’s handicap, want in eerste instantie wilde oma niet eens mee op de foto. Toen de castmember zei dat het alleen met oma samen kon, omdat het haar groene kaart was, ging ze tegen haar zin in mee op de foto. Hier zouden ze echt alerter op mogen zijn en ze zouden zich moeten houden aan het maximale aantal personen dat mee mag op de kaart.
  • Helaas heb ik die laatste ervaring ook. Vooral Fransen hebben er een handje van om in discussie/gesprek te gaan met de Cast Member bij de ingang omdat ze "echt met zes zijn maar de kaart toont er maar vijf" en ik heb nog nooit meegemaakt dat de Cast Member dan zegt "nee, vijf = vijf". Dat is jammer, want zo leren ze het nooit! :)
  • @larissavanbuul , @Hugo dat dus.
    Ik vraag me af of het behalve “klagen” op een forum ook mogelijk is om dit soort feedback te verzamelen en aan Disney te bezorgen.
    Een programma als Inside Ears, werkt dat 2 kanten op?
    Want alle positieve en negatieve kritiek op fora / social media is eigenlijk een goudmijn voor Disney om iets mee te doen.
    Ik heb als ik in Disney ben eigenlijk geen zin om te gaan klagen of foto’s te maken van dat soort absurde situaties maar eigenlijk zou iemand het eens moeten doen zodat ze hun beleid aanscherpen.

Het is natuurlijk ook vrij bizar dat ze peperdure betaalde fastpassen aanbieden en dat “slimme” mensen dan zeggen: “kom we nemen oma of iemand met een handicap mee dan hebben we VIP plaatsen, ultímate fastpass etc” dat is dus letterlijk wat je tegenkomt.
    “We hoeven geen suite te boeken voor VIP fastpass want we nemen iemand mee met een groene kaart”
    En dan ook nog eens gratis naar binnen als begeleider natuurlijk.

(Ik kan niet vaak genoeg benadrukken dat ik hier kritiek geef op de mensen die misbruik maken van het systeem, niet op de mensen die er gewoon legitiem recht op hebben om met hun gezin van een mooie tijd te genieten... maar omdat je dat niet altijd aan de buitenkant kunt zien worden jullie soms misschien scheef bekeken omdat anderen het verpesten en daarmee voor irritatie zorgen.. en dat is niet fijn).
  • Macamba zei:

Ja precies, schaamteloos hoe sommige mensen hiermee omgaan. Als wij met het hele gezin (kinderen en kleinkinderen) gaan, kunnen we niet eens allemaal met papa mee op de groene kaart, omdat erop staat maximaal vier personen. Wij begrijpen dit volkomen.
    Stond ik pas een keer zelf in een rij bij Aladdin en Jasmine voor een foto, komt er een groep aan van twaalf personen, allemaal op de kaart van oma. Prima dat zij dan even voor mogen voor een of een paar foto’s, maar er werd een complete fotoshoot in alle mogelijke combinaties gemaakt, ruim tien minuten!
    De grap van alles was dat het duidelijk was dat ze misbruik maakten van oma’s handicap, want in eerste instantie wilde oma niet eens mee op de foto. Toen de castmember zei dat het alleen met oma samen kon, omdat het haar groene kaart was, ging ze tegen haar zin in mee op de foto. Hier zouden ze echt alerter op mogen zijn en ze zouden zich moeten houden aan het maximale aantal personen dat mee mag op de kaart.
    Macamba zei:

@larissavanbuul , @Hugo dat dus.
    Ik vraag me af of het behalve “klagen” op een forum ook mogelijk is om dit soort feedback te verzamelen en aan Disney te bezorgen.
    Een programma als Inside Ears, werkt dat 2 kanten op?
    Want alle positieve en negatieve kritiek op fora / social media is eigenlijk een goudmijn voor Disney om iets mee te doen.
    Ik heb als ik in Disney ben eigenlijk geen zin om te gaan klagen of foto’s te maken van dat soort absurde situaties maar eigenlijk zou iemand het eens moeten doen zodat ze hun beleid aanscherpen.

Het is natuurlijk ook vrij bizar dat ze peperdure betaalde fastpassen aanbieden en dat “slimme” mensen dan zeggen: “kom we nemen oma of iemand met een handicap mee dan hebben we VIP plaatsen, ultímate fastpass etc” dat is dus letterlijk wat je tegenkomt.
    “We hoeven geen suite te boeken voor VIP fastpass want we nemen iemand mee met een groene kaart”
    En dan ook nog eens gratis naar binnen als begeleider natuurlijk.

(Ik kan niet vaak genoeg benadrukken dat ik hier kritiek geef op de mensen die misbruik maken van het systeem, niet op de mensen die er gewoon legitiem recht op hebben om met hun gezin van een mooie tijd te genieten... maar omdat je dat niet altijd aan de buitenkant kunt zien worden jullie soms misschien scheef bekeken omdat anderen het verpesten en daarmee voor irritatie zorgen.. en dat is niet fijn).

Wij maken zelf gebruik van de groene kaart voor onze zoon, maar respecteren de regels. Dus versta heel goed wat je bedoelt. Wij zijn met 5 ( gezin) en vorig jaar met een koppel en hun dochter geweest, wel we hebben ons mooi aan die 5 personen gehouden. Geen discussie! Wij zijn al heel blij dat deze service er is. Maar het zet mij ook aan het denken, als mensen zo onrespectvol blijven en profiteren van het systeem gaat dit voor de mensen die wel correct zijn mss op termijn ook problemen geven... Zullen ze idd strenger worden . Aan mijn zoon is uiterlijk niks te zien , en het zullen vooral die mensen zijn die uit de boot zullen vallen. Adhd , autisme en dergelijke want idd wij worden soms nu ook al scheef bekeken.
    Ik vind Disney top en de castmembers altijd heel vriendelijk, maar wij zijn dit ook. Luisteren naar hun instructies en zo hoort het ook.
  • Dit weekend waren we in Disneyland .
    We wilden graag eens gaan eten in Lucky Nuggets maar er staan daar altijd lange wachtrijen.
    Ik vroeg zaterdag aan de CM of je met een groene kaart toegang kan krijgen tot het restaurant. Ze keek naar de aandoening op de kaart en zei dat het totaal geen probleem was.
    De dag erop gaan we dus naar het restaurant en de CM op dit ogenblik weigerde het. Hij zei dat de groene kaart alleen voor attracties geldig was.
    Wat niet waar is, want in de self-service restaurants krijg je ook voorrang (is er een kassa speciaal voor mensen met beperking).
    Er kwam een tweede CM bij en die zei dat het wel mocht maar de eerste hield voet bij stuk.
    We blijven beetje staan, verbijsterd en waar we dan wel zouden gaan eten want de wachtrij met mijn zoon met ass is totaal geen optie. Hij was al helemaal overprikkeld van de drukte in het park.
    Toen kwam toch die 2de CM en nam ons mee naar binnen.

Weet iemand de regels rond restaurants?
Log In of Registreer om te reageren.