Easy Access Card / Priority Card voor mindervalide bezoekers

145791022

Reacties

• esther zei:

hallo Lars,
    In de laatste nieuwsbrief stond iets over de veranderde regels, je zou je huidige kaart moeten vervangen, maar weet jij of dit voor de oranje en/of de groene uitvoering is? Ze hebben het namelijk veranderingen van zwangere en tijdelijke aandoeningen (oranje kaart) En weet je misschien wat er verder veranderd? de nieuwe regels zouden in juli bekent zijn, maar ik kan ze nog niet vinden.

groeten,
    esther

Hoi esther (en Hugo),

Er is helaas nog geen nieuwe versie van de Toegankelijkheidsgids. De 'huidige' variant die Disney online beschikbaar heeft gesteld stelt stamt uit oktober 2015. Ik ga er weer achteraan.

Ik ben ook benieuwd naar die nieuwsbrief. Zou je de inhoud van die brief wellicht hier kunnen posten?

Groetjes,
    Lars

• onderstaande tekst komt uit de: LA NEWSELETTER PASSEPORT ANNUEL • ÉTÉ 2016 • #PASSANNUEL

De nouvelles mesures visant à optimiser l'expérience des femmes enceintes et de nos visiteurs ayant une maladie invalidante ou un problème médical temporaire ont été mises en place

À partir du 27/06/2016, les cartes de facilité actuelles ne seront plus valides. Si vous souhaitez continuer à en bénéficier, vous devrez en demander une nouvelle au Bureau des Passeports Annuels(2).

Plus d’informations au Bureau Passeport Annuel, au bureau Donald Desk, à City Hall, à Studio Services et sur Internet dès juillet.
  • Hoi Esther,

Dit betreft inderdaad alleen de oranje kaarten, dus de EAC. Er wordt gesproken over zwangere vrouwen, bezoekers met een invalidiserende ziekte of met een tijdelijke handicap.

Heb ik toch nog een aanvullende vraag: heb je je ergens online opgegeven voor die nieuwsbrief of ben je één van de "happy few" die de nieuwsbrief krijgt omdat je een jaarkaart hebt?
  • Hugo zei:

Hoi Esther,

Dit betreft inderdaad alleen de oranje kaarten, dus de EAC. Er wordt gesproken over zwangere vrouwen, bezoekers met een invalidiserende ziekte of met een tijdelijke handicap.

Heb ik toch nog een aanvullende vraag: heb je je ergens online opgegeven voor die nieuwsbrief of ben je één van de "happy few" die de nieuwsbrief krijgt omdat je een jaarkaart hebt?

• Ik krijg de nieuwsbrief omdat ik een jaarkaart heb, ging er eigenlijk vanuit dat iedereen met jaarkaart de email krijgt.
    Ook de mails met speciale acties van voorpremiers krijg ik per email.
    Maar ik weet genoeg nu.
    Zoontje heeft een groene kaart maar dan hoeven wij nog geen actie te ondernemen.
  • Op de FB van DLRPfans staat een foto van de nieuwe oranje eac.
  • Hoi allemaal,

De nieuwe toegankelijkheidsgids voor gasten met beperkingen is inmiddels digitaal beschikbaar. Bekijk de nieuwe regels sinds juli 2016 en download de gids: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/gasten-met-beperkingen-paris.

Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

bedankt voor je berichtje. Ik zie dat er niet zoveel veranderd is t.o.v. de wijzigingen die begin dit jaar al zijn gegaan m.b.t. de EAC. Wel mooi om te zien hoe ook nu de tekst weer voor allerlei interpretaties vatbaar is en dus ongetwijfeld voor veel discussie bij het BPA gaat zorgen (er wordt gesproken over mensen die "officieel geregistreerd staan als gehandicapt" en vervolgens mag je als inwoner van buiten Frankrijk ook een brief van je dokter meenenemen). Wat ik wel een hele verbetering vind is dat nu duidelijk wordt aangegeven wat de rol en verantwoordelijkheid van de begeleider is. Vaak zie ik begeleiders toch naar Cast Members kijken om te helpen bij in of uitstappen - dat kost tijd en is niet de taak van de CM maar van de begeleider.
  • hoi Lars,
    bedankt voor download van de nieuwe regels. Verbaasd me dat ze nu wel duidelijk aangeven dat je een gratis ticket voor de begeleider kan halen. Voorheen was dit niet terug te vinden.
    Weet jij toevallig tot hoe laat Guest Relations open is vrijdag 28 okt.
    Wij komen pas in de avond aan, maar willen wel vast een poging doen om de begeleidersticket te krijgen.
    Nu lees ik overal wel dat dit loket eerder open gaat, maar niet hoe laat deze sluit.

groeten,
    esther
  • esther zei:

hoi Lars,
    bedankt voor download van de nieuwe regels. Verbaasd me dat ze nu wel duidelijk aangeven dat je een gratis ticket voor de begeleider kan halen. Voorheen was dit niet terug te vinden.
    Weet jij toevallig tot hoe laat Guest Relations open is vrijdag 28 okt.
    Wij komen pas in de avond aan, maar willen wel vast een poging doen om de begeleidersticket te krijgen.
    Nu lees ik overal wel dat dit loket eerder open gaat, maar niet hoe laat deze sluit.

groeten,
    esther

Hoi esther,

Het gratis ticket voor een begeleider is alleen op de dag van aankoop geldig. Je zult dus iedere dag naar het loket van Guest Relations moeten gaan om het gratis ticket te ontvangen. Het is niet mogelijk om op vrijdagavond een ticket te halen voor zaterdag. Guest Relations heeft dezelfde openingstijden als de parken, inclusief Extra Magische Uren.

Groetjes,
    Lars
  • bedankt voor het antwoord Lars.
    We hebben in het verleden wel een kaartje gekregen voor max 3 dagen op vertoon dat je in een hotel in de buurt verblijft. Het blijft altijd een gok of het lukt voor meerdere dagen, maar tot nu toe gaan ze er redelijk soepel mee om. En anders pakken we vrijdagavond alvast een uurtje disneyplezier mee.

• Uit ervaring kan ik vertellen dat we onlangs nog, bij een DLP hotel verblijf (op vertoon van de hotelpas) voor het volledige verblijf de `compagnon card' (begeleidersticket) konden afhalen nadat we in de avond waren ingecheckt.
    De volgende ochtend hoefden we niet in de drukke rij te staan.

Verblijf je in een extern hotel, dan moet je wel dagelijks in de rij staan.
    In het verleden kreeg de belanghebbende de `compagnon card' ook voor het hele verblijf bij een partner hotel zoals Dream Castle Hotel, Magic Circus Hotel, Explorers Hotel enz. maar dat is al een aantal jaren niet meer.

• Een vraagje over de priority card, mijn zoon heeft al jaren een ziekte waarvoor hij steeds een papier van dokter meenam en we een kaart voor 4 personen kregen, in 2015 kreeg hij echter maar een kaart voor 2 personen, dat is de reden dat we dit jaar niet geweest zijn omdat hij het niet aankan om telkens op de andere 2 te wachten, nu heeft hij een officiële erkenning van zijn ziekte (FOD sociale zekerheid) zou hij nu wel terug een kaart voor 4 personen krijgen anders zouden we met kerst gaan? Maar als het maar voor 2 personen is kan hij het niet aan! Iemand die het antwoord weet?
  • andrea zei:

Een vraagje over de priority card, mijn zoon heeft al jaren een ziekte waarvoor hij steeds een papier van dokter meenam en we een kaart voor 4 personen kregen, in 2015 kreeg hij echter maar een kaart voor 2 personen, dat is de reden dat we dit jaar niet geweest zijn omdat hij het niet aankan om telkens op de andere 2 te wachten, nu heeft hij een officiële erkenning van zijn ziekte (FOD sociale zekerheid) zou hij nu wel terug een kaart voor 4 personen krijgen anders zouden we met kerst gaan? Maar als het maar voor 2 personen is kan hij het niet aan! Iemand die het antwoord weet?

Hoi andrea,

Beide kaarten (Easy Access Card en Priority Card) zijn nu voor 4 personen, dus dat zal geen probleem meer zijn. Bekijk de vernieuwde kaarten en download de actuele toegankelijkheidsgids met alle informatie: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/gasten-met-beperkingen-paris.

Groetjes,
    Lars
  • Bedankt Lars, kunnen we met een gerust hart boeken :)
  • andrea zei:

Bedankt Lars, kunnen we met een gerust hart boeken :)

Graag gedaan, andrea. Ontdek de prijzen en boek via alle aanbiedingen met onze handige zoekmachine: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/verblijf-hotel-tickets-paris.

Groetjes,
    Lars
  • Hoi, ik vroeg me af of het voor mij mogelijk is om een EAC of PC te krijgen. In juli 2015 ben ik samen met een vriendin geweest en toen heb ik een EAC gekregen. Het was heerlijk om niet te hoeven staan, want daar zit bij mij het probleem. Ik heb aan beide voeten een peesplaatsontsteking sinds juli 2014. Het moet als het goed is overgaan, maar daar heb ik nog niet veel van gemerkt.
    De vorige keer heb ik de EAC met veel moeite gekregen omdat ik een brief had van de podotherapeut en dat is in Frankrijk geen officiële arts. Nu wil ik in februari/maart 2017 weer gaan samen met mijn vriend, maar ik ben bang dat ze me geen card gaan toekennen. Weet iemand de eisen voor een card en kom ik uberhaupt nog in aanmerking? In het dagelijks leven kan ik kleine stukjes "gewoon" lopen, maar 3 dagen disney incl. wachten wordt me echt te veel.
  • Hoi, ik vroeg me af of het voor mij mogelijk is om een EAC of PC te krijgen. In juli 2015 ben ik samen met een vriendin geweest en toen heb ik een EAC gekregen. Het was heerlijk om niet te hoeven staan, want daar zit bij mij het probleem. Ik heb aan beide voeten een peesplaatsontsteking sinds juli 2014. Het moet als het goed is overgaan, maar daar heb ik nog niet veel van gemerkt.
    De vorige keer heb ik de EAC met veel moeite gekregen omdat ik een brief had van de podotherapeut en dat is in Frankrijk geen officiële arts. Nu wil ik in februari/maart 2017 weer gaan samen met mijn vriend, maar ik ben bang dat ze me geen card gaan toekennen. Weet iemand de eisen voor een card en kom ik uberhaupt nog in aanmerking? In het dagelijks leven kan ik kleine stukjes "gewoon" lopen, maar 3 dagen disney incl. wachten wordt me echt te veel.

Hoi evakerkhoffs,

De nieuwe voorwaarden van de Easy Access Card en Priority Card zijn te vinden in de actuele toegankelijkheidsgids. Download deze gids hier: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/gasten-met-beperkingen-paris. Als er een doktersverklaring vereist is, dan moet dit inderdaad door een erkende (huis)arts worden ondertekend.

Groetjes,
    Lars
  • hi evakerkhoffs,

Let er ook op dat de arts verklaring in het Engels of Frans moet zijn, anders accepteren ze dit ook niet.

grz

MJ
  • november 2016 aangepast
    Al een aantal jaren hebben we een jaarkaart, niet omdat het leuk is maar ook omdat onze dochter (diagnose ADD) zich erg thuis voelt in Disney. Fijne bijkomstigheid is dat ze een paar weken na een Disney bezoek een stuk handelbaarder thuis is. We hebben nog nooit gebruik gemaakt van een EAC of PC maar als ik de informatiegids bekijk dan zou zij ook voor een kaart in aanmerking komen. Klopt dit ? En ik begeep al dat ik een Engelse of Franse doktersverklaring moet hebben en als we een kaart zouden krijgen dat deze dan ook gelijk geldig is voor de tijd dat de jaarkaart geldig is en deze bij de BPA opgehaald moet/kan worden. Maar zou iemand met ADD in aanmerking kunnen komen voor een EAC of PC ?
  • Hoi Disneyfam,

ik weet niet of ADD (is dat hetzelfde als ADHD?) een aandoening is die recht geeft op een EAC/DPC. Jij geeft aan van wel, op welke gegevens baseer je dat?

ALS je inderdaad in aanmerking zou komen voor een DPC (voor een EAC geldt dat niet) dan zou die inderdaad voor de duur van je jaarkaart gelden en worden afgegeven bij het BPA. Documentatie over de aandoening moet inderdaad middels een originele, getekende en gestempelde verklaring van een dokter, in het engels of frans, worden aangetoond. Die verklaring mag niet ouder zijn dan drie maanden.

Een EAC wordt afgegeven voor een tijdelijke aandoening of invalidiserende ziekte (denk aan gebroken been, zwangerschap - iets wat dus na een periode weer overgaat). Ik weet niet of de diagnose ADD "voor altijd" is, maar mijn ervaring is dat als dat zo is, dat ook duidelijk in de brief moet staan. Anders is dat een mogelijk punt van discussie.
  • Hugo zei:

Hoi Disneyfam,

ik weet niet of ADD (is dat hetzelfde als ADHD?) een aandoening is die recht geeft op een EAC/DPC. Jij geeft aan van wel, op welke gegevens baseer je dat?

ALS je inderdaad in aanmerking zou komen voor een DPC (voor een EAC geldt dat niet) dan zou die inderdaad voor de duur van je jaarkaart gelden en worden afgegeven bij het BPA. Documentatie over de aandoening moet inderdaad middels een originele, getekende en gestempelde verklaring van een dokter, in het engels of frans, worden aangetoond. Die verklaring mag niet ouder zijn dan drie maanden.

Een EAC wordt afgegeven voor een tijdelijke aandoening of invalidiserende ziekte (denk aan gebroken been, zwangerschap - iets wat dus na een periode weer overgaat). Ik weet niet of de diagnose ADD "voor altijd" is, maar mijn ervaring is dat als dat zo is, dat ook duidelijk in de brief moet staan. Anders is dat een mogelijk punt van discussie.

Hoi Hugo,

ADD is ons uitgelegd als een vorm van ADHD maar dan zonder het drukke gedrag. Het was juist inderdaad onze vraag of iemand met ADD (ADHD type 1) in aanmerking kan komen voor een DPC. Want ja de diagnose is "voor altijd", je komt er niet meer vanaf als je eenmaal dat plakkertje gekregen hebt :neutral:
  • Al een aantal jaren hebben we een jaarkaart, niet omdat het leuk is maar ook omdat onze dochter (diagnose ADD) zich erg thuis voelt in Disney. Fijne bijkomstigheid is dat ze een paar weken na een Disney bezoek een stuk handelbaarder thuis is. We hebben nog nooit gebruik gemaakt van een EAC of PC maar als ik de informatiegids bekijk dan zou zij ook voor een kaart in aanmerking komen. Klopt dit ? En ik begeep al dat ik een Engelse of Franse doktersverklaring moet hebben en als we een kaart zouden krijgen dat deze dan ook gelijk geldig is voor de tijd dat de jaarkaart geldig is en deze bij de BPA opgehaald moet/kan worden. Maar zou iemand met ADD in aanmerking kunnen komen voor een EAC of PC ?

Hoi Disneyfam,

Ik zou deze vraag eens voorleggen aan de Nederlandse klantenservice van Disney door een mail te sturen naar dlp.clientenservice@disney.com. Zij kunnen een 'officieel' antwoord geven of deze aandoening erkend wordt voor één van de speciale kaarten.

Groetjes,
    Lars
  • Ik weet van een Engels disney forum (TripAdvisor) dat mensen met adhd en aanverwante aandoeningen recht hebben op geloof ik de oranje kaart. Je hebt dan een brief van de dr nodig waar duidelijk in staat wat diegene heeft en zijn "triggers" drukte, lang wachten etc. Mischien kun je een's op dat forum kijken
  • Een vraagje over de begeleiderspas. Ik ga volgend weekend met mijn vriendin en dochter naar DLRP. Mijn vriendin gebruikt een rolstoel. Nu weet ik dat ze een begeleider gratis mee mag nemen het park in. Wij hebben beiden een jaarkaart, maar mijn dochter (21) gaat mee en kan als begeleider naar binnen. Nu vraag ik me af of zij een gewoon kaartje krijgt zodat we samen ook het park in kunnen als mijn vriendin rust in het hotel. Of geldt de kaart alleen als de rolstoelgebruiker er bij is? Ondanks dat het een kortingsweek is scheelt dat toch weer om andere leuke dingen te kopen in het park ^.^
  • Jolan zei:

Een vraagje over de begeleiderspas. Ik ga volgend weekend met mijn vriendin en dochter naar DLRP. Mijn vriendin gebruikt een rolstoel. Nu weet ik dat ze een begeleider gratis mee mag nemen het park in. Wij hebben beiden een jaarkaart, maar mijn dochter (21) gaat mee en kan als begeleider naar binnen. Nu vraag ik me af of zij een gewoon kaartje krijgt zodat we samen ook het park in kunnen als mijn vriendin rust in het hotel. Of geldt de kaart alleen als de rolstoelgebruiker er bij is? Ondanks dat het een kortingsweek is scheelt dat toch weer om andere leuke dingen te kopen in het park ^.^

Hoi Jolan,

De begeleider krijgt een reguliere dagkaart waarmee hij/zij zelfstandig de parken in en uit kan. Dit hoeft niet tegelijk met de rolstoelgebruiker.

Groetjes,
    Lars
  • Hallo,

Wij gaan in maart naar Disneyland met ons gezin van 5. Waarvan ons zoontje adhd heeft, is vastgesteld door een neuropsychiater. Nu was ik al eens aan het kijken naar de attracties toen men oog viel op een easy acces card. Dit zou heel welkom zijn, daar met hem in een rij staan die dik bevolkt is een hele uitdaging is. Maar nu was men vraag wij zijn met 5 waaronder nog 2 kindjes van 11 jaar en 4 jaar. Mogen wij samen in attracties als we gebruik maken van de pass. Indien een wachttijd van 5 min lijkt me dit niet nodig.. maar als we spreken van een half uur tot een uur dan heb ik denk een probleem. Nu zag ik in een brochure op het internet bij de attractie bolletjes staan met een cijfer in, ik heb de betekenis ervan gevonden maar is mij toch niet helemaal duidelijk.
    Vandaar 2 vragen;
    Komt men zoon in aanmerking ( in januari moet ik terug naar de psychiater en kan dan een brief vragen)
    Wat betekenen die cijfers juist? Het aantal personen dat mee mag met de persoon van de kaarthouder? Of het aantal personen dat een begeleider mag begeleiden?

Alvast bedankt.

grtjs
  • Je zoon komt in aanmerking, zorg er wel voor dat de brief in Engels of Frans is en officieel briefpapier is en een handtekening heeft.
    Het bolletje betekent het aantal personen met een "leer""handicap" een begeleider mag meenemen.
  • Hoi juttawdw,

ik weet het niet zeker, maar mij is altijd uitgelegd dat een begeleider altijd maar één iemand met een EAC of DPC mag begeleiden. Misschien bedoel je dat ook maar dat kan ik niet helemaal uit je tekst opmaken.
    @doke: er is nog één extra voorwaarde aan de brief van de neuropsychiater: die mag niet ouder dan drie maanden zijn (de brief, niet de psychiater natuurlijk :smile: )
  • Op de papieren die ik op mijn laatste vakantie kreeg staat:aantal gasten met een mentale handicap, autisme etc, tegelijk in een groep per attractie met op zijn minst 1 begeleider. Zo is me de vertaling gegeven van de nieuwe parkregelementen. Ik heb hier alleen de Engelstalige plattegronden liggen met alle info, en daar staat op assistance: number of guests with ....disability, autism etc. Allowed onto atraction as a group by at least 1 helper.
Log In of Registreer om te reageren.