Disney's Betoverende Kerst

oktober 2019 aangepast in Praktische Informatie
Hoi,
Wanneer word bekend gemaakt wanneer het kerstseizoen begint?
Ik heb ergens op internet gelezen dat het meestal de eerste of tweede zondag van november begint, maar heb nog geen bevestiging gelezen.
onze bedoeling is om 2x een jaarkaart aan te schaffen en te boeken bij explorers of magic circus.
Alle tips zijn van harte welkom.
«13

Reacties

• Hoi,
    Wanneer word bekend gemaakt wanneer het kerstseizoen begint?
    Ik heb ergens op internet gelezen dat het meestal de eerste of tweede zondag van november begint, maar heb nog geen bevestiging gelezen.
    onze bedoeling is om 2x een jaarkaart aan te schaffen en te boeken bij explorers of magic circus.
    Alle tips zijn van harte welkom.

Hoi Boekie73,
    De exacte periode van het komende kerstseizoen is nog niet bekend gemaakt. Verwacht wordt dat dit in het begin van de zomer bekend wordt gemaakt. De start van het kerstseizoen zal hoogstwaarschijnlijk het weekend van 8 & 9 november worden, maar zoals gezegd is dat (nog) niet officieel.
    Groetjes,
    Lars
  • hoi lars,
    Hoe zit het nu eigenlijk met het kerst seizoen, ik heb gelezen dat er tot 14 novemer de extra magische uren in het studios park worden gedaan.
    Vanwege het opzetten van de kerst spullen in het disney park, betekent dit dat er tot 14 november nog niet alles staat zoals het hoort?
    En het chaparral theater, is mickey's winter wonderland daar te zien of hebben ze tegen die tijd een nieuwe show?
    En de lichtjes op het kasteel, ik had namelijk ergens gelezen dat ze er niet zijn dit jaar??
    Help!! Wil zo graag weten hoe het allemaal gaat en er uitziet ik ga namelijk 10, 11 en 12 november heen!
    Hoop dat ik toch wel een echte kerstsfeer heb zoals dat je het in december zou hebben.
    groetjes Myriam
  • Myriam zei:

hoi lars,
    Hoe zit het nu eigenlijk met het kerst seizoen, ik heb gelezen dat er tot 14 novemer de extra magische uren in het studios park worden gedaan.
    Vanwege het opzetten van de kerst spullen in het disney park, betekent dit dat er tot 14 november nog niet alles staat zoals het hoort?
    En het chaparral theater, is mickey's winter wonderland daar te zien of hebben ze tegen die tijd een nieuwe show?
    En de lichtjes op het kasteel, ik had namelijk ergens gelezen dat ze er niet zijn dit jaar??
    Help!! Wil zo graag weten hoe het allemaal gaat en er uitziet ik ga namelijk 10, 11 en 12 november heen!
    Hoop dat ik toch wel een echte kerstsfeer heb zoals dat je het in december zou hebben.
    groetjes Myriam

Hoi Myriam,
    Geen zorgen! De Extra Magic Hours in het Walt Disney Studios Park zijn van 1 t//m 9 november. Op zondag 9 november start het kerstseizoen in het Disneyland Park en is alles gereed. Mickey's Winter Wonderland zal niet terugkeren. Momenteel vinden er werkzaamheden plaats in het Chaparral Theater, waarschijnlijk als voorbereiding op een nieuwe show. Binnenkort meer informatie hierover. Disney is sinds deze week begonnen met het installeren van de lampjes op het kasteel, dus die zullen jullie gewoon kunnen zien (tevens onderdeel van Disney Dreams! of Christmas).
    Bekijk alle informatie over het komende kerstseizoen in ons speciale artikel: http://www.discoverthemagic.nl/2014/08/disneys-christmas-parade-meet-greet-met-anna-elsa-en-nieuwe-princess-promenade-tijdens-kerst-2014-in-disneyland-parijs/.
    Groetjes en alvast veel plezier,
    Lars
  • hoi lars,
    Bedankt voor je snelle reactie maar jij zegt tot 9 november, maar denk dat dat niet klopt.
    Want als je op de disney site kijkt naar openinstijden staan de magic hours tot 14 november aangegeven in het studios park.!
    groetjes myriam
  • Myriam zei:

hoi lars,
    Bedankt voor je snelle reactie maar jij zegt tot 9 november, maar denk dat dat niet klopt.
    Want als je op de disney site kijkt naar openinstijden staan de magic hours tot 14 november aangegeven in het studios park.!
    groetjes myriam

Helemaal correct, Myriam! Mijn fout. De Extra Magic Hours zijn inderdaad t/m 14 november in het Walt Disney Studios Park. Alle festiviteiten, shows en entertainment voor het kerstseizoen zijn gereed op zondag 9 november. Jullie kunnen dus optimaal genieten van de kerstsfeer!
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo Lars,
    Omdat we in de maand december geen vrij krijgen, willen we graag begin november naar Disneyland gaan. Ik zag dat op 7 November het kerst seizoen begint, Top want zo kunnen we er toch even van genieten. Ik heb alleen wat vragen:
    Als we rond 7 november gaan, is het gehele park dan ook echt in de kerstsferen of valt de sfeer dan nog tegen?
    Ik las ergens dat Seqouia Lodge jouw favoriete hotel is tijdens de kerstperiode, is dit ook al zo mooi versierd begin november? Of komt dit allemaal pas later?
    Zou je ons aanraden om meteen begin november te gaan? Of denk je dat wat later in de maand beter is?
    Ik hoor graag je adviezen.
    Groetjes,
    Celine

• Hallo Lars,
    Omdat we in de maand december geen vrij krijgen, willen we graag begin november naar Disneyland gaan. Ik zag dat op 7 November het kerst seizoen begint, Top want zo kunnen we er toch even van genieten. Ik heb alleen wat vragen:
    Als we rond 7 november gaan, is het gehele park dan ook echt in de kerstsferen of valt de sfeer dan nog tegen?
    Ik las ergens dat Seqouia Lodge jouw favoriete hotel is tijdens de kerstperiode, is dit ook al zo mooi versierd begin november? Of komt dit allemaal pas later?
    Zou je ons aanraden om meteen begin november te gaan? Of denk je dat wat later in de maand beter is?
    Ik hoor graag je adviezen.
    Groetjes,
    Celine
    Hoi Celine,
    Ondanks dat het kerstseizoen officieel vanaf 7 november start, is de Frozen Sing-along show pas vanaf 14 november dagelijks te zien. Als deze show belangrijk voor jullie is, boek dan een verblijf vanaf 14 november. De decoratie en de overige shows (Magical Christmas Wishes en Disney Dreams! of Christmas) zullen direct vanaf het begin te zien zijn, maar Disney moet specifieke details nog bekend maken.
    De hotels zullen allemaal in kerstsfeer zijn vanaf 7 november. Sequoia Lodge is mijn favoriete hotel, zeker tijdens het kerstseizoen. De warme sfeer van de bossen en het hout in combinatie met de kerstdecoratie is magisch. Ik zou willen adviseren om ergens in de laatste twee weken van november te gaan om de drukte te ontlopen en toch volop te kunnen genieten van de kerstsfeer. Meer informatie over het kerstseizoen van 2015 + aanbiedingen: http://bit.ly/1U2izlx.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoii ,
    Ik had een vraagje x
    Zou graag van 23-27 nov na disney wille. Gaan
    Maar is dan iets te doen wnt zie dat er veel
    Geboekt is die week ?
    Wil graag dar er niet zoveel volk is :)

• Hoii ,
    Ik had een vraagje x
    Zou graag van 23-27 nov na disney wille. Gaan
    Maar is dan iets te doen wnt zie dat er veel
    Geboekt is die week ?
    Wil graag dar er niet zoveel volk is :)
    Hoi Antoneex3,
    De drukte tijdens het kerstseizoen concentreert zicht vooral in de weekenden (november/december) en tijdens de laatste twee weken van december (kerstvakantie). Tijdens een doordeweeks verblijf in november valt de drukte mee en kunnen jullie lekker genieten van de kerstsfeer. Mochten jullie nog niet geboekt hebben, dan zijn er speciale aanbiedingen beschikbaar. Bekijk ze in ons artikel over het komende kerstseizoen: http://bit.ly/1U2izlx.
    Groetjes,
    Lars
  • Hey,
    Bedankt lars :)
  • Hey Lars,
    Zijn we weer haha. Intussen hebben we het Disneyland Hotel geboekt voor drie dagen vanaf 20 november. Ik weet dat het in het Disneyland Hotel mogelijk is om je kamer tijdens de kerstperiode te versieren, ik kan hier alleen nergens informatie over vinden. Wat het bijvoorbeeld inhoudt en kost. Weet jij hier misschien iets vanaf?
    Wij hebben via oad geboekt, weet jij zo of het dan ook nog toegevoegd kan worden of kan het alleen als je direct bij Disney boekt?
    Groetjes,
    Celine

• Hey Lars,
    Zijn we weer haha. Intussen hebben we het Disneyland Hotel geboekt voor drie dagen vanaf 20 november. Ik weet dat het in het Disneyland Hotel mogelijk is om je kamer tijdens de kerstperiode te versieren, ik kan hier alleen nergens informatie over vinden. Wat het bijvoorbeeld inhoudt en kost. Weet jij hier misschien iets vanaf?
    Wij hebben via oad geboekt, weet jij zo of het dan ook nog toegevoegd kan worden of kan het alleen als je direct bij Disney boekt?
    Groetjes,
    Celine
    Hoi Celine,
    De kerstkamers in het Disneyland Hotel en Disney's Hotel New York zijn beperkt beschikbaar voor aankomsten van 12 november 2015 t/m 14 januari 2016 en kunnen alleen via Disney en haar directe partners (zoals wij) worden geboekt. Ook bij boekingen die via ons zijn gemaakt, is het mogelijk om deze optie toe te voegen. Via externe reisorganisaties is dat niet mogelijk. Dergelijke kamers zijn uitgerust met kerstversiering, een kerstboom en cadeautjes voor alle reisgenoten om mee naar huis te nemen. Per kamer kost dit €125 voor Disney's Hotel New York en €165 voor het Disneyland Hotel extra.
    Groetjes,
    Lars

• Hey Lars,
    Groetjes,
    Celine
    Hoi Celine,
    De kerstkamers in het Disneyland Hotel en Disney's Hotel New York zijn beperkt beschikbaar voor aankomsten van 12 november 2015 t/m 14 januari 2016 en kunnen alleen via Disney en haar directe partners (zoals wij) worden geboekt. Ook bij boekingen die via ons zijn gemaakt, is het mogelijk om deze optie toe te voegen. Via externe reisorganisaties is dat niet mogelijk. Dergelijke kamers zijn uitgerust met kerstversiering, een kerstboom en cadeautjes voor alle reisgenoten om mee naar huis te nemen. Per kamer kost dit €125 voor Disney's Hotel New York en €165 voor het Disneyland Hotel extra.
    Groetjes,
    Lars
    is dit per nacht extra of in totaal?
    En ik heb al geboekt kan dit er nog bij en hoe kan je betalen?
    Groetjes
    Harriette

• is dit per nacht extra of in totaal?
    En ik heb al geboekt kan dit er nog bij en hoe kan je betalen?
    Groetjes
    Harriette
    Hoi Harriette,
    Deze prijs is per kamer. Als je al hebt geboekt, kun je met de Disney reserveringslijn bellen onder vermelding van je reserveringsnummer. Zoals gezegd zijn deze kamers beperkt beschikbaar, dus wees er snel bij om te kijken of deze nog vrij zijn in jullie periode.
    Groetjes,
    Lars
  • Dankjewel!
    Ja had uw ook al op Facebook hier over gesproken :) !
    Hopelijk hoor ik vandaag meer van d-reizen ofdat ik het ook via daar kan boeken!!
  • Is het al bekend welke figuren er zijn met de kerst voor de foto locaties en of jack skellington ook weer van de partij is
  • Is het al bekend welke figuren er zijn met de kerst voor de foto locaties en of jack skellington ook weer van de partij is

Hoi andrebouw,

Enkele meet & greets zijn al bevestigd, zoals Mickey, Minnie, Goofy, Marie, Scrooge en Thumper & Miss Bunny. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/disneys-betoverende-kerst-2017-disneyland-paris.

Groetjes,
    Lars
  • Goedemorgen
    Wij hebben met onze Infinity pas gister kaartjes gekocht voor 31 dec. Nu lazen we dat het vanaf 17uur is. Maar als je die dag al in het park bent, hoe gaat dat dan? Weet iemand dat misschien?
    Hoe weten ze dan wie er ook kaartjes hebben voor de avond?

En weten jullie wat ongeveer de openingstijd zijn tussen kerst en oud en nieuw? Ik snap dat het nooit met zekerheid nu al gezegd kan worden. Maat weet iemand wat de tijden waren het afgelopen jaar?

Groetjes Martine
  • Meestal moet iedereen rond sluitingstijd (vorig jaar na Illuminations om 18:00 uur) het Disneyland Park verlaten. Heb je een kaartje voor het NYE-feest, dan mag je via een aparte ingang daarna weer het park in.
    Qua openingstijden (dit zeg ik even op basis van mijn herinneringen) sluit het park volgens mij rond 21:00-22:00 uur.
  • Oke dank je wel voor je snelle antwoord.
    Groetjes Martine
  • Hallo iedereen,

Wij gaan volgende week in de nacht van 1 januari (dus na oud en nieuw) rijden richting DIsneyLand Parijs.

Wij hebben jaarkaarten, alleen die van onze dochter is niet geldig op 1 januari. Nu is mijn vraag, is het de moeite waard om een entree voor 1 januari te kopen of gewoon 2 januari (wanneer jaarkaart wel geldig is) gaan zonder extra kosten te betalen voor 1 januari?

- En wat is er allemaal te doen tussen 1 januari t/m 5 januari? Ik las in de entertainment programma dat er wel wat nieuwe meeting points zijn met figuren.

- Maar Mickey and Magician show is er volgens mij niet.
    De kerstparade zal er wel zijn. Zijn er nog andere leuke shows in de parken?;

- Indien jullie nog tips hebben voor deze periode dan hoor ik ze graag ivm het goed plannen van onze dagen.

Alvast fijne feestdagen.

• Hoi @Fantilussion1988 ,

Het entertainment op 1 en 2 januari is exact hetzelfde, aangezien het kerstseizoen nog t/m 5 januari 2020 loopt. Ik zou dan adviseren om gewoon op 2 januari te gaan waarbij het ook nog eens wat rustiger zal zijn. Bekijk het volledige kerstprogramma: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/disneys-betoverende-kerst-2019-disneyland-paris.

Groetjes,
    Lars
  • Wij zijn tot gisteren een aantal dagen in de parken geweest en kunnen melden dat:

1. Het prachtig gedecoreerd is, aangepaste muziek. Aanrader is de show in de studio’s om 20u bij het sluiten van het park, #SurpriseMickey inclusief wat vuurwerk (enkel bij de laatste show omdat de Tower of terror gesloten moet zijn hiervoor)

2. Het relatief rustig is voor de tijd van het jaar en dat heeft alles te maken met de (absurde) stakingen van het openbaar vervoer waarvan het einde nog niet in zicht is. Cast members bevestigen dit en ondervinden er zelf ook enorm veel hinder van. Je moet je voorstellen dat duizenden (vooral) Fransen en Engelsen hun vakantieplannen hebben moeten annuleren hierdoor omdat simpelweg hun treinen niet rijden.

Je mag het niet hardop zeggen want dit is voor kinderen en iedereen die hier naar heeft uitgekeken natuurlijk gewoon heel erg zielig. (Maar) het effect is wel dat je nu op een relatief normale manier door de parken kunt lopen zonder de typerende vervelende drukte :-)

3. Voor wie niet in een Disney of partner hotel verblijft en afhankelijk is van de RER (trein / metro) blijft er weinig magie over want zonder auto kom je nergens meer. Na 18:30 gaat het station dicht ben je aangewezen op een taxi (uber, kapten etc) waarvan de prijzen enorm kunnen variëren naar gelang de vraag.
    Ik ben getuige geweest van situaties waarin opportunistische taxichauffeurs en ronselaars tot 50 euro per persoon aanrekenen en een busje vullen om mensen naar Parijs te rijden.

Zorg dus dat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan.
    Disney zegt er niets mee te maken te hebben en doet er dus ook niets aan maar slikt nu wel een behoorlijk verlies, dat staat vast. Ze zijn hier nu zelf het slachtoffer van.

Opinie: Ik heb tot kort geleden altijd gedacht dat noord Europa geciviliseerd was maar je merkt door dit soort aanhoudende situaties toch een serieus mentaliteitsprobleem en cultuurverschil: dit is na de aanslagen, daarna vernielzuchtige gele hesjes en nu de staking weer een grote klap voor het toerisme en de algemene reputatie van Parijs in mijn ogen. Heel jammer!

Ik ga er nog eens heel hard over nadenken of we in 2020 onze jaarkaart nog wel gaan verlengen.

Hoe dan ook, in de parken heb je er veder geen last van dus voor wie nog gaat: enjoy!
  • Macamba zei:

Wij zijn tot gisteren een aantal dagen in de parken geweest en kunnen melden dat:

1. Het prachtig gedecoreerd is, aangepaste muziek. Aanrader is de show in de studio’s om 20u bij het sluiten van het park, #SurpriseMickey inclusief wat vuurwerk (enkel bij de laatste show omdat de Tower of terror gesloten moet zijn hiervoor)

2. Het relatief rustig is voor de tijd van het jaar en dat heeft alles te maken met de (absurde) stakingen van het openbaar vervoer waarvan het einde nog niet in zicht is. Cast members bevestigen dit en ondervinden er zelf ook enorm veel hinder van. Je moet je voorstellen dat duizenden (vooral) Fransen en Engelsen hun vakantieplannen hebben moeten annuleren hierdoor omdat simpelweg hun treinen niet rijden.

Je mag het niet hardop zeggen want dit is voor kinderen en iedereen die hier naar heeft uitgekeken natuurlijk gewoon heel erg zielig. (Maar) het effect is wel dat je nu op een relatief normale manier door de parken kunt lopen zonder de typerende vervelende drukte :-)

3. Voor wie niet in een Disney of partner hotel verblijft en afhankelijk is van de RER (trein / metro) blijft er weinig magie over want zonder auto kom je nergens meer. Na 18:30 gaat het station dicht ben je aangewezen op een taxi (uber, kapten etc) waarvan de prijzen enorm kunnen variëren naar gelang de vraag.
    Ik ben getuige geweest van situaties waarin opportunistische taxichauffeurs en ronselaars tot 50 euro per persoon aanrekenen en een busje vullen om mensen naar Parijs te rijden.

Disney zegt er niets mee te maken te hebben en doet er dus ook niets aan maar slikt nu wel een behoorlijk verlies, dat staat vast. Ze zijn hier nu zelf het slachtoffer van.

Opinie: Ik heb tot kort geleden altijd gedacht dat noord Europa geciviliseerd was maar je merkt door dit soort aanhoudende situaties toch een serieus mentaliteitsprobleem en cultuurverschil: dit is na de aanslagen, daarna vernielzuchtige gele hesjes en nu de staking weer een grote klap voor het toerisme en de algemene reputatie van Parijs in mijn ogen. Heel jammer!

Ik ga er nog eens heel hard over nadenken of we in 2020 onze jaarkaart nog wel gaan verlengen.

Hoe dan ook, in de parken heb je er veder geen last van dus voor wie nog gaat: enjoy!

Leuk om te lezen over jouw aanrader!! Dat gaan wij zeker ook bekijken! Wij gaan over 2 nachtjes weer naar Disney. Voor het eerst in de kerstperiode dus hebben er super veel zin in!
    Die stakingen zijn idd mega vervelend voor alle gedupeerden.
    Wij slapen altijd op 18 min afstand in een ibis hotel. Heb jij enig idee of het nu op de weg ook drukker is ivm die staking?
    Heb nog een vraagje..
    Klopt het dat bij Meet Mickey, hij in een kerstoutfit staat?
    Groetjes martine
  • Hoi @martinekerssens

De drukte op de weg valt op zich nog mee, er is altijd wel wat file ‘s ochtends als iedereen tegelijk aankomt..
    in / rondom Parijs is er meer hinder. Geen betoverende kerst voor de Fransen helaas.

Dat van Mickey ben ik 99% zeker van, alle figuren die ik heb gezien dragen kerst outfits.

Los van de bijzondere omstandigheden dit jaar blijft het een magisch gebeuren!
  • Hoi @martinekerssens ,

Mickey staat in zijn reguliere outfit bij Meet Mickey. Voor figuren in kerstpakjes heb je de meeste kans tijdens Extra Magic Time. Daarnaast zijn Santa Stitch (Casey's Corner) en Santa Goofy (Front Lot) de hele dag in hun kerstpakjes te zien.

Groetjes,
    Lars
  • Dank jullie wel allebei voor de reacties!
    We hebben er super veel zin in!!
    Groetjes Martine
  • Je kunt via de Lineberty app ook nog reserveren voor een foto met Jack Skellington in kerst outfit.

Op de plattegrond / het programma staat dit uitgelegd.
    Wij hebben dit voor het eerst gedaan en is prima verlopen.
    Je moet er wel snel bij zijn want binnen een (halve) minuut zijn alle plaatsten vergeven.

Het werkt ook voor een aantal andere figuren. Aanrader!
  • Hi Allen,

Dank voor de antwoorden. Ik neem aan dat de partner hotels wel gewoon de pendelbussen laten rijden frequent?

@ Macamba: ik hoop heel erg dat Mickey zijn kerstoutfit aan heeft bij meet Mickey, maar vrees van niet denk ik.

Is er iemand naar inventions geweest? Weten jullie welke figuren er mogelijk op 3 januari vrijdagavond zullen zijn en of ze kerstoutfit aan hebben? Het schijn vol geboekt te zijn, was maar 1 plek en die heb ik gereserveerd.
    Ga toch vragen of ze uitzondering kunnen maken of ik samen met mijn dochter naar binnen mag ondanks er maar 1 plek was. Wie weet.

Voor de rest, hebben we er wel veel zin in. Voor het eerst de kerstsfeer in Disney meemaken en ook de shows/parade!!!!!

Wij gaan 1 januari in de nacht rijden, zal dus wel rustig zijn op de weg vermoed ik. Gelukkig ook geen sneeuw:)
  • Macamba zei:

Wij zijn tot gisteren een aantal dagen in de parken geweest en kunnen melden dat:

Hoi Macamva,

Naar aanleiding van jou tip bij 3. Neem aan dat als het station dicht is de bussen van de partner hotels wel kunnen blijven rijden toch?
    Toch nog even voor de zekerheid. In april toen we er waren 2019 was het station om één of ander reden ook dicht en reden de bussen nauwelijks danwel op een andere vertrekplek. Dat moet je dan maar net weten.

Groetjes
Log In of Registreer om te reageren.