Met de metro naar Parijs

april 2014 aangepast in Algemeen
Hallo iedereen,
Volgende keer dat we in Disneyland Parijs zijn, willen we graag met de metro naar Parijs. Echter, we kunnen slecht Frans en ik ben een beetje onzeker/bang aangelegd in vreemde omgevingen. Daarom vroeg ik mij af hoe we dit met de metro moeten aanpakken. Stel we willen bijv. naar halte Champs Elysee, wat voor kaartje moeten we dan nemen? Ik heb verschillende sites gevonden waarop de verschillende metrokaartjes staan uitgelegd, maar het zijn er erg veel. Je schijnt een dagkaart te kunnen kopen waarmee je onbeperkt kunt reizen, dat is natuurlijk erg fijn en zorgt ervoor dat we geen fouten kunnen maken. Echter, deze zijn er voor verschillende "zones". Hoe werken die zones (als je vertrekt vanuit Disneyland Parijs) en hoe komen we dan bijv. op Champs Elysee?
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk verwoord!
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes, Veerle

Reacties

  • Veerle zei:


    Hallo iedereen,
    Volgende keer dat we in Disneyland Parijs zijn, willen we graag met de metro naar Parijs. Echter, we kunnen slecht Frans en ik ben een beetje onzeker/bang aangelegd in vreemde omgevingen. Daarom vroeg ik mij af hoe we dit met de metro moeten aanpakken. Stel we willen bijv. naar halte Champs Elysee, wat voor kaartje moeten we dan nemen? Ik heb verschillende sites gevonden waarop de verschillende metrokaartjes staan uitgelegd, maar het zijn er erg veel. Je schijnt een dagkaart te kunnen kopen waarmee je onbeperkt kunt reizen, dat is natuurlijk erg fijn en zorgt ervoor dat we geen fouten kunnen maken. Echter, deze zijn er voor verschillende "zones". Hoe werken die zones (als je vertrekt vanuit Disneyland Parijs) en hoe komen we dan bijv. op Champs Elysee?
    Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk verwoord!
    Alvast heel erg bedankt!
    Groetjes, Veerle

    Hoi Veerle,
    Tickets voor de metro (RER) zijn te koop bij de ticketautomaten op station Marne-La-Vallee Chessy (Disneyland Paris). Er kan tevens worden gekozen voor Engelstalige menu's, als jullie Frans niet goed genoeg is. Het centrum van Parijs is zone 1. Disneyland Paris is zone 5. De metro vanuit Disneyland gaat rechtstreeks naar de Champs Elysees (halte: Charles de Gaulle - Etoile). Via de automaten neem je een dagkaart (Billet Ile-de-France) voor zone 1-5. Hiervoor betaal je ongeveer €7,50 per persoon. Bekijk de metrokaart voor de lijn van en naar Disneyland (RER A) op onze Vervoer pagina: http://www.discoverthemagic.nl/vervoer/.
    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.