Disney PhotoPass / PhotoPass+

16781012

Reacties

• @Hugo ik denk dat jij aan de attractiefoto’s denkt? Ze heeft een pasje gekregen met een barcode waarop staat bij welke winkels ze ze kan bekijken en ophalen en dat ze 15 dagen bewaard staan. Weet je (of iemand anders) toevallig hoe dit werkt om ze op de photopass te krijgen?

Groetjes,
    Femke
  • Het is in ieder geval in een aantal winkeltjes mogelijk om foto's van zo'n kaartje op je photopass+ te zetten. Wij hebben dat ook zo gedaan met foto's die bij bijvoorbeeld bij pluto gemaakt waren.
  • Is er misschien een lopende of komende actie waar de photopass met korting gekocht kan worden?
  • Mo zei:

Is er misschien een lopende of komende actie waar de photopass met korting gekocht kan worden?

Volgens mij krijg je alleen korting (of gratis) bij jaarkaarten.
  • pluisje zei:

Het is in ieder geval in een aantal winkeltjes mogelijk om foto's van zo'n kaartje op je photopass+ te zetten. Wij hebben dat ook zo gedaan met foto's die bij bijvoorbeeld bij pluto gemaakt waren.

Dankjewel! Heb ik daarvoor de fysieke kaart nodig of is de barcode genoeg? Kan het in Flora’s?? Daar heb ik de photopass gekocht.

• Hoi @femke11 ,

Dit kan alleen met de fysieke kaart ter plaatse bij winkels met een PhotoPass Service Point, zoals Flora's Unique Boutique in het Disneyland Park.

Groetjes,
    Lars
  • Ik weet niet of deze vraag al eerder gesteld is, maar als ik mijn Magic Plus pas verleng, geldt de PhotoPass die je bij deze annual pass dan ook voor de extra maanden die je cadeau krijgt?
    Bedankt voor alle info die te vinden is op deze website en het forum, het heeft me al veel hulp en tips gegeven voor (het plannen van) mijn bezoeken :smiley:
  • In principe wel. Je krijgt een PhotoPass bij je jaarkaart, dus die termijnen zouden gelijk moeten lopen.
    Mijn persoonlijke ervaring is zelfs dat onze (Infinity)PhotoPass zelfs langer geldig is dan de jaarkaarten zelf.
  • Dag Lars,
    Ik ben thuis van een dagje DLP waarbij ik op de foto stond met Ariel. Eenmaal thuis staan deze foto's nog steeds niet op mijn Photopass App. Nu kijk ik nogmaals op mijn Photopass kaartje en zie dat de CM mij het kartonnenkaartj; e van de fotograaf heeft meegegeven en mijn photopass zelf heeft gehouden (en waarschijnlijk heeft weggegooid). De code van mijn Photopass (die geregistreerd staat in de app) komt niet overeen met de code op het kaartje dat ik heb teruggekregen. Een groot probleem dus aangezien ik mijn originele kaart wel nodig heb voor de volgende keer foto's te kunnen opslaan.
    Hoe los ik dit het beste op?
    Ik kan exacte tijd tonen van mijn bezoek bij de prinsessen, door foto op mijn gsm. Maar dat geeft me mijn kaart niet terug?
    Help, ik ben echt in hoge nood!
  • Hoi @Debbie_VDVelde1996 ,

Dat is vervelend. Neem hiervoor contact op met de klantenservice van PhotoPass via: https://www.disneyphotopass.eu/en/contact. Zij kunnen de foto's opzoeken. Mochten zij niet tijdig reageren, bel dan even met de Disney reserveringslijn voor andere contactinformatie.

Groetjes,
    Lars
  • Goedemorgen,
    Ik heb vanmorgen een mail ontvangen dat de photopass door Disney zelf gedaan gaat worden. Met een link om toestemming te geven om mn gegeven over te zetten. Met alle verhalen van 'Phishing' zou ik graag willen weten of er meer mensen deze mail hebben gehad of dat er iets anders over bekend is!?
    Alvast bedankt,
  • Hoi @DANIQUE ,

Dit is geen phishing. De mail is afkomstig van Disneyland Paris zelf. Zij gaan de service vanaf april 2020 overnemen met Fujifilms. Wij hebben dezelfde mail gekregen en toestemming gegeven om onze foto's over te zetten. Doe je dit niet vóór april dan worden de foto's verwijderd.

Groetjes,
    Las
  • Vraagje... als je je infinity verlengd met 16 maanden, is je photopass dan ook 16 maanden extra geldig, of slechts 12? ;)
  • Hoi @steef ,

De PhotoPass als onderdeel van een jaarkaart is dan ook 16 maanden geldig.

Groetjes,
    Lars
  • Ha Lars, Dank voor de info, en intussen ben ik er achter idd... ook mijn huidige (1e) infinity jaarkaart heeft een einddatum die 16 maanden + 10 dagen verder ligt dan de dag dat ik m activeerde. (zo staat het in mijn account)
    Ik vroeg bij het bureau de passeports nog of dit ook gold voor de optie tegen €45 bijbetaling bij een Flex kaart, en dat bleek niet het geval, deze zijn altijd 12 maanden geldig.
  • Dank voor de feedback, @steef !
  • Dat is jammer. Wij gaan dit weekend verlengen op de Magic plus die dan ook 16 maanden geldig zal zijn. Misschien toch eens kijken of we anders 1 kaart kunnen upgraden en die koppelen aan de photopass.
  • Wij hebben ook 1 infinity en voor de rest magic plus. Volkomen overbodig om meer dan 1 gezinslid infinity te geven, terwijl iedereen van de extra voordelen van dat ene gezinslid kan profiteren! Parkeren doe je met hele gezin, gebruik maken van bagageservice mag voor 3 koffers (dus ook genoeg) en als binnen het gezin de kostwinner/betaler ook de infinity pas heeft, dan krijgt het hele gezin de max korting en bij hotel boekingen idem dito. Het enige wat je "misloopt" zijn de vip plaatsen bij parades (maar daar hebben we groene priority kaarten voor)
  • Hoi steef,

bij ons heeft iedereen een Infinity-pas, want je vergeet één belangrijk extra voordeel: de toegang tot Disneyland Paris rondom Kerst en Oud & Nieuw. Dit jaar gaan we (net als de afgelopen jaren) van 23 december tot en met 2 januari. Als ik voor die dagen (als het al zou mogen, want qua aantallen per kaart kom ik dan niet uit) privilegetickets zou moeten kopen, dan zou ik daarvoor per persoon 7 keer €39 kwijt zijn - veel meer dan het verschil tussen de Magic Plus en de Infinity. En dan laat ik de oktoberweek nog even buiten beschouwing omdat de herfstvakantie voor ons de afgelopen jaren net vóór de blokweek in oktober valt.
  • februari 2020 aangepast
    Ik ben het wel eens met de berekening van Steef dat je kosten kunt besparen maar zoals ik al vaker in het topic hierover heb gezegd vind ik het typerend hoeveel men de groene kaart als een soort VIP fastpass gebruikt..
    Maar qua kosten inderdaad logisch dat je ervan kunt profiteren.. op bepaalde dagen heb je zo’n kaart (of een dure betalende fastpsss) wel nodig om attracties te kunnen doen.

Vanmorgen direct bij opening een uur bij autopia gestaan, extreem lage capaciteit, massaal ingehaald door de rij voor groene kaart houders.. ‘t is wat het is hé..
  • Recent zijn er wat ICT problemen met de fotopass (app) waardoor je foto’s mogelijk niet worden “opgeladen” als je ze scant via de schermen aan de attracties. (Blijkbaar een gekende issue).
    Wat je zou kunnen doen om zeker te zijn is je fysieke fotopass laten scannen door een castmember zodat ze je foto kunnen linken.
    Dan verschijnt hij na een aantal minuten wel in je account.

Mogelijk gaat het beter nadat Disney het in eigen beheer neemt binnenkort.
  • Hugo zei:

Hoi steef,

bij ons heeft iedereen een Infinity-pas, want je vergeet één belangrijk extra voordeel: de toegang tot Disneyland Paris rondom Kerst en Oud & Nieuw. Dit jaar gaan we (net als de afgelopen jaren) van 23 december tot en met 2 januari. Als ik voor die dagen (als het al zou mogen, want qua aantallen per kaart kom ik dan niet uit) privilegetickets zou moeten kopen, dan zou ik daarvoor per persoon 7 keer €39 kwijt zijn - veel meer dan het verschil tussen de Magic Plus en de Infinity. En dan laat ik de oktoberweek nog even buiten beschouwing omdat de herfstvakantie voor ons de afgelopen jaren net vóór de blokweek in oktober valt.

Ha Hugo, het is mij even ontgaan dat sommige bezoekers dermate grote fan zijn dat het overslaan van de kerstperiode absoluut geen optie is :) Nou heb ik de kerstperiode überhaupt nooit meegemaakt, dus weet ik niet waar ik over praat, maar wij gebruiken de kaart 3 keer per jaar voor een midweek en dat bevalt ook zonder kerst-Disney uitstekend :)
  • Hallo

Ik ben totaal uit oog verloren dat de app van f
    Photopass vanaf april niet meer zelfde is.

Hoe vindt ik mijn foto's nu terug 😱

Groetjes
  • Hoi Mieke,

bedoel je dat je niet weet hoe de app werkt, of heb je het over de website die momenteel niet bereikbaar is?
  • Hugo zei:

Hoi Mieke,

bedoel je dat je niet weet hoe de app werkt, of heb je het over de website die momenteel niet bereikbaar is?

Neen waar al mijn foto's naartoe zijn 😱
  • De website is momenteel uit de lucht. Disneyland Paris heeft de site per 1 april overgenomen van FujiFilm om deze zelf te gaan beheren.
    Zodra de website weer live is, ga ik ervan uit dat je je foto's daar gewoon kunt vinden.
  • Hoi @mieke ,

Als je vóór 1 april via de link uit de mail van PhotoPass toestemming hebt gegeven dat de foto's van Fuji Film naar de nieuwe service van Disneyland Paris mogen worden overgezet, dan zul je ze na live gang van de nieuwe website de foto's kunnen zien. Uiteraard heeft die website nu geen prioriteit vanwege de crisis, dus zullen we nog een tijdje moeten wachten.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Hoi @mieke ,

Als je vóór 1 april via de link uit de mail van PhotoPass toestemming hebt gegeven dat de foto's van Fuji Film naar de nieuwe service van Disneyland Paris mogen worden overgezet, dan zul je ze na live gang van de nieuwe website de foto's kunnen zien. Uiteraard heeft die website nu geen prioriteit vanwege de crisis, dus zullen we nog een tijdje moeten wachten.

Groetjes,
    Lars

Bedankt Lars en Hugo.

Ik heb zo'n mail zien passeren maar ik vind hem niet meer.
    Ik denk wel (allé hoop ik) dat ik toestemming heb gegeven om foto's over te zetten.

Dus we gaan nu enkele weken moeten wachten vooraleer we terug onze foto's kunnen bekijken?
    Ik ben vergeten foto's van december te downloaden...

groetjes
  • Totdat de site weer online is, zul je inderdaad geduld moeten hebben, ben ik bang.
Log In of Registreer om te reageren.