Disney PhotoPass / PhotoPass+

1356712

Reacties

• Ik ben afgelopen maand nog in DLP geweest en de medewerkers bij de foto-stand willen 9 van de 10 keer niet meewerken aan het inzoomen van de foto. Ze zeggen dat we dat thuis nog kunnen doen. Dat is me overigens nog steeds niet gelukt. Iemand anders wel? Dan hoor ik graag hoe. En de ene keer dat ze wel meewerken aan het inzoomen van de foto, blijkt thuis op de pc dat de foto gewoon uitgezoomd op de kaart staat.
    Kortom: ik snap er niets meer van. Kunnen de medewerkers inzoomen? Mogen ze dat? Werkt het ook? Kun je het thuis doen?
  • Hoi KimN,
    Wij hebben sinds de zomer de PhotoPass+ voor jaarkaarthouders en hadden vorig jaar in de kerstweek de "gewone" PhotoPass+. We hebben nog nooit een CM ontmoet die aangaf dat we zelf de foto konden inzoomen. Tot nu toe is dat altijd voor ons gedaan, ook bij bijvoorbeeld Space Mountain 2 waar ze de foto zo kunnen maken dat je helemaal niemand anders ziet. Thuis is de foto ook zo zoals we dat in het park hebben gezien, dus wel ingezoomd.
    Zelf inzoomen via de website kan alleen in zoverre dat je de foto kunt bijsnijden, maar "schuiven" in het kader (zoals bij de attractiefoto's) kan volgens mij toch echt alleen de CM bij de attractie.
  • Ik heb ook de photo + pass voor jaarkaart houders. Bij Space Mountain 2 hebben we afgelopen juli foto laten maken en over de persoon naast me, die ik niet kende, heeft de CM een 'ruimtemannetje' geplaatst. Deze was bij inloggen thuis ook niet terug te zien. Ik kan er nog niet mee overweg...
    Maar ga begin oktober weer, dus dan poging 2! ?
  • En cm heeft mij eens een kaart laten zien waarop wel en niet de mogelijkheden staan of dingen die ze wel of niet mogen doen met de verschillende photopassen. Bij geen enkele pas mogen ze inzoomen. Ik blijf het vragen, want heel soms doen ze het wel. Thuis lukt het mij ook echt niet om de foto in te zoomen.
  • het schuiven binnen het kader is voor mij ook de belangrijkste reden om langs de balie te gaan. Mijn zoontje staat er anders soms gewoon net net niet op omdat de foto standaard dan te ver naar voren is geplaatst.

• Ik heb ook de photo + pass voor jaarkaart houders. Bij Space Mountain 2 hebben we afgelopen juli foto laten maken en over de persoon naast me, die ik niet kende, heeft de CM een 'ruimtemannetje' geplaatst. Deze was bij inloggen thuis ook niet terug te zien. Ik kan er nog niet mee overweg...
    Maar ga begin oktober weer, dus dan poging 2! ?
    Zou kunnen gelijk met character foto's.
    Als je die uiteindelijk wel nog koopt in het park, staat er ook vaak een kader + handtekening standaard op.
    Maar via het photopass+ account die je dan zelf kan bekijken staat er geen kader en geen handtekening bij.
  • waar kan ik precies die photopass+ kopen? kan dit ook van te voren online?

• waar kan ik precies die photopass+ kopen? kan dit ook van te voren online?
    Hoi Mo,
    Helaas kan PhotoPass+ nog niet online worden aangeschaft, maar wel worden toegevoegd aan je bestaande boeking in een Disney hotel door de Disney reserveringslijn te bellen onder vermelding van je boekingsnummer. Het pakket is daarnaast op meerdere locaties te koop in de parken, waaronder Flora's Unique Boutique (Disneyland Park), Studios Store (Walt Disney Studios Park) en alle verkooppunten van attractiefoto's + de winkeltjes van Meet Mickey Mouse en Princess Pavilion.
    Groetjes,
    Lars
  • oke dank je wel Lars voor de Informatie !
    ik twijfel nog een beetje want we hebben een ontbijt met de Disney figuren dus de tijd om met eigen camara op de foto te gaan en in alle snelle dingen durft mijn zoon niet. dus vraag me nog beetje af of het het bedrag waard is.
    groetjes Simone

• oke dank je wel Lars voor de Informatie !
    ik twijfel nog een beetje want we hebben een ontbijt met de Disney figuren dus de tijd om met eigen camara op de foto te gaan en in alle snelle dingen durft mijn zoon niet. dus vraag me nog beetje af of het het bedrag waard is.
    groetjes Simone
    Hoi Simone,
    Bij de maaltijden met Disney figuren zijn geen PhotoPass fotografen aanwezig. Als jullie van plan zijn om meerdere figuren te ontmoeten in de parken, dan is PhotoPass+ juist voordelig. Denk alleen al aan de Princess Pavilion, Meet Mickey Mouse en Meet Spider-Man. Je kunt hier zoveel foto's als je wilt laten maken: iedereen apart, allemaal samen, grappige poses met Mickey/Spider-Man/prinses, noem maar op. Je krijgt hier al snel 5-10 foto's per ontmoeting die je allemaal kunt downloaden voor die vaste prijs. Daarnaast zijn er tevens PhotoPass fotografen bij de meet & greets tijdens de Extra Magic Hours en bij alle attracties met fotosysteem (voor de hele familie: Buzz Lightyear Laser Blast en Pirates of the Caribbean).
    Groetjes,
    Lars
  • oke dank je wel !
    we willen het inderdaad toch wel gaan doen !
  • Op de website van de photopas staat dat ik (na pas 2 bezoeken) nog maar 96 vd 200 MB ter beschikking heb. Wat gebeurd er als je pas "vol" is, worden er dan oudere foto's verwijderd (geen probleem, want ik heb ze al gedownload) of kan er niets meer op (wel een probleem want ik lijk zelf geen foto's te kunnen verwijderen).

• Op de website van de photopas staat dat ik (na pas 2 bezoeken) nog maar 96 vd 200 MB ter beschikking heb. Wat gebeurd er als je pas "vol" is, worden er dan oudere foto's verwijderd (geen probleem, want ik heb ze al gedownload) of kan er niets meer op (wel een probleem want ik lijk zelf geen foto's te kunnen verwijderen).
    Hoi darkSideOfPink,
    Gaat dit om de reguliere 'losse' PhotoPass of de PhotoPass+ voor jaarkaarthouders? Ik had eerst ook een getal bij de limietindicatie staan, maar sinds ik recent de versie voor jaarkaarthouders gekocht en nu staat bij mij de teller op 0/200, terwijl ik van 3 trips foto's op de site heb staan.
    Groetjes,
    Lars
  • De photopass+ voor jaarkaarthouders. Maar ik heb wat albums aangemaakt, misschien tellen die? Maar dan weet ik iig dat ik niet straks opeens geen foto's meer op de kaart kan zetten. Bedankt!

• Het gehele gezelschap van de jaarkaarthouder kan profiteren van PhotoPass+ zolang iedereen bij elkaar blijft. De pas kan namelijk alleen door de jaarkaarthouder zelf worden gebruikt (staat vermeld op het pasje).
    Lars
    je kan wel degelijk de pas gebruiken als de jaarkaarthouder er niet bij is. mijn broer heeft de pas aan geschaft met zijn dream-kaart en we hebben hem toen gedeeld. hij heeft hem in bepaalde attracties gebruikt en later heb ik hem (zonder aanwezigheid van mn broer) in andere attracties/bij karakters gebruikt. vorige week ben ik alleen met mn gezin in disney geweest met de photopass van mn broer. het zal officieel wel niet mogen maar nergens werd gecheckt of ik de dream-kaart houder was die aan de pas gekoppelt stond hoor.
    onze pas is trouwens ook nergens aan de dream-pas gekoppeld. hij moest in het winkeltje zn dreampas laten zien, pakketje werd gepakt, betaald en weg.
  • Dat koppelen klopt volgens mij ook niet echt. Het laten zien van de kaart bij de aanschaf is alleen voor de korting. Ik heb de kaart gekocht en toen mijn fantasy en de dream kaart van een vriendin die ook mee was (en zelf al een photopass heeft) laten zien en hij scande de dreampass omdat je dan meer korting krijgt. De pas een jaar na aanschaf geldig, ongeacht de geldigheid van de jaarkaart, de geldigheidsdatum staat op de site als je inlogt.
  • @ Boots1978 en darkSideOfPink:
    Volgens de officiële regels is het niet toegestaan om de PhotoPass+ kaart van een jaarkaarthouder te gebruiken als je zelf geen jaarkaarthouder bent. Momenteel wordt daar niet op gecontroleerd, maar Disney kan dit beleid ieder moment veranderen aangezien dit in de voorwaarden vermeld staat. Het gaat voorlopig om een test, waarna er geëvalueerd worden en er besloten kan worden om toch strenger te controleren. De aanschaf van een tijdelijke PhotoPass+ (geldig voor 10 dagen) of de variant voor jaarkaarthouders (geldig voor 1 jaar) is relatief laag, waardoor het voor iedereen loont om dit pakket zelf te kopen.
    Groetjes,
    Lars
  • Maar is er een koppeling tussen de jaarkaart waarmee de pas gekocht is en de pas (en staat deze benoemt)? Want ik heb mijn eigen jaarpas laten zien, maar de andere is gescand omdat dan de korting hoger was (en ik heb gezegd dat ik hem zonder die vriendin wilde gebruiken).
    Nog een andere vraag. Hoe lang nadat je in de attractie bent geweest kan je de foto ophalen? In januari wil ik mijn neefje en nichtje een dag meenemen en waarschijnlijk wil mijn nichtje alle karakters af en mijn neefje de achtbanen. Kan ik dan een uurtje later ofzo nog de attractie foto's ophalen (als ze het nummer onthouden)?

• @ Boots1978 en darkSideOfPink:
    Volgens de officiële regels is het niet toegestaan om de PhotoPass+ kaart van een jaarkaarthouder te gebruiken als je zelf geen jaarkaarthouder bent. Momenteel wordt daar niet op gecontroleerd, maar Disney kan dit beleid ieder moment veranderen aangezien dit in de voorwaarden vermeld staat. Het gaat voorlopig om een test, waarna er geëvalueerd worden en er besloten kan worden om toch strenger te controleren. De aanschaf van een tijdelijke PhotoPass+ (geldig voor 10 dagen) of de variant voor jaarkaarthouders (geldig voor 1 jaar) is relatief laag, waardoor het voor iedereen loont om dit pakket zelf te kopen.
    Groetjes,
    Lars
    dan zullen ze toch eerst de kaart moeten koppelen aan een jaarpashouder. die van mn broer is alleen vluchtig bekeken. de pas is nergens gescant of wat dan ook. ik zag toevallig vorige week iemand die die photopass kocht. werd alleen gekeken of ze zo'n dream-pas hadden en that's it.
    bedrag voor photopass is inderdaad laag maar als je hem kan delen dan doe scheelt dat altijd nog meer in de portomonee heWink
  • @ darkSideOfPink en Boots1978:
    Er is geen 1-op-1 koppeling met een bepaalde jaarkaart (deze wordt alleen gebruikt voor de korting), maar volgens de regels mag de PhotoPass+ kaart voor jaarkaarthouders alleen door een jaarkaarthouder worden gebruikt. Welke jaarkaart hij/zij heeft maakt niet uit, maar alleen in combinatie met een jaarkaarthouder. Zoals aangegeven wordt hier momenteel niet op gecontroleerd, maar Disney kan dit ieder moment aanpassen. Uiteraard staat het je vrij om het systeem 'voor iedereen' te gebruiken door gebrek aan controle, maar zit er een risico aan dat als Disney wel gaat controleren, de kaart niet meer gebruikt kan worden door niet-jaarkaarthouders.
    Groetjes,
    Lars
  • Goedendag.
    Ik heb inmiddels een photopass aangeschaft en wil me gaan registreren. Nu is de site volledig in het Frans. Kan ik de taal ergens veranderen aangezien mijn Frans niet goed is. Welke talen zijn er mogelijk en waar verander ik het?
    Alvast bedankt.
    Groetjes birgitte
  • je hebt wel de goede site? deze moet je hebben: http://www.disneyphotopass.eu/
    bij mij was deze vanaf het begin al in het engels. rechtsonder staat een blauw vlak met visit my disney pictures. daar kan je je registreren of inloggen.
  • Ik heb de goede site. Als ik op de link klik dan kom ik ook op de franse site terecht.
    Ik zit momenteel in frankrijk. In disneyland parijs. Misschien dat die daarom de franse site pakt. Vandaar eigenlijk de vraag of ik hem in het engels te veranderen. Ik heb mijn pas gebruikt en was benieuwd naar de fotos die gemaakt zijn. Anders probeer ik het woensdag als ik weer thuis ben.
    Kan dat eigenlik kwaad dat ik de kaart al volop gebruik terwijjl hij nog niet is geregistreerd.
  • misschien via de app proberen. deze kun je via het menu (streepjes linksboven in hoek) settings (tandwieltje) wel veranderen.

• Ik heb de goede site. Als ik op de link klik dan kom ik ook op de franse site terecht.
    Ik zit momenteel in frankrijk. In disneyland parijs. Misschien dat die daarom de franse site pakt. Vandaar eigenlijk de vraag of ik hem in het engels te veranderen. Ik heb mijn pas gebruikt en was benieuwd naar de fotos die gemaakt zijn. Anders probeer ik het woensdag als ik weer thuis ben.
    Kan dat eigenlik kwaad dat ik de kaart al volop gebruik terwijjl hij nog niet is geregistreerd.
    Nee, dat kan hem kwaad, ik had dat probleem ook. Je foto's komen gewoon op de kaart te staan. Als je later je account koppelt in Nederland kan dat gewoon.
    Ik kan trouwens de taal op de site wel wijzigen, helemaal rechts boven aan, eventueel een klein balkje weg klikken, dan krijg je 3 vlaggetjes te zien.
  • Hallo allemaal

Wij zijn vorig weekend geweest en nu heb ik van de fotograaf een photopass card gekregen maar door de drukte zijn wij er niet aan toegekomen om de foto´s te bekijken, kan ik deze online nog opvragen ?? Ik hoop het wel :)

Alvast bedankt Groetjes Aake
  • aaf82 zei:

Hallo allemaal

Wij zijn vorig weekend geweest en nu heb ik van de fotograaf een photopass card gekregen maar door de drukte zijn wij er niet aan toegekomen om de foto´s te bekijken, kan ik deze online nog opvragen ?? Ik hoop het wel :)

Hoi Aafke,

Dat kan door een gratis Disney PhotoPass account aan te maken via de website www.disneyphotopass.eu en vervolgens de code die achterop het kaartje staan in te vullen. Vervolgens kun je de foto's bekijken.

Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars

Ik heb dit gedaan maar hij geeft aan dat ik een ongeldige code heb :(

Doe ik misschien iets verkeerd ? Het gaat wel om een tijdelijke kaart ik weet niet of dit iets uitmaakt.

Alvast bedankt dat je gereageerd hebt.

Groetjes Aafke
    Lars zei:

aaf82 zei:

Hallo allemaal

Hoi Aafke,

Dat kan door een gratis Disney PhotoPass account aan te maken via de website www.disneyphotopass.eu en vervolgens de code die achterop het kaartje staan in te vullen. Vervolgens kun je de foto's bekijken.

Groetjes,
    Lars
    Lars zei:

aaf82 zei:

Hallo allemaal

Hoi Aafke,

Groetjes,
    Lars
  • aaf82 zei:

Hoi Lars

Ik heb dit gedaan maar hij geeft aan dat ik een ongeldige code heb :(

Doe ik misschien iets verkeerd ? Het gaat wel om een tijdelijke kaart ik weet niet of dit iets uitmaakt.

Alvast bedankt dat je gereageerd hebt.

Groetjes Aafke

Hoi Aafke,

Dat is vervelend. Ik zou even contact opnemen met de klantenservice van Disney PhotoPass via dit contactformulier: https://www.disneyphotopass.eu/en/contact

Groetjes,
    Lars
  • hoi,

Wij waren zo onhandig geweest om de gewone photopass aan te schaffen, en kwamen hier vorige maand achter in het park.
    Bij de photopass winkel konden wij deze gelukkig om laten zetten naar en jaarpas versie, moesten hier wel bij tweee verschillende CM's vragen, maar uiteindelijk is dit gelukt. De foto's die er al op stonden blijven gelukkig gewoon beschikbaar op de site, enige wat wij moesten doen is de nieuwe pas registreren op de photopass site :-)

Ik heb wel een vraagje nu: in de app zagen wij van het weekend de volgende melding staan:
    attraction plus has got 3 free photo's left.

Heeft iemand enig idee wat dit betekend??

groetjes

MJ
Log In of Registreer om te reageren.