Belgische hotel aanbieding als Nederlander

juli 2014 aangepast in Praktische Informatie
Geachte lezer,
Ik heb een vraag : Als je via de BE site inlogt dan kan je de gewone Magic kaarten bestellen die 55 euro kosten en
nu gewoon geldig zijn, Als ik via de NL site inlog moet ik de SUPERMAGIC bestellen, ik vraag me af waarom dat is ?
Kan ik gewoon de BE tickets bestellen ?
mvrgr
Bruin

Reacties

  • bruin zei:


    Geachte lezer,
    Ik heb een vraag : Als je via de BE site inlogt dan kan je de gewone Magic kaarten bestellen die 55 euro kosten en
    nu gewoon geldig zijn, Als ik via de NL site inlog moet ik de SUPERMAGIC bestellen, ik vraag me af waarom dat is ?
    Kan ik gewoon de BE tickets bestellen ?
    mvrgr
    Bruin

    Hoi Bruin,
    Er zijn inderdaad prijsverschillen bij vergelijkbare boekingen via het Belgisch boekingssysteem of het Nederlandse boekingssysteem. Disney werkt met een zogenaamd regiobeleid, waardoor de landen die korter bij het resort liggen hogere kortingen krijgen voor dagkaarten (België in dit voorbeeld). Landen die wat verderaf liggen, hebben juist hogere kortingen op meerdaagse tickets (Nederland in dit voorbeeld).
    Iedere bezoeker van onze site kan gebruik maken van alle aanbiedingen. Nederlanders kunnen dus profiteren van de Belgische aanbiedingen voor dagkaarten en Belgen kunnen profiteren van de Nederlandse aanbiedingen voor meerdaagse tickets. Bij iedere aanbieding staat vermeld via welk boekingssysteem (NL of BE) de reservering loopt. Kiest men voor een BE aanbiedingen, dan dient 'Belgie' als land geselecteerd te worden in het boekingssysteem. Kiest men voor een NL aanbiedingen, dan dient men 'Nederland' als land te selecteren tijdens de boeking.
    Veel plezier!
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    bedankt voor de snelle reactie, er wordt alleen gevraagd om het adres bij bestellen.
    In belgie dus, die heb ik natuurlijk niet. Of kan je gewoon kiezen voor e-tickets ?
    en zijn die dan gelijk geldig bij de toegangspoorten en kan ik dan zo doorlopen zonder ze
    in te wisselen voor gewone tickets ?
    Alvast bedankt !
    met vriendelijke groet,
    Bruin
  • bruin zei:


    Hoi Lars,
    bedankt voor de snelle reactie, er wordt alleen gevraagd om het adres bij bestellen.
    In belgie dus, die heb ik natuurlijk niet. Of kan je gewoon kiezen voor e-tickets ?
    en zijn die dan gelijk geldig bij de toegangspoorten en kan ik dan zo doorlopen zonder ze
    in te wisselen voor gewone tickets ?
    Alvast bedankt !
    met vriendelijke groet,
    Bruin

    Hoi Bruin,
    Graag gedaan! Je kunt gewoon je eigen Nederlandse adresgegevens invullen, ook al staat het land op 'België'. Geen probleem. Alle tickets die via ons besteld kunnen worden, zijn E-tickets waarmee je direct naar de poortjes van de parken kunt lopen. Hier worden de barcodes gescand. Je hoeft dus niet meer in de rij te staan.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Wij willen in november voor het eerst met ons gezin naar Disneyland gaan. Onze jongens zijn 11, 9 en 7 jaar. Wanneer we via het Nl boekingssysteem een blokhut in de Davey Crockett Ranch boeken, zijn we ruim €500,00 duurder uit. Dit omdat om een of andere vreemde reden in Nederland de kinderen vanaf 7 jaar moeten betalen en de Belgische pas vanaf 12 jaar.
    Nu had ik al wel gelezen dat je als Nederlander gewoon als land Belgie aan moet houden. Maar hoe zit dit bij aankomst bij Davey Crockett? Wij moeten de id kaarten laten zien van de kinderen om aan te tonen dat ze jonger dan 12 zijn. (dit zijn uiteraard Nederlandse id kaarten)
    Alvast bedankt!
    Groet, Irene
  • Im82 zei:


    Hallo,
    Wij willen in november voor het eerst met ons gezin naar Disneyland gaan. Onze jongens zijn 11, 9 en 7 jaar. Wanneer we via het Nl boekingssysteem een blokhut in de Davey Crockett Ranch boeken, zijn we ruim €500,00 duurder uit. Dit omdat om een of andere vreemde reden in Nederland de kinderen vanaf 7 jaar moeten betalen en de Belgische pas vanaf 12 jaar.
    Nu had ik al wel gelezen dat je als Nederlander gewoon als land Belgie aan moet houden. Maar hoe zit dit bij aankomst bij Davey Crockett? Wij moeten de id kaarten laten zien van de kinderen om aan te tonen dat ze jonger dan 12 zijn. (dit zijn uiteraard Nederlandse id kaarten)
    Alvast bedankt!
    Groet, Irene

    Hoi Irene,
    Dat is geen probleem. Bij aankomst wordt gekeken naar de leeftijd van de kinderen. Bij het tonen van de ID-kaarten gaat het dan ook alleen om de geboortedatum. Het maakt Disney daarbij niet uit waar de kinderen (of gasten in het algemeen) vandaan komen, zolang de naam en geboortedatum klopt. Veel plezier!
    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt Lars,
    Dan gaan we dat maar doen. Voor €500,00 kunnen we een hoop leuke dingen doen...
    Weet jij toevallig ook hoe het zit met ontbijt? Moet je dit van te voren bij boeken door voor half pension te kiezen of kun je ook ter plekke alleen ontbijt aanschaffen en wat zijn de kosten hiervan?
    Groetjes, Irene
  • Im82 zei:


    Bedankt Lars,
    Dan gaan we dat maar doen. Voor €500,00 kunnen we een hoop leuke dingen doen...
    Weet jij toevallig ook hoe het zit met ontbijt? Moet je dit van te voren bij boeken door voor half pension te kiezen of kun je ook ter plekke alleen ontbijt aanschaffen en wat zijn de kosten hiervan?
    Groetjes, Irene

    Graag gedaan! Dat is inderdaad een forse besparing, vandaar dat wij ook altijd de aanbiedingen via het Belgische boekingssysteem op onze site vermelden voor een compleet overzicht. Vergelijken loont altijd door bij een aanbieding op zowel de NL-knop, als de BE-knop te klikken en de reisgegevens in te vullen: http://www.discoverthemagic.nl/aanbiedingen/. Betaal nooit teveel via DiscoverTheMagic.nl ;-)
    Het ontbijt bij Disney's Davy Crockett Ranch kan niet op voorhand 'los' worden bijgeboekt, hiervoor dien je inderdaad half- of volpension bij te boeken. Het ontbijt kan wel tijdens het inchecken worden bijgeboekt voor €8,- per persoon, per dag (ontbijtpakket).
    Groetjes,
    Lars
  • Ik heb als nederlander pas ook via belgie een kamer geboekt omdat veel goedkoper was, geen probleem
  • Hallo,
    Wij willen graag in april 2015 naar Disneyland gaan voor 3 dagen en verblijven in een Disney hotel, deze zijn momenteel goedkoper dan de partnerhotels.
    Nu zijn wij aan het twijfelen of we Seqouia Lodge of Newport Bay gaan boeken.
    Is het in april zeker dat je een gerenoveerde kamer krijgt?
    Op de Belgische site staat het VIP pass icoontje ook bij de standaard kamers, maar in de omschrijving staat dat dit alleen op de suites geldt, weet iemand hier is meer van? (wij willen gewoon een standaard kamer boeken)
    Omdat wij 2 kamers moeten boeken, deze het liefst naast elkaar hebben en ik niet dubbel administratie kosten wil hebben, moet ik het telefonisch reserveren. Maar kan ik aan de telefoon ook zeggen dat ik via België wil boeken? Het scheelt ons immers bijna 200 euro.
    Welk hotel vinden jullie beter Seqouia of Newport?

  • Hallo,
    Wij willen graag in april 2015 naar Disneyland gaan voor 3 dagen en verblijven in een Disney hotel, deze zijn momenteel goedkoper dan de partnerhotels.
    Nu zijn wij aan het twijfelen of we Seqouia Lodge of Newport Bay gaan boeken.
    Is het in april zeker dat je een gerenoveerde kamer krijgt?
    Op de Belgische site staat het VIP pass icoontje ook bij de standaard kamers, maar in de omschrijving staat dat dit alleen op de suites geldt, weet iemand hier is meer van? (wij willen gewoon een standaard kamer boeken)
    Omdat wij 2 kamers moeten boeken, deze het liefst naast elkaar hebben en ik niet dubbel administratie kosten wil hebben, moet ik het telefonisch reserveren. Maar kan ik aan de telefoon ook zeggen dat ik via België wil boeken? Het scheelt ons immers bijna 200 euro.
    Welk hotel vinden jullie beter Seqouia of Newport?

    Hoi kristel88,
    De VIP FastPass is alleen inbegrepen bij een verblijf in de suites van de Disney hotels. Het icoontje op de Belgische website is niet juist. De verbouwing van Disney's Newport Bay Club heeft flinke vertraging opgelopen. Disney kan niet met zekerheid zeggen of jullie een nieuwe kamer krijgen. Mijn advies: kies voor Disney's Sequoia Lodge (zekerheid van goede kamers en tevens is dit hotel mijn persoonlijke favoriet). Het is niet mogelijk om via de reserveringslijn als Nederlander een Belgische aanbieding te boeken. Aangezien het prijsverschil tussen beide landen €200,- is en de administratiekosten per boeking slechts €19,- euro zijn, zou ik willen adviseren om toch online te boeken. Het bespaard u een hoop geld! Bekijk alle aanbiedingen via Nederland en België en maak de meest voordelige keuze: http://www.discoverthemagic.nl/aanbiedingen/.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    Hoi kristel88,
    De VIP FastPass is alleen inbegrepen bij een verblijf in de suites van de Disney hotels. Het icoontje op de Belgische website is niet juist. De verbouwing van Disney's Newport Bay Club heeft flinke vertraging opgelopen. Disney kan niet met zekerheid zeggen of jullie een nieuwe kamer krijgen. Mijn advies: kies voor Disney's Sequoia Lodge (zekerheid van goede kamers en tevens is dit hotel mijn persoonlijke favoriet). Het is niet mogelijk om via de reserveringslijn als Nederlander een Belgische aanbieding te boeken. Aangezien het prijsverschil tussen beide landen €200,- is en de administratiekosten per boeking slechts €19,- euro zijn, zou ik willen adviseren om toch online te boeken. Het bespaard u een hoop geld! Bekijk alle aanbiedingen via Nederland en België en maak de meest voordelige keuze: http://www.discoverthemagic.nl/aanbiedingen/.
    Groetjes,
    Lars

    Bedankt voor je hulp! Toch een beetje tegendraads geweest, haha.
    Zojuist een reservering telefonisch gemaakt voor NBC, kon gebruik maken van de Belgische actie.
    Heb gevraagd om een gerenoveerde kamer, maar dat kon ze me niet garanderen natuurlijk, dat is de gok dan maar, het is voor ons ook een beetje nostalgie omdat wij vroeger al naar dit hotel gingen.
    Maar de toezegging die je eerder hebt gekregen dat alle reserveringen vanaf november 2014 een gerenoveerde kamer krijgen is niet meer juist ( dat las ik er anders hier op het forum)
    Ik kan wel bevestigen dat Space Mountain gesloten is voor 6 maanden en dat het mission ||| gaat heten!

  • Lars zei:


    Hoi kristel88,
    De VIP FastPass is alleen inbegrepen bij een verblijf in de suites van de Disney hotels. Het icoontje op de Belgische website is niet juist. De verbouwing van Disney's Newport Bay Club heeft flinke vertraging opgelopen. Disney kan niet met zekerheid zeggen of jullie een nieuwe kamer krijgen. Mijn advies: kies voor Disney's Sequoia Lodge (zekerheid van goede kamers en tevens is dit hotel mijn persoonlijke favoriet). Het is niet mogelijk om via de reserveringslijn als Nederlander een Belgische aanbieding te boeken. Aangezien het prijsverschil tussen beide landen €200,- is en de administratiekosten per boeking slechts €19,- euro zijn, zou ik willen adviseren om toch online te boeken. Het bespaard u een hoop geld! Bekijk alle aanbiedingen via Nederland en België en maak de meest voordelige keuze: http://www.discoverthemagic.nl/aanbiedingen/.
    Groetjes,
    Lars

    Bedankt voor je hulp! Toch een beetje tegendraads geweest, haha.
    Zojuist een reservering telefonisch gemaakt voor NBC, kon gebruik maken van de Belgische actie.
    Heb gevraagd om een gerenoveerde kamer, maar dat kon ze me niet garanderen natuurlijk, dat is de gok dan maar, het is voor ons ook een beetje nostalgie omdat wij vroeger al naar dit hotel gingen.
    Maar de toezegging die je eerder hebt gekregen dat alle reserveringen vanaf november 2014 een gerenoveerde kamer krijgen is niet meer juist ( dat las ik er anders hier op het forum)
    Ik kan wel bevestigen dat Space Mountain gesloten is voor 6 maanden en dat het mission ||| gaat heten!
    Goed om te horen dat het gelukt is, Kristel! Disney is inderdaad gestopt met het 'garanderen' van vernieuwde kamers bij boekingen met aankomsten sinds november vorig jaar, vanwege de vertraging in de werkzaamheden. Apart dat de reserveringslijn aangeeft dat Space Mountain de titel 'Mission 3' gaat krijgen. Betrouwbare bronnen binnen Disney geven namelijk aan dat de attractie simpelweg Space Mountain gaat heten en dat een eventueel nieuw thema (zoals een 'Mission 3') pas in 2018 te zien zal zijn. Vreemd!
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,

    Ik wil gaan boeken via de Belgische site maar kan ik Nederlander betalen met bancontact? Ik heb geen creditcard en kan alleen iDeal kiezen als ik via de Nederlandse site boek.

    Groetjes,'
    Sharon
  • Hoi Sharon,

    als het niet lukt met bancontact kun je ook even contact met ons opnemen via het vragenformulier (rechtsonder op de homepagina onder "stel een vraag", dan helpen we je graag!
  • Hallo Hugo,

    Als ik gewoon met mijn nederlandse pas kan betalen zal het vast wel lukken. Ik wist alleen niet of het mogelijk was omdat het een belgisch systeem is.

    Groetjes,
    Sharon
Log In of Registreer om te reageren.