Welk hotel kiezen?

september 2014 aangepast in Hotels & Accommodatie
Hoi,
Wij willen volgend jaar met twee volwassenen en twee kinderen (dan 5 en 3) voor 3/4 dagen naar DLPR. We zijn met z'n tweetjes weel eens in Santa Fé en Cheyenne geweest, maar willen nu iets meer. We kwamen al snel uit bij Sequioa Lodge en Newport Bay. Maar als ik de reacties lees op Zoover, dan valt Newport Bay een beetje tegen. Nu weet ik dat ze aan het renoveren zijn, maar is de renovatie medio 2015 (juni) klaar?
Wat kunnen jullie aanbevelen?
Alvast bedankt!!

Reacties

  • aspers zei:


    Hoi,
    Wij willen volgend jaar met twee volwassenen en twee kinderen (dan 5 en 3) voor 3/4 dagen naar DLPR. We zijn met z'n tweetjes weel eens in Santa Fé en Cheyenne geweest, maar willen nu iets meer. We kwamen al snel uit bij Sequioa Lodge en Newport Bay. Maar als ik de reacties lees op Zoover, dan valt Newport Bay een beetje tegen. Nu weet ik dat ze aan het renoveren zijn, maar is de renovatie medio 2015 (juni) klaar?
    Wat kunnen jullie aanbevelen?
    Alvast bedankt!!

    Hoi aspers,
    Newport Bay zal in zijn geheel pas klaar zijn in Juli 2016.
    En aangezien uw jonge kinderen heeft, die waarschijnlijk een keer zwemmen wel erg leuk vinden.
    Zou ik persoonlijk kiezen voor Sequioa lodge.
    Ook heb ik ergens gelezen dat vanaf oktober 2014 t/m september 2015 de familiekamers niet beschikbaar zijn.
    Maar daar kan ik me ook in vergissen.
    Groetjes myriam
  • Hoi Myriam,
    Bedankt voor je reactie! Wij hebben een duidelijke beslissing kunnen maken. ;)
  • We gaan dus inderdaad boeken voor Sequioa Lodge. Maar nu geeft hij een goedkopere prijs aan in een van de lodges (dus niet in het hoofdgebouw). Wat is precies het verschil tussen de kamers in de bijgebouwen en in het hoofgebouw (Montana kamers). Kan dat niet ontdekken, en als ik bij de boeking klik op 'meer info' krijg ik een error.
    Verder zag ik eens ergens het advies staan om een kamer te boeken met zicht op Lake Disney. Is het dat echt waard? Want in totaal ben ik dan bijna 100,- duurder uit dan een kamer in een bijgebouw.
  • aspers zei:


    We gaan dus inderdaad boeken voor Sequioa Lodge. Maar nu geeft hij een goedkopere prijs aan in een van de lodges (dus niet in het hoofdgebouw). Wat is precies het verschil tussen de kamers in de bijgebouwen en in het hoofgebouw (Montana kamers). Kan dat niet ontdekken, en als ik bij de boeking klik op 'meer info' krijg ik een error.
    Verder zag ik eens ergens het advies staan om een kamer te boeken met zicht op Lake Disney. Is het dat echt waard? Want in totaal ben ik dan bijna 100,- duurder uit dan een kamer in een bijgebouw.

    Hoi aspers,
    Er is geen verschil in de standaardkamers van de Lodges of het hoofdgebouw (Montana). Het enigste verschil is de locatie. Alleen als je het de moeite waard vind om uitzicht op het meer te hebben, zou ik voor Lake View kiezen. Als je toch al weet dat je de hele dag in de parken bent en 's avonds laat pas terugkeert, heb je weinig aan het uitzicht. Lake View is alleen mogelijk voor kamers in het hoofdgebouw.
    Groetjes,
    Lars
  • hoi medeforummers,
    Ik heb even een vraagje, ik ben al heel vaak in disney geweest.
    Maar het is voor mij eigenlijk heel lang geleden dat ik in een disney hotel geslapen heb.
    De laatste keer was met een aanbieding van me tante die bij een reisbureau werkte we hebben toen geslapen bij hotel new york.
    En ik moet zeggen dat is me zeer zwaar tegengevallen.
    Wellicht dat dit was omdat er misschien veel mensen waren met die aanbieding, maar dan nog.
    Nu wil ik samen met mijn zusje ergens in september naar disney gaan.
    En dit keer lekker een disney hotel nemen.
    Het liefst gaan we natuurlijk in het disney hotel, maar die centjes hebben we waarschijnlijk niet.
    Dus nu twijfelen we tussen SQL GF kamer, New port bay omdat ie zo mooi gerenoveerd is.
    Of hotel New York toch nog een kans geven.
    Nou heb ik hier al een hoop gelezen en gezien van de GF kamers.
    Maar wat raden jullie aan?
    Ben erg benieuwd,ik ben zelf erg gewend aan Partner hotel Dream Castle.
    Oh en ik heb een Dream jaarkaart en me zusje nog niks.
    Bedankt alvast!!
    Xx
  • Myriam zei:


    hoi medeforummers,
    Ik heb even een vraagje, ik ben al heel vaak in disney geweest.
    Maar het is voor mij eigenlijk heel lang geleden dat ik in een disney hotel geslapen heb.
    De laatste keer was met een aanbieding van me tante die bij een reisbureau werkte we hebben toen geslapen bij hotel new york.
    En ik moet zeggen dat is me zeer zwaar tegengevallen.
    Wellicht dat dit was omdat er misschien veel mensen waren met die aanbieding, maar dan nog.
    Nu wil ik samen met mijn zusje ergens in september naar disney gaan.
    En dit keer lekker een disney hotel nemen.
    Het liefst gaan we natuurlijk in het disney hotel, maar die centjes hebben we waarschijnlijk niet.
    Dus nu twijfelen we tussen SQL GF kamer, New port bay omdat ie zo mooi gerenoveerd is.
    Of hotel New York toch nog een kans geven.
    Nou heb ik hier al een hoop gelezen en gezien van de GF kamers.
    Maar wat raden jullie aan?
    Ben erg benieuwd,ik ben zelf erg gewend aan Partner hotel Dream Castle.
    Oh en ik heb een Dream jaarkaart en me zusje nog niks.
    Bedankt alvast!!
    Xx

    Hoi Myriam,
    Persoonlijk geef ik absoluut de voorkeur aan de Disney hotels vanwege de sfeer, het thema en de ligging. Inmiddels heb ik alle Disney hotels gehad en Disney's Sequoia Lodge is, zeker na de upgrade, mijn nieuwe favoriet. Voorheen gaf ik de voorkeur aan Disney's Newport Bay Club voor alle seizoenen, met uitzondering van kerst. Sequoia Lodge is ongeëvenaard tijdens het kerstseizoen.
    Newport Bay Club ondergaat momenteel een zeer grootschalige upgrade die begin 2016 voltooid zal zijn. De nieuwe kamers zien er fantastisch uit. Gebaseerd op foto's denk ik dat ik in 2016 zal 'pendelen' tussen Newport en Sequoia. Disney's Hotel New York is strak, modern en zakelijk, maar straalt voor mij geen 'Disney-sfeer' uit. Het Disneyland Hotel is natuurlijk het summum voor de Disney fan, maar de prijs is te hoog om dit jaarlijks te doen. Voor die ene keer in het vlaggenschip van Disneyland Parijs, kon ik namelijk ook 2 keer een compleet arrangement boeken in één van de 3-sterren Disney hotels. Voor mij persoonlijk was het 't wel waard, als fan, maar slechts éénmaal. Mijn advies: Sequoia Lodge of Newport Bay Club (nieuwe stijl).
    Groetjes,
    Lars
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi
    Super bedankt lars.
    Ik heb het denk ik ook niet zo met new york, maar dat kan ook liggen aan mijn eenmalige ervaring.
    Met stoffige oude kamer, en het ontbijt in een confectiezaal / vergaderzaal.
    Mocht er een leuke aanbieding komen en we hebben het geld.
    Gaan we zeker voor deze keer naar het disney hotel.
    Dit willen we al heel lang en super graag doen.
    En anders word het toch denk ik SQL vanwege de golden forrest kamers met VIP FP.
    Groetjes
  • Myriam zei:


    Hoi
    Super bedankt lars.
    Ik heb het denk ik ook niet zo met new york, maar dat kan ook liggen aan mijn eenmalige ervaring.
    Met stoffige oude kamer, en het ontbijt in een confectiezaal / vergaderzaal.
    Mocht er een leuke aanbieding komen en we hebben het geld.
    Gaan we zeker voor deze keer naar het disney hotel.
    Dit willen we al heel lang en super graag doen.
    En anders word het toch denk ik SQL vanwege de golden forrest kamers met VIP FP.
    Groetjes

    Graag gedaan. Myriam. Even ter aanvulling: de Golden Forest kamers in Disney's Sequoia Lodge hebben geen VIP FastPass. Je ontvangt een Disney Hotel FastPass die 1 keer per persoon, per dag geldig is. Alleen de suites in dit hotel ontvangen een VIP FastPass.
    Groetjes,
    Lars
  • oh haha..
    Had dat woordje suites niet gelezen alleen golden forrest,
    Ach 1 FP per persoon schiet ook al op.
    Is mooi voor Big thunder mountain, aangezien die altijd snel weg is of laat word
  • Myriam zei:


    oh haha..
    Had dat woordje suites niet gelezen alleen golden forrest,
    Ach 1 FP per persoon schiet ook al op.
    Is mooi voor Big thunder mountain, aangezien die altijd snel weg is of laat word

    Big Thunder Mountain ondergaat vanaf eind dit jaar een grote renovatie en zal voor 13 maanden worden gesloten. Op dit moment is het nog onduidelijk wanneer de populaire attractie precies dichtgaat. De twee opties zijn: september 2015 - oktober 2016 of november 2015 - december 2016. Het kan dus zijn dat BTM al in september wordt gesloten. Het management van Disney heeft zich daar nog niet over uitgesproken, maar aangezien de attractie momenteel vaak stil ligt door technische problemen zullen ze waarschijnlijk zo snel mogelijk willen beginnen met de upgrade. Hou hier even rekening mee. Zodra wij meer informatie ontvangen, passen wij dit aan in het artikel over de upgrades van attracties in het Disneyland Park voor de 25ste verjaardag: http://www.discoverthemagic.nl/2014/10/populaire-attracties-krijgen-grote-upgrade-voor-de-25ste-verjaardag-van-disneyland-parijs-in-2017/.
    Groetjes,
    Lars
  • hoi lars
    dat zou erg jammer zijn.
    ik heb hem afgelopen november ook al moeten missen.
    Wat overigens niet in de planning stond.
  • Ik twijfelde ook tussen New York en SL (golden forrest) maar uiteindelijk voor het eerste gekozen omdat na Disney hotel het dichtste ligt, en vlak tegen Café Mickey en ook voor het ontbijt (eitjes).
    Maar volgende keer wordt zeker SL.
    Wij hebben Disney hotel en New Port Bay al gedaan.
Log In of Registreer om te reageren.