Hotel boeken als minderjarige

november 2014 aangepast in Hotels & Accommodatie
Hallo!
Ik zou graag eens naar Disneyland gaan met m'n vriendin maar we zijn beide maar 16.
Op de site van Disneyland is het dus niet mogelijk om zo te boeken aangezien er minstens 1 volwassene moet bij zijn.
Is het dan wel mogelijk om te gaan? En hoe doe ik dit dan? Best via een reisbureau of is er toch een weg om te boeken rechstreeks via Disneyland? Een heleboel vragen!
Dankje!!

Reacties

  • Yannick zei:


    Hallo!
    Ik zou graag eens naar Disneyland gaan met m'n vriendin maar we zijn beide maar 16.
    Op de site van Disneyland is het dus niet mogelijk om zo te boeken aangezien er minstens 1 volwassene moet bij zijn.
    Is het dan wel mogelijk om te gaan? En hoe doe ik dit dan? Best via een reisbureau of is er toch een weg om te boeken rechstreeks via Disneyland? Een heleboel vragen!
    Dankje!!

    Hoi Yannick,
    Goede vraag! Daar weet ik het antwoord niet zo een, twee, drie op. Graag verwijs ik je door naar de Nederlandse klantenservice van Disney door een mail te sturen naar dlp.clientenservice@disney.com en deze vraag aan hen voor te leggen. Online is dit inderdaad niet mogelijk, omdat er minimaal één volwassene in de boeking aanwezig moet zijn. Laat je ons even weten wat het antwoord van Disney is? Wellicht dat er nog andere jongeren met hetzelfde idee als jij lopen. Thanks!
    Groetjes,
    Lars
  • We hebben vandaag eventjes naar het reisbureau gebeld voor wat informatie en daar hebben ze dan naar het reisagentschap gebeld en die zeiden dat het geen probleem zou geven, vermits we natuurlijk een schriftelijke toelating van de ouders gaan halen in het gemeentehuis.
    Dus het zou wel moeten lukken in principe via een reisbureau!
    Groetjes.
  • Yannick zei:


    We hebben vandaag eventjes naar het reisbureau gebeld voor wat informatie en daar hebben ze dan naar het reisagentschap gebeld en die zeiden dat het geen probleem zou geven, vermits we natuurlijk een schriftelijke toelating van de ouders gaan halen in het gemeentehuis.
    Dus het zou wel moeten lukken in principe via een reisbureau!
    Groetjes.

    Goed om te horen, Yannick. Succes met plannen en alvast veel plezier in Disneyland!
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo allemaal!

    Ik besloot maar eens een paar Disneyfora te bezoeken in de hoop mijn vraag te kunnen beantwoorden.

    Ik word in Augustus zestien. Ik had dan ook het idee naar Disneyland Parijs te gaan voor mijn verjaardag. Het probleem is echter dat ik niet meer zeker weet of ik wel toegelaten word tot de hotels van Disney, omdat mijn ouders als verrassing een boeking gedaan hadden (die goedkoper was dan mijn keuze, Santa Fe) bij De Jong intra. Ik wist al dat het B&B Hotel geen jongeren accepteert, dus het kwam niet als een verrassing toen De Jong belde dat zij de boeking moesten annuleren.

    Ze vertelden mijn ouders echter dat dit mogelijk ook voor de hotels van Disney zelf kan gelden, terwijl in de brochure en de site van Disney iets anders beweerd wordt.

    In het hotelreglement op de site van DLP staat:
    1.4. Minderjarigen: kinderen onder de 18 jaar moeten verplicht worden begeleid door een ouder of andere volwassene. Bij afwezigheid van een ouder of andere volwassene kan een minderjarige van 15 t/m 17 jaar in het hotel verblijven, mits deze een schriftelijke toestemming kan overhandigen die ondertekend is door de met de voogdij belaste persoon. Kinderen jonger dan 12 jaar dienen constant onder toezicht te staan. Alle minderjarigen vallen te allen tijde onder de verantwoordelijkheid van hun ouders of wettelijke voogd, waarbij deze verantwoordelijkheid zich uitstrekt tot eventuele schade die deze minderjarigen veroorzaken.

    Van Disney krijg ik echter geen antwoord. Twee van mijn drie e-mails werden beantwoord door een automatisch bericht, een derde werd doorgestuurd naar WDW. Toen ik een live chat begon op de UK site, werd mij verteld dat een volwassene het callcenter moest bellen en deze vraag moest stellen omdat minderjarigen geen contact mogen zoeken. Vervolgens werd de chat afgebroken.

    Mijn ouders willen het 0900-nummer niet bellen, omdat ze €1 te duur vinden voor een kort gesprek. Ugh.

    Vandaar dat ik hier ben beland - ik vroeg me af of Disneyland daadwerkelijk haar regels heeft aangepast. Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn ouders hebben wel ingestemd met het invullen van zo'n toestemmingsformulier, mits ze echt 200% zekerheid hebben dat ik bij aankomst bij het hotel niet geweigerd word.

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

    Peter
  • In bijna alle hotels (over bijna de gehele wereld) geld dat een 16 jarige er niet alleen mag zitten zonder begeleider van minimaal 18. Dat heeft te maken met aansprakelijkheid en het aangaan van betaling etc.
    Is heel flauw maar het is wel echt zo..
  • Hoi PanTastique/Peter,

    ik zou deze vraag even per mail (in het nederlands stellen) aan dlp.benelux.cro@disneylandparis.com. Zij moeten deze vraag correct (en definitief) kunnen beantwoorden.

  • Hoi @PanTastique ,

    Ik heb deze vraag even samengevoegd met een eerdere soortgelijke vraag (zie hierboven). Zoals je ziet is het al eens gelukt met schriftelijke toestemming van de ouders. Ik zou inderdaad even het advies van Hugo volgen en een mail sturen om dit duidelijk door Disney zelf bevestigd te krijgen.

    Groetjes,
    Lars
  • april 2017 aangepast
    Hallo allemaal, bedankt voor jullie berichten.

    Lars, ik had het bericht van Yanick al eerder gevonden. Maar aangezien het bericht drie jaar oud is, vond ik dat ik er niet gelijk van uit kon gaan dat het onveranderd was.

    Het e-mail adres wat Hugo voorstelde heeft ook niets opgeleverd. "Onze dienst behandelt geen schriftelijke verzoeken." Telefonisch weigeren ze echter ook minderjarigen te woord te staan... Mijn ouders vergeten (weigeren?) steeds te bellen als ik het vraag.

    Dusver vind ik de bereikbaarheid van Disney erg te wensen over laten... Walt Disney World en Disneyland California hebben gewoon e-mail adressen waar je vragen kunt stellen.

    Het is echt extreem pijnlijk om te moeten accepteren, maar het lijkt erop alsof ik twee jaar heb weggegooid (en voor niks iedere cent die ik kreeg opgespaard heb).

    Ik weet verder niet wat ik moet doen, want het lijkt me niet dat als je aankomt en geweigerd wordt bij het hotel gewoon kunt zeggen 'ja maar het stond op de site en in de brochure'. Om mijn ouders tot het randje te pushen totdat ze eindelijk bellen heeft ook geen zin, lijkt me (dat leidt uiteindelijk alleen maar tot geïrriteerde ouders).

    Alsnog bedankt voor jullie hulp. Het viel te proberen, maar Disneyland Parijs vindt het blijkbaar te veel moeite haar gasten via e-mail te woord te staan, wat ik alsnog vreemd vind.

    Nogmaals bedankt,
    Peter
  • Toen ik als 16-jarige belde naar Disneyland Paris werd ik gewoon te woord gestaan hoor. Je kan op facebook een berichtje sturen, reageren ze ook altijd op.
  • wellicht kan je het via het twitter account @DLPHelp proberen informatie te krijgen
  • Hallo allemaal, bedankt voor jullie berichten.

    Lars, ik had het bericht van Yanick al eerder gevonden. Maar aangezien het bericht drie jaar oud is, vond ik dat ik er niet gelijk van uit kon gaan dat het onveranderd was.

    Het e-mail adres wat Hugo voorstelde heeft ook niets opgeleverd. "Onze dienst behandelt geen schriftelijke verzoeken." Telefonisch weigeren ze echter ook minderjarigen te woord te staan... Mijn ouders vergeten (weigeren?) steeds te bellen als ik het vraag.

    Dusver vind ik de bereikbaarheid van Disney erg te wensen over laten... Walt Disney World en Disneyland California hebben gewoon e-mail adressen waar je vragen kunt stellen.

    Het is echt extreem pijnlijk om te moeten accepteren, maar het lijkt erop alsof ik twee jaar heb weggegooid (en voor niks iedere cent die ik kreeg opgespaard heb).

    Ik weet verder niet wat ik moet doen, want het lijkt me niet dat als je aankomt en geweigerd wordt bij het hotel gewoon kunt zeggen 'ja maar het stond op de site en in de brochure'. Om mijn ouders tot het randje te pushen totdat ze eindelijk bellen heeft ook geen zin, lijkt me (dat leidt uiteindelijk alleen maar tot geïrriteerde ouders).

    Alsnog bedankt voor jullie hulp. Het viel te proberen, maar Disneyland Parijs vindt het blijkbaar te veel moeite haar gasten via e-mail te woord te staan, wat ik alsnog vreemd vind.

    Nogmaals bedankt,
    Peter

    Als je een aantal zoekopdrachten geeft op de site van Disney zelf, ontvang je een berichtje op je scherm of ze je kunnen helpen. Je kunt hier je telefoonnummer invoeren en dan wordt je automatisch verbonden met o.a. de Reserveringslijn. Je wordt dan vanuit hen gebeld.
    (Ideale manier om die euro te omzeilen)

    Aangezien je 16 bent als je er naar toe wilt, moet het dan verder geen probleem zijn.

    Niet opgeven en gewoon gaan genieten.

    Groet,
    Carlien
  • Of via het forum mensen treffen die zich even voordoen als je ouders of begeleiders
Log In of Registreer om te reageren.