Jaarkaarten (algemene vragen)

1565759616266

Reacties

• Dank je wel

Net even gerekend maar het loont denk ik niet om uit te laten betalen.

Weet je misschien ook of met de verlenging van je jaarkaart een groene kaart ook verlengd wordt?

Graag gedaan! Als de groene kaart is gekoppeld aan de jaarkaart, dan zal ook deze verlengd worden.

• Heel erg bedankt. En zeer dankbaar voor dit forum!

Goed om te horen en graag gedaan!
  • Lars zei:

Dank je wel

Weet je misschien ook of met de verlenging van je jaarkaart een groene kaart ook verlengd wordt?

Graag gedaan! Als de groene kaart is gekoppeld aan de jaarkaart, dan zal ook deze verlengd worden.
    Daar had ik vorig jaar in juli dus problemen mee, jaarkaart verlengd met eerste lockdown, groene kaart maakte ze iedere keer probleem van, daar zou ik dus een nieuwe brief van de arts nodig voor hebben. Omdat we toen maar 2 dagen bleven, hebben ze het aangepast, maar niet zonder morren😉
  • Ik heb dit via Twitter en mail nagevraagd en beide keren was het antwoord “we’ll be happy to update your DPC”. Ik ben heel benieuwd!
  • Lars zei:

Dank je wel

Daar had ik vorig jaar in juli dus problemen mee, jaarkaart verlengd met eerste lockdown, groene kaart maakte ze iedere keer probleem van, daar zou ik dus een nieuwe brief van de arts nodig voor hebben. Omdat we toen maar 2 dagen bleven, hebben ze het aangepast, maar niet zonder morren😉
    Bij die van mijn vader geen enkel probleem gehad.
  • juni 2021 aangepast
    Lars zei:

BREAKING: Belangrijke wijzigingen in het beleid voor jaarkaarthouders van Disneyland Paris:

- 60 dagen extra geldigheid, bovenop de reeds doorgevoerde verlenging, ter compensatie
    - Mogelijkheid tot het annuleren van de jaarkaart met terugbetaling van de overgebleven dagen (peildatum: 30 oktober 2020)
    - Maximaal 3 reserveringen voor toegang per jaarkaarthouder op ieder moment. Alle boventallige reserveringen worden per 4 juni 2021 automatisch geannuleerd. Heb je nu méér dan 3 reserveringen en wil je zelf bepalen welke je daarvan houdt, annuleer de boventallige reserveringen dan zelf tot 3 juni 2021.
    - Privilege tickets kunnen vanaf 1 juni 2021 worden besteld via het online platform.
    - Reserveringen voor de soft openings voor jaarkaarthouders op 15 & 16 juni 2021 kunnen vanaf 1 juni 2021 worden gemaakt via het online platform. Deze reserveringen tellen niet mee in de maximum van 3 per jaarkaarthouder.

Lees meer: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/compensatie-jaarkaarten-disneyland-paris-extra-geldigheid

Goedemorgen Lars,

Is er al duidelijkheid wanneer de 60 bonusdagen er bij zullen staan?
    Groetjes Martine
  • Lars zei:

BREAKING: Belangrijke wijzigingen in het beleid voor jaarkaarthouders van Disneyland Paris:

- 60 dagen extra geldigheid, bovenop de reeds doorgevoerde verlenging, ter compensatie
    - Mogelijkheid tot het annuleren van de jaarkaart met terugbetaling van de overgebleven dagen (peildatum: 30 oktober 2020)
    - Maximaal 3 reserveringen voor toegang per jaarkaarthouder op ieder moment. Alle boventallige reserveringen worden per 4 juni 2021 automatisch geannuleerd. Heb je nu méér dan 3 reserveringen en wil je zelf bepalen welke je daarvan houdt, annuleer de boventallige reserveringen dan zelf tot 3 juni 2021.
    - Privilege tickets kunnen vanaf 1 juni 2021 worden besteld via het online platform.
    - Reserveringen voor de soft openings voor jaarkaarthouders op 15 & 16 juni 2021 kunnen vanaf 1 juni 2021 worden gemaakt via het online platform. Deze reserveringen tellen niet mee in de maximum van 3 per jaarkaarthouder.

Lees meer: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/compensatie-jaarkaarten-disneyland-paris-extra-geldigheid

Enig idee vanaf wanneer die 60 dagen erbij staan? Want nu nog niet, zag ik.
    Dus ik begrijp dat je maar 3 dagen vooruit kan reserveren? Dus als je 2 weekenden (van ieder 3 dagen) zou willen gaan, kan je dat niet plannen?
    Lars zei:

Goedemorgen Lars,

Is er al duidelijkheid wanneer de 60 bonusdagen er bij zullen staan?
    Groetjes Martine
    Ik denk dat dit pas erbij geteld wordt na de periode dat je een aanvraag kan doen tot terugbetaling.
  • Hoi @martinekerssens ,

Die 60 dagen zullen vanaf midden juni worden toegevoegd als de periode is afgelopen waarop klanten hun jaarkaart kunnen annuleren (t/m 10 juni 2021).

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Hoi @martinekerssens ,

Die 60 dagen zullen vanaf midden juni worden toegevoegd als de periode is afgelopen waarop klanten hun jaarkaart kunnen annuleren (t/m 10 juni 2021).

Groetjes,
    Lars

Oké dank je wel voor de info. Dan moeten we nog even geduld hebben.
    Groetjes Martine
  • Wie kan me helpen? Het is me niet helemaal duidelijk hoe het nu zit met de reserveringen op de jaarpas en die met room only. Op dit moment heb ik drie dagen gereserveerd met een hotel buiten Disney. Annulering is mogelijk tot enkele dagen voor vertrek.
    Als ik room only wil boeken, heb ik dan automatisch ook toegang tot het park met mijn jaarkaart? En kan dit ook online geboekt worden of moet ik daar echt speciaal voor bellen? Ik ben nog aan het overwegen om een Disney-hotel te boeken, maar wil eerst even de ins en outs weten. Dan kan ik namelijk voor twee momenten in de zomervakantie gaan ☺️

En ik lees al dat een test noodzakelijk is voor Frankrijk (want mijn vaccinatie zal dan nog niet volledig zijn, lullig maar ja….) is het al bekend hoe ze dat gaan controleren? Ik reis met de auto, worden grenzen bijvoorbeeld bemand zodat daar tests gevraagd kunnen worden? Of kan het ook zijn dat je gewoon zonder enig probleem door kunt rijden? Welke test kan ik dan het best boeken? Antigeen of PCR? (Ik heb geen Corona gehad, dus ook geen antistoffen opgebouwd, denk ik)
  • Hoi @larissavanbuul ,

Ja, met een room only inclusief jaarkaartkorting in de Disney hotels (alleen via de officiële Disney reserveringslijn, niet via derde partijen en niet online), heb je toegang tot de parken zonder aparte reservering. Dit werkt hetzelfde zoals toegang tot Extra Magic Time als jaarkaarthouder: toon je MagicPass voor het Disney hotel en een geldige jaarkaart. Als het goed is geven ze hier uitleg over als je belt.

Hoe en waar de controle zal zijn voor het corona paspoort (negatieve test, bewijs van vaccinatie of bewijs van immuniteit) is niet duidelijk. Dit mag een PCR, maar ook een antigeen test zijn. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/frankrijk-versoepelt-maatregelen-vanaf-3-mei-2021-lockdown.

Groetjes,
    Lars
  • We hebben besloten te gaan annuleren. Laat mn net 11jarige dochter niet verplicht testen voor een disney tripje

@Lars wil je even meekijken naar het rekensommetje.
    We hebben 1 infinity en 2x magic plus. Zouden oorspronkelijk lopen tm 4 okt 2020. Door de sluiting kwamen er 153 dagen bij.
    Hebben we dan recht op 137 dagen teruggave
    (153 - 16 dagen van okt)?
  • We hebben besloten te gaan annuleren. Laat mn net 11jarige dochter niet verplicht testen voor een disney tripje

@Lars wil je even meekijken naar het rekensommetje.
    We hebben 1 infinity en 2x magic plus. Zouden oorspronkelijk lopen tm 4 okt 2020. Door de sluiting kwamen er 153 dagen bij.
    Hebben we dan recht op 137 dagen teruggave
    (153 - 16 dagen van okt)?

Typfoutje 127
    (153- 26 van okt)
  • Lars zei:

Dank je wel

Bij die van mijn vader geen enkel probleem gehad.
    Wij hadden voor een nieuwe brief gezorgd maar ze hoefde die niet eens te zien. Ze zei dat autisme niet geneest in een jaar.
  • Hoi,

Is er al wat bekend over die mail die iedereen al gehad zou hebben als je een reservering voor een privilege ticket had gemaakt op 1 juni? Ik heb ook 3 reserveringen staan maar die zijn nu dus geannuleerd. Ik zou een mail moeten hebben met een URL om 9 juni met voorrang de privilege tickets opnieuw te reserveren. Ik heb geen mail gehad, net zoals naar ik begrijp vele andere jaarpashouders. Krijg ik die alsnog of kan ik op een andere manier die URL krijgen. Ik kom er niet door heen op de hulplijn van disney.

En kan ik pas reserveren als ik nieuwe jaarpasnummers heb ontvangen?

En nog een vraag... we krijgen allemaal nieuwe jaarpasnummers. Zijn de reserveringen voor de jaarpassen dan nog wel geldig omdat daar dan het oude nummer op staat?

Zoveel onduidelijkheid en de website van disney lijkt opzettelijk vaag te worden gehouden.

Alsvast bedankt
    Lin
  • Hoi @Lappekat ,

Reserveringen voor Privilege tickets gaan vanaf 9 juni 2021 in de middag open. Meer informatie is nu nog niet bekend, ook niet waar dit precies zal zijn. De verwachting is via het jaarkaarten platform, maar een bevestiging volgt morgen. Je kunt gewoon met je huidige jaarkaart reserveren.

Niet iedereen krijgt een nieuwe jaarkaart. Alleen de jaarkaarthouders die een mail hierover hebben gehad (check je spam folder) kunnen een nieuwe jaarkaart afhalen bij de kassa's van het Walt Disney Studios Park.

Groetjes,
    Lars
  • Update: Reserveringen voor Privilege tickets zijn vanaf nu open voor jaarkaarthouders waarvan eerdere Privilege tickets werden geannuleerd. De verkoop gaat hoogstwaarschijnlijk later vandaag voor iedereen open via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/compensatie-jaarkaarten-disneyland-paris-extra-geldigheid
  • Hallo Allemaal,\

Ik heb een vraag over de jaarpassen. Wij hebben die kaarten (4 stuks) gekocht in 2019 met ingangsdatum 12 augustus 2019.

Normaliter zouden deze passen zijn verlopen per 12 augustus 2020 maar door Corona was Disney een paar maanden gesloten. Hierdoor zou de geldigheid (toen met een bonus van 30 dagen) lopen tot ongeveer 12 januari 2021.

Daarna is er vanaf okt 2020 weer een langdurige sluiting geweest (tot nu dus) en dan met een bonus van 60 dagen. (in plaats van de voorgaande 30)

Aangezien de pagina van Disney telkens "in onderhoud is" kan ik niet zien of mijn passen nog geldig zijn.

Kan iemand mij vertellen of mijn passen nog recht op restitutie geven?
    Alvast vriendelijk dank voor het meedenken.

• Hoi @pktje ,

Als het goed is zou het online platform voor jaarkaarthouders nu weer moeten werken om de einddatum te bekijken, aangezien er ook Privilege tickets aangeschaft kunnen worden.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Hoi @Lappekat ,

Reserveringen voor Privilege tickets gaan vanaf 9 juni 2021 in de middag open. Meer informatie is nu nog niet bekend, ook niet waar dit precies zal zijn. De verwachting is via het jaarkaarten platform, maar een bevestiging volgt morgen. Je kunt gewoon met je huidige jaarkaart reserveren.

Niet iedereen krijgt een nieuwe jaarkaart. Alleen de jaarkaarthouders die een mail hierover hebben gehad (check je spam folder) kunnen een nieuwe jaarkaart afhalen bij de kassa's van het Walt Disney Studios Park.

Groetjes,
    Lars

Hallo Lars,

Wederom heel erg bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels de mail ontvangen met nieuw jaarpasnummer en link. Ik heb meteen kunnen reserveren voor privilege.

Ik was te vroeg in paniekmodus...

Groetjes,
    Lin
  • Graag gedaan, @Lappekat ! Veel plezier alvast.
  • Lars zei:

Hoi @pktje ,

Als het goed is zou het online platform voor jaarkaarthouders nu weer moeten werken om de einddatum te bekijken, aangezien er ook Privilege tickets aangeschaft kunnen worden.

Groetjes,
    Lars

Dank je wel Lars
  • We hebben gisteren de annulering bevestigd. @Lars weet je waarom ze om de begindatum van je abbonoment vragen? We hadden oorspronkelijk 16maanden. Hoop nog wel wat terug te krijgen.
    Als ik zelf reken kom ik uit op 127 dagen
  • Hoi @magicmama ,

De begindatum is belangrijk voor Disney om te zien hoeveel dagen er op 30 oktober 2020 nog 'open' stonden. Daarmee bepalen ze de restitutie.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Hoi @magicmama ,

De begindatum is belangrijk voor Disney om te zien hoeveel dagen er op 30 oktober 2020 nog 'open' stonden. Daarmee bepalen ze de restitutie.

Groetjes,
    Lars

Weet je hoe het dan zit met een verlengd abonnement? We hadden 16maanden.
    Zonder lockdown verlenging zou deze tot 4 okt 2020 lopen

• Weet je hoe het dan zit met een verlengd abonnement? We hadden 16maanden.
    Zonder lockdown verlenging zou deze tot 4 okt 2020 lopen

Geen idee helaas. Je zal van Disney bericht krijgen over een eventuele restitutie.
  • Heeft iemand de 60 bonus dagen er al bij staan?
    Groetjes Martine
  • Heeft iemand de 60 bonus dagen er al bij staan?
    Groetjes Martine

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, hier nog niet in ieder geval.

• Ben flink boos. Net een mail bevestiging van de annulatie gehad en nu wordt dit opeens vermeld: excluding the extended validity offered as part of our renewal offer

In de vorige mail met aanbod tot annuleren stond dit niet vermeld.

@Lars heb disney gemaild. Is er nog iets wat ik kan doen?
  • Hoi @magicmama ,

Ik denk dat hier weinig aan te doen is. De extra dagen die je krijgt bij een reguliere verlenging zijn "€0 dagen" (tijd voor tijd) waar je niet voor hebt betaald. Disney vergoed alleen de betaalde dagen. Uiteraard staat het je vrij om met hen hierover contact op te nemen.

Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.