Jaarkaarten (algemene vragen)

1707173757681

Reacties

• @Lars en @mcjas bedankt voor jullie reacties! We willen inderdaad een dag gaan met een dagticket en dit de dag erna omzetten in een jaarkaart (zodat we die dag dus gegarandeerd entree hebben), dan kijken we daar even voor reserveringen de volgende dagen. Hoe werkt zo'n wachtlijst? Kan je je hiervoor zelf ook opgeven of moet dit via een CM? En wordt je dan gebeld ofzo als er plek is?
  • mgeul84 zei:

@Lars en @mcjas bedankt voor jullie reacties! We willen inderdaad een dag gaan met een dagticket en dit de dag erna omzetten in een jaarkaart (zodat we die dag dus gegarandeerd entree hebben), dan kijken we daar even voor reserveringen de volgende dagen. Hoe werkt zo'n wachtlijst? Kan je je hiervoor zelf ook opgeven of moet dit via een CM? En wordt je dan gebeld ofzo als er plek is?

Wachtlijst gaat via registratie, en als er plek is krijg je een email! Altijd de moeite om de dag zelf nog te kijken online, want blijkbaar vervallen de wachtlijsten om middernacht, en als er dan tussen middernacht en 10 uur nog mensen annuleren dan moet je dat zelf regelen online.

Ik heb schermen gezien die zeggen dat ze geen jaarkaarten verkopen op die dag (volle dag), wat dan is omdat ze geen garantie hebben om naar binnen te kunnen. Erg vervelend voor mensen met een handicap die dan misschien wel de kaart kunnen kopen met korting, maar niet naar binnen kunnen.

Succes!
  • mgeul84 zei:

@Lars en @mcjas bedankt voor jullie reacties! We willen inderdaad een dag gaan met een dagticket en dit de dag erna omzetten in een jaarkaart (zodat we die dag dus gegarandeerd entree hebben), dan kijken we daar even voor reserveringen de volgende dagen. Hoe werkt zo'n wachtlijst? Kan je je hiervoor zelf ook opgeven of moet dit via een CM? En wordt je dan gebeld ofzo als er plek is?

Je kan volgens mij niet de dag erna de kaart laten omzetten naar een jaarkaart, dat kan alleen op de dag dat de toegangskaart geldig is.
    Je kan op de site voor de reserveringen kijken of er plek is op de dag zelf,zoals Carmen aangaf. Als die er niet is kan je jezelf op de wachtlijst zetten, maar dat geeft geen garantie dat je die dag het park inkomt
  • mcjas zei:

mgeul84 zei:

Je kan volgens mij niet de dag erna de kaart laten omzetten naar een jaarkaart, dat kan alleen op de dag dat de toegangskaart geldig is.
    Je kan op de site voor de reserveringen kijken of er plek is op de dag zelf,zoals Carmen aangaf. Als die er niet is kan je jezelf op de wachtlijst zetten, maar dat geeft geen garantie dat je die dag het park inkomt
    Dit zegt Disney zelf: Op de dag van je bezoek en tot 31 dagen erna kun je de prijs van je dagticket in mindering brengen van de prijs van een Jaarpas naar keuze(1). Dat betekent dan toch dat je ook een dag later pas een jaarkaart zou kunnen aanmaken?
  • aaah die voorwaarde kende ik nog niet, dat is wel netjes van Disney :-)
    Ik weet alleen dan weer niet of je op deze manier het reservering systeem kan omzeilen, zou wel mooi zijn.
    Persoonlijk vind ik het reservering systeem schandalig dus iedere manier om het te saboteren ondersteun ik van harte :-p
  • Weet iemand hoe het nu zit met reserveren voor toegang als je in Villages Nature verblijft? Ik lees zo veel verschillende berichten.....
    Voor zover ik het begrepen heb is het nu zo dat als je geboekt hebt via Disney zelf krijg je wel toegang, geboekt rechtstreeks bij center parcs niet. Wij gaan eind september met een groep daarheen, en hebben de huisjes via via kunnen regelen, dus ik weet niet hoe er geboekt is, zeer waarschijnlijk rechtstreeks bij CP.
    Heb ook verhalen gelezen dat mensen die bij CP hebben geboekt toch wel toegang krijgen... heerlijk die Franse helderheid :-)
  • mcjas zei:

Weet iemand hoe het nu zit met reserveren voor toegang als je in Villages Nature verblijft? Ik lees zo veel verschillende berichten.....
    Voor zover ik het begrepen heb is het nu zo dat als je geboekt hebt via Disney zelf krijg je wel toegang, geboekt rechtstreeks bij center parcs niet. Wij gaan eind september met een groep daarheen, en hebben de huisjes via via kunnen regelen, dus ik weet niet hoe er geboekt is, zeer waarschijnlijk rechtstreeks bij CP.
    Heb ook verhalen gelezen dat mensen die bij CP hebben geboekt toch wel toegang krijgen... heerlijk die Franse helderheid :-)

In principe is de regel: Alleen gegarandeerd toegang als je via het Disney boekingssysteem reserveert (hier: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/verblijf-hotel-tickets-paris). Via Center Parcs zelf (hier: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-villages-nature-disneyland-paris) moet er los gereserveerd worden. Echter, een aantal mensen hadden via CP geboekt en konden toch gewoon doorlopen op vertoon van de toegangsband die je ontvangt bij het inchecken bij Villages Nature. Dus: Franse helderheid, indeed!
  • Op de site van Disney staat dat je een jaarkaart kan aanschaffen en in termijnen kan betalen, na een eerste aanbetaling. Weet iemand hier hoe dit werkt? Heeft iemand hier al eens gebruik van gemaakt?

Groetjes,
    Esmeralda
  • Op de site van Disney staat dat je een jaarkaart kan aanschaffen en in termijnen kan betalen, na een eerste aanbetaling. Weet iemand hier hoe dit werkt? Heeft iemand hier al eens gebruik van gemaakt?

Groetjes,
    Esmeralda

Ik heb dit uitgezocht. Het kan alleen via de Franse site en dan niet via iDeal, dus of je daar als Nederlander gebruik van kan maken, betwijfel ik erg. Ik vond het erg vreemd dat ze het erbij zetten, maar het vervolgens vrijwel onmogelijk maken het ook daadwerkelijk te regelen.

Groetjes,
    Esmeralda

Je betaalt de aanbetaling via creditcard (misschien kan paypal ook? weet ik niet zeker) en dan maandelijks incasso. Zo doe ik het ook!

Groetjes,
    Esmeralda

Ik heb dit uitgezocht. Het kan alleen via de Franse site en dan niet via iDeal, dus of je daar als Nederlander gebruik van kan maken, betwijfel ik erg. Ik vond het erg vreemd dat ze het erbij zetten, maar het vervolgens vrijwel onmogelijk maken het ook daadwerkelijk te regelen.
    Ja precies, daar liep ik dus tegenaan, ze beschrijven de mogelijkheid maar bij betalen is er alleen de optie in 1 keer betalen. Ik ga eens kijken of het via de franse site lukt
  • CarmenV zei:

Op de site van Disney staat dat je een jaarkaart kan aanschaffen en in termijnen kan betalen, na een eerste aanbetaling. Weet iemand hier hoe dit werkt? Heeft iemand hier al eens gebruik van gemaakt?

Groetjes,
    Esmeralda

Je betaalt de aanbetaling via creditcard (misschien kan paypal ook? weet ik niet zeker) en dan maandelijks incasso. Zo doe ik het ook!
    Dank je, ik ga het proberen via de franse site
  • CarmenV zei:

Op de site van Disney staat dat je een jaarkaart kan aanschaffen en in termijnen kan betalen, na een eerste aanbetaling. Weet iemand hier hoe dit werkt? Heeft iemand hier al eens gebruik van gemaakt?

Groetjes,
    Esmeralda

Dank je, ik ga het proberen via de franse site
    Succes! Laat je het ons weten of het is gelukt? : D
  • augustus 2022 aangepast
    Wat betreft de jaarkaarten hebben wij ook een vraag. Wij willen in de voorjaarsvakantie ook een aantal dagen naar Disneyland met het gezin, maar willen ook een jaarkaart.
    Echter:
    - Mijn partner heeft autisme (autipas beschikbaar) en ik zag ineens dat zij en ik als begeleider beiden 25% korting kunnen krijgen op losse kaarten en jaarkaarten, maar dat deze dan in Disneyland zelf moeten worden afgesloten.
    Nu las ik ook dat je hierbij officiële overheidsdocumenten moet tonen, nu vertelde een Chat-medewerker op de Disneysite dat enkel de Autipas hier ook voldoende voor is, omdat er dezelfde eisen gelden voor de prioritycard als voor deze korting en de Autipas alleen daar ook voldoende bij is, klopt dit of moet er ook een brief mee waarop de DSM diagnose staat vermeldt vanuit de psychiater en eventueel iets waarop staat dat ze Wajong ontvangt?
    En betreffende de mogelijkheid tot het betalen in meerdere termijnen, gaat dat ook op als je het op deze wijze in het park zelf doet met die korting voor mensen met een beperking?

Ander punt, de reserveringen voor toegang tot het park. Die kunnen natuurlijk pas nadat je de jaarkaart hebt. Wat is dan de makkelijkste optie?
    Ik had begrepen dat je de Disneyhotels ook kunt boeken zonder toegangsbewijs als je jaarpashouder bent, als ik dan dat Nederlandse nummer bel en aangeef dat we vanaf de boekingsdatum een jaarpas hebben, kan ik op deze wijze dan al meerdere dagen vastleggen van te voren in een hotel?

Want ik voel er weinig voor om daar aan te komen en dat dan blijkt dat we niet kunnen reserveren. Nu is Parijs verder wel tof, maar dat gaat wat ver haha.

Excuus voor de stortvloed aan vragen trouwens.
  • Wat betreft de jaarkaarten hebben wij ook een vraag. Wij willen in de voorjaarsvakantie ook een aantal dagen naar Disneyland met het gezin, maar willen ook een jaarkaart.
    Echter:
    - Mijn partner heeft autisme (autipas beschikbaar) en ik zag ineens dat zij en ik als begeleider beiden 25% korting kunnen krijgen op losse kaarten en jaarkaarten, maar dat deze dan in Disneyland zelf moeten worden afgesloten.
    Nu las ik ook dat je hierbij officiële overheidsdocumenten moet tonen, nu vertelde een Chat-medewerker op de Disneysite dat enkel de Autipas hier ook voldoende voor is, omdat er dezelfde eisen gelden voor de prioritycard als voor deze korting en de Autipas alleen daar ook voldoende bij is, klopt dit of moet er ook een brief mee waarop de DSM diagnose staat vermeldt vanuit de psychiater en eventueel iets waarop staat dat ze Wajong ontvangt?
    En betreffende de mogelijkheid tot het betalen in meerdere termijnen, gaat dat ook op als je het op deze wijze in het park zelf doet met die korting voor mensen met een beperking?

Ander punt, de reserveringen voor toegang tot het park. Die kunnen natuurlijk pas nadat je de jaarkaart hebt. Wat is dan de makkelijkste optie?
    Ik had begrepen dat je de Disneyhotels ook kunt boeken zonder toegangsbewijs als je jaarpashouder bent, als ik dan dat Nederlandse nummer bel en aangeef dat we vanaf de boekingsdatum een jaarpas hebben, kan ik op deze wijze dan al meerdere dagen vastleggen van te voren in een hotel?

Want ik voel er weinig voor om daar aan te komen en dat dan blijkt dat we niet kunnen reserveren. Nu is Parijs verder wel tof, maar dat gaat wat ver haha.

Wat betreft de autipas kan ik je helpen: die is voldoende. Mijn zusje heeft toevallig een jaar lang geldige priority card gekregen op basis van de autipas.
  • Wat betreft de jaarkaarten hebben wij ook een vraag. Wij willen in de voorjaarsvakantie ook een aantal dagen naar Disneyland met het gezin, maar willen ook een jaarkaart.
    Echter:

Autipas is voldoende, geen problemen, dus zou ik zeker gebruiken voor de Priority Card en eventuele korting op de jaarkaart. Die je trouwens ook in termijnen kunt betalen als je hem ter plekke aanschaft.

Je kunt sowieso een Disneyhotel boeken zonder tickets, via booking.com bijvoorbeeld, hoef je niet voor te bellen (kan wel, maar zou zeker prijzen vergelijken!). De eventuele jaarkaart korting kun je toch pas krijgen als je de jaarkaart ook echt in je bezit hebt, en soms is het zelfs met die korting alsnog goedkoper om een kamer te boeken met tickets voor één persoon. Een Disney hotel is overigens wel het beste idee om toegang te garanderen.

Hou er wel rekening mee dat je dus de eerste dag het park pas inkunt als je de jaarkaarten hebt, en die loketten gaan pas om 12:00 open (en zijn maar open tot 17:00; ze kunnen de rij eerder sluiten dus ben op tijd), en de rij kan erg lang zijn. Wat je wel kunt doen, is dagtickets kopen voor je eerste dag, zodat je 's ochtends naar binnen kunt, en die in mindering laten brengen op je jaarkaart.

Ik heb het idee dat dit heel vaag is, hahaha! Dus als je nog vragen hebt hoor ik het wel!
    Echter:

Hoi Lastpost,

Geen probleem om alle vragen te stellen hoor. Daar is dit forum juist voor bedoeld. De antwoorden:

- Ja, de Autipas wordt geaccepteerd als 'bewijs' voor de Priority Card en de 25% korting op tickets en jaarkaarten. Lees meer: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/gasten-met-beperkingen-paris
    - Ja, betalen in termijnen als ook ter plaatse mogelijk bij de aanschaf van een jaarkaart als mindervalide gast
    - Voor gegarandeerde toegang boek je inderdaad 'room only' overnachtingen (verblijf zonder tickets) in de Disney hotels (o.a. via onze handige zoekmachine met alle aanbiedingen voor accommodaties en in rondom Disneyland Paris: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/hotels-accommodatie-paris/overige-accommodatie-paris)
    - Korting op overnachtingen in de Disney hotels via de Disney reserveringslijn kan pas als je de jaarkaart in je bezit hebt

Groetjes,
    Lars
  • Let wel: als je op afbetaling je jaarkaart wilt kopen je wel €60 per jaarkaart moet aanbetalen
  • CarmenV zei:

steef zei:

Klopt het dat je met de nieuwe infinity jaarpassen geen gratis bagage meer kunt stallen en geen rolstoel meer kunt lenen zonder bijbetaling?

Is momenteel nog mogelijk, maar ze kunnen elk moment beslissen ermee te stoppen omdat het niet meer in de voorwaarden staat.
    Ik heb gister nog een rolstoel gehuurd, maar hier heb ik niet voor hoeven te betalen buiten de borg. Mijn jaarkaart is pas actief vanaf 29 juli 2022, dus volgens mij doen ze er niet zo moeilijk over.

Groetjes,
    Esmeralda

Een heel pak Britten doet toch maandelijks via hun gewone bankrekening zie ik, dus dat zou voor NL dan toch ook geen probleem mogen zijn dan.
    Hun bestellen precies wel meer bij de Franse site (waar je de pas opgestuurd krijgt per post).
  • CarmenV zei:

steef zei:

Klopt het dat je met de nieuwe infinity jaarpassen geen gratis bagage meer kunt stallen en geen rolstoel meer kunt lenen zonder bijbetaling?

Is momenteel nog mogelijk, maar ze kunnen elk moment beslissen ermee te stoppen omdat het niet meer in de voorwaarden staat.
    Ik heb gister nog een rolstoel gehuurd, maar hier heb ik niet voor hoeven te betalen buiten de borg. Mijn jaarkaart is pas actief vanaf 29 juli 2022, dus volgens mij doen ze er niet zo moeilijk over.
    Zoals ik al zei is het nog mogelijk, maar kunnen ze het elk moment stoppen. Ze hebben het uit de voorwaarden gehaald zodat niemand boos kan worden als ze ermee besluiten te stoppen maar het is er nog wel ; )
  • Mijn zoon moet dit jaar een scoliose operatie waarna een een flinke revalidatieperiode volgt. Ik wilde hem vooraf verrassen met een jaarkaart voor Disneyland Parijs en nog even lekker genieten van de achtbanen etc maar we zullen daarna ongeveer een half jaar niet kunnen gaan. Is er een mogelijkheid om de kaart voor een deel van het jaar op te schorten?
  • Mijn zoon moet dit jaar een scoliose operatie waarna een een flinke revalidatieperiode volgt. Ik wilde hem vooraf verrassen met een jaarkaart voor Disneyland Parijs en nog even lekker genieten van de achtbanen etc maar we zullen daarna ongeveer een half jaar niet kunnen gaan. Is er een mogelijkheid om de kaart voor een deel van het jaar op te schorten?

Nee dit is niet mogelijk, vanaf het moment dat de jaarkaart is aangeschaft begint de looptijd, en is dit niet te pauzeren.
  • Dat is jammer. Dank voor de kennis ;-)
  • oktober 2022 aangepast
    Ik heb ook een jaarkaartvraag (al lang geleden dat we die gehad hebben ?).

Als ik nu voor januari een compleet verblijf boek, dus verblijf + tickets, kan ik dan op de eerste dag de tickets om laten zetten naar een jaarkaart en wat krijg ik dan als compensatie?

Alvast bedankt!
  • BEwdw zei:

Ik heb ook een jaarkaartvraag (al lang geleden dat we die gehad hebben ?).

Als ik nu voor januari een compleet verblijf boek, dus verblijf + tickets, kan ik dan op de eerste dag de tickets om laten zetten naar een jaarkaart en wat krijg ik dan als compensatie?

Alvast bedankt!

Dat kan niet. Alleen losse dagkaarten kunnen worden gebruikt als upgrade naar een jaarkaart. Meerdaagse tickets en tickets als onderdeel van een arrangement kunnen daar niet voor worden gebruikt.
  • Hallo allemaal,

Aangezien wij dit nog nooit eerder gedaan hebben, omdat wij met ons gezin alle vier een jaarkaart hadden, heb ik een vraag over het toevoegen van jaarkaarthouders aan arrangementen.

Wij, mijn man en 2 zoontjes en ik hebben (tot vandaag) alle vier een jaarkaart. We willen deze langzaam laten verlopen en uiteindelijk allemaal tegelijk weer een aanschaffen. Het steeds moeten verlengen op 4 verschillende momenten in een jaar was niet heel handig.

Wij willen dus een arrangement boeken voor 2 personen en dan 2 jaarkaarthouders bij de boeking toevoegen. Is dit nog steeds mogelijk? En is dit ook mogelijk voor de arrangementen van OAD? Want een jaar zonder Disney gaat ons echt niet lukken. ;)

Alvast bedankt,

Saskia
  • Hallo allemaal,

Aangezien wij dit nog nooit eerder gedaan hebben, omdat wij met ons gezin alle vier een jaarkaart hadden, heb ik een vraag over het toevoegen van jaarkaarthouders aan arrangementen.

Wij, mijn man en 2 zoontjes en ik hebben (tot vandaag) alle vier een jaarkaart. We willen deze langzaam laten verlopen en uiteindelijk allemaal tegelijk weer een aanschaffen. Het steeds moeten verlengen op 4 verschillende momenten in een jaar was niet heel handig.

Wij willen dus een arrangement boeken voor 2 personen en dan 2 jaarkaarthouders bij de boeking toevoegen. Is dit nog steeds mogelijk? En is dit ook mogelijk voor de arrangementen van OAD? Want een jaar zonder Disney gaat ons echt niet lukken. ;)

Alvast bedankt,

Saskia

Hoi Saskia,

Dat is nog steeds mogelijk voor arrangementen via Disney (https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/verblijf-hotel-tickets-paris). Of dat ook geldt voor speciale arrangementen via derde partijen zoals OAD durf ik niet te zeggen.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Hallo allemaal,

Alvast bedankt,

Saskia

Hoi Saskia,

Dat is nog steeds mogelijk voor arrangementen via Disney (https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/verblijf-hotel-tickets-paris). Of dat ook geldt voor speciale arrangementen via derde partijen zoals OAD durf ik niet te zeggen.

Groetjes,
    Lars
    Hallo Lars,

Bedankt voor het antwoord.
    Ik heb voor de zekerheid getwitterd met Disneyland. Zij geven aan dat het via een derde partij ook mogelijk is. In ieder geval heb ik dit nu zwart op wit. ;)

Gr. Saskia
  • Nog een vraag over de jaarkaart…

Als ik online een jaarkaart bestel, kan ik dan zelf een datum aangeven wanneer deze in moet gaan? Het zou jammer zijn om nu al te kopen en pas in januari te gaan.
Log In of Registreer om te reageren.