Openingstijden restaurants

februari 2015 aangepast in Praktische Informatie
Ik ga maar 1 dag naar Disneyland (+ studio's) en ben dus aan het proberen om onze dag zo goed mogelijk voor te bereiden.
We dachten om 's middags gewoon ergens snel een broodje of hotdog ofzo te eten en dan 's avonds (wanneer we al meer moe zijn) te gaan eten in Bella Notte. Nu las ik echter ergens dat Bella Notte ook vroeger zou sluiten omdat Fantasyland na 19u wordt vrijgemaakt voor Disneydreams.
Ik zie dat de parade voorlopig om 17u30 staat (weet niet of dat over 3 weken ook nog zo zal zijn).
Ervoor gaan eten lijkt me misschien wat nipt, want ik vermoed dat je wel even voor de parade een plaatsje moet gaan zoeken? Ik ga wel in een rolstoel, dus weet nog niet of ik misschien gebruik ga maken van de plaats die voorzien is voor mensen met een rolstoel (afhankelijk hoe ver die van Bella Notte is)?
Dus misschien beter erna eten, zou dat lukken? De parade duurt dacht ik 30 min., kunnen we daarna direct terug door als we in de buurt van het restaurant staan? En zou het dan oké zijn om in Bella Notte te gaan eten? Een uurtje om te eten lijkt mij wel genoeg, al weet ik natuurlijk niet hoe druk het daar dan gaat zijn...
Zoals jullie al horen, wil ik graag jullie advies en ervaringen :)

Reacties

  • Hoi Farailde,
    om te beginnen een hele praktische tip: hier (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1O_BHV4JMkhoNugf4SINdX6cN5z0VaRDFW7gb_6fiMfw/edit?pli=1#gid=835045135) vind je de openingstijden van alle restaurants per dag, in het derde tabblad vind je de informatie voor maart. Omdat je niet schrijft welke dag je specifiek gaat maar het over "over drie weken hebt" denk ik dat Bella Notte OF tot 19:30 uur open is, OF helemaal dicht. Dat moet je dus eerst even controleren.
    Stel dat het restaurant wel open is - dan de rest van je vraag. Als je vooraf wilt eten en je gaat in het vak staan meteen bij de ingang, denk ik dat je ca. een kwartier voor aanvang aanwezig moet zijn. Dus 17:30 begin parade, dan 17:15 aanwezig zijn. Van het restaurant naar dat vak is nog geen 5 minuten lopen dus ca. 17:10 vertrekken uit het restaurant.
    Als je na de parade wilt eten zou ik je adviseren om in dat eerste vak te gaan staan. Dan kun je rond 17:55 naar het restaurant en heb je dus nog (als Bella Notte open is) tot 19:30 uur de tijd om te eten. Ga je in een ander vak staan, dan moet je er rekening mee houden dat de parade daar ook pas later langskomt en je dus ook pas later naar een restaurant kunt gaan.
    Aanvullende tip: als je voor het assortiment van Bella Notte gaat en niet voor de locatie, dan kun je ook nog naar Colonel Hathi's Pizza Outpost gaan. Dat is ZEKER open in maart (sommige dagen zelfs tot 21:30 maar zeker tot 19:30).
  • Hugo zei:


    Hoi Farailde,
    om te beginnen een hele praktische tip: hier (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1O_BHV4JMkhoNugf4SINdX6cN5z0VaRDFW7gb_6fiMfw/edit?pli=1#gid=835045135) vind je de openingstijden van alle restaurants per dag, in het derde tabblad vind je de informatie voor maart. Omdat je niet schrijft welke dag je specifiek gaat maar het over "over drie weken hebt" denk ik dat Bella Notte OF tot 19:30 uur open is, OF helemaal dicht. Dat moet je dus eerst even controleren.
    Stel dat het restaurant wel open is - dan de rest van je vraag. Als je vooraf wilt eten en je gaat in het vak staan meteen bij de ingang, denk ik dat je ca. een kwartier voor aanvang aanwezig moet zijn. Dus 17:30 begin parade, dan 17:15 aanwezig zijn. Van het restaurant naar dat vak is nog geen 5 minuten lopen dus ca. 17:10 vertrekken uit het restaurant.
    Als je na de parade wilt eten zou ik je adviseren om in dat eerste vak te gaan staan. Dan kun je rond 17:55 naar het restaurant en heb je dus nog (als Bella Notte open is) tot 19:30 uur de tijd om te eten. Ga je in een ander vak staan, dan moet je er rekening mee houden dat de parade daar ook pas later langskomt en je dus ook pas later naar een restaurant kunt gaan.
    Aanvullende tip: als je voor het assortiment van Bella Notte gaat en niet voor de locatie, dan kun je ook nog naar Colonel Hathi's Pizza Outpost gaan. Dat is ZEKER open in maart (sommige dagen zelfs tot 21:30 maar zeker tot 19:30).

    Ik had op de site van Disneyland zelf al gezien dat Bella Notte open is op de dag dat we gaan, maar daar vond ik geen openingsuren.
    Wauw, inderdaad een superhandig document!! Bedankt!
    Heb je er toevallig ook zo eentje van Disney Studios? Daar gaan we nl. 's middags (of in late namiddag) eten en ik zou willen kijken welke er al vroeg open zijn.
    Bella Notte zou dus open zijn tot 19u30. Ik denk dat we dan na de parade gaan eten om zeker te zijn dat we ons niet moeten haasten of te laat zijn. Behalve als we natuurlijk al heel vroeg honger hebben ;)
  • hoi Farailde,
    helemaal onderaan de lijst staan de restaurants in het Disney Studios-park - dus ja, die lijst heb ik en jij dus ook al Laugh
  • Hugo zei:


    hoi Farailde,
    helemaal onderaan de lijst staan de restaurants in het Disney Studios-park - dus ja, die lijst heb ik en jij dus ook al Laugh

    Ow, hoe dom van mij Surprised Had ik helemaal over gelezen. Nogmaals bedankt dus! Laugh
  • // Admin edit: Ik heb de naam van dit topic gewijzigd in 'Openingstijden restaurants', zodat er ook vragen over de openingstijden van andere restaurants gesteld kunnen worden.
  • Ik vrees dat de uren in het document niet helemaal kloppen. Ik ben gisteren (13 maart) naar Disneyland geweest. Rond 17u wilden wij (en nog vele andere bezoekers) een ijsje halen bij Fantasia Gelati maar dat bleek gesloten te zijn, ondanks dat er in het document staat dat het open zou zijn tot 19u.
    Vlak na de parade zijn wij Bella Notte binnen gegaan samen met nog een deel andere bezoekers. In het document staat dat Bella Notte die dag tot 19u30 open zou zijn en we dachten dus dat we ruim tijd hadden. Rond 18u mochten er echter geen nieuwe klanten meer binnen komen en tegen 18u30 begonnen ze ons zowat buiten te werken door alle stoelen op de tafels te zetten en de vuilbakken leeg te halen enz.
    Ik weet niet of dit toeval was of niet, maar wilde het toch even laten weten zodat andere forumlezers weten dat ze niet té hard op de tijden in dat document rekenen.
  • Hoi Farailde,
    wat vervelend dat de tijden in het document niet (altijd) kloppen. Wij hebben het document in februari gebruikt en toen hebben we dat niet zo ervaren. Zo zie je maar weer dat Disney je altijd weet te verrassen, en helaas niet altijd in positieve zin.
  • Op zich was het niet zo erg voor ons persoonlijk hoor. Maar leek me wel nuttig om even te vermelden voor andere forumlezers :)
  • Hoi,
    We vertrekken van 2 juni tot en met 4 juni naar Disneyland. En we wilden nog een paar restaurants uitproberen die we in het verleden nog niet gedaan hadden. In het verleden zijn we al voor een gesloten deur komen te staan nadat we een restaurant in onze planning hadden opgenomen maar helemaal niet open was op de dag van ons bezoek. Iemand een idee waar men een lijst kan vinden met welke restaurants op welke dagen/periodes open zijn?
  • Kijk eens op www.pixiedust.be daar staan de openingstijden van alle restaurants ;) veel plezier tijdens jullie verblijf!
  • Deef zei:


    Hoi,
    We vertrekken van 2 juni tot en met 4 juni naar Disneyland. En we wilden nog een paar restaurants uitproberen die we in het verleden nog niet gedaan hadden. In het verleden zijn we al voor een gesloten deur komen te staan nadat we een restaurant in onze planning hadden opgenomen maar helemaal niet open was op de dag van ons bezoek. Iemand een idee waar men een lijst kan vinden met welke restaurants op welke dagen/periodes open zijn?

    Hoi Deef,
    Wij vermelden alle gesloten attracties én restaurants in ons sluitingen & onderhoud overzicht: http://www.discoverthemagic.nl/sluitingen-onderhoud/. De exacte openingstijden zoals pixiedust.be aangeeft (tip hierboven van RogerM), publiceren wij niet, aangezien deze wekelijks door Disney worden gewijzigd (vaak zonder aankondiging vooraf) en daardoor niet betrouwbaar zijn. Beschouw deze tijden als slechts een 'indicatie'.
    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.