Overzicht vraag aanbod parrainage (stempels)

maart 2015 aangepast in Algemeen
Hey Lars !
Ligt het aan mij, of is het veel makkelijker om mensen te vinden, die korting willen geven en stempels willen, als mensen, die korting willen en
stempels verschaffen......................................?
Kun jij me met al je ervaring hier iets over zeggen en ook eventueel , of we op deze site iets kunnen bedenken, om de mensen ( nog ) sneller " tot elkaar te laten komen " ?
Groetjes, Fred

Reacties


  • Hey Lars !
    Ligt het aan mij, of is het veel makkelijker om mensen te vinden, die korting willen geven en stempels willen, als mensen, die korting willen en
    stempels verschaffen......................................?
    Kun jij me met al je ervaring hier iets over zeggen en ook eventueel , of we op deze site iets kunnen bedenken, om de mensen ( nog ) sneller " tot elkaar te laten komen " ?
    Groetjes, Fred

    Hoi Fred,
    Aangezien het topic 'Korting op jaarkaarten (vraag & aanbod)' erg groot begint te worden, ben ik daar zelf ook al over aan het nadenken. Een oplossing zou kunnen zijn het opsplitsen van het topic in een apart 'vraag' en apart 'aanbod' topic, maar juist door die splitsing krijgt niet iedereen een melding van een nieuwe post. Ik ben er nog niet over uit wat nu het handigst is. Wellicht heb je zelf een idee?
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    de meest handige manier lijkt mij een soort van agenda-weergave waarin zowel vragers als aanbieders kunnen aangeven wanneer ze stempels willen gebruiken c.q. aanbieden. Dat betekent wel dat iemand (jij?) de informatie uit berichten of mailtjes moet omzetten in planningen in die agenda. Hetzelfde geldt voor een lijst met data: als je dat op één punt wilt samenbrengen moet iemand dat ook daadwerkelijk doen.
    Ik weet niet of WordPress ook uitbreidingen biedt voor agenda-functionaliteit (Joomla, waar ik veel mee werk, heeft dat wel), maar mogelijk is er een module/plugin waarmee je alleen geregistreerde gebruikers rechten kunt geven om hun aanwezigheid in een agenda te laten invoeren. Indien gewenst wil ik graag met je meedenken over hoe je dit het beste kunt realiseren zonder dat jij dagelijks aan de slag moet om data in te kloppen.
    Een alternatief is een lijst met data die door iedere volgende poster moet worden gekopieerd en aangevuld. Dat kan natuurlijk ook en levert geen extra werk op. Maar dan moet iemand die een "match" heeft twee lijsten aanpassen en de vraag is hoe consequent dat wordt gedaan.
  • Lars zei:



    Hey Lars !
    Ligt het aan mij, of is het veel makkelijker om mensen te vinden, die korting willen geven en stempels willen, als mensen, die korting willen en
    stempels verschaffen......................................?
    Kun jij me met al je ervaring hier iets over zeggen en ook eventueel , of we op deze site iets kunnen bedenken, om de mensen ( nog ) sneller " tot elkaar te laten komen " ?
    Groetjes, Fred

    Hoi Fred,
    Aangezien het topic 'Korting op jaarkaarten (vraag & aanbod)' erg groot begint te worden, ben ik daar zelf ook al over aan het nadenken. Een oplossing zou kunnen zijn het opsplitsen van het topic in een apart 'vraag' en apart 'aanbod' topic, maar juist door die splitsing krijgt niet iedereen een melding van een nieuwe post. Ik ben er nog niet over uit wat nu het handigst is. Wellicht heb je zelf een idee?
    Groetjes,
    Lars
    Hoi Lars !
    Zelf denk ik, dat jouw oplossing wel goed is, want die melding is volgens mij niet onoverkomelijk, want de mensen die echt geinteresseerd zijn in stempels en/of korting, die kijken toch wel regelmatig, of er wat voor ze bijstaat dan....................
    Sowieso moet ik ook wel even kwijt, dat, ondanks, dat ik in augustus verleden jaar zelf 4 stempels heb verschaft, krijg ik wel een beetje het gevoel van een "pyramidespel " ...........................of ben ik gewoon te ongeduldig ??????? Fred
  • Hugo zei:


    Hoi Lars,
    de meest handige manier lijkt mij een soort van agenda-weergave waarin zowel vragers als aanbieders kunnen aangeven wanneer ze stempels willen gebruiken c.q. aanbieden. Dat betekent wel dat iemand (jij?) de informatie uit berichten of mailtjes moet omzetten in planningen in die agenda. Hetzelfde geldt voor een lijst met data: als je dat op één punt wilt samenbrengen moet iemand dat ook daadwerkelijk doen.
    Ik weet niet of WordPress ook uitbreidingen biedt voor agenda-functionaliteit (Joomla, waar ik veel mee werk, heeft dat wel), maar mogelijk is er een module/plugin waarmee je alleen geregistreerde gebruikers rechten kunt geven om hun aanwezigheid in een agenda te laten invoeren. Indien gewenst wil ik graag met je meedenken over hoe je dit het beste kunt realiseren zonder dat jij dagelijks aan de slag moet om data in te kloppen.
    Een alternatief is een lijst met data die door iedere volgende poster moet worden gekopieerd en aangevuld. Dat kan natuurlijk ook en levert geen extra werk op. Maar dan moet iemand die een "match" heeft twee lijsten aanpassen en de vraag is hoe consequent dat wordt gedaan.

    Hey Hugo !
    Goed meedenken van jou ! Zelf heb ik net even te weinig "know how" op t gebied van Word enzo, maar begrijp wel een beetje wat je bedoeld. Maar is t idee van Lars niet simpeler ? Voeg nog ff mijn Reply aan Lars toe.......................... groetjes, Fred
    Hoi Lars !
    Zelf denk ik, dat jouw oplossing wel goed is, want die melding is volgens mij niet onoverkomelijk, want de mensen die echt geinteresseerd zijn in stempels en/of korting, die kijken toch wel regelmatig, of er wat voor ze bijstaat dan………………..
    Sowieso moet ik ook wel even kwijt, dat, ondanks, dat ik in augustus verleden jaar zelf 4 stempels heb verschaft, krijg ik wel een beetje het gevoel van een “pyramidespel ” ………………………of ben ik gewoon te ongeduldig ??????? Fred
  • Is het niet gewoon simpeler om de voorgaande reacties uit de voorgaande jaren te wissen?
    Want een melding uit 2014 dat je met kerst in DLP bent is dan toch een achterhaalde info.
  • Hoi Fred,
    een pyramidespel.... dat is misschien toch wel wat ver gezocht. Het is natuurlijk zo dat je zelf drie stempels moet hebben voor een gratis verlenging maar door een kaart aan te schaffen maar één stempel "oplevert".... en dat in Nederland meer aanbieders van korting zijn dan vragers.... Dus ik snap je gevoel wel.
    Een alternatief is "over de landsgrenzen" kijken: er zijn ook fora waar engelse jaarkaartaanschaffers om korting vragen. Zo hebben wij onze laatste drie stempels weten te bemachtigen. En verder is het ook een kwestie van een beetje geluk hebben Smile, In ieder geval hoop ik dat het nog lukt om je formulier vol te krijgen en zo niet - door te verlengen kun je profiteren van de 12=18-maanden-regeling, dus dan krijg je ook al 50% korting!


    Hugo zei:


    Hoi Lars,
    de meest handige manier lijkt mij een soort van agenda-weergave waarin zowel vragers als aanbieders kunnen aangeven wanneer ze stempels willen gebruiken c.q. aanbieden. Dat betekent wel dat iemand (jij?) de informatie uit berichten of mailtjes moet omzetten in planningen in die agenda. Hetzelfde geldt voor een lijst met data: als je dat op één punt wilt samenbrengen moet iemand dat ook daadwerkelijk doen.
    Ik weet niet of WordPress ook uitbreidingen biedt voor agenda-functionaliteit (Joomla, waar ik veel mee werk, heeft dat wel), maar mogelijk is er een module/plugin waarmee je alleen geregistreerde gebruikers rechten kunt geven om hun aanwezigheid in een agenda te laten invoeren. Indien gewenst wil ik graag met je meedenken over hoe je dit het beste kunt realiseren zonder dat jij dagelijks aan de slag moet om data in te kloppen.
    Een alternatief is een lijst met data die door iedere volgende poster moet worden gekopieerd en aangevuld. Dat kan natuurlijk ook en levert geen extra werk op. Maar dan moet iemand die een "match" heeft twee lijsten aanpassen en de vraag is hoe consequent dat wordt gedaan.

    Hey Hugo !
    Goed meedenken van jou ! Zelf heb ik net even te weinig "know how" op t gebied van Word enzo, maar begrijp wel een beetje wat je bedoeld. Maar is t idee van Lars niet simpeler ? Voeg nog ff mijn Reply aan Lars toe.......................... groetjes, Fred
    Hoi Lars !
    Zelf denk ik, dat jouw oplossing wel goed is, want die melding is volgens mij niet onoverkomelijk, want de mensen die echt geinteresseerd zijn in stempels en/of korting, die kijken toch wel regelmatig, of er wat voor ze bijstaat dan………………..
    Sowieso moet ik ook wel even kwijt, dat, ondanks, dat ik in augustus verleden jaar zelf 4 stempels heb verschaft, krijg ik wel een beetje het gevoel van een “pyramidespel ” ………………………of ben ik gewoon te ongeduldig ??????? Fred
  • Wat dacht je van de " World Wide DLP Reduccion and Stamp Association " ! hahahaha
    Nee, ik heb de kaarten gekocht met het - "hollandse " - idee " 2 jaar halen, 1 jaar betalen " en dan ook nog eens met 10 % korting !
    Maar mijn dochters zijn inmiddels 11 en 15 jaar, de auto rijdt niet op water en er moet ook nog overnacht worden............................
    En dan al die regeltjes van persoonlijk aanwezig zijn, 2 maanden vantevoren aanvragen, formulieren, die maar 3 maanden geldig zijn, de mensen vertrouwen met wie je afspreekt, de moeite, tijd, etc, etc, ......... dat maakt t toch allemaal wat bedenkelijker.........................
    Dus kun je nog een paar weekjes in 2016 richting Parijs en is de entree dan gratis vind ik t nog de moeite waard, maar ga niet nog een keer betalen, om een half jaartje gratis te krijgen.....................................................
    Maar ik neem je raad in acht en ga toch nog even- ook over de grens- wat moeite ervoor doen, want ik heb A gezegd, dus.............
    Groetjes, Fred
  • Dank voor jullie feedback allemaal!
    Ik ga deze week bekijken wat de beste oplossing is om zowel het overzicht te behouden, als mensen die korting zoeken of just willen geven elkaar beter kunnen vinden.
    Groetjes,
    Lars
  • Ik denk dat het ook handiger is om 2 aparte topics te hebben, ééntje met de vraag naar de korting, een andere met de aanbieding van de korting.
    Mensen die dit echt willen, zullen beide wel in de gaten houden.
    Het is al jaren zo, dat er gewoon minder vraag is naar de 10 % dan dat het wordt aangeboden.
  • Beste forumleden,
    Ik heb er voor gekozen om zelf een lijst te maken van alle data waarop jaarkaarthouders in Disney zijn om korting te geven. Hiervoor gebruik ik de eerste post in het bestaande topic: http://www.discoverthemagic.nl/forum/jaarkaarten/korting-op-jaarkaarten/. Bij ieder nieuw bericht pas ik de lijst aan door de toevoeging van nieuwe data en het verwijderen van verlopen data. Zo ontstaat een overzichtelijke lijst (op volgorde van reacties die zijn geplaatst). Voorlopig wil ik dit als test gaan doen. Mocht het goed werken, dan blijft deze methode gehandhaafd, anders kijken we weer verder.
    Groetjes,
    Lars
  • Hugo zei:

    de meest handige manier lijkt mij een soort van agenda-weergave waarin zowel vragers als aanbieders kunnen aangeven wanneer ze stempels willen gebruiken c.q. aanbieden.

    Zo'n agenda weergave lijkt mij ook wel duidelijk, maar zo'n lijstje die je hebt gemaakt Lars is idd ook een handige oplossing.
  • Hallo Lars,
    Goed idee om een lijst aan te leggen met vraag en aanbod. Jammer alleen dat er alleen data vermeld staan en niet of het vraag of aanbod is voor korting.
    Of lees ik de lijst verkeerd? Ik kan dat er nu niet uithalen. Dan moet je dus eerst een pb sturen om dat uit te vinden?
    En excuus, ik sta al op je lijst vermeld zag ik net, maar had niet onder mijn schermnaam gekeken, heb dus vanavond nogmaals een oproepje gedaan. Sorry !!
    Thanks again voor deze fijne site !!
    Mvg. Esther van Leeuwen.
  • Dewi48 zei:


    Hallo Lars,
    Goed idee om een lijst aan te leggen met vraag en aanbod. Jammer alleen dat er alleen data vermeld staan en niet of het vraag of aanbod is voor korting.
    Of lees ik de lijst verkeerd? Ik kan dat er nu niet uithalen. Dan moet je dus eerst een pb sturen om dat uit te vinden?
    En excuus, ik sta al op je lijst vermeld zag ik net, maar had niet onder mijn schermnaam gekeken, heb dus vanavond nogmaals een oproepje gedaan. Sorry !!
    Thanks again voor deze fijne site !!
    Mvg. Esther van Leeuwen.

    Hoi Esther,
    Ik heb je vraag/opmerking even verplaatst naar het juiste topic in het Algemeen-forum. De lijst bestaat op dit moment alleen uit data met aanbod (kortingverleners). Ik heb nog geen bericht ontvangen van iemand met vraag naar korting op een bepaalde datum. Mocht ik die ontvangen, dan maak ik daar een aparte lijst voor.
    Groetjes,
    Lars
  • Als ik terugdenk aan verleden jaar, kan ik me alleen nog herinneren, dat er iemand was, die mij een ijsje aanbood bij Disney, als bonus bij de stempels.....................................Vroeg me destijds eigenlijk een beetje af waarom en heb toen stempels aan anderen "gegeven".
    Nu, 8 maanden later, heb ik zelf "auto wassen" en "gouden tips " aangeboden, maar van anderen heb ik tot nu toe niet meer gezien als geld/extra korting en tja, hoe zal ik het noemen " vragen op een bepaalde manier " .................................
    "Dat kan beter ' dacht ik en daarom roep ik alle jaarkaarthouders op, om iets leuks en aantrekkelijks te bedenken voor degenen, die een jaarkaart willen gaan kopen....................................
    Leuk toch ?
    Het zal mij benieuwen.....................................................................................
    Au revoir , Fred
  • Ik heb je bericht verplaatst naar het juiste topic, Fred. In dit topic kan iedereen iets kwijt over op welke manier er korting gegeven kan worden en natuurlijk tips over hoe we kortingvragers en -gevers makkelijker bij elkaar kunnen brengen.
    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt weer Lars !
    Hoop, dat het een grappige en nuttige topic wordt !
    Groetjes, Fred
  • Lars zei:


    Ik heb je bericht verplaatst naar het juiste topic, Fred. In dit topic kan iedereen iets kwijt over op welke manier er korting gegeven kan worden en natuurlijk tips over hoe we kortingvragers en -gevers makkelijker bij elkaar kunnen brengen.
    Groetjes,
    Lars

    Hey Lars !
    Schiet me nu toch weer een" " petit question " te binnen........................
    Mag je ook je gespaarde stempels weggeven aan een andere liefhebber , als je ziet, dat je " er niets aan hebt " ?
    Groetjes, Fred

  • Hey Lars !
    Schiet me nu toch weer een" " petit question " te binnen........................
    Mag je ook je gespaarde stempels weggeven aan een andere liefhebber , als je ziet, dat je " er niets aan hebt " ?
    Groetjes, Fred

    Hoi Fred,
    Nee, dat is niet mogelijk. Gespaarde stempels zijn persoonlijk en kunnen niet overgedragen worden aan een andere jaarkaarthouder.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    Ik heb je bericht verplaatst naar het juiste topic, Fred. In dit topic kan iedereen iets kwijt over op welke manier er korting gegeven kan worden en natuurlijk tips over hoe we kortingvragers en -gevers makkelijker bij elkaar kunnen brengen.
    Groetjes,
    Lars

    En welke topic is dit eigenlijk, Lars ? Kan m niet vinden..................................
    Fred

  • Lars zei:


    Ik heb je bericht verplaatst naar het juiste topic, Fred. In dit topic kan iedereen iets kwijt over op welke manier er korting gegeven kan worden en natuurlijk tips over hoe we kortingvragers en -gevers makkelijker bij elkaar kunnen brengen.
    Groetjes,
    Lars

    En welke topic is dit eigenlijk, Lars ? Kan m niet vinden..................................
    Fred
    Het topic waarin je nu een reactie post, Fred ;-)
Log In of Registreer om te reageren.