Verstandig omgaan met je budget en toch naar Disneyland?

april 2015 aangepast in Algemeen
Misschien is het onderstaande verhaal herkenbaar voor sommige lezers, in het bijzonder ouders met kinderen die veel leuke dingen willen doen maar tegelijkertijd ook op een verstandige en verantwoordelijke manier met hun budget om willen gaan.
Daarom heb ik besloten deze bijdrage te schrijven en tegelijkertijd een oproep te doen aan iedereen om tips te delen.
-> Wie het verhaal wil overslaan, de conclusie staat onderaan deze post :-)
Ik vind dat iedereen het eens zou moeten meemaken, een paar dagen Disneyland, magie voor jong en oud. Even helemaal weg van de dagelijkse sleur. Fantastisch ook als je kunt zeggen tegen je kind: "Morgen gaan we nog eens, en overmorgen weer!".
Laat ik voorop stellen dat leuke dingen doen, in het bijzonder iets onvergetelijks zoals Disneyland gewoon (een hoop) geld kost, en dat mag je er ook wel voor over hebben.
Toch probeer ik tegelijkertijd de schade wat te beperken en toch optimaal te genieten.
Disneyland is sowieso niet geschikt voor "gierige" mensen. Die blijven beter thuis. Ja. Het is er duur. Alles.
"Gierig zijn" is trouwens nog een vrije keuze, wat erger is, en hiermee niet te verwarren, is het feit dat er ook genoeg mensen zijn die dit zich gewoon niet kunnen veroorloven....
Goedkoper zal het sowieso niet worden. Maar je kunt op internet, zeker op dit forum wel een hoop informatie vinden, om je reis toch betaalbaar te houden. Voor sommigen is dat nu eenmaal het verschil tussen wel of niet kunnen gaan.
Nu, in ons geval behoren we tot de gelukkigen die reeds 4 keer in Disneyland Parijs zijn geweest in verschillende hotels, in verschillende seizoenen.
Mijn dochter is inmiddels 6 en nog steeds gek van Disneyland, in het bijzonder van Frozen (zoals de meeste meisjes momenteel).
Nu is het voor (in mijn geval) een alleenstaande vader dus niet zo gunstig om een arrangement te boeken bij Disney,
Ondanks de vele zogenaamde "acties" en "cadeaus" hebben we alle keren ongeveer 500 euro betaald voor 3 dagen / 2 nachten in de voordelige hotelklasse van 2 sterren zoals Santa Fe, Cheyenne, Davy Crockett Ranch. Dit was jaren geleden al de prijs, en nu nog steeds. Al bij al nog best redelijk hoor, voor een gezin van 4 toch.
Want ik merk dat het qua prijs niet veel uitmaakt of je nu met 1 volwassene en 1 kind gaat, of met 2 volwassenen en 2 kinderen.
Dus wat je kunt doen is met iemand samen gaan, vrienden, familie, de ex met goede verstandhouding, moet kunnen.
Nu willen we voor de ultieme Quality-time toch een keer in alle vrijheid en rust met ons 2 gaan en daarom heb ik het volgende ontdekt / uitgezocht:
Hoe kun je je trip naar Disneyland Parijs goedkoper maken?
1. Overweeg een hotel buiten het resort:
Zoek via welbekende booking sites een hotel in de buurt van Disneyland.
Bijvoorbeeld dichtbij het RER station van Bussy Saint Georges boek je al voor 50 euro per nacht.
Pluspunten: voordelige prijs per nacht, zeer goed en vlot bereikbaar met de RER-A trein (7 minuten), vaak gratis parkeren. Wifi.
Minpunt: het is wellicht niet dezelfde magie of beleving vak een Disney hotel. Het ontbijt is meestal niet inbegrepen. De kwaliteit van die hotels is soms matig. Wat voor mij redelijk is, is voor de ander onacceptabel.
Toch heb ik gekozen voor een hotel buiten het resort omdat de goedkopere Disney hotels naar mijn ervaring vaak zeer massaal zijn, bijvoorbeeld in Santa Fe:
's morgens vroeg al in de rij staan bij het restaurant om te kunnen ontbijten. Zeer lawaaierig. Ik vond hier weinig magisch aan, het voelde meer als een vreetschuur. Net als de shuttle bussen. Ik had het me allemaal mooier voorgesteld. In de werkelijkheid was het vanaf het ontbijt, al ellebogenwerk.
Dus mijn eigen conclusie / gevoel hierbij is, als je graag de echte Disney magie wilt beleven, kun je beter een wat duurder hotel boeken. Mijn droom blijft daarom het Disneyland Hotel. Ooit. :-)
Maar als je meer op je budget wilt letten, en toch een paar dagen naar Disney wilt, dan kan een hotel buiten het resort een goed alternatief zijn, met minder stress ook.
Een geschikt hotel vinden is vrij makkelijk: gewoon de spoorlijn richting Parijs volgen en hotels bekijken die nabij de stations gelegen zijn. Op een kaart staan ze allemaal aangegeven in de buurt van Disney.
Persoonlijk vind ik het fijn de auto gewoon achter te laten bij het hotel en deze niet meer te gebruiken, geen file's, geen parkeerplaats zoeken. Niets zo handig als gewoon de trein / metro / bus gebruiken.
2. Overweeg een abonnement / jaarkaart.
De losse entreekaarten zijn behoorlijk prijzig, zelfs via acties of kortingssites.
Al snel is het daarom goedkoper om een abonnement te overwegen. Tel maar uit, voor de prijs van 2 a 3 dagen toegang tot de parken koop je een jaarkaart.
Zelfs al ga je maar 1 keer per jaar 3 dagen naar Disneyland, dan nog is in veel gevallen een abonnement icm een hotel buiten het resort voordeliger!!
Zelf kwam ik uit bij het Fantasy jaarpaspoort, ja, deze is voordeliger is dan de Dream jaarkaart, en op een block-dag kun je gerust een dagje op citytrip naar Parijs gaan. Op veel van die block-dagen zal het wellicht ook erg druk zijn in de parken, waardoor ik er persoonlijk ook veel liever niet naartoe ga ;-)
We zijn 1x in augustus geweest en 1x met kerst, dan betaal je veel geld om de hele dag in de rij te mogen staan, zelfs voor je eten, kun je blij zijn als je nog ergens op een muurtje kunt zitten, want stoelen zijn er sowieso niet meer vrij.
Ook dit had ik me allemaal romantisch en sprookjesachtig voorgesteld, en van geleerd: wij gaan alleen nog maar op de momenten dat het niet extreem druk is. Zo geniet je meer van het park, de shows en de attracties. Zeker met kinderen is dat fijner.
Uiteindelijk via dit forum gelezen over de website "DLP kaarten" en daar heb ik met fikse korting een abonnement kunnen bestellen.
Betaling gedaan met Paypal voor het gevoel van zekerheid, hopende dat dit ook echt werkt ;-)
Een Fantasy kaart kost op het moment van schrijven 179 euro pp.
Ik had er 2 nodig, voor mij en m'n dochter. ipv 358 euro heb ik ze nu voor 243 kunnen bestellen. Dat tikt aan :-)
Waarom geen Dream kaarten? Deze zijn in verhouding maar een beetje duurder. Dat was ook mijn redenatie. En ja, je krijgt nog meer voordelen en kortingen.
Toch heb ik bewust voor de Fantasy kaart gekozen, omdat ik op de drukke dagen, zelfs niet per ongeluk in Disneyland wil zijn.
En die 10% extra korting in de winkels is fijn. Maar beter is om gewoon niet teveel in die winkels te kopen vind ik.
Natuurlijk nemen we een souvenir mee, maar als we 25 euro besteden in die winkels dan is het veel.
Disney Hotels (room only) met korting boeken via je abonnement, Naar mijn ervaring (als vroeger shareholder) is dit nog altijd belachelijk duur dus ik overweeg het niet eens meer.
Dus laat je niet vangen door de zogenaamde abonnementsvoordelen, deze zijn enkel gemaakt om je meer geld te doen uitgeven, omdat het zogenaamd goedkoper is. Mijn tip: kijk naar de essentie en wat je echt nodig hebt, je wilt betaalbaar een aantal dagen naar Disneyland om zonder stress de parken en de omgeving te kunnen bewonderen.
3. Voordeliger en gezonder eten / picknicken.
Het zal een algemeen gebruik zijn dat velen zelf wat broodjes meenemen en iets gezonds te drinken ipv liters frisdrank. Dus dat doe ik sowieso ook altijd, standaard in ieder pretpark.
Maar dan wel echt "premium kwaliteit" lunch, in een koeltas met koel-element: dus lekkere smakelijke broodjes, fruit (!!) lekkere pakjes drinken, flesjes water, zodat je eigen picknick gewoon veel lekkerder is dan frietjes eten.
De eerste dag kan dit allemaal, voor de volgende dagen ben je alsnog overgeleverd aan ongezond en veel te duur fastfood, tenzij je een bakker / supermarkt opzoekt en zelf lekkere stokbroodjes maakt en meeneemt.
Ergens hier gelezen dat er dichtbij Disneyland een bakker zit waar je ook kunt ontbijten, tips zijn welkom :-)
Ook hierbij benadruk ik, het gaat niet enkel om "besparen" of beknibbelen, maar meer om het principe. Waarom zou je 2 a 3x duur en ongezond moeten eten in een pretpark, 2 tot 4 dagen lang?
Ik vind persoonlijk dat pretparken het picknickgedrag zelf uitlokken, niet alleen door de absurd hoge prijzen, maar ook door de matige kwaliteit, kleine porties en de vaak lange wachttijden.
's avonds moet je natuurlijk wel iets lekkers / warms kunnen eten, je bent tenslotte op een korte vakantie.
Een keer naar de McDonalds, of het all you can eat Buzz Lightyear pizza / pasta restaurant klinkt dan toch al verleidelijk en redelijk budgetvriendelijk maar een degelijke maaltijd is het niet echt.
Kun je in of rondom Disneyland ook wat gezondere voeding vinden? tips zijn welkom.
Nee we hoeven niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten :-)
Ik heb hier ook gelezen dat er op 1 station verder een grote shopping mall is in "Val d'Europe" waar je lekker kunt eten, voordeliger dan in de Village bijvoorbeeld. Iemand ervaring? Tips?
4. Vergelijk vervoersmogelijkheden.
Het vervoer naar Disney of je hotel kan natuurlijk met de auto. Ben je met meer dan 2 personen dan is de auto het voordeligst.
Het kost je een volle tank of misschien wel 2, en de tol is ongeveer 35 euro retour voor zover bekend.
Deze keer hebben we echter voor de TGV gekozen: voor families / een volwassene met een kind hebben ze voordelige tarieven.
Een ticket voor 1 volwassene en 1 kind is goedkoper dan een los ticket voor 1 volwassene.
In ons voorbeeld gaan we voor 112 euro retour naar Disney vanaf elk Belgisch station. In Nederland zijn er soortgelijke acties.
Al bij al niet slecht. Al zal de auto zoals gezegd voordeliger zijn als je met meer personen gaat.
Ik heb de opties met de bus ook bekeken, zoals ID-bus. NIet slecht qua prijs en service aan boord (wifi en stopcontacten) maar natuurlijk niet zo snel en comfortabel als met de TGV.
Qua prijs kwam de TGV gunstiger uit!
Meestal betaal je met de bus 30 euro pp per rit vanaf Brussel-Zuid. Waardoor een retourtje dus 60 euro pp zou kosten. Dan moet je nog op eigen kosten naar de opstapplaats reizen (Brussel Zuid in dit geval) en vanuit Parijs nog met de trein (RER) naar Disney dus kom je op makkelijk op 75-100 euro pp uit voor je vervoer per bus.
Nee, de TGV heeft mij aangenaam verrast :-)
Het is niet zo duur als dat ik verwachtte, en ja, ook dit is toch weer een geweldige ervaring, je vakantie begint eigenlijk al zodra je in Brussel in de TGV stapt.
-> Tot slot de conclusie van dit hele verhaal: de prijsvergelijking <-
1. Een besparing op je totale uitgaven kun je als gezin of gezelschap vooral doen met het eten / drinken.
Natuurlijk ieder zijn ding maar zelf zou ik pas op de laatste dag een souvenir kopen, als herinnering en omdat niet alles elders te koop is.
2. Voor de koppels, of alleenstaanden met een kind, kan het een behoorlijke besparing zijn om een hotel buiten het resort te boeken en met een abonnement te werken, hier valt een behoorlijke besparing te halen.
Een prijsberekening, laagste prijs boeken via Disney of een reisbureau:
3 dagen Disney (toegang tot de parken) 2 nachten in hotel Cheyenne:
Totaalprijs Laagseizoen: (eind mei)
465 euro voor 1 volwassene met 1 kind. Incl ontbijt.
OF 550 euro voor 2 volwassenen met 2 kinderen incl ontbijt.
Er is meestal wel een actie waarop je op deze prijs uitkomt, zeker in het laagseizoen toch.
Totaalprijs Zomer: (aankomst 29 juni, nog geen echt hoogseizoen)
595 euro voor 1 volwassene met 1 kind. Incl ontbijt.
OF 682 euro voor 2 volwassenen met 2 kinderen incl ontbijt.
En het zal nog duurder kunnen.
Nu de alternatieve, iets budget-vriendelijkere oplossing voor aankomst op 29 juni:
- Een jaarabonnement Fantasy (via DLP kaarten 243 euro voor 1 volw 1 kind) anders 358.
- Een hotel buiten het resort voor 50-75 euro per nacht vaak excl ontbijt, prijzen die je ook in de zomer zeker kunt vinden.
Totaalprijs: 243 + 150 = 393 euro (1 volw 1 kind incl fanatasy jaarkaart en een hotel buiten disney inclusief ontbijt)
OF 660 euro bij een abonnement voor 2 volw 2 kinderen en een hotel incl ontbijt.
Om het eerlijk te kunnen vergelijken heb ik iets hogere prijzen gebruikt incl ontbijt, terwijl je in de praktijk voordeliger buiten je hotel kunt ontbijten.
De besparing in het laagseizoen: nihil tot ongeveer 100 euro (bij2 personen), je houdt er wel een jaarabonnement aan over.
Hoogseizoen: hier kan de besparing fors oplopen tot honderden euro's.
Het is natuurlijk logisch om te benadrukken dat als je binnen het jaar nog eens een 2e of 3e keer terug wilt naar Disneyland, dat je dat dan vrij goedkoop kunt doen met je abonnement.
Zelf zou ik dan 2 a 3 nachten in een hotel boeken incl ontbijt voor minder dan 150 / 200 euro en klaar.
Dus vooral je tweede of derde keer bespaar je minimaal 300 euro of nog veel meer als je tijdens een hoogseizoen zou komen.
Het is maar een idee om rekening mee te kunnen houden.
Tot een tijd geleden vond ik Disneyland te duur: minimaal 500 euro voor 3 dagen en dan nog eten/drinken.
Nu hebben we de basiskosten voor het eerste verblijf teruggebracht naar 400 euro.
En kunnen we zelfs 2x gaan ipv 1x. En een Photo Pass kopen. Zo hou je geld over voor iets leuks, en kun je meer!
Cool
«1

Reacties

  • Hoi hoi..
    Qua verblijf zou je ook een camping met huisje kunnen huren als je in de zomermaanden zit..
    Als je dit vroeg boekt ben je rond de 200 euro kwijt en dan voor een week..
    Dichtbij Disneyland zit inderdaad Val d'Eurpope..
    Hier zit een grote supermarkt in, en allerlei winkeltjes..
    Waaronder bakkers, restaurantjes, kappers, schoenen en kleding winkels.. en nog heel veel meer..
    Wat ik hier vooral handig aan vind is de Auchan... De supermarkt..
    Het is een niet al te dure supermarkt en je kan er een heel groot aanbod aan boodschappen krijgen..
    Wij doen hier zelf ook altijd boodschappen als we een aantal dagen naar disney gaan..
    Zo ben je voor de lunch en tussendoortjes niks kwijt in het park zelf, en kan je in de avond lekker een buffet restaurant nemen bijvoorbeeld..
    Groetjes Myriam
  • Myriam zei:


    Hoi hoi..
    Qua verblijf zou je ook een camping met huisje kunnen huren als je in de zomermaanden zit..
    Als je dit vroeg boekt ben je rond de 200 euro kwijt en dan voor een week..
    Dichtbij Disneyland zit inderdaad Val d'Eurpope..
    Hier zit een grote supermarkt in, en allerlei winkeltjes..
    Waaronder bakkers, restaurantjes, kappers, schoenen en kleding winkels.. en nog heel veel meer..
    Wat ik hier vooral handig aan vind is de Auchan... De supermarkt..
    Het is een niet al te dure supermarkt en je kan er een heel groot aanbod aan boodschappen krijgen..
    Wij doen hier zelf ook altijd boodschappen als we een aantal dagen naar disney gaan..
    Zo ben je voor de lunch en tussendoortjes niks kwijt in het park zelf, en kan je in de avond lekker een buffet restaurant nemen bijvoorbeeld..
    Groetjes Myriam

    Bedankt voor je snelle reactie.
    Dat is inderdaad een goede tip.
    Blijkbaar ben ik niet de enige die hier even bij stil staat ;-)
  • Ik denk dat het goed te doen is om verstandig met je budget om te gaan en toch te genieten van je verblijf in Disneyland Parijs. De meeste tips zijn hierboven al gegeven. Ik heb nog een paar aanvullingen/opmerkingen:
    - Dineren bij Buzz Lightyear Pizza Planet vind ik persoonlijk wel een "degelijke" maaltijd. Voordeel is dat je onbeperkt kunt eten en drinken en dus ook meerdere kleine porties kunt eten van verschillende soorten pizza, pasta of fruit of toetjes. Dat is vooral bij onze kinderen (3 en 9) prettig: ze bestellen pizza en willen dan eigenlijk toch pasta of andersom. Bovendien eten ze ook nog fruit èn kunnen even rondrennen. De pizza is niet anders dan de pizza die je thuis in de oven bakt. Wat mij betreft een aanrader!
    - Kijk behalve naar de Auchan in Val d'Europe ook eens naar supermarkten in de buurt van je appartement of hotelkamer, als je buiten het park verblijft. Zo zit er vlak bij ons appartement een Carrefour Express, bakker, slager en groenteman. Daar kunnen we al onze boodschappen doen en het scheelt heel veel tijd (dus nog meer tijd om in het park te zijn!).
    - Als je bijvoorbeeld bij Tripadvisor.com een appartement of kamer hebt gevonden en je wilt daar nog eens naar toe, mail dan gewoon de eigenaar. Zo bespaar je in ieder geval de boekingskosten van tripadvisor.com en je kunt vaak ook nog andere betalingsvoorwaarden afspreken. Wij gaan volgende week voor de vijfde keer terug naar hetzelfde appartement waar we nog steeds dezelfde prijs betalen als begin vorig jaar en dat allemaal door een paar mailtjes naar de eigenaar van het pand. Zo hebben we al minstens € 200 bespaard!
    - Inderdaad: neem een jaarkaart, neem een jaarkaart, neem een jaarkaart! Ik blijf de prijzen van de jaarkaarten ongelooflijk voordelig vinden als je ziet wat de "losse" toegangsprijzen zijn en wat je er allemaal bij krijgt. Een jaarkaart voor Disneyland Parijs is maar €10 duurder dan een jaarkaart voor de Efteling (en als je je parrainage-kaart vol krijgt of de 18=12maandenregeling gebruikt is DLP zelfs goedkoper)!
  • Hoi..
    Bij de Auchan (zou ook zomaar carrefour kunnen zijn) in de val d'europe zit overigens ook, bakker, slager, groenteman.
    Zelfs kleding, sieraden, speelgoed, zwembadspullen, kookgerei, technische attributen zoals tv, laptop, dvd en noem maar op..
    Werkelijk alles wat je zou kunnen bedenken in een overdekt winkelcentrum, zit daar in de supermarkt..
  • Hugo zei:


    (...)
    - Dineren bij Buzz Lightyear Pizza Planet vind ik persoonlijk wel een "degelijke" maaltijd. Voordeel is dat je onbeperkt kunt eten en drinken en dus ook meerdere kleine porties kunt eten van verschillende soorten pizza, pasta of fruit of toetjes. Dat is vooral bij onze kinderen (3 en 9) prettig: ze bestellen pizza en willen dan eigenlijk toch pasta of andersom. Bovendien eten ze ook nog fruit èn kunnen even rondrennen. De pizza is niet anders dan de pizza die je thuis in de oven bakt. Wat mij betreft een aanrader!

    Dat klinkt goed en inderdaad beter en gevarieerder dan ik dacht. Dat gaan we zeker doen dan!
    Bedankt voor de tip!

    - Kijk behalve naar de Auchan in Val d'Europe ook eens naar supermarkten in de buurt van je appartement of hotelkamer, als je buiten het park verblijft. Zo zit er vlak bij ons appartement een Carrefour Express, bakker, slager en groenteman. Daar kunnen we al onze boodschappen doen en het scheelt heel veel tijd (dus nog meer tijd om in het park te zijn!).
    Ik heb inderdaad even gekeken, als ik het RER station van Bussy Saint Georges uit kom zie ik op street view wat winkels, zoals ook in reviews van het hotel al gelezen dat er supermarkten etc in de buurt liggen. Goede tip ja ;-)

    - Als je bijvoorbeeld bij Tripadvisor.com een appartement of kamer hebt gevonden en je wilt daar nog eens naar toe, mail dan gewoon de eigenaar. Zo bespaar je in ieder geval de boekingskosten van tripadvisor.com en je kunt vaak ook nog andere betalingsvoorwaarden afspreken. Wij gaan volgende week voor de vijfde keer terug naar hetzelfde appartement waar we nog steeds dezelfde prijs betalen als begin vorig jaar en dat allemaal door een paar mailtjes naar de eigenaar van het pand. Zo hebben we al minstens € 200 bespaard!
    We hebben nu omdat het de eerste keer is via deze constructie een hotel geboekt voor 44 euro per nacht, wat me zeer redelijk lijkt.
    Zeker omdat ik niet zo kritisch ben, zolang het schoon en veilig is voor kinderen vind ik het prima.
    Zo'n appartement bij Val d'Europe klinkt ook interessant, zeker als het betaalbaar is, wat ruimer en kun je ook een keer zelf iets klaarmaken. Hebben we bij Davy Crockett ranch destijds ook gedaan, prima hoor.
    Slimme aanpak, win win situatie. Bij een appartement zal dat wel gaan. Ik denk dat er bij hotels minder valt uit te halen maar ik ga het zeker onthouden / proberen bij de checkout.

    - Inderdaad: neem een jaarkaart, neem een jaarkaart, neem een jaarkaart! Ik blijf de prijzen van de jaarkaarten ongelooflijk voordelig vinden als je ziet wat de "losse" toegangsprijzen zijn en wat je er allemaal bij krijgt. Een jaarkaart voor Disneyland Parijs is maar €10 duurder dan een jaarkaart voor de Efteling (en als je je parrainage-kaart vol krijgt of de 18=12maandenregeling gebruikt is DLP zelfs goedkoper)!
    Inderdaad, ik had dit echt al jaren in gedachten, omdat ik het destijds al eens had uitgerekend.
    Kun je nagaan, zondag had ik de tijd en ben ik er eens voor gaan zitten, ik wist bijna niks toen, 2012 was de laatste keer in Disney.
    Op het einde van de dag, vooral door dit forum door te lezen en in het bijzonder de bijdragen van de experts en stamgasten (uw naam heb ik ook vaak gezien) had ik 's avonds een fantasy jaarkaart, hotel en de TGV geboekt.
    Wel spannend hoor, in plaats van gewoon een pakket te boeken bij Disney.
    Maar je ziet, als je het even uitzoekt en naast elkaar legt, zeker wanneer je tijdens schoolvakanties wilt gaan, dan scheelt het echt een hoop.
    Wie weet doen we wel nog eens 1 nachtje room only in het laagseizoen. Gewoon voor de fun, maar goedkoper zal het niet zijn.
    Dacht ik zondag aan het begin van de dag nog: nee, dit gaat te duur worden..
    Op het einde van de dag had ik een abonnement en al voornemens om 2 a 3 keer per jaar te gaan.
    Leuk detail voor mensen uit België:
    De herst + paasvakantie valt steeds gunstig op momenten dat ze in Frankrijk en Nederland geen vakantie hebben.
    Ook de zomervakantie, de eerste en eventueel 2e week van juli lijken nog gunstig / haalbaar, qua drukte dan ook.
    Dus een abonnement is best wel leuk om 3x per jaar naar disney te kunnen gaan, gewoon netjes tijdens de vakantie zonder spijbelen.
    Myriam zei:


    Hoi..
    Bij de Auchan (zou ook zomaar carrefour kunnen zijn) in de val d'europe zit overigens ook, bakker, slager, groenteman.
    Zelfs kleding, sieraden, speelgoed, zwembadspullen, kookgerei, technische attributen zoals tv, laptop, dvd en noem maar op..
    Werkelijk alles wat je zou kunnen bedenken in een overdekt winkelcentrum, zit daar in de supermarkt..

    Bedankt voor je reactie, we gaan daar zeker even kijken (en eten :-) )
  • Leuk topic, Macamba! DiscoverTheMagic.nl is juist in het leven geroepen om iedereen naar het voor hun meest ideale verblijf in Disneyland Parijs te loodsen. Dit topic past prima in dat plaatje. Hele goede bijdrages van Myriam en Hugo! Niets zo fijn als advies krijgen van ervaringsdeskundigen.
    Wellicht een aanvullende tip om de huidige Stuntverkoop te bekijken met uitzonderlijke kortingen + kinderen t/m 11 jaar gratis voor bepaalde aankomsten van 3 mei t/m 12 juli 2015: http://www.discoverthemagic.nl/2015/04/stuntverkoop-disneyland-parijs-magisch-veel-voordeel-op-toegang-en-verblijf-kinderen-tm-11-jaar-gratis/.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    Leuk topic, Macamba! DiscoverTheMagic.nl is juist in het leven geroepen om iedereen naar het voor hun meest ideale verblijf in Disneyland Parijs te loodsen. Dit topic past prima in dat plaatje. Hele goede bijdrages van Myriam en Hugo! Niets zo fijn als advies krijgen van ervaringsdeskundigen.
    Wellicht een aanvullende tip om de huidige Stuntverkoop te bekijken met uitzonderlijke kortingen + kinderen t/m 11 jaar gratis voor bepaalde aankomsten van 3 mei t/m 12 juli 2015: http://www.discoverthemagic.nl/2015/04/stuntverkoop-disneyland-parijs-magisch-veel-voordeel-op-toegang-en-verblijf-kinderen-tm-11-jaar-gratis/.
    Groetjes,
    Lars

    Het is tegelijkertijd ook een soort verslag van iemand die op 1 zondag tijd de puzzel laat passen :-)
    Ik heb inderdaad gisteren even gekeken wat die stuntverkoop te bieden heeft, en inderdaad, dit is behoorlijk voordelig / betaalbaar voor iemand die gewoon 1 a 2 nachten wilt komen.
    Verder blijft een jaarkaart toch voordeliger in de meeste gevallen.
    Ik heb wel nog een vraag aan de Disney expert(s):
    Die toegangskaartjes die je bij zo'n arrangement/pakket krijgt, zoals bij de stuntverkoop bijvoorbeeld,
    ik ben het vergeten omdat het te lang geleden is.. staan die toegangstickets voor de parken op naam?
    Hebben ze een bepaalde geldigheid?
    Je voelt 'm al aankomen, als ze overdraagbaar zijn en niet gebonden aan een specifieke datum zou je ze natuurlijk kunnen doorverkopen / aan vrienden kunnen geven. :-)
    Wat ik trouwens wel heb gezien op een andere site staat een tool waarmee je een beetje kunt orienteren op wat mogelijk de room-only prijzen zijn van een hotel, en in de allergoedkoopste periode kun je Cheyenne of Santa Fe wel boeken voor iets minder dan 100 euro per nacht, room only. Dus dat kan nog een variatie optie zijn voor bij een speciale gelegenheid. Ookal kan het buiten het resort voor de helft.
    Dan de laatste vraag aan Lars:
    Vroeger (jaren geleden) had je een andere site en daar zette je ook vaak reisverslagen op.
    Ook was er een forum waar ik destijds ook eens een verslag had gedaan van mijn trip.
    1. Lars, schrijf je nog wel eens reisverslagen? Misschien een leuk idee ook voor anderen voor een topic met reisverslagen?
    2. De oude site staat nog online, het oude forum/archief, is dat nog ergens te bekijken?
    Alvast bedankt,
    Groeten Roy!

  • Het is tegelijkertijd ook een soort verslag van iemand die op 1 zondag tijd de puzzel laat passen :-)
    Ik heb inderdaad gisteren even gekeken wat die stuntverkoop te bieden heeft, en inderdaad, dit is behoorlijk voordelig / betaalbaar voor iemand die gewoon 1 a 2 nachten wilt komen.
    Verder blijft een jaarkaart toch voordeliger in de meeste gevallen.
    Ik heb wel nog een vraag aan de Disney expert(s):
    Die toegangskaartjes die je bij zo'n arrangement/pakket krijgt, zoals bij de stuntverkoop bijvoorbeeld,
    ik ben het vergeten omdat het te lang geleden is.. staan die toegangstickets voor de parken op naam?
    Hebben ze een bepaalde geldigheid?
    Je voelt 'm al aankomen, als ze overdraagbaar zijn en niet gebonden aan een specifieke datum zou je ze natuurlijk kunnen doorverkopen / aan vrienden kunnen geven. :-)
    Wat ik trouwens wel heb gezien op een andere site staat een tool waarmee je een beetje kunt orienteren op wat mogelijk de room-only prijzen zijn van een hotel, en in de allergoedkoopste periode kun je Cheyenne of Santa Fe wel boeken voor iets minder dan 100 euro per nacht, room only. Dus dat kan nog een variatie optie zijn voor bij een speciale gelegenheid. Ookal kan het buiten het resort voor de helft.
    Dan de laatste vraag aan Lars:
    Vroeger (jaren geleden) had je een andere site en daar zette je ook vaak reisverslagen op.
    Ook was er een forum waar ik destijds ook eens een verslag had gedaan van mijn trip.
    1. Lars, schrijf je nog wel eens reisverslagen? Misschien een leuk idee ook voor anderen voor een topic met reisverslagen?
    2. De oude site staat nog online, het oude forum/archief, is dat nog ergens te bekijken?
    Alvast bedankt,
    Groeten Roy!

    Hoi Roy,
    De tickets bij een arrangement staan inderdaad op naam, maar dit wordt niet gecontroleerd bij de ingang van de parken. Dergelijke tickets zijn 7 dagen geldig vanaf de dag van aankomst. Boek je bijvoorbeeld een arrangement van 3 dagen met aankomst op 1 mei, dan zijn de tickets voor 3 dagen geldig in de periode van 1 t/m 8 mei. Het maakt daarbij niet uit wanneer die 3 dagen opgemaakt worden (in volgorde of los van elkaar is beide mogelijk).
    De 'room only' prijzen zijn onderhevig aan wijzigingen en kun je alleen als indicatie gebruiken. Om de exacte prijzen te weten (en tevens of er nog kamers in het hotel van je keuze beschikbaar zijn met jaarkaartkorting), dient er gebeld te worden met de Disney reserveringslijn.
    DiscoverTheMagic.nl is de opvolger van DLRP Fan Blog, mijn eerste website over Disneyland Parijs. Deze site is nog steeds actief, omdat er nog altijd reacties en vragen via het (beperkte) forum-gedeelte bij mij binnen komen. Alle artikelen en reisverslagen staan online: https://dlrpfan.wordpress.com/. Het oude 'forum' staat hier: https://dlrpfan.wordpress.com/forum/.
    Ik schrijf zelf geen reisverslagen meer omdat ik er simpelweg geen tijd voor heb. Dergelijke verslagen vragen veel tijd en ondanks dat ik ze altijd met veel plezier schreef, heb ik er helaas de tijd niet meer voor. Uiteraard staat het iedereen vrij om zijn of haar eigen reisverslagen op het forum te plaatsen.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi :)
    Echt super leuk om al die tips te lezen! Dankjewel!
    Ik heb ondervonden dat het het goedkoopste is om inderdaad een hotel buiten het park te boeken via Booking.com. Je doet dit best lang op voorhand, hoe vroeger je boekt hoe goedkoper. Bovendien geven sommige partnerhotels wel een Disneygevoel zoals DreamCastle bevoorbeeld. Goed viersterren hotel met Disneyshop, Disneykanalen op tv, zwembad en shuttlebus naar de parken. En dit is een pak goedkoper dan een viersterrenhotel van Disney zoals New York. Voor vervoer is de TGV super handig. Je kan je via site nmbs internationale treinen inschrijven dat ze jou een mailtje sturen wannneer de tickets vrijkomen en je ze dus goedkoopst kan boeken (25 euro heen). Voor tickets park kijk je best op de kalender wanneer het minste druk is zijn de tickets dus ook goedkoper. Dan koop je voor 2 dagen bv beter 2 dagtickets van 1 park van 47 euro, dit komt goedkoper uit dan tickets waarbij je op dezelfde dag van het ene park naar het andere kan. Wat gezond eten betreft zou ik zeker Agrabah Cafe aanraden, dit is een buffetrestaurant dat je moet reserveren aan Disneyprijzen maar er is veel keuze van groenten en super lekker Noord Afrikaans eten. Eens iets anders dan fastfood, maar ook genoeg keuze voor kinderen. Zeker leuk thema als je van Aladdin houdt :)
  • Kirsten zei:


    Hoi :)
    Echt super leuk om al die tips te lezen! Dankjewel!
    Ik heb ondervonden dat het het goedkoopste is om inderdaad een hotel buiten het park te boeken via Booking.com. Je doet dit best lang op voorhand, hoe vroeger je boekt hoe goedkoper. Bovendien geven sommige partnerhotels wel een Disneygevoel zoals DreamCastle bevoorbeeld. Goed viersterren hotel met Disneyshop, Disneykanalen op tv, zwembad en shuttlebus naar de parken. En dit is een pak goedkoper dan een viersterrenhotel van Disney zoals New York. Voor vervoer is de TGV super handig. Je kan je via site nmbs internationale treinen inschrijven dat ze jou een mailtje sturen wannneer de tickets vrijkomen en je ze dus goedkoopst kan boeken (25 euro heen). Voor tickets park kijk je best op de kalender wanneer het minste druk is zijn de tickets dus ook goedkoper. Dan koop je voor 2 dagen bv beter 2 dagtickets van 1 park van 47 euro, dit komt goedkoper uit dan tickets waarbij je op dezelfde dag van het ene park naar het andere kan. Wat gezond eten betreft zou ik zeker Agrabah Cafe aanraden, dit is een buffetrestaurant dat je moet reserveren aan Disneyprijzen maar er is veel keuze van groenten en super lekker Noord Afrikaans eten. Eens iets anders dan fastfood, maar ook genoeg keuze voor kinderen. Zeker leuk thema als je van Aladdin houdt :)

    Super, goede tips ook, ik neem ze mee op m'n lijstje!!
  • Als aanvulling op de handige tips van Kirsten: Vergelijk de prijzen van hotels of overige accommodatie rondom Disneyland Parijs via diverse boekingssites. Er zitten soms prijsverschillen tussen deze sites en daarvan kun je profiteren.
    Bekijk een overzicht van alle hotels/appartementen rondom Disneyland Parijs via:
    Booking.com > http://bit.ly/1EF1fKi
    Expedia.nl > http://bit.ly/1Pj5hvm
    Hotels.com > http://bit.ly/1I0qrO3
    ebookers.nl > http://bit.ly/1AjQaZH
    Hotelopia > http://bit.ly/1AjQiZa
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    Als aanvulling op de handige tips van Kirsten: Vergelijk de prijzen van hotels of overige accommodatie rondom Disneyland Parijs via diverse boekingssites. Er zitten soms prijsverschillen tussen deze sites en daarvan kun je profiteren.
    Bekijk een overzicht van alle hotels/appartementen rondom Disneyland Parijs via:
    Booking.com > http://bit.ly/1EF1fKi
    Expedia.nl > http://bit.ly/1Pj5hvm
    Hotels.com > http://bit.ly/1I0qrO3
    ebookers.nl > http://bit.ly/1AjQaZH
    Hotelopia > http://bit.ly/1AjQiZa
    Groetjes,
    Lars

    Ik werk zelf meestal via Booking.com uit gewoonte.
    Maar toen ik later op Tripadvisor aan het kijken was zag ik inderdaad dat het zelfde hotel via Expedia goedkoper werd aangeboden.
    Paar euro verschil maar.
    Dus ik kan het verhaal van Lars bevestigen.
    Nu is het via Expedia weer 20 euro duurder dus vroeg boeken en vergelijken is de boodschap :-)

  • Lars zei:


    Als aanvulling op de handige tips van Kirsten: Vergelijk de prijzen van hotels of overige accommodatie rondom Disneyland Parijs via diverse boekingssites. Er zitten soms prijsverschillen tussen deze sites en daarvan kun je profiteren.
    Bekijk een overzicht van alle hotels/appartementen rondom Disneyland Parijs via:
    Booking.com > http://bit.ly/1EF1fKi
    Expedia.nl > http://bit.ly/1Pj5hvm
    Hotels.com > http://bit.ly/1I0qrO3
    ebookers.nl > http://bit.ly/1AjQaZH
    Hotelopia > http://bit.ly/1AjQiZ
    Groetjes,
    Lars

    Ik werk zelf meestal via Booking.com uit gewoonte.
    Maar toen ik later op Tripadvisor aan het kijken was zag ik inderdaad dat het zelfde hotel via Expedia goedkoper werd aangeboden.
    Paar euro verschil maar.
    Dus ik kan het verhaal van Lars bevestigen.
    Nu is het via Expedia weer 20 euro duurder dus vroeg boeken en vergelijken is de boodschap :-)
    Hey Roy !
    Iedereen heeft zo z,n redenen, om op t budget te letten. De mijne zijn een mengeling van gebrek aan financien, uit principe nooit meer
    willen betalen, als nodig en tja, het is ook een soort verslaving geworden, om zo goed en goedkoop mogelijk uit te zijn....................
    Maar ik las iets over Bussy St. George........................Behalve de Carrefour aan de ene kant van de A4, heb je aan de andere kant
    ook een Supermarkt, Casino genaamt. Ben daar niet naar binnen geweest, maar kan je wel vertellen, dat het ernaast " the place
    to be " is om te tanken ( de auto rijdt tenslotte ook niet op water ! ) KLein dingetje, maar scheelt wel 30 a 40 eurocent p. ltr. in
    vergelijking met langs de A4 . Dat is - voorlopig - mijn tip............................ Groetjes, Fred
  • Kijk vooral na het vinden van een goedkoop hotel ook eens via de site zelf, ik ben zo vaak nog stukken goedkoper uit geweest! Tenslotte vragen expedia, trivago, booking.com etc allemaal een fee aan het hotel ;)
  • Hallo Roy,
    Je hebt het in je stuk over DLP kaarten met grote kortingen op de Fantasypass.
    Hoe kom jij aan zoveel korting? Ik ken alleen de 10% die je kunt krijgen van een pashouder.
    Vertel.......ik ga graag zo voordelig mogelijk met mijn zoon inderdaad even weg, even in die sprookjewereld.13
  • hoi.. even wat leuks te melden..
    Ze hebben tegenwoordig voor de jaarkaart houders meer korting als de standaard 25% voor fantasy en de 35% voor dream passen.
    Ze geven nu tot wel 60% korting.
    Nu zal dit niet tot 60 procent korting zijn op santa fe en cheyenne, maar ook hier zal een hogere korting gegeven worden.
    Ik heb nu voor september een nachtje geboekt in davy crockett voor 126 euro voor 4 volwassenen. Inplaats van rond de 200 euro..
    Scheelt dus een hoop geld..
    Hierdoor zijn de disney hotels weer een beetje betaalbaarder geworden,.. en soms nog goedkoper als de partner hotels..
    De 60% korting is een actie die ze aan het uitproberen zijn om te kijken of de jaarkaart houders nu meer zullen boeken..
    Ik heb geen idee of er datums aan vast zitten en tot wanneer je deze 60% korting kunt krijgen..
    Maar ik zou zeggen wil je een tripje in de toekomst gaan boeken probeer het eens met de room only, en vraag een prijsopgave..
  • Wat een leuk draadje dit !!
    Mijn vrouw en ik hebben een jaarkaart en gaan meerdere keren per jaar naar Disney, om dit te kunnen bekostigen hebben we ook wat bespaar dingetjes die we zelf vaak toe passen.
    Blijf Hotel prijzen vergelijken,
    Ondanks dat we het liefst naar een Disney hotel of anders een van de partner hotels gaan (Explorer- Dreamcastle-Circus-Kyriad-radison blue) loont het om te blijven vergelijken, er is voor ons na al heel wat rijsjes nog steeds geen hotel waarvan we zeggen dat is nou de goedkoopste. Soms gaan we ook naar een hotel dat nog verder ligt dan de partner hotels, Parkeren bij Disney is gratis als je een jaarkaart hebt.
    Probeer eens een andere periode,
    De zomer is lekker warm en ook heel gezellig, maar ook wel erg druk! Zoizo loont het om buiten de schoolvakanties te gaan, (Lastig als je kinderen hebt) hotel prijzen zijn dan een stuk voordeliger
    Maar naast die o zo lekkere zomer kan het ook heel leuk zijn om eens in de winter te gaan, zeker als het gesneeuwd heeft. Er hangt dan een mysterieuze sprookjesachtige sfeer, het is ook lekker vroeg donker en alle verlichting en entourage komt dan goed tot z'n recht.
    Wij gaan vaak in oktober/november of januari/februari, het liefst zelfs nog net voor/na de winter kerst programmering, de prijzen van de hotels zijn dan op zn laagst
    Eten mee,
    Meestal hebben we een koelbox die we in de auto laten staan, hierin hebben we groenten en fruit maar ook beleg voor de eerste 1 a 2 en als het koud is zelfs 3 dagen. Ook een voorraadje drinken hebben we in de auto staan. s'Morgens voordat we in de bus stappen en anders voordat we gaan rijden vanaf het hotel, smeren we wat broodjes bij de auto, vullen onze rugtassen voor die dag, meestal een paar broodjes, krentenbol of zo, meestal ook iets lekkers te knabbelen, maar ook wat fruit, groenten en wat drinken natuurlijk niet vergeten.
    Avond eten,
    af en toe eten we broodjes, of een noodle soepje (waterkoker mee).
    Soms gaan we even het park uit om avondeten bij de Mac te halen, dan hebben we ff iets lekker warms, meestal gaan we wat later in de middag 15.30-17.00 dan is het nog niet zo druk bij McDonalds. Daarna duiken we lekker het park weer in, als wij er dan weer zijn is het voor anderen tijd om te gaan eten, lekker rustig weer !!
    Als we wat langer gaan bezoeken we meestal ook "Restaurant des Stars" een keer, dit all you can eat restaurant ligt in het Studios park, en doet denken aan het restaurant van de film "Ratatouille". Het is zeker niet goedkoop, maar als je het vergelijkt met de andere prijzen in het park kan je hier wel echt een maaltijd eten, diverse voorgerechten, salades, groentes, verschillende soorten vlees, stoof schotels, vis of spareribs, en voor de liefhebbers kan je ook hier patat, pizza's en pasta's eten. De Desertbar ziet er ook altijd smakelijk uit, maar dat is niet zo mijn ding. Er is hier voor iedereen wel wat te eten en de kwaliteit is er redelijk.
    Bespaar op tol
    Dit is misschien wel de gekste, waar ik toevallig achter ben gekomen.
    Als je door Fr over de A1 richting Parijs rijdt passeer je ongeveer een uur voor aankomst het plaatsje "roye".
    Ga hier de snelweg af,
    betaal bij het tolpoortje
    ga de rotonde rond,
    pak weer een nieuwe ticket
    en reken later weer af.
    De prijs van deze 2 tickets samen (E14,40) zijn ongeveer E1,70 minder dan wanneer je in een keer door rijdt (E16,10). Hoe het komt weet ik niet, of het ook bij andere plaatsen werkt weet ik ook niet, maar je kan het wel op de heen en terugweg doen.
    Het is geen grote besparing, maar wel grappig.Wink
  • Leuk onderwerp inderdaad! Ik houd van dit soort tips!
    Ook ik heb pas geleden lopen berekenen wat het ons zou kosten als we naar DLP zouden gaan. Met een arrangement, met jaarkaarten, waar een hotel of appartement?
    Uiteindelijk hebben wij gekozen voor jaarkaarten en een appartement!
    Via DLP-kaarten heb ik met korting 2x Dream en 2x Fantasy jaarkaarten besteld. De reden dat we 2x Dream jaarkaarten hebben besteld is simpelweg omdat dit maar € 39,- meer kostte en wij heel graag nog 1 nachtje in het Disneyhotel willen verblijven (tegen ongetwijfeld een absurd hoge prijs, maar je moet het een keer gedaan hebben). Met een Dream jaarkaart krijg je dan iets meer korting en hebben we de € 39,- terug verdiend. Tevens nog een paar andere extraatjes met een Dreamkaart, dus die € 39,- halen we er wel uit.
    Toen zoeken naar een hotel of appartement..... Alle bekende sites, die hier ook al zijn benoemd, bezocht en gezocht, gezocht en nog eens gezocht. Het was het telkens net niet, denk aan duur ontbijt, dure parkeerplaatsen, verder weg van DLP en/of trein en metro station, slechte recensies, enzovoorts....
    We gaan 8 dagen / 7 nachten met een gezin (kids 7 en 4 jaar), dus daar moeten we ook rekening mee houden. Tevens willen we DLP combineren met Parijs en wil ik graag ook nog naar Val d'Europe, Sealife en Outletcentrum.
    Toen dacht ik aan Airbnb, en daar heb ik gevonden wat precies aan onze "eisen" voldoet. Dit zijn particuliere appartementen die worden verhuurd. We hebben nu een appartement geboekt:
    - voor 4 personen (ruimte voor de kinderen!!! I.p.v. Een kleine hotelkamer)
    - gratis parkeerplaats in een eigen parkeergarage, waar niemand anders toegang toe heeft
    - volledig uitgeruste keuken, beddengoed en handdoeken inclusief, wasmachine, droger, gratis WiFi, eindschoonmaak, enzovoorts
    - in Serris, naast winkelcentrum Val d'Europe (inclusief grote supermarkt), Sealife, Outletcentrum en trein- en metrostation
    - op loopafstand van DLP (al is het met kleine kinderen wel een flinke tippel)
    - gratis shuttle bus van DLP stopt voor de deur
    - goede recensies
    De prijzen per nacht zijn iets duurder als het goedkoopste hotel in de regio van DLP, maar je zit nu naast DLP, je kan zelf boodschappen meenemen / daar kopen, in je appartement ontbijten, zelfs 's avonds koken, je hebt geen parkeerkosten, je hebt de auto niet nodig, gratis vervoer naar DLP, ruimte voor de kids en om tussendoor ff een rustmomentje te pakken. Dus uiteindelijk ben je veel goedkoper uit!
    Zeker als je net als ons een week verblijft en ook nog naar Parijs wilt gaan.
    (Als je dit vergelijkt met een appartement of hotel in dezelfde buurt met dezelfde "eisen", via de ander sites die hier al zijn genoemd, dan ben je wel goedkoper uit!)
    De totaalprijs voor de jaarkaarten én het appartement voor 7 nachten / 8 dagen is ongeveer € 1200,-.
    Dat is in principe nog veel geld, maar voor ons ook een week vakantie en we kunnen daarna nog het hele jaar "gratis" naar DLP! We hoeven dan alleen maar een goedkoop hotelletje of appartement te boeken.
    Ik heb het uitgerekend via de officiële website van DLP en als we voor het zelfde bedrag via hun website boeken dan kunnen we maar 3 nachten / 4 dagen. Als we via hun voor een hele week boeken, dan zijn we het dubbele kwijt.
    Zoals jullie lezen zijn we er nog niet geweest, dus of het inderdaad zo geweldig is, dat is nog even afwachten..... ? Maar ik zal jullie na onze vakantie hierover inlichten!
    Maar dan hebben jullie alvast wat extra informatie. O ja, denk ook aan Homeaway, dat is hetzelfde principe als Airbnb. Ik ken meerdere mensen die al via deze sites hebben geboekt en tevreden waren. Natuurlijk ook altijd de recensies lezen. Je betaald bij Airbnb wel reserveringskosten en ook meer dan de ander genoemde sites, maar zij zijn ook bemiddelaar e.d. als iets niet in orde is. Dus een soort van garantie, zeg maar.
    Groetjes Denise
  • Hoi Denise L-B,
    zo doen wij het inmiddels ook al een jaar of twee: met Dreamjaarkaarten en een appartement vlakbij. Het verschil met "onsite" verblijven is echt gigantisch, zeker als je bedenkt dat je zo vaak als je wilt kunt gaan met je jaarkaart.
    Ik ben heel benieuwd hoe het appartement bevalt. Laat je iets weten als je geweest bent?
  • Ook van mijn kant nog een paar aanvullingen:
    - tol is € 32 (tenzij het trucje van Bobgraag, dan een paar euro minder). Idd leuk, die gaan we eens proberen.
    - ik heb een Francilien-abonnement a € 129 (nu na prijsverhoging volgens mij € 135) --> iets meer blockdagen, maar altijd wel omheen te plannen.
    - aanrader qua hotel: Kyriad Hotel of HiPark, via Trivago even kijken waar het hotel het goedkoopst is.
  • Ik heb dit bericht beetje te laat gelezen, gaan donderdag voor 3 dagen (3de keer).
    Moet wel zeggen voor ons persoonlijk dat het goedkoper was om Disney hotel te boeken dan jaarpas en partnerhotel. Ik heb 500 euro betaald voor een forrest kamer in Sequoia lodge tijdens actie dat je 30% korting kreeg en kids gratis tot 12 jaar.
    4 jaarpassen zou al duurder uitkomen, nu hebben we hotel met ontbijt erbij.
    Wij nemen meestal half pensioen en dan heb je gratis vieruurtje erbij in de namiddag (lichte snack en frisdrank of warme drank). De maaltijden zijn iets goedkoper en je hebt er drankje bij. Voor de rest van de dag neem ik drank van thuis mee en snacks voor tussen door.
    Groetjes
    Mieke
  • Hoi allemaal,
    Het is inderdaad altijd aan te bevelen om de 'room only' prijzen te vergelijken met de prijzen voor complete arrangementen via de beste aanbieding. In sommige gevallen is een arrangement toch voordeliger. Bekijk en vergelijk hier: http://www.discoverthemagic.nl/aanbiedingen/.
    Groetjes,
    Lars

  • Leuk onderwerp inderdaad! Ik houd van dit soort tips!
    Ook ik heb pas geleden lopen berekenen wat het ons zou kosten als we naar DLP zouden gaan. Met een arrangement, met jaarkaarten, waar een hotel of appartement?
    Uiteindelijk hebben wij gekozen voor jaarkaarten en een appartement!
    Via DLP-kaarten heb ik met korting 2x Dream en 2x Fantasy jaarkaarten besteld. De reden dat we 2x Dream jaarkaarten hebben besteld is simpelweg omdat dit maar € 39,- meer kostte en wij heel graag nog 1 nachtje in het Disneyhotel willen verblijven (tegen ongetwijfeld een absurd hoge prijs, maar je moet het een keer gedaan hebben). Met een Dream jaarkaart krijg je dan iets meer korting en hebben we de € 39,- terug verdiend. Tevens nog een paar andere extraatjes met een Dreamkaart, dus die € 39,- halen we er wel uit.
    Toen zoeken naar een hotel of appartement..... Alle bekende sites, die hier ook al zijn benoemd, bezocht en gezocht, gezocht en nog eens gezocht. Het was het telkens net niet, denk aan duur ontbijt, dure parkeerplaatsen, verder weg van DLP en/of trein en metro station, slechte recensies, enzovoorts....
    We gaan 8 dagen / 7 nachten met een gezin (kids 7 en 4 jaar), dus daar moeten we ook rekening mee houden. Tevens willen we DLP combineren met Parijs en wil ik graag ook nog naar Val d'Europe, Sealife en Outletcentrum.
    Toen dacht ik aan Airbnb, en daar heb ik gevonden wat precies aan onze "eisen" voldoet. Dit zijn particuliere appartementen die worden verhuurd. We hebben nu een appartement geboekt:
    - voor 4 personen (ruimte voor de kinderen!!! I.p.v. Een kleine hotelkamer)
    - gratis parkeerplaats in een eigen parkeergarage, waar niemand anders toegang toe heeft
    - volledig uitgeruste keuken, beddengoed en handdoeken inclusief, wasmachine, droger, gratis WiFi, eindschoonmaak, enzovoorts
    - in Serris, naast winkelcentrum Val d'Europe (inclusief grote supermarkt), Sealife, Outletcentrum en trein- en metrostation
    - op loopafstand van DLP (al is het met kleine kinderen wel een flinke tippel)
    - gratis shuttle bus van DLP stopt voor de deur
    - goede recensies
    De prijzen per nacht zijn iets duurder als het goedkoopste hotel in de regio van DLP, maar je zit nu naast DLP, je kan zelf boodschappen meenemen / daar kopen, in je appartement ontbijten, zelfs 's avonds koken, je hebt geen parkeerkosten, je hebt de auto niet nodig, gratis vervoer naar DLP, ruimte voor de kids en om tussendoor ff een rustmomentje te pakken. Dus uiteindelijk ben je veel goedkoper uit!
    Zeker als je net als ons een week verblijft en ook nog naar Parijs wilt gaan.
    (Als je dit vergelijkt met een appartement of hotel in dezelfde buurt met dezelfde "eisen", via de ander sites die hier al zijn genoemd, dan ben je wel goedkoper uit!)
    De totaalprijs voor de jaarkaarten én het appartement voor 7 nachten / 8 dagen is ongeveer € 1200,-.
    Dat is in principe nog veel geld, maar voor ons ook een week vakantie en we kunnen daarna nog het hele jaar "gratis" naar DLP! We hoeven dan alleen maar een goedkoop hotelletje of appartement te boeken.
    Ik heb het uitgerekend via de officiële website van DLP en als we voor het zelfde bedrag via hun website boeken dan kunnen we maar 3 nachten / 4 dagen. Als we via hun voor een hele week boeken, dan zijn we het dubbele kwijt.
    Zoals jullie lezen zijn we er nog niet geweest, dus of het inderdaad zo geweldig is, dat is nog even afwachten..... ? Maar ik zal jullie na onze vakantie hierover inlichten!
    Maar dan hebben jullie alvast wat extra informatie. O ja, denk ook aan Homeaway, dat is hetzelfde principe als Airbnb. Ik ken meerdere mensen die al via deze sites hebben geboekt en tevreden waren. Natuurlijk ook altijd de recensies lezen. Je betaald bij Airbnb wel reserveringskosten en ook meer dan de ander genoemde sites, maar zij zijn ook bemiddelaar e.d. als iets niet in orde is. Dus een soort van garantie, zeg maar.
    Groetjes Denise
    We zijn net terug van een week Disney. Hadden via airbnb een appartement in Torcy geboekt.... kwartiertje rijden vanaf Disney, en ook een kwartiertje naar parijs (ook nog een dagje naartoe geweest). Dit appartement kostte ons €300,= voor 7 nachten met 4 personen! De jaarkaarten tel ik niet meer, inmiddels zijn we al 4x dit jaar geweest dus die hebben we er al lang uit (",)
    Met de kerst ook weer via airbnb geboekt, dan itten we direct naast Disney met uitzicht op het kasteel ;) word ik blij van....
  • Wij hebben 1 keer in het adagio in val d'europe verbleven en absoluut nooit meer! Niet alleen een verschrikkelijk hotel (1 bed was kapot, op de andere lagen geen lakens, halve gordijnen, vuilnis op de gang,...), maar ook geen enkel disneysfeer. En daar draait het net om bij mij. Als ik gewoon een pretpark wil bezoeken, blijf ik wel in de buurt. Leuke attracties en veel goedkoper. Maar disney is zoveel meer voor mij. Vandaar dat ik sindsdien resoluut kies voor disneyhotels. Sequioa blijft mijn favoriet. Zoals je zelf aanhaalt zijn de goedkopere hotels zoals santa fe de laatste jaren echt verschrikkelijk om te verblijven. Vooral de ontbijttoestanden zijn erg genoeg om je ganse vakantie te vergallen. Disneyhotel kan ik jammer genoeg ook niet betalen ;-). In de zomer vind ik de ranch ook wel leuk. Gezellig samen op het terras ontbijten en toch betaalbaar.
    Ik bestel ook op voorhand dinnervouchers zodat ze iets goedkoper zijn. Plaza gardens vind ik wel een aanrader. Alle you can eat buffet en toch deftige kwaliteit (geen fastfood). Ook cafe mickey in the village. Iets duurder maar prijs kwaliteit nog ok (naar Disneynormen)

    Een volpension nemen doen we niet meer. Mijn kinderen eten echt nog niet zoveel dat ze zowel 's middags als 's avonds een volledige maaltijd incl,dessert etc moeten hebben. Leek interessant op papier, maar in praktijk betaalden we eigenlijk meer dan wat we nodig hadden.

    Wat ik wel mis in disney zijn leuke koffiezaken. Gewoon een koffietje en een lekker stukje cake of wafel zijn meestal al voldoende als (weliswaar ongezonde) lunch.
    De koffie en broodjes zaken op main street spreken echt niet aan. Erbarmelijke kwaliteit en altijd overvol. I need the disney magic!

    We zijn ook een keertje met de camper gegaan, maar dat komt even duur uit tenzij je een jaarpaspoort koopt en meerdere keren gaat. De parking is best wel duur vind ik en er zijn geen nutsvoorzieningen.
  • In het verlengde van dit topic heb ik nog een vraag aan jullie.
    Zoals gezegd neem ik m'n eigen broodjes mee naar het park en gaan we enkel voor het avondeten naar een restaurant (want absurde prijzen, lange wachtrij, geen zin om 3 dagen achter elkaar fastfood te eten, jullie weten het wel)...

    Dus bij mooi weer eet je je broodjes natuurlijk op een willekeurige, liefst rustige plek in het park, maar hoe doe je dat in de winter?

    Zijn er plekken waar je ergens kunt opwarmen, of beschut kunt zitten?

    Anders is er altijd nog de optie om gewoon tijdens het wachten wat brood te eten, en tussendoor ergens warme chocomel te drinken, of even in de winkeltjes te kijken.

    Tips zijn altijd welkom ;-)
  • Hoi Macamba,

    ik weet niet hoe snel je eet maar je zou je broodjes tijdens een rit in It's a Small World kunnen eten.... :)
    Qua beschutting denk ik aan Studio 1 in het Studios Park, daar is het meestal een stuk warmer dan buiten. Je moet dan wel even een rustig hoekje zoeken.
    In het Disneyland Park heb je natuurlijk de twee Arcades (Liberty en Discovery) waar je vaak wel een paar stoelen of een bankje kunt vinden. Daar zit je ook warm en droog.
  • Zo wij hebben ook een sprong in het diepe gedaan en wel als volgt.
    Volgend jaar kerst 2016 !!! hahaha een appartement geboekt van 24-12 t/m 28-12 2016.
    Parken en supermarkt,bakker, enz op loopafstand.
    leek ons heerlijk om eens wat ruimte te hebben en rustig te kunnen eten enz in het appartement.
    Dan natuurlijk zorgen voor onze jaarkaarten die de we dus op de eerste dag 24-12 gaan verzilveren en zo in het jubileum jaar nog een paar kunnen gaan.
  • Hoi josj,

    Wat een super vooruitzicht. Wij zijn vorig jaar met Kerst geweest en gaan dit jaar weer (nog twee weken!). Heerlijke rustige Kerst zonder familie-verplichtingen. Nu alvast heel veel plezier!
  • Wij zijn dit jaar 9 keer naar Disney geweest met de camper, overmorgen vertrekken we voor de 10 de maal dit jaar. Om de kosten te beperken nemen we alles van thuis uit mee, s'morgens bakken we afbakbroodjes in de camper en nemen een stevig ontbijt om de honger in het eerste deel van de dag te stillen, drinken gieten we over in kleine flesjes die ook in het park te koop zijn en stoppen deze in een Disney tasje, dit om geen problemen te krijgen bij het binnengaan (security) in de loop van de middag maken we iets lekkers klaar in de camper of we eten wat in het park, we beschikken over een dreampas zodat we kunnen afreizen wanneer we maar willen en gratis kunnen overnachten op de camperparking, de ritten en het abonnement zijn onze grootste kost, 10 ritten heen en terug kosten ons 1500€ per jaar en de abonnementen voor 4 mensen 880€, beide te samen betalen we nog geen 2500€, vroeger New-York hotel waren we 3000€ kwijt voor 5 dagen nu zijn we voor dat bedrag 50 dagen in het park.
    Een goedkopere formule hebben we nog niet vinden.
    Op de camperplaats is het meestal ook gezellig, zeker tijdens de zomer maanden, er zijn toiletten en douches maar geen elektriciteit voor de camper aan de paal te hangen, dit hebben wij en de meeste andere camper reizigers opgelost door het plaatsen van een zonnepaneel op de camper
  • Het is toegestaan om eten en drinken mee het park in te nemen. Het is daarom niet nodig om drinken over te gieten naar kleine flesjes. Volledige pakken Barleduc van 2 liter en flesjes van Spa, ze hebben er geen enkel probleem mee.
Log In of Registreer om te reageren.