Baby Switch

juni 2015 aangepast in Praktische Informatie
Goedemiddag Lars,
Ik had even een vraag, wij gaan over 4 weken weer 5 dagen naar Disneyland. Wij gaan met ons zoontje van dan net 6. Hij zit inmiddels in de fase dat hij een hoop attracties stoer en leuk vind en er wel in wil. Toch wil het nog wel eens gebeuren dat als we dan aan de beurt zijn het toch wel heel spannend is en hij niet meer durft. Is het dan eventueel mogelijk dat als hij echt niet wil hij even bij een medewerker kan wachten dat wij dan wel gaan? Of moeten wij dan de rij uit en dan gebruik maken van de babyswitch? Ik wil het namelijk wel gewoon proberen met hem inde attracties waar hij zowiezo in mee mag,
Alvast bedankt, groetjes Shireen

Reacties

  • Hoi Shireen,
    ik denk niet (ik weet het eigenlijk wel zeker) dat een CM op je zoon gaat passen. Stel je voor dat je zoon, terwijl jij en je partner in een attractie zitten, er iets gebeurd waardoor de attractie of wachtruimte moet worden ontruimd?
    Je kunt, wanneer je zoon aangeeft toch niet in een attractie te willen terwijl jullie aan de beurt zijn, wel aan de CM vragen of jullie ter plekke gebruik mogen maken van de babyswitch. Dan heb je niet "voor niets" in de rij gestaan. Of dat kan en/of mag hangt ook van de attractie af natuurlijk.
  • Hoi Jugo,
    Bedankt voor je reactie! Vandaar dat ik het even voor de zekerheid vroeg. In principe heeft hij in oktober wel alles gedaan waar hij in mocht/durfde behalve big thunder en daar heeft hij het nu wel over. We gaan het gewoon zien en anders kunnen we altijd babyswitch doen inderdaad. Beda kt in ieder geval

  • Goedemiddag Lars,
    Ik had even een vraag, wij gaan over 4 weken weer 5 dagen naar Disneyland. Wij gaan met ons zoontje van dan net 6. Hij zit inmiddels in de fase dat hij een hoop attracties stoer en leuk vind en er wel in wil. Toch wil het nog wel eens gebeuren dat als we dan aan de beurt zijn het toch wel heel spannend is en hij niet meer durft. Is het dan eventueel mogelijk dat als hij echt niet wil hij even bij een medewerker kan wachten dat wij dan wel gaan? Of moeten wij dan de rij uit en dan gebruik maken van de babyswitch? Ik wil het namelijk wel gewoon proberen met hem inde attracties waar hij zowiezo in mee mag,
    Alvast bedankt, groetjes Shireen
    Hoi Shireen,
    Hugo geeft het antwoord al door gebruik te maken van de Baby Switch. In principe werkt dit systeem zo, dat één ouder met het kind (of kinderen) via de uitgang naar binnen gaat en wacht bij het instapplatform. De andere ouder neemt de reguliere wachtrij. Als deze ouder vervolgens bij het instapplatform is aangekomen, gaat hij/zij in de attractie. Tijdens het uitstappen mag de andere ouder die bij de kinderen wacht direct de attractie in. Om gebruik te maken van deze service moet dit eerst aan de cast member bij de ingang van de attractie worden gemeld.
    In jullie geval is de vraag iets anders, aangezien jullie gezamenlijk in de reguliere wachtrij willen staan en vervolgens bij het instapplatform eventueel gebruik willen maken van de Baby Switch als jullie zoon toch niet durft. Leg deze situatie uit aan de cast member bij de ingang en wellicht kan er iets geregeld worden.
    Een andere mogelijkheid is gebruik maken van FastPass. Er zit namelijk speling in van 30 minuten (tijd staat aangegeven op het kaartje). Voorbeeld: Als jullie een FastPass hebben voor 13:00-13:30 uur, ga dan direct om 13:00 uur de FastPass rij in. Mocht jullie zoon op het laatste moment toch niet willen, dan kan één ouder alvast in de attractie, terwijl de andere met jullie zoon buiten wacht. Eenmaal uit de attractie, gaat de andere ouder direct via de FastPass rij naar binnen. Normaal gesproken ben je via FastPass namelijk binnen 15 minuten weer uit de attractie, dus is de periode van 30 minuten voldoende om er twee keer afzonderlijk van elkaar gebruik van te maken.
    // Edit: Ik heb de naam van dit topic even veranderd naar 'Baby Switch'
    Groetjes,
    Lars
  • Kan je bij elke attractie gebruik maken van de babyswitch? Ik dacht dat het maar bij een aantal attracties kon, maar ik weet niet meer de welke.
    mvg Deef
  • Hoi Deef,
    volgens mij kan dat inderdaad bij alle attracties, tenminste de attracties waar baby's/kleine kinderen niet in mogen. Het beste kun je het bij de attractie waar je in wilt gewoon vragen - dat moet toch om er gebruik van te maken.
  • Wij kregen bij Crush Coaster een kaartje. Mijn man ging in de rij en toen hij naar buiten kwam liet een castmember mij via de uitgang naar binnen. Dit kaartje gaf ik binnen af en ik mocht meteen in de attractie.
  • Ik heb een vraagje. Ik heb sinds een maand een Disney Prinsesje ;) . Nu ga ik voorlopig niet, maar volgend jaar kerst wil ik toch weer die kant op. Uiteraard gaat ons prinsesje mee, maar hoe zit dat met "baby switch"?

    Ik snap het systeem in principe wel. maar mijn partner wilt niet alleen in de rij staan. Wij vragen ons af of "baby switch' ook geldt als er nog iemand met ons mee gaat... die dan samen met mijn partner in de rij gaat staan, zodat ik met ons prinsesje via de uitgang (of wat de CM ook aan geeft) ga. Kan dat?

    En als er nog iemand mee gaat, kan die dan met mij mee of moet ik dan echt alleen met ons prinsesje en die ander met mijn partner mee?

    Zou mijn partner ook via FastPass mogen, en als hij dan klaar is dat ik via de uitgang ga met ons prinsesje voor de "baby switch"? (Als dit ook mag, dan hoeft er niet perse nog iemand met ons mee :) )
  • Tess zei:

    Ik heb een vraagje. Ik heb sinds een maand een Disney Prinsesje ;) . Nu ga ik voorlopig niet, maar volgend jaar kerst wil ik toch weer die kant op. Uiteraard gaat ons prinsesje mee, maar hoe zit dat met "baby switch"?

    Ik snap het systeem in principe wel. maar mijn partner wilt niet alleen in de rij staan. Wij vragen ons af of "baby switch' ook geldt als er nog iemand met ons mee gaat... die dan samen met mijn partner in de rij gaat staan, zodat ik met ons prinsesje via de uitgang (of wat de CM ook aan geeft) ga. Kan dat?

    En als er nog iemand mee gaat, kan die dan met mij mee of moet ik dan echt alleen met ons prinsesje en die ander met mijn partner mee?

    Zou mijn partner ook via FastPass mogen, en als hij dan klaar is dat ik via de uitgang ga met ons prinsesje voor de "baby switch"? (Als dit ook mag, dan hoeft er niet perse nog iemand met ons mee :) )

    Hoi Tess,

    Allereerst gefeliciteerd met jullie prinsesje!

    Geef bij de ingang van de attractie aan dat je gebruik wilt maken van Baby Switch. Normaal neemt één ouder de reguliere wachtrij en de ander met het kind (of de kinderen) de uitgang naar het instapplatform. Als de ouder in de normale wachtrij bij dit platform is aangekomen, mag de ouder met het kind tijdens de volgende rit direct erin. Het is uiteraard toegestaan om met meerdere personen in de reguliere wachtrij te gaan staan, maar alleen beide ouders kunnen van Baby Switch gebruikmaken. De personen die mee in de rij gaan staan, kunnen gewoon samen met de eerste ouder mee in de attractie. Er kan tevens van FastPass gebruik worden gemaakt. Geef dit aan bij de cast member aan de ingang van de attractie.

    Groetjes,
    Lars
  • Dank je wel :)

    Dus als ik het goed begrijp, mag mijn vriend gebruik maken van fastpass en tevens van baby switch? (Ik ga dan met ons prinsesje via de uitgang of wat de cm aangeeft).

    Hij hoeft niet perse in de reguliere rij te wachten?!
  • Tess zei:

    Dank je wel :)

    Dus als ik het goed begrijp, mag mijn vriend gebruik maken van fastpass en tevens van baby switch? (Ik ga dan met ons prinsesje via de uitgang of wat de cm aangeeft).

    Hij hoeft niet perse in de reguliere rij te wachten?!

    Hoi Tess,

    Dat klopt. Baby Switch kan worden gebruikt via de reguliere wachtrij of de FastPass wachtrij.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Tess zei:

    Dank je wel :)

    Dus als ik het goed begrijp, mag mijn vriend gebruik maken van fastpass en tevens van baby switch? (Ik ga dan met ons prinsesje via de uitgang of wat de cm aangeeft).

    Hij hoeft niet perse in de reguliere rij te wachten?!

    Hoi Tess,

    Dat klopt. Baby Switch kan worden gebruikt via de reguliere wachtrij of de FastPass wachtrij.

    Groetjes,
    Lars
    en de single riders!
  • super!!!!!! Dank jullie well
  • Kan je eventueel ook samen aanschuiven en de te kleine kinderen doorgeven als 1 ouder de rit eerst doet? We doen dit nl in de efteling wel eens zo... dan schuiven we samen aan, gaat 1 er alvast in met één van de grote kinderen en dan worden de kleintjes doorgegeven en gaat de andere ouder met het andere grote kind er in. Dan kan je toch nog wat babbelen met elkaar...
  • Kan je eventueel ook samen aanschuiven en de te kleine kinderen doorgeven als 1 ouder de rit eerst doet? We doen dit nl in de efteling wel eens zo... dan schuiven we samen aan, gaat 1 er alvast in met één van de grote kinderen en dan worden de kleintjes doorgegeven en gaat de andere ouder met het andere grote kind er in. Dan kan je toch nog wat babbelen met elkaar...

    Hoi melissa18,

    Dat is doorgaans niet de normale procedure bij Disney, maar je kunt het voorstellen aan de cast member bij de ingang van de attractie. Hij/zij geeft je instructies over hoe Baby Switch bij die specifieke attractie werkt.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.