[TR] Disneyland Paris - juni 2015

juni 2015 aangepast in Algemeen
Vorige week zijn we 4 dagen, voor het eerst mét de kids, naar Disneyland Parijs geweest! Ik was best een beetje bang voor de staat waarin we het park zouden aantroffen, maar dit is me nog heel erg meegevallen.
Duidelijk is wel dat ze in parijs nog veel goed te maken hebben. De magie ligt letterlijk onder een dikke laag stof. We konden in de wachtrij van Buzz de 3cm dikke stofvlokken met de hand aanraken, en toch voelt niemand de verantwoordelijkheid om een keer met een stoflapje door de rij te lopen. Dat zijn kleine, best schandalige zaken, die ik niet gewend ben van Disney. En verlichting in attracties en daarbuiten die het niet doet. Pak dat meteen aan, dan stapelt het zich niet zo op. Maar goed, daar is al meer dan genoeg over geschreven, we zijn hier om te genieten!
En dat hebben we zeker gedaan! Wat was het lekker en leuk. Ratatouille is echt grandioos gedaan. Zeker als je bij de films naar links, rechts en boven kijkt, dan zie je dat de animaties met veel liefde zijn gemaakt. Je ziet in principe maar zo'n 25% van het totale beeld, maar aan de rest is net zo veel aandacht gegeven. De negatieve kritieke over de vloer, etc. daar kan ik mij totaal niet in vinden. Dat is echt iets voor de freaks. Iedere normale bezoeker zal zich daar totaal niet aan storen, sterker nog... die ziet dat niet eens.
Wat ons wel opviel met 10 jaar geleden is de enorme drukte. Zelfs op een doordeweekse donderdag was het véél drukker dan een jaar of 10 terug. ik snap dan ook niet hoe dit park nog verlies kan hebben (zeker als je ziet hoeveel mickey oren en kleine prinsesjes door het park lopen). Maar aan de andere kant... waarschijnlijk laten ze veel geld liggen bij de Horeca, want 'mijn god' wat gaat dat langzaam. Als er 5 mensen voor je staan, ben je minimaal 20 minuten verder! Echt bizar... Als ze die belachelijke bedragen een netjes afronden zodat ze niet meer met die centen hoeven te klooien, dan gaat het wellicht een stuk sneller.
Wij zaten ons al aardig te storen aan de selfie-stick! Mensen vinden echt dat dit ding meemoet in elke attractie, en maken het liefst ook even een selfie, voordat ze in het karretje stappen. Waardoor ze dus gewoon alles ophouden. En tijdens elke show gaan die dingen meters hoog de lucht in. Wij gaven het een jaar voordat het verboden zou zijn. Het bleek twee dagen! :D
Wel ontzettend leuk om te zien hoe populair Frozen is! De sing-a-long is een groot succes, en erg leuk gedaan. Werkt aanstekelijk!! En zo zie je maar dat het geen miljoenen hoeft te kosten om iets nieuws te bieden. De kleine Anna en Elza's in het park zijn niet te tellen. Katsjinggg...
Disneyland is nog steeds net zo leuk als 10 jaar geleden, al moet het hier en daar nog wat worden opgepoetst. jammer dat het nodig is, maar beter laat dan nooit. Over een aantal jaar (na wat leuke uitbreidingen) komen wij hier zeker nog eens terug.
Ik heb natuurlijk veel foto's gemaakt, maar ook en af en toe wat gefilmd. Vond het wel leuk om in plaats van een foto-verslag, nu eens een video-verslag te plaatsen. kort, maar krachtig. Veel kijkplezier! ;)

Reacties

  • Hoi Aspers,
    Wat een leuk videoverslag! Wij gaan over vijf weken ook weer en nu heb ik er nog meer zin in!
  • Prachtig tripreport, Aspers! Hele leuke video. Jullie hebben een fantastische tijd gehad.
    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.