Planning dagindeling parken

Hoi,
Ik kan een beetje hulp gebruiken bij het plannen van 2 dagen disneyland Parijs.
Wij gaan 13 & 14 september met mijn schoonfamilie naar Disney.
Het nadeel is dat de leeftijden wat verschillen.
Mijn schoonouders zijn +50, mijn schoonbroers en verwanten (incl. Mezelf en mijn man) zitten tussen de 25-35j en mijn nichtjes en neefje zijn 4,5j, 3j en 4m.
Wij willen graag de grotere atracties doen, maar ook samen met de kindjes de parades. En natuurlijk ook zoveel mogelijk uit deze twee dagen krijgen.
Maar we hebben geen idee hoe we dit het beste aanpakken.
Welke atracties moeten we zeker gedaan hebben met de kindjes? (Of welke atracties kunnen we eventueel laten vallen?)
En heeft er iemand tips om met een baby naar Disney te gaan? Wij dachten zeker een draagzak mee te nemen. En welke atracties kunnen we hem meepakken?
1 pluspunt, mijn schoonouders durven niet in van die wilde achtbanen.
Alvast bedankt voor de tips!
Gr,
Iris

Reacties

  • Hey Iris,
    Gezellig zo'n weekendje weg met de hele familie.
    Ik ga er van uit dat jullie beide parken gaan bezoeken. En ik zie dat jullie op zondag aankomen en maandag vertrekken. Ik zal proberen een logische planning te maken:
    Zondag:
    Loop via Mainstreet rechtdoor via het kasteel naar Fantasyland. hier zie je meteen de Lancelot Carroussel. Loop van hieruit door naar de Mad Hatters Teacups. Als je daarna richting de Old Mill loopt kom je bij hele Les Pays de Contes Fees uit, een boottochtje langs bekende sprookjes taferelen. Er naast ligt ook Casey Jr. Circus train, een rustige familie "achtbaan" niks heftigs maar wel leuk. Daarna kun je gezellig op speurtocht door het doolhof van Alice in Wonderland (vergeet niet het kasteel te beklimmen want het uitzicht is prachtig)
    Waarschijnlijk heb je dan de hele ochtend tot vroeg in de middag gevuld en kun je lekker gaan lunchen (Fantasyland heeft diverse restaurants, of je kunt picknicken als je zelf eten mee neemt) daarna kun je nog in diverse darkrides zoals Peter Pan (eventueel kun je s ochtends een fastpass halen hiervoor) Sneeuwwitje en Pinocchio. Wat ook erg leuk is, is de Meet and Greet met Mickey Mouse in het theater, hier kunnen jullie mooie foto's (laten) maken.
    Vanuit Fantasyland loop je Adventureland in waar jullie in Pirates of the Carribean kunnen gaan. Deze attractie kan wat eng zijn voor de kleintjes omdat het erg donker is, maar over het algemeen heb ik echt complete families van deze attractie zien genieten. Verder zijn er voor jullie weinig interessante attracties in dit deel, maar het is erg leuk om er door heen te lopen.
    Uiteindelijk kom je dan uit in Frontierland. De Big Thunder Mountain is een absolute aanrader, maar het is een afweging die jullie zelf moeten maken aangezien deze snelle bochten maakt. Jullie kunnen hier nog naar de Frozen Sing a Long en voor de kleintjes is het leuk in even te spelen in de Pocahontas Indian Village. Een boottocht net de Molly Brown is altijd een mooie ervaring en jullie kunnen uiteraard ook in het spookhuis Phantom Manor. Eten in de Lucky Nugget Saloon vind ikzelf altijd erg geslaagd.
    Vanuit Frontierland lopen jullie dan tegen de avond naar het Central Plaza voor het kasteel, hier komt dagelijks rond 17u de parade langs. Na de parade lopen jullie naar Discoveryland, s avonds in dit het mooiste vanwege de verlichting. Hier kunnen jullie allemaal weer even kind zijn in Buzz Lightyears Laserblast, en kunnen jullie vliegen in Orbitron. De Space Mountain is tegen die tijd weer open en ik zou adviseren om even op te splitsen. De durfals gaan in de achtbaan en de rest loopt door de Nautilus.
    Het is aan te raden om hierna lekker rust te nemen en te gaan eten. Loop de winkeltjes in op Mainstreet en geniet s avonds laat van Disney Dreams.
    Maandag:
    Vandaag zal het rustiger zijn in het park dan op zondag. Begin de dag in de Studios, of als jullie in een Disney Hotel slapen: ga al om 8 uur het andere park in tijdens de Extra Magic Hours en maak mooie foto's bij de diverse Meet and Greets op Mainstreet met Mickey, Minnie, Donald, Goofy, Knabbel en Babbel. En ga hierna om10 uur naar de Studios. Probeer meteen naar Ratatouille te lopen voor fastpasses en verken daarna de rest van het park. Hier is de show Animagique zeker de moeite waard en ook Cinemagique is erg leuk voor de volwassenen. De stuntshow Zou ik persoonlijk overslaan , deze duurt erg lang. Maak een ritje met de Studio Tram Tour en loop door Toy Story Playland. Verder kun je nog in de vliegende tapijten van Alladin en zijn er diverse plekken waar je een leuke foto kunt maken.
    Waarschijnlijk ben je dan tegen het eind van de middag klaar in het Studios Park en kun je eventueel nog naar het Disneyland Park toe om een enkele attractie die je eerder niet kon doen of gewoon helemaal te gek vond nog eens te doen, of gebruik juist dit moment om de parade te kijken ipv op de eerste dag.
    Hopelijk hebben jullie iets aan deze tips en kunnen jullie volledig genieten van jullie bezoek!
  • Hey,
    Net een voorlopige planning gemaakt voor ons Disney-tripje van 17 tot 19 juli. We gaan met een bevriend koppel met 3 kinderen en wij met ons 2 en onze dochter van 2,5j We willen zoveel mogelijk zien en doen voor het bevriend koppel omdat ze voor het eerst gaan met hun kinderen. Wij zelf gaan in september terug zonder de kids. We hebben rekening gehouden met de shows die ze wilden zien en met de reeds al gereserveerde restaurants. Iemand nog opmerkingen of suggesties om er voor hun een leuk weekend van te maken?
    vrijdag
    3u00 Vertrek uit Limburg/België
    6u47 Aankomst hotel Santa Fe
    7u15 Inchecken Hotel/Tickets
    8u00 Café Micky (gereserveerd)
    9u30 Ingang Disneyland
    10u00 Buzz Lightyear → Fast Pass
    10u15 Autopia
    10u45 Star Tours
    (Orbitron)
    11u15 Buzz Lightyear → FP ingang
    12u00 Auberge de Cendrillion (gereserveerd)
    13u00 Sneeuwwitje
    13u30 Pinokio
    14u00 Small World
    14u30 Casey Jr
    15u00 Le Pays des conte de Fées
    15u15 Big Thunder Mountain → Fast Pass
    15u30 (Pocahontas Indian Village)
    15u50 Frozen Summer Fun
    16u30 Phantom Manor
    17u00 Thunder Mesa riverboat
    17u30 Big Thunder Mountain → FP ingang
    17u45 Fuente Del Oro
    17u45 Indiana jones
    18u15 Adventure Island
    18u45 Cabine de robinson
    19u15 Pirates of the carabieën
    20u00 Alice Labyrinth
    20u30 Mad Hatter Tea Cups
    … …
    zaterdag
    6u00 Opstaan
    6u45 Ontbijt in Santa Fe
    7u30 Ingang Disneyland
    8u00 Micky and friends op Mainstreet
    9u30 Vertrek naar Studios
    9u45 Ingang Studios
    10u00 Ratatouille → Fast Pass
    10u00 Aanschuiven Crush Coaster Babyswitch voor de FP-halers
    10u30 Cars quatre roues/Armageddon
    11u00 Rock & Roller Coaster
    (11u00) (Meet Spiderman)
    11u30 Restaurant Remy (gereserveerd)
    12u30 Ratatouille → FP ingang
    12u30 Tower of terror → Fast Pass
    12u30 Slinky dog zigzag spin
    13u00 Toy soldiers parachute drop
    13u30 RC Racer
    14u15 Moteurs … Action – Stunt Show 30min op voorhand aanwezig
    15u00 Tower of terror → FP ingang
    15u30 Flying Carpets
    16u00 Disney Junior Live on stage 10min op voorhand aanwezig
    16u45 Animagique 10min op voorhand aanwezig
    17u30 Blockbuster Café
    18u30 Studio Tram Tours
    19u00 Cars Quatre roues/Armageddon

    21u00 Naar Disneyland Park
    … …
    23u00 Disney Dreams
    zondag
    6u00 Opstaan
    6u45 Ontbijt in Santa Fe
    7u30 Ingang Disneyland
    (Buzz Lightyear)
    8u00 Orbitron
    8u30 Peter Pan's flight
    9u00 Dumbo
    9u30 Tea Cups
    10u00 Pirates of the Carabieën
    10u15 Indiana Jones
    10u30 Big Thunder Mountain → Fast Pass
    10u30 Adventure Island
    11u00 Cabine de Robinson
    11u30 Restaurant Blue Lagoon (gereserveerd)
    12u30 Big Thunder Mountain → FP ingang
    13u00 Phantom Manor
    … …
    17u30 Disney magic on Parade
    18u00 Plaza Garden (gereserveerd)
    19u00 Op weg naar huis
    22u45 Terug thuis
  • Hoi Deef,
    wat een prachtige ambitieuze planning! Ik heb maar één advies voor je - en dat bedoel ik zo aardig mogelijk: probeer je planning niet je dag te laten bepalen. Ik vind dat je de planning redelijk straks hebt opgesteld en ben heel benieuwd of het je lukt deze te realiseren (dat lees ik hier graag na je bezoek). Ik heb inmiddels geleerd om meer (gepland en ongepland) te laten voor wat onze kinderen (drie en negen jaar oud) willen. Want die willen soms nog een keer in een attractie, of even spelen, of moeten weer naar de wc..... en met een strakke planning is daar niet altijd ruimte voor.
    Maar als het je lukt om dit allemaal zo te doen: mijn complimenten!
Log In of Registreer om te reageren.