Praktische reistips met de auto

eind september ga ik met mn 2 kids van 2,5 en 5 jaar naar disney. we gaan voor 4 nachten naar de camping op 20 min afstand van disney. maar wat is nu een geschikte tijd om van huis te vertrekken? en waar het beste om te tanken /te rusten? kleine tank dus wil het liefste rond antwerpen ergens tanken en even de benen te kunnen strekken. wel bij een tankstation die een beetje groot/veilig isWink
van de een aantal mensen heb ik de tip gekregen om om 5 uur te vertrekken omdat het dan rustig is op de weg en kids misschien nog slapen. zorgen dat ik rond 7 uur bij antwerpen ben of er voorbij. rond 10 uur/10.30 uur in het park. kaarten omwisselen voor definitieve kaart, tot uurtje of 15.30 uur rondhobbelen en vervolgens naar de camping voor inchecken, rust, eten en vroeg naar bed om voglende dag op tijd bij de magic hours te zijn.
maar van een ander kreeg ik weer de tip om 10.00/10.30 uur te vertrekken. ben je rond 16.00 uur daar. inchecken op camping, zooi eruit en dan nog een paar uur naar disney. rondlopen, eten, evt. show en terug naar het huisje.
ik neig naar de eerste optie omdat je zo meer aan je dag hebt. maar goed, ik ben wel in mn eentje en vind het eerlijk gezegt wel een beetje eng om om snachts in mn eentje rond te rijden. Embarassed
mo

Reacties

  • Hoi Boots,
    dat is een moeilijke vraag op basis van de informatie die je geeft. Kun je ook tot Frankrijk komen met de eerste tank? En als je in Antwerpen tankt, verwacht je dan tot DLP niet meer te hoeven tanken? Rond 7 uur in Antwerpen kun je in principe overal wel veilig tanken, maar dan betaal je waarschijnlijk wel de snelwegprijs voor de benzine.
    Qua vertrektijd hangt het denk ik ook af van je kinderen. Als wij (kinderen 3 en 9) om 5 uur zouden vertrekken vermoed ik dat ze niet meer slapen wat inhoudt dat 's middags ergens tussen 4 en 6 het licht echt wel uitgaat, zeker bij onze zoon van 3. Maar als we om half 4/4 uur weggaan slapen ze in de auto nog en dan kan het best zijn dat ze pas rond 8 uur wakker worden. In alle gevallen heb je op werkdagen de kans dat je in de ochtendspits terecht komt.
    Vertrek je rond 10 uur dan is die kans op werkdagen een stuk kleiner, tenzij er werkzaamheden zijn of er een ongeluk gebeurd is.
    Qua tanken kun je het beste zo laat mogelijk tanken, zeker in Frankrijk. Voor of na vliegveld CdG scheelt zelfs aan de snelweg al 10 cent per liter. Maar nogmaals - op basis van de informatie die je nu geeft is het moeilijk adviseren :)
  • ik kan wel tot frankrijk komen met 1 tank. het is volgens de anwb site zo'n 520 km rijden naar disney. ik kan met een volle tank ongeveer 470-510 km rijden. dus het mag ook wat verder in frankrijk zijn. ik had alleen begrepen dat er bij antwerpen een groot tankstation zat waar de wc's ook aardig schoon waren dus ik dacht alles mooi te combineren. even een stop, plaspauze en tanken. ik ben namelijk als de dood dat ik met een lege tank in een file terecht komEmbarassed
    ik kan om 10 uur weg gaan maar dan zijn we meteen al bijna een dag disney kwijt. dat leek me ook zonde.
    het was eigenlik dan de bedoeling om ze desnoods in pyama of joggingbroek in de auto te zetten. in de hoop dat ze doorslapen. is toch altijd een gokje. niet dat het veel uitmaakt, tablet met film en ze vermaken zich ook wel maar het zou mooi zijn als ze nog even slapen.
    en als dan om 16.00 uur het lichtje uit zou gaan dan is dat niet zo'n probleem. dat is precies de tijd dat we bij de camping in zouden moeten gaan checken dus dan hadden we sowieso het park al verlaten.
    *gaat verder denken wat ze zal doen* Confused
  • Hoi Boots1978,
    wat je kunt ook kunt doen is in Nederland (vlak bij de grens) je tank volgooien en dan heb je zelf de keuze wanneer je stopt om pauze te houden. Afhankelijk van je vertrekpunt zou dat bijvoorbeeld bij het Tango tankstation in Dongen kunnen, vanaf daar is het nog 440 km naar DLP. Ruim voldoende, ook als je nog een file zou tegenkomen. En dat tankstation is 24 uur per dag open en maar een klein stukje van de snelweg. Dan kun je daarna zelf een groot schoon tankstation of schone rustplaats zoeken voor je pauze.
  • Heeft iemand leuke tips voor pauzeplekken aan de snelweg richting Disneyland (route Limburg (NL), Antwerpen, Lille.. Zoek met name een rustige zit met mogelijk toiletten en speelgelegenheid. Ben benieuwd!
    Alvast bedankt!
Log In of Registreer om te reageren.