Disneyland Paris gesloten van 14 t/m 17 november 2015

2»

Reacties

  • Hoi paarden 87

    Ik sta open voor contact. voor mij maakt het niet uit of dat via de mail of facebook is.



  • november 2015 aangepast
    Hoi lars,

    Het klopt wat je zegt. ivm met veilig zijn enzo, maar het is op het moment een heel erg dubbel gevoel. Ik wil wel gaan maar langs de andere kant heb ik toch twijfels.

    Mocht de reisorganisatie beslissen dat alles doorgaat dan denk ik dat ik ook wel gewoon het weekend van 28 november naar disneyland ga. Het is een normale reactie dat de gebeurtenissen angst oproepen en iedereen gaat hier anders mee om. Wat ik nu hoop is dat als de reis doorgaat en dat als ik dan 28 november naar disneyland ga en ik loop het park binnen dat dan de spanning van mij af valt en dat ik heerlijk kan genieten van de magie van disneyland en dan na het weekend mag terugkeren met een gevoel van ja ik heb de goede keuze gemaakt.

    Ook al heb ik twijfel en angst op dit moment. Ik ben juist ook bang dat als ik annuleer en er gebeurt niets dat ik dan achteraf spijt heb dat ik heb geannuleerd.

    Zo'n aanslag kan inderdaad overal gebeuren en de kans dat het in Nederland of Belgie of waar dan ook gebeurt is net zo groot. Het feit dat ik nu naar een gebied op vakantie ga waar dat net aanslagen zijn geweest en waar nu nog wat onrust is en nog met zich mee brengt dat is wat mij doet twijfelen en angstig maakt. Dan ben je er ineens heel dicht bij. Na de aanslagen bij Charlie Hebdo had ik geen angst en was ik vast besloten om te gaan. deze keer heb ik het wel.

    Voor de een zal de stap makkelijker zijn dan voor de andere om wel of niet te gaan. Ik laat het nu afhangen van de reisorganisatie. als zij denken dat het veilig is vertrouw ik daar op en ga ik mee. Het zullen in ieder geval nog spannende dagen worden de komende week en dan zien we wel weer verder als Disney doorgaat en we zijn in het park aanwezig.

    groetjes Birgitte
  • Hoi lars,

    Het klopt wat je zegt. ivm met veilig zijn enzo, maar het is op het moment een heel erg dubbel gevoel. Ik wil wel gaan maar langs de andere kant heb ik toch twijfels.

    Mocht de reisorganisatie beslissen dat alles doorgaat dan denk ik dat ik ook wel gewoon het weekend van 28 november naar disneyland ga. Het is een normale reactie dat de gebeurtenissen angst oproepen en iedereen gaat hier anders mee om. Wat ik nu hoop is dat als de reis doorgaat en dat als ik dan 28 november naar disneyland ga en ik loop het park binnen dat dan de spanning van mij af valt en dat ik heerlijk kan genieten van de magie van disneyland en dan na het weekend mag terugkeren met een gevoel van ja ik heb de goede keuze gemaakt.

    Ook al heb ik twijfel en angst op dit moment. Ik ben juist ook bang dat als ik annuleer en er gebeurt niets dat ik dan achteraf spijt heb dat ik heb geannuleerd.

    Zo'n aanslag kan inderdaad overal gebeuren en de kans dat het in Nederland of Belgie of waar dan ook gebeurt is net zo groot. Het feit dat ik nu naar een gebied op vakantie ga waar dat net aanslagen zijn geweest en waar nu nog wat onrust is en nog met zich mee brengt dat is wat mij doet twijfelen en angstig maakt. Dan ben je er ineens heel dicht bij. Na de aanslagen bij Charlie Hebdo had ik geen angst en was ik vast besloten om te gaan. deze keer heb ik het wel.

    Voor de een zal de stap makkelijker zijn dan voor de andere om wel of niet te gaan. Ik laat het nu afhangen van de reisorganisatie. als zij denken dat het veilig is vertrouw ik daar op en ga ik mee. Het zullen in ieder geval nog spannende dagen worden de komende week en dan zien we wel weer verder als Disney doorgaat en we zijn in het park aanwezig.

    groetjes Birgitte

    Hoi Birgitte,

    Ik begrijp je helemaal. Het dubbele gevoel is zeker terecht. Als de reisorganisatie het groene licht geeft, dan zou ik inderdaad lekker gaan. Er is geen negatief reisadvies voor Frankrijk en geen specifieke dreiging voor Disney. De beveiliging is uiteraard opgeschroefd (in lijn met alle andere toeristische attracties) met nieuwe bagagecontrole en meer zichtbare én onzichtbare beveiliging, zowel buiten als in de parken.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo allemaal,

    Wij waren dus afgelopen weekeinde in Disneyland Parijs toen alles dicht bleef. Begrijpelijk, maar de teleurstelling was enorm. Ik zou zo weer terug gaan voor een open park als dat kon en me niet laten weerhouden. We hebben helaas na een aantal dagen nog geen bericht over enige compensatie. Weet jij daar misschien al iets van Lars? Iedereen die nog gaat deze Kersttijd wens ik heel veel plezier toe en net zo'n fijne en magische tijd als wij hoopten te hebben. Geniet ervan!
    Tjarda
  • Tjarda zei:

    Hallo allemaal,

    Wij waren dus afgelopen weekeinde in Disneyland Parijs toen alles dicht bleef. Begrijpelijk, maar de teleurstelling was enorm. Ik zou zo weer terug gaan voor een open park als dat kon en me niet laten weerhouden. We hebben helaas na een aantal dagen nog geen bericht over enige compensatie. Weet jij daar misschien al iets van Lars? Iedereen die nog gaat deze Kersttijd wens ik heel veel plezier toe en net zo'n fijne en magische tijd als wij hoopten te hebben. Geniet ervan!
    Tjarda

    Hoi Tjarda,

    Helaas worden ook wij doorverwezen naar de reserveringslijn, aangezien Guest Relations dit soort problemen afhandelt met de klant zelf. Mijn advies is om even te bellen met Disney. Hou echter rekening met langere wachttijden bij de reserveringslijn. Laat ons even weten wat het antwoord is van Disney.

    Groetjes,
    Lars
  • Dank je Lars, ik ga het van de week weer proberen. Vorige week kwam ik er niet doorheen, niet eens in de wacht gezet,

    Groetjes Tjarda
  • Hallo allemaal.
    Ik ben gisteren teruggekomen uit dlp en alles zag er 'normaal' uit
    Zoals Lars al eerder zei dat dit overal kan gebeuren en niet alleen in Parijs.
    Ik had geboekt voor Davy crockett van 15 tm 19 november,ook ik ga proberen om een deel van mijn boekingskosten terug te krijgen.
    Via de klantenservice van disney(daar heb ik geboekt) heb ik een e-mail gekregen waar ik mijn vraag/klacht naar toe kan sturen.
    Zal hem ook geven voor de mensen die graag willen weten hoe en wat voor compensatie:
    dlp.guest.comm.nl@disney.com
    Hier kan je gewoon in het Nederlands naartoe mailen.het kan even duren voordat je antwoord heb omdat er al veel e-mail gestuurd zijn.

    Voor de mensen die twijfelen:
    Gewoon gaan,het kan overal gebeuren.
    Groetjes Miranda
  • Hoi Miranda,

    zijn jullie dus langer gebleven omdat het park een aantal dagen dicht was? Want gisteren teruggekomen (23-11) en geboekt tot 19-11 - dan zijn jullie dus die vier dagen langer gebleven?
  • Hoi Hugo,
    Wij hadden 2 reserveringen geboekt omdat dit goedkoper was dan een volle week in 1 keer
  • Is er ook beveiliging of extra controle voorzien aan de hotels van Disney ?

    Grts
  • Hoi Mietn,
    Zover dat ik kon zien controleren ze iets meer bij hotels bij de slagboom(dus je zou je kofferbak open moeten doen) en daarna alleen bij het plein bij de metro en Disney village.

    Groetjes Miranda
  • Mietn zei:

    Is er ook beveiliging of extra controle voorzien aan de hotels van Disney ?

    Grts

    Hoi Mietn,

    Zoals Miranda ook al aangeeft is er meer controle en beveiliging in alle delen van het resort, zowel bij de hotels, als bij de parken en Disney Village. Er is tevens nieuwe bagagecontrole op het centrale plein en extra zichtbare en onzichtbare beveiliging.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo Allemaal,

    Ondanks dat ik twijfels had en het eng vond om naar disneyland parijs te gaan ben ik afgelopen weekend er toch heen geweest.

    Bij mijzelf merkte ik vooral dat ik wel alerter was en meer oplette en rond keek, maar verder nergens last van gehad en heerlijk genoten van de magie en de kerstsfeer in disneyland parijs.

    Van de extra beveiliging heb ik niet veel gemerkt. Bij de tas controle stond meer personeel, er werd gewoon handmatig en met scanners de tassen gecontroleerd. Na de tascontrole werd er wel gevraagd om je jas open te maken om te zien of er niks onder zit. Verder heb ik de eerste dag militairen zien rondlopen aan het tgv station en de zondag liepen er militairen op het plein voor de tascontrole. Wel stonden er op het plein voor de tascontrole meer mensen ( denk personeel van disneyland) met honden, de laatste tijd zag ik die wel vaker rond lopen maar dan waren het er maar vaak 1 of 2 honden en nu waren het er verschillende die verspreid over het plein stonden opgesteld.

    Ondanks anderhalf uur vertraging om de Franse grens over te mogen, heb ik er geen moment spijt van gehad dat ik naar disneyland ben geweest. Alleen het stukje van de parking naar de parken vond ik wel spannend en eng, maar van zodra ik door de tascontrole heen was en de parken inliep viel de spanning van mij af en kon ik optimaal genieten van 2 fantastische dagen in Disneyland Parijs. Inmiddels heb ik ook de volgende trip naar disneyland alweer geboekt, mijn vertrouwen om naar disneyland Parijs te gaan is weer helemaal terug.

    Voor de mensen die nu nog steeds twijfelen, zou ik zeggen gewoon gaan en genieten van de magie en de sfeer van disneyland, want deze is echt geweldig vooral nu in de kerstperiode. Ik twijfelde zelf ook heel erg, maar ben blij dat ik niet heb geannuleerd en toch ben geweest.

    Groetjes Birgitte
  • Hoi Birgitte,

    wij gaan over twee weken voor een week naar DLP - bedankt voor je berichtje en je geruststelling :smiley:
  • Hoi Hugo,

    Graag gedaan. Alvast een fijne reis gewenst. Ik ga eind december ( 26 december) nog een paar dagen terug naar DLP. Ga dan 3 dagen.

  • Ook wij zijn net terug van een 3-daags verblijf in Disneyland Paris. Alles is 'business as usual' met extra veiligheidsmaatregelen. Het is wat minder druk dan normaal en dat is goed te merken bij de wachttijden van de attracties. Vanwege het grote entertainmentaanbod dit kerstseizoen (2 kerstshows, Frozen Sing-along show, Jedi Training Academy, 2 parades en Disney Dreams! of Christmas) worden de attracties ontlast en kwamen de wachttijden tijdens een doordeweeks bezoek niet boven de 30 minuten. Ideaal dus!

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars

    Ik ben een week geleden in het weekend geweest en toen was het er wel wat drukker maar viel nog vrij goed mee. Vooral s'avonds was het wel een stuk rustiger. Bij sommige attracties waren de wachttijden in het weekend een half uur en er waren enkele attracties bij waar het 45 minuten tot 60 minuten was. Verder viel het qua drukte goed mee. Bij de show van Frozen was het smiddags druk en waren bijna alle vakken gevuld, savonds waren het maar 2 vakken die gevuld waren. Alleen jammer dat er op het moment zoveel gesloten is qua attracties, gebieden, enz.

    Groetjes Birgitte
  • Hoi Lars

    Ik ben een week geleden in het weekend geweest en toen was het er wel wat drukker maar viel nog vrij goed mee. Vooral s'avonds was het wel een stuk rustiger. Bij sommige attracties waren de wachttijden in het weekend een half uur en er waren enkele attracties bij waar het 45 minuten tot 60 minuten was. Verder viel het qua drukte goed mee. Bij de show van Frozen was het smiddags druk en waren bijna alle vakken gevuld, savonds waren het maar 2 vakken die gevuld waren. Alleen jammer dat er op het moment zoveel gesloten is qua attracties, gebieden, enz.

    Groetjes Birgitte

    Hoi Birgitte,

    Het sluiten van bepaalde gebieden/attracties in de avond heeft te maken met de voorbereiding voor de Disney Dreams! avondshow waarbij heel Fantasyland gesloten wordt vanwege het vuurwerk (Franse wetgeving).

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    Ja dat weet ik dat het gebied achter het kasteel gesloten word ivm de avondshow. dat is meestal een uur tot anderhalf uur voordat de show plaats vind. Maar ik vind dat er in het algemeen veel attracties en gebieden gesloten zijn voor onderhoud, dat is wel jammer. Ook wel begrijpelijk dat ze alles in orde willen maken voor het 25 jarig jubileum van disneyland, alleen jammer dat ze het niet hebben bijgehouden en nu zoveel ineens dicht hebben ivm onderhoud werkzaamheden.

    afgelopen weekend was er in frontierland bijna niks open of te doen, gewoonweg om dat ze daar bijna overal wel aan het werken zijn. dat vind ik gewoon jammer.

    groetjes Birgitte
  • Hallo Allemaal,
    Ik zou graag contact willen met de personen die tijdens de periode van de aanslagen in Parijs telefonisch contact hebben opgenomen met het (gratis) Franse service nummer wat op de website van Disneyland Parijs stond, en waar ook op dit forum melding van is gemaakt (0033800025362.). Ik heb dit nummer gebeld en kwam niet verder dan in de wacht te staan, let wel voor 5 uur... aangezien dit een tollfree nummer zou zijn zag ik het probleem niet. Omdat ik graag wat informatie over mijn boeking wilde en het Nederlandse nummer ook erg druk was bleef ik dus in de wacht staan. Na deze 5 uur vondt ik het wel genoeg en heb het risico genomen om gewoon naar Disneyland te gaan ... Tot mijn schrik kom ik na 3 top dagen in Disneyland terug ,en heb ik een telefoon rekening van 178.00!!! Na contact op genomen te hebben met mijn telefoon provider bleek het om het zogenoemde gratis/tollfree nummer van Disney te zijn wat dus 1.00 per minuut kost. Ik heb uiteraard contact opgenomen met Disneyland Parijs maar krijg te horen dat dit nummer alleen gratis is voor een vaste lijn in Frankrijk en dat ik dus naar mijn geld kan fluiten!!!! Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die dit probleem ook hebben?

    Groetjes
  • Hoi NDisney,

    Je had beter het nl nummer kunnen bellen dat is namelijk €1 per gesprek en wat ze zeggen is helaas waar. Deze nummers zijn gratis als je in Frankrijk woont en een telefoonabonnement heb van de Fransen.

    Ik heb een e-mailadres ergens in dit forum gezet probeer anders een mailtje te sturen,wie weet kunnen zij iets doen voor je.

    Succes.
    Groetjes en alvast fijne dagen gewenst.

Log In of Registreer om te reageren.