Voorbereiding bezoek Walt Disney World

1181921232465

Reacties

• @margootje

Ik zag net in een ander gedeelte van dit forum dat je het had over van KLM service gratis bus vervoer naar Schiphol.
    Ik ben aan het kijken op de website van KLM maar ik kan dit nergens vinden, alleen maar voor als je op je bestemming bent.

Ik zie het namelijk echt niet zitten om met 2 kinderen en 4 grote koffers en handbagage met de trein naar schiphol te gaan.
  • Weet iemand een site waar je alle park attracties kunt vinden om te printen.
    Maar die ook aan geeft welk attracties een fastpass hebben en in welke tiers deze staan.
  • Lars zei:

Hoi @mieke ,

Het handigste is om eerst per park een lijst te maken met attracties, shows en parades die jullie perse willen doen. Vervolgens bekijk je hoeveel dagen je per park hebt en verdeel je die attracties over de periode dat je in dat park bent. Als jullie twee dagen naar Magic Kingdom gaan, kies dan voor een 2-dagen plan of maak twee zelf gemaakte plans waarbij je de attracties verdeeld en Touring Plans laat bepalen wanneer je in de dag een bepaalde attractie doet.

Groetjes,
    Lars

Ja daar ben ik gisteren mee begonnen voor Magic Kingdom.

Weet iemand een site waar je alle park attracties kunt vinden om te printen.
    Maar die ook aan geeft welk attracties een fastpass hebben en in welke tiers deze staan.

Ik gebruik deze per park:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_attracties_in_Magic_Kingdom

Maw gewoon Wikipedia.
  • Hi all,

Wij willen in jan-feb 2021 gaan. Vanaf wanneer gaan de boekingen hiervoor open op de Ierland website? En betaal je meteen het bedrag in één keer? Of in termijnen? (Het zal via creditcard moeten, gok ik?).
  • Hoi @iBud ,

Aanbiedingen en reserveringen voor 2021 zullen vanaf medio april beschikbaar zijn via onze populaire Free Dining aanbieding: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-gratis-disney-dining-plan. Je betaald eerst alleen een aanbetaling via creditcard (€50-€150 per persoon) en daarna online het restant. Dit kan optioneel in termijnen.

Groetjes,
    Lars
  • Hoi,

Na veel lezen en zoeken toch besloten om de Disney Ultimate tickets aan te schaffen via de link vanaf deze site.

Als ik het goed begrijp, zie ik dat het gaat om e-tickets die je per mail toegestuurd krijgt en deze bij het bezoek aan een Disney park moet omruilen voor fysieke tickets. Is het ook mogelijk om direct de e-tickets te koppelen aan je magic band zodat je de tickets niet hoeft om te wisselen ?

En met deze tickets zit ook de hopper optie inbegrepen ?

Alvast bedankt!
  • Hoi @Iris ,

Dat is correct. De E-tickets dienen éénmalig omgewisseld te worden voor de definitieve tickets bij een loket van Guest Relations. Hier kun je tevens de tickets laten koppelen aan een nieuwe Magic Band. Heb je reeds een Magic Band en is deze gekoppeld aan hetzelfde account als de tickets, dan ben je al klaar en kun je direct de parken in.

Heb je nog geen Magic Band, dan link je eerst de Ultimate Tickets aan My Disney Experience om zo op voorhand reserveringen te maken voor FastPass+ en restaurants. Vervolgens ga je naar Guest Relations om de koppeling te voltooien.

Bestel de E-tickets eenvoudig online via: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/tickets-florida.

Groetjes,
    Lars
  • Wanneer worden deze tickets naar je gemaild
  • Hoi @thomastol ,

Losse tickets worden direct per mail verstuurd. Tickets als onderdeel van een arrangement krijg je niet per mail, maar 'ontvang' je door het koppelen van het arrangement aan My Disney Experience waar ze in het account worden getoond.

Groetjes,
    Lars
  • Wij zijn weer thuis! Zoals beloofd een (kort) reisverslag, beginnend met de belangrijkste tips:

1) Rise of the Resistance is een must-visit! Maar.... Wil je Rise of the Resistance beleven in Hollywood Studios? Zorg dan dat je een uur voordat het park opengaat voor de ingang staat. Je moet namelijk op de seconde dat het park opengaat in het park zijn en via de app je aanmelden voor de virtuele wachtrij (boarding group) Doe je dit niet binnen de eerste 10 seconden, dan kom je in de backup group en is het onzeker of je die dag de attractie kunt bezoeken. Extra tips: Zorg voor een 4G simkaart en ga op een rustige plek staan. Zeker als je geen 4G simkaart hebt en je dus gebruik moet maken van de Disney Wifi, dan moet je een plek zoeken waar weinig mensen zijn, omdat je anders geen verbinding hebt als het park opengaat. Het is net als met concertkaartjes kopen: De app open hebben en snel klikken. Er zijn 3 schermen in de app: Het hoofdscherm met Find Out More, het tweede scherm met de knoppen My Status en Join Boarding Group en het derde scherm waarop je tevens Join Boarding Group ziet. Deze schermen verversen niet vanzelf! Tenminste, niet snel genoeg. Je moet dus heen en weer klikken totdat het knopje Join Boarding Group beschikbaar komt. Doe je dit niet stipt op het moment dat het park opent, dan kom je dus in de backup group (of zelfs dat niet, en dan kun je die dag dus niet de attractie bezoeken) Eenmaal op het knopje Join Boarding Group geklikt kun je anderen in je gezelschap (die gekoppeld zijn in je MyDisneyExperience) toevoegen. Deze mensen moeten ook in het park zijn (de MagicBand of toegangskaart moet gescand zijn) anders werkt het niet! Vervolgens krijg je je boarding group te zien en krijg je een melding wanneer je de attractie in mag. Dit is erg verschillend, de ene dag zaten we in groep 47 en konden we pas rond 17:00 erin, de andere dag in groep 41 en konden we al om 11:00 erin. Maar... het is ècht een dikke aanrader, niets kan aan deze attractie tippen!

2) Flight of Passage in Animal Kingdom is de drukste attractie, ik zou deze voor de voglende keer bovenaan mijn lijst voor Fastpass zetten. Lukt dat niet, zorg dan dat je ruim voor opening in het park bent en ga meteen in de rij staan. Dan nog is de wachttijd 100+ minuten, maar minder dan de 120 of zelfs 195 die je gedurende de rest van de dag ziet (op een rustige dag).

3) Een uur voordat de vuurwerkshow begint in Magic Kingdom is het al vol met mensen. Wil je een goed plekje, ga dan dus ruim van te voren (anderhalf a twee uur) een plekje zoeken.

4) Universal Studios is leuk voor een dag per park (Je hebt Studios en Islands of Adventure). Ik adviseer het park hopper ticket, omdat in Studios veel 3D attracties zijn waar je na 2 of 3 misselijk van wordt. Dan is het fijn dat je naar het andere park kan om andere attracties te doen. Hagrid is erg leuk maar altijd lange wachtrij (wel echt aan te raden) Let op bij de waterattracties, je bent na één attractie al gegarandeerd tot op het ondergoed doorweekt.

5) Qua waterparken vond ik Volcano Bay het leukst. Heel veel te doen hier. Enige is dat het wachtrij systeem in de middag steeds minder goed werkt (je krijgt toegang tot de attractie, maar vervolgens moet je alsnog achteraan aansluiten bij een wachtrij van 20 a 30 minuten)

6) Als je voor de eerste keer gaat: Bereid je voor om "overwhelmed" te raken. We hadden alles gepland en voorbereid, en dan nog sta je de eerste ochtend in het restaurant je ontbijt te halen en heb je geen flauw idee hoe dat Quick Service Dining Plan eigenlijk werkt. Gelukkig helpen de Cast Members je erg goed. Tip: Wij hebben ons ingesteld om het een beetje over ons heen te laten komen en gewoon te ervaren (en dus fouten te maken) Binnen twee dagen hadden we het redelijk onder de knie. Maar het hele transport systeem heeft meer dan een week geduurd voordat we daar echt slim mee om konden gaan.

7) Als je het Quick Service Dining Plan hebt, en je hebt teveel meal credits en te weinig snack credits over, dan kun je op sommige plekken (in de parken en hotels, maar dus niet overal) voor 1 meal credit 3 snacks halen. Vraag dit van te voren aan de Cast Member achter de kassa. Dit heeft ons vooral op de laatste dagen nog wat extra flesjes water, koffie en snacks opgeleverd.

8) De Character Couture makeover is erg gaaf (maar niet goedkoop) voor volwassenen die eruit willen zien als hun favoriete Disney prinses. Het maken van een reservering is wat lastig (kan alleen telefonisch) maar het resultaat is erg mooi. Tip: Ga vervolgens de rest van de dag naar MK om met alle Disney prinsessen op de foto te gaan!

9) De touring plans (en bijbehorende Lines app) van touringplans.com zijn echt fantastisch! Hoewel ze er soms naast zitten qua wachttijden en crowd levels, geeft het je een goed overzicht van wat je nog wil doen en in welke volgorde. Tip: Wij hebben echter niet strak het plan gevolgd, maar het plan meer gebruikt als richtlijn. Als we een attractie erg leuk vonden, deden we die nog een keer. Als we even geen zin hadden in een bepaald soort attractie (zoals een show) dan deden we een andere in de lijst die een korte wachttijd had. Doordat je in de app kunt aangeven welke je gedaan hebt en vervolgens je plan kan laten optimaliseren, heb je steeds een up-to-date richtlijn die aangeeft wat je volgende attractie kan zijn. Vervolgens kun je zelf bepalen of je dat wil.

10) Vergeet de "off-days" niet. Oftewel een dag rust. Hier zijn we de mist in gegaan, omdat we tijdens onze off-day zijn gaan shoppen (en alsnog meer dan 10 km. hebben gelopen) Hierdoor waren we uiteindelijk te moe om nog andere dingen te doen zoals Kennedy Space Center.

11) De tip om maanden van te voren te gaan beginnen met minimaal 1x per week een wandeling van 10 km. is een gouden tip gebleken. Uiteindelijk hebben we in deze vakantie elke dag meer dan 10 km. gelopen. We zijn vrij fanatiek qua attracties, maar hebben ook weer niet elke keer het hele park heen en weer rondgerend. De parken zijn gewoon zo groot dat als je in de rij staat voor de ene attractie en je voor een andere attractie een fastpass hebt, je soms meer dan een kilometer moet lopen om die andere attractie te gaan doen. De touringplans helpen hierbij om de loopafstand te minimaliseren, maar ja, wij zijn eigenwijs en doen graag waar we zin in hebben, waardoor we uiteindelijk wat meer moesten lopen.

12) Koop géén Express pas voor Universal Studios. Tenminste, niet totdat je al in het park bent en minimaal een uur hebt rondgelopen. Dit is het equivalent van de Disney Fastpass+. Wij zijn twee dagen geweest en op beide dagen zou de Express pas bijna geen (minder dan 20 minuten in totaal) voordeel hebben gehad. Dit weet je pas als je in het park bent en hebt aangekeken wat de wachttijden doen die dag. Belangrijk om te weten is dat de Express pas niet voor alle attracties geldt. Hagrid is bijvoorbeeld uitgesloten, en dit is nou net de attractie met de langste wachttijd.

• >> Vervolg kort reisverslag <<

Wij zijn als stel (38 en 29) twee weken naar Disney gegaan. Het was echt een fantastische en magische vakantie. We hebben al veel van de wereld gezien (o.a. Costa Rica, de Azoren, Dubai, Bali, etc.), maar de magie van Disney is toch echt uniek.

We zaten in Port Orleans French Quarter. Hier gaan we zeker naar terug als we weer gaan. Voor kleine kinderen is het misschien iets minder leuk dan andere hotels, maar als je vooral veel naar de parken en andere plekken wil is het ideaal. De bus gaat direct naar de parken en stopt dus niet bij andere resorts. Hierdoor ben je vrij snel (gemiddeld 10 minuten, MK iets langer) bij de parken en heb je grote kans op een plek. Het eten in het restaurant (Quick Service) is okee. Zelfs een gezonde quinoa salade staat op het menu. En ze hebben naast de bus ook een boot naar Disney Springs, relaxte en alsnog vrij snelle manier om daarheen te gaan.

We hebben ook veel gebruik gemaakt van Uber, gemiddeld ritje in de omgeving is onder de $10 en naar Universal was het $20. Alleen 's avonds wil de prijs wat omhoog gaan, zeker bij sluiting van Universal, toen was de terugrit $30.

Qua Dining Plan hadden we meer dan genoeg. Volgende keer doen we weer Quick Service. We zijn bij drie table service restaurants geweest in de eerste week van de vakantie. Dan betaal je je wel ineens blauw (meer dan $150 voor niet veel meer dan een goeie steak, een dessert en een drankje) Maar... verder hebben we vooral Quick Service gedaan, her en der wat gezonde alternatieven (vooral salades) gevonden en goed de twee weken doorgekomen. Het voordeel is ook dat je niet veel tijd verliest in de parken. Hoewel ze vrij efficiënt zijn ben je met table service toch al snel een uur of langer zoet.

We zijn twee en een halve dag naar Magic Kingdom gegaan, twee en een halve dag naar Hollywood Studios, anderhalve dag naar Epcot en één dag naar Animal Kingdom. Daarnaast dan nog twee dagen Universal Studios, een dag Volcano Bay en een dag Blizzard Beach. We zijn nog een dag gaan shoppen, maar de outlet die daar in de buurt zit (Premium Orlando Outlets Vineyard) viel ons tegen. Niet echt goede aanbiedingen en niet echt vriendelijk volk daar. Die dag ook naar Disney Springs geweest, leuk voor een middag of om 's avonds een keer te eten. Let op: In de Disney Store is veel te koop wat ook in de parken te koop is maar niet alles. En vice versa.

Magic Kingdom is ons favoriete park vanwege de sfeer. De attracties zijn wat tam vergeleken met Disneyland Parijs. Maar in dit park heb je wel het meest het Disney gevoel. Op de tweede plaats staat voor ons Hollywood Studios. Daar zit onze top 4 van attracties, namelijk Rise of the Resistance, Millennium Falcon Smugglers Run, Tower of Terror en Rock 'n Rollercoaster. Ook de Star Wars eindshow staat op een goede tweede plaats na de eindshow in MK. Op drie staat Animal Kingdom. We zouden graag nog een keer Flight of Passage doen, maar vonden de lange wachttijd (meer dan 105 minuten) een tweede keer niet waard. Ter vergelijking: Voor Rise of the Resistance hebben we op de dag van vertrek onze wekker om 05:15 gezet, zodat we onze koffers om 06:30 konden inleveren bij de receptie, om 06:45 in de bus zaten en om 07:!5 ingecheckt en wel in het park konden wachten tot het 08:00 was, zodat we de virtuele wachtrij in konden. Die middag hebben we deze attractie gelukkig nog een keer kunnen doen, waarna we zijn begonnen aan de terugreis naar huis. We hebben zelfs twee keer de wekker een uur eerder gezet omdat het park toen al om 07:00 openging (koud, maar meer dan waard!)

We gaan zeker snel nog een keer terug. Dan doen we weer twee weken, maar in plaats van Universal gaan we dan naast Disney ook Seaworld, Bush Gardens en Kennedy Space Center bezoeken.

Wat me verder nog te binnen schiet zal ik later posten.
  • februari 2020 aangepast
    Nog wat nakomertjes in reactie op eerdere forum berichten:

- Niets gemerkt van angst voor het Corona virus. Her en der zie je een Aziatisch persoon met een mondkapje, maar die moet je wel zoeken in de menigte.

- Fastpass voor Smugglers run is fijn mits het je niet blokkeert voor andere attracties. Als je Slinky dog Dash wil doen, regel daar je fastpass voor. Daar staat de hele dag 120+ minuten wachtrij. Voor Toy Story Mania hoef je niet perse een fastpass, deze wil vaak in de middag wat rustiger worden, rond de 45 minuten. Als je bij line-drop in het park bent en meteen naar het Star Wars gedeelte loop, kun je Smugglers run vaak binnen een half uur al doen (laat je niet in de war brengen door de 100+ minuten wachtrij die op het bord staat, dat is voor de mensen die later aansluiten)

- Als je iets te vieren hebt (en je eerste bezoek is iets om te vieren!) ga dan in het park naar Guest Services en geef aan wat je te vieren hebt (dat je voor het eerst in Disney Orlando bent dus, of een verjaardag, trouwdag of verloving, of iets anders natuurlijk) Je krijgt dan een gratis button. Draag deze in het zicht en je krijgt een hoop leuke reacties!

- De Memory Maker is geniaal! Waarom? Omdat je daardoor sneller foto's laat maken door een photopass fotograaf. Je hoeft namelijk niet meer per foto te betalen. We hebben daardoor nu tientallen foto's van onze vakantie die we anders nooit gehad hadden. Tip: Ga dus zoveel mogelijk op de foto met een photopass fotograaf, sommige hebben namelijk extra verrassingen.
  • @CrowCat wat een geweldig verslag, leuk en handig om te lezen!
    (Wij gaan in augustus 12 dagen naar Port Orleans FQ en daarna nog 5 naar universal)
    Super blij met je review!

Guide to WDW en Universal gelezen, bekend met TouringPlans & Lines app.. goed om bevestigd te zien dat dit werkt en dat je ook nog de tip herhaalt om wat rust in te plannen.

Ik denk dat we dat in de middag doen als het druk en warm is of als er regen voorbij komt. Nogmaals dank voor je tips.

Heb je nog ervaringen (behalve de beschreven geweldige rides) die je aangenaam of onaangenaam verrast hebben?

Toch maar proberen een fastpass te boeken voor de avatar attracties dan en eventjes afwachten hoe lang ze die boarding groups nog blijven hanteren. Uiteindelijk zal het FP+ worden.

Nogmaals dank!
  • @Macamba graag gedaan! Wat ons verder nog aangenaam verrast heeft is de vriendelijkheid van de mensen (zowel Cast members als bezoekers) in de Disney parken. De sfeer en publiek zijn vele malen beter dan in de Universal parken. En de hoeveelheid Uber chauffeurs in de omgeving, je kunt altijd wel binnen 10 minuten eentje ter beschikking krijgen.

Als je naar French Quarter gaat, probeer dan een kamer te krijgen die niet op de parkeerplaats uitkijkt. Wij zaten in kamer 4224. We hoorden de grote airco naast de lobby continu en het piepen van de bus (harde piepen bij arriveren en vertrekken). De achterkant van gebouw 4 zou hier denk ik minder last van moeten hebben. Het voordeel van gebouw 4 is wel dat je niet ver hoeft te lopen na een lange dag in het park.

Echt onaangename verrassingen hebben we niet gehad, behalve dat ik betere deals van outlets gewend ben dan wat we daar tegenkwamen.
  • @CrowCat goed om te horen en weten! Zeker als je daar bijna 2 weken zit :-)

Ik redeneer inderdaad precies hetzelfde qua attracties, Quick Service etc, qua tijd en prijs.

Heb zelfs (uit loyaliteit) DFB (Disney foodblog ebook) gekocht om een beetje uit te zoeken waar we kunnen gaan eten, wat best value is. Erg leuk om op voor te bereiden.

Het valt me op dat je relatief veel in de Sudios bent geweest en minder dan verwacht in Epcot.
    Toch zie je enkel voor MK en EP 2-Day touringplans en de rest suggereren ze om in 1 dag te doen.. maar inderdaad veel van onze favoriete attracties liggen in de studio’s.

Allerlaatste vraag zonder teveel te willen afwijken van het topic: de studio’s in Parijs staan bekend als het slechtste Disney park ter wereld maar daar wordt aan gewerkt.. gaat Parijs nog leuk zijn nu je in WDW bent geweest?

Zelf hoe meer ik me voorbereid en informeer en dus toch onbewust de vergelijking maak met Parijs, de Franse aanpak vergeleken met de Amerikaanse aanpak (en vriendelijkheid) dat lijkt me toch een behoorlijk contrast :-)
  • @Macamba Leuk om te lezen dat we zo op één lijn liggen :)

Voor Parijs heb ik in een ver verleden een paar keer een jaarkaart gehad. Gezien de laatste berichten die je zelf ook beschrijft zou ik de Studio's in Parijs links laten liggen en alleen nog naar het hoofdpark gaan daar. Maar… die is dan wel qua attracties leuker dan de Orlando versie, omdat de attracties in Parijs meer gericht zijn op tieners (Space Mountain is echt een achtbaan waarbij je wordt afgeschoten, in Orlando is het een veel oudere en tammere attractie. Ook Big Thunder Mountain is in Parijs een stuk heftiger en daardoor voor ons leuker)

Ik zal dus zeker nog wel eens een dagje of weekend naar Parijs gaan, maar dat is toch niet te vergelijking met de Disney Orlando ervaring, meer als een dagje Efteling+.
  • @CrowCat gaaf, wat een goed verslag en handig ook de gedetailleerde tips die je geeft!

Vraagje, kun je aangeven wat voor jullie de drukte cijfers waren (van touringplans)? Mijn ervaring van een paar jaar terug was namelijk dat als de Amerikanen zelf geen vakantie hebben het dusdanig rustig was dat het allemaal wel te doen was, zelfs de echte top attracties. Wij gaan zelf in onze mei vakantie en die valt bij de Amerikanen precies tussen pasen er springbreak.

Ik ga me in ieder geval proberen voor te bereiden op Rise of the resistance want het klinkt als een behoorlijk omslachtig verhaal. Dus bedankt voor de inside information daarbij:-)
  • Hai Crow cat,
    Super verslag!
    We kunnen bijna ook vertrekken .Waar had jij je Amerika prepaid kaart gehaald en welke?
    Hoe was het weer nu jullie er waren?Je ziet op de films van vloggers de Amerikanen lopen met de winterjas.hebben we lange broeken nodig?
    Welke snacks en quick dinning maaltijden vond jij te gek?
    Met welke Airline zijn jullie gevlogen?
    Ik vind het nu wel heel spannend worden,mijn eerste lange grote vlucht.
    Bij ons was crowed level van touring plan eerst laag sind week geleden is het naar druk gegaan,ben benieuwd maar maak me er niet druk om we hebben bijna alles wat we wilden fast pas alleen slinky dog niet gekregen.
    Dank je wel voor al je tips Groetjes Margo
    Ps we gaan naar Caribbean beach dus na vakantie zal ik hier iets over kunnen schrijven.
  • @CrowCat bedankt voor de info & vergelijking.
    We hebben een jaarkaart in Parijs (beetje spijt van gezien de matige omstandigheden daar) maar kijken erg dus uit naar Orlando.

Misschien gaat het uiteindelijk nog iets worden in Parijs als ze meer goede ideeën een uit Amerika gaan toepassen maar blijkbaar worden ze daar belemmerd door mentaliteitsproblemen & (privacy)wetten. Frankrijk hé..
    FP+ en MDE zou al een grote stap zijn.
    En over een paar jaar als de studio’s af zijn.. het heeft alle potentieel.

Terug naar Amerika: we zijn inderdaad erg benieuwd, gewoon de hele ervaring op zich. De beleving.
    Na dit soort verslagen hebben we er nog meer zin in! Thx!
  • Macamba,
    We hebben onze jaarpas niet verlengd en hadden de laatste 2 keer het wel naar onze zin maar magie liet soms te wensen over.We hebben besloten nog jaartje te wachten en dan te kijken hoe de verhalen van bezoekers zijn,En misschien bevalt wdw wel zo goed dat we hier terug gaan i.p.v. Parijs fijne dag groetjes
  • Inderdaad @margootje precies zoals je zegt.

Het enige echte nadeel van WDW zal dus zijn dat je terug wilt (en gaat vergelijken).

Het hele plannen en uitkijken naar de Olando trip maakt het nog leuker.

Iedereen die nog gaat binnenkort: enjoy!
  • @CrowCat: leuk om je verslag te lezen, heeft nog veel meer zin om te vertrekken.

A la carte gaan eten is veel geld. Daarom dat ik ons plan naar standaard omgezet heb bij onze boeking.
    Ook omdat mijn man en ik toch graag één keer per dag deftig willen eten. Je verliest er wel tijd mee maar ik zie het als eventjes uitrusten.

Ik heb ook abonnement op touringplans maar ik moet ze nog bekijken.

Mijn voorkeur gaat ook naar studio's, we zitten op 5 minuutjes met Disney skyliner van studio's en heb de studio's 3 dagen gepland (welke op aankomst en vertrekdag, en nog een dag).
    Ik hoop wel dat tegen wij gaan, dat de star wars attracties ook fp wordt want ik vrees dat onze kids zo vroeg niet uit bed gaan geraken om in die groep te geraken bij openingstijd. Zal ook stuk drukker zijn in juli dan nu..

groetjes
  • Bedankt voor je verslag en de heldere uitleg over de boardingpass.

Wij hebben inmiddels de restaurants geboekt. Voornamelijk character dining.

Hierbij mijn tip voor wie dat nog moet doen> zorg dat je creditcard gekoppeld staat in je my disney experience account.
    En kom je er niet door op de website (bleef foutmedingen krijgen) probeer dan tegen alle adviezen in te reserveren via de app. Heb alles wat op het lijstje stond kunnen reserveren en goede tijdstippen.
  • @crowcat:
    Bedankt voor het delen van je verhaal. Super leuk om te lezen!

Hoe werkt dat precies met die Uber? Want als je hier thuis de app download dan krijg de ned versie. Pakt je mobiel het automatisch op daar dat je de amerikaanse versie krijgt?
  • tink35 zei:

@crowcat:
    Bedankt voor het delen van je verhaal. Super leuk om te lezen!

Hoe werkt dat precies met die Uber? Want als je hier thuis de app download dan krijg de ned versie. Pakt je mobiel het automatisch op daar dat je de amerikaanse versie krijgt?

volgens mij wel.

ik heb vorige zomer veel kortingscodes gezien voor Uber in Amerika. Bv. eerste 5 ritten 5 dollar korting of eerste rit gratis enz

misschien tip als je naar Amerika gaat om te kijken of er geen kortingscode zijn?

ook app van Lyft installeren en prijzen onderling vergelijken...

wij gaan deze zomer af en toe gebruik maken van Uber of Lyft.
    1) om van luchthaven naar ons hotel te gaan en van hotel naar Carraiben Beach resort
    2) om naar Animal Kingdom te gaan, heb echt geen zin om lang te wachten op bus en hopen dat hij niet overvol is
    3) als we gaan ontbijten naar Ohana (Polynesian resort)
  • https://www.uber.com/global/nl/airports/mco/

hier zie je hoeveel het ongeveer kost en staat er al promo code...
  • mieke zei:

https://www.uber.com/global/nl/airports/mco/

hier zie je hoeveel het ongeveer kost en staat er al promo code...

Dank je Mieke! Ik ga zeker even kijken.
  • Heeft er iemand ervaring met het boeken van vluchten via expedia.com?
  • @mieke wat grappig, precies wat ik ook in gedachte had. Ik lees wel dat Lyft nu meer aanbod heeft omdat ze ook de Mickey Vans doen. Dus ff vergelijken wat het beste uitkomt ter plaatse.

Ohana ontbijt willen we ook 1x doen.. toevallig stitch fans? :-)

Touringplans is echt wel de moeite om eens voor te gaan zitten.. heel handige tool vooral ook om tijdens je bezoek bij de hand te hebben.

Ik heb nog nooit zoveel aan info & planning gedaan voor een reis maar dit gaat wel een verschil maken. Veel plezier!
Log In of Registreer om te reageren.