Voorbereiding bezoek Walt Disney World

1575860626365

Reacties

• Waar kan ik trouwens bekijken
    Wat ik meer kwijt zou zijn al ik ultimate omzet naar magische tickets en dan de geni + er nog een bij

De nieuwe tickets kunnen hier worden bekeken: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/tickets-florida. Selecteer de Magic Tickets voor de gewenste periode en daarna kan Genie+ als optie worden toegevoegd waarna je het totaalbedrag kunt zien.
  • Lars zei:

tink35 zei:

Ik heb de tekst nu 3 keer gelezen, maar ik snap het geloof ik niet helemaal. Afgezien van dat je Disney Genie+ erbij kan kopen. Wat zou dan de reden zijn om te wisselen? Want dit gaat toch om de tickets die bij ons arrangement horen?

Dus als ik de oude tickets hou, kan ik bijv op dinsdag aankomen en dan pas de tickets gebruiken op woensdag en dan gaat hij vanaf die dag 14 dagen doorlopen.

En met de nieuwe tickets zou ik dan van te voren een start datum moeten opgeven ofzo?

En als je wil wisselen moet je dat dan voor een bepaalde tijd doorgeven?

Want ik lees net ook dat oude berichtje van Dave op pagina 58 over dat als je de oude tickets niet voor 2 november betaald dat ze dan automatisch worden omgezet door Disney naar de nieuwe tickets.

Hoi Tink35,

Iedereen die nu een 'oud' Ultimate Ticket heeft, blijft die gewoon houden. Er wordt niets veranderd en ze worden ook niet omgezet naar de nieuwe Magic Tickets. Dat kan alleen als je daar zelf om vraagt (met bijbetaling waar nodig), maar zoals je al zegt geef je daar de flexibiliteit mee op. De startdatum van de nieuwe tickets is dan direct de aankomstdag van het verblijf, terwijl je met de Ultimate Tickets bijvoorbeeld een dag later kunt starten.

Disney heeft niet bekend gemaakt of er een bepaalde tijd aan vast zit om de wijziging door te geven, dus dat kan op ieder moment. De Disney Genie+ aanbieding met 35% korting is alleen mogelijk in combinatie met de Magic Tickets, dus dat is iets wat je zelf zou moeten berekenen: Ultimate Tickets zonder korting op Genie+ maar met flexibiliteit of omzetten naar de Magic Tickets met korting op Genie+ zonder flexibiliteit.

Groetjes,
    Lars
    Dank je wel voor de uitleg, @Lars! Ik begreep net als @tink35 inderdaad ook niet helemaal hoe het zat. Wij houden dan denk ik ook maar gewoon de Ultimate Tickets, zodat ze gewoon de dag na onze aankomstdag in kunnen gaan. Verder zijn wij toch niet van plan iedere dag of een hele dag een park in te gaan en dus Genie+ te gebruiken.
  • Ik dacht dat ik ook gelezen had dat die actie met genie + voor datums van januarie tot eind oktober was.
    Wij gaan pas begin nov.
    Dus dan zouden we het nog niet om kunnen zetten.
  • Ik dacht dat ik ook gelezen had dat die actie met genie + voor datums van januarie tot eind oktober was.
    Wij gaan pas begin nov.
    Dus dan zouden we het nog niet om kunnen zetten.

In combinatie met een verblijf is de actie geldig voor aankomsten t/m 25 oktober 2022, maar als losse tickets kunnen ze aangeschaft worden voor gebruik tussen 1 januari t/m 31 december 2022 via: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-ticket-gratis-entree. Ook daar is de Genie+ aanbieding beschikbaar.
  • Wij gaan in de meivakantie naar Disney World. We hebben Caribbean beach geboekt vanaf 24 april. We willen minimaal een dag eerder vliegen zodat we eerst even kunnen bijkomen voordat we het eerste park bezoeken en geen dagen verliezen. Nu vraag ik me af of het handig is, i.v.m. transport, om dan dichtbij het vliegveld te overnachten of juist een locatie te zoeken dichterbij WDW. Iemand tips?
  • Wij gaan in de meivakantie naar Disney World. We hebben Caribbean beach geboekt vanaf 24 april. We willen minimaal een dag eerder vliegen zodat we eerst even kunnen bijkomen voordat we het eerste park bezoeken en geen dagen verliezen. Nu vraag ik me af of het handig is, i.v.m. transport, om dan dichtbij het vliegveld te overnachten of juist een locatie te zoeken dichterbij WDW. Iemand tips?

Hoi Melissa, wij gaan tegelijk met jou die kant op en ook naar carribean beach, dus wie weet tot daar mocht je nederlands om je heen horen. Wij vliegen de 23e en hebben (om gebruik te kunnen maken van de aanbieding met de free dining credits die op de 24e april in gaat) een losse nacht vooruit geboekt maar wel gewoon in carribean beach. Maar dan dus een nacht zonder tickets. Wij vliegen met KLM en komen in de namiddag aan in Orlando. Tegen de tijd dat je goed en wel in hotel bent enningecheckt is het in ons geval snel 20.00. dus die dag schrijven we af. Echter omdat onze hoofd boeking ook in carribean beach is hebben ze vanuit Disney de twee boekingen op elkaar laten aansluiten. (er wordt naar elkaar verwezen op de afzonderlijke invoice formulieren.). Zo hoeven we de volgende dag niet naar een andere kamer om te boeken en kunnen we die dag meteen vanaf vroeg de parken in wanneer de tickets geldig zijn die gekoppeld zijn aan onze hoofd boeking. We vliegen dan de 7e mei terug later op de avond zodat we die dag ook nog volledig hebben. Landen dan de 8e rond de middag op Schiphol.
    Een hotel bij het vliegveld maakt dat je de eerste dag nog steeds eerst naar Disney moet reizen en moet inchecken en zo. Het zal wel goedkoper zijn als een losse overnachting in carribean beach maar op onze manier is het volgens mij het makkelijkst;-)

Wij willen dat volgend jaar nov ook doen goedkoop hotel voor een nacht, denk zelf aan een hotel beetje in het midden. Of 1 waar een ihop in de buurt zit zodat we daar een ontbijtje kunnen eten 😉
  • Hoi @Melissa_Disney en @boogschutter ,

Het handigste is om, zoals @Dave077 ook al aangeeft, een extra nacht toe te voegen aan je verblijf in het Disney hotel waar je ook de rest van de vakantie overnacht. Dit is doorgaans wel prijziger dan ergens rondom het vliegveld of buiten Disney en hotelletje te pakken. Daar staat tegenover dat je dan wel al ingecheckt bent en direct de volgende ochtend de parken in kan.

Groetjes,
    Lars

Wij gaan ook in de mei vakantie en we vertrekken op 23 april met een klm ticket en we vliegen dan wel met een delta vlucht via Atlanta.
    Wij boeken altijd twee nachtjes ervoor buiten Disney zodat we rustig kunnen bijkomen. De volgende dag gaan we eigenlijk altijd shoppen in de outlet. Op de de incheck dag zijn we al vroeg bij het Disney hotel dit keer de Gran Destino Tower. We hebben er zin in!

• Bedankt voor de tips! Ik zie trouwens net een bericht over Genie+ korting voor “Packages Purchased from the United Kingdom and Ireland”. @Lars, geldt dit ook voor mensen uit NL die via uk/Ireland een pakketreis hebben geboekt? Zie https://wdwnt.com/2021/11/walt-disney-world-reveals-exclusive-disney-genie-pricing-for-packages-purchased-from-the-united-kingdom-and-ireland/?fbclid=IwAR3L6m4SudvTX4w262V4mQwvNH9to-eZYI20hc7-zwW_Xrlo84Jg41PbNL0
  • Hoi @Melissa_Disney ,

Ja, maar alleen als de Ultimate Tickets uit een bestaande boeking (die vóór 3 november zijn gemaakt) worden omgezet naar de nieuwe Magic Tickets. Vervolgens is korting op Genie+ mogelijk bij het 14 dagen ticket. Voor nieuwe boekingen kan dit direct online via: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world

Groetjes,
    Lars
  • Denk dat ik van de week Disney even op bel
    Vragen wat zij te bieden hebben
    Heb net de tickets vliegtickets betaald voor volgend jaar zomer
    En het hotel waar wij oorspronkelijk voor aanvang zouden verblijven heb ik gister gebeld of we nu drie nachten konden verblijven voordat we het Disney terrein betreden.
    Stuurde ze net een mail dat ze het zo leuk vonden dat we hun weer hadden gebeld dat ze twee toegangs kaarten voor universel hebben gehad.
    Leuke start van de dag

Ik ga ook 24 April naar CBR. Ik neem op 24 april een vlucht, en pak daarna de Mears naar CBR. 1e dag is inderdaad verloren, maar ben er ook 15 dagen. De volgende dag ben je toch vroeg weer wakker, dus dan ga ik gelijk vroeg naar het park.
  • Wij hebben een verblijft geboekt in Disney World voor de periode 25/07 tem 04/08. We zijn aan het uitkijken voor vluchten via Connections (een Belgisch reisbureau) en de vluchten die ze ons aanbieden starten vanaf 1.000 euro per persoon terwijl we in 2019 maar 650 euro per persoon betaalden. De vluchturen voor de terugvlucht zijn ook niet gunstig, vertrekken in Orlando om 13u50, dwz dat de laatst dag van de vakantie zo helemaal verloren gaat. We vliegen vanuit Brussel maar een vertrek vanuit Amsterdam is ook mogelijk.

Wie heeft er tips voor ons?
  • stefaan zei:

Wij hebben een verblijft geboekt in Disney World voor de periode 25/07 tem 04/08. We zijn aan het uitkijken voor vluchten via Connections (een Belgisch reisbureau) en de vluchten die ze ons aanbieden starten vanaf 1.000 euro per persoon terwijl we in 2019 maar 650 euro per persoon betaalden. De vluchturen voor de terugvlucht zijn ook niet gunstig, vertrekken in Orlando om 13u50, dwz dat de laatst dag van de vakantie zo helemaal verloren gaat. We vliegen vanuit Brussel maar een vertrek vanuit Amsterdam is ook mogelijk.

Via Amsterdam zit ik tot nu toe altijd op zo'n 500 euro pp retour met bijvoorbeeld British airways, klm, Lufthansa, etc. Even via de link op de website discoverthemagic.nl checken. Als je het als pakket boekt kan dat wel voordelen hebben maar ik zou niet het dubbele pp willen betalen voor zo'n vlucht.
  • stefaan zei:

Wij hebben een verblijft geboekt in Disney World voor de periode 25/07 tem 04/08. We zijn aan het uitkijken voor vluchten via Connections (een Belgisch reisbureau) en de vluchten die ze ons aanbieden starten vanaf 1.000 euro per persoon terwijl we in 2019 maar 650 euro per persoon betaalden. De vluchturen voor de terugvlucht zijn ook niet gunstig, vertrekken in Orlando om 13u50, dwz dat de laatst dag van de vakantie zo helemaal verloren gaat. We vliegen vanuit Brussel maar een vertrek vanuit Amsterdam is ook mogelijk.

De tip is om niet via een reisbureau vluchten te boeken. Zij hebben namelijk contracten met bepaalde luchtvaartmaatschappijen waardoor de keuze in vluchten minder is én de prijzen een stuk duurder zijn.

Maak gebruik van vergelijkingssites, zoals via onze handige zoekmachine voor vluchten via alle maatschappijen en alle luchthavens op deze pagina: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/vervoer-routebeschrijving-florida

Zoals @Dave077 ook aangeeft zijn in de meeste gevallen vluchten te vinden tussen de €500-€700 per persoon naar gelang de periode.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Hoi @Melissa_Disney ,

Ja, maar alleen als de Ultimate Tickets uit een bestaande boeking (die vóór 3 november zijn gemaakt) worden omgezet naar de nieuwe Magic Tickets. Vervolgens is korting op Genie+ mogelijk bij het 14 dagen ticket. Voor nieuwe boekingen kan dit direct online via: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world

Groetjes,
    Lars

Hoi allemaal, ik lees op de Engelse forums dat de ultimate tickets gewoon aangevuld kunnen worden met de genie+ aanbieding zonder de tickets te hoeven omzetten naar Magic tickets. Blijkbaar kwestie van even bellen met Disney en het kan geregeld worden.
  • Ik vind het toch ook knap lastig dit jaar om betaalbare vluchten voor 2022 te vinden. Zeker als je vasthangt aan vaste data door disney boeking en schoolvakanties. Ik zoek al maanden naar een combinatie van goede vluchturen (aankomst niet na 18u en vertrek niet voor 17u) en redelijke prijs. Maar die zijn voor onze data alvast onvindbaar. Na lang zoeken gisteren uiteindelijk geboekt maar helemaal niet de luchtvaartmaatschappij waar ik op hoopte. Ik boekte de voorbije 2 jaren steeds goede aansluitingen met Delta voor 500 euro incl bagage. Maar nu zit ik aan 510 euro zonder bagage en met American airlines (geboekt op website Iberia). Toch een hele andere beleving vrees ik dan met Delta. Wel aankomst om 18u maar vertrek wel al om 14u10 uit Orlando. Niets aan te doen. Covid heeft hier natuurlijk alles mee te maken maar het is toch even balen.
    Tickets zijn enkel wijzigbaar door covid gerelateerde zaken (niet flexibel zoals KLM/Delta dus).
    Boekte ze gisterenavond en twijfel toch wel om ze te houden (kan nog gratis annuleren gedurende 24uur). Twijfel, twijfel. Maar langs de andere kant is het ook maar een vervoermiddel en bepaalt het niet je hele vakantie natuurlijk.
    Iemand de voorbije jaren ervaringen met American airlines gehad?
  • stefaan zei:

Ik vergelijk altijd Brussel, Amsterdam, Dusseldorf, Parijsvanaf ons is Brussel dichtste bij, maar het kan veel schelen via andere vliegvelden.
  • Dave077 zei:

Hoi allemaal, ik lees op de Engelse forums dat de ultimate tickets gewoon aangevuld kunnen worden met de genie+ aanbieding zonder de tickets te hoeven omzetten naar Magic tickets. Blijkbaar kwestie van even bellen met Disney en het kan geregeld worden.

Apart, want dat is niet de informatie die van Disney zelf komt. Daar staat alleen Genie+ korting in combinatie met de Disney Magic Tickets. Inderdaad wellicht even bellen om te kijken wat er geregeld kan worden voor iedereen waarop dit van toepassing is.
  • Lars zei:

Dave077 zei:

Apart, want dat is niet de informatie die van Disney zelf komt. Daar staat alleen Genie+ korting in combinatie met de Disney Magic Tickets. Inderdaad wellicht even bellen om te kijken wat er geregeld kan worden voor iedereen waarop dit van toepassing is.
    Vandaar dat ik het inderdaad meld. Blijken veel castmembers zelf ook niet van op de hoogte te zijn. Maar ik lees dat meerdere mensen exact dit gefixt hebben gekregen. Zou voor mij ideaal zijn dus ga ik zeker voor bellen!
  • Wij betalen voor volgend jaar in september per persoon 1055 euro voor een rechtstreekse vlucht van Frankfurt-Orlando en van Orlando naar Frankfurt. Wij vliegen met Lufthansa, hier is de zetelkeuze en bagage inbegrepen en we hebben ook gekozen voor economy flex zodanig dat we als het moest nodig zijn nog kunnen annuleren tot op het laatste moment. Onze auto blijft 3 weken op de overdekte parkeergarage in Frankfurt staan en dat kost ons 139 euro. Wij gingen dit jaar net hetzelfde doen maar is door corona niet doorgegaan en kost ons nu een stuk meer voor de vluchten. Maar wij verkiezen rechtstreekse vluchten en momenteel zien we dit alleen als aanbod en in deze tijd ook graag met annulering want niets is nog zeker. groetjes Anja
  • november 2021 aangepast
    @stitch Wat een leuk vooruitzicht! Aftellen maar. Wij reizen met 4 en de kostprijs van de vakantie is al zoveel gestegen tov 2 jaar geleden (toen we eigenlijk hadden moeten gaan) dat wij ergens keuzes maken. Bij ons dus de helft van de prijs voor de tickets maar wellicht ook de helft van de beleving :-) Ik vind lange-afstandsvluchten met kinderen nooit de meest aangename beleving eigenlijk. Maar ik bekijk het maar dat voor ons de pret start wanneer we in Orlando zijn aangekomen en we aan ons disney-verblijf kunnen starten.
  • Een vraag over de Disney Cruise. Wij gaan volgend jaar mei naar Walt Disney World. Nu zag ik dat er precies voor onze aankomstdag een cruise gepland staat. We hebben afgelopen juni de aanbieding (via Walt Disney Company (link van deze website) geboekt. Heeft iemand enig idee, als we de cruise erbij boeken, je dan een mooie deal krijgt? Of is het beter om gewoon los te boeken, mochten we besluiten dit te doen? Wellicht dat een of meerdere forumleden daar ervaring mee heeft?

Alvast bedankt voor de tips!
  • BEwdw zei:

Een vraag over de Disney Cruise. Wij gaan volgend jaar mei naar Walt Disney World. Nu zag ik dat er precies voor onze aankomstdag een cruise gepland staat. We hebben afgelopen juni de aanbieding (via Walt Disney Company (link van deze website) geboekt. Heeft iemand enig idee, als we de cruise erbij boeken, je dan een mooie deal krijgt? Of is het beter om gewoon los te boeken, mochten we besluiten dit te doen? Wellicht dat een of meerdere forumleden daar ervaring mee heeft?

Hoi BEwdw,

Disney cruises en een verblijf in WDW kunnen gekoppeld worden. Neem hiervoor contact op met de Walt Disney Travel Company (nummer staat in de bevestigingsbrief van je boeking voor WDW) om na te vragen wat de mogelijkheden zijn.

Groetjes,
    Lars
  • Iemand ervaring met het overstappen in Philadelphia? (vliegen met AA) Overstaptijd 2 uur. Aankomst om 13:00. Verloopt immigration hier vlot?
  • Iemand ervaring met het overstappen in Philadelphia? (vliegen met AA) Overstaptijd 2 uur. Aankomst om 13:00. Verloopt immigration hier vlot?

Paar jaar geleden die route en combinatie gehad. Was erg krap als ik eerlijk ben. Immegration ging snel maar moesten tassen van de bagage halen daarna en meteen weer inleveren voor de aansluitende binnenlandse vlucht naar Orlando. En dan weer terug naar de gate welke precies aan het uiteinde lag.... Moet wel zeggen dat we toen met kleine kids waren en dat het wellicht met alleen volwassenen of zonder ruimbagage een stuk(je) sneller kan allemaal.
  • Lars zei:

BEwdw zei:

Een vraag over de Disney Cruise. Wij gaan volgend jaar mei naar Walt Disney World. Nu zag ik dat er precies voor onze aankomstdag een cruise gepland staat. We hebben afgelopen juni de aanbieding (via Walt Disney Company (link van deze website) geboekt. Heeft iemand enig idee, als we de cruise erbij boeken, je dan een mooie deal krijgt? Of is het beter om gewoon los te boeken, mochten we besluiten dit te doen? Wellicht dat een of meerdere forumleden daar ervaring mee heeft?

Hoi BEwdw,

Disney cruises en een verblijf in WDW kunnen gekoppeld worden. Neem hiervoor contact op met de Walt Disney Travel Company (nummer staat in de bevestigingsbrief van je boeking voor WDW) om na te vragen wat de mogelijkheden zijn.

Groetjes,
    Lars
    Ik vroeg me af of ze dan een combideal maken. Maar inderdaad even naar WDTC bellen, wat de mogelijkheden zijn. Is de cruise wel een aanrader of eigenlijk te duur voor wat je er voor krijgt?

• Dave077 zei:

Iemand ervaring met het overstappen in Philadelphia? (vliegen met AA) Overstaptijd 2 uur. Aankomst om 13:00. Verloopt immigration hier vlot?

Paar jaar geleden die route en combinatie gehad. Was erg krap als ik eerlijk ben. Immegration ging snel maar moesten tassen van de bagage halen daarna en meteen weer inleveren voor de aansluitende binnenlandse vlucht naar Orlando. En dan weer terug naar de gate welke precies aan het uiteinde lag.... Moet wel zeggen dat we toen met kleine kids waren en dat het wellicht met alleen volwassenen of zonder ruimbagage een stuk(je) sneller kan allemaal.
    Dankjewel @Dave077 Hier ook 2 kinderen en bagage hoor. Kinderen zijn wel 9 en 12...kunnen wellicht sneller rennen dan de 2 volwassenen. Toch wel wat bezorgd. Langs de andere kant is er 2 uur later nog een vlucht naar Orlando. Maar ja, dan komen we nog later aan en daar sta je natuurlijk niet voor te springen.
    Hebben jullie bus genomen naar jullie gate voor Orlando? Of zijn jullie dan de hele luchthaven door gewandeld?
  • Dave077 zei:

Iemand ervaring met het overstappen in Philadelphia? (vliegen met AA) Overstaptijd 2 uur. Aankomst om 13:00. Verloopt immigration hier vlot?

Dankjewel @Dave077 Hier ook 2 kinderen en bagage hoor. Kinderen zijn wel 9 en 12...kunnen wellicht sneller rennen dan de 2 volwassenen. Toch wel wat bezorgd. Langs de andere kant is er 2 uur later nog een vlucht naar Orlando. Maar ja, dan komen we nog later aan en daar sta je natuurlijk niet voor te springen.
    Hebben jullie bus genomen naar jullie gate voor Orlando? Of zijn jullie dan de hele luchthaven door gewandeld?
    Wij kwamen aan op een bepaalde gate (welke weet ik echt niet meer) maar voor mijn gevoel liepen we naar de immigration, daarna koffers halen, koffers weer inchecken, en dan de exact zelfde weg weer terug maar nu aan andere kant van een muur en naar dezelfde gate zo'n beetje weer voor vertrek. Ging allemaal wel maar was wel krap. Had niet echt iets fout moeten gaan of langer moeten duren dan was het denk ik net mis gegaan.
Log In of Registreer om te reageren.