Voorbereiding bezoek Walt Disney World

15961636465

Reacties

• BEwdw zei:

Ik vroeg me af of ze dan een combideal maken. Maar inderdaad even naar WDTC bellen, wat de mogelijkheden zijn. Is de cruise wel een aanrader of eigenlijk te duur voor wat je er voor krijgt?

100% aanrader. Ja, het is duurder dan andere rederijen, maar wát een ervaring in Disney beleving en service aan boord. Wij hebben in september 2019 onze eerste Disney cruise gemaakt en kunnen niet wachten op de volgende. Fenomenaal. Zeker ook als je zonder kinderen gaat (zoals wij). Veel afgeschermde gebieden voor alleen volwassenen zodat je niet de hele dag tussen de kinderen zit.

Groetjes,
    Lars
  • Ik vroeg me af hoe jullie dat doen met een annulerings verzekering. Ze hebben allemaal zoveel kleine lettertjes als ik dat zo lees. Ik ben voorzichtig vast een beetje aan het kijken aan vliegtickets voor volgend jaar zomer, en we willen ook nog Universal extra bijboeken via Undercover Tourist. Maar ik wordt er zo onzeker van. Weet niet zo goed wat te doen. Ik kwam er dus vorige week achter dat je dus een annulerings verzekering binnen 14 dagen moet afsluiten. Klinkt misschien een beetje naief, maar ik wist dat dus niet. Dus mijn hele Disney pakket is dus niet verzekerd nu, en heb ik dus alleen de veiligheid van tot 7 dagen verplaatsten. Maar wat nu als ze ineens die laatste paar dagen besluiten dat je een 3e booster prik nodig hebt, of ze gooien toch de grenzen weer dicht. Als ik zo de kleine lettertjes lees van Disney dan ben ik na die 7 dagen mijn hele geld kwijt als ik moet annuleren. Ik probeer het maar los te laten, aangezien ik er nu toch niks meer aan kan doen.

Maar als ik straks vliegtickets en Universal boek dan wil ik wel meteen een annulering afsluiten. Welke raden jullie aan? Voorlopig heb ik die van Centraal Beheer in mijn favo staan. Alleen daar staan ook allemaal weer uitzonderingen van corona van wanneer je wel en wanneer je niet je geld terug krijgt. Deze vergoed weer wel als je een positieve corona test krijgt 2 dagen voor vertrek.
    pfff, ik krijg er hoofdpijn van. Tips?
  • Ik ben me momenteel ook heel erg aan het inlezen in verzekeringen.. Ik begrijp ondertussen dat er wel degelijk verzekeringen op de markt zijn die ook reizen dekken in de toekomst maar die je ook nog kan afsluiten als je reis al veel langer terug werd geboekt en betaald. Er zijn er zo best wel veel maar wel allemaal in jaarpolis en niet in een tijdelijke polis. Zo vertrekken wij binnen 4 weken met ons hele gezin (niet US maar andere bestemming) en zijn bezorgd dat we door de stijgende corona cijfers geen negatieve PCR test kunnen afleveren 72uur voor vertrek. Het land waar we naartoe reizen eist dit (een herstelcertificaat geldt daar niet). Nu ben ik er dus sinds vandaag uit dat zowel de verzekering die aan m'n creditcard hangt als bv VAB dit alles wel dekt in annulatie als we een jaarpolis hebben. Kijk dus hier eens naar.....Maar belangrijk punt is wel dat je je vragen best op mail beantwoordt krijgt. Zo ben je gerust en is er achteraf geen betwisting mogelijk.
    Allianz zou ook erg goede COVID dekkingen geven. Hiervoor moet je reis wel minstens 3 maanden in het verschiet liggen. (kan voor ons dus niet meer)
    In de NL markt ben ik iets minder thuis. Maar ik neem aan dat dit ook hier mogelijk moet zijn.
  • Wij gaan 3 weken en komen zaterdagavond laat aan, zaterdagavond en zondagavond slapen we in een hotel dicht bij universal en dan doen we maandag tot zaterdag universal en dan 2 weken wdw. Wij hebben gekozen voor deze volgorde zodanig dat we alles kunnen annuleren of wijzigen, stel slecht reisadvies of iets anders en we kunnen niet vertrekken dan zijn we nog juist op tijd om wdw te annuleren. Hetzelfde met universal, deze kunnen we dan ook op tijd annuleren. Misschien zijn we dan juist de 2 nachten kwijt van het hotel bij universal maar dat gaat dan over een klein bedrag.
    Hadden we dit jaar kunnen gaan dan gingen we het omgekeerd doen, eerst wdw en dan universal maar dat gaf zoveel stress, als het binnen de 7 dagen misloopt zijn we alles kwijt van wdw en voor 2 weken is dat een heel groot bedrag, vandaar dat we volgend jaar het zo doen, als we niet op het vliegtuig geraken zijn we niets kwijt van wdw en dat geeft minder stress. Hetzelfde met de vlucht wij betalen meer maar onze vlucht kan wel geannuleerd worden. Wij hebben ook een aparte verzekering bij europ assistance, geldig ook voor Amerika maar dit is eigenlijk denk ik vooral nuttig wanneer je ginder ziek zou worden of iets anders zou voorhebben ginder. Vandaar het is volgend jaar onze 3de poging om te gaan en om zo weinig mogelijk stress te hebben doen we het volgend jaar zo. groetjes Anja
  • Ik ben me momenteel ook heel erg aan het inlezen in verzekeringen.. Ik begrijp ondertussen dat er wel degelijk verzekeringen op de markt zijn die ook reizen dekken in de toekomst maar die je ook nog kan afsluiten als je reis al veel langer terug werd geboekt en betaald. Er zijn er zo best wel veel maar wel allemaal in jaarpolis en niet in een tijdelijke polis. Zo vertrekken wij binnen 4 weken met ons hele gezin (niet US maar andere bestemming) en zijn bezorgd dat we door de stijgende corona cijfers geen negatieve PCR test kunnen afleveren 72uur voor vertrek. Het land waar we naartoe reizen eist dit (een herstelcertificaat geldt daar niet). Nu ben ik er dus sinds vandaag uit dat zowel de verzekering die aan m'n creditcard hangt als bv VAB dit alles wel dekt in annulatie als we een jaarpolis hebben. Kijk dus hier eens naar.....Maar belangrijk punt is wel dat je je vragen best op mail beantwoordt krijgt. Zo ben je gerust en is er achteraf geen betwisting mogelijk.
    Allianz zou ook erg goede COVID dekkingen geven. Hiervoor moet je reis wel minstens 3 maanden in het verschiet liggen. (kan voor ons dus niet meer)
    In de NL markt ben ik iets minder thuis. Maar ik neem aan dat dit ook hier mogelijk moet zijn.

Ik heb dus ook gekeken naar die Allianz, maar daar lees ik zoveel kleine en onduidelijke regels. Maar wat jij zegt hun even mailen is wel een goed idee. En aan mijn creditcard heb ik inderdaad nog niet eens aan gedacht! Ik ga dat meteen even nakijken.

Zal duimen voor jullie dat je reis kan doorgaan over 4 weken. Zijn spannende tijden tegenwoordig. Wij hadden het daar nog over van de week toevallig, dat je steeds zoveel hoort dat die testen niet altijd even betrouwbaar zijn. Vroegen ons af als je 72 uur van te voren een positief test afneemt, of je dan het 2 dagen later nog eens mag proberen om te checken of het geen valse positief was. Lastig hoor allemaal.
  • tink35 zei:

Ik ben me momenteel ook heel erg aan het inlezen in verzekeringen.. Ik begrijp ondertussen dat er wel degelijk verzekeringen op de markt zijn die ook reizen dekken in de toekomst maar die je ook nog kan afsluiten als je reis al veel langer terug werd geboekt en betaald. Er zijn er zo best wel veel maar wel allemaal in jaarpolis en niet in een tijdelijke polis. Zo vertrekken wij binnen 4 weken met ons hele gezin (niet US maar andere bestemming) en zijn bezorgd dat we door de stijgende corona cijfers geen negatieve PCR test kunnen afleveren 72uur voor vertrek. Het land waar we naartoe reizen eist dit (een herstelcertificaat geldt daar niet). Nu ben ik er dus sinds vandaag uit dat zowel de verzekering die aan m'n creditcard hangt als bv VAB dit alles wel dekt in annulatie als we een jaarpolis hebben. Kijk dus hier eens naar.....Maar belangrijk punt is wel dat je je vragen best op mail beantwoordt krijgt. Zo ben je gerust en is er achteraf geen betwisting mogelijk.

Ik heb dus ook gekeken naar die Allianz, maar daar lees ik zoveel kleine en onduidelijke regels. Maar wat jij zegt hun even mailen is wel een goed idee. En aan mijn creditcard heb ik inderdaad nog niet eens aan gedacht! Ik ga dat meteen even nakijken.

Zal duimen voor jullie dat je reis kan doorgaan over 4 weken. Zijn spannende tijden tegenwoordig. Wij hadden het daar nog over van de week toevallig, dat je steeds zoveel hoort dat die testen niet altijd even betrouwbaar zijn. Vroegen ons af als je 72 uur van te voren een positief test afneemt, of je dan het 2 dagen later nog eens mag proberen om te checken of het geen valse positief was. Lastig hoor allemaal.
    Waar ik me het meeste zorgen om maak is als je binnen die 72 uur voor vertrek positief test mag je niet vliegen. Is dat dan een geldige reden om bij Disney en de vluchtmaatschappijen te annuleren/verplaatsen?
  • november 2021 aangepast
    stitch zei:

Wij gaan 3 weken en komen zaterdagavond laat aan, zaterdagavond en zondagavond slapen we in een hotel dicht bij universal en dan doen we maandag tot zaterdag universal en dan 2 weken wdw. Wij hebben gekozen voor deze volgorde zodanig dat we alles kunnen annuleren of wijzigen, stel slecht reisadvies of iets anders en we kunnen niet vertrekken dan zijn we nog juist op tijd om wdw te annuleren. Hetzelfde met universal, deze kunnen we dan ook op tijd annuleren. Misschien zijn we dan juist de 2 nachten kwijt van het hotel bij universal maar dat gaat dan over een klein bedrag.
    Hadden we dit jaar kunnen gaan dan gingen we het omgekeerd doen, eerst wdw en dan universal maar dat gaf zoveel stress, als het binnen de 7 dagen misloopt zijn we alles kwijt van wdw en voor 2 weken is dat een heel groot bedrag, vandaar dat we volgend jaar het zo doen, als we niet op het vliegtuig geraken zijn we niets kwijt van wdw en dat geeft minder stress. Hetzelfde met de vlucht wij betalen meer maar onze vlucht kan wel geannuleerd worden. Wij hebben ook een aparte verzekering bij europ assistance, geldig ook voor Amerika maar dit is eigenlijk denk ik vooral nuttig wanneer je ginder ziek zou worden of iets anders zou voorhebben ginder. Vandaar het is volgend jaar onze 3de poging om te gaan en om zo weinig mogelijk stress te hebben doen we het volgend jaar zo. groetjes Anja

Dat is inderdaad ook een slim rekensommetje. Wij gaan ook eerst Universal doen voor wdw, maar ik kom net op 6 dagen uit. Maar misschien het het de moeite waard om inderdaad een dag eerder te vliegen. Nachtje hotel is wel goedkoper dan een annulerings verzekering van 900 euro (was bij een kort lopende)

Bij wie heb jij je Universal reis geboekt? Ook bij Undercover tourist? Of via Universal zelf? Want ik zag bij Undercover wel staan dat je de hotel kamers makkelijk kon verzetten tot een bepaalde tijd. Maar ik ben bang dat je de tickets wel kwijt bent, en dat is ook best een aardig bedrag voor een gezin van 4. Ik neem hoe dan ook een apparte reisverzekering met wereld dekking, maar die kan je boeken wanneer je wil volgens mij.

met wie vlieg je? dat je kan annuleren?
  • Dave077 zei:

tink35 zei:

Ik ben me momenteel ook heel erg aan het inlezen in verzekeringen.. Ik begrijp ondertussen dat er wel degelijk verzekeringen op de markt zijn die ook reizen dekken in de toekomst maar die je ook nog kan afsluiten als je reis al veel langer terug werd geboekt en betaald. Er zijn er zo best wel veel maar wel allemaal in jaarpolis en niet in een tijdelijke polis. Zo vertrekken wij binnen 4 weken met ons hele gezin (niet US maar andere bestemming) en zijn bezorgd dat we door de stijgende corona cijfers geen negatieve PCR test kunnen afleveren 72uur voor vertrek. Het land waar we naartoe reizen eist dit (een herstelcertificaat geldt daar niet). Nu ben ik er dus sinds vandaag uit dat zowel de verzekering die aan m'n creditcard hangt als bv VAB dit alles wel dekt in annulatie als we een jaarpolis hebben. Kijk dus hier eens naar.....Maar belangrijk punt is wel dat je je vragen best op mail beantwoordt krijgt. Zo ben je gerust en is er achteraf geen betwisting mogelijk.

Waar ik me het meeste zorgen om maak is als je binnen die 72 uur voor vertrek positief test mag je niet vliegen. Is dat dan een geldige reden om bij Disney en de vluchtmaatschappijen te annuleren/verplaatsen?
    Ik weet niet of dit voor Disney een geldige reden is. Maar bij een degelijke annulatieverzekering wordt dit dus wel terugbetaald. Je hele reis dan (inclusief disneyverblijf)
  • tink35, wij hebben universal geboekt via universal zelf, een pakket met hotel en de tickets erbij en hierbij hebben we ook bij universal zelf een annuleringsverzekering genomen annuleren voor elke reden.
    Wij vliegen met Lufthansa, een rechtstreekse vlucht Frankfurt-Orlando, Orlando-Frankfurt. Wij hebben de economy flex genomen, wij zijn met 3 volwassene en betalen voor de vlucht 1055 euro per persoon.
    groetjes Anja
  • @Dave077, bij Centraal beheer heb ik dat inderdaad gelezen dat ze dus daarop je volledige bedrag terug betalen als je in die 72 uur positief test. Je moet alleen wel een annulering verzekering boeken op het moment dat je die reis en vliegtickets boekt, binnen die 14 dagen.
  • november 2021 aangepast
    stitch zei:

tink35, wij hebben universal geboekt via universal zelf, een pakket met hotel en de tickets erbij en hierbij hebben we ook bij universal zelf een annuleringsverzekering genomen annuleren voor elke reden.
    Wij vliegen met Lufthansa, een rechtstreekse vlucht Frankfurt-Orlando, Orlando-Frankfurt. Wij hebben de economy flex genomen, wij zijn met 3 volwassene en betalen voor de vlucht 1055 euro per persoon.
    groetjes Anja

Ik ga even kijken op de website van Universal of ik er iets over kan vinden, dank je. Ik wilde eigenlijk via Undercover Tourist doen omdat het zoveel in de prijs scheelde. Jij gaat een hele week begreep ik toch? Wij willen maar 2 dagen. Dus ik kom al niet in aanmerking denk ik voor zn pakket. Ik ga even nakijken.

Ik heb het gevonden! Het kan ook voor 3 nachten en 2 dagen park. Het is geweldig zn pakket. Je kan zelfs een bus plek reseveren. En dat annuleren voor wat dan ook kost maar 44 euro per persoon. Echt super bedankt voor de tip @Stitch.
  • tink35 zei:

@Dave077, bij Centraal beheer heb ik dat inderdaad gelezen dat ze dus daarop je volledige bedrag terug betalen als je in die 72 uur positief test. Je moet alleen wel een annulering verzekering boeken op het moment dat je die reis en vliegtickets boekt, binnen die 14 dagen.

Hmmmm daar ben ik dan lang en breed te laat mee ben ik bang. Ik ga me ook maar eens even oriënteren.
  • Dave077 zei:

tink35 zei:

@Dave077, bij Centraal beheer heb ik dat inderdaad gelezen dat ze dus daarop je volledige bedrag terug betalen als je in die 72 uur positief test. Je moet alleen wel een annulering verzekering boeken op het moment dat je die reis en vliegtickets boekt, binnen die 14 dagen.

Hmmmm daar ben ik dan lang en breed te laat mee ben ik bang. Ik ga me ook maar eens even oriënteren.
    Precies, tot die grote schok kwam ik dus ook(:
  • he tink35 goed dat het ook kan voor 2 dagen, wij gaan van maandag tot vrijdag naar universal en dan van zaterdag naar wdw. Wij hebben wel de 14 dagen tickets genomen omdat er bijna geen verschil was van prijs tussen 14 dagen en 5 dagen ingang en dan kunnen we eventueel nog eens een dagje de week nadien gaan. groetjes Anja
  • @Dave077

als je naar dit mail adres je verhaal stuurt schijn je bij deze nog een annulerings verzekering te kunnen afsluiten:
    info@reisverzekering-direct.nl

Ik lees alleen dat als ze een 3e vaccinatie gaan eisen dat ze dat niet vergoeden omdat dat onder een overheid maatregel valt. Maar dat zou met die 7 dagen gratis verzetten geen probleem moeten zijn. Ze vergoeden dus wel als je in die 72 uur positief test voor corona. Ik weet alleen nog niet of je wel een kortlopende kan afnemen of dat ze meteen eisen dat je een doorlopende reisverzekering neemt. Ik ga ze even mailen en even kijken wat ze zeggen. Als ik meer weet dan laat ik het weten.
  • Het is gelukt! Mochten er nog meer mensen zijn die net zo suf als ik waren. Het kan dus wel degelijk nog na 14 dagen. Ik had een mail gestuurd naar dat mail adres hierboven en ik kreeg een mail terug met een link van de Europeesche Verzekering dat ik nog een annulerings mocht afsluiten. Heb het meteen gedaan. Er zat een appart corona linkje bij met wat ze vergoeden, en waar ik naar op zoek was zat erbij. Ik zal het even hierbij zetten mocht iemand het ook willen lezen:

Het coronavirus is bij mij of mijn verzekerde reisgenoot vastgesteld door middel van een (PCR)-test. Kan ik een beroep doen op mijn annuleringsdekking?

Is het coronavirus bij u of uw reisgenoot aantoonbaar vastgesteld? De standaard annuleringsverzekering, garantie annuleringsverzekering en de Allrisk-annuleringsverzekering bieden dan dekking voor het annuleren van een nog te beginnen reis omdat u zelf of uw reisgenoot corona heeft. Is het coronavirus bij u of uw reisgenoot aantoonbaar vastgesteld op het moment dat u op reis bent en terug naar huis wilt reizen? Dan biedt de annuleringsverzekering geen dekking. U kunt dan mogelijk wel een vergoeding krijgen voor extra reis- en verblijfskosten als u een reisverzekering heeft.

Ik ben zo opgelucht! Nu weet ik ook voor als ik de volgende keer zoiets boek of binnenkort vliegtickets dat ik meteen een annulering erbij moet boeken.
  • tink35 zei:

Het is gelukt! Mochten er nog meer mensen zijn die net zo suf als ik waren. Het kan dus wel degelijk nog na 14 dagen. Ik had een mail gestuurd naar dat mail adres hierboven en ik kreeg een mail terug met een link van de Europeesche Verzekering dat ik nog een annulerings mocht afsluiten. Heb het meteen gedaan. Er zat een appart corona linkje bij met wat ze vergoeden, en waar ik naar op zoek was zat erbij. Ik zal het even hierbij zetten mocht iemand het ook willen lezen:

Het coronavirus is bij mij of mijn verzekerde reisgenoot vastgesteld door middel van een (PCR)-test. Kan ik een beroep doen op mijn annuleringsdekking?

Is het coronavirus bij u of uw reisgenoot aantoonbaar vastgesteld? De standaard annuleringsverzekering, garantie annuleringsverzekering en de Allrisk-annuleringsverzekering bieden dan dekking voor het annuleren van een nog te beginnen reis omdat u zelf of uw reisgenoot corona heeft. Is het coronavirus bij u of uw reisgenoot aantoonbaar vastgesteld op het moment dat u op reis bent en terug naar huis wilt reizen? Dan biedt de annuleringsverzekering geen dekking. U kunt dan mogelijk wel een vergoeding krijgen voor extra reis- en verblijfskosten als u een reisverzekering heeft.

Ik ben zo opgelucht! Nu weet ik ook voor als ik de volgende keer zoiets boek of binnenkort vliegtickets dat ik meteen een annulering erbij moet boeken.

Heel fijn, ik ga mailen. Waren de kosten te overzien en was het een kortdurende of meteen een langlopende verzekering?
  • Het is een kortdurende verzekering. Hij loopt vanaf nu tot aan je laatste reisdag. De prijs hangt natuurlijk heel erg van het bedrag en aantal personen af en de duur van je trip. Wij zitten 2 weken in een deluxe resort. Dus dat was een aardig bedrag. Maar ze waren goedkoper dan een paar andere die ik had gezien. En natuurlijk is het even slikken want uiteindelijk hoop je toch dat je het geld weggooit om het zomaar te zeggen. Maar vind toch wel fijn idee dat stel iemand test toch positief dat ik niet meteen alles kwijt ben. Dan heb ik het er wel voor over. Als je precies wil weten wat ik kwijt was moet je me even een pb sturen:)
  • Poeh nou, wij kregen even de schrik van ons leven! Plotseling mail en meldingen dat onze vluchten waren geannuleerd en/of omgeboekt. De heenreis bleek mee te vallen, daar vertrekken we alleen 20 minuten later van Amsterdam. Maar de terugreis hadden ze ons vier uur later uit Orlando laten vertrekken, waardoor we onze overstap op Boston dik zouden missen... Direct KLM gebeld en die hebben het gelukkig goed opgelost. We vertrekken nu pas in de avond uit Orlando (langer in Disney ;-) ) en stappen over in Atlanta ipv Boston. 1 uur overstaptijd, maar de man aan de telefoon gaf aan dat dit voor de terugweg geen probleem is.
    Blij dat het is opgelost, maar hoop wel dat dit de laatste keer was; want deze stress hoef ik niet nog een keer ;-)
  • Lise zei:

Poeh nou, wij kregen even de schrik van ons leven! Plotseling mail en meldingen dat onze vluchten waren geannuleerd en/of omgeboekt. De heenreis bleek mee te vallen, daar vertrekken we alleen 20 minuten later van Amsterdam. Maar de terugreis hadden ze ons vier uur later uit Orlando laten vertrekken, waardoor we onze overstap op Boston dik zouden missen... Direct KLM gebeld en die hebben het gelukkig goed opgelost. We vertrekken nu pas in de avond uit Orlando (langer in Disney ;-) ) en stappen over in Atlanta ipv Boston. 1 uur overstaptijd, maar de man aan de telefoon gaf aan dat dit voor de terugweg geen probleem is.
    Blij dat het is opgelost, maar hoop wel dat dit de laatste keer was; want deze stress hoef ik niet nog een keer ;-)

Ik had exact hetzelfde paar weken geleden. Gelukkig kreeg je iemand te pakken bij KLM. Ik kwam er vanwege de herfstvakantie toen niet door. Toch paar dagen in de rats gezeten voordat het uiteindelijk prima werd opgelost.
  • Dave077 zei:

Lise zei:

Poeh nou, wij kregen even de schrik van ons leven! Plotseling mail en meldingen dat onze vluchten waren geannuleerd en/of omgeboekt. De heenreis bleek mee te vallen, daar vertrekken we alleen 20 minuten later van Amsterdam. Maar de terugreis hadden ze ons vier uur later uit Orlando laten vertrekken, waardoor we onze overstap op Boston dik zouden missen... Direct KLM gebeld en die hebben het gelukkig goed opgelost. We vertrekken nu pas in de avond uit Orlando (langer in Disney ;-) ) en stappen over in Atlanta ipv Boston. 1 uur overstaptijd, maar de man aan de telefoon gaf aan dat dit voor de terugweg geen probleem is.

Ik had exact hetzelfde paar weken geleden. Gelukkig kreeg je iemand te pakken bij KLM. Ik kwam er vanwege de herfstvakantie toen niet door. Toch paar dagen in de rats gezeten voordat het uiteindelijk prima werd opgelost.
    O jeetje, ik vond een halfuur in de wacht al stress, laat staan een paar dagen! Fijn dat het bij jullie ook is opgelost. Ik hoop wel dat het hierbij blijft, vind het idee van de 2 uur overstap op de heenweg in Atlanta al spannend genoeg, haha.
  • Vraagje, wij reizen in de kerstperiode naar WDW. Maar ik vroeg me af hoe we juist moesten bewijzen dat we allemaal ingeënt zijn? Kan dit via de covid safe app of moet je een ondertekend document van je huisarts hebben of nog iets anders?

Met de stijgende cijfers maak ik me hierover toch wel zorgen.

Bedankt voor de opheldering
    Biebje
  • biebje zei:

Vraagje, wij reizen in de kerstperiode naar WDW. Maar ik vroeg me af hoe we juist moesten bewijzen dat we allemaal ingeënt zijn? Kan dit via de covid safe app of moet je een ondertekend document van je huisarts hebben of nog iets anders?

Biebje

Bewijs van vaccinatie kan via de CoronaCheck app (NL) of CovidSafe app (BE). Daarnaast is een negatieve test noodzakelijk voor alle reisgenoten naar de VS. Lees meer: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/nieuws/verenigde-staten-amerika-openen-grenzen-europa-disney

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

biebje zei:

Vraagje, wij reizen in de kerstperiode naar WDW. Maar ik vroeg me af hoe we juist moesten bewijzen dat we allemaal ingeënt zijn? Kan dit via de covid safe app of moet je een ondertekend document van je huisarts hebben of nog iets anders?

Biebje

Bewijs van vaccinatie kan via de CoronaCheck app (NL) of CovidSafe app (BE). Daarnaast is een negatieve test noodzakelijk voor alle reisgenoten naar de VS. Lees meer: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/nieuws/verenigde-staten-amerika-openen-grenzen-europa-disney

Groetjes,
    Lars
    Dank je Lars, blij dat dit opgehelderd is. Nu maar hopen dat we 25/12 echt kunnen vertrekken.
  • Hi @Lars, ik lees dat het mogelijk is om een voorkeur voor een gebied op te geven bij Caribbean beach resort. Maar hoe zouden we dat kunnen doen?

Groet Melissa
  • Hi @Lars, ik lees dat het mogelijk is om een voorkeur voor een gebied op te geven bij Caribbean beach resort. Maar hoe zouden we dat kunnen doen?

Groet Melissa

Ik gebruik hiervoor touringplans. Voor een request moet je wel een abonnement hebben. (Is het zeker waard) Maar je kan wel kijken welke kamer aanbevolen wordt: https://touringplans.com/hotel_maps/disneys-caribbean-beach-resort

Groet Melissa

Hoi Melissa,
    Ik weet niet waar je zelf zou willen zitten?
    Maar in 2018 zaten wij in Barabados (Prefered Room).
    Super dicht bij 2 busstops, de lobby, het grote zwembad, en een hot whirpool van ik dacht 40 graden / 102 graden Fahrenheid. Heerlijk om savonds na een dag parken nog even in te zitten

Groet Melissa

Hoi Melissa,

Dat kan telefonisch via Disney of, zoals Edwin al aangeeft, via TouringPlans. Wij gebruiken meestal TouringPlans, maar je kunt Disney ook bellen om de voorkeur door te geven (geen garantie).

Groetjes,
    Lars
  • Vandaag vliegtickets geboekt! Heb voor KLM/Delta gekozen. Vliegen nu heen via Boston en terug via Atlanta. Mag gratis wijzigen mocht het toch niet lukken tegen die tijd. Maar pfff, ben wel echt zeker 900 euro meer kwijt dan 2020. Maar goed, niks aan te doen. Viel me op dat er gewoon niet zoveel vluchten zijn en dan zie je steeds staan, nog maar 7 stoelen beschikbaar. Kreeg het er benauwd van, ha ha.
    En vind het wel fijn dat we nu bij Boston al door immigratie heen moeten zodat we niet in MCO hoeven, ik lees dat het daar erg uit de hand kan lopen. We komen nu 18.40 aan. Mooie tijd.
  • tink35 zei:

Vandaag vliegtickets geboekt! Heb voor KLM/Delta gekozen. Vliegen nu heen via Boston en terug via Atlanta. Mag gratis wijzigen mocht het toch niet lukken tegen die tijd. Maar pfff, ben wel echt zeker 900 euro meer kwijt dan 2020. Maar goed, niks aan te doen. Viel me op dat er gewoon niet zoveel vluchten zijn en dan zie je steeds staan, nog maar 7 stoelen beschikbaar. Kreeg het er benauwd van, ha ha.
    En vind het wel fijn dat we nu bij Boston al door immigratie heen moeten zodat we niet in MCO hoeven, ik lees dat het daar erg uit de hand kan lopen. We komen nu 18.40 aan. Mooie tijd.

Welke periode gaan jullie ?
Log In of Registreer om te reageren.