Voorbereiding bezoek Walt Disney World

16791112100

Reacties

• Voor de liefhebbers: voor de mei vakantie (regio Zuid) van 2020 22 april tm 5 mei zijn de drukte cijfers van touringplans.com drastisch naar beneden bijgesteld. Betekent dat het die hele periode vrijwel niet boven de 5 (op schaal van 1 tot 10 ) uitkomt. Dit hebben wij eerder gehad en betekende in de praktijk vrijwel overal binnen 10 minuten instappen:-)
  • Februari vertrekken we voor het eerst,we blijven niet alleen in Disney dus het is best plannen. Welke volgorde raden de kenners aan om de parken te bezoeken?
  • Hoi @Ellebel1982 ,

De volgorde maakt in principe niet uit, maar wij adviseren om te kijken naar de verwachte drukte per park, per dag en daarop een planning te maken via de TouringPlans kalender: https://touringplans.com/walt-disney-world/crowd-calendar. Hierdoor ontloop je de grootste drukte en voorkom je dat je net het 'verkeerde' (lees: drukste) park op een bepaalde dag uitkiest.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Hoi @Ellebel1982 ,

De volgorde maakt in principe niet uit, maar wij adviseren om te kijken naar de verwachte drukte per park, per dag en daarop een planning te maken via de TouringPlans kalender: https://touringplans.com/walt-disney-world/crowd-calendar. Hierdoor ontloop je de grootste drukte en voorkom je dat je net het 'verkeerde' (lees: drukste) park op een bepaalde dag uitkiest.

Groetjes,
    Lars

Is moeilijk als je 60 dagen op voorhand je fastpasses moet reserveren en 180 dagen op voorhand restaurants .
    Wij zitten er volgend jaar deze tijd maar ontzie mij voor planning.
    Wij plannen nooit iets op voorhand ☺️
  • Ik ben bang dat als je in WDW niet vooraf in grote lijnen gaat plannen / gebruik maakt van de tools (fastpass, dinner reservaties en druktekalender) dat je dan toch echt een groot nadeel kunt ondervinden.

Mijn redenering is dat het veel geld kost en je geen stress of frustraties wilt op je welverdiende vakantie.
    Natuurlijk moet het geen strak schema zijn maar stel je kiest adhv touring plans je ideale park en daar plan je je fastpass & restaurants rond zodat het gunstig uitkomt.. dan heb je die dag in ieder geval 3 attracties die je kunt doen via fastpass en daarna kijk je lekker waar je zin in hebt of waar er nog fastpasses zijn op dezelfde dag.

Maar helemaal niets plannen en dan op een drukke dag in Magic kingdom staan lijkt me zonde.

In Parijs is het een ander verhaal, daar zou je buiten het hoogseizoen nog wel relaxed veel kunnen doen of zonder reservering restaurants binnenlopen maar na alle research voor WDW is het daar bijna altijd “noodzakelijk” om toch enigzins voorbereid te zijn.

Nu goed, alles hangt natuurlijk af van je eigen wensen en verwachtingen. Maar ik denk wel dat veel info op een forum zoals dit heel waardevol is en HET verschil kan maken :-)
  • Ik vond het ook vervelend om vooraf te plannen
    Maar ons draaiboek licht klaar voor volgend jaar , en nu wachten op de reserverings datums.
    En als alles lukt hebben we een relaxte vakantie
  • mieke zei:

Lars zei:

Hoi @Ellebel1982 ,

Groetjes,
    Lars

Is moeilijk als je 60 dagen op voorhand je fastpasses moet reserveren en 180 dagen op voorhand restaurants .
    Wij zitten er volgend jaar deze tijd maar ontzie mij voor planning.
    Wij plannen nooit iets op voorhand ☺️
    Als je eenmalig gaat is het een dure grap om onvoorbereid die kant op te gaan of je moet echt buiten de drukte zitten.

Ik vond het ook vervelend om vooraf te plannen
    Maar ons draaiboek licht klaar voor volgend jaar , en nu wachten op de reserverings datums.
    En als alles lukt hebben we een relaxte vakantie

Het plannen is een voorzorgsmaatregel. Wij hebben het de vorige keer ook gedaan (wij wilden dat sowieso) maar hebben het ter plekke vaak zat losgelaten omdat het niet nodig bleek. Fastpasses aangepast, reserveringen gecanceld, etc. Je kunt het maar beter geregeld hebben voor als het druk blijkt te zijn, mocht dat meevallen laat je het gewoon op z'n beloop;-)
  • @Dave077 je input is echt nuttig, ik volg alles aandachtig.
    En voor de rest: veel plezier met de voorbereiding.
    Juist door al wat op de hoogte te zijn of in grote lijnen een plan te hebben kun je je ter plaatse gewoon bezighouden met het genieten & beleven vind / hoop ik ;-)
  • Macamba zei:

@Dave077 je input is echt nuttig, ik volg alles aandachtig.
    En voor de rest: veel plezier met de voorbereiding.
    Juist door al wat op de hoogte te zijn of in grote lijnen een plan te hebben kun je je ter plaatse gewoon bezighouden met het genieten & beleven vind / hoop ik ;-)

Blij dat je er iets aan hebt, ik vind het leuk om dingen uit te zoeken en om daar rond te lopen wetende dat ik niets teveel betaald heb en het maximale d'r uit aan het halen ben. Dat is een afwijking, i know;-)
    Wij hebben de waterparken ervaren als de ideale vluchtoorden voor de drukte. Ochtenden in de parken, rond het middaguur naar de waterparken en later op de middag/avond weer naar de parken. Zo ontliepen we precies de drukte op de piek momenten tussen 12.00 en 17.00 waar vooral de daggasten gebruik van moeten maken.
  • juli 2019 aangepast
    Er zullen veel mensen meelezen of via Google je info vinden.
    Ben het met je eens. 10 jaar geleden was ik erger, nu mag het al eens ietsje meer kosten of wil ik de planning loslaten / hebben we een flexibel plan B.

Dat principe van piekdrukte vermijden hanteren we bijv. in Parijs ook: je kunt vroeger gaan eten (16u bijv) of ‘s middags shows kijken, een break nemen binnnen of buiten het resort.
    Dat kuddegedrag: liever niet, al ontkom je er natuurlijk niet aan.

M’n dochter toen ze 5-6 jaar was: “Omg waarom staan die mensen hier een uur in de rij terwijl je er ‘s avonds gewoon zonder te wachten in kunt?”

Tsja.. gelukkig maar dat niet iedereen zo is als wij, want dan zouden “touringplans” etc geen nut meer hebben. Het Amerikaans (mydisney experience & fast pass) systeem mag van mij ook naar Parijs komen.
  • Het is inderdaad een hele planning.En als je met 4 gaat dan wil je met iedereen rekening houden.Zo heb ik gevraagd of ieder een top 5 per park kon maken.Zo kunnen we kijken waar we de drie fastpasses willen gebruiken.Doordat we quick sevice hebben hoeven we geen restaurant te zoeken om te reserveren. Wel door Gluten en lactose allergie gekeken waar we kunnen eten.Ik vind het wel heel leuk om alles uit te zoeken.En door dit forum ook Leuk om de reacties van anderen te lezen.Ben echt bli met Discoverthemagic.
  • Het is inderdaad een hele planning.En als je met 4 gaat dan wil je met iedereen rekening houden.Zo heb ik gevraagd of ieder een top 5 per park kon maken.Zo kunnen we kijken waar we de drie fastpasses willen gebruiken.Doordat we quick sevice hebben hoeven we geen restaurant te zoeken om te reserveren. Wel door Gluten en lactose allergie gekeken waar we kunnen eten.Ik vind het wel heel leuk om alles uit te zoeken.En door dit forum ook Leuk om de reacties van anderen te lezen.Ben echt bli met Discoverthemagic.

Volgens mij heb ik ergens gelezen (volgens mij in 'the unofficial guide to Walt Disney world') dat je jezelf op voorhand kunt melden voor glutenvrij en lactosevrij eten en dat ze er dan in het park rekening mee houden. Weet even niet 💯 procent zeker of dat klopt maar ik zou zeker even bellen op voorhand, wie weet kunnen ze je nog wat extra magic toebedelen;-)
  • Zojuist geboekt (via deze site) voor twee weken eind januari 2020! Met z'n tweetjes in een standaard kamer in Port Orleans French Quarter met de 14-day Ultimate ticket en Quick Service Dining Plan. Erg veel zin in :-)

Zaten erg te twijfelen om meer uit te geven voor River side, Caribbean Beach Resort of Animal Kingdom. Die laatste zou meer dan €2.000 duurder worden. Uiteindelijk toch besloten het zo "goedkoop" mogelijk te houden. Wat nog steeds veel geld is, maar dan heb je ook wat :-D

Nu de vluchten nog in de gaten houden.

Hoe pakken jullie het aan met het voorbereiden van Fastpass boekingen en zo? Het weer is eind januari/begin februari nogal veranderlijk dus vraag me af of het dan handig is om alles van tevoren al vast te leggen.

In ieder geval veel plezier gewenst aan iedereen die nog gaat!
  • @CrowCat leuk! Laat daarna even weten hoe het bevallen is, wij gaan ook naar dat hotel met dezelfde redenering. Beste transport naar de parken (voor moderate hotel).
    Check deze website eens: https://www.portorleans.org

Ik zou via touringplans kijken welke parken je op welke dag wilt doen en waar je eventueel wilt gaan eten want je 180 dagen moment waarop je je restaurant kunt boeken komt er aan of staat zelfs al open. Het restaurant "Be Our Guest' bijvoorbeeld is iets waarvan ze zeggen dat je op tijd, dus nu al, kunt reserveren.

Je fastpasses 90 dagen, en je kunt ook al magicbaands kiezen. Allemaal online via MyDisney.
    Iemand hier, ik dacht Dave heeft de WDW Guide 2020 aangeraden, kun je bij BOL pre-orderen en krijg je dan volgen de maand.

Zelf kijken we veel op Youtube, WDW Prepschool, DisneyFoodBlog, redelijk verslavend ma na een tijdje weet je heel veel. Enjoy!
  • Hey Macamba, doen we!

Bedankt voor de tips! Ik heb nog geen inloggegevens ontvangen voor MyDisney, ik neem aan dat dat binnenkort komt. Wel de WDW Guide besteld, die eerst maar eens verslinden en dan alles reserveren.

Ja, die verslaving begint hier ook aan te slaan maar dat maakt het juist extra leuk! Als we terug zijn zullen we een berichtje schrijven hoe het geweest is.
  • CrowCat zei:

Hey Macamba, doen we!

Bedankt voor de tips! Ik heb nog geen inloggegevens ontvangen voor MyDisney, ik neem aan dat dat binnenkort komt. Wel de WDW Guide besteld, die eerst maar eens verslinden en dan alles reserveren.

Ja, die verslaving begint hier ook aan te slaan maar dat maakt het juist extra leuk! Als we terug zijn zullen we een berichtje schrijven hoe het geweest is.

Hoi,

Je account ‘moet’ je zelf aanmaken:
    https://disneyworld.disney.go.com/en-eu/plan/my-disney-experience/

Daarna kun je je boeking linken (info staat op je factuur/boekingsbevestiging)

Via de website lukt dat beter dan via de app (die je veel kunt gebruiken ter plaatse).

In de praktijk lees ik heel vaak dat een boeking linken niet lukt en dat je daarvoor moet bellen naar Disney travel. (00 44 20 3666 9911)

Zodra dat geregeld is kun je online je restaurants reserveren + fastpass.

Je krijgt als het goed is ook mails met reminders om dat te doen, stap voor stap voor te bereiden dus.

Het is wel aan te raden dit te doen voor je restaurant reserveringen aangezien je 180 dagen periode nu open staat.

Succes!

• Yes, nogmaals dank voor die tip! Vandaag het mailtje gekregen dat de 180 dagen zijn gestart. Maar kan nu nog niet reserveren voor 25 januari of later, dus zal de komende dagen in de gaten houden of die dagen vrijkomen. Nu als de sodemieter kijken welke restaurants we dan willen. In ieder geval Be My Guest en op Disney Food Blog de lijst gevonden met de restaurants die worden aangeraden voor een First Time Visit. Andere suggesties zijn uiteraard welkom! Voor ons hoeft het character dining niet zo, dus ik denk dat we die plekken overslaan.
  • Bij quick dinning zijn er niet veel restaurants die je al hoeft te reserveren toch!Ja be your guest kan dat wel met je quick dinning Plan voor ontbijt en lunch.Wij twijfelen hierover omdat dochter geen Gluten en lactose mag en er geen duidelijkheid is of ze er veilig kan eten.Of heeft iemand al ervaring met deze allergie in dit restaurant of andere quick restaurant.
  • Ps tot 31 januari staan de magic hours er ook al op kalender.
  • Voor quick service is eigenlijk alleen be our guest het reserveren waard. Volgens mij is het zelfs de enige optie....
  • juli 2019 aangepast
    Wij dachten eigenlijk om ook te reserveren voor restaurants waar het dining plan niet voor geldt. Die betalen we dan los. Of is het dan niet nodig?
  • CrowCat zei:

Wij dachten eigenlijk om ook te reserveren voor restaurants waar het dining plan niet voor geldt. Die betalen we dan los. Of is het dan niet nodig?

Ah, jawel dan moet er inderdaad gereserveerd worden. Je gaat wel veel credits van je quick service plan overhouden dan, beetje dubbel op. Voor een keer zou ik het zeker aanraden maar ik zou me grotendeels op het dining plan richten zodat je niet dubbel betaald, het is allemaal al duur genoeg lijkt me.
    Weet even niet zeker of je ook de credits van het quick service plan kunt gebruiken voor een table service dinner, Anderson kan wel kan ik me herinneren maar upgraden kon wel eens uitgesloten zijn...
  • Dave077 zei:

CrowCat zei:

Ah, jawel dan moet er inderdaad gereserveerd worden. Je gaat wel veel credits van je quick service plan overhouden dan, beetje dubbel op. Voor een keer zou ik het zeker aanraden maar ik zou me grotendeels op het dining plan richten zodat je niet dubbel betaald, het is allemaal al duur genoeg lijkt me.
    Weet even niet zeker of je ook de credits van het quick service plan kunt gebruiken voor een table service dinner, Anderson kan wel kan ik me herinneren maar upgraden kon wel eens uitgesloten zijn...
    Mij is gezegd geweest dat je zoveel credits krijgt per verblijf. En kan kiezen wat je ermee doet.
    Natuurlijk als je 7 quick maaltijden hebt en er a la carte mee ga eten ga je minder maaltijden hebben en moeten bij leggen.
  • Misschien dat het inmiddels wel kan maar dit vond ik zojuist op internet:

Can you use two quick service meals for a table service?
    Can you use 2 quick service meals for 1 table service meal on the dining plan?” ... Unfortunately, you cannot exchange two Quick-Service dining credits for one Table-Service dining credit on the Disney Dining Plan. You can, however, exchange a Quick-Service meal credit for three Snack credits.5 mei 2016

Volgens mij kan het dus niet...
  • Dave077 zei:

Misschien dat het inmiddels wel kan maar dit vond ik zojuist op internet:

Can you use two quick service meals for a table service?
    Can you use 2 quick service meals for 1 table service meal on the dining plan?” ... Unfortunately, you cannot exchange two Quick-Service dining credits for one Table-Service dining credit on the Disney Dining Plan. You can, however, exchange a Quick-Service meal credit for three Snack credits.5 mei 2016

Volgens mij kan het dus niet...

Ik weet het ook niet 😊

Gaan volgende zomer voor eerst.
    Wij hebben ook table service credits . Maar gaan credits over hebben want onze kids vallen onder volwassene menu's maar eten amper. Er is ons dus gezegd om quick maaltijden te delen.
  • Goeie tip Dave, we waren inderdaad al een hele lijst met restaurants aan het opstellen maar zullen dit beperken tot 2 of 3 echte "must-eats". Wellicht dat we dan toch de lunch pakken bij Be My Guest en dan diners bij Victoria & Albert's (we zijn gek op culinair eten) en bij California Grill (tijdens vuurwerk). Misschien ook nog bij Jiko's vanwege de romantische sfeer.
  • PS: Las net dat voor sommige quick service maaltijdende porties zo groot zijn dat je ze kunt delen. Dat zullen we gaan uitproberen aangezien we beide niet echt grote eters zijn.
  • Hoi @mieke ,

Quick-Service credits kunnen niet gebruikt worden voor Table Service of Signature Dining. Je bent verplicht om in dezelfde categorie een restaurant uit te zoeken. Ben je van plan ook een aantal keren Table Service te doen (of Character Dining), dan zou ik adviseren om te upgraden naar het reguliere Disney Dining Plan. Wij kiezen altijd voor dit plan omdat we geen zin hebben om twee weken lang fast food te eten ;-) Ieder z'n ding natuurlijk!

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Hoi @mieke ,

Quick-Service credits kunnen niet gebruikt worden voor Table Service of Signature Dining. Je bent verplicht om in dezelfde categorie een restaurant uit te zoeken. Ben je van plan ook een aantal keren Table Service te doen (of Character Dining), dan zou ik adviseren om te upgraden naar het reguliere Disney Dining Plan. Wij kiezen altijd voor dit plan omdat we geen zin hebben om twee weken lang fast food te eten ;-) Ieder z'n ding natuurlijk!

Groetjes,
    Lars

Wij hebben regular dinnerplan.
  • mieke zei:

Wij hebben regular dinnerplan.

Kijk! Heel mooi. Beste maaltijdoptie voor Walt Disney World naar mijn mening.
Log In of Registreer om te reageren.