Voorbereiding bezoek Walt Disney World

1969799101102108

Reacties

• Hoe doen jullie dat als jullie in het disney resort zitten en naar universal of seaworld willen? Pakken jullie dan een uber of huren jullie een auto?
  • Hoe doen jullie dat als jullie in het disney resort zitten en naar universal of seaworld willen? Pakken jullie dan een uber of huren jullie een auto?

Ik ben van plan om een uber of lift te pakken. Heb alleen nog nooit gebruik gemaakt van de apps dus dat ga ik dan ontdekken.
  • Als ik mijn disney experience app open , kan ik niet iedereen aan mijn lijstje toevoegen waar ik plannen wil maken zeg maar. Ook mij mijn hotel reservering staan er namen dubbel en sommige er niet bij. Is dit zelf aan te passen ? Kom er niet echt uit !
  • -jose- zei:

Hoe doen jullie dat als jullie in het disney resort zitten en naar universal of seaworld willen? Pakken jullie dan een uber of huren jullie een auto?

Ik ben van plan om een uber of lift te pakken. Heb alleen nog nooit gebruik gemaakt van de apps dus dat ga ik dan ontdekken.
    Hier ook geen ervaring mee, ik vind dat toch wel een beetje spannend :)

Wij hebben Uber gebruikt van MCO naar Disney en dat was top. App is heel makkelijk, dus naar Universal zal op dezelfde wijze gaan. Ideaal dat ride sharing.
  • Als ik mijn disney experience app open , kan ik niet iedereen aan mijn lijstje toevoegen waar ik plannen wil maken zeg maar. Ook mij mijn hotel reservering staan er namen dubbel en sommige er niet bij. Is dit zelf aan te passen ? Kom er niet echt uit !

Als de personen uit de reservering niet klopt, verwijder dan de boeking uit MDE en laadt 'm vervolgens opnieuw in.
  • Lars zei:

Als ik mijn disney experience app open , kan ik niet iedereen aan mijn lijstje toevoegen waar ik plannen wil maken zeg maar. Ook mij mijn hotel reservering staan er namen dubbel en sommige er niet bij. Is dit zelf aan te passen ? Kom er niet echt uit !

Als de personen uit de reservering niet klopt, verwijder dan de boeking uit MDE en laadt 'm vervolgens opnieuw in.
    oh , hoe verwijder je zoiets ?
    :)
  • Lars zei:

Als ik mijn disney experience app open , kan ik niet iedereen aan mijn lijstje toevoegen waar ik plannen wil maken zeg maar. Ook mij mijn hotel reservering staan er namen dubbel en sommige er niet bij. Is dit zelf aan te passen ? Kom er niet echt uit !

oh , hoe verwijder je zoiets ?
    :)
    Via de My Disney Experience website (niet de app). Ga naar My Plans en en kies voor Cancel Reservation. Vervolgens kun je de reservering er weer in zetten door Link to Account te klikken.
  • Hoi, misschien hoort deze vraag hier niet helemaal thuis maar ik probeer het toch! Ik vind de nieuwe kerst popcorn bucket met muziek echt heel erg gaaf! Is er iemand die snel naar WDW gaat en deze voor mij mee zou kunnen nemen?
    Gaat om deze:

https://wdwnt.com/2022/11/musical-tin-popcorn-bucket-arrives-at-mickeys-very-merry-christmas-party-2022-in-magic-kingdom/

Alvast bedankt!
    Groetjes,
    Demy

• die zijn nu collectors items aan het worden.Ze worden heel weinig in disney verkocht in de gewone verkoop.
    Ze worden ook aangeboden bij de mickey party met kerst
  • Hoi, misschien hoort deze vraag hier niet helemaal thuis maar ik probeer het toch! Ik vind de nieuwe kerst popcorn bucket met muziek echt heel erg gaaf! Is er iemand die snel naar WDW gaat en deze voor mij mee zou kunnen nemen?
    Gaat om deze:

https://wdwnt.com/2022/11/musical-tin-popcorn-bucket-arrives-at-mickeys-very-merry-christmas-party-2022-in-magic-kingdom/

Alvast bedankt!
    Groetjes,
    Demy

Zijn hier nu, maar zijn al naar kerstparty geweest.
    Vind het ook leuk, maar er stonden weer erge lange rijen bij de popcornkraampjes, dus niet gekocht.
  • Ja dat is altijd jammer dat er een grote rij staat en je niks meer kan doen als je je ding hebt gekocht
  • Ik zit ook even in dubio eerlijk gezegd, en hoop dat iemand me kan helpen of raad kan geven. Wij gaan in april twee weken naar all stars movie resort. Heb twee kids, de jongste is dan 3. We willen buiten de parken ook een paar keer naar Walmart/target/malls. En ik zit met de twijfel of ik een auto moet huren. Als ik daar een Lyft of über pak, is dat met een peuter gewoon te doen? En is het vanaf het resort makkelijk om een über of lyft te nemen richting de supermarkt? Of gewoon auto huren?

Dan de laatste vraag, wij landen om 1800, en zou wel wat basic dingen willen hebben( water, koekjes, fruit) is er een online grocery service die daar bezorgd? Of word het na inchecken gelijk een über richting supermarkt?

Thanks alvast!
  • Zijn de magicbands+ overdraagbaar? Dus als ik iemand die nu in Orlando zit vraag er eentje te kopen en die persoon gebruikt hem nu eerst zelf, kan hij daarna overgezet worden naar mijn account?
  • koei zei:

Zijn de magicbands+ overdraagbaar? Dus als ik iemand die nu in Orlando zit vraag er eentje te kopen en die persoon gebruikt hem nu eerst zelf, kan hij daarna overgezet worden naar mijn account?

Jazeker. De MagicBands kunnen ontkoppeld en opnieuw gekoppeld worden aan iedere willekeurige persoon.
  • Hoi vandaag hebben wij besloten dat we van de zomer naar disneyworld in Florida willen. Echter vraag ik mijn paar dingen af
    Welke hotel? Zie er zoveel staan voor nu hebben wij als favoriet Disney's Caribbean Beach Resort en Disney's Port Orleans Resort - Riverside.
    Zit er ontbijt bij? Of moet je dit apart boeken?
    Iemand nog tips voor goedkope vliegtickets?
    En is 18 nachten voldoende? Wij willen ook nog 2 dagen na de universal studios

Alvast bedankt.

Groetjes Sabrina
  • Ik zit ook even in dubio eerlijk gezegd, en hoop dat iemand me kan helpen of raad kan geven. Wij gaan in april twee weken naar all stars movie resort. Heb twee kids, de jongste is dan 3. We willen buiten de parken ook een paar keer naar Walmart/target/malls. En ik zit met de twijfel of ik een auto moet huren. Als ik daar een Lyft of über pak, is dat met een peuter gewoon te doen? En is het vanaf het resort makkelijk om een über of lyft te nemen richting de supermarkt? Of gewoon auto huren?

Dan de laatste vraag, wij landen om 1800, en zou wel wat basic dingen willen hebben( water, koekjes, fruit) is er een online grocery service die daar bezorgd? Of word het na inchecken gelijk een über richting supermarkt?

Thanks alvast!

@Lars heb jij misschien advies voor mij?:-)

Thanks alvast!

Een auto huren is vrij prijzig en je bent niet vrij in de dagen dat je binnen de vakantie de auto wilt gebruiken. Stel je wilt de auto niet alle dagen achter elkaar gebruiken, maar met tussenpozen, dan is autohuur niet handig. Uber of Lyft werkt top. Wij gebruiken deze ride sharing service voor vervoer van en naar het vliegveld, maar dit is ook de snelste, makkelijkste en vaak goedkoopte optie om buiten Disney bezichtigingen te doen, zoals shopping malls.

Wij hebben zelf geen ervaring met het leveren van boodschappen in Walt Disney World, maar op deze pagina staat alle informatie en tips: https://www.disneytouristblog.com/groceries-disney-world-buying-tips/

Groetjes,
    Lars
  • Sabrien zei:

Hoi vandaag hebben wij besloten dat we van de zomer naar disneyworld in Florida willen. Echter vraag ik mijn paar dingen af
    Welke hotel? Zie er zoveel staan voor nu hebben wij als favoriet Disney's Caribbean Beach Resort en Disney's Port Orleans Resort - Riverside.
    Zit er ontbijt bij? Of moet je dit apart boeken?
    Iemand nog tips voor goedkope vliegtickets?
    En is 18 nachten voldoende? Wij willen ook nog 2 dagen na de universal studios

Alvast bedankt.

Groetjes Sabrina

Hoi Sabrina,

Het hotel is afhankelijk van een aantal factoren: je budget, voorkeur voor thema, ligging, luxe, etc. Qua Moderate Resorts zijn Caribbean Beach en Port Orleans beide goede keuzes, waarbij Caribbean Beach betere vervoersopties heeft naar de parken (vanwege de Skyliner). Er zit geen ontbijt bij. Dit kan niet worden bijgeboekt en alleen ter plaatse worden gehaald in het counterservice restaurant of in de parken.

Wij gaan normaal 12-14 dagen voor alleen Walt Disney World. Met 2 dagen Universal zou je dan met 14-16 dagen genoeg hebben. Bekijk ons stappenplan met handige tips voor een ideaal verblijf in Walt Disney World: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/praktische-informatie-florida/verblijf-florida

Groetjes,
    Lars
  • @Lars, ben je alweer terug? Was het leuk? Was benieuwd hoe het hotel beviel, het prijsverschil is altijd zo aantrekkelijk van die Pop hotels. Ik vraag me altijd alleen af hoe het geluidsoverlast is van de gezinnen om je heen. Kan me zo voorstellen dat de muren een stuk dunner zijn in die wat goedkopere hotel? Of valt dat reuze mee?
  • tink35 zei:

@Lars, ben je alweer terug? Was het leuk? Was benieuwd hoe het hotel beviel, het prijsverschil is altijd zo aantrekkelijk van die Pop hotels. Ik vraag me altijd alleen af hoe het geluidsoverlast is van de gezinnen om je heen. Kan me zo voorstellen dat de muren een stuk dunner zijn in die wat goedkopere hotel? Of valt dat reuze mee?

Hoi tink35,

Het was prima in Pop Century. Moderne kamers, grote zwembaden. De muren zijn inderdaad dunner dan de Moderate resorts, dus hier zul je rekening mee moeten houden. Wij hadden nauwelijks last van de buren, maar soms was het wel hoorbaar, met name in de vroege ochtend.

Qua thema zijn wij meer fan van Caribbean Beach, maar in ons geval was dit resort €1500 duurder dan Pop voor dezelfde periode en dat was wel erg veel. Pop heeft ook Skyliner en dat is echt super handig. Snel vervoer naar Epcot en Hollywood Studios. Het counterservice restaurant had genoeg keuze (ook gezonde opties) voor het ontbijt, dus al met al waren we tevreden. We zouden hier nogmaals terugkeren, tenzij het prijsverschil met Moderate resorts kleiner wordt.

Groetjes,
    Lars
  • Hoi hoi,
    Nog even voor de zekerheid. Ik mag morgen mijn restaurant reserveringen maken. Maar is dit nu om 12:00 uur of 13:00 uur Nederlandse tijd?
  • -jose- zei:

Hoi hoi,
    Nog even voor de zekerheid. Ik mag morgen mijn restaurant reserveringen maken. Maar is dit nu om 12:00 uur of 13:00 uur Nederlandse tijd?

12:00 uur.
  • Lars zei:

tink35 zei:

@Lars, ben je alweer terug? Was het leuk? Was benieuwd hoe het hotel beviel, het prijsverschil is altijd zo aantrekkelijk van die Pop hotels. Ik vraag me altijd alleen af hoe het geluidsoverlast is van de gezinnen om je heen. Kan me zo voorstellen dat de muren een stuk dunner zijn in die wat goedkopere hotel? Of valt dat reuze mee?

Hoi tink35,

Het was prima in Pop Century. Moderne kamers, grote zwembaden. De muren zijn inderdaad dunner dan de Moderate resorts, dus hier zul je rekening mee moeten houden. Wij hadden nauwelijks last van de buren, maar soms was het wel hoorbaar, met name in de vroege ochtend.

Qua thema zijn wij meer fan van Caribbean Beach, maar in ons geval was dit resort €1500 duurder dan Pop voor dezelfde periode en dat was wel erg veel. Pop heeft ook Skyliner en dat is echt super handig. Snel vervoer naar Epcot en Hollywood Studios. Het counterservice restaurant had genoeg keuze (ook gezonde opties) voor het ontbijt, dus al met al waren we tevreden. We zouden hier nogmaals terugkeren, tenzij het prijsverschil met Moderate resorts kleiner wordt.

Groetjes,
    Lars
    Leuk om te horen!
  • waar halen jullie contant geld (dollars) vandaan voor fooien etc? de wisselkoers bij bijv. GWK is nou niet echt geweldig

Ik pin altijd wat dollars bij de ATM op vliegveld. Wisselen kan je in je hotel winkel zodat je losse dollars hebt.
    Ik doe elke dag/om de dag een fooi voor housekeeping en voor de buschauffeur van Mears. Dollar voor elke koffer
  • november 2022 aangepast

Hoe doen jullie dat als jullie in het disney resort zitten en naar universal of seaworld willen? Pakken jullie dan een uber of huren jullie een auto?

Ik gebruik hiervoor de Lyft app. vind ik fijner werken dan de Uber en soms ook goedkoper.. Ik vertrek dan vanaf Springs, scheelt toch weer wat dollars..
    Sommige chauffeurs maken echt een praatje met je en geven wat tips. Andere versta je niet omdat ze alleen spaans spreken.

Hier kan je kijken hoeveel het ong kost voor ritje Disney Springs naar Universal.
    https://ride.lyft.com/ridetype?origin=28.3733,-81.514241&destination=28.47514,-81.46141&offerProductId=standard
  • Ja dat is altijd jammer dat er een grote rij staat en je niks meer kan doen als je je ding hebt gekocht

Je mist er niks aan, veel mensen moeten terug omdat ze niet werken.
  • tink35 zei:

Ben hier nu in Movies, geen last van geluid van andere kamers.
  • Edwin21 zei:

waar halen jullie contant geld (dollars) vandaan voor fooien etc? de wisselkoers bij bijv. GWK is nou niet echt geweldig

Ik pin altijd wat dollars bij de ATM op vliegveld. Wisselen kan je in je hotel winkel zodat je losse dollars hebt.
    Ik doe elke dag/om de dag een fooi voor housekeeping en voor de buschauffeur van Mears. Dollar voor elke koffer
    We hebben geen losse dollars mee.
    We geven housekeeping deze x geen fooi.
    Ze komen amper. Bed is in 10 dagen van de 13 tot nu toe 1 x opgemaakt en niet verschoond. Enige wat ze doen is om de dag de vuilnisbakken legen, en dan nog maar half. Vegen of stofzuigen doen ze ook niet.
  • Zelfs in Animal Kingdom Lodge, waar we toch veel voor betaalden, kregen we amper house keelping.

Wij willen volgend jaar nog een weekje Disney World doen. Nu is de Free diningcredits actie voorbij. Weet iemand of er nog een andere actie komt? Bijvoorbeeld 2 nachten gratis of iets dergelijks. Anders verblijven we toch op de International drive.
Log In of Registreer om te reageren.