Gratis Dining Plan aanbieding Walt Disney World

1246711

Reacties

• Zojuist mail van Disney gehad, 100 dollar netjes toegevoegd zonder enige moeite. Dus zoals @Lars zei, even mailen, uitleggen en klaar.
  • Kijk, zo hoort dat, @Dave077 . Nu kan de voorpret pas echt beginnen.

Groetjes,
    Lars
  • Inderdaad, die 100 zijn niet bepalend maar wel lekker. En dat zijn nou juist de extraatjes die disney zo leuk maken. Ik ben nu alleen nog even aan het kijken waarom de reis niet gelinkt kan worden in mydisneyexperiance. Het'invoice' nummer wordt niet geaccepteerd. Heb al gemaild, even afwachten. Daarna de vliegtickets regelen!
  • Hoi @Dave077 ,

Dit komt vaker voor bij boekingen als internationale gast. Maak de koppeling via de My Disney Experience website, niet via de app. In de meeste gevallen is het probleem dan opgelost. Zo niet, mail dan inderdaad even naar de klantenservice zodat zij dit goed kunnen zetten voor je.

Groetjes,
    Lars
  • Hier het zelfde als @Dave077 , $100 giftcard toegevoegd zonder probleem.

We hebben behoorlijk wat "How to, vlogs" gekeken op Youtube, de info is echt enorm, genoeg om te leren en te oriënteren. Als ik het allemaal zo zie gaat het ook op culinair gebied best een leuke trip worden.
  • Macamba zei:

Hier het zelfde als @Dave077 , $100 giftcard toegevoegd zonder probleem.

We hebben behoorlijk wat "How to, vlogs" gekeken op Youtube, de info is echt enorm, genoeg om te leren en te oriënteren. Als ik het allemaal zo zie gaat het ook op culinair gebied best een leuke trip worden.

Laat ik als behoorlijke foodie dat even bevestigen! Ja disney world is geweldig voor liefhebbers van lekker en kwalitatief goed eten. Als je daar jezelf even in gaat verdiepen kom je echt pareltjes tegen. Ik had de vorige keren iedere dag wel een specifiek tentje of gerechtje wat ik wilde hebben en ben vrijwel geen enkele keer teleur gesteld, beter nog, het voelde alsof ik verborgen diamantjes had gevonden. Dat gaf het nog een extra leuke lading .
    Zomaar een voorbeeldje ; met je snackpoint (quick service dining plan=2pp pd) kun je ook bij de diverse starbucks vestigingen een van hun koffieachtige drankjes kopen, en het maakt daarbij niet uit of je voor de echte huis specialiteiten gaat met alle extra sprinkles en shots en smaakjes gaat.
  • hebben jullie snel antwoord gehad? Ik heb nog geen antwoord van Disney mogen ontvangen.
  • Ik had ook gemaild voor die experience app. Netjes antwoord gehad.ze vragen daarvoor twee weken geduld .dan werkt het waarschijnlijk.
    Hoe zat het nu ook alweer met die 100,— extra. Hoe moest dat nou ook alweer gemaild worden
  • @Ellebel1982 @thomastol je kunt ook even bellen, dan vragen ze met welk mail adres je je geregistreerd had voor die extra giftcard. Wellicht omdat het systeem toen overbelast was met die wachtrijen.. maar ze doen totaal niet moeilijk en je krijgt dan netjes een nieuwe factuur / bevestiging.

@Dave077 ja dat klinkt fantastisch! Bedankt voor de tip.
    Voor ons is t de eerste trip naar WDW (na jaren Parijs) en ik ben echt verrast door alle info op bijv WDW Prepschool , undercover tourist etc. Op YouTube bij DFB guide veel tips, echt iets voor jou dan: https://www.youtube.com/channel/UCnpWedLQdHpZqhgTLdB9Yyg

Aan iedereen tot slot: ik zal de komende weken en maanden heel wat praktische info gaan verzamelen qua praktische tips, planning, aanpak en het optimaal gebruiken van je mealplan / snack credits en dat hier delen!

Ik merk dat er enorm veel nuttige informatie te vinden is en dat het echt een groot verschil zal maken als je goed voorbereid of goed geïnformeerd je reis kunt plannen zodat je ter plaatse maximaal kunt genieten van de ervaring.
  • Ga ik ook doen
    Heb gisteren het dikke guide to Disney World 2019 gekocht.
    Staat echt vol met tips.
    Ook elke restaurant word beschreven.
    Echt super handig.
  • Ik ben echt aan het twijfelen. Ik vind de hotels zo duur, dacht van partner hotel te boeken.
    Is tot 2000 euro goedkoper maar waarschijnlijk dat de kosten qua eten ook hoog oplopen?

Ik heb de link van 100 dollar ook geactiveerd, ik moet dus wel beslissen voor 4 mei... ofwel 100 dollar minder.

Wij willen ook nog week of anderhalf rond rijden naar Disneyland te bezoeken.

Als ik het goed begrijp kan je dus nog annuleren tot 56 dagen op voorhand zonder veel geld te verliezen?
    Want is wel nog heel vroeg om nu al te boeken voor volgende zomer. Mijn verlof is altijd zelfde periode maar deze van mijn man niet.
  • Hoi @mieke ,

De partner hotels zijn voordeliger, maar zonder Free Dining en alle andere voordelen en extra's die je nu krijgt (tot 7 dagen gratis, $200-$300 giftcard en gratis Memory Maker t.w.v. $199) bij een verblijf in de Disney hotels.

Het is overigens Walt Disney World in Florida (Orlando) en Disneyland Resort in Californië (Anaheim), niet Disneyland Orlando :p

Je kunt tot 56 dagen vóór aankomst annuleren door €65 te betalen, daarna worden de annuleringskosten significant hoger. Bij noodgevallen heb je uiteraard altijd nog een annuleringsverzekering.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Hoi @mieke ,

De partner hotels zijn voordeliger, maar zonder Free Dining en alle andere voordelen en extra's die je nu krijgt (tot 7 dagen gratis, $200-$300 giftcard en gratis Memory Maker t.w.v. $199) bij een verblijf in de Disney hotels.

Het is overigens Walt Disney World in Florida (Orlando) en Disneyland Resort in Californië (Anaheim), niet Disneyland Orlando :p

Je kunt tot 56 dagen vóór aankomst annuleren door €65 te betalen, daarna worden de annuleringskosten significant hoger. Bij noodgevallen heb je uiteraard altijd nog een annuleringsverzekering.

Groetjes,
    Lars

Bedankt voor informatie.

Ik ben nog nooit in Amerika geweest dus verwissel beide regelmatig :blush:

Ik heb wel annulatieverzekering via mastercard maar is maar tot 5000 euro. Ofwel ga ik voor mijn man ook mastercard moeten nemen want de prijs van de reis naar Amerika zal pak duurder zijn...
    En komen ook maar tussen bij ziekte of ongval. Weet niet of geweigerd verlof gedekt zou zijn.

PS wil je mijn nieuw topic dan aanpassen, heb ik ook verkeerde benaming gebruikt :blush:
  • Graag gedaan! Geen probleem hoor, @mieke . Was puur ter informatie wat betreft de naam.
  • Gewoon even een vraagje

Wat zijn de ervaringen hier op forum met het dining plan

Ik heb nu voor ons gezin(4) gekozen voor het Disney dining plan plan.
    De middelste optie dus 😄

Dat is een quick service meal
    een table service
    twee snacks
    En het drink gebeuren.

Is dit voldoende, want als je elke ochtend wil ontbijten ben je al een service kwijt(table of quick.

Dan die derde optie de delux dining plan plan.

Heeft hier iemand daar ervaring mee.
    Is deze optie ideaal of is deze te veel.

• Gewoon even een vraagje

De middelste optie dus 😄

een table service
    twee snacks
    En het drink gebeuren.

Is dit voldoende, want als je elke ochtend wil ontbijten ben je al een service kwijt(table of quick.

Ik heb zaterdag geboekt.
    En gekozen voor middenste oplossing.
    Ik was ook bang omdat er geen ontbijt in zit.
    Maar je hebt 2 snacks per dag en hiermee kan je 's morgens croissant of andere ontbijtkoek bestellen. In hotel heb je met je refill beker gratis koffie en thee...
  • mei 2019 aangepast

Gewoon even een vraagje

De middelste optie dus 😄

een table service
    twee snacks
    En het drink gebeuren.

Wij hebben vorige keer (2017) met ons gezin (kids 6 en 7) gekozen voor het quick service dining plan. Mij zijn de 'table service meals' namelijk te veel plannen en ze kosten me teveel tijd. Dit is natuurlijk persoonlijk! Terug naar je vraag, wij hebben iedere morgen ontbeten in het hotel. Vaak met snack points icm de refillable mug. Lunch en diner waren vaak quick service maar we bestelden meestal 3 menu's voor 4 personen en dat was voor ons altijd genoeg. Meer bestellen en dan weggooien is zonde. Aan het eind van de Vakantie hadden we nog een 15 tal eetcredits over waarvoor we snoep hebben gekocht in Disney springs als souvenirs voor thuis. Wij hebben nergens naar gekeken en altijd echt gewoon besteld wat we wilden en toch was het ruimschoots voldoende.

De eerste keer ben ik alleen met mijn vrouw geweest en toen hadden we het reguliere dining plan en met z'n tweeën was dat wel leuk. Met de kids echter moet ik d'r niet aan denken. Die willen helemaal niet zo lang moeten stilzitten.

Je kunt echter altijd een maaltijd downgraden. Dus als je een full service meal credit wilt gebruiken voor een quick service meal kan dat. Andersom kan niet. Zo wordt een quick service meal (ik dacht) drie snackpoints.
  • Dave077 zei:

Gewoon even een vraagje

De middelste optie dus 😄

een table service
    twee snacks
    En het drink gebeuren.

Wij hebben vorige keer (2017) met ons gezin (kids 6 en 7) gekozen voor het quick service dining plan. Mij zijn de 'table service meals' namelijk te veel plannen en ze kosten me teveel tijd. Dit is natuurlijk persoonlijk! Terug naar je vraag, wij hebben iedere morgen ontbeten in het hotel. Vaak met snack points icm de refillable mug. Lunch en diner waren vaak quick service maar we bestelden meestal 3 menu's voor 4 personen en dat was voor ons altijd genoeg. Meer bestellen en dan weggooien is zonde. Aan het eind van de Vakantie hadden we nog een 15 tal eetcredits over waarvoor we snoep hebben gekocht in Disney springs als souvenirs voor thuis. Wij hebben nergens naar gekeken en altijd echt gewoon besteld wat we wilden en toch was het ruimschoots voldoende.

De eerste keer ben ik alleen met mijn vrouw geweest en toen hadden we het reguliere dining plan en met z'n tweeën was dat wel leuk. Met de kids echter moet ik d'r niet aan denken. Die willen helemaal niet zo lang moeten stilzitten.

Je kunt echter altijd een maaltijd downgraden. Dus als je een full service meal credit wilt gebruiken voor een quick service meal kan dat. Andersom kan niet. Zo wordt een quick service meal (ik dacht) drie snackpoints.
    Ik heb net gekozen voor restaurants met tafelbediening voor eten met figuren. Verlies ik minder tijd overdag voor foto's met de figuren.
    Ook wel omdat mijn man graag eens deftige maaltijd heeft 😊🤣.
    Nu is onze eerste keer dus kunnen alleen eten vergelijken met dat van Parijs ...
  • Dat is geen vergelijking in mijn ervaring. Disney Parijs is pretpark eten terwijl Disney Amerika echt culinair gewoon goed is! Is totaal andere klasse. Voor de figuren is dat goede keus inderdaad. Als je de service meal credits inzet voor die speciale maaltijden met de figuren is dat een slimme zet!
  • Dus als je twee weken verblijft op het resort heb je genoeg aan de standaard dining plan.

• Dus als je twee weken verblijft op het resort heb je genoeg aan de standaard dining plan.

Ja, porties zijn Amerikaans en je hebt voldoende credits per dag te besteden. Wij gaven vrijwel niets meer uit aan eten buiten het dining plan een hebben daar ook twee weken gezeten. Met het reguliere dining plan zijn de maaltijden in de full service restaurants zelfs nog groter of zelfs buffet vorm.

• Hoi @thomastol ,

Wij nemen altijd het Disney Dining Plan (middelste optie) en gebruiken de credits alleen voor lunch en diner. Het ontbijt betalen we zelf of we doen een character breakfast van de credits en dan de lunch los betalen. Het ontbijt kan ook betaald worden met de giftcard die je bij de Free Dining aanbieding krijgt. Fooi is hier ook mee te betalen. Handig!

Voor ons is rustig en relaxt dineren met tafelbediening belangrijk, anderen willen het liefst zo snel mogelijk eten en dan weer door. Het is maar wat je fijn vind. De Premium Dining Plan optie adviseren wij niet, tenzij je 'alleen maar wilt eten' ;-) Drie keer full service maaltijden is voor de meeste mensen te veel en kost daarnaast veel tijd als je er het maximale uit wilt halen. Naar gelang waar je voorkeur naar uit gaat (uitgebreider en langer dineren met Disney Dining Plan of eenvoudige en sneller dineren met Quick-Service Dining Plan), zijn de eerste twee opties goede mogelijkheden. Daarnaast ontvang je 2 snack credits + de hervulbare resort beker.

Tip voor de snack credits: Gebruik deze tijdens de vele 'Food Festivals' in Epcot voor maximaal voordeel of voor het ontbijt als je weinig eet.

Groetjes,
    Lars
  • Nog iemand die geen antwoord krijgt op zijn email van Disney ivm de 100 dollar ? Sommige hadden toch binnen de dag antwoord las ik hier.
    Nog iemand idee wat ik kan doen?
  • Nog iemand die geen antwoord krijgt op zijn email van Disney ivm de 100 dollar ? Sommige hadden toch binnen de dag antwoord las ik hier.
    Nog iemand idee wat ik kan doen?

Even bellen, ze vragen dan met welk mailadres je je geregistreerd had. Eventueel erbij zeggen dat hun website of systeem overbelast leek op het moment van boeken.. 00 44 20 3666 9911
    succes!
  • mei 2019 aangepast
    Qua dining had het initieel mijn voorkeur om het Disney Dining Plan te nemen maar toen ik me realiseerde dat hier behoorlijk wat tijd en planning in ging zitten plus dat er verplichte maar terechte fooien nog bovenop komen heb ik toch besloten om voor Quick Service te gaan. (1 volw 1 kind van ouder dan 9 dus volwassene voor DDP)

Het prijsverschil inclusief fooien is toch een kleine € 1000 op 2 weken.
    Plus dan houden we wat meer tijd en vrijheid over.
    Als mijn dochter wat ouder zou zijn zou ik veel meer een nadruk leggen op het culinaire genieten maar bij jongere kinderen zoals zij hebben ze er nog geen geduld of waardering voor.

En ik begrijp uit verschillende hoeken dat zelfs de Counter Service restaurants zeker niet slecht zijn, genoeg keuze (Disney food blog)

Ik vind het wel interessant dat er sites en overzichten bestaan om het beste uit je dining plan & snack credits te kunnen halen of de tip op eventueel eens een maaltijd te delen als je allebei niet zoveel honger hebt.

We gaan even kijken hoe het loopt, eventueel ontbijt in het hotel met $300 giftcard betalen maar zeker ook nog lekker shoppen voor souvenirs.

Be our guest ontbijt gaan we zeker reserveren, iets om wel 2x te doen, op tijd en dan meteen de 7 dwarfs mine train er achteraan.

Zodra de 3 fastpasses per dag op zijn kunnen we via de app kijken waar er nog fastpasses zijn en waar we willen eten.

Lijstjes maken met beste quickservice restaurants & snacks dan maar en volop van de tijd genieten.

We blijven 12 nachten. Willen daarna een dag naar Kennedy Space Center, en daarna ongeveer 5 dagen naar Universal. Hiervoor verhuizen we dan naar het Universal Resort.

Al bij al dus ongeveer 3 weken Orlando. Geen slecht vooruitzicht!
    Wel nog een hoop te plannen :-)
  • Heb even zitten reken
    Moet wel zeggen wij houden echt van ontbijten,daar genieten wij altijd van ook tijdens vakanties en zo ook in Disney Parijs.even lekker rustig.
    Maar ontbijt op ons resort Caribbean ben je gemiddeld met fooi voor gezin van 4 bijna 50,— dollar kwijt dat keer 14 dan ben je 700,— .
    Dat is dus goedkoper om dining plan up te grade naar delux dining plan.

Maar ik heb het idee dat dat delux plan je juist een heel relaxed vakantie gevoel geeft.
    Als of je in een Turks resort zit genieten van al het pracht en praal en lekker eten.

En ja ik begrijp dat als je eet tijd vergooit dat je kunt spenderen in de parken.

Anderzijds de parken zijn in july volgens mij tot middernacht op en midden op de dag kan het heel heel warm worden.
    Dan is drie kwartier zitten in een mooi eettent met airco wel welkom.

Maar ja dit zijn mijn bedenksels😄
    Vind het nog lastig
    We hebben nu in iedergeval de middelste dining plan plan.
    Ik ga er nog goed over nadenken.
    Zulke mooie vakanties doe je een keer.

Las trouwens ook dat je binnenkort meerdere nieuwe macigbands kunt kiezen.
  • Ok, net aan de lijn gehangen met Disney, eerst zeiden ze dat ik te laat was, maar omdat ik de mail voor 4 mei heb gestuurd gaan ze het nu opzoeken en aanpassen. 100 dollar is toch 100 dollar he 😉
  • Ok, net aan de lijn gehangen met Disney, eerst zeiden ze dat ik te laat was, maar omdat ik de mail voor 4 mei heb gestuurd gaan ze het nu opzoeken en aanpassen. 100 dollar is toch 100 dollar he 😉

Precies! Blijven wel Hollanders;-)

@thomastol ik denk dat het inderdaad heel persoonlijk is waar je voor gaat. Maar net hoe jullie graag vakantie vieren inderdaad. Ik denk dat je niet fout kunt gaan, wat je ook kiest. Ik ben persoonlijk wel waar tegen dat soort externe uitgaven voor fooi maar dat is daar de standaard en ook daar is voor mij afweging om voor quick service te gaan. Kost allemaal al genoeg...
  • Zijn er eigenlijk buiten het dining plan geen ontbijt argementen
  • @Ellebel1982 wat fijn! Ja je hebt er toch recht op vind ik. Normaal staat het direct in je boeking en krijg je morgen een nieuwe factuur waar het op bevestigd staat.

@thomastol welk hotel nemen jullie? wij port orleans (FQ) en als daarvan de info en menukaarten lees kun je voor 5-15 dollar prima ontbijten gewoon counter service zelf betalen en dan de rest van je maaltijden nog benutten.
    Maar inderdaad ik ben het eens met je berekening, ik ben dus ook iemand die alles afweegt, zeker niet het onderste uit de kan halen maar het is wel verstandig om even kritisch te kijken naar de waarde of gevolgen voor je budget, maar genieten staat wel voorop natuurlijk.
Log In of Registreer om te reageren.