Gratis Dining Plan aanbieding Walt Disney World

15681011

Reacties

• After yesterday’s flurry of news about adjusted deals and bookable dates, Disney has quietly stopped offering the Free Dining Recovery Deal that was previously offered to guests who have had their Disney vacations impacted by the Coronavirus (COVID-19) pandemic theme park and resort closures.

As a reminder, the vacation package offer included accommodations at a select Disney Resort hotel, park admission and a Disney dining plan – valid for arrivals most nights June 1 through September 30, 2020 when you book through May 31, 2020.
  • mei 2020 aangepast
    Eens met @TiggerSA dat is zeker een behoorlijk verschil.

Ik heb ook eens al die hotels bekeken en er zijn er ook bij met vervoer inbegrepen.

Tel daarbij dat je anders ook boodschappen kunt doen en ergens anders ontbijten / gaan eten.

Want als je een Disney resort boekt “naaien” ze je eigenlijk twee keer: 1x met een dure kamerprijs, en dan nog eens met overpriced eten.

Ze proberen je te pushen naar hun eigen resort en maken de parkeerkosten zo hoog dat je al snel zoiets hebt van “hier heb ik geen zin in, ik boek gewoon een pakket en klaar”

Nu goed die free dining aanbieding kan een bepaald gevoel van rust en gemak geven mits je een goede eter bent en niet te veeleisend. Dus daar heb ik geen spijt van.

Dan nog 1 belangrijk punt / nadeel dat ik heb ondervonden bij de boeking: je kun het pakket wel boeken maar je vlucht pas later.
    Maar dat kan per dag heel erg verschillen dus in mijn geval hadden we een ideale vlucht gevonden maar daardoor wel een wijziging moeten vragen: €65 fee om de data een dag aan te passen.

En de rest van het verhaal is hier al voorbij gekomen van mensen die ook met kosten zitten en een hoop gedoe hebben nu dat ze noodgedwongen moeten wijzigen.

Ik heb nog nooit zoveel moeite gedaan voor een reis: het hele uitzoekwerk vooraf.. dan het vermoeiende nachtelijke boekingsproces door de drukte, daarna een vlucht zoeken, heel die restaurant en fastpass planning.. en nu uiteindelijk gaat het wellicht niet door vanwege reisrestricties.

We zullen zien wat de prijzen zijn voor 2021 :-)
  • Macamba zei:

Hoi @esther1985
    Ik ben ook van het principe om verschillende opties te overwegen (value for money)
    Maar door de parkeerkosten en het gedoe daaromheen lijkt zo’n pakket wel leuk.

Kom je nog altijd goedkoper uit als je alle kosten van huurauto & parkeren erbij rekende?

Laatst schreef @margootje (zij is er vlak voor de Lockdown nog geweest) dat je eigenlijk ook prima zonder free dining kunt gaan (Omdat je porties zelf kunt betalen en dan kunt delen) .. daar bestaan ook heel veel calculators voor online.

Dit soort tips vind ik wel interessant, ik ben benieuwd!

Misschien moeten we het in 2021 dan toch helemaal anders gaan aanpakken.

Jammer dat meal credits vervallen op de dag van check out.. ik snap nu waarom.

Hai Macamba en iedereen
    Wij zijn 10 dagen geweest,We hadden met zijn vieren 8 snackcredits en 8 quickservice credit over op laatste dag.Daar naast hebben we ook 2 quick service en 1 snackcredit weg gegeven en vaker omdat we zoveel hadden iets genomen om uit te proberen.
    We waren overvol en als we geen free dinning hadden gehad hadden we zeker niet zoveel gegeten.Freedining geeft wel een vrij gevoel eten zonder na te denken wat het kost.
    Daarbij kun je in walmart natuurlijk ook je spullen halen voor een ontbijt op kamer.
    Een auto heb je met Disney vervoer niet nodig hoewel ik niet weet hoe ze het met Corona(afstand) in de bus gaan doen.
    Groetjes Margo
  • mei 2020 aangepast
    Wat ik me bedenk.. als free dining niet echt nodig is (want echt gratis is het niet, je betaalt de hoogste kamerprijs voor een toch al overpriced hotel)

Maar de parkeerkosten absurd zijn..

Wat dan een goede optie kan zijn is om een off site partner hotel in de buurt te nemen, eventueel met transport.. maar als je dat niet aanstaat kun je natuurlijk prima gebruik maken van uber of lyft, dat gaat nog altijd minder zijn dan je parkeerkosten denk ik.

Ik ga dit zeker eens opnieuw naast elkaar zetten want op Amerikaanse sites en in the guide to WDW lees ik het ook vaak dat het inderdaad ook anders kan.

Bedankt allemaal!
  • mei 2020 aangepast
    Dan hier een eenvoudige prijsberekening:

Voorbeeld periode augustus 2020, 12 dagen / 11 nachten.

Disney’s Port Orleans French Quarter + Free dining + $200 / $300 giftcard = €4.100 voor 2 adults (kind ouder dan 9).
    (Heb ik nu geboekt staan)
    Dit is wel de goedkoopste optie, andere hotels zijn duurder.

Stel je neemt een partner hotel waarbij je ook de voordelen wilt van 60 dagen fastpass en extra Magic Hours (en iedere 30min shuttle die wellicht iets minder is dan Disney’s eigen bussen)

Heb 3 resorts gevonden:

B Resort & Spa- Disney Springs® Area

Wyndham Garden Lake Buena Vista Disney Springs

DoubleTree Suites by Hilton Orlando - Disney Springs™

Kosten voor 11 nachten ongeveer $ / € 1.500 totaal resort INCLUSIEF resort fee (ruim berekend)
    Dus $80-$100 per nacht en dan $20-$30 resort fee dat is de helft van een Disney resort.

Ultimate Ticket (uiteraard via Discover the Magic) 14 dagen voor de prijs van 7 dagen 2 x €455 = €910

Totaal hotel plus tickets = ongeveer €2500, of iets minder nog.

Dus een prijsverschil van zeker €1.500 tot €1.750 waarvan je dus 12 dagen lang van zou moeten kunnen eten.

Nu laten we het eerlijk vergelijken en $300 giftcard aftrekken. Dan zit je ongeveer op €100 per dag budget waarvoor je normaal dus QS en snack credits had.

De hamvraag is dus: kun je voor €50 per persoon per dag dat ook zelf betalen.

Ik DENK dat het op het zelfde neerkomt / dat het niet enorm scheelt als je alles afweegt.

Maar natuurlijk als blijkt dat je als volwassene met een kind van 12 eigenlijk veel minder dan dat uitgeeft en nodig hebt dan zou het op heel die periode natuurlijk toch kunnen schelen maar dan hebben we het over een paar honderd euro.

Ik kan daarom persoonlijk niet zeggen wat absoluut de beste keuze is.

Wat ik wel kan zeggen is dat zonder de free dining het een no-brainer zou zijn om off site te verblijven.

• @Macamba dat is een duidelijke berekening. Ik kwam ook tot diezelfde vaststelling dat in een periode waar je geen free dining kan scoren een offsite partner Disney hotel een goede optie is. Anders kan je beter voor een echt onsite hotel gaan. Als die Belgische schoolvakanties van 2 weken nou ook eens buiten een piekperiode van Disney zouden vallen hé :-)
  • mei 2020 aangepast
    Ja ik denk in grote lijnen dat dit het is.
    Als je echt op je budget let en inlevert op bepaalde gemakken kun je zeker besparen, ik denk zeker bij gezinnen van 4 of meer.

Maar de uiteindelijke afweging gaat inderdaad zijn: doe je dit 1x en wil je een totaalpakket via Disney zonder verdere zorgen.. dan is free dining een goede deal en geen slechte keuze.

...en Ja.. als het orkaanseizoen nu eens niet zou bestaan.. of wij zoals de Nederlanders een meivakantie zouden hebben :-)

M’n dochter zei al bijdehand: “als we 3 maanden geen school hebben door Corona mogen we toch ook wel 2 weken Disney verlof hé”
    ..ze heeft ook the guide to WDW gelezen en in Amerika is dat blijkbaar gebruikelijk / mogelijk dat mensen hun kinderen van school houden hiervoor. En zo zijn er wel meer dingen die raar zijn daar. Maar ik zal zwijgen :-)
  • Macamba zei:

Dan hier een eenvoudige prijsberekening:

Voorbeeld periode augustus 2020, 12 dagen / 11 nachten.

Disney’s Port Orleans French Quarter + Free dining + $200 / $300 giftcard = €4.100 voor 2 adults (kind ouder dan 9).
    (Heb ik nu geboekt staan)
    Dit is wel de goedkoopste optie, andere hotels zijn duurder.

Stel je neemt een partner hotel waarbij je ook de voordelen wilt van 60 dagen fastpass en extra Magic Hours (en iedere 30min shuttle die wellicht iets minder is dan Disney’s eigen bussen)

Heb 3 resorts gevonden:

B Resort & Spa- Disney Springs® Area

Wyndham Garden Lake Buena Vista Disney Springs

DoubleTree Suites by Hilton Orlando - Disney Springs™

Kosten voor 11 nachten ongeveer $ / € 1.500 totaal resort INCLUSIEF resort fee (ruim berekend)
    Dus $80-$100 per nacht en dan $20-$30 resort fee dat is de helft van een Disney resort.

Ultimate Ticket (uiteraard via Discover the Magic) 14 dagen voor de prijs van 7 dagen 2 x €455 = €910

Totaal hotel plus tickets = ongeveer €2500, of iets minder nog.

Dus een prijsverschil van zeker €1.500 tot €1.750 waarvan je dus 12 dagen lang van zou moeten kunnen eten.

Nu laten we het eerlijk vergelijken en $300 giftcard aftrekken. Dan zit je ongeveer op €100 per dag budget waarvoor je normaal dus QS en snack credits had.

De hamvraag is dus: kun je voor €50 per persoon per dag dat ook zelf betalen.

Ik DENK dat het op het zelfde neerkomt / dat het niet enorm scheelt als je alles afweegt.

Maar natuurlijk als blijkt dat je als volwassene met een kind van 12 eigenlijk veel minder dan dat uitgeeft en nodig hebt dan zou het op heel die periode natuurlijk toch kunnen schelen maar dan hebben we het over een paar honderd euro.

Ik kan daarom persoonlijk niet zeggen wat absoluut de beste keuze is.

Wat ik wel kan zeggen is dat zonder de free dining het een no-brainer zou zijn om off site te verblijven.

Goede vergelijking maar dan ging ik dus altijd voor de free dining optie. Immers hoef ik dan nergens naar te kijken. En 50 dollar pp per dag is echt niet veel in je eten mee te regelen. Zeker niet in de parken! En voor vrijwel hetzelfde geld zit je dan dus onsite met sale gemakken en de echte Disney vibe d'r bij. Voor mij een no-brainer.
  • Hoi @Macamba en @TiggerSA ,

De keuze voor on-site of off-site omvat natuurlijk méér dan alleen budget en is voor iedereen anders. Het ligt er maar net aan welke wensen/eisen het reisgezelschap heeft en hoeveel je voor gemak en comfort wilt betalen.

Zonder de 'Free Dining' aanbieding zijn er wel degelijke andere acties beschikbaar zoals kortingen op overnachtingen, gratis nachten, gratis dagen, etc.,dus dat het een 'no brainer' is om zonder Free Dining voor off-site te kiezen, is niet helemaal terecht. Natuurlijk zullen de off-site hotels voordeliger zijn dan de Disney hotels, maar je krijgt ook een andere ervaring.

De shuttlebussen van de off-site hotels gaan bijvoorbeeld minder vaak dan Disney Transport. De mensen die al eens geweest zijn kunnen beamen dat na bijvoorbeeld Happily Ever After in Magic Kingdom de helft van de bezoekers vertrekt en dat je dan soms 1 of 2 bussen moet wachten voor je zelf in kunt stappen. Met de Disney bussen gaat het dan om iedere 10-15 minuten een bus. Met een off-site shuttlebus iedere 30 minuten kun je dus zomaar 1,5 uur verder zijn voordat je een bus hebt als er al een grote groep bij de halte staat te wachten. Dan zul je al anders moeten timen (zoals vóór het vuurwerk weggaan of langer tot ná het vuurwerk in het park blijven).

Daarna ga je bij een off-site hotel of accommodatie uit de 'Disney bubble'. Het feit dat de bezettingspercentages van de Disney hotels zo hoog zijn, geeft aan dat mensen graag wat meer betalen om 24 uur in de magie te verblijven met alle gemak en comfort die daarbij komt kijken.

Nogmaals, iedereen moet en kan zelf bepalen hoe hij/zij de vakantie plant. Of het nu op budget is of meer op gemak, er zijn geen goede of foute keuzes. Wij kiezen in ieder geval altijd voor een on-site Disney hotel, juist om in de 'bubble' te blijven en de totale beleving te krijgen. Een bezoek aan WDW is niet iets wat je een paar keer per jaar kunt doen zoals DLP, dus áls we dan gaan, dan willen we ook de complete Disney beleving ervaren. Ieder het zijne natuurlijk!

Groetjes,
    Lars
  • @Lars Ik geloof dat je als Die-hard disney fan :-) absoluut wil gaan voor die 100% disney ervaring ook dus waar je je hoofd neerlegt 's avonds. Ik ben bv niet bereid om een andere vakantie op te offeren dat jaar om dan toch in dat Disney hotel te kunnen verblijven maar dat is echt een persoonlijke keuze. En gelukkig dat we allemaal andere keuzes maken want het zou anders wel heel erg druk worden in die disney-hotels.
    Ik ben er trouwens nog niet uit hoor. Want de Disney value resorts zitten in dezelfde prijsklasse als bv Holiday Inn en B resort. Alleen bieden ze een deel minder comfort naar slaapplaatsen vind ik (zo kan ik in een value resort geen enkele basis-kamer vinden met een 5de slaapplaats).

@Macamba : kleine tip - er is in België wel leerplicht maar geen schoolplicht. Al zou ik dat niet te luid tegen je dochter zeggen :-)
    Ik heb hier voor m'n gezin al en paar keer gebruik van moeten maken gezien ons leven zich afspeelt tussen België en Zuid-Afrika. M'n kinderen hebben al een paar keer thuisonderwijs gehad door een langere periode bij familie in ZA.
    Maar voor een gewone vakantie zou ik dat uiteraard nooit doen.
  • Helemaal mee eens, @TiggerSA ! Het blijft voor iedereen een persoonlijke afweging. Er zijn vóórs en tegens voor zowel on-site, als off-site.
  • Wij zijn al regelmatig in Orlando geweest en verbleven altijd in een hotel aan de international drive voor 85 dollar per nacht. Meestal deden wij dan een combinatie van parken bezoeken. We hadden 14 dagen tickets voor sea World en universal. Met de iride trolley kon je dan makkelijk naar seaword en het hotel had shuttles naar universal en Disney. Echter gingen wij altijd maar 1 dag naar Disney. Zoals als Lars al aangaf, ben je verbonden aan tijden. Dit was erg vervelend. De international drive vonden wij wel een leuke locatie verder. Veel eettentjes en uitgaansgelegenheden (wij zijn maar met zijn tweeën).

Echter keken wij nu zo uit om alleen maar Disney te doen. En dan lekker luxe in animal Kingdom lodge. Niet aan geld te denken en eten wat wij wilden. Wij zijn flinke eters en ik vermoede dat de credits wel op zouden komen. Wij gaan dan ook onze vakantie gewoon naar volgend jaar verplaatsen. Het zal wel flink duurder worden, maar wij plakken er zelfs nog 4 dagen extra achteraan. Het geld van dit jaar doen wij dan bij het vakantie budget van volgend jaar. Hopen dat de free dining acties snel weer komt. En super om te lezen dat er toch weer een giftcard bij komt!
  • Bedankt iedereen voor de reacties, erg leuk om ideeën en inspiratie op te doen.
    Je moet het inderdaad in perspectief zien.

Ik heb zeker geen spijt van mijn keuze om dit jaar als het zou doorgaan in een Disney resort te verblijven maar het is wel goed om te weten dat er echt nog wel alternatieven zijn mochten de pakketprijzen volgend jaar echt overdreven duur worden.

Voor deze bijzondere reis en de goede free dining deal mag het inderdaad iets meer kosten, alle argumenten die werden aangehaald zullen zeker waar zijn maar het gaat er uiteindelijk om of dat het extra geld wel waard is.

Disney is natuurlijk zwaar commercieel en uit op zoveel mogelijk winst en probeert een mooi interessant pakket te verkopen en we hebben geluk dat ze voor de Europese markt toch best interessante deals hebben maar het loont wel om kritisch te blijven vergelijken.
    Nu in dit geval blijkt het een bevestiging dat de deal mogelijk echt wel oké is, daarom dat er ook zo’n run op is ieder jaar.

We gaan het zien en vergelijken. Ik zal sowieso dezelfde trip van 2020 vs 2021 eens quoten hier dan zal blijken hoe groot de prijsstijging is. (Voor P.O. FQ zie ik geen reden waarom het nu veel duurder zou moeten zijn aangezien er geen grote veranderingen zijn geweest aan de infrastructuur of de transportmiddelen).

Bedankt nogmaals!
  • Macamba zei:

Hoi @esther1985
    Ik ben ook van het principe om verschillende opties te overwegen (value for money)
    Maar door de parkeerkosten en het gedoe daaromheen lijkt zo’n pakket wel leuk.

Kom je nog altijd goedkoper uit als je alle kosten van huurauto & parkeren erbij rekende?

Laatst schreef @margootje (zij is er vlak voor de Lockdown nog geweest) dat je eigenlijk ook prima zonder free dining kunt gaan (Omdat je porties zelf kunt betalen en dan kunt delen) .. daar bestaan ook heel veel calculators voor online.

Dit soort tips vind ik wel interessant, ik ben benieuwd!

Misschien moeten we het in 2021 dan toch helemaal anders gaan aanpakken.

Jammer dat meal credits vervallen op de dag van check out.. ik snap nu waarom.

Ja, wij hadden (vorige 2x) een goedkoop hotel in Kissimmee. We waren met zn 2. Een auto voor een week (dit jaar) met verschillende pick-up en drop-off punten was 180 euro. Hotel 45p.n. dan kom je op max 75 per nacht. Parkeren erbij zit je op 100. Disney was 250 ongeveer per nacht.
  • Macamba zei:

Bedankt iedereen voor de reacties, erg leuk om ideeën en inspiratie op te doen.

Ik heb zeker geen spijt van mijn keuze om dit jaar als het zou doorgaan in een Disney resort te verblijven maar het is wel goed om te weten dat er echt nog wel alternatieven zijn mochten de pakketprijzen volgend jaar echt overdreven duur worden.

Voor deze bijzondere reis en de goede free dining deal mag het inderdaad iets meer kosten, alle argumenten die werden aangehaald zullen zeker waar zijn maar het gaat er uiteindelijk om of dat het extra geld wel waard is.

Disney is natuurlijk zwaar commercieel en uit op zoveel mogelijk winst en probeert een mooi interessant pakket te verkopen en we hebben geluk dat ze voor de Europese markt toch best interessante deals hebben maar het loont wel om kritisch te blijven vergelijken.
    Nu in dit geval blijkt het een bevestiging dat de deal mogelijk echt wel oké is, daarom dat er ook zo’n run op is ieder jaar.

We gaan het zien en vergelijken. Ik zal sowieso dezelfde trip van 2020 vs 2021 eens quoten hier dan zal blijken hoe groot de prijsstijging is. (Voor P.O. FQ zie ik geen reden waarom het nu veel duurder zou moeten zijn aangezien er geen grote veranderingen zijn geweest aan de infrastructuur of de transportmiddelen).

Bedankt nogmaals!

Wij zouden naar caribbean resort gaan, deze is toch pak duurder geworden in 2021.
    Ook hadden we upgrade gedaan dat we 1x per dag op restaurant konden gaan.
    Nu ja in deze tijden zie ik niet echt zitten om buffet te gaan eten (wat in de meeste restaurants met disney figuren wel is).
    Alle dagen quick restaurant zie ik ook niet zitten, want is de keuze voor mij en de kinderen toch beperkt, gezien wij moeilijke eters zijn.

Wat ik ook jammer vond bij de reis dat nu gepland was, dat als we universals ook wilden bezoeken, je daar veel geld extra voor moest betalen.

Je kan ook combi tickets kopen dat je gedurende 14 dagen onbeperkt naar wdw en universals kan gaan, mits kleine meerprijs.

Ik weet dus echt niet of we volgend jaar naar WDW gaan. Ook met hun 50ste verjaardag.

Veel zal ook afhangen hoe het zal worden met de annulatie van onze vliegtickets en hotel/appartement in Orlando.

Ik ben ook aan het kijken om eventueel Disneyland te doen volgend jaar. Dus Californië ipv. Orlando.
    Het weer is daar ook beter, geen regen, minder warm.
    Allé is een denkpiste....
  • mieke zei:

Macamba zei:

Bedankt iedereen voor de reacties, erg leuk om ideeën en inspiratie op te doen.

Bedankt nogmaals!

Wij zouden naar caribbean resort gaan, deze is toch pak duurder geworden in 2021.
    Ook hadden we upgrade gedaan dat we 1x per dag op restaurant konden gaan.
    Nu ja in deze tijden zie ik niet echt zitten om buffet te gaan eten (wat in de meeste restaurants met disney figuren wel is).
    Alle dagen quick restaurant zie ik ook niet zitten, want is de keuze voor mij en de kinderen toch beperkt, gezien wij moeilijke eters zijn.

Wat ik ook jammer vond bij de reis dat nu gepland was, dat als we universals ook wilden bezoeken, je daar veel geld extra voor moest betalen.

Je kan ook combi tickets kopen dat je gedurende 14 dagen onbeperkt naar wdw en universals kan gaan, mits kleine meerprijs.

Ik weet dus echt niet of we volgend jaar naar WDW gaan. Ook met hun 50ste verjaardag.

Veel zal ook afhangen hoe het zal worden met de annulatie van onze vliegtickets en hotel/appartement in Orlando.

Ik ben ook aan het kijken om eventueel Disneyland te doen volgend jaar. Dus Californië ipv. Orlando.
    Het weer is daar ook beter, geen regen, minder warm.
    Allé is een denkpiste....
    Mocht je iets van een aanbieding voor Disneyland vinden houd ik me aanbevolen. Zou ik sowieso graag zien maar volgens mij richt men zich daar niet met speciale aanbiedingen op de Europese markt. Tenniste ik heb nog niets gezien daarvan...
  • Hoi @esther1985
    Leuk om te lezen, zo kan het inderdaad ook.

Maar wat ik me afvraag, als je de kosten voor de huurauto + parkeren (en misschien 1x tanken) afweegt tegenover bijvoorbeeld Lyft / uber komt het dan niet op het zelfde neer?

Ik heb zelf natuurlijk enkel ervaring met Parijs en ik vind dat parkeren daar dus echt verschrikkelijk hoeveel (wacht)tijd je daar aan verliest en dan nog een heel eind moet lopen (en dan hebben wij dus infinity kaarten waarmee je redelijk vooraan kunt parkeren) ik wil maar zeggen, die toestanden dus.

Maar het lijkt me wel lekker om zelf rond te rijden, ook als je naar Kennedy space Center wilt bijv.

Het is een duidelijk ontmoedigingsbeleid van Disney, want zodra mensen een auto hebben gaan ze natuurlijk ook buiten de deur eten en shoppen.

@mieke @Dave077 wij hebben dus het zelfde idee (eventueel na WDW, ander jaar) en inderdaad ook dezelfde zorgen als Mieke / geen zin in die toestanden volgend jaar.

Hollywood gaan we zeker nog doen.

Mieke, wij hebben na Disney een weekje universal geboekt, als je een wat duurder hotel neemt krijg je er een express pass bij die wel erg helpt.
    Maar het allemaal best duur inderdaad. Ze zijn wel makkelijker dan Disney met boeken / plannen en ook voor refund tot 1 dag voor aankomst kun je annuleren.

Dat zelfde willen we in Hollywood ook eens doen, beide parken bezoeken dus.

De reis op zich is ook een hele beleving natuurljk.

Genoeg nog om van te dromen zodra we weer kunnen!
  • Macamba zei:

Hoi @esther1985

Maar wat ik me afvraag, als je de kosten voor de huurauto + parkeren (en misschien 1x tanken) afweegt tegenover bijvoorbeeld Lyft / uber komt het dan niet op het zelfde neer?

Ik heb zelf natuurlijk enkel ervaring met Parijs en ik vind dat parkeren daar dus echt verschrikkelijk hoeveel (wacht)tijd je daar aan verliest en dan nog een heel eind moet lopen (en dan hebben wij dus infinity kaarten waarmee je redelijk vooraan kunt parkeren) ik wil maar zeggen, die toestanden dus.

Maar het lijkt me wel lekker om zelf rond te rijden, ook als je naar Kennedy space Center wilt bijv.

Het is een duidelijk ontmoedigingsbeleid van Disney, want zodra mensen een auto hebben gaan ze natuurlijk ook buiten de deur eten en shoppen.

@mieke @Dave077 wij hebben dus het zelfde idee (eventueel na WDW, ander jaar) en inderdaad ook dezelfde zorgen als Mieke / geen zin in die toestanden volgend jaar.

Mieke, wij hebben na Disney een weekje universal geboekt, als je een wat duurder hotel neemt krijg je er een express pass bij die wel erg helpt.
    Maar het allemaal best duur inderdaad. Ze zijn wel makkelijker dan Disney met boeken / plannen en ook voor refund tot 1 dag voor aankomst kun je annuleren.

Zeg wel gelukkig dat we nog kunnen dromen.
    En hopelijk kunnen we vlug terug op reis naar Disney (wdw, Parijs, Anaheim enz.) 🙈😍

@Dave077 zal ik doen. Nu ik had nog niet echt prijzen bekeken maar is inderdaad ook niet zo goedkoop voor 2 parken. Nu ik denk dat op 4 dagen je wel alles kan doen of ben ik te positief?
  • Macamba zei:

Hoi @esther1985

Wij zouden wel uber of lyft nemen naar de parken, omdat de parkeerkosten gelijk zijn aan een uber. Maar we zouden dan ook t voordeel hebben van een dag naar het strand kunnen gaan, gaan en staan waar we willen.

Het zijn afwegingen die je moet maken.
  • Update: tijdens mijn telefoongesprek met Disneyworld (om om verblijf in 2020 te annuleren) kwam ook 2021 ter sprake en ondanks dat ik begrijp dat ze geen uitspraken doen over mogelijke acties in de toekomst, gaf de castmember aan dat het op dit moment niet zeker is dat de Free Dining actie zal komen.
    Het zijn natuurlijk bijzondere / onzekere tijden.

Toch denk ik zelf, ook omdat @Lars de briefing al officieel heeft gehad, dat de aanbieding er toch wel aan gaat komen, gewoon vanwege het feit dat Disney zo veel mogelijk boekingen wilt voor 2021 om het verlies van 2020 te recupereren. Ook omdat de economische situatie niet al te best is, zijn dit soort acties wel nodig om mensen over de streep te trekken. Toch zeker voor de Europese markt is dit interessant.

Dus we houden hoop en wachten de komende weken even af. Universal heeft vandaag officieel bevestigd dat ze 5 juni weer open gaan. Dus dat is een teken dat het MAG van de overheid, ik verwacht dat WDW diezelfde maand nog volgt en zodra alles een beetje loopt denk ik dat we de actie wel kunnen verwachten.
  • Dag Lars,

Nu de openingsdatum voor WDW bekend is, weet je al iets meer over de free dining plan actie voor boekingen voor 2021?
  • Hoi @stefaan ,

Op dit moment is nog niet bekend wanneer de Free Dining aanbieding precies live gaat. Ik heb mijn contactpersoon gevraagd of hier al meer over bekend is nu de heropening aanstaande is, maar waarschijnlijk start de actie pas als de parken daadwerkelijk open zijn (dus mogelijk midden juli). Als ik meer informatie ontvang, laat ik dat uiteraard direct weten.

Groetjes,
    Lars
  • Update: Disney heeft aangegeven dat alle Disney Dining Plans (als onderdeel van Free Dining of als gasten deze maaltijdoptie zelf hebben toegevoegd aan een arrangement) t/m 31 december 2020 worden geannuleerd. Gasten die hierdoor getroffen worden krijgen ter compensatie 35% korting op het verblijf.

Voor 2021 staat de Free Dining aanbieding nog steeds op het programma, maar de lancering van de aanbieding is uitgesteld. Waarschijnlijk komt de actie beschikbaar in juli als de parken weer open gaan en Disney meer zicht heeft op alle bestaande reserveringen in verband met de capaciteit in de restaurants.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Update: Disney heeft aangegeven dat alle Disney Dining Plans (als onderdeel van Free Dining of als gasten deze maaltijdoptie zelf hebben toegevoegd aan een arrangement) t/m 31 december 2020 worden geannuleerd. Gasten die hierdoor getroffen worden krijgen ter compensatie 35% korting op het verblijf.

Voor 2021 staat de Free Dining aanbieding nog steeds op het programma, maar de lancering van de aanbieding is uitgesteld. Waarschijnlijk komt de actie beschikbaar in juli als de parken weer open gaan en Disney meer zicht heeft op alle bestaande reserveringen in verband met de capaciteit in de restaurants.

Groetjes,
    Lars

Dank voor de updates!

• Dank voor de updates!

Graag gedaan! Keep sharing the Magic ;-)
  • Net deze mail gehad:
    Dear Guest,  

Following the recent announcements about the reopening of the Walt Disney World Resort we are sure that you may have questions about how this affects your booking. We are writing to assure you that we are working diligently to be able to provide answers to all of your questions as quickly as possible. As soon as we have more information about how these changes affect your booking we will be in contact to advise you of the options that are available. We kindly request that you wait for us to email with more information and to not call us, as we will unlikely be able to answer your questions at this time. 

Your patience and understanding is greatly appreciated while we work to welcome you back to the Walt Disney World Resort. 

Kind Regards, 

Walt Disney Travel Company International 

...
    Ga toch zondag bellen om te annuleren (volgens de tip van hier)
  • Ik las net dat Reisburos in Amerika melden dat dining plan vervalt tot september 2021.

Misschien een tik fout,
    Of zouden zij meer weten
  • Mail had ik ook gehad
    Ik maak daar uit dat ze nog lang niet alles op de rit hebben
  • Hoi @thomastol ,

Momenteel zijn alle Dining Plans 'on hold' omdat de capaciteit van restaurants de komende periode gelimiteerd zal zijn. Hierdoor kan Disney niet garanderen dat iedereen met een Dining Plan hier ook daadwerkelijk gebruik van kan maken. Omdat dit ook allemaal voor Disney onbekend terrein is, maken ze even pas op de plaats door Dining Plans momenteel niet aan te bieden. Dit is een tijdelijke maatregel. De Dining Plans komen weer terug, maar op dit moment zijn ze niet beschikbaar. Dit is ook één van de redenen waardoor de Free Dining aanbieding is uitgesteld.

Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars, is het zeker dat de free dining aanbieding weer komt voor 2021? Ik lees op Engelse forums dat hier toch wel veel twijfel over is.

Op deze site staat de aanbieding al wel als je via Google zoekt. Het viel mij op dat er wel al aanpassingen gedaan zijn hierop. Zoals de gift gard die er niet meer bij staat.

Weet jij of Disney al gezegd heeft dat de actie komt of dat het nog onzeker is.
Log In of Registreer om te reageren.