Aandelen Euro Disney S.C.A.

15681011

Reacties

  • Ik heb gisteren Shareholders club aan de lijn gehad ivm jaarpas aankopen en de beloofde nieuwe kaart. Alle kaarten blijven geldig tot we volgend jaar een nieuwe kaart in de bus krijgen die 10 jaar geldig zal zijn. Over de verkoop van aandelen heb ik geen weet en ook vergeten te vragen. :blush: :blush: Maar als ik hier lees eind april is weer extra geld in de pocket + 10 jaar voordelen. Het is alleen maar rooskleurig in mijn ogen :)
  • Heeft iemand al bericht van zijn bank gehad over het bod? ING weet nog van niets, terwijl het de 22e zou starten.
  • maxpep zei:

    Heeft iemand al bericht van zijn bank gehad over het bod? ING weet nog van niets, terwijl het de 22e zou starten.

    Hoi maxpep,

    De AMF (Franse autoriteit financiële markten) heeft nog geen goedkeuring gegeven voor de overname. Pas als het AMF officieel akkoord is, kan begonnen worden met het verkopen van de aandelen aan TWDC.

    Groetjes,
    Lars
  • Le Figaro meldt dat de overname zojuist is goedgekeurd. Meer informatie (Franstalig): http://bourse.lefigaro.fr/indices-actions/actu-conseils/euro-disney-mickey-sort-ses-actionnaires-a-un-prix-derisoire-de-2-eu-par-action-6055706. De verkoop van aandelen start binnenkort en is geldig tot 23 mei 2017. Even afwachten dus op informatie van de bank.

    Groetjes,
    Lars
  • Weet iemand of er een alternatief zal komen, want de shareholders kaart gebruiken was altijd interessant.
    Hoe dan ook, nog 10 jaar Jaarpassen kopen met korting is ook leuk.
  • Weet iemand of er een alternatief zal komen, want de shareholders kaart gebruiken was altijd interessant.
    Hoe dan ook, nog 10 jaar Jaarpassen kopen met korting is ook leuk.

    Hoi TheMagicTravelers,

    Dat is op dit moment nog niet bekend, maar de verwachting is dat er geen alternatief komt. Meer informatie over de overname door The Walt Disney Company: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/overnamebod-the-walt-disney-company-disneyland-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Weet iemand of er een alternatief zal komen, want de shareholders kaart gebruiken was altijd interessant.
    Hoe dan ook, nog 10 jaar Jaarpassen kopen met korting is ook leuk.

    Je kunt aandelen TWDC kopen, maar daar zitten verder geen voordelen aan vast. Het park word volledig hun eigendom dus er zijn geen losse aandelen meer om te kopen.
  • mei 2017 aangepast
    Mail van Alex:

    Hierbij ontvangt u informatie over het bod op Euro Disney SCA. Euro Disney biedt per aangemeld en geleverd aandeel Euro Disney SCA een bedrag van EUR 2,00.

    Op dit bod is een pro rata toewijzing van toepassing. De verwachte betaalbaarstellingsdatum voor deze transactie is maandag 5 juni 2017.

    Uw positie aanmelden
    U kunt uw positie tot vrijdag 19 mei 2017, 08:00 uur op de website of tot donderdag 18 mei 2017, 22:00 uur telefonisch via de Servicedesk aanmelden. Op de website is boven uw portefeuille de balk Biedingen zichtbaar. U kunt rechts op het pijltje klikken. Hierna heeft u de mogelijkheid om uw positie aan te melden.

    Let op! Zonder instructie zullen wij geen actie ondernemen.
  • Hoi @RavenLiquid ,

    Ik heb deze mail ook zojuist gekregen (van Binck Bank). De tender offer is hiermee officieel van start gegaan. Tijd om te verkopen en binnenkort de nieuwe Shareholders Club Cards voor 10 jaar te ontvangen.

    Groetjes,
    Lars
  • Even voor de duidelijkheid:
    In dit geval moet je dus een bod accepteren, niet je aandelen verkopen.
    Doe het dus voor het eind van 18 mei als je het wilt doen.
    Je krijgt dus ook niet meteen je geld, maar dus waarschijnlijk op 5 juni.
    Je moet opgeven hoeveel van je aandelen je wilt verkopen, waarschijnlijk staan ze automatisch allemaal ingevuld.

    Als je niets doet, verloopt het bod dus op 19 mei en worden je aandelen niet verkocht.
    Echter heb ik geen idee of het veel verschil maakt of je de aandelen verkoopt of op het bod in gaat gezien de koers ook 2 euro is, persoonlijk zou ik het gewoon accepteren.
  • Heb net gebeld met Binck bank
    en uitleg gevraagd.
    Zij geven aan dat je niets "moet"
    , als je niet wil verkopen hoef je niets te doen .
    Euro Disney kan sowieso nog zelf bepalen of zij alle aangeboden aandelen wil kopen of dat zij volstaan met een gedeelte .
    Dus ook al bied je al je aandelen aan hen te koop aan kan het zijn dat zij maar een gedeelte overnemen.

    Een andere vraag kan iemand de verschillen duidelijk maken tussen de voordelen van een shareholders pas en een infinity pas ( behalve de entree en parkeren) ?
  • Heb net gebeld met Binck bank
    en uitleg gevraagd.
    Zij geven aan dat je niets "moet"
    , als je niet wil verkopen hoef je niets te doen .
    Euro Disney kan sowieso nog zelf bepalen of zij alle aangeboden aandelen wil kopen of dat zij volstaan met een gedeelte .
    Dus ook al bied je al je aandelen aan hen te koop aan kan het zijn dat zij maar een gedeelte overnemen.

    Een andere vraag kan iemand de verschillen duidelijk maken tussen de voordelen van een shareholders pas en een infinity pas ( behalve de entree en parkeren) ?

    Shareholders card geeft toegang tot Salon Mickey en 15% korting op restaurants (dream had 10%)

    Op Salon Mickey na, heeft de shareholders kaart nu minder voordelen dan een infinitypass.
  • maxpep zei:

    Heb net gebeld met Binck bank
    en uitleg gevraagd.
    Zij geven aan dat je niets "moet"
    , als je niet wil verkopen hoef je niets te doen .
    Euro Disney kan sowieso nog zelf bepalen of zij alle aangeboden aandelen wil kopen of dat zij volstaan met een gedeelte .
    Dus ook al bied je al je aandelen aan hen te koop aan kan het zijn dat zij maar een gedeelte overnemen.

    Een andere vraag kan iemand de verschillen duidelijk maken tussen de voordelen van een shareholders pas en een infinity pas ( behalve de entree en parkeren) ?

    Shareholders card geeft toegang tot Salon Mickey en 15% korting op restaurants (dream had 10%)

    Op Salon Mickey na, heeft de shareholders kaart nu minder voordelen dan een infinitypass.
    Als je nog geen jaarkaart hebt, je krijgt ook korting op de aanschaf van die jaarkaart.

    En je hoeft inderdaad niets, het is ook een bod. Weet wel dat de aanleiding is om 100% bezit te krijgen, en als ze genoeg aandelen kopen nu kunnen ze een wel dwingend bod uitbrengen dat je verplicht moet accepteren.

    Sterker nog, bij 95% zijn ze verplicht om alle aandelen te kopen. Wachten op een beter bod heeft geen zin, en je pas blijf je toch 10 jaar houden.

    Ze hebben al 85% in bezit, het restant is klein aandeelhouders en die 10 jaar is gebaar naar deze groep, om ze toch te verkopen.

    Lang verhaal kort, alle aandelen die je aanbied worden gekocht en het restant word via verplichte verkoop als nog opgekocht omdat ze wel genoeg mensen over de streep trekken hier voor.
  • Precies. Je aandelen niet verkopen omdat je je shareholders-voordelen niet kwijt wilt is onzin en slecht voor de ontwikkeling van het park. Ik verkoop :)
  • Hoi allemaal,

    Hierbij nog wat meer informatie van Disney:

    Inmiddels ontvangen alle aandeelhouders bericht van hun bank inzake de 'Tender Offer' waarbij er door Disney €2 per aandeel wordt geboden. Van 11 mei t/m 8 juni 2017 is het mogelijk om de aandelen te verkopen waarbij de resultaten op 13 juni 2017 bekend worden gemaakt. Vervolgens zal de uitbetaling aan de aandeelhouders op 15 juni 2017 plaatsvinden en volgt de 'buy out' en 'delisting' van de beurs op 20 juni 2017.

    Groetjes,
    Lars
  • Nou is vorig jaar 31-07-2016 mijn Shareholders kaart verlopen en die kaart ging in op 07/14. Echter zie ik hier op de site staan: "Het lidmaatschap is gratis en voorheen geldig voor een periode van 5 jaar. Was je echter lid op 31 maart 2017"
    Betekent dat dat ik nog wel lid ben dan? maar alleen mijn kaart verlopen is? Ik heb de aandelen nog wel nog steeds.
  • Ik vrees dat je pech hebt. Je had een nieuwe kaart moeten aanvragen, want zoals hier staat had je een geldig lidmaatschap moeten hebben.
    Die 5 jaar is een beetje misleidend want dat is pas ingegaan na de vorige uitgave ronde en was alleen van toepassing op nieuw uitgegeven kaarten. Je moest dus op 31-3-2017 een geldige kaart hebben om in aanmerking te komen voor de nieuwe kaart.
  • Dan denk ik ook, ik hoop dat er nog iemand is die hetzelfde had en al contact heeft gehad.
    En anders... Lekker dan, het zou wel een beetje BS om moeilijk te gaan zitten doen ik heb toch ondertussen al die tijd mijn geld in hun aandelen zitten? lidmaatschap is verder gratis, lijkt het op deze manier ja.

    Ik heb ze gemaild, ben benieuwd wat ik ga horen.
  • Het lidmaatschap is inderdaad gratis, en de club is eigenlijk een bonus (wat voor velen echter de reden was voor aandelen maar dat terzijde). Het hele punt was dat je om de zoveel tijd moest aantonen dat je nog aandelen had zodat men kon controleren of je nog recht had op het lidmaatschap. Wat je kunt doen is inderdaad proberen contact op te nemen en vragen waar je staat.
  • mei 2017 aangepast
    Euhm ik zie geen ander voordeel in dit aandeel. De eigenaars aan de andere kant van de grote plas vangen dikke licentie rechten wat alle winst opsnoept op het bedrijf in Parijs. Op deze manier zal er nooit een recht zijn op dividend uitkering. Waarom zou iemand een dergelijk aandeel kopen denk je?

    Ondertussen heb ik per Email mijn adres gegevens laten wijzigen. Er wordt snel gereageerd, net als hier trouwens! Top! Bedankt.
  • ING weet nog steeds van niets.. Vreemd.
  • maxpep zei:

    ING weet nog steeds van niets.. Vreemd.

    Bij Argenta (België) weten ze ook nog van niets
  • Hoi @maxpep en @cedric ,

    Het overnamebod wordt geleidelijk beschikbaar gesteld aan alle aandeelhouders, vandaar ook de langere periode waarin de 'Tender Offer' geldig is. Doorgaans zijn de beleggingsbanken er eerder bij dan de reguliere banken.

    Groetjes,
    Lars
  • Kbc Belgie weet ook nog steeds van niets
  • Ik heb gisteren de brief hierover van Argenta ontvangen. Dus andere Belgische banken zullen inderdaad geleidelijk volgen vermoed ik ;-)
  • Nu antwoord gehad op mijn vraag of ik niet gewoon recht heb op de 10 jaar geldige Shareholders kaart. (ze willen bijvoorbeeld wel mijn adres aanpassen)

    In het kort: "Op dit moment kan je niet lid worden tot het einde van deze ingreep, hou de website in de gaten voor meer nieuws"

    Ik verwacht er niet veel meer van. Jammer, je zou meer dankbaarheid verwachten. Dit is slecht voor het imago van het merk.

    Het hele antwoord:
    Dear Maurice,

    Following the announcement, on February 10, of the recapitalization plan of Euro Disney S.C.A. by The Walt Disney Company, the Shareholders Club informs you of the suspension of memberships and renewals (online and/or by mail) from Friday, March 31 2017 on, till the end of the operations.

    We will keep you informed through our corporate website and our Shareholders Club, which you can find at the following address:
    http://corporate.disneylandparis.com/shareholders/shareholders-club/index.xhtml and click on the "Club Publications" link.

    As of this day, Friday, March 31st, 2017, midnight, no new membership (new members) will be not taken into account nor accepted.

    Reminder on the modifications of the Shareholders Club general conditions

    Euro Disney S.C.A. reserves the right to modify without prior notice the general conditions and/or the eligibility conditions and/or the characteristics of the Shareholders Club, including the different types and levels of offers and discounts proposed to the members of the Shareholders Club.
    Euro Disney S.C.A. also reserves the right to terminate Shareholders Club activities for any reason and at any moment, in which case it commits to honor all reservations made up to and including the dates benefiting from a Shareholders Club discount.

    We remain at your disposal for any further information.

    Best regards,

    Euro Disney S.C.A.
    Shareholders Club
    Free line: 00800 64 74 56 30 *
    Tel.: +33 (0)1 64 74 56 30
    Fax: + 33 (0)1 64 74 56 36
    E-Mail: eurodisney@clubactionnaires.com
  • Inmiddels is het bod aangekomen (ING), en geaccepteerd.

    Ik ben benieuwd :)
  • De overname lijkt niet zonder slag of stoot te gaan.
    Maar ik denk dat het weinig kans van slagen heeft.
    Wat denken jullie?
  • Hoi @Rick ,

    Typisch Frans om weer te klagen of te protesteren. Uiteindelijk trekken ze toch aan het kortste eind. Disney zal alle mogelijke scenario's bekeken hebben. Linksom of rechtsom, DLP wordt ingelijfd door TWDC.

    Groetjes,
    Lars
  • Vandaag het bod aanvaardt. Als ze geen 95% halen, en nieuwe aandelen bijmaken zal ik er wel terug nieuwe aankopen aan goedkopere prijs
Log In of Registreer om te reageren.