Aandelen Euro Disney S.C.A.

145679

Reacties

• Heeft iemand ook al een nota gekregen van de bank met kosten voor de verkoop?
    Bij ons zijn de kosten ondertussen ook op onze rekening ingehouden.
    Ik begreep dat die worden vergoed maar moet me nog eens gaan verdiepen hoe de vergoeding in zijn werk gaat.
  • Wanneer je ze op de juiste manier verkoopt (ingaan op het bod van TWDC) dan zijn de kosten als het goed is voor rekening van TWDC. Als je ze zelf hebt verkocht op de markt, dan draag je die kosten zelf.
  • maxpep zei:

Wanneer je ze op de juiste manier verkoopt (ingaan op het bod van TWDC) dan zijn de kosten als het goed is voor rekening van TWDC. Als je ze zelf hebt verkocht op de markt, dan draag je die kosten zelf.

Ik heb met het gratis 00800 nummer van de aandelenclub gebeld met de vraag hoe ik de feekosten kan declareren. Je moet zelf je eigen bank benaderen, zij moeten de onkosten verhalen namens de aandeelhouder werd me verteld.
    De transactiekosten van de bank incl. btw kunnen aan aandeelhouders vergoed worden mits betreffende inschrijvingen voor aanbod tender offer. De vergoeding die zal betaald worden is €10 euro per transactie gelijk aan of lager dan € 3333,00 euro en 0,30% per transactie bij aankoopprijs (verkoopbedrag
    gezien vanuit de aandeelhouder) hoger dan € 3333,00 met een maximum van 100 euro per transactie.
  • Heeft iemand al die 10-jaar-kaart ontvangen? Ik heb wel de sleutelhanger opgestuurd gekregen ...
  • Heeft iemand al die 10-jaar-kaart ontvangen? Ik heb wel de sleutelhanger opgestuurd gekregen ...

Hoi Angelika,

De nieuwe passen worden pas gemaakt en verzonden als de overname is afgerond (medio zomer).

Groetjes,
    Lars
  • mei 2017 aangepast
    Dank je voor de snelle reactie!
  • Is er al wat bekend over de resultaten? Die zouden vandaag toch bekend gemaakt worden?

Anders enig idee hoe laat?
  • Is er al wat bekend over de resultaten? Die zouden vandaag toch bekend gemaakt worden?

Anders enig idee hoe laat?

Hoi RavenLiquid,

De resultaten zijn zojuist bekendgemaakt. The Walt Disney Company bezit sinds vandaag 97,08% van de aandelen 'Euro Disney S.C.A.' en heeft nu officieel toestemming van het AMF om Disneyland Paris volledig over te nemen. De handel in aandelen 'Euro Disney S.C.A.' is gestaakt. Meer informatie & gevolgen voor Parijs: http://ow.ly/AOUz30cy3Xr .

Groetjes,
    Lars
  • Goed nieuws! Op naar een toekomst zonder tig banken die allemaal moeten meebeslissen over iedere nieuwe investering.....
  • @Hugo Dat viel volgens mij wel mee, alleen Prins Al-Waleed had volgens mij een echt grote vinger in de pap.

En vergeet trouwens niet dat TWDC geen private onderneming is maar ook gewoon beursgenoteerd met een board of directors en aandeelhouders. Die moeten nog altijd beslissen of er centjes worden uitgegeven en dan waar aan.

Nu zelf nog wachten op de centjes van TWDC.
  • Zijn bij iedereen de aandelen al overgenomen? Ik heb me aangemeld, maar ze zijn nog niet overgenomen.
  • Hier zijn ze ook niet niet overgenomen. Volgens de officiële informatie wordt de aankoop van aandelen op 20 juni afgerond en zullen ze dus rond die tijd uit de portefeuille van alle aandeelhouders moeten zijn.
  • Gister zijn ze overgenomen, €2 p/st. Ik zit bij Binck.
  • Iemand al de nieuwe pas ontvangen?
  • zenimot zei:

Iemand al de nieuwe pas ontvangen?

Hoi zenimot,

Nog niet. Ik heb de Shareholders Club een mailtje gestuurd met deze vraag. Zodra ik antwoord krijg, zal ik de reactie hier posten.

Groetjes,
    Lars

Salon Mickey Blog schrijft dat volgende maand de kaart er aan komt http://bit.ly/2ul2fSG

• Klopt inderdaad @Maria-Anna . Wij hebben het ook al via onze social media kanalen vermeld. De nieuwe kaarten (10 jaar geldig) zullen in september naar alle leden worden verzonden.

Groetjes,
    Lars
  • Hoi allemaal, ik ben nieuw hier en ik was op zoek naar informatie mbt de verkoop van de aandelen. Ik ben niet op het bod om mijn aandelen te verkopen ingegaan, maar ik zie nu op mijn bankafschrift dat ze toch zijn overgenomen. Ik vroeg me af hoe dit kan maar als ik het goed lees mag dat dus als meer dan 95% van de aandelen al bij één partij zijn? Ik heb er ongeveer € 2,65 per aandeel voor gekregen maar ik weet niet of ik misschien nog transactiekosten moet betalen.
  • Hoi allemaal, ik ben nieuw hier en ik was op zoek naar informatie mbt de verkoop van de aandelen. Ik ben niet op het bod om mijn aandelen te verkopen ingegaan, maar ik zie nu op mijn bankafschrift dat ze toch zijn overgenomen. Ik vroeg me af hoe dit kan maar als ik het goed lees mag dat dus als meer dan 95% van de aandelen al bij één partij zijn? Ik heb er ongeveer € 2,65 per aandeel voor gekregen maar ik weet niet of ik misschien nog transactiekosten moet betalen.

Hoi IloveMickey,

The Walt Disney Company had inderdaad vóór de deadline was verstreken meer dan 95% van de aandelen in handen waardoor ze verplicht zijn om ze allemaal over te nemen. Aandeelhouders die niet van het aanbod gebruik hebben gemaakt betalen inderdaad nog transactiekosten.

Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor je reactie Lars! Ik heb contact gehad met de bank en de transactiekosten waren inderdaad al verwerkt. Ik wilde de rekening opheffen aangezien ik nu geen aandelen meer heb maar dat gaat niet om de volgende reden:

Quote:
    Per 20-07-2017 zijn voor klanten die Euro Disney in portefeuille hadden en die onlangs zijn afgewikkeld in het kader van de overname door Walt Disney, zogenaamde ‘escrows’ uitgekeerd. Elk aandeel Euro Disney geeft recht op één escrow. Deze escrows (niet verhandelbare rechten) zijn uitgekeerd omdat in de toekomst mogelijke restuitkeringen volgen, voortvloeiende uit de overname.

Ik dacht dat de overname prijs van de aandelen gewoon vast stond?
  • Bedankt voor je reactie Lars! Ik heb contact gehad met de bank en de transactiekosten waren inderdaad al verwerkt. Ik wilde de rekening opheffen aangezien ik nu geen aandelen meer heb maar dat gaat niet om de volgende reden:

Quote:
    Per 20-07-2017 zijn voor klanten die Euro Disney in portefeuille hadden en die onlangs zijn afgewikkeld in het kader van de overname door Walt Disney, zogenaamde ‘escrows’ uitgekeerd. Elk aandeel Euro Disney geeft recht op één escrow. Deze escrows (niet verhandelbare rechten) zijn uitgekeerd omdat in de toekomst mogelijke restuitkeringen volgen, voortvloeiende uit de overname.

Ik dacht dat de overname prijs van de aandelen gewoon vast stond?

Hoi IloveMickey,

Dat klopt. Het bedrag voor aandeelhouders die van het overnamebod gebruikmaakten stond vast. Voor degene waarbij TWDC de aandelen naderhand verplicht moest overnemen niet.
  • Nieuwsgierig als ik ben...

Heeft iemand al de nieuwe kaart ontvangen aangezien september al voorbij is?
  • Meara zei:

Nieuwsgierig als ik ben...

Nee, hier nog niet. :(
  • Meara zei:

Nieuwsgierig als ik ben...

Hoi Meara,

Hier ook nog niets ontvangen. We wachten af.

Groetjes,
    Lars
  • Hallo, en nee hier ook nog niet...
    Groeten,
    Eric
  • oktober 2017 aangepast
    Voor allen in dit draadje. Ik heb ook geen nieuwe pas gekregen en heb het nagevraagd. Alle kaarten die voor december 2017 aflopen, krijgen een nieuwe. Alle andere kaarten worden niet vervangen en de verloop data van deze kaarten moeten worden genegeerd.
    Ps (het mailadres van disney shareholdersclub is nog steeds actief)
    Hier de officiele reactie vanuit Disney:

Dear Shareholders Club Members,

As announced at the last General Meeting, all active members (In 2017 and beyond) of the Shareholders Club as of March 31, 2017 will benefit from a 10-year extension of their card.

Only, all cards expiring this year 2017 and beyond were automatically extended and re-magnetized, without any action on your part. Thank you for keeping your current card and ignoring the expiration date written on this card.

Before the end of December 2017:

A new card will sent to all active members, valid for 10 years (until December 31, 2027), without any action on your part. This card will grant you the same benefits and services as previously.

Reminder on the modifications of the Shareholders Club general conditions:

Euro Disney S.C.A. reserves the right to modify without prior notice the general conditions and/or the eligibility conditions and/or the characteristics of the Shareholders Club, including the different types and levels of offers and discounts proposed to the members of the Shareholders Club.
    Euro Disney S.C.A. also reserves the right to terminate Shareholders Club activities for any reason and at any moment, in which case it commits to honor all reservations made up to and including the dates benefiting from a Shareholders Club discount.
    Feel free to contact us for any further information.

Yours sincerely,

Euro Disney S.C.A.
    Shareholders Club
    Free line: 00800 64 74 56 30 *
    Tel.: +33 (0)1 64 74 56 30
    Fax: + 33 (0)1 64 74 56 36
    E-Mail: eurodisney@clubactionnaires.com

Website: corporate.disneylandparis.com

(*) From France, United Kingdom, Germany, Belgium, Netherlands, Spain and Italy from a land line, national operators only

• Voor allen in dit draadje. Ik heb ook geen nieuwe pas gekregen en heb het nagevraagd. Alle kaarten die voor december 2017 aflopen, krijgen een nieuwe. Alle andere kaarten worden niet vervangen en de verloop data van deze kaarten moeten worden genegeerd.

Dank je wel voor het posten

• Before the end of December 2017:

A new card will sent to all active members, valid for 10 years (until December 31, 2027), without any action on your part. This card will grant you the same benefits and services as previously.

Zoals ik het lees krijg je voor het einde van december 2017 gewoon allemaal een nieuwe kaart. Mocht je kaart verlopen zijn in 2017 dan kun je de datum negeren en zal je kaart gewoon geldig zijn.

De kaarten zouden eigenlijk in september verzonden worden maar kennelijk is dit december geworden.

• En hier is de kaart inmiddels op de deurmat gevallen. Geldig tot en met 31-12-2027.
Log In of Registreer om te reageren.