Parrainage (vragen over stempels sparen)

1141517192022

Reacties

  • Hoi Carlien,

    dat is super, dank je wel voor je genomen moeite en wat goed van Disney dat ze de regels toch aangepast hebben.

    Groetjes,
    Jolanda
  • Afgelopen weekend hebben wij zonder problemen een jaar gratis magic flex gekregen bij BPA met de volle Parrainage formulieren van voor 29 maart voor ons gezin van 5 personen
  • Goedemiddag allemaal!

    Ik ben me aan het verdiepen in de ingewikkelde kortingsregels van Disney :)

    Binnenkort gaan we met 5 personen jaarpassen aanschaffen. Magic flex wordt het, zodat er die gelijk diezelfde dag kunnen gebruiken. Met een beetje geluk vinden we iemand die ons de korting wil geven in ruil voor de stempels.

    Ik begrijp dat er sinds kort nieuwe passen zijn en nieuwe regels. Hoe zit het met het stempels sparen? Kan ik op dag 2 van ons abonnement al gelijk mensen korting geven en zo stempels sparen? Of zit hier nog een wachttijd op?

    Hoe vaak kan je stempels sparen? Is dat 1x per jaarpas warmee je dus van je jaar anderhalf jaar maakt. .. of kan dit vaker?

    Zijn er nog andere tips en trucs om optimaal te profiteren van korting?
  • juni 2017 aangepast
    Hoi Merijn,

    ik zal proberen je vragen zo duidelijk mogelijk te beantwoorden:
    - je mag pas een maand na aanschaf van je jaarkaart korting geven;
    - je mag korting geven tot je stempelformulier vol is. Dat is dus minimaal drie keer. Maar omdat het stempelformulier niet oneindig geldig is, kan het zijn dat je op het eerste formulier twee stempels spaart (dus twee keer korting geeft), dat dat formulier dan verloopt en je op het nieuwe formulier vervolgens nog drie keer korting geeft en het formulier dus "volspaart". Zo kun je uiteindelijk dus vaker dan drie keer korting geven, maar als je stempelformulier eenmaal vol is kun je ook geen korting meer geven. Het huidige formulier is geldig tot en met 2 november 2017.
    - je jaarkaart geeft korting op een heleboel dingen. Zo krijg je korting bij de winkels (in de parken maar ook in Disney Village), in de restaurants, maar ook bij een ballonvlucht boven Lake Disney.

    Alle voordelen kun je eenvoudig hier bekijken: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/jaarkaarten-paris
  • Hallo,

    Ik heb een infinity jaarkaart en ik ga in augustus 3 mensen korting geven. Dus meteen mijn formulier vol.

    Krijg ik dan 12 maanden gratis verlenging? Of 6 maanden ? Snap het niet helemaal.

    Groetjes Lisanne
  • Hallo,

    Ik heb een infinity jaarkaart en ik ga in augustus 3 mensen korting geven. Dus meteen mijn formulier vol.

    Krijg ik dan 12 maanden gratis verlenging? Of 6 maanden ? Snap het niet helemaal.

    Groetjes Lisanne

    Hoi Lisanne,

    Met een vol Parrainage formulier ontvang je nu 6 maanden gratis verlenging. Voorheen (vóór de lancering van de nieuwe jaarkaarten) was dit 12 maanden.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo allemaal,

    Wij gaan eind juli naar Disney met onze Fantasy jaarkaarten, deze zijn geldig tot eind januari 2018.
    We willen eind juli stempels verzamelen voor de gratis 6 maanden verlenging. Maar het huidige Parrainage formulier is maar geldig t/m 2 november 2017 en we kunnen pas eind november verlengen.
    Betekend dat dat wij niets hebben aan de stempels als we gaan verlengen? (behalve dat we andere mensen korting geven).

    Groetjes,
    Maxime
  • Hoi Maxime,

    zodra je stempelformulier vol is, blijft het geldig totdat je gaat verlengen. Alleen als je het niet vol krijgt binnen de geldigheidsperiode, vervallen de gespaarde stempels.

    Zo hebben wij ooit in januari onze formulier volgestempeld terwijl we pas in mei van het jaar erna onze kaarten hebben verlengd. Dat is geen probleem.
  • Hugo zei:

    Hoi Maxime,

    zodra je stempelformulier vol is, blijft het geldig totdat je gaat verlengen. Alleen als je het niet vol krijgt binnen de geldigheidsperiode, vervallen de gespaarde stempels.

    Zo hebben wij ooit in januari onze formulier volgestempeld terwijl we pas in mei van het jaar erna onze kaarten hebben verlengd. Dat is geen probleem.

    Super! Bedankt voor je snelle reactie!
  • Even 'n vraag of ik de nieuwe regels goed begrijp: jaarkaart verlengen geeft 4 gratis maanden dus 16 maanden en betalen voor 12. Met parrainage form/stempels krijg ik 6 maanden gratis , dus 18 maanden en betalen voor 12. Dan is het verschil met gewoon verlengen wel erg klein geworden. Of komen die 6 gratis maanden bovenop de verlenging van 16 maanden? Kan er ook niets over terugvinden op de site. Alvast bedankt voor het verhelderen....Esther.
  • Hoi Esther,

    Feitelijk klopt het wat je zegt, maar er is toch wel meer verschil dan je denkt....
    Sparen voor stempels kan alleen als je momenteel een jaarkaart hebt waarvoor je hebt betaald. Dat kun je controleren door te kijken welke prijs er op je jaarkaart staat afgedrukt. Is dat meer dan €0,00? Dan is sparen een optie en kun je dus 6 maanden gratis verlenging krijgen. Die kosten dan per maand ook echt €0,00 per maand.
    Als je betaald verlengd krijg je inderdaad 4 maanden gratis, maar dan kost je jaarkaart (verlengingsprijs/16) per maand.

    Kijk je naar hoeveel maanden extra je krijgt dan scheelt het maar 2 maanden, kijk je naar de prijs dan scheelt het wel. Je kunt het voordeel niet combineren.

    Wil je het voordeligst DLP blijven bezoeken? Dan wissel je af: de ene verlenging met stempels, dan betaald verlengen, dan weer stempels etc.
  • als je net je jaarkaart hebt verlengt binnen de 2 maanden voor afloop. Dus de nieuwe kaarten al hebt en je geeft in de maand voordat je nieuwe kaart ingaat korting aan iemand. Hoe werkt dat dan met de stempels? Kan je die dan bewaren voor de verlenging van de nieuwe kaart? Je geeft korting via je oude pas denk ik, want de nieuwe is op dat moment nog niet geldig. Wie wiet hier het antwoord op.
  • esther zei:

    als je net je jaarkaart hebt verlengt binnen de 2 maanden voor afloop. Dus de nieuwe kaarten al hebt en je geeft in de maand voordat je nieuwe kaart ingaat korting aan iemand. Hoe werkt dat dan met de stempels? Kan je die dan bewaren voor de verlenging van de nieuwe kaart? Je geeft korting via je oude pas denk ik, want de nieuwe is op dat moment nog niet geldig. Wie wiet hier het antwoord op.

    Hoi esther,

    Dan vervalt die stempel. Je dient namelijk 3 stempels te sparen binnen de geldigheid van het Parrainage formulier en via dezelfde jaarkaart. Je kunt niet 1 stempel met de 'oude' jaarkaart sparen en vervolgens de andere 2 stempels op de 'nieuwe' verlengde jaarkaart. Alle 3 de stempels moeten via dezelfde jaarkaart worden gespaard.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    esther zei:

    als je net je jaarkaart hebt verlengt binnen de 2 maanden voor afloop. Dus de nieuwe kaarten al hebt en je geeft in de maand voordat je nieuwe kaart ingaat korting aan iemand. Hoe werkt dat dan met de stempels? Kan je die dan bewaren voor de verlenging van de nieuwe kaart? Je geeft korting via je oude pas denk ik, want de nieuwe is op dat moment nog niet geldig. Wie wiet hier het antwoord op.

    Hoi esther,

    Dan vervalt die stempel. Je dient namelijk 3 stempels te sparen binnen de geldigheid van het Parrainage formulier en via dezelfde jaarkaart. Je kunt niet 1 stempel met de 'oude' jaarkaart sparen en vervolgens de andere 2 stempels op de 'nieuwe' verlengde jaarkaart. Alle 3 de stempels moeten via dezelfde jaarkaart worden gespaard.

    Groetjes,
    Lars
    maar als je drie stempels spaart op je oude jaarkaart die nog een maand geldig is, maar reeds hebt verlengt en de nieuwe dus al in bezit hebt maar nog niet geldig, heb je dan nog wat aan een volle spaarkaart?
  • esther zei:



    maar als je drie stempels spaart op je oude jaarkaart die nog een maand geldig is, maar reeds hebt verlengt en de nieuwe dus al in bezit hebt maar nog niet geldig, heb je dan nog wat aan een volle spaarkaart?

    Hoi esther,

    Nee, een volle spaarkaart is alleen geldig voor de eerstvolgende verlenging. Aangezien je de stempels hebt gespaard met de oude jaarkaart, geldt de Parrainage alleen voor de verlenging van die jaarkaart. Als je vervolgens al hebt verlengt zonder de spaarkaart, dan vervalt het Parrainage formulier.

    Groetjes,
    Lars
  • Ik zit nog een beetje met het volgende. Ik wil graag gaan verlengen en upgraden tegelijk, is dat mogelijk ? We hebben nu Fantasy passen en genoeg stempels gespaard om gratis te verlengen. We krijgen dan de Magic Flex maar we willen graag upgraden naar Magic Plus.

    Mijn vraag is kan ik verlengen en upgraden tegelijk ? Mijn gratis Magix Flex upgraden heeft geen nut want dan betaal ik nog steeds de volle mep en die gratis maanden zullen dan ook wel vervallen verwacht ik.

    Wie weet hoe ik dit het beste aan kan pakken ?
  • Hoi Disneyfam,

    als je je stempels wilt gebruiken krijg je een Magic Flex met waarde €0,00. Zoals je zelf al zegt kost een upgrade dan de volledige prijs van de Magic Plus.
    Wat je kunt doen is betaald de Fantasy verlengen en dan dus 16 maanden de Flex krijgen. Vervolgens doe je een upgrade die dan nog het verschil kost tussen de Flex en de Plus. Dan heb je dus voor de "gewone" prijs van de Plus toch 16 ipv 12 maanden.
    Alternatief is nu zes maanden de Flex gebruiken en daarna verlengen en upgraden, dan heb je dan 16 maanden de Plus voor de prijs van 12. Maar dat hangt af van het feit of je met die Flex uit de voeten kunt de komende 6 maanden.
  • Hallo Hugo,

    bedankt voor je antwoord. Jammer dat die 6 gratis maanden van de parrainage stempels niet bovenop de 4 gratis verlengingsmaanden komen. Dan zou je dichter bij de oude situatie zitten. Ik denk ook dat het er aan ligt of je speciaal naar DLP zou moeten reizen voor de stempels, of er toch al bent. Die extra kosten moet je dan ook verrekenen. Bij de oude situatie vond ik het de moeite waard om er speciaal voor te rijden, nu moet ik daar eerst 'ns goed over nadenken....
    Groetjes; Dewi/Esther.
  • Hugo zei:

    Hoi Disneyfam,

    als je je stempels wilt gebruiken krijg je een Magic Flex met waarde €0,00. Zoals je zelf al zegt kost een upgrade dan de volledige prijs van de Magic Plus.
    Wat je kunt doen is betaald de Fantasy verlengen en dan dus 16 maanden de Flex krijgen. Vervolgens doe je een upgrade die dan nog het verschil kost tussen de Flex en de Plus. Dan heb je dus voor de "gewone" prijs van de Plus toch 16 ipv 12 maanden.
    Alternatief is nu zes maanden de Flex gebruiken en daarna verlengen en upgraden, dan heb je dan 16 maanden de Plus voor de prijs van 12. Maar dat hangt af van het feit of je met die Flex uit de voeten kunt de komende 6 maanden.

    Ik zal nog even laten weten wat we gedaan hebben ..... we hebben toch besloten om onze Fantasy passen betaald te verlengen en niet via de pairranage. Ik wilde graag naar Magic Plus en dat kon gewoon, we hebben nu dus t/m December 2018 Magic Plus passen. En tot onze grote vreugde is ook de groene kaart van onze dochter verlengt tot het einddatum van haar jaarkaart. Ze kreeg zelfs nog wat korting op haar kaart en daar staat nu ook een rolstoel op gedrukt bij haar.

    Groetjes,
    Jolanda

  • Hoi Jolanda,

    bedankt voor de terugkoppeling en fijn dat het zo (goed) geregeld kon worden!
  • Hugo zei:

    Hoi Maxime,

    zodra je stempelformulier vol is, blijft het geldig totdat je gaat verlengen. Alleen als je het niet vol krijgt binnen de geldigheidsperiode, vervallen de gespaarde stempels.

    Zo hebben wij ooit in januari onze formulier volgestempeld terwijl we pas in mei van het jaar erna onze kaarten hebben verlengd. Dat is geen probleem.

    Ik was gisteren en eergisteren in het park en wij hebben stempels verzameld. Twee kaarten zijn vol. Bij één heb ik één stempel te kort omdat er één korting geweigerd was omdat de jaarkaart nog geen 2 jaar vervallen was.

    De CM van het bureau van de jaarpaskaarten zei dat ik voor 2 november terug naar het bureau van de jaarkaarten moest gaan omdat het volle formulier maar geldig is tot 2 november. Onze jaarkaarten vervallen pas op 1 maart 2018.

    Is er ondertussen iets veranderd ondertussen? Waar kan je de informatie over parrainage terugvinden op de website van Disneyland?
  • Hoi mieke,

    je moet de stempels sparen binnen de geldigheidsduur van het huidige formulier. Dus je moet drie stempels hebben voor 2 november, anders vervallen de stempels op alle niet volle formulieren.
    Oftewel: je formulier met drie stempels kun je begin 2018 gebruiken om te verlengen, maar het formulier waarop je nu twee stempels hebt vervalt op 2 november 2017, tenzij je vóór die tijd nog een derde stempel weet te sparen.
  • Hugo zei:

    Hoi mieke,

    je moet de stempels sparen binnen de geldigheidsduur van het huidige formulier. Dus je moet drie stempels hebben voor 2 november, anders vervallen de stempels op alle niet volle formulieren.
    Oftewel: je formulier met drie stempels kun je begin 2018 gebruiken om te verlengen, maar het formulier waarop je nu twee stempels hebt vervalt op 2 november 2017, tenzij je vóór die tijd nog een derde stempel weet te sparen.

    Hallo ja van mijn formulier weet ik het maar die CM wist daar niks van, want ik heb die nooit getoond.

    Het ging over de 2 volle kaarten dat hij zei dat ik voor 2 november het moest valideren ofzo?

    Moeten in totaal nog 4 stempels verzamelen, hopelijk voor 2 november want mijn man heeft eergisteren upgrade gedaan naar magic plus. Hij kan pas vanaf 12 september korting geven.
  • Valideren was een term die bij het invoeren van de nieuwe jaarkaarten heel veel werd gebruikt (ook door Disney zelf, op Twitter en Facebook).
    Wat wij gedaan hebben (in maart, met jaarkaarten die pas eind augustus afliepen): het parrainageformulier opsturen naar het BPA. Die zouden toen inderdaad gevalideerd worden. Uiteindelijk kregen we gewoon toen al nieuwe jaarkaarten opgestuurd met ingangsdatum eind deze maand.

    Dus als er gezegd is dat je je volle spaarkaarten moet valideren, zou ik ze opsturen naar het BPA.
  • Ja dat is dan wel in ons nadeel gezien we nu fantasy kaarten hebben en als we al in november magic flex kaarten krijgen zijn we onze EMH kwijt.
    Niet dat we ze echt gebruiken want tegen dat onze kids klaar zijn en we gegeten hebben is het toch vlug 9 u - 9u30...
  • Wij kregen dezelfde kaarten (Dream) als die waarmee we stempels hadden gespaard, dus wellicht krijgen jullie ook nog één jaar Fantasy-kaarten.
  • Hugo zei:

    Wij kregen dezelfde kaarten (Dream) als die waarmee we stempels hadden gespaard, dus wellicht krijgen jullie ook nog één jaar Fantasy-kaarten.

    Ik hoop het maar ik vrees ervoor, dacht ergens gelezen te hebben dat je vervanger krijgt van je huidige kaart.

    Anders blijft de fantasy in omloop en denk niet dat het de bedoeling is.

  • Hugo zei:

    Hoi mieke,

    je moet de stempels sparen binnen de geldigheidsduur van het huidige formulier. Dus je moet drie stempels hebben voor 2 november, anders vervallen de stempels op alle niet volle formulieren.
    Oftewel: je formulier met drie stempels kun je begin 2018 gebruiken om te verlengen, maar het formulier waarop je nu twee stempels hebt vervalt op 2 november 2017, tenzij je vóór die tijd nog een derde stempel weet te sparen.

    Hoi Hugo,

    Zijn alle formulieren die nu worden uitgegeven geldig tot 2 november?
    Wij gaan 17 oktober en moeten dan nog een formulier krijgen. Het zou jammer zijn als we dan een kaart niet vol krijgen aangezien het lastig word om voor de 2e nog eens te gaan.
  • Hoi Kapitein_Merijn,

    ja, in dit geval voor jou helaas wel. Pas op 3 november zal er een nieuw formulier beschikbaar komen.
  • Hugo zei:

    Hoi Kapitein_Merijn,

    ja, in dit geval voor jou helaas wel. Pas op 3 november zal er een nieuw formulier beschikbaar komen.

    Bedankt voor je snelle reactie.
    Laten we hopen dat we een veelvoud van 3 aan stempels krijgen dan ;)
Log In of Registreer om te reageren.