Pins in DLP

maart 2017 aangepast in Algemeen
Na de hele site te hebben gelezen ter voorpret (complimenten aan Lars en aan alle bezoekers voor de nuttige info én de hele fijne sfeer op dit forum!) hier mijn eerste vraag.
Op diverse buitenlandse fora lees ik de tip om naar Disneyland pins mee te nemen en deze te ruilen met de castmembers.
Op Nederlandse sites zie ik deze tip niet. Ik vraag me af of iemand dit eens heeft gedaan en hoe het precies werkt.
Koop je in Nederland een speldje en ruil je die in DLP met een pin van Disney?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Reacties

  • Hoi mama van 3,
    onze dochter spaart en ruilt ook pins. Ik heb inderdaad al eens gelezen dat je op ebay veel goedkoper pins kunt kopen die je daarna in het park kunt ruilen. Probleem daarbij is dat je het risico loopt om zgn. "scrappers" te krijgen: afgekeurde pins waarmee je niet mag ruilen.
    Voor zover ik weet is de regel bij het ruilen dat je alleen met originele metalen Disney-speldjes mag ruilen. Er zijn voordeligere starters-sets te koop in het park.
    Tip: onze dochter koopt de goedkoopste pins (met 20% Dream-jaarkaartkorting) waarmee ze vervolgens gaat ruilen.
  • Hallo,

    Ik ben niet 100% mee met het gehele pin trading gebeuren :blush:

    We waren zaterdag in DLP & tot mijn grote vreugde was er een nieuwe pins van Stitch - my dog. Aangezien onze kleine rakker ook Stitch noemt keek ik ernaar uit om deze aan te schaffen.

    We kwamen in het winkeltje aan pocahontas village en we zagen daar verschillende mensen met tasjes en zelfs valiezen met pins in opgeslagen. Kan je met deze mensen jouw pins ruilen? of hoe werkt pin trading juist.
    Ik heb eens zitten neuzen in enkele en tot mijn grote verbazing zaten er pins van 2008 en zelfs vroeger in. Ik was behoorlijk onder de indruk.

    Groetjes,
    Leen
  • Hoi allemaal,

    Persoonlijk ben ik een "pin verslaafde" om het zo maar even te noemen.
    In de parken kan je met alle castmembers met een keycord ruilen, deze staan bijvoorbeeld in de winkels of bij de foto punten van de attracties. Je kan inderdaad de pins kopen in de winkels, maar je kan ook vanuit huis al pins meenemen. Als je dat wil doen, zou ik je adviseren om niet via ebay te kopen, maar lid te worden van pintrading holland op facebook, daar zijn allemaal mensen die pins verzamelen en verkopen. Ik weet dat op dit moment iemand zijn collectie aan het verkopen is.
    De mensen die Leen bedoeld daar kan je inderdaad mee ruilen, dit zijn pin traders zoals ze genoemd worden. Je kan deze mensen vaak vinden bij de pueblo, dit zit achterin in het park achter de Big Thunder Mountain.
    Dan nog even kort over de pins zelf:
    Er zijn veel verschillende soorten pins, als je eens wil kijken welke er allemaal zijn kan je kijken op www.pinpics.com hier staan ze allemaal op.
    Je hebt open pins en limited edition pins. De open pins zijn goedkoper omdat ze "onbeperkt" verkrijgbaar zijn. De prijzen variëren tussen de 7 en 10 euro per stuk, dit ligt aan onder andere de grote en details van de pin. De limited edition pins komen uit in series van 600, 700, 900 of 1500 en deze beginnen vaak bij 14 euro.
    Met de cast members in DLP kan je alleen open pins ruilen, op het pinbord wat soms in de winkeltjes is te vinden (pueblo en harringtons vaak) daar kan je ook limited edition pins ruilen.

    Ik hoop dat ik alle vragen een beetje heb beantwoord, zo niet laat het me weten dat kijk ik of ik andere vragen ook nog kan beantwoorden.

    Groetjes,
    Lisa Jane
  • tja, ik ben bang dat ik iets onmogelijks heb, namelijk: in een van de starwars sets zit een pin die ik héél graag zou willen, echter dit is een set en de andere drie vind ik niet heel geweldig. Om nu 20,- uit te geven voor één pin gaat me ook te ver. Hopelijk koopt (of heeft gekocht) de set van 4 en vindt diegene die ik wel mooi vind hij / zij die juist niet mooi,

    Ik ben op zoek naar de witte stormtrooper uit de set van 4.
  • dag allemaal,

    In belgie heeft enige tijd geleden een actie gelopen waarbij je bij de carrefour-winkels disney-pins kon verzamelen.
    Nu zou ik graag deze willen gebruiken om te ruilen maar vermoed dat deze niet bij de officiele pins gerekend zullen worden.
    Heeft iemand hier enige ervaring mee?

    groeten,

    K. Gillabel
  • hoi gillabel,

    De door jouw genoemde pins zullen inderdaad niet onder de officiële pins worden beschouwd dus CM's zullen ze niet accepteren. Wellicht heb je geluk en zijn er wel mensen die ze met je willen ruilen als ze ze leuk/mooi/interessant genoeg vinden.

    grz

    MJ
  • mcjas.

    Ik ga me 2 of 3 basis sets aanschaffen en die pins van de carrefour-actie gebruiken als decoratie.
    zo kan je met de basis sets toch leuke wissels maken met werknemers in disney zonder je erna te moeten excuseren.
    het maakt nu eenmaal de beleving extra magisch.

    dank voor je reactie.

  • Hi gillabel,

    Dat is inderdaad een goede manier, alhoewel de laatste paar keren dat wij in het park waren viel het mij wel op dat de CM's erg weinig originele pins hebben, heel veel van de startersets, en de gewone open pins. Het bord in pueblo is een betere bron vinden wij, en mensen in het park zelf, alhoewel die regelmatig moeilijk kunnen doen, of alleen maar limited editions hebben.
    Al met al geeft het pintraden inderdaad een leuke extra dimensie aan het parkbezoek.

    grz

    MJ
  • Sinds mijn vraag van 17 mei ben ik ondertussen geen pin leek meer.
    Toch heb ik nog van 1 ding geen weet. Zijn er ook mystery packs te koop in disneyland?
    dank je...
  • Ik heb ze nog nooit gezien...
  • oke, dank je hugo.
  • Heb tijdens ons verblijf 50 pins gewisseld van mijn originelen naar wat wij leuk vonden.
    sommige castmembers zijn er zeer betrokken mee,anderen net wat minder.
    enkele pins weggegeven aan jarige kindjes( zo kan je maar extra magie creeren).
    kortom, een zeer leuke meerwaarde tijdens het verblijf.

    groetjes,
  • Ik wil graag een lanyard kopen en pins gaan sparen. Waar kan ik originele pins vanuit Nederland kopen?
    Ik ben ook in het bijzonder op zoek naar de pin van Koda uit Bortherbear. (Onze hond hebben wij daar naar vernoemd)
    Ik ben helemaal nieuw in de “pins” wereld dus alle tips zijn welkom
  • Hoi Kawaii,

    als je er niet voor naar DLP wilt/kunt reizen is ebay of marktplaats een goede optie. Let er dan wel op dat je originele pins koopt. Een specifieke pin zoals die van Koda zou je daar ook kunnen zoeken.
    Misschien zijn er ook wel groepen op facebook die zich bezig houden met pintrading?
  • Hoi Lars
    Wij willen vanmiddag naar het pin tradeevent om te kijken. Klopt het dat je van tevoren armbandjes moet halen of is dit alleen voor ‘profs met stand’?
    Groetjes uit Dlpr
  • Hoi Angelika,

    Vanwege drukte geldt dat inderdaad voor iedereen, voor zover ik als niet-pintrader weet.
  • Dank je wel :smile:
  • Hoi allemaal,

    Sinds kort heeft DiscoverTheMagic.nl ook een aparte pagina met informatie over Pin Trading in Disneyland Paris, de actuele releases en natuurlijk de Pin Trading Nights / Events. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/pin-trading-paris.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.